Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Foto's tonen vermoedelijk Samsung Galaxy Note 8

Door , 79 reacties

Er zijn foto's verschenen van wat de Samsung Galaxy Note 8 lijkt te zijn. Op de foto's zijn het vergrendelscherm en de voor- en achterkant van het toestel te zien. De foto's lijken eerder uitgekomen renders van de nog onaangekondigde telefoon te bevestigen.

Op de foto's, gepubliceerd via twitteraar Slashleaks, is de Note 8 voor het eerst in levende lijve te zien. Eerder zette Evan Blass, ook bekend als Evleaks, productrenders online van de Note 8. Het toestel in de nieuwe verschenen foto's komt overeen met deze renders.

Op de foto's is onder meer het scherm te zien van Samsungs aankomende telefoon. Het betreft hier hetzelfde Always On-vergrendelscherm dat te vinden is op de Samsung Galaxy S8. Zo is er een on-screen homeknop die altijd aanwezig is, ook al is het scherm uitgeschakeld.

Samsung gaat de telefoon hoogstwaarschijnlijk op 23 augustus aankondigen. De Galaxy Note 8 wordt vermoedelijk uitgerust met de Exynos 8895- of Snapdragon 835-soc en krijgt een 6,3"-scherm met een resolutie van 1440x2960 pixels. Het toestel beschikt over een dubbele camera op de achterkant, wat ook te zien is op de foto's.

Andrew Kambel

Stagiair nieuwsredactie

7 augustus 2017 13:39

79 reacties

Linkedin Google+

Reacties (79)

Wijzig sortering
Zit de vingerafdruksensor nou naast de camera? Krijg je dus altijd vette vingers op je telefoonlens omdat je de sensor aan het zoeken bent met je vinger... 8)7
Ik denk dat je er snel genoeg aan went.
Trouwens er zit ook een irisscanner op (voor als je er niet aan kan wennen.) ;)
Ja daar ben ik naartoe overgestapt ( de irisscanner) . Gebruiken jullie geen hoesje dat je aan die vingerafdruksensor kunt wennen ofzo? :X
Ik heb hier echt mijn best op gedaan, maar is gewoon onmogelijk te gebruiken met die clear view cover van Samsung. Of ligt dat aan mij? :P

edit: de irisscanner toegevoegd

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 7 augustus 2017 14:23]

Ik heb een Spigen case met een cut out waar de zijkanten van aflopen dus de scanner is zeer gemakkelijk te vinden. Maar zonder hoesje is het echt niet te doen maar goed, toestel 1x laten vallen zonder hoesje en dan ben je ook gelijk klaar :+

[Reactie gewijzigd door steefmek op 7 augustus 2017 19:28]

Ik heb de Lumia 950 XL gehad, en ik vond die Irisscanner juist vies irritant.

Heb nu de OP3T, en de vingerafdrukscanner is een verademing. (Vooral voor situaties waar ik mijn telefoon niet hoef/wil op te pakken, als hij op bureau ligt b.v.)
Net als bij de S8 en S8+ ;)
Absoluut geen last van op mijn S8, ma 5 keer heb je door waar de sensor zit, en tik je altijd raak.
Exact, dit went ontzettend snel is mijn ervaring. Op een gegeven moment heb je dat gewoon 'in de vingers' :)
Ja... Maar om nou je Smartphone camera als primair toestel te gebruiken. Die vetvlekjes op een Whatsapp screenshots maken ook niet uit. Wellicht dat als de techniek zich over een tijd kan meten met aps-c of fullframe dat het dan vervelend is.
screenshot, camera en vetvlekjes... iets klopt hier niet.
Niet iedereen heeft (geld voor) een aparte camera.
Sorry hoor, maar door jouw lijkt het alsof je "los" bent van de realiteit Voor 70% van de bevolking is hun smartphone camera de primaire camera, als het het niet meer is
Je kunt het ook omdraaien. Niet iedereen heeft (geld voor) een smartphone van dit kaliber. Bijvoorbeeld omdat ze de voorkeur geven aan de beeldkwaliteit van een ILC of DSLR.

Natuurlijk is de overgrote meerderheid tevreden met de smartphone als camera. Maar als je meer wilt met het beeld dat je maakt, dan moet je andere keuzes maken.
De beste camera is degene die je bij je hebt.
Heb thuis ook een " echte " camera liggen,
maar geloof me.
Zo'n ding is echt onpraktisch om elke dag op zak te hebben.
We hebben een Nikon D7200 met een trits aan lenzen maar daar loop ik gewoon niet iedere dag mee rond. En ik maak écht mooie foto's met mijn iPhone, gewoon omdat ik precies iets zie en hem toevallig bij me heb.
Hij zit er zo te zien niet pal naast, en hij is een beetje hoger. Dus je zit niet elke keer met je vinger op die lens. Je went erg snel aan de positie van dat ding.
Wat een lang ding! Het is net een banketstaaf!
That's what she said

Ontopic: Zo te zien dus ook de hardpress screen met geen fysiek knop meer. Vingerprint op de achterkant samen met een hartslagmeter. Ik kan alleen niet zien of deze ook een irisscanner heeft aan de voorkant, maar daar mogen we wel van uit gaan?
Als ik de eerste render's van deze smartphone uit een artikel eerder hier op Tweakers bekijk, zal dat wel eens goed mogelijk kunnen zijn, deze kwamen toen van Evleaks weg.
En daar is wat meer uit te halen, de tel is daar wat beter zichtbaar op namelijk, vandaar.
Zie hier:
Klik

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 7 augustus 2017 14:19]

heeft u heel de 8 series reeks gemist?
Nee, ik heb zelf de S8, ik was alleen de zichtbare vergelijkingen aan het opnoemen.
Wat ik het meest ga missen is de fysieke 'home'-knop. Vind het toch wel erg plezierig dat ik een duidelijke 'klik' voel als ik een app wil sluiten.
Wellicht (maar vast niet) is die sensor achterop klikbaar als homeknop? Er zijn fabrikanten die dat gedaan hebben (denk aan LG G5)
Jaartje te lang gewacht en de S5 is nu echt op. Tijd voor dit prachtige toestel om mij de komende 3 jaar te vergezellen. Kan niet wachten.
Ik hoop voor je dat je een beetje gespaard hebt want dit toestel gaat waarschijnlijk maar rond de 1000 euro kosten.
Naar mijn beleving een te hoge prijs voor een smartphone alhoewel dit wel een droom-telefoon is.
Ik wacht maar een jaartje of meer tot dat die enigszins betaalbaar wordt.
dit toestel gaat waarschijnlijk maar rond de 1000 euro kosten.
Want je moet de iPhone 8 wel een beetje bijblijven qua specs! ;)
Qua specs is samsung apple voorbij. Dat waren ze een paar jaar geleden al, als je kijkt naar aantal cores en ghz en latency van het flash geheugen. Echter draait ios wat efficienter, en past apple de 'google chrome truc' toe waarbij het OS sneller lijkt doordat ze animaties bufferen voor deze af te spelen wat de framerate stabieler maakt maar ook wat vertraging toevoegt. Samsung is zo ver met specs dat ze zelfs voor android met hun enorm zware schil erover in overkill-terrein zijn beland.

De telefoon gaat 1000 euro kosten omdat er mensen zijn die graag 1000 euro betalen om een telefoon te hebben die andere mensen niet kunnen betalen.
De telefoon gaat 1000 euro kosten omdat er mensen zijn die graag 1000 euro betalen om een telefoon te hebben die andere mensen niet kunnen betalen.
Dat is natuurlijk een troll statement. Ik zou heel gevat kunnen antwoorden dat ik dan wel een iPhone zou kopen, maar dan doe ik hetzelfde.
Ik ben erg geïnteresseerd in de Note8 om mijn S7 Edge te gaan vervangen. Hangt er een beetje vanaf of ik een leuke deal tegenkom. De S7 Edge werd ook behoorlijk gesponsord zodat ie uiteindelijk voor minder dan aanzienlijk goedkopere telefoons werd aangeboden in combinatie met een abo. Dus een identiek abo was duurder met een goedkopere telefoon.

En ik neem zo'n ding echt niet om mee op te scheppen. Die leeftijd heb ik gehad.
Misschien vind ik het gewoon een fijn toestel. Ik heb al twee Notes gehad en ik was daar erg tevreden over.

Maar ik hoef jou niet te overtuigen. Zolang ik het zelf maar weet. Wat de rest van de wereld denkt laat me koud. Je kunt dit wel van alles beweren. Iedereen die een auto duurder dan ¤12.000 rijdt doet dat voor de show...en zo ken ik er nog wel een paar.
Misschien zijn er ook mensen die gewoon het beste toestel van het moment willen. Voorbarig om voor andere mensen te gaan denken.
Wat heeft dat voor nut, als een goedkoper toestel ook snel genoeg is? Het heeft maar 1 nut: exclusiviteit.
Wat een onzin. Ga je nu echt beweren dat een Samsung Galaxy A5 of A7 hetzelfde is als een Samsung Galaxy Note 8?

Snelheid is sowieso een van de dingen waar de gemiddelde consument het minste om geeft. Die willen vooral gemakkelijke, mooie en degelijke telefoons.
Nee, het is niet hetzelfde. De Note is bijvoorbeeld groter, als ik het goed heb :P
Recente test van camera's op smartphones op tweakers.net zeker gemist?
Het probleem met dat soort dingen is dat de fabrikanten expres slechtere cameras in de goedkopere modellen doen zodat meer mensen het topmodel kopen waar ze meer winst op maken. Er zou ook best een goedkoper model met een goede camera kunnen zijn, maar dat is minder winstgevend. Als je een goede camera wilt, moet je meebetalen aan alle andere R&D

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 8 augustus 2017 11:07]

Qua specs is samsung apple voorbij.
Puur op nummertjes misschien?
Dat waren ze een paar jaar geleden al, als je kijkt naar aantal cores
...alsof een auto met zes wielen sneller is....
en ghz
...of als hij meer toeren maakt... (ze je auto voortaan alleen nog in zijn één!)
en latency van het flash geheugen.
Qua real-world performance zijn de Apple SSD's dankzij een eigen controller sneller met het zelfde Samsung geheugen dan Samsung zelf voor elkaar krijgt.

De SoC van Apple is de concurrentie ver vooruit. Als je ooit eens iets geprobeerd hebt te optimaliseren in een applicatie voor meerdere cores dan weet je gewoon dat > 90% van het werk door één core gedaan wordt. Lichtere taken zoals networking kunnen prima door twee extra cores afgehandeld worden, maar die worden zelden vol belast. Benchmarks tonen ook keer op keer aan dat alleen in synthetische multi core benchmarks de andere ARM chips licht sneller zijn.

Single core performance is nog steeds koning.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 7 augustus 2017 14:32]

Apple kan verder optimaliseren omdat ze maar 1 of 2 toestellen produceren per generatie. Console vs PC optimalisatie verhaal.

De socs zijn nu zo snel dat ze alles kunnen wat ik ooit op een mobiel zou willen doen. De specs maken in dat opzicht niet meer uit. Echter blijft het wel zo dat Samsung qua specs, niet qua performance, maar qua getallen bij de hardware, verder is dan Apple.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 7 augustus 2017 15:03]

De socs zijn nu zo snel dat ze alles kunnen wat ik ooit op een mobiel zou willen doen. De specs maken in dat opzicht niet meer uit. Echter blijft het wel zo dat Samsung qua specs, niet qua performance, maar qua getallen bij de hardware, verder is dan Apple
Ben je nu serieus of ben je aan het trollen?

Het is schokkend dat een A10 soc met 2 High performance cores een quad of octa core er vooral singelthreaded compleet uitdraait. Zelfs Multicore gebeurt het zeer regelmatig dat quadcore socs niks meer te vertellen hebben in de grafieken.

En dan de NVME SSD's die in een iPhone zitten. Die draaien ook ieder opslag medium eruit wat Samsung ertegen aan gooit. DUs hoe kan samsung dan in getallen verder zijn dan Apple? Meer cores? Meer pixels?

En qua optimaliseren. IEDERE fabrikant kan optimaliseren. Maar geen enkele Android fabrikant is daar in geïnteresseerd.

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 7 augustus 2017 15:53]

Hoe is dat schokkend als 1 grote A10 core groter is dan 3 Exynos 8895 cores? Omgekeerd kunnen we ook concluderen dat die 8 miniscule cores nog behoorlijk hard kunnen werken. Appels en peren vergelijken. Maar uiteindelijk gaat het inmiddels vooral om efficiëntie per geleverde arbeid en daar ontlopen ze elkaar niet eens zoveel meer.

Voor wat betreft de prestaties van het geheugen ligt de focus voornamelijk anders. Samsung doet het met de S8 nog steeds aanzienlijk beter in bijv. Random Write (tot 5x sneller) , Apple scoort goed bij seriële acties (ook hier scoort Samsung intussen tot zo'n 800 MB/s read). Waarbij aangetekend dat het bij Apple tot een factor 8 kan verschillen tussen de 32 GB en 256 GB versie, in het nadeel van eerstgenoemde. Met andere woorden, het gros van de iPhones 7 haalt die snelheden niet.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 7 augustus 2017 18:34]

Het gaat dus om 2 verschillende OSen en verschillende socs. apple doet er zelf ook wat mee, ze kopen ze niet kant en klaar in. Een 1 op 1 vergelijking gaat dus niet op.

Als je een leuk artikel over die apple ssds heb wil ik dat best lezen. Ik hou niet alles bij, de laatste keer dat ik oplette bij mobiele hardware is ong. 3 jaar geleden.

Bij android is optimaliseren minder goed, omdat het OS voor veel soorten hardware geschikt is. Als je dus optimalisaties gaat doen, moet je die heel vaak doen, zeker nu google zelf de kern van android gaat updaten los van de fabrikant-laag, en zijn de winsten lager dan wat apple krijgt doordat zij maar voor 1-2 toestellen met heel veel op elkaar lijkende hardware coden in hun OS.
Maar wat schiet je daarmee op? Getallen bij de hw???
Gaat toch om reallife performance?
Nee, het ging hier over specs
Ja, maar wat bedoel je dan met specs?

Het gaat toch om de daadwerkelijke snelheid in real life en bijv in benchmarks.
Daarin zie ik helemaal niet dat de s8 sneller zou zijn dan de iphone 7+.
Het enige waar bijv een s8 het beter doet, is schermres, en afmetingen van de bezel. Maar op het gebied van cpu/gpu/soc zie ik, ook op papier /specs, een voorsprong van bijv de s8.
De S8 komt er hier sneller uit dan de Iphone 7+.

Maar het belangrijkste is dat er niemand op basis van benchmarks een keuze zal maken tussen Iphone en Android. De aanpak van Apple met Single core performance vs Android multicore verschilt een beetje, maar ze lopen redelijk bij elkaar in de pas.
Dat resultaat is niet erg overtuigend (leg jij maar uit waarom de camera van de iphone trager zou zijn, bijvoorbeeld, voor zover ik kan zien wordt de klok gewoon later gestopt), en het gaat natuurlijk sowieso om gepietlut tussen bizar snel en onrealistisch vlot. Het verschil tussen ~230 en ~260mbps over de wifi ga jij merken ja? Wat doe je er dan in godsnaam mee? Ik heb een hekel aan dit soort synthetische benchmarks, ja het is "praktijk" maar in deze situatie kom je nooit dus for all intents and purposes: synthetisch. Het opstarten van de 15 apps in serie komt nog het meest in de buurt van iets dat je zou kunnen doen "in de praktijk", en die is voor de S8. Gaming wint de S8, met 1, nee, één (voor de nadruk) fps. Zie jij, uiteraard. Maar ik niet. Video editing gebruik ik van z'n leven niet maar dat is wel het enige punt dat écht verschil laat zien, en dan in het voordeel van de iphone. De S8 wint vaker maar zeer marginaal, waar de iphone wint is het dag en nacht.

Maar goed, gaat iemand met eender deze telefoons klagen over de snelheid? Niemand kiest tussen de S8 en de iP7 op basis van snelheid, dat zijn we eens. De keuze is gewoon voorkeur, een verbinding met een bepaald ecosysteem of een bepaald soort haat voor de ander. Beetje zinloos om ze überhaupt te vergelijken laat staan daaraan te refereren in een discussie over wat beter zou zijn. Soort top-trumps, dat hield ook nooit rekening met wat je nu echt wilde :P

[Reactie gewijzigd door A64_Luuk op 7 augustus 2017 22:39]

De reactie was op Halo master die behalve resolutie geen punt zag waar de s8 wint. Wel dus. Verder volledig eens dat niemand op basis hiervan gaat kiezen. Het is meer vergelijk van de stand der techniek
Wat een raar verhaal. Samsung vraagt de volle mep voor zijn toestellen en betaalt daar ontwikkelingskosten uit net zoals Apple, kan de kosten spreiden over veel meer modellen én kan superscherp inkopen met voorrang bij andere takken van Samsung.

En waarom begin je eerst over specs als het dan ineens niet meer uit maakt? Met de AR/VR/AI revolutie voor de deur gaan telefoons veel zwaardere applicaties draaien.

De instagram Snapchat horde wil ook leuke oortjes die net echt lijken, intelligente foto bewerking en dat soort oppervlakkige maar wel zware dingen.
Je bedoelt qua prijs. Qua specs is dit hardwaretechnisch waarschijnlijk beter. Ware het niet dat de software optimalisaties in iOS heel goed zijn
Het was een grapje, maar ik geloof niet dat het helemaal lekker over kwam bij de zeloten :/ . Inderdaad bedoelde ik de prijsspecificatie.

Qua specs beter zegt mij niet zo veel. Gaat de SoC van de Note 8 sneller zijn? Is het flash geheugen sneller? Dat zou dan een grote sprong vooruit zijn. Qua camera zou goed kunnen. Batterij, DPI en het RAM geheugen zijn voor een iPhone YAGNI specs.
Grappig dat je het grote voordeel van IOS en apple (ontwerpen van eigen hw dat geoptimaliseerd is voor eigen sw) afdoet als verzachtende omstandigheden/excuses voor waarom de concurrentie niet sneller is.
Daar draait het bij apple juist om.
Dat zijn ze met de Galaxy A3 waarschijnlijk al... dual-core'tje, ~720p scherm. Zo lastig is het niet :)
Je moet niet reageren op een troll, maar zover ik kan zien neem je jezelf al niet serieus dus het geeft niet :P

De dualcores uit de iphones doen niet of nauwelijks onder voor de nieuwste snapdragons en octacores van Samsung. Met z'n tweetjes houden ze 8 van die dingen gewoon bij, maar de dualcore uit een A3 staat daar gelijk aan ja? :')

720p is niet veel en toegegeven de gewone iphone mag onderhand best iets meer hebben, maar de plus heeft 1080p en dat is zat. Ik gebruik het niet voor VR (meest bullshit uitvinding van de afgelopen jaren als je het mij vraagt) en dan zie je het helemaal niet.
Wie reageert er nou op een troll :)

De PPI van de iPhone's ligt vrij dicht bij elkaar trouwens. VR is awesome!
Mwah dat is niet helemaal waar, 326 of 401ppi is nog wel een verschil te noemen. Zonder VR toepassing is de toegevoegde waarde daarboven wel te betwijfelen :)
Ach ja die prijs, de een koopt een Note 8, de ander een carbon frame voor zijn racefiets.
Het is allemaal zo relatief om over te "zeuren". Vind je het te prijzig dan wacht je even of kies je wat anders denk ik dan.
Zeker mee eens. 1000 euro voor een telefoon is een hoop geld, maar het gezeur over de prijs komt toch vooral van mensen die hoofdzakelijk zeuren omdat zij blijkbaar niet genoeg meer verdienen om elk jaar het nieuwe topmodel te kunnen kopen. Mensen die zat verdienen zeuren niet over prijzen dus dat kan het alvast niet zijn. Tegelijkertijd toch een hoop mensen die zeggen dat een instapmodel al het broodnodige ook doet, dus die streep je gewoon tegen elkaar weg.

Blijft over dat het gewoon een mooi ding is, dat ongetwijfeld fijn werkt. Heb je het geld er voor over dan koop je het ding, zo niet dan koop je iets goedkopers. Heb je het geld niet wordt de keuze voor je gemaakt. Kun je zuur over doen maar daar heb je alleen jezelf mee :')
Al bekend of de 3.5 mm jack ontbreekt op de Note 8? Lijkt me dat Samsung deze niet weg haalt om zich te kunnen onderscheiden tov andere flagship phones. Denk serieus dat er mensen zijn die 1000 euro+ overhebben voor een 3.5mm jack!
Jammer dat deze ook een langwerpig scherm krijgt.
Mijn interesse gaat nu uit naar de Huawei Mate 10.
Dan heb je geen S-Pen wat voor mij een groot voordeel/meerwaarde met zich meebrengt. (Min punt is dus de prijs.:( )
Ik gebruik me pen van de note 3 bijna nooit.
Tekenen doe ik op mijn Wacom tablet.
Ik teken niet alleen maar ook tekst selecteren die je normaal niet (makkelijk) kaan selecteren is erg handig even een stukje van een plaatje selecteren etc. Dus ik gebruikte het heel erg veel.
Het interesseert een hoop lezers die na de afgeblazen N7 wachten op deze telefoon. Ik vind dit interessanter nieuws dan de zoveelste chinese midrange telefoon. Als het om feiten gaat kun je alleen maar op de release dag een berichtje plaatsen. En dat terwijl andere techsites het wel melden.

[Reactie gewijzigd door arjandijk162 op 7 augustus 2017 14:09]

Nou...dit soort artikelen voegt bijzonder weinig toe. Ik vermoed zelfs dat deze info door Samsung zelf wordt gelekt (en vul zelf maar in voor 'lekken' mbt andere toestellen) om momentum te creëren in de aanloop naar de presentatie.
Er is al weken 0,0 nieuws te lezen. Veel zogenaamde lekken, de een met een render, de ander met een foto. Maar je ziet alleen maar een rechthoekje met twee camera's. Leuk, maar het interessante aan zo'n foon is nou juist wat er precies in zit en wat Samsung dat arme Android nou weer heeft aangedaan met haar eigen schilletje (wat gelukkig steeds minder wordt). Maar die info zie je niet, want dat weet nog niemand.

Dus ja, dit artikel helpt niemand. En ik ben nota bene gegadigde om er een te kopen, dus geen Samsung hater oid. Ik hou alleen niet van hype artikelen zonder echt info. En daar valt dit heel duidelijk onder.
Tja. Dat is het spel van een groot merk. Hoe blijf je onder de aandacht zonder miljoenen aan reclame uit te geven. Ik geloof zeker dat dit een beetje speelt. Nu is dit bij Apple ook het geval, dus voor het idee is het goed dat Samsung ook aandacht krijgt. Er zijn wat minder mensen geïnteresseerd in Sony leaks
Ook roddelbladen verdienen aan het verkopen van geruchten, dus waarom zou dit op technologiegebied niet kunnen? Ik zie het probleem niet zo.

Gezien het feit dat je alleen kritiek lijkt te hebben op Tweakers en anderen zoveel sneller en beter zijn, is het misschien voor iedereen beter als je de community verlaat of je weerhoudt van flamen :)
Nouja niet geheel eens met je, ja de clickbait titels zijn erg aan het worden hier, maar een artikel zoals deze vind ik niets mis mee.
Nou die community leeft in een filterbubbel dus zo’n groot voordeel is dat ook weer niet. Als je een afwijkende menig hebt wordt je sowieso weggemoffeld.

Het bewijs is dat ik sowieso op -1 eindig want hoewel dit geen flaming, trolling of schelden is staat het de meeste tweakers niet aan.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8