×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Turn 10 maakt systeemeisen Forza Motorsport 7 bekend

Door , 154 reacties

Turn 10 maakt een zeer uitgebreide lijst met systeemeisen bekend voor de Windows-versie van Forza Motorsport 7. Aangeraden wordt een Core i5-4460 of FX-8350, aangevuld met een GTX 670 / GTX 1050 Ti of RX 560. Met een dergelijk systeem draait de game op 60fps.

Ontwikkelaar Turn 10 kijkt bij het bekendmaken van de systeemeisen naar de resolutie en framerate waarop Forza Motorsport 7 gespeeld kan worden. Het heeft daarbij vier verschillende scenario's gedefinieerd. Verder maakt de studio bekend dat de Windows-versie van de game een beeldverhouding van 21:9 ondersteunt en dat er geen maximum is ingesteld voor de framerate. Tot slot maakt Turn 10 een lijst bekend van randapparatuur die met de game werkt. Uitgever Microsoft had al eerder bekendgemaakt dat de game Xbox Play Anywhere ondersteunt, wat wil zeggen dat spelers de game op zowel hun Xbox One als hun Windows 10-pc kunnen installeren en spelen. De game verschijnt op 3 oktober.

  Low Quality Recommended Ultra Quality Notebook
Resolution 720p 1080p 4K 720p
Framerate 30fps 60fps 60fps 30fps
Ram 8GB 8GB 16GB 8GB
Intel-cpu Core i5-750 Core i5-4460 Core i7-6700K Core i5-6200U
AMD-cpu FX-6300 FX-8350 Ryzen 7-cpu -
Nvidia-gpu GT 740 / GTX 650 GTX 670 / GTX 1050 Ti GTX 1080 * Intel HD 520
AMD-gpu R7 250X RX 560 RX Vega 64 * Intel HD 520
Videoram 2GB 4GB 8GB -

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

21-08-2017 • 15:02

154 Linkedin Google+

Reacties (154)

Wijzig sortering
Op deze manier mogen meer ontwikkelaars hun systeemeisen wel kenbaar maken.
Fijn dat ze het verwachte FPS per resolutie gelijk bij zetten
Alleen jammer dat je FPS van zoveel meer factoren afhankelijk is :P

Als je een beetje heftige tool op de achtergrond hebt draaien kan alles gigantisch inkakken.

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 21 augustus 2017 16:00]

Waarom zou je een heftige tool op de achtergrond draaien, als je gaat gamen?!
"Heftig" zijn ze niet echt, maar een flinke lijst is het vaak wel

Discord, Spotify, CAM, Razer Synapse, MSI Afterburner, meerdere browsertabbladen, etc.
Dat gebruikt echt fuck all aan resources.
Ik heb geen idee, nooit getest eigenlijk.
Gebruik nagenoeg niets idd. Hoewel ik zelf geen apps als CAM, razer synapse of afterburner heb draaien. Overclocken is wat achterhaald imo.
Enige achtergrond app die ooit draaiden die veel gebruikten was Skype. Wat een wanproduct is dat, dikke fps drops en lag.
Overclocken achterhaald??? Ok ik kan tegenwoordig niet meer 50% OC halen op air, maar mijn i5 2500k op 4.5GHz (all cores) doet het echt wel een pak beter dan een stock 2500k op 3.3 hoor.

Ok, mijn oude amd x2 weetikveelwat ondertussen ging van 1.8 naar 2.8GHz, die marge is ondertussen wel weg maar overklokken is zeker nog boeiend en de moeite!
CPU overclocken heeft in game niet echt zo'n mega impact, maar GPU overclocken echt wel
Lekker opscheppen ;) Maar wat is het nut precies?

Met freesync/gsync tegenwoordig cap je de framerate, zolang je die haalt is het prima. De boel overclocken zodat ik net die ene grafische instelling waar je geen reet van ziet omhoog kan zetten waarom zou ik. Heb het eens een poging gegeven, i5 4690k naar 4.6ghz ging prima met een simpele scyte mugen 4. Hoger ook wel, maar de temperaturen vlogen alle kanten op, niet echt stabiel.
Het enige resultaat dat dit gaf, was een hoop extra lawaai en hitte. Nu heb ik vaak flinke migraine aanvallen, dus warme stoffige lucht mijn computer hok in blazen is een no-go. Maar dan nog, ook al heb je geen migraine aanvallen. Waarom zou je, als het je niets oplevert behalve op kunnen scheppen op tweakers?

*edit: ahja je hebt wel een relatief oude cpu. De i5 4690k heeft er weinig profijt van iig. De standaard 3.5ghz voldoet prima met een boost tot 3.9ghz. Geen enkele performance winst bij overclocken, of iig niet bruikbaar.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 21 augustus 2017 21:09]

Mijn post heeft helemaal niets met opscheppen te maken, de overclock die ik noem is vrij standaard en op een paar minuten te realiseren. Daarna nog een paar uurtjes finetunen en voltages zo laag mogelijk proberen krijgen.

Ik noem bvb een cities skylines of supreme commander (ja dat speel ik nog af en toe eens). Beiden vinden een hoger geclockte cpu zeer leuk.

Als je vind dat de opmerking over die oude X2 cpu opscheppen is, daarmee geef ik enkel aan dat er inderdaad geen zo'n grote winsten meer gehaald kunnen worden als vroeger.

@davydeking het hangt er maar vanaf welke games je speelt, ik merk persoonlijk dat ik de laatste jaren meer nut haal uit cpu overclocken dan gpu. Heb een nu al relatief oude r9 290 die meer uit z'n neus staat te vreten dan wat anders. Deze is dan ook underclocked en undervolt. (niet altijd, ik merk net dat één of andere driver update het weer op stock gezet heeft :s)
Hoezo overclocken achterhaald?
Omdat het niet meer nodig is.

Of het boeit mij gewoon niet meer, kan opzich ook.

Maar vroegah, moest ik mijn AMD 2400 of 5600 (oid) overclocken om met sommige games lekker 60, 90 of 120 fps te draaien met de mooiste pixels.

Deels was het nodig, omdat de CPU's destijds niet voldoende kracht in huis hadden om ook nog die hele rotzooi background tasks van vandaag de dag er nog bij te draaien. Toen was gamen meestal "alles, iedereen en zijn moeder afsluiten wat niet brood nodig was voor de game, en game starten maar!". Maar met een beetje OCen kon je wel een teamspeak zonder framedrops naast je game draaien.

Ik heb een aantal maanden geleden mijn OC uitgezet ivm niet optimaal werkende koeling meer, welke ik destijds aangezet heb omdat ik tegen de single threaded performance van Sins of Solar Empire Rebellion en DayZ aanliep. Waarbij die 10-15% extra performance duidelijk merkbaar was. Maar ondertussen zijn die games gepatched, andere games waar ik er last van had, waren me niet boeiend genoeg en speel ik toch nooit meer.

Het is door de enorme overkill aan CPU kracht vandaag de dag niet meer nodig. Ik kom maar bar weinig games tegen die mijn FX8350 tot het randje duwen. Laat staan een ryzen of high end intel.

En de games die echt mijn CPU doen laten zweten zijn meestal zwaar modded (KSP, C:S).

GPU OCen me nooit mee bezig gehouden, er zit nogal een verschil in GPU en CPU lag tijdens het gamen. Iets mindere pixels heb ik minder problemen mee.
Overclocken op CPU heeft inderdaad weinig zin. Maar ga maar eens met je CPU spelen, die 5 a 10 FPS die je daarvan gratis extra erbij krijgt zijn niet mis.
Ik krijg geen extra FPS meer als ik overclock. Sowieso limiteer ik de framerate aan mijn refreshrate. CS speel ik niet eens en andere source/quake based games zijn dusdanig oud dat ze makkelijk honderden FPS halen en aan 120 hebben ze genoeg.
Dan kun je misschien je settings hoger zetten om dan alsnog 60fps te halen?
Ik haal gewoon overal makkelijk 60fps op high-ultra 1080p. Als ik het uncapped laat gaan de meeste er ver voorbij. Maar zonde om mijn cpu en gpu onnodig aan het werk te zetten.

Overclocken is leuk op oude AMDs, maar de high end FX en nu de Ryzen generatie hebben het niet meer nodig.
Niet iedereen haalt makkelijk 60fps op ultra 1080p :')
Ik speel 144hz op 1440p, dus ik trek alles eruit wat ik kan.
Je browser zou ik afsluiten als je weinig RAM hebt. De rest zal niet veel uitmaken.

Als je RAM tekort komt merk je dat wel, dat is niet een kleine FPS drop.
Oh nee dat kom ik zeker niet te kort hoor hahah, 32gb RAM atm :P
Memleakje hier en daar en ook 32gb kan te weinig zijn :P

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 augustus 2017 03:56]

Wat voor tools draai jij dan als je aan het gamen bent?
Deze reactie snap ik niet echt.

Kies je er niet zelf voor om dat ander bagger te laten draaien? Hoe in godsnaam dient een game dev te weten wat voor meuk jij je mee bezig houdt terwijl je gamet?
Helaas zal deze game enkel op de Windows Store te verkrijgen zijn. |:(
En Windows/Microsoft store is zonder extra install al aanwezig in elke windows 10 install.
Dus wat is het probleem?
UWP is nog volop in ontwikkeling. Natuurlijk kan het niet op tegen de features en mogelijkheden van de Win32 API.
No Exclusive Fullscreen Mode

One of the most immediately obvious limitations imposed by UWP is the lack of any support for exclusive fullscreen mode, aka the way we’ve been running most PC games for decades.
Hah.

DWM regeld de GPU draws. Met Windows 7 kunnen fullscreen games DWM nog uitschakelen, maar sinds Windows 8 kan dat niet eens meer. Het maakt helemaal niets uit of je fullscreen of windowed zit. Het beschikbare deel scherm krijgt gewoon zijn volledige resources beschikbaar. Windowed fullscreen of fullscreen maakt 0,0 uit. Het is gewoon afhankelijk van wat er in zijn totaliteit op je beschikbare schermruimte gebeurd.

Het is deze man niet eens opgevallen dat Exclusive Fullscreen infeite al 2 versies niet meer in Windows zit.


Kon deze vrij makkelijk terugvinden, dus: leesvoer en meer
One of the most common uses for this type of interoperability are performance monitoring overlays and screenshot tools such as the popular FRAPS and RTSS, or the more involved and accurate FCAT, the lack of which presents obstacles for in-depth performance analysis.
Maakt geen bal uit, want al die overlays haken in na de GPU draw, maar nog voor het langs DWM/WDDM gaat en naar de GPU gestuurd wordt. Die hebben daar verder geen last van, tenzij ze Destiny 2 willen gaan spelen, die blokkeren die hook actief.
Lack of interoperability
Oh oeps, veiligheid. Apps kunnen via de API's gewoon onderling data uitdelen. Verder niet erg dat ze tegenhouden dat games/software uit zichzelf in andere software/games gaat graven.
Modding Restrictions
Kwestie van tijd. MS is daar met de Xbox al mee bezig en zal met de Windows Store niet achter blijven.
Ecosystem Drawbacks

While the previous section looked at issues that were related to the UWP execution model, there are also some comparative drawbacks when buying on the Windows Store specifically.
Wat raar dat het als jongste platform van die genoemt worden in het artikel... De minste features heeft.
What could, however, be a very nasty surprise is that the Windows store does not appear to have a clear policy regarding perpetual access to downloads of purchased games when they become delisted
Delisted apps kun je via je aankoop of download overzicht weer downloaden. Verder allemaal afhankelijk van de developer of iets listed blijft of niet.


Meh, voor de rest veel gedram over het gebrek aan features. Daar is MS mee bezig door hun eigen games via die store te pushen. Is niet om die store zo zeer te pushen, maar meer om de achterliggende teams met elkaar samen te laten werken en zo die features die nodig zijn te ontwikkelen.

UWP is nog erg jong. Windows 8 en phone waren voorzetjes, de weg leggen. Het echte werk is pas met Windows 10 eigenlijk begonnen. Win32 kwam ook niet bomvol features uit de doos.

Geen zin aan pagina 2 :)

Goed leesvoer.
Had Win32 een voorloper met bijzonder veel features, die ze niet initieel in Win32 gestopt hebben en pas achteraf toegevoegd hebben?
https://en.wikipedia.org/wiki/MS-DOS_API

Ik heb verder weinig inhoudelijke kennis van DOS, dus of daar wat vanuit Win32 naar MS-DOS gebackport is, zal best kunnen.
Ik zie dat je mijn vraag niet goed begreep. Ik zal het simpeler verwoorden:

Hoeveel MS-DOS API's hebben ze achteraf, pakweg 2 jaar na introductie van Win32, nog moeten toevoegen aan Win32?
Weinig tot geen gok ik, maakt het wat uit? Paar 100 ms-dos features versus vele tienduizenden win32 features.
Je excuus van "jong" gaat echt niet op. Het gesloten karakter van UWP is "by design", en Microsoft heeft nog geen enkel signaal gegeven dat ze daar iets aan willen veranderen. Phil Spencer heeft ook al gezegd dat vrije mods niet mogelijk zullen zijn met UWP. Daarmee valt een van de grootste voordelen van pc-gaming weg.

"Is niet om die store zo zeer te pushen, maar meer om de achterliggende teams met elkaar samen te laten werken"

Onzin. De games van Microsoft naar pc brengen is enkel en alleen bedoeld om de Windows Store te pushen, zodat ze een percentage krijgen van verkochte pc games en pc games ook op de Xbox verschijnen.
Wat by design is in UWP, is security. Zo gesloten is hiet niet, eigenlijk alleen voor de consumenten. En als je eens koekeloert naar de concurentie... Gebruikers willen dat zelf.

Vrij mods misschien niet, maar een steam achtige workshop kan best .

Het team van Forza heeft met het Windows team samengewerkt om features in UWP te implementeren en te zien waar ze voor games ontwikkelen tegenaanlopen. Er is dankzij Forza een hele flats features geimplementeerd.
Een Steam achtige workshop is géén volwaardig alternatief voor vrije modding. Ook andere pijnpunten zoals toegang tot bestanden, snelle patches en prijs parity met de xbox console zijn nog steeds niet opgelost. Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van de Windows Store en Xbox App. Microsoft heeft nog véél werk als ze mijn centen willen.
Een soortgelijk model als Skyrim op de consoles kan best, dat de developer de mods even moet goedkeuren.

Ik snap best dat Microsoft geen ongescreened door gebruikers verspreid spul in de store wil hebben. De Store heeft een iets andere doelgroep dan de Steams van deze wereld. Welke gericht zijn op gamers. De Windows Store is gericht op iedereen.

Snelle patches? Uhm, developer klikt op publish en de auto update notificaties worden de deur uitgestuurd. Updaten kan op dezelfde manier als vandaag de dag. Dagelijks, elk uur of elke 3 kwartier wat je maar wilt.

Wat is er mis met de Store app? Werkt best lekker. Onoverzichtelijke puinhoop aan apps/games en troep waar ik niet naar op zoek ben. Maar dat is -voor mij- bij elke store zo. Enige boeiende van zo'n store app is de search balk en de resultaten die daar uit komen.
"Ik snap best dat Microsoft geen ongescreened door gebruikers verspreid spul in de store wil hebben"

Mods hoeven toch niet via de store te komen? Ooit gehoord van sites als Nexusmods? Microsoft heeft er totaal geen last van (en geen zaken bij) als ik bijvoorbeeld een mod gebruik die de anti-aliasing verbetert. Onbeperkt modden en tweaken is een groot voordeel van pc-gaming. Dark Souls was nooit mijn GOAT geworden zonder DsFix en een stel andere community mods. En de leukste mods voor Skyrim hadden scriptextender nodig. Als ik enkel gescreende mods wou voor games die ingebouwde mod-ondersteuning hebben, dan kocht ik wel een console.

"Snelle patches? Uhm, developer klikt op publish en de auto update notificaties worden de deur uitgestuurd. Updaten kan op dezelfde manier als vandaag de dag. Dagelijks, elk uur of elke 3 kwartier wat je maar wilt."

Sinds wanneer is dat zo? Voor zover ik weet moeten patches eerst door Microsoft gecertificeerd worden, wat behoorlijk wat tijd in beslag kan nemen. Steam kreeg patches van RotTR dagen vroeger dan de Windows Store, terwijl ze door de dev gelijktijdig werden vrijgegeven.

"Wat is er mis met de Store app?"

Onoverzichtelijk, enkel voor Windows 10, vol bugs (downloads die ineens terug herstarten etc), mist tal van features die Steam wel heeft, aparte Xbox app nodig voor online gaming, console-prijzen voor digitale games, eigendom van een bedrijf met een ellenlange geschiedenis van blunders, anti-consumer praktijken en extreme monetizing op gebied van gaming etc etc.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 23 augustus 2017 12:15]

Dat soort mods kan in de toekomst prima via de store.

Als je makkelijk zelf UWP apps kan modden en aanpassen, wordt die security waardeloos. Ik vind het wel een goed concept dat je van buiten de app of game, er eigenlijk niet mee kan rotzooien.

Patches op de consoles dienen door MS gecertificeerd te worden. Niet in de Microsoft Store.

De Apple en Play stores zijn voor mij net zo onoverzichtelijk vol met random rotzooi die ik niet nodig heb. Verder, tja, de Windows Store is nu nog geen 2 jaar oud eigenlijk en niet gek dat het dus op features wat achterloopt op stores die al vele jaren oud zijn.

Ellenlange geschiedenis van blunders... Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Anti-consumer valt wel mee, MS heeft veel meer positiefs voor ons cunsumenten betekend dan negatieve invloed.
"Dat soort mods kan in de toekomst prima via de store."

Helaas niet. Tenzij een game expliciet ondersteuning heeft voor mods, zal dit niet kunnen. DsFix zou dus nooit bestaan hebben als Dark Souls een UWP game was geweest.

"Patches op de consoles dienen door MS gecertificeerd te worden. Niet in de Microsoft Store."

Heb je daar een bron voor? Nixxes heeft indertijd zelf gezegd dat de vertraging voor patches te wijten was aan Microsofts certificering.

"De Apple en Play stores zijn voor mij net zo onoverzichtelijk vol met random rotzooi die ik niet nodig heb."

Klopt. Ik zou dan ook geen van beide stores voor pc-gaming willen gebruiken.

"Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt."

Je hebt fouten (RROD), en je hebt anti-consumer praktijken uit pure hebzucht. Microsofts pogingen om pc-gamers te laten betalen voor p2p-gaming of om de 2dehands markt voor xbox games in te dijken via online DRM zijn daar pijnlijke voorbeelden van.
Dat het wel kan bij win32 games, laat juist zien wat er rot is aan win32. En waarom dit vervangen dient te worden door UWP.

Het is security gezien om te huilen dat je games en software zo aan kan passen.

Vertraging van patches is op de Xbox nog een beetje een issue, maar dat is sinds een jaar ook niet zo'n probleem meer. Waar het eerst dagen of weken kon duren is het nu vandaag de dag.

UWP apps in de Microsoft Store op Windows hebben geen handmatige certificering nodig. Dat gaat via een automatisch systeem en duurt als ik het goed had max een kwartiertje oid.

De 2de hands markt om zeep helpen en online DRM zijn opgelegd door anderen. MS moest wel of partijen willen geen apps/games via de Windows store publishen.

MS begon met WP7 met een erg pro consumenten ingerichte store. Allemaal eisen stellen aan app bouwers. Dit is binnen enkele maanden al versoepeld omdat partijen weigerden apps in de store te zetten.

Advertisement ID is er een mooi voorbeeld van. MS wou niet dat adverteerders gebruikers konden identificeren. Niemand wou ads via MS doen. Dus kwamen ze met een advertisement ID.
"Dat het wel kan bij win32 games, laat juist zien wat er rot is aan win32. En waarom dit vervangen dient te worden door UWP."

Volgens wie? Alvast niet volgens de meeste pc-gamers. Microsoft had dit gerust optioneel kunnen maken: laat de consument beslissen welke apps ze secure willen houden en welke ze willen bewerken. Microsoft had dan nog alle apps standaard secure kunnen maken om minder ervaren gebruikers tegen zichzelf te beschermen.

"De 2de hands markt om zeep helpen en online DRM zijn opgelegd door anderen. MS moest wel of partijen willen geen apps/games via de Windows store publishen."

Dit gaat niet over de Windows Store, maar over de initiële release van de Xbox One. Door het gebruik van online DRM konden retail games niet meer tweedehands verkocht worden. Pas na een shitstorm van Xbox fans en tegenvallende pre-orders is Microsoft hier op terug gekomen. Je begrijpt dat pc-gamers door dit soort dingen geen voorstander zijn van Microsofts pogingen om pc-gaming naar Xbox Live te pushen.
Je hebt een MS account nodig, alleen Windows 10, etc etc.

Grootste nadeel wat ik heb met de Windows Store is dat je niet zelf kunt kiezen waar een applicatie wordt geïnstalleerd. Ik wil geen spel van enkele gigabytes op mijn C-schijf.

Disclaimer: ik heb nog nooit een spel via de Windows store geïnstalleerd dus als je tijdens het installeren kunt aangeven waar het spel terecht moet komen, heb ik niets gezegd :P
Tijdens het installeren kan je het niet opgeven, maar je kan wel de schijf kiezen waar alles op geïnstalleerd wordt: https://www.tekrevue.com/...location-windows-10-apps/.

Je kan nu ook bij het installeren als er meerdere schijven beschikbaar zijn waar je de app of het spel wilt installeren.

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 21 augustus 2017 19:52]

De Windows Store vraagt, mits beschikbaar, ook waar je je apps wilt installeren als ik mij niet vergis.
Klopt.
Gister toevallig de demo van horizon 3 gedownload en tot mijn verbazing kreeg ik een dialoog om te kiezen op welke schijf ik het wilde hebben.

Was eerder niet zo...

Moet ook zeggen dat horizon 3 goed draait nu. Efficiënt cpu gebruik.

[Reactie gewijzigd door ReneJong88 op 21 augustus 2017 16:45]

Dit is dan veranderd in de afgelopen tijd, toen ik Horizon 3 had gedownload zat mijn SSD in een keer 60GB vol |:(
Je kan de games ook moven.
Open daarvoor apps en features en selecteer het item dat je wilt verplaatsen.
Klopt, onlangs mijn xbox cd weggedaan voor de digitale versie van forza zodat ik t ook op de pc kan spelen. Bij installatie werd gevraagd welke schijf ik het wilde installeren. Overigens kan het verplaatsen nadat de installatie voltooid is al sinds het begin.

Ah ik moet eerlijk toegeven dat het UWP platform wel iets beter is geworden dan tijdens de lancering ervan. Ik heb Forza mogen testen tijdens de launch van die game en het was toen een hell om dit op de pc te spelen. Geen sli, slecht geoptimaliseerd etc. Nu werkt sli volgens mij nog steeds niet, maar loopt de game eindelijk wel soepel.
Had het inderdaad gelezen, ik heb een paar weken geleden mijn Windows een keer opnieuw installed waardoor die toch weg is, maar daarna geen zin meer gehad om H3 te installeren.

Zal het onthouden voor de volgende keer.
Dat kan inmiddels wel zodra je onvoldoende ruimte hebt op je C-schijf (je krijgt dan de keuze om elders te installeren), sterker nog je kunt zelfs achteraf je game verplaatsen in instellingen/Apps en Onderdelen dan klik je op de Windows Store game die je wenst te verplaatsen en klik je op Verplaatsen en selecteer je de gewenste opslaglocatie.
Je hebt zelfs een optie Geavanceerde opties om een individuele uitbreidingspakket naar een andere locatie te verplaatsen.

[Reactie gewijzigd door Ram-G-maN op 21 augustus 2017 15:46]

Je hebt sowieso een MS account nodig gezien het spel werkt met Xbox Live.
Het het zelfde geld voor Ubi spellen die je op Steam koopt, en dan heb je zelfs een Steam account en een Ubisoft account, en ook nog eens Origin nodig.

En alleen Windows 10 is uiteraard niet waar, het werkt net zo goed op de Xbox.

Dat je Windows 10 niet wilt installeren is uiteraard een keuze die je zelf neemt om wat voor reden dan ook.
Eh..je kunt wel degelijk kiezen op welke schijf de game geinstalleerd wordt hoor. Althans in de laatste build in de 'Fast ring' kan ik gewoon kiezen (bij grote installs) waar hij geinstalleerd moet worden (nadat ik op Install geklikt heb dan).

[Reactie gewijzigd door JackSparrow op 21 augustus 2017 15:36]

whahah enkele gigabytes XD als jij 100 gb enkele noemt XD
je kan op de secundaire schrijf installeren alleen werkt je forza dan niet meer :P
heb dat samen met de technische mensen van forza horizon 3 uitgevonden echt een top actie xD
Ik heb Forza Horizon 3 gewoon op mijn E: schijf staan zonder problemen anders?
verplaats na je installatie?
Vond het zelf wel handig/grappig dat mijn tig jaar oude hotmail account gewoon prima werkt. En gelukkig kan je inderdaad aangeven waar je dingen wil installeren. Niet tijdens de installatie echter.
Via Instellingen > Systeem > Opslag > Wijzigen waar nieuwe inhoud wordt opgeslagen.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 21 augustus 2017 15:34]

Je hebt ze nog nooit geïnstalleerd maar je weet wel dat het het grootste nadeel is? 8)7 |:(
Tenzij je nog steeds met W8.1 of ouder zit.
probleem vind ik dat je moet inloggen met je Microsoft account en vanaf dat moment linkt hij je MS account met je locale account en sync hij alles etc. Schijt irritant.
Tenzij ze dat hebben aangepast kan instellen dat je je account alléén voor de store wil gebruiken.
En dat is vervelend omdat?
enkel op windows 10
geen concurrentie en dus weining kans op prijsdalingen
geen fysieke kopie en dus niet erg leuk om kado te doen/geven
Microsoft probeerd de store aan gebruikers op te dringen
nog een platform waar je je games in moet beheren naast Steam, origin, uplay, battle.net etc

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is niet dat ik het oneens ben met je punten, maar ik speel nu even advocaat van de duivel.
Enkel op windows 10
Dat is wel te begrijpen. Forza was in princiepen gemaakt voor de Xbox en UWP werkt technisch alleen op Windows 10. Wees blij dat het geen Xbone exclusieve is zou ik zeggen. Daarbij kan ik me voorstellen dat Microsoft geen zin heeft in een Windows XP 2.0 drama en proberen Windows 7 nu zo onpopulair mogelijk te maken. Mensen moeten overstappen op Windows 10 of deze games missen. (En voordat iemand begint met het privacy argument, Windows 7 kijkt ook met je mee hoor)
geen concurrentie en dus weinig kans op prijsdalingen
Sorry maar dit argument klopt gewoon niet ;) Als Forza in Steam stond komen er volgens jou wel prijsdalingen? Microsoft bepaald zelf de prijs van de licentie en het maakt geen ene donder uit waar ze de game uitbrengen. Daarbij zijn er zijn genoeg andere racespellen dus er is concurrentie genoeg ;)
geen fysieke kopie en dus niet erg leuk om kado te doen/geven
en
Microsoft probeert de store aan gebruikers op te dringen
en
nog een platform waar je je games in moet beheren naast Steam, origin, uplay, battle.net etc
Buiten het feit dat Microsoft enkel de concurrentie achterna loopt is UWP toch weer wat anders. Zonder store was UWP niet mogelijk en was het een Xbone exclusive gebleven. (alhoewel je wel kan argumenteren dat UWP ook als gewoon .MSI of .EXE los gedownload kon worden)

Echter zijn al die problemen deels de schuld van gamers zelf, gamers gingen zelf alles op Steam downloaden en gingen minder naar retailers toe. Denken dat alle games op de wereld via Steam gedownload kunnen worden is een naïeve droom. Als bedrijven de keuze hebben om of 30% van de opbrengst aan Valve te geven of om die 30% zelf te houden/de game 30% goedkoper maken is de keuze snel gemaakt. Ik had in 2010 in een topic gezegd dat het niet lang zou duren voordat bedrijven met hun eigen Steam klonen zouden komen en die voorspelling is aardig uitgekomen, eerst kwam Battle.net, toen Orginin, U-play en nu de MS store. Rockstar en Bethesda zullen misschien nog volgens of blijven op Steam, dat weten we niet. Feit is, is dat dit de toekomst is van gaming.

Maar goed nogmaals ik heb even advocaat van de duivel gespeeld en plaats mezelf in het perspectief van Microsoft. Persoonlijk heb ik ook geen zin om naar die kut store te gaan (die ik via destroy windows 10 spying heb verwijderd en geblokkeerd) en het liefst wil ik ook gewoon ouderwets geen DRM zoals Steam, Store of U-play zoals vroeger. En lekker naar de Gamemania gaan en met die nerd achter de kassa discussiëren waarom Call of Duty beter is dan Medal of Honor (ja mensen, er was een tijd dat dat zo was). Maar helaas die tijden zijn voorbij. (hoewel ik nog steeds PC games bij de gamemania haal en mijn CD dinges overuren laat draaien)

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 21 augustus 2017 20:34]

alhoewel je wel kan argumenteren dat UWP ook als gewoon .MSI of .EXE los gedownload kon worden
Je kan UWP apps gewoon zonder de store installeren, niks houdt Steam bijvoorbeeld tegen om UWP apps te verkopen.
Ik hoef nu geen Xbox One X te kopen om Forza 7 (op 4k @ ultra) te spelen. De 1080Ti heb ik toch al, kortom ik ben er blij mee!.
En niet te vergeten: géén mods, geen backups, geen toegang tot de bestanden, geen onbeperkte tweaks of tools zoals SweetFX, en waarschijnlijk weer een prijskaartje van ¤70.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 21 augustus 2017 16:08]

Ik begreep dat het met Gears of war ook een grote faal was. Met lege servers. Kan inmiddels anders zijn hoor. GTA V was ook niet zo een succes.

[Reactie gewijzigd door kobus71 op 21 augustus 2017 15:33]

Lege servers ligt aan te lage verkopen. Dat zal voor deze game niet anders geweest zijn als het op steam of andere dienst uit kwam.
Onzin. Toen Halo Wars: Definitive Edition of Steam verscheen was er meteen een ruime actieve community, terwijl er in de Windows Store versie geen kat online te vinden was.

De helft van de pc-gamers heeft niet eens Windows 10, de andere helft haat de Windows Store om de redenen die ik hierboven al heb uitgelegd.
2 verschillende games. Je zou een punt hebben als GoW later nog op steam kwam en daar wel een grote community genoot.
Tja, de een zweert bij mods, de ander zegt the original is always best. Ik heb Windows 10 en dat is met een beetje privacy instellingen redelijk vergelijkbaar met Steam. Beiden zijn bepaald geen tempel der privacy. Haast al die Amerikaanse online businesses niet trouwens.

De Windows Store haten is ook weer zo wat. Ga er gewoon bewust mee om. Forza is nu eenmaal een Microsoft only feestje, zul je dat andere probleem van een gespleten community dus ook niet mee hebben.
De Windows Store is in de verste verte niet te vergelijken met Steam. Steam verkoopt geen encrypted "apps", ondersteunt actief modding met de Workshop, patches worden niet vertraagd vanwege verplichte certificatie, devs kunnen gratis keys genereren om te verkopen op 3rd party websites enz enz enz.
GTA V is nooit in de Windows Store verschenen. Maar de pc community van Gears of War 4 + Ultimate was (en is nog steeds) erg klein. Ook voor Halo Wars 2 klaagt men dat er geen online community is.
Mijn game pc start up in steam BPM, en heeft standaard geen muis/kb aangesloten (alleen een controller). Dus zonder allerlei randapparatuur uit een kast te trekken en aan te sluiten kan ik games uit de Windows store niet eens opstarten 😒. Om dezelfde reden heb ik een hekel aan Uplay en Origin games, omdat die regelmatig met popups komen bij het opstarten met invoer waar kb+muis voor nodig zijn... na een keer of drie ben ik daar zo klaar mee dat ik die games niet eens meer opstart...
Kan je dan niet beter een console kopen?
Ik heb ook al een console maar geen XBone, dus als ik FM7 wil spelen dan zal dat toch op de PC moeten... Mijn PC wordt ook als 'console' gebruikt voor games die niet op PS4 beschikbaar zijn of veel beter draaien op PC. Wat mij betreft kan het ding verder niet genoeg op een console lijken want de rest van de PC ervaring vind ik vrij beroerd.
En zal ook flink aan de prijs zijn
Vergeet niet dat het een Xbox Anywhere title is.
Je kan het zowel op je Xbox als PC spelen met beiden dezelfde save.
Daar ben je niets mee als je geen xbox hebt. ¤70 euro voor een digitale game is gewoonweg veel te veel. Bijna geen enkele game op Steam, Origin, uPlay of GoG kost zoveel.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 21 augustus 2017 16:06]

Ik neem aan dat de game straks 60 euro gaat worden zonder de pre-order bonus.
¤69.99, net zoals alle AAA games in de Windows Store:

https://www.microsoft.com...dard-edition/9n02hd7xrwr8

Zelfs 3rd party games zijn er zo belachelijk duur. Resident Evil 7 bijvoorbeeld kostte bij release ¤49.99 op Steam, maar ¤69.99 in de Windows Store.
als tweaker zou je bekend moeten zijn met deals...
Hou budgetgaming maar in de gaten.

Nu 49,95

edit: oh excuus, dacht dat xbox bedoeld werd, maar pc dus.

[Reactie gewijzigd door drakiesoft op 21 augustus 2017 16:56]

Als tweaker zou je moeten weten dat een Xbox gamedisk niet werkt op een PC. ;)
Voor de PC gamer is deze link wel relevant met dank aan Xant0r's bijdrage.
serieus? Had je mijn edit nog niet gelezen dan?
Zou dat niet te hard roepen, FH3 in MS store is namelijk ook gewoon nog steeds 69,99¤ voor de standard edition.

Of de base game in de aanbieding is geweest durf ik niet te zeggen, maar de DLCs zijn soms in de aanbieding, maar daar heb je dan wel xbox gold voor nodig. Aangezien ik geen xbox eigenaar ben en je op de PC gratis online kan spelen heb je dus niet zo heel veel aan Xbox Gold. Je kan wel probeerversies kopen a 24 of 48 uur om toch nog korting mee te pikken... :+
2 a 3 weken terug heb ik hem eens voor ongeveer ¤45, - voorbij zien komen, dus acties zijn er weldegelijk.
Ben ik het niet mee eens. Sterker nog, het is gewoon niet waar. Ook op Steam zijn er games te vinden die ¤70 euro kosten of gekost hebben bij release.
Bovendien is al zolang ik weet de prijs van games rond de 60 euro, er is ook zoiets als inflatie.
Daarnaast zijn de games steeds ambitieuzer geworden, ook qua budget. Dat daar dan iets meer voor gevraagd wordt, vind ik niet zo heel gek.Wat ik kwalijker vind is microtransactions, maar dat is weer een hele andere discussie.
Ronde de 60 euro of 70 euro is wel een groot verschil hé. En het gaat hier niet om één game: alle AAA games in de Windows Store zijn zo duur.

De enige reden daarvoor is omdat Microsoft de (belachelijk hoge) prijs van digitale consolegames probeert door te drukken op pc. Op console wordt steeds de RRP aangerekend, kwestie van de retailers niet op stang te jagen. Op pc is er voor de meeste games echter geen retail-versie, en is dat dus totaal overbodig.

Daarnaast staat Microsoft - in tegenstelling tot Steam - niet toe dat devs en uitgevers keys genereren om te verkopen in concurrerende 3rd party keystores. Sites zoals Kinguin verkopen keys die ze hebben gekocht met buitenlandse accounts, maar die zijn vaak nog hoog. Zonder concurrentie voor digitale games krijg je dit soort prijzen.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 21 augustus 2017 16:15]

De keys worden meestal niet gekocht met buitenlandse accounts maar heel vaak worden er credit card scams gebruikt om de keys te verkijgen en vervolgens te verkopen op sites als g2a. Ik gebruik kinguin zelf niet maar het lijkt erop alsof dat ook zo’n site is die klakkeloos gescamde keys aanneemt en iets onder de retail price verkoopt om zo de gameontwikkelaars de grond in te werken
Op sites waar consumenten zelf keys kunnen verkopen is dat inderdaad het geval. Sites zoals cdkeys.com en bundlestars verkopen dan weer enkel zelf keys. Die zijn meestal in bulk gekocht uit lagelonenlanden, of zijn scans uit overstock retail games.
Zeg dat niet te snel... zomaar twee voorbeelden.
Da's effe slikken! Hopelijk blijft zo'n prijs de uitzondering...
Het digitaal kopen van de game in de Windows store hoeft helemaal niet duur te zijn.
Je kunt ook op je bestaande Nederlandse Windows account een woonadres in Verenigde Staten toevoegen voor je factuur.
Je moet dan PayPal hebben voor het afrekenen en deze alvast toevoegen aan je Microsoft account. (Een Europese Credit Card wordt namelijk geweigerd bij het afrekenen.)
Kies je de staat Florida dan is er geen VAT (btw in het Engels). Ik heb zelf een adres van een hotel in de staat Florida gekozen.
Vervolgens ga je met je browser (bij voorkeur Microsoft Edge) naar de Amerikaanse productpagina en kun je de game aanschaffen. De factuur wordt per e-mail verzonden en de game is digitaal aan je Windows account gekoppeld.
Ik heb zelf ¤84,73* betaald voor de Ultimate Edition.

*Dit bedrag kan anders zijn omdat het afhankelijk is van USD/EUR-wisselkoers.
¤84,73 niet duur? :o Project Cars 2 staat voor ¤35 te koop in diverse 3rd party keyshops. Zolang Microsoft niet toestaat dat devs en uitgevers keys verkopen buiten de Windows Store om, zullen Windows 10 games zo belachelijk duur blijven. Ik hoop dat pc-gamers hun verstand gebruiken en twee keer nadenken voor ze daaraan toegeven.
Ik heb FH3 wel in de store gekocht. Kostte me een klap geld, maar het alternatief is er ook nog een keer een stuk hardware bij kopen. Die bovendien over een paar jaar obsolete is ;) Nee, dan veel liever wat meer uitgeven voor een PC(/UWP) versie. Minder zoals we gewend zijn is natuurlijk nog fijner, maar het is mij eigenlijk best wel wat geld waard om geen console te hoeven hebben.
Daar geef ik je geen ongelijk in. Ik wil gewoon niet denken aan de gevolgen moest de Windows Store een succes worden. Als Microsoft begint met exclusiviteitsdeals te maken voor 3rd party games dan gaan pc gamers het serieus voelen in hun portemonnee. Ook zou dit een enorme klap zijn voor de modding community. Succesvolle games zoals LoL, CS en PUBG zouden nooit gemaakt zijn onder het beleid van Microsoft.
En weer aannames, onder welk beleid werd LoL gemaakt dan? Daar had valve geen hol mee te doen hoor. Sterker nog Valve heeft dat zooitje aan willen klagen een paar keer.

Maar goed ik stop, aan je reacties te zien zit je vol in de Gabenbak.
http://www.gosugamers.net...t-games-vs-valve-software
https://www.destructoid.c...ta-trademark-221476.phtml


En voordat we Riot en Blizzard schoon lullen, ook die bedrijven zijn niet vies van het "sturen van een advocaatje". En nee niet eentje die je kunt eten, maar eentje die met een papiertje komt dat je voor een leuke meneer of mevrouw met witte pruik op mag verschijnen.

Maar zoals gezegd, ik stop want in jouw optiek:
Valve = GOD!
Origin en U Play (beide draken van services trouwens :() = Demi Gods
GOG = Naivity, we need them DRMZES!
MS = EEEEEVILLL EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVIIIIIIIIIIL!https://youtu.be/cONmzaT4x10
Ik had het over het feit dat LoL gebaseerd is op een mod, iets wat Microsoft niet eens mogelijk maakt met hun huidige beleid.

Hoe dan ook lijkt je post geschreven door een kind van 10, dus ik ga er niet verder op reageren.
Ik snap wat je bedoelt, maar zo'n vaart zal het niet lopen. En dit is de eerste store die voor mij wat toevoegt, namelijk het kunnen spelen van voormalige console exclusives. De rest van de games koop ik gewoon in hun eigen storezls. Nu die vermaledijde Sony nog en al die console hardware kan voor eens en altijd het huis uit. Ik ben geen museumeigenaar. ;)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 21 augustus 2017 22:01]

De vraag is hoelang het gaat duren alvorens Microsoft exclusiviteitsdeals maakt met 3rd party devs en uitgevers. Dat is voor Microsoft DE manier bij uitstek om te concurreren met Sony. Het spreekt voor zich dat ze dezelfde taktiek zullen gebruiken tegen Steam. De tijdelijke exclusiviteitsdeal voor Dead Rising 4 was volgens mij nog maar het begin...
Wat ik nog veel erger vind is als consoles exclusives kapen en dat is nu dagelijkse realiteit. Dus alles om dat tegen te gaan is goed, ook een iets duurder spel.
Erm
.. Fh3 staat gewoon op keysites als g2play hoor. Als playanywhere title.

Dus waar je dat vandaan hebt. Maar goed Tim Sweeney heeft zichzelf goed met FUD geadverteerd zie ik.

Staat onder Xbox, en als je hem registreert kan je hem gewoon op de pc spelen. Gewoon registeren in de store.

[Reactie gewijzigd door Dehnus op 21 augustus 2017 17:02]

Het staat letterlijk in de Windows Store's Terms of Use voor devs dat het niet toegelaten is om keys te verkopen.

De stores die toch keys verkopen kopen die vaak gewoon in de Windows Store van "goedkopere" landen zoals Singapore. FH3 Ultimate kost trouwens ¤95.35 op g2play, wat nauwelijks minder is dan de ¤99 die je in de Windows Store betaalt (wat belachelijk veel is voor een game van bijna één jaar oud).
Het gebeurt toch! En je kunt hoog en laag springen maar ook Steam is niet blij met die stores hoor! En heeft aangekondigd het aantal keys dat Devs kunnen genereren voor steam te limiteren om die reden.

Maar goed Tim Sweeney heeft zichzelf leuk in de picture gespeeld...

Sorry hoor maar die man was gewoon onzin aan het uitkramen, ja er waren dingen mis met WPF, maar niet dat je het niet kon distribueren buiten de Store bijvoorbeeld. Ik kan jou gewoon een WPF/UWP app geven die jij op je PC kunt draaien, ondanks dat Tim Sweeney blijft volhouden dat dat niet kan.
Die maatregel van Steam heeft puur te maken met fake games die misbruikt worden om trading cards te verkopen. Valve heeft eergisteren letterlijk gezegd dat voor hun open systeem van 3rd party keystores niks verandert.

Verder heeft Sweeney gewoon gelijk (windows S) maar die discussie doet er hier niet toe. Het is en blijft een feit dat de Windows Store op dit moment een lange lijst van nadelen heeft in vergelijking met Steam, GoG en zelfs origin en uplay. Daar tegen stemmen met je portemonnee is heus geen slechte keuze.
Heb dit ook gedaan voor Forza Horizon 3, maar dan op een Filipijns of Maleisisch adres. Uiteindelijk onder de 60euro betaald.

Het kan overigens nog goedkoper, momenteel is Hong Kong het goedkoopste met 71¤. Uiteraard op eigen risico.
Daar moesten we wellicht maar eens aan gaan wennen dan. Het is een prima platform mits de support goed is uitgewerkt en alle mogelijkheden qua graphics en settings in stand blijven. Dat laatste is nu niet echt het geval helaas, maar het gaat steeds beter.
¤53 voor een digitale game van een jaar oud vind ik nu niet bepaald hoopgevend...
ach, bij eerdere delen had je een xbox nodig, al een goede stap dat het nu ook voor de pc is
Als ik het goed begrijp ga ik met m'n i5-4460 en r9 290 op 1440p dus tekortkomen voor 60fps maar gaat 1080p wel lukken?
1440 Zal wel werken maar zoals altijd zal je dan wat dingen omlaag moeten zetten.
Dit gaat een goede concurentie strijd met Project cars 2 worden, de ondersteuning voor Fanatec stuurtjes zit er in iedergeval in dus ik kijk er naar uit.
Tja, maar of je daar vrolijk van moet worden, de ondersteuning is er dan wel, maar als de FFB zo slecht is als die van horizon 3, dan zal ik deze game 100% niet halen.
Daar ben ik dus ook bang voor, echter is er volgens mij maar één manier om er achter te komen... Of doet de Windows Store ook aan refunds zoals Steam?
Reviews van "Inside Sim Racing" en degelijke kijken, deze geven vaak wel goed weer hoe en wat, maar FH3 speel ik nu gewoon bijna nooit meer omdat de FFB zo verschrikkelijk is, om te janken gewoon.
En omdat de map helaas niet zo spectaculair is.
Dan zal ik die zeker eens in de gaten gaan houden. Al las ik ook hier dat er een demo versie beschikbaar komt op de Windows Store.
Oh das helemaal mooi, dan kunnen we 't zelf proberen.
Als je beetje teleurgesteld bent van FH3 en je hebt Assetto Corsa, zou ik sterk aanraden deze map te proberen:

Lake Louise

http://racelakelouise.com/download/free/lakelouise_208.zip

Dat is de gratis versie, 23km, als je die al goed vind, dan is er ook nog een betaalde versie die je kan verkrijgen door te doneren:

http://download.racelakelouise.com

ik ben zelf echt heel erg te spreken over de betaalde versie. Topmap!
Hij is ook nog ermee bezig en wil de bergen realistischer maken met foto-textures, maar aangezien hij het alleen in z'n vrije tijd doet gaat dat niet zo hard.
Horizon 3 draait bar slecht bij mij (xeon x5670 @ 4.2 Ghz + HD7950) maar Forza 6: Apex draait best lekker. Dus ik ben best hoopvol eerlijk gezegd. Dat gezegd hebbende, mocht Forza 7 zo draaien als horizon 3 baal ik echt als een stekker.
Ik had het niet over de performance van de game, maar over de force feedback
Project Cars 1 reed imo als een natte krant vergeleken met Assetto Corsa. Game nog geen 2 uur gespeeld omdat het gewoon totaal niet fatsoenlijk reageerde.
Ik speel Forza Motorsport altijd als een soort arcade racer; lage instapdrempel om je een held te voelen in de races :).
Nice, deze beestjes kunnen nog mee, 4770 en GTX780.
Maar Windows Store en dus Windows10? Gaat het 'm niet worden voor mij. (W7)
Misschien nu voor jou persoonlijk op moment nog niet maar naar aangezien er steeds meer games met DirectX 12 gaan iets beter gaan werken zullen steeds veel gamers al overgestapt zijn en zal ook de rest van de gamers sneller naar Windows 10 overgaan dan de gemiddelde Windows 7 gebruiker.
Maar moet je een Xdoos hebben om het op je pc te kunnen installeren of is dat geen vereiste? En zullen de prijzen net zo debiel hoog zijn als voor iedere andere console game?

[Reactie gewijzigd door FastFred op 21 augustus 2017 15:20]

Nee, gewoon alleen Windows 10.
Nope kan ook gewoon op een PC
Geen Xbox nodig, maar de prijs zal wel rond de 60 euro zijn.
moet ik makkelijk op 4k ultra kunnen draaie :) :)
Iemand enig idee of HE pro pedals in combinatie met een fanatec CSW V2 ook werkt?

HE pro's uiteraard standalone.

Edit:
Kreeg dit niet voor elkaar in de Forza Motorsport 6 demo..

[Reactie gewijzigd door skaylars op 21 augustus 2017 15:28]

Ik zie het somber in voor de PC gamers, FH3 op PC heeft niks anders dan bugs/crashproblemen en prestatieproblemen. Jaar na release nog steeds niet opgelost, vraag me dan ook af of FM7 dezelfde problemen gaat krijgen. Overigens heeft niet elke persoon er last van, maar gezien ik de laatste jaar bijna meer op Forza forums heb gezeten dan in-game kan ik wel stellen dat het zeker geen kleinschalig probleem is.

Kans is groot dat ik het uiteindelijk aanschaf, maar zeker geen pre-order meer. Eerst maar eens de berichten afwachten. Lesje wel geleerd :)
Probeer Forza 6 Apex eens. Die draait bij mij wel goed, ook in de regen. Alleen heel af en toe een frame drop, maar over het algemeen smooth genoeg voor een snelle clean lap op de nurburgring.
Dat zijn nog eens systeemeisen! Een Skylake 6700K benodigd voor een Ultra Quality

Ik ga deze dan zeker proberen op mijn computer

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*