×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft kondigt Season Pass voor Assassin's Creed Origins aan

Door , 94 reacties

Ubisoft heeft een Season Pass voor Assassin's Creed Origins aangekondigd. Er komen na de release nog twee verhaaluitbreidingen, samen kosten die 40 euro. Ook krijgt het spel een aantal nieuwe gameplayopties die gratis zijn.

In januari brengt Ubisoft de eerste uitbreiding uit, met de titel The Hidden Ones. Deze speelt zich af in de jaren na Assassin's Creed Origins, waarin de Broederschap moet strijden tegen Romeinse troepen in een nieuw gebied. De uitbreiding verhoogt het maximale level, wat spelers in staat moet stellen hun personages sterker te maken.

In maart volgt de tweede uitbreiding, genaamd The Curse of the Pharaohs. Egyptische mythologie vormt de kern van deze uitbreiding, waarin spelers moeten vechten tegen tot leven gewekte farao's. Ook deze uitbreiding speelt zich af in een nieuwe omgeving. In de tweede dlc wordt nogmaals het maximale level verhoogd en komen er ook nieuwe vaardigheden beschikbaar.

Verder bevat de Season Pass twee pakketten met in-game items als outfits, wapens en een vervoersmiddel. Deze zijn vanaf november beschikbaar. Verder krijgen kopers van het dlc-pakket 500 Helix Credits zodra de game uitkomt. De Season Pass kost los 40 euro, alle inhoud is al inbegrepen bij de Assassin's Creed Origins Gold Edition.

Assassin's Creed Origins verschijnt op 27 oktober, maar na de release belooft Ubisoft ook een aantal gratis uitbreidingen voor spelers. Het gaat om 'uitdagingen' en gameplaymogelijkheden, waaronder The Trials of the Gods. Dat zijn eindbaasgevechten tegen Egyptische goden, die als evenementen plaatsvinden. Via The Nomad's Bazaar krijgen spelers dagelijks een quest, waar prijzen mee te verdienen zijn.

Begin 2018 krijgt de game een Horde Modus als gratis uitbreiding. Hierin vechten spelers tegen een eindeloze massa vijanden in de Gladiator Arena. Het gaat om een singleplayermodus waarin scores van vrienden vergeleken kunnen worden. Ook Discovery Tour komt begin 2018 beschikbaar; dat is een educatieve modus die de game volgens de makers verandert in een 'interactief museum' over het Oude Egypte, zonder gevechten of tijdsdruk.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-10-2017 • 19:47

94 Linkedin Google+

Reacties (94)

Wijzig sortering
Dus naast de 60 euro die je al betaalt voor de game betaal je ook 40 euro voor DLC in een season pass om vervolgens een game te hebben met waarschijnlijk micro transactions als ik YongYeah mag geloven.
https://www.youtube.com/watch?v=EgTbd2g6aAY
Het verdienmodel van de game industrie vind ik steeds meer bizar worden.
Ik heb alleen een antwoord daar op "They Fuck it Up" = DON'T BUY

Ik ben erg klaar met zulke praktijken en koop games pas nadat ze zijn in verkoop en hoef niet perse alles op release te hebben...je kan gerust wachten. Tot die tijd zijn allee bugs weg gewerkt en je komt het cd key heel vaak all met all bijhorende DLC als je geduldig wacht.

Maar ben bang dat genoeg mensen hebben geen geduld en moeten game pre-orde of gelijk bij release kopen.

Update:
In zulke gevalen heb ik meer neiging om piracy / ilegaal downloaden te stimuleren.
Als wij zo uitgemilkt worden...dan wij jullie ook :Y) }>

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 11 oktober 2017 06:43]

Vroeger was GOTY edition een alles omvattende versie met DLC. Toen ik Borderlands2 en Payday2 GOTY editions kocht bleek er helemaal niet alle DLC's meer in te zitten. Bij Payday2 is er nu een Definitive Edition na 4 jaar. Definitive versions is tegenwoordig het magische woord voor alles in 1 spelbeleving. En dan ontbreken er vaak nog skins of bepaalde skills die je los moet kopen zoals bij Dying Light.

Maar verder heb ik net als jou dezelfde gedachten. Pre-order waarom? Je betaald voor een product maar je hebt het nog niet eens in je handen en moet soms maanden wachten. Moet je eens een tv kopen op Pre-order basis. En dan blijkt de software buggy te zijn achteraf of krijg je een zwaar uitgekleed model en met opties kan je de tv upgraden. Heb jij je maanden erop verheugd en is het uiteindelijk een teleurstelling.

Boter bij de vis zou ik zeggen

Met alles is het zo:

Geduld wordt beloond. Wil je eerste zijn dan moet je ook de hoofdprijs betalen. Maar als je een jaar wacht of langer dan krijg je vaak een completer product voor minder geld.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 11 oktober 2017 13:16]

Offtopic!

Ik kan helaas niet punt/waardering geven op je comment...dus bij deze +1 :)
Ik ben benieuwd naar de eerste game die straks 2x een pass durft te introduceren (Geruchten over Final Fantasy XV). Het is een kwestie van tijd voordat er een game uit komt waarbij je ¤70,- voor de game, 2x ¤30 a ¤40 voor een pass betaald, Nog wat skins die niet inbegrepen zitten in de pass, en wat andere in-game benodigdheden waar je bijna niet omheen kan.

Preorder Fans die de complete ervaring willen worden straks beloont met een game die ¤200 kost.
Ik heb hetzelfde, Zojuist "assassins creed syndicate" gekocht met de season pass voor ¤25,-.
De complete ervaring waar ik 1,5 jaar terug dik ¤100,- voor kwijt was geweest.

Deze strategie hanteer ik bij 9 op de 10 games tegenwoordig.
Alleen een nieuwe "The elder scrolls" of "Fallout" titel zal ik bij release nog halen :)
Goed punt! Kwestie van geduld :)

Ook mijn strategie.
Gelukkig is er ook nog een Legendary Collector Edition voor maar liefst $799

Is toch te gek voor woorden?
Als ze een season pass aanbieden hoeft het voor mij ook niet meer.
EA brent nu gewoon games uit van in de 85 euro als Premium.
Ik denk dat we ondertussen allemaal wel weten dat DLC en microtransacties ge grootste geldklopperij zijn in de gaming industrie.
Ik wacht ook wel tot ie lekt.
Of gwn base game kopen en de complete edition piraten?
Mwoah, de laatste paar A-C games heb ik direct met season pass gekocht, de gold edition. De dlc content is eigenlijk al sinds deel 2 heel degelijk, zeker vanaf deel 3 (Washington gebeuren, adewale, Jack the ripper)

Vond het aardig in verhouding staan voor wat je krijgt, moet er wel bij zeggen dat ik behoorlijk AC fan ben.
Als je het in de ubi-store koopt krijg je meestal 20% korting op de game, tegen 100 "punten" die je in game verdient.
Op die manier valt de schade nog wel mee. Voor PC dan in ieder geval. Uiteindelijk kost de Gold edition, met alle meuk dus, dan ¤ 71.99.
klopt ja!

Het is zelfs zo dat je in de ubishop die 20% korting kunt gebruiken op de ps4 en xbox one versies van hun games, ook AC Origins. Wat er dan gebeurt heb ik echter nooit geprobeerd...ik vermoed dat je een fysieke versie thuisgestuurd krijgt maar kan er maar weinig over vinden op internet.

Ben zelf geen fan van fysiek, maar mensen die dat wel hebben en ubisoft punten in bezit hebben misschien de moeite om eens te bekijken.

edit: even gechecked, bestellen van console versie via ubishop betekend inderdaad een fysieke kopie via ups toegestuurd.

[Reactie gewijzigd door Ocin32 op 10 oktober 2017 22:01]

Dan heb ik nog een nieuwtje,

(Juist hiervoor een account aangemaakt )
Recent was het Firstlook-festival, in de jaarbeurs Utrecht. Hier was onder andere Ubisoft aardig in de spotlight. Met hierbij dus ook de nieuwe Assassin's Creed.
Hoe dan ook, en dit is waar het mij om gaat is de korting, inderdaad met inlevering van 100 uPlay punten krijg je 20% korting (ook op pre-orders, en eigenlijk op alles wat in de store wordt aangeboden)
Maar door ook de code "FIRSTLOOK2017" toe te passen loopt je totale korting al gauw op naar 40%.
Geloof je me niet, kijk hier maar: https://www.budgetgaming....-in-de-ubisoft-store.html

*houdt wel rekening mee met producten die al afgeprijst zijn want bij het toepassen van de firstlook code wordt de huidige korting overschreden
Werkt de Firstlook promo code ook op de pre-order van de Assassin's Creed?
Nee deze werkt helaas niet op de pre-order van Assassin's creed Origins.
100 euro voor een game valt nog best wel mee. Omdat ze vroeger ook makkelijk 200 gulden gekost hebben. En dat terwijl het ontwikkelen van een game zo ontzettend veel duurder is geworden.

We willen allemaal voor een duppie op de eerste rij zitten, alles moet zo goedkoop mogelijk. Dus gaan bedrijven andere manieren zoeken om geld te verdienen.

Wij consumenten willen niet vooraf 120 euro betalen voor een game, dan maar op deze manier. Waarbij de 1% die makkelijk verslaafd raakt en al die lootboxes en troep koopt, de kosten dekken voor de mensen die te beroerd zijn geld uit te geven aan hun games.
Dat het ontwikkelen van de 'grote' games een stuk duurder is geworden klopt helemaal. De (potentiële) afzetmarkt is dat echter ook.
100 euro voor 1 game? ik heb nog nooit 200 gulden voor 1 game betaald.
het is gewoon oplichting
Ik wel. Nou ja, het was eerder 150,–

Star Wars: Dark Forces. Mijn eerste gekochte game. Midden jaren 90. Er was een reden dat "we" vroeger alles kopiëerden wat los en vast zat....
Volgens mij waren de duurste games voor de NES 200-250 gulden. (nog exclusief inflatie)

Standaard prijs incl inflatie is ook al snel 150 USD > 280 Fl > 127Euro.

Het is geen oplichting, gamen is de afgelopen 30 jaar een heel stuk goedkoper geworden. Van een standaard prijs van 50-60 USD en AA titels van 80-100USD is het nu vrij standaard 20-30 USD met AA titels in de 60-100USD.
Lemmings voor de super Nintendo, 199 gulden voor betaald.
Dus naar de base game van 60 euro betaal je ook nog eens 40 euro voor een expensionpack? En ben je ook nog eens gedwongen uren te spelen om alles te unlocken. Tja zo ging het vroeger. Nu kan je de mogelijkheid krijgen om die uren grinden af te kopen. Ja het is erg gestelt met de gameindustry.
Nee, je begrijpt het verkeerd. Er zijn met opzet grinds toegevoegd aan het spel om micro-transacties interessant te maken. Een gewoon verhalend spel heeft helemaal geen grinds nodig. Dit maakt het spel alleen maar minder interessant, en de uitdaging en plezier in het spelen slaat dood doordat je 50 keer hetzelfde doet. Dit is uitmelkerij, niets meer, niets minder.
Als ik naar de eerste assisins creed kijk die Micro transaction had was alles optionaal zoals het vroeger ook was. De verhaallijn is prima te spelen zonder grind maar wil je alle extra skins en wapens tja dan moet je of grinden of betalen. En vroeger was het alleen grinden een optie.
Kun je een voorbeeld noemen van een spel van 'vroeger' waar je moest grinden? En dan bedoel ik geen RPG spellen waarbij je bijvoorbeeld kunt levelen,

En nee, Tony Hawk telt niet :+
Waarom ineens geen RPG? AC:O heeft heel veel RPG elementen er in zitten(levelen/Betere items). En heb je die items(die dan extra geld kosten) echt nodig om veder te komen? Als een beetje skills heb niet. Dus er is geen verplichte grind toegevoegt om je extra te betalen.
Call of Duty moest je altijd grinden om alle weapons te unlocken.
Zelfde met veel Battlefield spellen.

EDIT: Multiplayer, natuurlijk

[Reactie gewijzigd door xdizzy12 op 11 oktober 2017 16:36]

Volgens mij niet hoor? Als ik een wapen tegen kwam kon ik hem gewoon oppakken met 'F' en dan kon ik hem heel het level gebruiken. Soms had je idd dat je na een cutscene, of bij een nieuw level je wapen kwijt was idd.

Tenzij je dood ging natuurlijk, en je had je nieuwe wapen niet voordat je het spel opsloeg. Dan moest je het level weer doorlopen tot je het wapen weer tegen kwam.
Online moest je wapens unlocken door te spelen. Dan pas kon je met deze wapens spawnen.
Ik had het over Online.

Hoewel in BFBC2 er wel een unlock systeem was, geloof ik. Of je moest wapens vinden - weet ik niet geheel meer.
Zover ik weet betaal je micro-transacties in AC:O met credits die je in het spel verdient. Er is geen online market place waar je items kunt kopen met echt geld. Da's totaal anders als bij Shadow of War of de nieuwe Battlefront.
Voor die Season Pass vind ik het nog begrijpelijk, vroeger hadden we ook expansions waarbij de ene wel het geld waard was en de ander niet. Maar die belachelijke micro transactions voor single player games... Die uitmelkerij vind ik echt verschrikkelijk.
Ik heb nog nooit zoveel content gekregen voor een season pass als bij de vorige Assassin's Creed, en tevens nog nooit zo weinig als bij de season pass van Rainbow six siege. Beide Ubisoft, daar ligt het dus niet aan.
Meer content dan bij de GOTY editie van the witcher 3? Blood and wine is toch een halve game extra.
Ik ben onderhand klaar met dat eindeloze gezeik over de industrie. Weet je wat het is? Als je jezelf helemaal afsluit van dit soort dingen en er verder ook niet aan meewerkt dan kan je je er ook niet druk om maken. Vaak zat kom ik er achter dat er een nieuw spel is in een franchise en dat ik mar dankbaar moet zijn dat ik het heb gemist want het is waardeloos. Er zijn zat mensen die het spel alsnog op dag 1 gaan kopen, ik weet zeker dat er zelfs mensen zijn die eerst gaan zeiken en zeuren om vervolgens toch maar een pre-order in te leggen. Ik kan in vrede zijn met de kennis dat ik persoonlijk niet meewerk aan dat systeem en als andere mensen dat wel doen dan is dat aan hun.

Wat nog erger is? Van die schijnheilige YouTubers die overal maar een drama van kunnen maken. Drama betekent views en views betekent geld. Dat filmpje waar jij naar linkt is weer zo'n voorbeeld, die gast gaat speculeren op gelekte build en zonder dat hij ook maar enige concrete informatie heeft gaat hij ervan uit dat het gaat om micro-transactions. Aan het einde komt de aap dan uit de mouw, discus in the comments. In andere woorden, ik heb zojuist helemaal niets gezegd wat van enig belang kan zijn maar ik zeg het op zo'n manier dat mensen zich er druk om kunnen maken en dat betekent geld voor mij.

Kijk naar mensen als AngryJoe of Jim Sterling die de industrie callen op hun onzin, naar persconferenties gaan om het lastig te maken en al op enkele zwarte lijsten staan. Dan nog, als ze het spel niet gratis krijgen dan kopen ze het spel met eigen centen en doen ze alsnog een review. Dat soort mensen heb je wat aan.

En weet je wat het ergste is? Persoonlijk heb ik best wel begrip voor prijsmodel. We willen 4K, we willen physics, we willen ultra kwaliteit audio, we willen soepele animaties, we willen en willen en willen. Spellen produceren is veel complexer en duurder geworden, dat ze er meer voor vragen is niks anders als normaal. Zeg dan gewoon, het spel kost 100 euro en dan krijg je alles. Ga niet zo via achterdeurtjes de schijn creëren dat je voor 60 euro klaar bent, maar mocht je toch iets extras willen dan heb je de optie. DLC's worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze een integraal deel zijn van de ervaring.

Industrie, ik wil een deal met jullie maken. Of maak spellen 100% gratis en prop het vol microtransactions en wat mij betreft ook micro-DLC's (zoals je ziet op smartphones), of wees gewoon eerlijk over de prijs en laat iedereen in 1x de volle mep betalen voor alles!

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 11 oktober 2017 05:23]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ja, het maken van spellen is duurder geworden, maar de afzetmarkt is ook vele malen groter geworden en de distributie is goedkoper. Vroeger moest in de tijd van de diskette's SNES games op een 4MB cartridge worden gepropt. Die dingen waren een stuk prijziger dan de schijfjes van later, laat staan een beetje bandbreedte. Je kreeg er tevens een volwaardige handleiding bij, en bij sommige spellen zelfs complete strategy guides. Tegenwoordig mag je het met een PDF'je doen met wat installatie-aanwijzingen.

Vroeger was natuurlijk niet alles beter, de kwaliteit en met name complexiteit van spellen is toegenomen. Maar de manier waarop het geld wordt binnengeharkt riekt naar chantage. De uitbreidingen van vroeger waren vaak op zichzelf staande campagne's of scenario's, eventueel een nieuwe spelmodus danwel level editor. Leuk om de beleving te verlengen voor degene die nog niet genoeg had van de game, maar niet nodig voor degenen voor wie het basisspel genoeg was. Als je de credits had gezien was het afgesloten.

Om Baldur's Gate 2 maar als voorbeeld te nemen: De uitbreiding ging verder waar het verhaal ophield. Maar je had wel het gehele verhaal omtrent Irenicus afgesloten. Bij Mass Effect worden er gewoon complete plot-relevante characters uitgehaald om ze vervolgens los te verkopen en op te nemen in het basisspel. Hetzelfde met missies die zich tijdens het hoofdspel afspelen in plaats van nadat je reeds de volledige ervaring hebt gehad.

Nee, voor zulke praktijken is er van mijn kant geen sympathie. Zeker als een spel toch al 60¤ moet kosten (een aantal jaar geleden was het nog 40¤ voor nieuwe PC games) dan verwacht ik gewoon dat daar alles in zit. En wat al helemaal te achterlijk voor woorden is, is dat bepaalde content reeds wordt meegeleverd op de schijf / download, maar je hier een aparte sleutel voor mag kopen om het te activeren.
Het zijn voornamelijk ubisoft en ea die dit soort "smerige" praktijken doe.

andere partijen doen dit ook maar anders bijvoorbeeld rockstar met gta online.
Warner Brothers is er ook mee begonnen. Shadow of War schijnt er ook vol mee te zitten.
GTA Online is ook niet goedkoop, ¤ 20-25 voor één auto is niet echt zuivere koffie te noemen IMO.
Maar die hoef je niet met geld te kopen. Het kost alleen een boel tijd om hem bij elkaar te verdienen.
En het is niet zo dat je die auto per sé nodig hebt.
zo kun je dat van veijwel alles zeggen je hoeft geen dlc maar het is optioneel, alleen bij gta is het een optie om echt geld er bij te leggen of lang te sparen
Dat lijkt mij een verkeerde vergelijking.
Een DLC is een deel van het spel. En die kan je niet verdienen in het spel
Even in perspectief, ik kan mij herinneren vroeger dik honderd gulden te betalen voor NES spellen.

Ik praat het niet goed maar zonder de dlc heb je een prima spel, waar ik over het algemeen wel genoeg aan heb.
60 euro is dan alsnog 120 gulden voor een spel met microtransacties ;)

Het meest vervelend aan het systeem is dat de loot crates zorgen voor willekeurige items, ik kan dus niet zeggen “deze armor set is zo gaaf, daar steek ik geld in” ik zou nu moeten hopen dat ik die krijg naar waarschijnlijk veel loot crates openen.
Toen was doelgroep veel kleiner dus veel kleinere markt

Nu is gamen veel groter plus je hebt tablets en smartphones die gigantisch veel mensen hebben
Ik ook regelmatig, 190 gulden voor een dreamcast spel, maar dan wel 6 maanden voordat iemand een dreamcast had gezien in Europa. 😅 Het was elke cent waard.
Is al jaren het geval. Ik koop dan ook vrijwel geen games die DLC hebben totdat er een goede game of the year edition is of dat er gewoon een zeer goede korting is waardoor alles in één keer voor een goede prijs te krijgen is.
DLC in de vorm van cosmetics boeit mij niet, kan ik wel zonder. DLC als grote expansions (Witcher 3) zijn ook weer een ander verhaal. Het is vooral de dingen waardoor je het gevoel hebt waardoor je niet het hele spel speelt en wat mist wat echt vreselijk is.
De DLC hoef je niet te kopen, het is een extra verhaal in deze game die je erbij krijgt. Normale game zelf is 60 euro, maar als je de Gold versie via de Ubisoft store koopt krijg je 20% korting. Dan betaal je 79 euro voor de game inclusief Season pass, dus dan heb je nog maar 20 euro betaald voor de season pass. Je kan uiteraard ook wachten tot de season pass in de aanbieding is.
Ehm in de ubishop heb ik de gold edition voor pc met 20%korting gekocht door 100 ubi points(units) in te leveren(heb er 1500 nog iets dus dat kon er wel vanaf haha) betaalde uiteindelijk maar ¤71,99 voor de basis game plus season pass
De ps4 versie is duurder, vandaar 79 euro.
Duidelijk dat stond er niet bij maar dat dacht ik al ;)
Hopelijk brengt SW:BFII hier voor eens en altijd verandering in mee.
Ik snap het ook niet. Ik had gehoopt dat na gta 5 er meer bedrijven gingen volgen met gratis uitbreidingen met de keuze voor microtransacties. Maar helaas volgt niemand.
En dan nog die irritante lootboxes, ook het nieuwe verdienmodel.
Wat ik me afvraag, valt die munteenheid waarmee je dat ingame moet kopen er niet gewoon in te cheaten danwel hacken? Als het een single player game is maakt dat toch geen reet uit?

Of draait al die meuk ondanks dat het een single player game is op online servers?
De pre order van de gold editie is een tijdje (heel de maand juli) 60 euro geweest bij Intertoys. Normaal ben ik geen fan van pre orders maar dit leek mij een koopje
@marinell7 Helemaal mijn gedachten. De hele game industrie is gebrand op het uitbrengen van de volledige game tegen een extra uitgave in de vorm van DlC van 60 tot 120% van de basis game. Als de game af zou zijn tijdens release en ik daarna nog eens hetzelfde moet neer leggen voor de zogenaamde toegevoegde items die de gameplay ver 3 dubbelen ok. UBI snapt het niet de vorige AC game dad een update nodig zo groot als de game zelf. En nu voor dat origins de winkel heeft bereikt verlangen ze al dat je er nog eens 40 euro extra voor gaat geven. Dan mag ik toch hopen dat VR een ingebouwde functie is. Schaam je UBI.
Ik heb R6 siege als hun micro trans same zijn dan care ik 0 shits in R6 zijn de meeste transactions puur cosmetisch, ivgm Shadow Of War waar een "true" ending achter een lootbox zit fzo Mr good lootboxes en die cashshop beginen godaan wel tegen te steken
Ik wacht vaak gw tt er een steam sale is en dan koop ik het
Snap echt niet hoe de game-industrie hier zo makkelijk mee wegkomt, tegenwoordig wordt de Season Pass tegelijk aangekondigd met de game release. Ze bulken al van het geld dus ik begrijp niet waarom het zo'n moeite is om het gewoon als free content toe te voegen zoals o.a. Rockstar & Overwatch.

[Reactie gewijzigd door DJustiin op 10 oktober 2017 19:55]

Ze komen er mee weg omdat mensen het toch wel kopen. Pas als niemand het koopt dan zal het anders gaan worden. Helaas is goede games boycotten vaak te moeilijk voor gamers.
Waarom zou ik dat willen? Ik koop deze dus ook gewoon met pass. 2 Jaar op zitten wachten en dat geldt voor zeer weinig games...
Onozelaar, steun deze greed maar ja.
Ik zie iets wat ik graag wil hebben voor een prijs die ik er voor over heb. Ik zie niet in waarom ik 'mee moet stemmen' met de community. En bovendien, liever duur dan niet te koop :+

Ik heb ook mijn mening over het financiële model van GTA Online, maar ik probeer toch ook niemand te weerhouden sharkcards te kopen? Dat model resulteert namelijk ook nog eens in gameplay die meer op werk lijkt. Als de opvolger ook zo in elkaar zit koop ik hem niet. Mocht je die voor 100 euro kunnen kopen met een all-in season pass had ik het wel gedaan. En daarmee zijn we weer terug bij AC:O.
GTA 5 vragen ze zo verschrikkelijk veel voor hun sharkcark. Die verdienen zo verschrikkelijk veel met hun "gratis" DLC.

En Overwatch Zit ook vol lootboxes die je kan kopen. En om bij die zelfde eigenaar te blijven. WoW. Je koop het spel Inc expension packs. Dan betaal je ook per maand om te mogen spelen. En hebben ze er ook nog een micro transaction in gestopt.

Dus nee in mijn ogen doen beide bedrijven allemaal het zelfde namelijk zo veel mogelijk geld binnenhalen.
Je kunt heel veel plezier hebben in GTA5 en geen enkele sharkcard kopen.
Je zal dan alleen moeten "werken" voor je ingame geld. Maar dat is helemaal vrije keuze. Het is niet dat je bepaalde delen of een deel van het verhaal niet kan spelen als je niet extra geld betaald.
Ik werk al in het echte leven zodat ik mijn plezier kan betalen. Ik ga niet in een spel dat ik gekocht heb om juist niet te hoeven werken, nog eens extra werken zodat ik daarna pas eindelijk plezier kan hebben.

En die shark-cards zijn daarvoor ook veel te duur. Omgerekend moet ik een dag hard werken om een beetje nuttig geld in een f*cking spelletje te krijgen. In een spel waarvoor ik dus al betaald heb.

Even ter vergelijking: Koop je Minecraft (20 euro ofzo), dan heb je het hele spel, onbeperkt te bespelen, en er is niks zoals in-game currency of levels waarmee een speler beter is dan een ander.

Koop je GTA5 Online (60 euro), dan mag je eerst een paar maanden in-game werken om geld op te bouwen om daarna pas plezier te hebben - tot je geld op is natuurlijk. En alle spelers die hogere levels zijn en meer geld hebben zullen alles doen om jou te dwarsbomen.

Ik speel videospellen om het echte leven te ontsnappen - niet om extra te werken.

[Reactie gewijzigd door xdizzy12 op 11 oktober 2017 13:22]

Ik kocht GTA5 en vond de prijs al goed voor het spel.
Online zie ik eigenlijk als een bonus. Ik heb daar ook enige tijd in rondgebracht en plezier gehad maar doe dat al lang niet meer.En werken.... dat is natuurlijk ook net hoe je er naar kijkt. Bij andere spellen heb je ook het grinden, en dan kan je betalen om dat niet te hoeven doen.
Ikzelf koop ook gewoon een spel en speel het. En als ik het niet leuk meer vind stop ik. Ik zie wat dat betreft geld als een shortcut om bepaalde dingen van het spel niet te hoeven doen, maar als ik shortcuts nodig heb dan vind ik het spel waarschijnlijk niet leuk genoeg en kan ik er dus beter mee stoppen. Wat ik dan ook doe.
Rockstar en blizzard verdienen veel geld aan mensen die ze zo gek krijgen om microtransactions te benuttigen.
Ik snap daarnaast ook de nieuwswaarde niet? Het zou eerder wereldnieuws zijn als ze geen season pass uitbrachten.

Alsof het zo verwonderlijk is dat een Ubisoft (of EA, of Activision, of ...) een season pass uitbrengt. Ze hebben de afgelopen 6-7 jaar meer DLC op de markt gebracht dan eigenlijke games....
Free content in GTA Online en Overwatch? Denk je dat echt? Is gefinancierd met in-game aankopen hoor.

Misschien niet door jou, maar wel door vele anderen!
Ja dat begrijp ik, maar mensen kiezen er in dit geval zelf voor om in-game items net wat makkelijker te bemachtigen door te betalen, met een season pass of betaalde DLC sluit je de 'free users' eigenlijk voor een deel af van de hele game. Bijvoorbeeld bij Destiny, in het begin super leuk totdat de uitbreidingen kwamen, ik werd eigenlijk zowat geforceerd om ze aan te schaffen als ik echt meer uit de game wilde halen, dat vind ik dus een beetje jammer.
Het verschil is dat Rockstar functionele items/voertuigen zo belachelijk duur maat dat je wel verschrikkelijk lang moét grinden wil je niks met echt geld kopen. In Overwatch gaat het enkel om skins, die overigens niet zo moeilijk te bemachtigen zijn als je er geen geld aan uit geeft (tenzij je ze allemaal wilt). Overwatch vind ik echt een ontzettend goed voorbeeld van hoe het ook kan.
Geld verdienen gaat anders best snel met CEO en Biker Gang-werk. Gunrunners heb ik nog niet kunnen proberen maar ik kan me voorstellen dat dat ook een bron van in-game currency is.
Waarom nou niet gelijk een coop horde-modus. Doe het dan gelijk goed.
Het is in ieder geval een gratis update.
Waarschijnlijk komt het pas later omdat het geen core component is voor het spel en nieuwe functies toevoegen aan het spel tijd kost, vooral om het goed te doen. Ze mogen wat mij betreft best de tijd nemen om iets goed te implementeren. Aangezien dit los staat van de wereld en verhaal (als in het zou goed zonder kunnen) zal hiervoor niet de hele game vertraging op hoeven lopen.
Helix Credits: is dat virtuele munt/microtransactie van Ubisoft?

Zelf even gezocht en ja dus. Het wordt allemaal steeds kanslozer. Met al die DLC en season passes kan ik nog wel leven, want ik vind het geen probleem om te wachten op de GOTY. Maar als daar dan ook nog microtransacties in zitten haak ik af. Bij mij komen er geen games meer in waar microtransacties in zitten.

[Reactie gewijzigd door Chardir op 10 oktober 2017 20:01]

Ubisoft blijft de game goed ondersteunen zo te zien. Ik zie een goeie mix tussen betaalde en gratis content. Heb zelf alleen niet zoveel met de setting van de game en de main character ziet er nogal 1 dimensionaal uit..
Ubisoft games koopt men alleen nog maar een jaar later in de sale....toch????
Tja, als de extra singleplayer content die je krijgt bij de twee expansions groot genoeg zijn en dus genoeg meerwaarde bieden is dat niet zo erg toch?

Als het voornamelijk extra wapens, kostuums, etc zijn dan is het (vind ik) veeeeel te duur. Mij boeit dat soort spul echt 0 namelijk, zeker in een game die ik zeer waarschijnlijk alleen maar singleplayer doe.

Daar komt bij dat ik geen haast heb en over een jaartje nog wel eens kijk of ik de gold edition met de season pass erin voor ¤30 op de kop kan tikken. Zo niet, dan haal ik de gewone versie wel voor weinig en wacht ik nog langer tot ik de season pass content goedkoop genoeg vind.

Kan me uiteraard ook goed voorstellen dat échte fans van de game deze meteen willen spelen, de game snel hebben uitgespeeld en dan ook al meteen de season pass willen / moeten kopen. Dan is het een flinke prijs om zo in 1x over de balk te smijten en dat zal vast zuur zijn.
Zodra die horde mode uit is ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat de top ranking players 999.999.999.999 vijanden in 1 seconden hebben dood gemaakt net zoals dit bij heel veel andere games het geval is. :+
Als je een beetje een baantje hebt of een studie (dus niet super veel tijd hebt) is dit echt niet te doen. Bij verre gewoon te veel gedoe. I want plug and play.
Gewoon een paar maandjes wachten. Dan komen ze met de goty/final/complete/hippe marketingterm-editie. Met álle dlc én patches. Voor een lagere prijs. Prima moment om aan de backcatalog te gaan werken :Y


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*