Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Evleaks toont renders Samsung Galaxy Note 8 - update

Door , 107 reacties

Evan Blass, ook wel bekend als Evleaks, heeft een render gepubliceerd van de Samsung Galaxy Note 8, de komende high-end smartphone die Samsung op 23 augustus gaat aankondigen. De afbeelding toont de grote smartphone van de voorzijde, in het zwart.

De render komt overeen met eerdere afbeeldingen en renders op basis van geruchten. Evleaks publiceert regelmatig vroegtijdig afbeeldingen van nog niet aangekondigde smartphones en aangenomen mag worden dat de productrender authentiek is.

Samsung kondigde vorige week een evenement aan op 23 augustus, waarop de Galaxy Note 8 waarschijnlijk aangekondigd gaat worden. Het bedrijf zelf publiceerde ook al een render van vermoedelijk de Note 8.

Volgens geruchten gaat het om een 6,3"-smartphone met schermresolutie van 2160x4428 pixels, die over een dubbele camera beschikt. Het toestel wordt met de Exynos 8895- of Snapdragon 835-soc uitgerust, afhankelijk van de regio van release.

Update 10.10: Evleaks heeft een nieuwe afbeelding online gezet waarop de achterkant met dubbele camera en de goudkleurige Note 8 te zien is.

Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

1 augustus 2017 08:04

107 reacties

Linkedin Google+

Reacties (107)

Wijzig sortering
Dus het wordt zeg maar een S8+ met een pennetje ofzo?
Een 4K display in een 6" schermpje, wordt dit nu net zo'n nutteloze stat als de bergen aan "megapixels" die (budget)camera's hebben?
Op een gegeven moment is er geen verschil meer te zien en wordt het een en al marketing praat.
Totdat je 'm in een Gear VR schuift, dan is een hogere resolutie meer dan wenselijk. Bovendien kun je met een 4K display makkelijker de 100% schaling gebruiken als je de interne renderresolutie op 1080 behoud.
Wat wenselijker is voor goede VR is een hoge en constante framerate. Gaat de Note 8 je VR games in 4K soepel genoeg draaien?
Een hoge en constante framerate krijgt de S6 al redelijk voor elkaar. Het is allemaal afhankelijk van de content die je af wil spelen; tuurlijk krijg je lang niet de graphics van een PC-setup wat betreft het aantal triangles, textures en lightning. Maar een vloeiende omgeving op hoge resolutie is prima mogelijk natuurlijk.

De content die voor de Gear VR beschikbaar is gaat een Note 8 makkelijk op een uitsnede van de 4K resolutie weergeven.
Klinkt goed dan. Zou nog steeds zelf moeten ervaren of je dan het verschil merkt tussen 1080 of 4K, maar kan me in ieder geval voorstellen dat het zo dicht voor je oog wel uitmaakt.

Met cameras was het op een gegeven moment zo erg dat je nooit zoveel megapixels "nodig" zou hebben tenzij je je foto ging printen op de zijkant van een gebouw. En mensen allemaal maar enthousiast doen over hoeveel MP de camera wel niet was, en hoeveel duizend de nieuwe wel niet méér had. _/-\o_
Er zijn toch wel hier en daar verschillen. Zo is het model toch wel net iets anders, iets rechthoekiger en hoewel moeilijk te zien op deze render zou het ook een minder gebogen scherm hebben. De camera is ook volledig anders, de software is verschillend (specifiek voor de pen). Het is waarschijnlijk dat de irisscanner ook wat beter is (dat was ook het geval van de Note 7 naar de S8 bijvoorbeeld). Volgens sommige bronnen zou hij ook meer RAM hebben. Dat zijn toch al een aantal verschillen.

[Reactie gewijzigd door Chip5y op 1 augustus 2017 08:13]

Ik zie dit niet echt als een Note. De Note die ik ken zijn veel en veel groter.

Dit is meer een gepimpte S8 met pen om het maar heel kort door de bocht te zeggen.
Nóg groter? Dan heb je gewoon een tablet.

Ik ben eigenlijk altijd voor mooie grote telefoons, maar ik denk dat de max van de omvang van het toestel nu wel zo ongeveer is bereikt.
Dit toestel is zeer waarschijnlijk kleiner dan een iPhone 7 Plus, net als dat de 6,2" Galaxy S8 Plus kleiner is.
Ja maar die iPhone is ook onnodig groot. Relatief klein scherm met enorme bezels. Nu krijg je tenminste een groot scherm met amper een rand er omheen.
Mee eens maar wel veel te lang voor in je broekzak.
Galaxy S8+ is ook al zo lang.
Zal er niet beter op worden.
Ik heb 8 spijkerbroeken en geen enkele heeft broekzakken waar de S8+ niet in past. Ik snap niet dat er nog broeken bestaan waar dit soort telefoons niet in passen.
Het passen in de zak is het probleem niet. Ermee gaan fietsen of zitten of iets anders waarbij je broek niet recht is wel.
Daarbij maakt die laatste 8 (?) millimeter ook niet meer uit.
Toch wel. Kan net het verschil maken. Ik heb een s8+ en lopen ermee is prima, maar zitten is eigenlijk nooit een comfortabele optie. Wat ik overigens geen probleem vind.
Mee eens toch zijn er veel joggingbroeken trainingsbroeken waar de zakken te ondiep van zijn.
S8 is niet langer dan de S7 edge, nog sterker zelfs, de hoogte is zelfs kleiner!
De Note 8 is dan weer wel ietsje groter, maar kleiner dan de Note 4.
Met andere woorden, lang acherm wi niet zeggen dat het toestel ook groter is.
Hoe weet jij de afmetingen van de Note 8?
Deze site ken ik ook:
https://www.phonearena.com/phones/size

[Reactie gewijzigd door x-boxer op 1 augustus 2017 23:23]

Niet echt. In mijn beleving begint een tablet bij ongeveer 8". Tussen de 6 en 8" kun je van een 'phablet' spreken. Het gaat ook om de daadwerkelijke afmetingen van een toestel. Je kunt prima een groter scherm hebben zolang de 'bezels' maar dun genoeg zijn.

Ik vind het vooral jammer dat de Note-serie nu amper onderscheidend is van de inferieure S-serie. Feitelijk koop je een Galaxy S8+ met stylus. Ook jammer dat we hier, net als de vorige keren, waarschijnlijk weer een Snapdragon krijgen terwijl de Exynos vaak iets beter presteert.
In jouw beleving... er is door het GfK vastgelegd wat een phablet genoemd mag worden.
Overigens was dit in 2013 vanaf 5 inch en in 2015 vanaf 5,5 inch.
Dus deze grens schuift steeds verder op. ;)
12.03.2015
Phablets – classed by GfK as smartphones with a screen 5.5 inches and larger – have been outperforming the mobile device market since the launch of the Galaxy Note in 2012.
http://www.gfk.com/nl/ins...able-rise-of-the-phablet/

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 1 augustus 2017 10:51]

In mijn beleving zijn 'phablets' sowieso een onzinterm waar we zo snel mogelijk vanaf moeten. De hele definitie die GfK er nu aan plakt is sowieso al dom, want toestelgrootte is anno 2017 zeker niet meer 100% afhankelijk van schermdiagonaal...
kun je beter spreken over inhoud (L/mL) een telefoon heeft.
Alleen Amerika krijgt snapdragon, Europa heeft het voorrecht voor de exynos. De reden dat Amerika nog steeds de snapdragon krijgt is vanwege de netwerk frequenties. Anders had Samsung wereldweid voor de exynos gekozen.
Dat is jouw mening, tablets begonnen ooit bij 7" maar tijden veranderen. In mijn optiek is alles dat je aan je oor kunt houden om ermee te bellen gewoon een telefoon, hoewel je er met een 7"+ apparaat wel heel erg lullig uitziet.

"Phablet" is sowieso een dom modewoord dat ik op dezelfde stapel gooi als "selfie", de stapel voor domme modewoorden die ik weiger te gebruiken.
Dus jij hebt nooit een selfie van jezelf genomen? Of doe je dat wel en noem je het een zelfportret? Phablet zou weliswaar kunnen verdwijnen, maar selfie is vrees ik iets wat eeuwig blijven zal.
Dacht dat wij juist de Exynos krijgen en de SD versie vaak voor de VS is?
De Galaxy Note 4 die ik heb maakt gebruik van de Snapdragon 805. Bij andere Galaxy toestellen heb ik regelmatig gezien dat de Exynos juist voor de VS en voor Zuid-Korea werden bewaard.
idd en dan kun je ook de apple mini er tussen zetten daar kan je immers ook mee bellen :)
Met de Huawei kun je 4G bellen, het is echt een phone. Ik ben de trotse eigenaar.
Ik zeg ook niet dat je er niet mee kan bellen :)
Maar ja ..........ik weet zeker als die 200 euro BIJVOORBEELD kost , dat JIJ het NIET laat liggen
Ik snap niet hoe dat van toepassing is op mijn opmerking.
Dit wordt de eerste Note met een scherm van meer dan 6 inch. Daarvoor kwam het niet verder dan 5,7 inch en het begon zelfs met 5,3 inch in de eerste Note. Die was vooral erg groot dankzij de breedte en dikke bezels.
Daar ze gesjoemeld hebben met de aspect ratio kan je de 5,7 niet rechtstreeks met de 6,3 vergelijken.
Ik ben voor de s8+ gegaan gezien ze de N8 aan 1000+ gaan prijzen. Die 6,2 voelt en IS een pak kleiner als mijn 5,7 van mijn N5 destijds. Door de kleine bezels lijkt hij natuurlijk groter.
"een pak kleiner" is in dit geval behoorlijk selectief. De S8 plus is 6,3 mm langer, 2,7 mm smaller en 0,5 mm dikker dan de Note 5. Met andere woorden, de S8 plus is alleen iets kleiner in de breedte, groter v.w.b. de andere 2 dimensies. En als de gestelde specs kloppen, wordt ook het verschil in breedte bij de Note 8 bijna gehalveerd.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 1 augustus 2017 15:52]

Kan ik niks tegen in brengen.
Ik wou er gewoon op duiden, dat door het scherm in de lengte te gaan rekken. De schermplaats vergroot is met plaats voor de software buttons (geen winst imho) en dat je statusbalk een statusbalk naar boven schuift. Schermgewijs levert dat mijns inziens geen winst op. (doch pronken met 6,2 inch)
Toestelgewijs zijn ze inderdaad versmald. Maar denkende aan de note. Verlies je dan ook nog eens de afgeronde randen... Dus je schrijfvlak is ineens een pak kleiner in de breedte !
Ik zie het wel als winst omdat de knoppen voor navigatie op de telefoon zelf in apps (kunnen) verdwijnen om zo de extra ruimte als lees- en schrijfruimte vrij te maken, of te gebruiken voor specifieke functies binnen apps zoals de navigatie knoppen van de standaard browser, functie knoppen voor foto editors etc. De schermbreedte is vrijwel identiek en daadwerkelijk schrijven in de uiterste hoeken of randen zie ik vrijwel niemand doen. Het Edge functie menu is daarentegen voor mij een nuttige toevoeging.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 1 augustus 2017 16:40]

6.3" is natuurlijk wel groot, maar ik vraag me af of die lange resolutie wel zo handig is als je notities wilt maken. Het lijkt mij dat juist een wat vierkanter model dan prettiger is.
Waarom zou dat? Juist met een pennetje kan je makkelijker bij de hoeken.
ik weet niet hoe vaak jij in hoeken schrijft, maar als ik notities maak, begin ik links en schrijf ik naar rechts. Vaak kantel ik zelfs mijn scherm (om in landscape te schrijven) omdat ik zelfs met een 16:10 scherm de regellengte nogal kort vind.
Dan heb je nu nog een langere regellengte toch?
ja, en je kunt nog maar twee of drie regels schrijven voordat je moet gaan scrollen...

Persoonlijk zou ik een 3:2 resolutie het prettigst vinden (A4 resolutie, om en nabij), 16:10 gaat ook wel, 16:9 vind ik al minder prettig, dus deze resolutie lijkt me helemaal niet prettig.
Het scherm is ook groter, waarom zou dat?
In de lengte win je iets, maar de hoogte verlies je veel meer. Je kunt ook een heel boek schrijven op één tickertape, maar of dat nou zou lekker schrijft...
Je verliest niks, het scherm is net hoog als een 5,7" display.
Note 8 is de Galaxy Note met grootste scherm tot nu toe .
Helemaal met jou en dehardstyler eens
De Note die jij kent kan je waarschijnlijk niet mee bellen, aka note 10 tablet.
De Note die jij kent kan je waarschijnlijk niet mee bellen, aka note 10 tablet.
Je hebt idd gelijk
Grootste misser blijft de vingerafdrukscanner die naar alle waarschijnlijkheid weer naast de camera zit, bij dit formaat echt een onpraktische locatie en voor mij een reden om als Note liefhebber voor het eerst een versie over te slaan.
Lijkt mij ook. Ben er op mijn s8 inmiddels aan gewend maar 't zal nooit zo vlekkeloos gaan als op m'n vorige toestellen, zoals de 6p. Op de achterkant is geen probleem, misschien zelfs wel het fijnste. Maar zo akward uit' t midden bovenaan... Met zo'n bakbeest al helemaal lastig bereikbaar.
Volgens mij ben je bij dit soort apparaten geneigd 2 handen te gebruiken, door bijv. de pen die er bij zit. Dan zit hij voor de hand waarmee je hem vast pakt wel op een prima plek.
Bij de volgende generatie telefoons kunnen we bij elk "leak" gewoon en mooie wallpaper posten? :+ Dan zijn er helemaal geen bezels meer. Wordt wel een heel mooi toestel ook qua specs maar erg duur

[Reactie gewijzigd door kr4t0s op 1 augustus 2017 09:00]

Gerucht gaat ook dat het toestel los ¤1000 gaat kosten.
Echt belachelijk. Als ik een bezelless phone wil, dan koop ik wel de Maze Alpha voor 160¤ die hetzelfde kan als zo een phone.
Ben heel benieuwd naar dit toestel. Ben altijd groot fan geweest van de Note serie, door alle extra software-features en het mooie grote scherm.

Ondertussen heeft de S8+ al een enorm scherm, dus ik vraag me af of de Note 8 nog wel een overstap waard is. Zeer benieuwd waarmee ze dit toestel gaan laten onderscheiden van de S-serie (afgezien van de S-Pen en de dubbele camera).

[Reactie gewijzigd door B00st3r op 1 augustus 2017 10:25]

S8 Design dus. Helaas dan, voor mij dan ook geen Note 8. Nu ze ook bij deze Phones de homeknop hebben weggelaten moet ik helaas concluderen dat ik mijn laatste Samsung heb gehad,. Ik vind dat echt zonde, heb bijna alle galaxys/note's gehad, maar dit is echt een no go. Buiten het feit dat ik gewoon een homeknop wil, vind ik zoveel scherm ook helemaal niet mooi. En nog in een vreemde verhouding ook. Eeuwig zonde..
Ik was echt precies zo als jouw betreft de homeknop. Toch maar een S8 gekocht ( want wat anders? :P ) en het bevalt me eigenlijk prima! Dus ik kan het je wel aanraden. Alleen je moet er even aan wennen.
Ja,
ik geef je gelijk, geen knoppen, geen vervangbare batterij, en dan de prijs.
Nu heb ik de note 4 met een extended batterij en ik hoop dat die het nog een beetje uithoudt want ik weet op dit moment absoluut niet wat kiezen.
Omdat mensen nu eenmaal slecht tegen veranderingen kunnen? :+
Hetzelfde met de vingerafdrukscanner op de S8(+): als je dat ding eenmaal gewend bent weet je hem blindelings te vinden en werkt het nog intuïtiever dan de scanner aan de voorzijde, maar dat is ervaring en geen mening.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Homeknop kon ik aan wennen. Maar ik heb echt een hekel aan de vingerafdrukscanner gekregen! Ik gebruik dan ook de irisscanner nu, kan maar niet aan die afdruk wennen helaas...
Op den duur heb je nog maar enkel een glas vast precies! :Y)
Dus conclusie: minder duurzaam, kortere levensduur, qua kosten duurder in aanschaf en duurder in reparatie. Het enige voordeel ligt aan de kant van de fabrikant. Die kan hogere prijzen vragen voor het toestel....

Op den duur heb je helemaal niets meer vast... Dan is AR / VR de trendzetter! Dan kun je een telefoonscherm voor je oog projecteren. Telefoon`s zijn zo jaren 90... Het wordt tijd dat ze vervangen worden! :)
Ja dat zou nog al eens iets zijn.. Benieuwd wat de toekomst in petto heeft!
Voordat AR/VR zover is dat je zonder duikbril of klomp aan je bril rond moet lopen zal er nog wel wat water door de Rijn stromen ben ik bang. Voorlopig is het allemaal nog op nivo van de 3D bril. Ook zo'n onding. Vooral voor brildragers.

Gewoon inprikken op de optical nerve... :+
Ik hoop het niet! Of heb jij nog nooit een stukje glas laten vallen?
Kijk eens naar de voorkant van je huidige smartphone. Toestellen hebben al jaren glas van rand naar rand lopen. Het glas loopt over de bezels heen.
Op dit moment heb je waarschijnlijk al 'enkel glas vast'.

Of we nou achter die glasplaat 1cm bezel boven en onder zetten of niet, dat maakt niks uit. Toestellen zullen even breekbaar blijven. Het scherm zelf gaat toch niet zo snel kapot, en sowieso word dat bij het breken van het glas ook nu al meevervangen.
Bennemans suggereerd een telefoon die volledig van glas is (inclusief de achterkant). Dat de voorkant van glas is kom je niet meer omheen tegenwoordig maar houd aub de achterkant gewoon van aluminium
Zoals de S6/7/8 bedoel je, of de U11, of de G6..? :P
Of de achterkant nou van glas is of niet, als je je toestel hard genoeg laat vallen breekt het beide en kunnen imho die 2 tientjes voor de achterkant et ook wel af :P

Aluminum staat geen wireless charging toe, that's why btw.
When it comes to metal smartphones, Qualcomm has already demonstrated the ability to use wireless charging through metal. Known as Qualcomm WiPower, the technology is compliant with the Rezence wireless power standard, which is based on resonance rather than inductive technology. The Rezence standard operates at a frequency that is more tolerant of metal objects that come within the charge field, so keys or coins near the charging field won’t affect charging.
http://www.androidauthori...ging-dead-already-691412/
Awesome, dat is nieuw voor me :) Hopelijk vragen ze niet teveel licentiekosten, Qualcomm kennende...
2 tientjes voor de achterkant + enorm veel arbeid?
Om de dan gebroken voorkant los te maken moet de achterkant sowieso al los en later weer vast. Arbeid is in een reparatie van zowel de voor als achterkant dus gelijk.
Dat hangt maar net van het toestel af lijkt me.
In theorie heb je gelijk.
In de praktijk bestaat er geen enkel toestel met glazen voor- en achterkant waarbij het scherm als eerste verwijderd kan worden.
iPhone parts supplier Qualcomm announced today that it has engineered the first ever solution that allows wireless charging for devices with metal exteriors. The solution uses Qualcomm’s WiPower technology and is designed to be compliant with the Rezence standard. Qualcomm’s breakthrough is a pretty big deal because previous wireless charging systems use induction charger that heats up metal objects.
Bron

Nou hoeft het aan de geleiding van energie sowieso niet te liggen, althans wat Aluminium betreft. Aluminium geleid ongeveer half zo goed spanning in vergelijking tot Koper namelijk.
Bron

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 1 augustus 2017 12:30]

Mijn zus heeft de Samsung A5 van dit jaar die ook eigenlijk zo goed als helemaal van glas is.. Echt ik ben blij dat ze er een protective case rond heeft en een tempered glass. Toen ik het zonder vasthield... gho ik voelde mij gewoon niet op mijn gemak. :D
Ik heb toentertijd een iPhone 4 gehad en vond de glazen achterkant vreselijk. Het is ook de enige telefoon waar ik de achterkant meerdere malen heb moeten vervangen
Ik hoop dat niemand nonchalant met zijn dure telefoons omgaat maar het is begrijpelijk dat een apparaat wat zoveel gebruikt word als een telefoon wel eens een ongelukje mee gebeurd. Hetzelfde zie je toch met auto's en die zijn toch een stuk duurder dan een telefoon
Op je kortom, dat is waar maar tegenwoordig pakt echt bijna iedereen zijn smartphone helemaal in met een case, flip cover, ... Eigenlijk zouden ze juist niet teveel geld in het design moeten steken maar beter in de specs en functionaliteit.

Alé dat zou ik toch willen omdat ik mijn dure gsm's toch altijd goed bescherm.
Een afgeronde glazen rechthoek. Niet echt een inspirerend design imho. Beetje identiteitsloos en doorgeschoten minimalisme. Smaakkwestie i know....
Hoeveel design wil je hebben in een rechthoekig apparaat waarvan de voorkant bijna alleen maar scherm is?
De S8 en Note 8 zijn naar mijn mening juist de enige telefoons van dit moment die zich wel onderscheiden van de rest....
Goh, ik had verwacht dat ie deze keer driehoekig zou zijn...

Tjeses, wat is dat toch steeds voor een gekloot met die zogenaamde gelekte foto's van wéér een rechthoekige telefoon met al dan niet dunne randen? Ongeloofelijk dat iedereen braaf mee blijft doen aan die clickbait (die waarschijnlijk door Samsung zelf wordt verspreid). Nieuwswaarde is nihil komma nul, want je leert er echt helemaal niets van. Je kunt er geen aankoopbeslissing op nemen of wat dan ook. Alleen maar nerds die gaan zeuren over randjes of pennetjes. Nog 3 weken, dan laat Samsung de real deal zien, en dan weet je alles 100%. Maar heel veel meer dan een uitgerekte S8 is het niet. Ja, met een pennetje en twee camera's (misschien). Echt heel schokkend is die hele industrie al jaren niet meer. Why bother met reclame maken voor merken die het niet eens nodig hebben?

For the record: ik ben een Note fan, dus ik ga er sowieso een kopen...Ik snap alleen de aantrekkingskracht van al die zogenaamde leaks niet. En dat sites die zichzelf serieus nemen nog steeds doen of het echte leaks zijn. Ook een beetje triest eigenlijk. Gewoon meedoen met de commerciele molen. Zonder schaamte.
Ik vind het interessant om te zien, dus ik ben er blij mee. Ieder zijn ding.
Interessant? Aan de foto is niets bijzonders te zien. Een rechthoekige foon met dunne randen. Wat we al wisten dus...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*