×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Horizon Zero Dawn Complete Edition komt uit op 6 december

Door , 118 reacties

Sony gaat een Complete Edition uitbrengen van de PlayStation 4-game Horizon Zero Dawn. De bundel bestaat uit het spel inclusief de verhaaluitbreiding The Frozen Wilds, die op 7 november ook los uitkomt.

Sony maakt de komst van de bundel bekend op Twitter. Naast de game en de dlc bevat de nieuwe uitvoering ook alle bonusinhoud van de Digital Deluxe Edition van het spel. Dat gaat om een digitaal art book, een PlayStation 4-thema en een aantal in-game items.

Horizon Zero Dawn van het Nederlandse Guerrilla Games kwam begin dit jaar uit. De actie-rpg is alleen verkrijgbaar voor de PlayStation 4 en dat zal vermoedelijk zo blijven, omdat de game is gemaakt door een first party-studio van Sony.

Op 7 november verschijnt de uitbreiding The Frozen Wilds. De dlc breidt het verhaal van de game uit, speelt zich af in een winters gebied en bevat zowel nieuwe personages als nieuwe machines. De dlc kost los 20 euro. De Complete Edition van de game inclusief dlc krijgt een adviesprijs van 50 euro.

Terugkijken: Videoreview van Horizon Zero Dawn

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-10-2017 • 08:23

118 Linkedin Google+

Reacties (118)

Wijzig sortering
Wat kan ik toch genieten van deze beelden.
Dit is het eerste spel dat me doet twijfelen of ik niet een play station moet kopen. ( last of us ook btw)
Ik hoop dat deze toch echt op de pc uit komt
Ik heb dat gedaan, enkel en alleen voor deze game.
En ik kan je verzekeren, het is echt de moeite waard.
Misschien dat het met Playstation 4 Pro op een 4K tv nog beter is.
Ik kan je dit alleen maar aanraden, zeker als je dit voor Last of Us ook overweegt.

Bij mij was het trouwens een promobundel voor 280 EUR met PS4 slim, HZD-game en 2 controllers.
Ik kan dit beaamen, ik ben in het bezit van een PS4 Pro + 4K HDR OLED tv, het spel draait soepeler in ziet er verbluffend goed uit.
Same here! PS4 Pro en 65" LG B6. Het enige spel ooit dat ik helemaal leeg heb gespeeld omdat ik er gewoon niet genoeg van kon krijgen. Kijk dan ook erg uit naar de uitbreiding!
Ik ben er net aan begonnen, ook op een 65" LG Oled met de Pro (4k +HDR).
Wow wat een beelden, Uncharted was al mooi, maar dit is gewoon :9~
Jep!
Inmiddels de witte PS4 Pro gehaald (Destiny 2 bundel) en het eerste wat ik deed is The Last of Us spelen en daarna Horizon Dawn. Wat een pracht en dat al helemaal in 4K.
Destiny 2? Nog geen een keer aangeraakt..
Me game PCtje moet het even zonder me doen, want ik ben momenteel in de ban van de PS4.
Ik heb een 4k en de Pro versie. Het verschil is dat het soepeler gamed en net wat meer detail. Ik vind het een mooie game maar het is zo immens groot dat je niet ff een maand niet kan spelen en dan weer is erin gaat duiken. (je moet er echt tijd voor nemen wil je het snappen) Dat is mijn ervaring.

[Reactie gewijzigd door mr.rage op 6 oktober 2017 09:11]

Als ik de reacties zie, is het de moeite om die Pro versie aan te schaffen...
Iemand een PS4 first gen nodig voor een prijsje ? O-)
Ik heb de ps4 speciaal voor deze game gekocht. Ik heb er echt geen spijt van gehad. (ik heb in totaal meer dan 200uur in het spel zitten (en heb alle trofeeŽn etc.)
Het enige echt grote nadeel aan dit spel is, dat de lat nogal hoog gelegd word voor andere spellen die je daarna wilt spelen. :p
Dat komt me bekend voor. Dat had ik met fallout 4 (378 speel uur) alles er na is dan toch net niet goed genoeg.
Fallout 3 ? New vegas?
Dan moet je toch echt van die twee houden want het is toch wel een terug gang vind ik zelf.
4 is meer arcade vegas meer RPG/verhaal (en voor mij is dat beter) .
Op de PC misschien, ik heb hem op de xbox en performance / graphics zijn echt om te huilen. Als je dan ziet hoe goed Horzizon Zero Dawn speelt, hoe goed dat er uitziet etc. dan snap je niet waarom fallout zo kut eruitziet / speelt.
Eh... wat bied je? PS4 Pro + Basis spel :)

Het is een leuk spel maar helaas heeft het ook een "fuck your play style, you will now do it our way" missie waar ik op vast zit.
Als ik ook niet bezig was met een nieuw pc systeem had ik een bod gedaan :)
:'( dan moet ik toch maar eens voor bij dat monster komen en de DLC kopen. :*)
Is dat die missie nadat je door de oude ruines bent gegaan en dan in een grote kamer komt met instortende loopbalkonnen? Dat is namelijk waar ik op vast zit omdat ik het niet meer op mijn eigen manier kon doen.
Ja! Ik speel als stealth en dat is daar zo goed als onmogelijk. Als ik een muis en toestenbord had zou het makkelijker zijn maar helaas.
Als je er langs bent hoor ik graag hoe, want ik speel ook stealth.
Never gonne happen, uitgegeven door Sony, Guerrilla Games is een dochteronderneming van Sony. Kan natuurlijk niet voor je beslissen en in je portemonnee kijken, maar voor mij was dit toch wel 1 van de vetste games sinds tijden en een ervaring in story die je niet zal vergeten :)
Ach, dat het van Sony is wil tegenwoordig 'niets' meer zeggen.

Kijk naar de samenwerking met Marvel rondom Spider-Man of de release van Nioh op pc.
NiOh is door een 3rd party gemaakt zelfde geld voor de Spiderman(insomniac beter kan niet voor game als dit)

Guerilla valt onder Sony entertainment net als naughty dog. Gaat gewoon niet gebeuren.

Jammer voor de pc/Xbox gamers.
Zijn beide immers steengoede studio's
NiOh is door een 3rd party gemaakt
Met Sony als uitgever ;) Ben het er overigens wel mee eens dat de kans nog steeds klein is maar niet meer 'gaat nooit gebeuren'. Markt is aan het verschuiven maar moet nog flink op gang komen.
Uitgever is iets anders dan eigenaar.
Ligt er net aan hoe de constructie zit. Een uitgever is in het ene geval de opdrachtgever van de game geweest, en daarmee vaak ook de eigenaar. In andere gevallen is er een game ontwikkeld door een ontwikkelaar waar halverwege/naderhand een uitgever voor gezocht wordt. Hoe dat bij NiOh is, geen idee. Maar feit blijft nog steeds dat we vaker gaan meemaken dat bedrijven samenwerken met de 'concurrentie'.
Dude... Guerilla is eigendom van sony. Ze hebben nog nooit iets uitgebracht buiten het Playstation ecosysteem. Nioh is gemaakt door team ninja, eigendom van Koei Tecmo. Zij zijn niet afhankelijk van sony, zeker nu ze voorzichtig de westerse pc markt hebben ontdekt.
Het gaat echt niet gebeuren, sony is niet enkel de uitgever, ze zijn 100% eigenaar van alles dat met horizon te maken heeft. Zou sony een kleiner marktaandeel hebben dan microsoft dan zou het misschien nog een kans hebben, maar dat is niet het geval. Just not going to happen, microsoft doet dit wel met verschillende games, maar guess what? Windows is ook van MS en ze halen er dus een voordeel uit. Je zal nooit een Forza of Halo op de PS4 tegenkomen.
Je leeft in een droom. Er is een verschil tussen uitgever zijn en uitgever zijn. Je kan uitgever zijn omdat iemand zn IP graag wil delen en niet iedereen even happig is. Hier kan je een exclusiviteit op bedwingen als uitgever. Of je kan uitgever zijn en de IP bezitten. Uncharted, Ratchet & Clank, God of War, The Last of Us, Horizon: Zero Dawn, Infamous, enz enz. ga je zeker NOOIT op een ander systeem vinden, tenzij door middel van emulatie. Zoals anderen al (meerdere keren) aangeven, Nioh is niet in bezit van Sony. Dat betekend dat ze het kunnen uitgeven maar wel in onderhandeling met de eigenaar van het IP. Dus dat kan zoals met Hellblade, zowel PS4 als PC zijn. Als uitgever EN eigenaar van een IP, is het wenselijker om dit exclusief te houden voor de console zodat je system sellers aan het opbouwen bent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Interactive_Entertainment#Owned_franchises_and_properties
Kijk hier even voor de grap. Als een titel hier tussen staat, ga je m niet op een ander systeem vinden dan een Sony systeem.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 6 oktober 2017 00:57]

Je leeft in een droom.
Ja, maak me asjeblieft wakker want de hele wereld lijkt gek te zijn geworden. Mario op een iPhone? Nee, Nintendo gaat never nooit niet een mario game op een niet nintendo systeem uitbrengen. Kan niet, moet een droom zijn. Sony die een samenwerking met het MCU aangaat? Never gonna happen, daarvoor levert die franchise veel te veel geld op. /sarcasm

Alleen al dat je aangeeft dat ik in een droom zou leven geeft al aan dat je mijn comments niet begrijpt ;) Nee, ik geloof niet dat deze game op de PC gaat verschijnen. Die kans is heel, heel erg klein. Ik geef alleen aan dat er gekkere dingen zijn gebeurt en dat die kans er wel degelijk is, hoe klein dan ook.
Gewoon PS now abbo afsluiten zodra HZD daar op verschijnt.
Opgelost.
Wel even geduld, want de PS4 spellen zijn wel aangekondigd maar duurt allemaal nog even ;)

[Reactie gewijzigd door Mud.Starrr op 6 oktober 2017 09:46]

Playstation Now (voor pc dat is) gaat ook PS4 spellen leveren dus wie weet is dat ook nog een optie... Al hoor je niet altijd even goede verhalen door playstation network

[Reactie gewijzigd door InYaFace op 5 oktober 2017 08:43]

Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar...
Zal niet gebeuren jammer genoeg.
Het is het waard om een PS4 voor te kopen. Tweedehands op marktplaats betaal je er niet eens veel voor en weer verkopen kan ook vaak voor nagenoeg dezelfde prijs. Vond het wel een erg moeilijke game, maar ik ben niet zo'n goede gamer :')
Had exact hetzelfde als jij Lev, ben een PC gamer in hart en nieren maar deze game heeft mij doen overstappen naar de PS4 Pro en heb er echt geen moment spijt van!
Ik heb een ps4 aangeschaft voor 180 euro inclusief 2 controllers. Ik moet zeggen als ik het nogmaals de keuze had, had ik het weer gedaan. 180 euro is in een weekend werken zo te verdienen. Als je dan i.p.v op pc meer games voor je ps4 koopt dan is het leuker. Ik kocht er meteen op V&A The witcher 3 en FIFA bij. FIFA leuke game om even tussendoor te spelen, the witcher als je meer tijd hebt.
Paar maanden geleden een PS4 slim gekocht voor 200 euro puur voor dit spel (en FFXV maar dat komt nu ook op PC uit), geen spijt van gehad, een goede 45 uur aan dit spel besteed en dan heb ik nog niet alles gedaan. Als je nog twee games kan vinden op PS4 die je wel wilt spelen zou ik zeggen dat het het zeker waard is!
Ik dacht precies hetzelfde en heb uiteindelijk toch maar een playstation gekocht. Ik heb er absoluut geen spijt van gehad, ondanks dat ik ook een dikke PC heb. Horizon Zero Dawn is echt een geweldig spel en zoals je zelf al zegt The Last of Us ook.
Voor mij is Horizon Zero Dawn nog steeds the game of the year
Same. Persona 5 staat op nummer 2.
Ja deze game is wel de moeite echt waard hoor.
Zoals nog al aangegeven kan je best goedkoop een 2dehands playstation kopen.
Volgens mij is de pro versie zelfs helemaal niet nodig voor deze game.
150 Euro op marktplaats :) Tenzij je 4K wilt natuurlijk...
tja ik wil toch 4 k , ik heb de tv er voor. maar dank je wel :)
De reden dat deze games zo goed zijn is ook omdat het system-sellers zijn. Sony doet er alles aan om met deze games gamers over te halen naar het Playstation platform. Idemdito met Mario & Zelda bij Nintendo of Forza & Halo bij Microsoft. Die games zullen nooit verschijnen op een concurrerende platform. Misschien soms in een sidestory/mini game/App.
eerlijk waar, een playstation kost tegenwoordig echt niet veel meer en aan een mooi slim model heb je in principe voldoende. Overigens ook veel "oude" ps4's te koop op marktplaats of bij gamemania hoor, ze hebben recent veel inruilacties gehad, ps4 naar ps4pro.

Dit spel en zoals je zelf al zegt the last of us is het zo enorm waard!
Hetzelfde hier. Al kan je er natuurlijk een tweedehands kopen en over een half jaar weer verkopen. Als je dat een beetje goed doet valt de afschrijving mee.

Hoeverre kunnen ps4 games gehacked worden en op een pc draaien? Zit gewoon x86 hardware in zo'n ps4 toch?
Until dawn,
Heavy rain
Gran turismo
Uncharted
Rain
God of war
Shadow of the Colosus
Ico
Last guardian

Nog niet overtuigd? |:( 8)7
Ik snap dat Sony mensen willen koppelen aan hun playstation model Door exclusieve games uit te brengen. maar zouden ze door deze game ook beschikbaar te maken voor de pc niet veel meer verdienen.
De game los misschien wel, maar nu moeten mensen een playstation kopen om het te spelen. Daar krijgt Sony meer van door de console + de verkoop van games/accessoires/etc. daarna.
En ik denk dat er nog meer mensen een console kopen voor 1 of 2 games dan je zou denken (denk aan die legers mensen die een playstation hebben en daar dan fifa op spelen en verder niet zo veel mee doen)
Console-bedrijven verkopen je tegenwoordig voornamelijk toegang tot hun store (met daarin weer 'scherpe deals') en varia abonnementen. Daar verdient men op de lange termijn meer aan dan een console en een handjevol games.

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 5 oktober 2017 10:38]

Door de exclusiviteit van deze en veel andere games staat Sony veel sterker in de markt.
Het gaat niet om de opbrengsten van 1 game maar om zieltjes binnen te brengen in hun ecosysteem.
Dan kunnen ze extra games aankopen (want die console is toch al betaald...), een PS+ abo nemen, enz.
Is dit spel het waard om te kopen voor de standaard (non-Pro) PS4? Hoor eingenlijk alleen mensen die 't hebben gespeeld op de Pro, waardoor ik ga twijfelen aan de beeldkwaliteit op mijn standaard PS4!
Ook op de gewone PS4 ziet het er fantastisch uit. Heb hem zelf op de slim gespeeld op m’n 4K HDR tv in HDR en dat is echt waanzinnig.
zelf gespeeld op een 4k tv met een standaard ps4. Zag er echt geweldig uit! Ook geen last van opstijgende straaljagergeluiden ;)
Ik heb een OG PS4 en daar ziet het er gewoon prima uit :) Gewoon kopen en spelen :9

/Edit, wat is dat toch altijd met exclusives, dat er altijd gedramt moet worden om een pc versie? Upgrade een jaar je videokaart niet en je kan een willekeurige console kopen. Of wellicht zelfs wel twee.

[Reactie gewijzigd door Vrijdag op 5 oktober 2017 10:24]

Absoluut waard! Ik heb (nog) een non-pro PS4 en 65" 4k OLED-HDR. Die lagere resolutie ga je bij dit spel echt niet over vallen. Mijn favoriete spel van dit jaar!
Dit dus. Ik heb een 4k hdr tv met een pro. Maar ik speel hem niet op 4k. Verschil zie je nauwelijks, ik zet hem dan wel weer op 60 fps dat is namelijk wel een groot verschil.
kan je dit spel op 60fps zetten ?
Dan speelt hij hem op 1080p ipv 4k.
Ik heb het spel hier op de pro en je kan er echt geen 60fps mee spelen.
Ik heb het spel al een hele tijd niet meer gespeeld omdat ik het niet zo goed vond, maar ik weet zeker dat ik kon kiezen uit een enhanced visual mode of een framerate improvement op 1080p. Misschien dat het er geen 60 zijn maar het was een stuk smoother.
je krijgt met geen een mode 60fps in ieder geval.
Nice :) zeker de moeite waard als je deze topspel nog niet in huis heb :).
Wel een beetje apart, de "comlete edition" suggereert dat na Frozen Wild DLC geen DLC meer komt. Volgens mij is er nog ruimte om de verhaal lijnen uit te breiden.
Ik denk zelf dat ze net als Destiny 1 ook met een expansionpack uitkomen. #hopelijkniet:(
Er komt niet meer DLC. Is volgens mij ook al bevestigd. Anders was het wel een "GOTY" uitvoering geworden.
Ik heb het spel ook thuis en moet zeggen dat het er idd erg leuk uitziet. Maar ik vind de gameplay erg beperkt en houterig. Helemaal als je het vergelijkt met (voor mij GotY 2017) The Legend of Zelda Breath of the Wild.

Voor mij niet meer dan een 7/10, en daarmee wel de hoogst scorende PS4 titel.
BotW is voor mij een 9,8/10 en daarmee de hoogst scorende game ooit.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 5 oktober 2017 09:11]

HZD houterig? Geen seconde last van gehad... Maar goed, voor mij scoort ie dan ook 11/10 als GOTY17
Ik vind het ook houterig dus snap wat hij bedoelt. Ergens voelen de animaties niet helemaal smooth en krijg ik (hetzij heel licht) een Mario gevoel erbij.
In combat vind ik juist bij stukken waar ik spring van een richel en dan land, dat de animatie niet helemaal smooth gaat. Als ze zo zou landen breek je al je botten. Ze veert niet door. Daardoor gaat het houterig aanvoelen. Nadeel van die animaties is dat het weer non responsive kan worden als je die toe zou voegen.

Goed voorbeeld hoe je goede animaties blijft behouden met responsiveness is pes 2018 dit jaar voor mij. Totaal ander spel maar wel goed geregeld.

[Reactie gewijzigd door WiXX op 6 oktober 2017 13:59]

Het is een Action-rpg spel, geen real life simulator. Dit is voor het eerst dat ik een klacht lees over hoe Aloy land en de daaruit vloeiende animaties. Erg merkwaardig. Maar goed, jij mag dat zeker zo vinden.
Merkwaardig? Ik vind het merkwaardig dat het niemand is opgevallen. Blijkbaar is iedereen erg mild over de game omdat het een nederlandse productie is.

En een action-RPG spel is dus een excuus om houterige animaties te hebben? Ikzelf had er meer van verwacht qua afwerking. Ik vind dat hier en daar nog wat slordig (vb. die animatie). Ik heb spellen gezien die dit veel beter doen.
Het is merkwaardig omdat JIJ een van de WEINIGEN bent die hierover klaagt. Ook heb ik reviews buiten Nederland nergens zien klagen hierover. Je kan jouw klaagzang daarom als merkwaardig bestempelen. it's not us, it's you.

Een genre heeft niks met houterige animaties te maken. Probeer het geheel in context te lezen. Het is tot slot merkwaardig dat je hoge verwachtingen had qua afwerking gezien de gamestudio haast alleen ervaring heeft met shooters en dit dus hun allereerste openwereld game is. Daarom is des te knapper wat ze in totaliteit hebben geleverd.
Prima hoor als jij je gelijk wilt hebben, dat mag. Ik vind alleen iets anders. Snap dat ik de enige in de wereld ben, maar alsnog ben ik gewoon niet totally impressed.

Het argument dat ik het in een context moet zien vind ik daarentegen onzin. Ik betaal 60 euro voor een game en dan maakt het mij niet uit dat ze eerst shooters hebben gemaakt. Ik blijf het vergelijken met andere games in totaal (niet eens in het genre).
Als je mijn reactie erbij neemt en ziet dat IK het merkwaardig vind (en dus niet zeg dat jij geen mening mag hebben) dat jij het houterig vindt. Ik heb ook aangegeven waarom ik het merkwaardig vindt. En nogmaals, ik zeg nergens dat jij een mening mag hebben, echter is het wťl merkwaardig omdat 1. ik het nergens anders heb gelezen en je een minderheid vormt en dus jouw mening aan de kant kan schuiven als we naar het totaalplaatje kijken in algemene zin om tot een eindoordeel te komen voor de neutrale kijker. Ik hoef ook geen gelijk te krijgen. Vond alleen de houterige opmerking.. merkwaardig.
IK vind deze discussie nogal zinloos worden. JIJ gaat uit dat een aantal reviewers de mening dragen van alle gamers wereldwijd. Er zijn veel mensen met verschillende meningen en niet iedereen plaats die op internet. Ik in dit geval wel. Ik loop al even mee in de gamingscene en ik blijf altijd kritisch op iedere game. Vooral gunplay, movement etc vind ik belangrijk (valt onder de noemer gameplay). Horizon zero dawn doet hierin veel goed, alleen op animaties in beweging valt er nog veel te winnen.

Kijk eens naar een paragon van epic. Die game doet qua balancing veel fout, maar de movement van characters is subliem. Het gaat smooth over van rennen naar lopen en draaien. Geweldig gedaan, maar blijkbaar mag je niet meer kritisch zijn op games als ze niet alles goed doen. De Nederlandse 6jes cultuur.
Heb naar heel wat streamers gekeken op youtube en Twitch en die maken geen woord vuil over de houterigheid van de gameplay. Vind je het dan gek dat ik jouw opmerking hierover isoleer en het als merkwaardig bestempel? Lijkt mij zeer logisch.
Je mag doen wat je wilt. Onthoud dat een streamer een spel speelt omdat hij het een leuk spel vindt. Dus iemand die kritisch erop is zal het minder spelen.

Ik heb hetzelfde met destiny. Daar vind ik de game en gunplay brilliant (in pve). Daar ga ik ook in defense mode als iemand een kritiek op heeft. Maar je mag mij als merkwaardig isoleren als jouw gemoedstoestand daardoor verbeterd.

Ikzelf vind dat je realistisch moet kijken en de animaties zijn echt niet top notch. Maar blijkbaar meet jij jouw mening graag aan de menigte en een paar streamers. Ik ben wat kritischer, misschien ook wat ouder?
Je probeert het te bagatelliseren. Een streamer kan nog altijd kritisch kijken naar een spel en dit ook verwoorden. Heb ook geen review gelezen die de gameplay houterig vindt. Soms merken ze wel op dat Aloy veel moet duiken, maar mijn beleving was wat anders, toch zou ik hun punt niet wegdoen.

Mijn gemoedstoestand heeft hier geen boodschap aan. Ik zag jouw reactie en reageerde omdat het opmerkelijk was. Dat was het destijds en is het nog steeds om de genoemde redenen. En nogmaals, jij mag vinden wat je wilt. Ik stoor mij hier niet aan.

Verder zeg ik ook nergens dat de animaties top notch zijn. Ik bekijk het vanuit een reŽel hoek: Het is een eerste open wereld spel met daarin gameplay day niet houterig aanvoelt. Jouw laatste zin is wat infantiel en daar ga ik ook niet op reageren. Ironie? Juist.
Mijn laatste zin slaat op het gegeven dat ik mij niet zoveel meet aan de menigte. Jij wel, vaak zie je dit bij jongeren mensen gebeuren. Dat anderen iets wel of niet vinden vindt ik namelijk irrelevant en geen meetpaal voor iets wat ik constateer.
De game ligt al twee maanden geseald naast mijn PS. Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik mij eens goed verdiepen in dit spel.
Ik ben gewoon jaloers dat jij die ervaring nog mag gaan hebben. Ik moet wachten op de DLC. :O
offtopic: Ik moet ook nog 'echt' beginnen aan The Witcher :P
Schijnt ook een ervaring te zijn haha. Ik kan niet wachten op mn vakantie in ieder geval.

Ook die demo van GTsport. MGS in de PSplus. Mooie tijden.

[Reactie gewijzigd door Jasphur op 5 oktober 2017 09:32]

Ben net pas begonnen aan de Witcher; persoonlijk vind ik de belevenis in HZD veel beter en mooier, maar dat is zonder spoilers niet verder uit te leggen.

en aan een week zul je niet genoeg hebben :)
heb beiden gespeeld en ook al oogt Horizon wat moderner; ik vond The Witcher 3 wel een stuk beter qua dialogen, sfeer en storylines. Met name de Hearts of Stone uitbreiding is een van de beste expansions die ik ooit gespeeld heb qua verhaal (misschien wel beter dan de main game in mijn mening). En Blood & Wine bevat genoeg content om al een game op zich te zijn. Horizon kleurt wat meer binnen de lijntjes (maar doet dat wel ontzettend netjes), Witcher 3 speelt wat minder soepel en oogt inmiddels her en der wat gedateerd maar heeft me een stuk vaker verrast. Oh, en qua muziek wint Witcher 3 het ook :o

(dont get me wrong: Horizon is echt een goede game, maar zoals je misschien al merkt is Witcher 3 mijn 'GOTY', hehe)
en aan een week zul je niet genoeg hebben :)
Mwah dat valt nog wel mee. Het is een prachtige game, maar het moeilijkheidsniveau valt toch alleszins mee (ben dan wel een Dark Souls fan :) ). Binnen 60 uur is de game makkelijk platinum te halen en dan heb je het ook echt wel gezien imo. Dat haalt niet weg dat dit echt een fantastische game is waarvoor ik graag de ps4 heb aangeschaft.

[Reactie gewijzigd door Tweekzor op 5 oktober 2017 11:11]

Mooi, daar zat ik op te wachten :). Heb het nog niet gespeeld, dus dat zal wel genieten worden!
Eerste gedeelte speelde goed, niet uitgespeeld maar dat kwam door externe factoren. 50 euro voor een complete edition(is dit te vergelijken met GOTY) is niet duur. Zal dan toch maar de DLC erbij kopen.
Lekker lekker. Ik ga natuurlijk alleen nog maar de DLC halen maar als je de game nog niet hebt is dit een mooie bundel en elke euro waard! (ik vul stiekem even in dat de Frozen Wilds ook awesome gaat zijn :P)
Nice deze ga ik zeker nog binnenhalen :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8