×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Galaxy Note 8 is vanaf 15 september te koop'

Door , 190 reacties

Evan Blass heeft op Twitter bekendgemaakt dat de Galaxy Note 8 vanaf 15 september te koop is. Ook lijkt Samsung per ongeluk tijdelijk een productpagina van de Galaxy Note 8 online gezet te hebben op zijn website.

De productpagina werd opgemerkt door Android Police, die schermafbeeldingen heeft kunnen maken, voordat hij offline wordt gehaald. De afbeeldingen tonen een 64GB-versie van het toestel, samen met het typenummer SM-N950UZKAXAA. Verder worden enkele functies van de telefoon getoond, waaronder de S Pen, het Infinity Screen en de Bixby-assistent.

Op het moment van schrijven heeft Samsung de volledige overzichtspagina van de Note-toestellen offline gehaald. De link in het telefoonoverzicht naar het Note-overzicht geeft een 'pagina niet gevonden'-fout. Ook de link die Android Police naar de productpagina geeft, levert een dergelijke fout op.

Er is inmiddels al een grote hoeveelheid informatie over de Galaxy Note 8 uitgelekt. Zo zijn alle specificaties al bekend, zijn er renders beschikbaar en zijn er er foto's van het uiteindelijke toestel verschenen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het toestel op 23 augustus aangekondigd, tijdens het 'Do bigger things'-evenement.

Volgens de doorgaans goed ingelichte smartphonelekker Evan Blass is het toestel vanaf 24 augustus te bestellen en wordt hij vanaf 15 september geleverd. Bij het toestel krijgen de kopers een micro-sd-kaartje met 256GB opslagcapaciteit en de keuze uit een draadloze lader of een 360-gradencamera, claimt Blass. De telefoon gaat 999 euro kosten.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

19-08-2017 • 11:55

190 Linkedin Google+

Reacties (190)

Wijzig sortering
Ik vind de Note 8 een mooie smartphone met de futuristische scherm erbij en die afwezige bezels zoals bij de S8 generatie. Heb zelf geen spijt dat ik niet heb gewacht op de Note 8 maar heb gekozen voor een S8 Plus. De verschillen zijn erg weinig vind ik behalve op de S-Pen na. Van 6.2 inch naar 6.3 inch vind ik erg weinig en je moet het bij de Note 8 eens doen met maar 3300mAh en dit terwijl bij de S8+ om een 3500mAh gaat.

Zo te zien is er een en ander veranderd bij de Note 8. Als ik naar de foto kijkt voor de vingerafdrukscanner. Ik wil niet in herhaling vallen, maar bij de S8 generatie heb je de vingerafdrukscanner op de zelfde plek als de camera lens, maar op de foto van de Note 8 hier boven is de vingerafdrukscanner apart gehouden van de lens.

Die 256GB dat je erbij krijgt is leuk maar dat zit in de prijs mee bij aanschaf Note 8. Heb zelf bij mijn Galaxy S8 Plus een Samsung Micro-SD kaartje erbij van de EVO Plus 256GB waar ik ¤129 voor heb betaald en ik vermoed de zelfde kaartje
Mooie is ook dat je die 256 Gb of 360 camera ook helemaal niet krijgt hier. Tweakers berichtgeving is weer eens incompleet en achterhaald...
Vroeger was de note het topmodel met alles beter, nu zit er alleen een pen in en is de accu kleiner lijkt het.
Klopt het vakt een beetje tegen de nieuwe Note 8 en nu kost een S8+ nog maar ¤709! De verschillen zijn heel erg klein
Een pen zat er altijd al in.
Tom geeft aan dat het op dit moment het enige echte verschil lijkt tussen de s8 reeks en de note8. Geheel terecht in mijn ogen.
Klopt, maar dat is nu hret eenige verschil.
Ik kocht de note 4 omdat deze beter was als de S serie.
Dit lijkt mij nu niet meer het geval.
Note-serie heeft altijd een pen gehad inderdaad,maar ook altijd een grotere accu capaciteit dan de laatste S-line. Wat begrijp je niet??!
Kleinere batterij heeft te maken met het feit dat er een stylus in de behuizing moet.
Ik vraag me af hoe vaak je de styles gaat gebruiken. Bij de Note 2 kan ik uit mijn eigen ervaring vertellen dat ik het heel leuk vond om het pennetje te hebben en gebruikte dat eens in de tijd. Maar nu ik de S8+ heb mis ik het al helemaal niet en ik heb er geen spijt van dat ik niet heb gewacht op de Note 8. Ik zou zelf altijd kiezen voor een smartphone met meer accu dan styles.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 12:56]

Het scherm is nu al een stukje groter en er zullen meer features zijn waarbij de stylus handig van pas komt. Aantekeningen e.d. maken bijvoorbeeld. Dit is mijn inschatting, geen idee hoe het in de praktijk zou zijn, heb nog nooit een stylus gebruikt voor een telefoon.
Heb hier een note2 en ik vind het een geweldige telefoon. .. Vooral vanwege het scherm en de accu die toch echt wel een stap hoger zijn dan de galaxy s 2 series toen. ..
De stylus.. ach... De kids vinden het leuk om te tekenen als ze zich vervelen... behalve dat. .. ik hoef er geen meer.. Gebruik het ding echt nooit..

En als de note8 nu amper verschil heeft met de s8 of zelfs minder accu heeft.. sorry maar dan ga ik lekker voor de s8 straks ipv de note...

De note was vroeger een toestel waar de nieuwste technieken in verwerkt zaten maar ook deze versnelling wordt minder en de note is zo speciaal niet meer lijkt het..
Overigens heb ik wel gewacht op de note 8 maar dit mede omdat dan de rest vanzelf goedkoper wordt zodra er een nieuw top model uitkomt :+
Kan zo zijn maar het gaat hier om generatie 8 en niet 1..
Dat het argument hetzelfde blijft wil niet zeggen dat we nu spontaan allemaal de reviews van de note 1 gaan lezen omdat de note 8 nu uitkomt.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Blijven zeuren over de zin of onzin van het pennetje is een beetje duf. Het is gewoon dè feature van de Note. Als je dat niets vindt, moet je er niet bij elke nieuwe Note over blijven zeuren. Voor mij is dat het teken dat er niets aan dat ding mankeert en gewoon op zoek bent naar iets om 'm af te kraken.
Correctie. Ik zeur niet over dat pennetje ik vond alleen je opmerking nergens op slaan.

Mede omdat zoals gezegd. De note was vroeger een toestel dat echt meerwaarde had NAAST het pennetje.
Het scherm is groter. De accu groter. De chip die erin zit is bij de oude notes echt superieur aan de andere toestellen in de galaxy line.
Nog altijd is mijn note2 razendsnel en ik verbaas me erover dat deze ondanks zijn leeftijd nog zo enorm goed mee kan komen.
Daarbij waren er veel technieken die gewoon domweg niet aanwezig waren in de rest van de lineup.
Dat is de toegevoegde waarde van een note toestel.. ik denk dat jij jezelf blind staart op het pennetje. Is slechts een van de vele verschillen.
Tegenwoordig is dat verhaal helemaal niet meer zo en is de focus verschoven naar het pennetje inderdaad omdat de rest amper beter is en soms zelfs minder dan de andere toestellen in de lineup voor deze nieuwe generatie.
DAT is waarover geklaagd wordt.
Het pennetje is nu een hoofdzaak geworden waar andere specs voor moeten inleveren. Vroeger was dit toch echt anders.

Edit//
Vroeger kon je de note beschouwen als een halve tablet qua specs in vergelijking met de gemiddelde telefoon.
Nu is dat gewoon simpelweg het verschil niet meer en voldoen de meeste telefoons om hd films te kijken en zelfs relatief zware 3d games te draaien.
Dit was ten tijde van de note2 echt wel anders.

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 21 augustus 2017 13:34]

1000 euro voor een telefoon, of mijn OnePlus 3T houden. Goh moeilijke keuze weer. Waarom denken grote bedrijven dit soort prijzen te kunnen rechtvaardigen en vervolgens een telefoon ook nog helemaal vol te stouwen met onverwijderbare bloatware? Ik zal nimmer nog een Samsung kopen als dat de trend blijft.
Waarom denken grote bedrijven dit soort prijzen te kunnen rechtvaardigen\
Omdat ze market research doen en simpelweg weten dat dit soort telefoons hun eigen markt hebben De laatste 5 jaar is de winst op high end dure telefoons gewoon beter dan op de low end modellen. Lees anders een een jaarbericht van Apple, Samsung etc dan zie je precies waar ze de winst maken en waarom ze het doen.

Blijkbaar kan jij dit soort modellen niet betalen. Snap ik best. Maar ik kan me dat wel veroorloven en met mij miljoenen anderen. Mijn rechtvaardiging is simpel. Als iets minder dan een euro per uur (gebruik) kost denk ik niet na over de kosten. Als je iets duizenden uren gebruikt loont het gewoon het beste wat je betalen kan te kopen. Daarom maakt de kosten van een muis of toetsenbord me bijvoorbeeld werkelijk niets uit.

Ik snap best dat deze telefoon niet voor iedereen zijn. Maar ze verkopen gewoon goed, hoezeer jij er ook aan twijfelt. Cijfers liegen niet.
Mijn rechtvaardiging is simpel. Als iets minder dan een euro per uur (gebruik) kost denk ik niet na over de kosten. Als je iets duizenden uren gebruikt loont het gewoon het beste wat je betalen kan te kopen.
En op grond van diezelfde redenering koop je jaarlijks voor zo'n ¤5000 aan sokken? Of haal je die toch gewoon in setjes van 3 paar bij de Hema, en was je ze regelmatig zodat je ze kunt hergebruiken?

Als je je telefoon bedrijfsmatig gebruikt, dan kun je natuurlijk een pure kosten/baten analyse doen of de extras van een Note je zoveel "competitive edge" opleveren dat het de meerprijs t.o.v. een smartphone half zo duur waard is, maar voor persoonlijk gebruik is "loont" wel een heel erg subjectief begrip. Verder niks mis mee als je zegt "ik wil 'm gewoon hebben, en ik wil die prijs betalen", zoals je aangeeft halen bedrijven als Apple en Samsung daar een groot deel van hun winst (waaruit je omgekeerd zou kunnen redeneren dat hun klanten in dat segment het minste waar voor hun geld krijgen, maar dat terzijde), dus er zijn zat mensen met dezelfde mening, maar om dan weer neerbuigend te gaan doen tegen mensen die een telefoon net zo economisch bekijken als sokken, en geen 50% meer willen betalen voor 10% meer functionaliteit...
Blijkbaar kan jij dit soort modellen niet betalen. Snap ik best. Maar ik kan me dat wel veroorloven en met mij miljoenen anderen.
Heel erg bekrompen conclusie en een beetje pijnlijk. Een fabrikant moet waar voor z'n geld bieden om de kritische consument te winnen. Ik ga er vanuit dat OP deze telefoon ook prima kan betalen, aangezien eigenlijk iedereen in Nederland dat wel kan. Het zijn juist de weloverwogen keuzes en kritische blik van OP die hem rijk maken.
Mijn rechtvaardiging is simpel. Als iets minder dan een euro per uur (gebruik) kost denk ik niet na over de kosten. Als je iets duizenden uren gebruikt loont het gewoon het beste wat je betalen kan te kopen.
Ook nog al een kortzichtige denkwijze als je het mij vraagt. Ik ben het eens dat een object dat je veel gebruikt goed moet zijn. Echter om te zeggen dat als iets minder dan een euro per uur gebruik kost dan maar klakkeloos gekocht dient te worden omdat duurder beter is (?) is wat mij betreft niet zo slim. Wie zegt dat een dure telefoon beter is dan een goedkopere van een prijsvechter zoals OnePlus welke OP aanhaalt? Daarnaast ben ik heel benieuwd naar op wat voor schoenen je loopt als je deze filosofie aanhangt?
Er is een verschil tussen kunnen en willen betalen. Genoeg mensen die hem kunnen betalen maar geen 1k over hebben voor iets wat elk moment uit je handen kan vallen.
Je kan door éénvoudig manier het scherm beveiligen met een case zoals een Otterbox dat gecertificeerd is tegen vallen en stoten en het probleem is opgelost
Dingen uit je handen laten vallen is heel perswoonlijk, sommigen doen dat echt meer dan anderen. Verder is daarmee is het argument van Falcon nog steeds valide: als je daadwerkelijk 4 uur per dag op zo'n ding zit te prutsen dan is het de prijs waard waarschijnlijk. Als je zoals ik er per dag 10 minuten op zit dan is het een beetje onzin. Als je 4 uur per dag op de wc zou zitten dan zou je er vast ook wel 1 zoeken die op alle fronten bevalt. Ene A. Bundy had er 1 met een pluche bril.
Wat een gezemel over prijs weer.

Ik ga zelf voor iphone 8 ... doe ik 2 tot 3 jaar mee. Das iets meer dan een euro per dag .... voor iets dat ik uren en uren per dag gebruik en mijn halve leven mee regel.

Ow en dan krijg ik nog zeker 150 tot 200 voor mijn iphone 6s. Dus minder dan een euro per dag.

Wat kost een pakkie peuken per dag of een biertje op een amsterdams terras ???? Heb collega's die een iphone of note 8 te duur vinden ... maar voor 8 euro per dag uitgedroogde broodjes kopen in de lunchbus

Pfffff gekke wereld 8)7 8)7
Denk dat je wel meer dan 150-200 krijgt voor een 6s :) maar voor de rest heb je wel gelijk
Ik dacht dat een iPhone zo goed verkocht en zijn waarde hield :O

Ik verkocht de smartphone van mijn vrouw de Galaxy S6 Edge Plus via marktplaats en kreeg er ¤330 voor 1 jaar gebruik met officiele doos en handleiding en ongebruikte oortjes met een ultra-clear anti-kras laag en een otterbox symmetry case erbij

Na 6 maanden gebruik verkocht ik mijn Galaxy S7 Edge voor ¤500 aan mijn college met Samsung Gear VR en 128GB Samsung PRO U3 micro-SD en een ongebruikte headset met officiele doosje erbij en handleidingen en ultra-clear anti-kraslaag en een otterbox symmetry case voor de S7 edge erbij.

Ik en mijn vrouw hebben sinds 19 april 2017 beidde de 2× Galaxy S8 Plus

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 20:50]

Wat een gezemel over prijs weer...tuurlijk het is teveel knaken!!! gewoon belachelijk en totaal over priced!!

en mensen die het kopen hebben geld teveel of don't care en oohhh kijk heb de nieuwe s8 note .
Het ding regelt je complete leven... schrijf hem af over een paar jaar en het verschil tussen een telefoon van 500 en 1000 euro is niet boeiend meer als je een ‘volwassen’ inkomen hebt en een gezond financieel patroon aanhoudt. Als je slecht je financiën beheert is 1000 euro in een keer veel, ik schrijf dat al af vanaf het moment dat ik m’n vorige telefoon kocht. Zo’n ding gaat voor mij 4 jaar mee, moet ik nu echt wakker liggen van minder dan een euro per dag?

Mensen die zeuren over prijzen kunnen het gewoon niet verantwoorden naar inkomen, dat is alles. Ik zeur toch ook niet dat ik geen Ferrari kan betalen omdat ik dat niet eerlijk vindt? Tuurlijk m’n Volvo doet het ook maar ik wil een Ferrari. Belachelijk geprijsd die dingen!
mening verschilt.... zo'n ding regelt niet je leven {bij mij niet.... er zijn wel belangrijker dingen}
Ik snap wat je bedoelt maar het is niet zo dat je erg veel extra krijgt voor ¤500 meer, kijk alleen al naar het verschil tussen de s8 en de note 8, waarom in vredesnaam voor de note gaan?
Dat is persoonlijk natuurlijk. Groter scherm ... stylus ... betere camera ... sneller ... Status ... whatever.

Maar wat maakt het uit voor een euro per dag.
Leuke veronderstelling maar het kúnnen betalen is met mijn inkomen absoluut niet aan de orde. Het gaat mij om het wíllen betalen. Ik geef dat geld liever uit aan iets nuttigers. Daarnaast hoeven hun "high end" producten niet zo duur te zijn. Toen de OP3T uitkwam was dat ook een high end toestel. Zonder bloatware en de nieuwste hardware voor een zeer redelijke prijs en aanpasbaarheid. Als ik bij bedrijf A een pizza kan bestellen voor 10 euro of bij bedrijf B dezelfde pizza maar met een opgeleukte doos voor 50 euro kan bestellen, er en een shitload reclame bij krijg dan zou ik ik wel van de zotte zijn als ik voor bedrijf B ga, toch? Dat is precies Samsung en Apple voor mij. Hoop poeha om design en veel te duur voor wat ik ervoor krijg.

Daarnaast vind ik jouw redenatie om het te betalen op gebruik en jouw veronderstelling dat ik het niet kan betalen bijzonder kortzichtig. Komt een beetje over als pochen van; Kijk eens hoeveel poen ik heb. Nergens voor nodig, ik zit ook niet in de slappe was maar heb duidelijk wel hele andere criteria dan jou wat betreft mijn telefoon specificaties.

Edit; Typo's.

[Reactie gewijzigd door Greymane op 20 augustus 2017 00:20]

Maarja, er is dus ruimte voor beiden. Zowel A als B heeft zijn eigen doelgroepje met tevreden gebruikers. Voor verschillende groepen zijn er verschillende afwegingen. Het niet kunnen betalen is een beetje een trieste opmerking, dat ben ik met je eens.

Ik houd overigens mijn OP3 ook nog maar even in de zak, maar moet zeggen dat ik de nieuwe samsung's wel mooi vind. Ben bang dat ik straks toch nog een iphone van de werkgever opgedrongen krijg... aangezien het scherm voor mij belangrijk is ben ik daar geen liefhebber van. Daarnaast natuurlijk het ecosysteem, alles is nu netjes ingericht en werkt prettig...

Toch heeft apple grote scharen fans.
Nogal kul argumenten :p het gaat niet over gebruik, maar over aanschaf. Waarom begin je over gebruik kosten per uur? En net als met jou miljoenen anderen die er zijn die het willen aanschaffen, zo zijn er miljoenen di het niet kunnen. Geloof het of niet, maar er zijn ook miljoenen die het wel kunnen, maar niet willen.

Ook het argument, het beste wat je betalen kunt klopt ook niet. Ik kan rustig deze telefoon kopen. Ik heb conference calls die hele dag duren met mijn Android smartphone. Heb 4 agenda's erop en veel apps die ik dagelijks gebruik. Maar voor mij is duurder niet per definitie gelijk aan het beste.
Dat lijkt meer op denken met.... Het is duur dus het is het beste.

[Reactie gewijzigd door Praetextatus op 20 augustus 2017 02:23]

Het zou ook sterk zijn dat die Note juist ¤999 waard is en geen ¤1000.
Dat ze nog altijd die flauwe tactiek aanhouden om veel te dure prijzen toch aantrekkelijk te maken voor de blinden althans.
Het verbaast mij al dat ze het niet aangedurfd hebben om ¤999,99 te schrijven maar ja dat was dan misschien te duur aan inkt.
Enfin, ga het er in ieder geval zeker niet aan geven want er zijn toestellen die veel beter koop zijn en waar ik evenveel mee kan doen.
Een die toestellen kosten dan maar 10 cent per uur.
Ik kan het mij zeker ook permitteren, heb trouwens ook een mobilhome gekocht en daar geef ik dan graag iets meer aan.
Het vol stouwen met bloatware is verleden tijd. Kom van een one plus een nu een s8 daarvoor een s4. Samsung heeft veel verbeterd aan zijn telefoons , haperen niet meer, zijn gewoon rete snel . Heb de one plus 5 overwogen (die is lekker goedkoop) maar voor 5 tientjes meer is de s8 het gewoon waard.

[Reactie gewijzigd door piotr123 op 19 augustus 2017 18:31]

Ik weet wel zeker dat het een Manufacturer Suggested Retail Price is.
Sorry maar dat is toch geen serieuze vraag? Een overrated middenklasser met software en hardware problemen over de hele lijn t.o.v. een toestel wat wel degelijk vernieuwende features heeft en goed is.
Je hebt gelijk, de prijzen zijn belachelijk, het is dat ik mijn toestellen redelijk snel weer kan doorverkopen en maar relatief weinig hoef in te leggen, maar zelfs die constructie staat onder druk omdat ik geforceerd wordt na een kleine 11 maanden m'n toestel te verkopen om er nog iets voor te krijgen.

Ik heb zowel een iPhone 7 Plus (prive) en een S8 Plus (zakelijk). Het is gewoon van het zotte voor een beetje Whatsapp, internetten, mailen en dergelijke.
Zolang het verkoopt. Simpele economische wet. Een BMW of Mercedes is ook duurder dan een Fiat. Is ie dat waard? Dat bepaal je zelf. WIl je 'm niet, koop je 'm niet.

En die bloatware is de laatste jaren steeds minder geworden. Je kunt vrijwel alle Samsung meuk uitzetten of deinstalleren. Ik heb mijn Edge al niet eens meer geroot. Voegde te weinig toe.
Wat ik gewoon jammer vind aan deze Note 8 waarom een Edge scherm dat lijkt me niet handig met de stylus.
Vind zowiezo een Edge scherm niet heel handig maar dat is persoonlijk.
Heb de S8+ en het is idd alleen maar onhandig. Als ze nou een Note 8 zouden uitbrengen met weer een normaal schermformaat ipv zo langwerpig en geen edge had ik wel interesse gehad.
Ik heb een normale s8 maar ik vraag me af wat er zo irritant aan is? Edge functionaliteit kun je volledig negeren (maar je kan er ook aan wennen en het gebruiken) en voor de rest is het alleen maar een scherm dat rond afloopt.
De dunnere randen van een Edge versie "snijden" in je vingers en zorgen ervoor dat je een kleine oppervlakte hebt om tussen je vingers te klemmen.
Ik vond het vanaf het begin al niks. Daarom zal de note 8 voor mij absoluut geen optie zijn zolang hij alleen als Edge versie te koop is.
Ben zelf bezitter van een S7 Edge ipv 8, maar nagenoeg ook op beide kanten afgerond.

Het gebeurd bij mij althans simpelweg te vaak dat iets gebeurd doordat je de zijkant aanraakt. Merk ook bij sommige apps dat de UI letterlijk tot aan de rand van het scherm loopt, waardoor de knoppen ook de hoek om gaan met voorspelbaar gevolg tot dien.

Ook met bijvoorbeeld sommige video spelers op het web, er zijn acties gebonden aan touch events, zoals stop of play als je het scherm aanraakt. En als je dan even snel de telefoon wil pakken terwijl die op tafel ligt, raak je al snel het scherm aan.. En zo werkt het meer tegen dan dat ik het nut er van in zie eerlijk gezegd (behalve design).

Het is vooral met onhandige UI keuzes dat het tegenwerkt denk ik.

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 19 augustus 2017 16:45]

Ik heb ook een S7 Edge gehad voor een jaar, en ik moet zeggen dat ik er bij de S7 aanzienlijk meer last van had dan bij de S8+.
Ah oke ben eigenlijk best blij om dat te horen! De S7 Edge haalt bij mij een 'net niet' stempel vanwege dat..

Denk je dat het komt omdat de hoeken scherper afgerond zijn bij de S8? (Staat mij iets van bij).

Mag over een tijdje ook weer een nieuwe telefoon dus vandaar. Thanks
Voglens mij liep de 'edge' iets verder door bij de S7 dan bij de S8, zodat je iets meer ruimte overhoudt voor je hand vergeleken met de S7.
Ik doelde meer op de Edge randen samen met de Stylus wat is de toegevoegde waarde van Edge randen daar?
Ik Kocht de Note voor de Stylus zodat ik makenlijk aantekeningen kan maken maar die afgeronde randen maken het volgens mij niet makelijker als je vlak bij een rand wat wil tekenen.
Ik heb hier de S8+ en ok vraag me ook af wat er zo irritant aan is? Ik merk er totaal niets van en de Edge-randen zijn ten opzichte van de S7 & S6 minder gebogen.
De edge rand bij de S8+ merk je nauwelijks, geen idee waarom hier over geklaagd word.
Denk dat de een het fijn vindt en de ander niet. Deels een kwestie van gewenning en deels hoe je de telefoon vasthoudt/gebruikt.
Helemaal met je eens hier een S8+ en merk er totaal niets van. Ik kan zeggen dat de edge randen bij de S6 en S7 veel meer gebogen zijn. Dus daar hoef je geen zorgen om te maken
Mee eens. Ze doen het zo zodat men het makkelijker met mam één hand bedienen en houden kan. Ik internet veel , dus heb ik liever een breeder scherm. Bovendien als je de S-pen gebruikt heb je toch 2 handen nodig.
Ik ben het niet met jou eens. Ben gebruiker van een S8+ en ik merk er totaal niets van. Ik kan zeggen dat de edge randen bij de S6 en S7 veel meer gebogen waren. Dus daar hoef je geen zorgen om te maken

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 13:37]

De Edge randen/schermen valt reuze mee! Bij mijn S8+ merk ik daar niets van
Ik had de Note 7 in het buitenland voorbesteld, ik heb die een paar maanden gebruikt (voordat ik het moest afstaan). Ik vond de Edge geen probleem voor de S-pen, was ook vlakker dan bij de S7.
De edge randen is al behoorlijk verminderd in vergelijking met de S6 en S7 generatie en dat zeg ik uit mijn eigen ervaring met mijn S8 Plus.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 12:57]

Ik wordt van deze Note8 ook niet warm van.
Dan ga je voor de (not refurbished) Note 7 krijg je het iig niet koud :+
Misschien word je warm van een cursusje Nederlands...
Kan de s-pen wel nog in de telefoon? Ik zie ze op de renders er alleen naast staan/liggen.
Uiteraard kan dit.

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 19 augustus 2017 13:15]

Ik hou het voorlopig nog bij mijn Note 4. Werkt nog prima zonder problemen. Heb er destijds ¤ 750 voor moeten dokken. Heb niet echt zin om ¤ 1000 voor een toestel met een iets langere scherm, irritante schermranden en niet-verwisselbare accu te betalen, terwijl mijn Note 4 nog prima functioneert. Tevens gebruik ik m'n IR-Blaster ook nog regelmatig, dus de drempel is toch iets te hoog voor mij.
Idem dito..... in mijn geval betreft het een Note 3. Werkt nog probleemloos en tot volle tevredenheid! :)
Wat een verschil, wanneer hij uit is ga ik meteen kijken of het een goeie vervanging is voor m'n S8+.
Zonde als je nu al jouw S8+ gaat vervangen door een die bijna geen verschil kent en je moet nog eens op accucapaciteit inleveren
En voor de Note4 komt nog steeds regelmatig updates uit.
Helaas geen Android 7, maar wel fijn dat er nog beveiligingsupdates uitkomen.
Dat zal nu wel een beetje op z'n einde zijn denk ik? De note 4 is immers in grote delen van Europa nog altijd de laatste Note die beschikbaar is. De 5 is immers nooit uitgekomen en het Note 7 debacle kennen we allemaal.
Ja dat is heel vervelend maar dat gaat toch niet meer veranderen, een verwisselbaar accu, dit heben ze gedaan zodat je bij hun de accu laat vervangen en tegenwoordig heb je al goede powerbank waardoor je de accu niet meer hoef te vervangen wanneer dit leeg is. Toen ik nog de Note 2 gebruikte liep ik met 6 losse accu op straat voor het geval die leeg raakt. Nu heb ik een goede powerbank van Xtrom en erg handig.

De schermranden zijn erg goed de S8 en de gebogenheid valt heel erg mee. Als je niet wilt dat je het scherm aanraakt dan kan je net als ik kiezen voor een case om het scherm en dat biedt extra beveiliging bij het vallen.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 13:35]

Ik heb zelf ook een powerbank en ben er ook erg blij mee. Maar mij gaat het om dat de accu na een jaartje vaak toe is aan vervanging en dat kan eenvoudig als het verwisselbaar is.
Voor dat geld koop ik liever een goede laptop
Laat me gokken. 15 september gaat ook de dag zijn voor preorders van de volgende iPhone?
Nee dan is eerder de aankondiging, al heeft Apple nog geen datum bekend gemaakt.

Samsung wil wel graag altijd de eerste zijn (grotere kans om meer toestellen te verkopen, dat lukt niet als Apple net een event heeft gehad), dat heeft ze dus vorig jaar met de note de kop gekost. Afgeraffeld apparaat, die in de fik vloog. Het is maar hopen dat ze dit keer geen concessies hebben gemaakt om de eerste te kunnen zijn.
Nee dan is eerder de aankondiging
Aankondigingen van de iPhone zijn bij Apple dacht ik nooit op vrijdag geweest, preorder en release wel, dat was de reden dat ik dat als preorder dag suggereerde.

Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices is de release altijd op vrijdag, behalve de iPhone 4 en SE:
iPhone 7/ 7 Plus: Intro woensdag 7 september, release vrijdag 16 september.
iPhone SE: Intro maandag 21 maart, release maandag 21 maart en donderdag 31 maart
iPhone 6S/ 6S Plus: Intro woensdag 9 september, release vrijdag 25 september.
iPhone 6/ 6 Plus: Intro dinsdag 9 september, release vrijdag 19 september.
iPhone 5S/5c: Intro dinsdag 10 september, release vrijdag 20 september
iPhone 5: Intro woensdag 12 september, release vrijdag 21 september
iPhone 4S: Intro dinsdag 4 oktober, release vrijdag 14 oktober
iPhone 4: Intro maandag 7 juni, release donderdag 24 juni
iPhone 3GS: Intro maandag 8 juni, release vrijdag 19 juni
iPhone 3G: Intro maandag 9 juni, release vrijdag 11 juli
iPhone: Intro dinsdag 9 januari, release vrijdag 29 juni
Vind je het ook zo leuk om altijd lekker te roepen dat iets ongefundeerd is terwijl je er zelf geen greintje moeite in hebt gestoken om de claim (die relatief algemene kennis is) te controleren? :+ Ik bedoel, stel je voor dat je zelf een minimale hoeveelheid moeite moet investeren om even te google'en of een uitspraak klopt! :o

https://www.bloomberg.com...ize-on-uninspiring-iphone
https://www.wsj.com/artic...-note-1477248978?mod=e2tw
https://www.theverge.com/...te-7-batteries-regulators
https://www.theverge.com/...te-7-recall-reason-report
http://www.idownloadblog....-dull-iphone-7-to-market/
https://www.cultofmac.com...samsungs-rush-beat-apple/

En ga zo maar door, en door, en door...
Dat de batterijen de oorzaak vormen staat buiten twijfel. Dat dit komt omdat ze zich moeten haasten hebben is evenwel nooit bevestigd door Samsung en ook zeer twijfelachtig. De Note7 werd niet ineens maanden vroeger in de verkoop gedaan dan zijn voorganger. De Note 5 kwam op 21 augustus beschikbaar, de Note 7 op 19 augustus. Die 2 dagen maken echt het verschil niet hoor.
Dat is door Samsung wel bevestigd door Koh. Hij zegt het niet letterlijk, dat zou ook gewoon corporate suicide zijn natuurlijk en de deur openzetten naar nog vele rechtszaken, maar hij noemde het "geen slimme beslissing" om de boel toch door te zetten terwijl de tests niet compleet waren. (En laat daarbij slim in het midden of de top daarvan op de hoogte was of dat de engineers aan het kloten waren. ;)) Ik kan me niet voorstellen dat je dat doet om een andere reden dan haast, als er zoveel op het spel staat. Dan is het dus een gok geweest, uit tijdgebrek.

Wat de normale releasedagen zijn maakt dan niet uit natuurlijk. De technologie wordt steeds complexer, en als er bijvoorbeeld opeens halverwege het design proces een nieuwe technologie uitkomt die ze echt moeten en zullen hebben: dan gooien ze de boel om. Het is niet dat het altijd even lang duurt om een toestel te maken, en bij elk toestel dat ontworpen wordt zal je andere hurdles en setbacks krijgen. Setbacks heb je altijd wel eigenlijk, alleen de ene is in een dag overwonnen; terwijl de andere weken langer de tijd nodig heeft. En dat laatste, dat lijkt dus het probleem te zijn geweest bij Samsung als we de bronnen, hun eigen onderzoeksrapport en de uitspraken van Koh bekijken. :)

Het is mij verder om het even, je mag geloven wat je wil. Ik ben er zelf wel van overtuigd dat dit allemaal is gebeurt door grote haast, en ik geloof zeker dat dit is vanwege Apple. (Bloomberg is ook niet zomaar een krantje.) Wat echter veel belangrijker is, is de vraag wat Samsung ervan geleerd heeft. En als we het rapport en de recommendations bekijken dan hebben ze er flink lering uitgetrokken en vele stappen gezet om herhaling te voorkomen.

Het is dus ook niet perse geheel negatief nieuws ofzo, het is gewoon een feitelijke tijdlijn van hoe het verlopen is en wat ze nu doen. ;)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 19 augustus 2017 20:52]

Uiteindelijk zeggen ze allemaal hetzelfde en basseren zich op hetzelfde gerucht. Knap gevonden hoor al die linkjes!

De problemen kunnen best uit tijdnood ontstaan zijn. Maar net zo goed om hun eigen schema die elk jaar praktisch hetzelfde is na te komen..
Het was in eerste instantie een gerucht, tot Samsung weken later het bevestigde in de volledige uitleg van hoe het is gebeurd; en de excuses aangeboden door dhr. Koh die het een fout noemde om het direct door te zetten zonder uitgebreid te testen. (Dat gebeurt er dus als je haast hebt.) Dit staat gewoon netjes in de latere bronnen uitgelegd incl. de reacties van Samsung zelf. :) Oh en dank voor je oprechte complimenten voor Google skills.

Het enige deel dat mogelijk louter een gerucht is, is dat het was vanwege Apple.
Op dat punt ben ik het met je eens dat het ook overhaast kan zijn vanwege eigen schema, en dat is inderdaad louter een gerucht van Bloomberg. Maar wel een realistische... Immers, als je toestel 2 weken later uitkomt dan normaal maar dan weet je wel zeker dat je accu niet kan ontploffen: dan doe je dat, tenzij... :) Ik bedoel, mensen moeten sowieso wachten op de telefoon; er zijn wel vaker leveringsproblemen en zeker early-adopters hebben altijd te maken met het "geen voorraad" of "vertraagd" gedoe. Maar goed, er is inderdaad geen 100% sluitend bewijs dat het perse vanwege Apple was. Plausibel != zeker. :)
Die extra's (256 gb sd plus camera of Charger) gelden alleen voor de VS. In Europa of in ieder geval Nederland krijg je een DeX dock. Lijkt mij niet echt gelijkwaardig maar ja dat doet Samsung al jaren...

Volgens Samsung is het DeX dock een bonus van 160 euro maar het is al bij diverse winkels voor rond de 80-100 euro te koop. Dan kun je beter een maand wachten want in die tijd zakt de prijs normaal wel ongeveer 100 euro.

Ik zelf ga de Note serie voor het eerst overslaan, dit toestel is niet Note waardig.

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 19 augustus 2017 12:58]

Gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom is dit toestel niet Note waardig?
De Note serie staat normaal voor het beste van het beste en is een stuk groter dan andere Premium toestellen van Samsung. Dit keer is het maar 0,1" dan de S8+ en dezelfde processor als de S8 serie.

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 19 augustus 2017 15:22]

De note 5 en 7 hadden ook dezelfde processor. De note 4 had als laatste een upgrade ten opzichte van de s5, snapdragon 805 vs 801.
De 5 en 7 zijn hier nooit uitgekomen maar goed je hebt een punt.
De eerste note had ook dezelfde SOC enkel iets hoger geklokt :) N7000, my good old friend.
Wat doet het naampje of typenummer er nou toe. Het was gewoon een upgrade.
Ik had de Note 2 N7100 (2012/2016) en deze had een Exynos 4412 Quad-Core op 1.6GHz 32nm met 2GB RAM. Wat een tijden en had wat waren we onder de indruk ik kocht hem meteen toen hij uit was. Ik liep met 6 losse accu's rond :)

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 15:11]

Losse accu's, jep. Voor een hele week aan batterijlading mee. Of een dag gamen.
Ik kwam altijd batterijtijd te kort op een dagje en ik had 6 origineel Samsung accu 3100mAh ik wisseld om als de accu leeg waren. Ik had ook een docking station waar de Note 2 kon opladen + 1 losse accu tegelijkertijd kon worden opgeladen.

Nadien is het erg onhandig geweest dat ik met 6 losse accu's rond heb gelopen. Nu ik een powerbank gebruik merk ik hoe handig dit is. Ik had soms problemen met de losse accu's en wist niet meer welke nu vol en leeg accu's waren en dat heb je met een powerbank niet!

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 20 augustus 2017 15:11]

Daar heb je gelijk in. Maar dit stamt uit het tijdperk dat je phone ontlaadde als je hem voeding gaf tijdens gebruik. Nu zijn we het zo gewoon dat de gsm laad tijdens gebruik dat je er niet meer bij stil staat.

Ik kan me herinneren dat eens men n7000 plat was. Ik hem bijna continu aan de lader hing.
Later kwam ook de Exynos versie van de Note 4 uit in Nederland.
Dat heeft de S8 generatie en de nieuwe Note 8 dezelfde SoC een Exynos 8895 10nm
Het lijkt inderdaad gewoon op een net iets grotere Galaxy S8+ met stylus. Voorheen was er wat meer verschil en werd er toch een wat andere ervaring dan de s-lijn geboden. Natuurlijk heeft het ook grotendeels te maken met het feit dat de schermen bij alle telefoons groter geworden zijn. Kijk je terug naar de eerste note dan is ie best wel klein.

Ook de geruchten van de prijs staan me niet aan. Kijkend naar het kleine verschil met de S8 vind ik dat je behoorlijk extra mag betalen voor de 0.1" en stylus. Ik had toch minstens 128GB verwacht. Ook de plaatsing van de vingerafdrukscanner is niet verbeterd.
Zeker gezien een S8 nu voor 580 te koop is (als je bereid bent naar Duitslad uit te wijken). Dat is bijna de helft van de Note8, al zal deze prijs ook snel kelderen.
Een S8+ kost nu ¤709 bron Hardware.info prijsvergelijker. Waar ik 2× Galaxy S8 Plus kocht op 19 april 2017 voor ¤899,- per stuk voor mij en mijn vrouw
Vorige week bij Amazon en mediamarkt Duitsland de S8+ voor 639 euro.
Dat zijn nog eens lage prijzen.

Als we kijken naar het verleden kocht ik de Note 2 N7100 1 dagje nadat hij uit was voor ¤650,- en nu zijn de prijzen bijna verdubbeld
Nee hoor, ook voorheen was de Note nét iets vlotter dan de lopende S serie
De Note ( 1e ) was dan ook 'gewoon' een S2 in grotere behuizing, de de Note3 een S4.

Pas bij de Note5 was er een 'betere' chipset ( omdat die toevallig wat hoger geklokt was )
Mja de Note3 had dan nog 3Gb aan RAM. Was een fijn toestel wel.
Ik vind het ook jammer van de maar 64GB , ik had 128GB of liefst 256GB opslag willen hebben.
Nadat ik mijn Note 7 (in het buitenland voorbesteld) moest afstaan et mijn Note 3 daarvoor weggegeven had, had ik een Honor Note 8 ( 6,6" maar geen pen) uit China besteld, heb 128GB intern + 256GB sdcard,
vol met losless (flac) muziek (plus wat audio boeken).
Ik zal toch de Note 8 Kopen, ik kan bijna met typen op schermpjes , de S-pen is voor mij onmisbaar, gewoon schijven...
jou vergelijking klopt niet de s8 heeft een 5,8 inch niet 6,2....
jij zit te vergelijken met de + versie en die staat daar ook bekend om dat die groter is.(die was ook bedoeld als note vervanger)
Geen Note waardig?? Hoeveel sneller en groter wil je dan gaan? Een 8 inch scherm en een i7 aan boord soms? Want een onzinnige argumenten!
Zijn punt is dat het nu meer een S8++ model is ipv een eigen toestel met eigen identiteit. Wat de notes voorheen wel waren...
Nou nee. De Note 7 en Note 5 waren ook op de meeste punten identiek of vergelijkbaar met respectievelijk de S7 Edge en S6 Edge plus (laatstgenoemde had zelfs een even groot scherm). Sterker nog, dit is de eerste keer in jaren dat er een significante update voor de camera plaatsvindt t.o.v de S modellen van hetzelfde jaar.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 20 augustus 2017 09:15]

Welicht als er meer dan 0,1" aan was toegevoegd dat het ding dan geen Note maar Tab had moeten heten. Ik zou wel eens een high-end model willen zien met een scherm van 5" of kleiner; ligt toch prettiger in de hand. Of nog een schermmaatje kleiner en wat meer toetsen eronder, misschien zelfs volledig qwerty.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 20 augustus 2017 20:16]

In de VS (en UK) is apple aanzienlijk groter dan in de rest van de wereld (meer aanzien), hier kopen mensen ook een samsung zonder de extra's. Dus heeft samsung weinig zin om marge weg te geven.
Het is een goed toestel, geen twijfel over, maar 1000¤ voor een s-pen en meer ram....
Ik persoonlijk gebruik mijn telefoon voor whatsapp/telegram, email en als.... telefoon, ik geloof dat het percentage mensen die daadwerkelijk hun toestel volledig benutten als 'laptop' vervanger zeer klein zal zijn. 800¤ geeft je toch een aardig mooie mobiele laptop/tablet met tobo. en 200¤ telefoon, maar we weten allemaal wat de magie van abonnement is (afbetaling) en status van een dure telefoon.
Ja heb wel medelijden met al die afbetalers. Ik koop al een jaar of acht elk toestel los dan heb je ook een beter idee van de waarde van zo'n ding. Bij mij is dan ook in 19 jaar tijd nog nooit een telefoon gesneuveld...
Precies het zelfde verhaal hier, moment dat je zelf iets koopt, laat je je telefoon niet meer 3x vallen (in hun achterzak & zitten), je gaat ermee om alsof hij 700¤ kost. Hoe vaak laten mensen hun laptop vallen?
Ongeluk kan natuurlijk gebeuren maar hoe mensen omgaan met hun telefoon is bizar en dan boos worden als je scherm 350¤ kost (samsung s7 edge), afbetaling zou alleen nog bij noodzaak moeten kunnen, toestel op afbetaling kopen is gewoon gestoord en drijft deze hoge prijzen in telecom land.
Voor my (en ik denk vele Note-fans) is dat DeX nutteloos. Terwijl iedereen baat zou hebben bij een 256GB kaart. DeX = afdankje omdat die niet verkoopt?
Lol mag toch niet terugrekenen maar 2200 gulden voor een telefoon :| . Waar is ergens het plafond?

Vroeger was het ook allemaal nieuw wat erin zat maar toch geen 2200 gulden.

Telefoons gaan achteruit. Na 2 jaar is de accu versleten en niet meer te vervangen helaas. Updates na 2 jaar ook niet meer meestal.

Vroeger kocht je een tel nooit updates en accu vervangbaar.

Waarom/hoe blijft de massa dit kopen elke 2 jaar weer. Zeker nu het ook nog lenen is...

Hoe lukt het Samsung toch dit keer op keer te verkopen?

Kan aan mij liggen maar het is voor de gewone hardwerkende mens toch niet meer te betalen?

-1 en iemand met ''Per ongeluk'' krijgt +1 fantastische moderatie weer.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 19 augustus 2017 21:01]

Ik had gehoopt dat de Note 4 een 4K scherm zou krijgen voor VR.

Heb afgelopen week het complete concert van Coldplay met m'n Gear VR gezien en dat was pure waanzin. Geweldig in het kwadraat. Het enige wat echt beter kan is de resolutie. Moet minimaal naar 4K maar bij voorkeur 8K.
Mijn vrouw heeft een Note 4 en die werkt nog steeds perfect. Nooit 1 probleem mee gehad. Ik heb zelf een S6 Edge. Zelfde verhaal. Supersnel nog steeds en nooit 1 probleem gehad.

Valt dus wel mee dat ze na 2 jaar 'minder' worden.
Voor een hardwerkende moet dit juist wel te betalen zijn. Daarnaast ik zou het er niet aan uit willen geven hoor. Maar niet omdat ik het niet kan betalen ;) Maar dan koop ik liever een GPu of beeldschermpje.
Guldens, really? Totaal irrelevant.

Het is een apparaat dat je (tenminste, ik) het meest gebruik van alles wat ik bezit. Daar ben ik wel bereid veel geld aan uit te geven als het daardoor snel en efficiënt werkt.
Ik ben een groot intensieve gebruiker. Ik kan bijna geen seconden of dagen zonder mijn smartphone daarom koop ik een goede smartphone. Notebook wil im best kopen maar houdt me tegen doordat ik een S8 Plus heb
Daar kon je je nog wel eens aardig in vergissen. Telefoons zijn pas een jaar of 20 redelijk betaalbaar (en ook gedurende de laatste 20 jaar had je regelmatig wel high-end modellen die richting de toenmalige koopkracht van 1000 euro liepen). Als je 30 jaar geleden een telefoon kocht zal de waarde toch ook al gauw ergens in de buurt van de koopkracht van 1000 euro hebben gezeten. Ik denk dat er nu toch wel meer Galaxy Note 8's verkocht worden dan toen de bleeding edge NMT-toestellen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 20 augustus 2017 20:24]

Gulden? 17 jaar later en jij rekent nog om naar Gulden? Doe dat gelijk met je salaris en het valt allemaal wel mee.
Leuker om het te vergelijken met bijv schapen, dit zijn bijna 1000 schapen voor een telefoon.. 1000 schapen :d of in verhouding 1 of andere speciale ijzeren munt uit de middeleeuwen (met hun huidige koers van toen), nog minder dan een halve bitcoin.
Ineens wordt het spotgoedkoop :) Heel vroeger kreeg je er 2 kippen voor, nu een heel stuk elektronica met allemaal leuke snufjes.

Vroeger had je mensen die kei en kei hard moesten werken, die konden niet eens een boomhut betalen laat staan een kip voor eieren. Moet je nu eens zien, je hoeft niet eens meer te werken en je krijgt wel een flatwoning.

Vroeger, toen de lucht nog blauw was en het gras groen, tsja dat waren tijden :D

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 19 augustus 2017 18:08]

Haha, weinig per ongeluk. Doen ze gewoon bewust om aandacht te genereren. Voor een knallend succes ;).

En dan ook nog het evenement "Do bigger things" noemen :D

[Reactie gewijzigd door Segafreak83 op 19 augustus 2017 12:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*