Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Minecraft krijgt crossplay tussen diverse platforms zonder PS4

Door , 89 reacties, submitter: RayNbow

Microsoft knoopt in augustus verschillende versies van Minecraft aan elkaar met de Better Together-update. Spelers kunnen met elkaar spelen ongeacht het platform en ook krijgen de versies dezelfde updates en dlc. Sommige versies, waaronder die voor de PlayStation 4, vallen erbuiten.

Na de komst van de Better Together-update kunnen spelers van Minecraft op Windows 10, iOS, de Xbox One, de Nintendo Switch en Minecraft VR tegen elkaar spelen. Wel blijft Minecraft: Java Edition op zichzelf staan en ook ontbreken de PlayStation 4, Nintendo WiiU en Xbox 360 in het rijtje.

De mobiele en vr-versies krijgen deze zomer een gratis update. Bezitters van Minecraft: Xbox One Edition en Minecraft: Nintendo Switch Edition komen in aanmerking voor een gratis nieuwe versie. Ook dlc wordt gedeeld tussen versies. Wie dlc heeft gekocht, kan deze pakketten dus zonder kosten op andere platforms gebruiken.

De Better Together-update brengt ook een serverbrowser naar het spel. Hiermee kunnen spelers zoeken naar servers. In eerste instantie bevat de lijst alleen de servers Lifeboat, Mineplex, InPVP en Cubecraft, maar Microsoft belooft de lijst uit te breiden.

Verder krijgt Minecraft de mogelijkheid om in 4k-resolutie met hdr te draaien. De gratis update hiervoor verschijnt in de herfst voor de Xbox One, Windows 10, iOS, Android en vr. Los van de 4k-update verschijnt het Super Duper Graphics Pack, dat tal van grafische effecten toevoegt, zoals dynamische schaduwen, bewegingen van bladeren en gras, nieuwe textures, directionele belichting enzovoort. Deze update komt alleen naar de versies voor de Xbox One, high-end pc's met Windows 10 en de Xbox One X.

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

12-06-2017 • 09:23

89 Linkedin Google+

Submitter: RayNbow

Reacties (89)

Wijzig sortering
Logisch ook dat de Java editie erbuiten zal vallen. Deze heeft op dit moment zo bizar veel mods, dat is gewoon niet goed over te zetten naar een mobiel en/of console OS. Sommige mods moet je zelf nog aanpassen omdat je anders met item ID conflicten zit.

Ik vind het wel een zeer goede ontwikkeling. Vraag me echt alleen af waarom Android/PS4 hier buiten vallen.
Ik snap ook niet waarom Android hier buiten valt, je kan daar toch met xbox live inloggen..
(of het komt door de verschillende versies van android die mensen gebruiken waardoor niet te regelen valt welke phone/tablet dit allemaal kan draaien)..

wel jammer wanneer ik x1 en w10 versie los koop ik niet gratis android versie erbij krijg :(
Android wordt gewoon ondersteund ;)
Ze spreken over de mobile editions van zowel IOS als Android.

Anyone playing the game on Windows 10, iOS, Android, Xbox One, Nintendo Switch and VR devices will be able to play online together. If you own Minecraft for your mobile or VR device, you'll get this as a free update this summer.
Bron: minecraft.net.

Tweakers houdt denk ik alleen rekening met IOS users :P

[Reactie gewijzigd door andytuinman3 op 12 juni 2017 10:28]

By the way, the Windows Phone versie wordt niet genoemd omdat die sinds kort geen updates meer krijgt, hoewel dat nooit duidelijk is gecommuniceerd.
Minecraft Pocket Edition IS de Windows 10 versie dus opzich logisch dat ze die niet apart noemen. Hij wordt nog steeds gewoon ondersteund, hoewel de kans is dat Windows Phone 8.1 support wel in de toekomst vervalt, maar ook die support is er vooralsnog nog steeds.

Nuance: De pocket edition wordt alleen nog ondersteund op W10M, niet meer op Windows Phone 8.1. https://minecraft.net/en-...ade-windows-phone-players

[Reactie gewijzigd door DdeM op 12 juni 2017 11:24]

Dat was exact wat ik zei toch? :) Windows Phone is per definitie de 8.1 versie.
Zal wel zijn door het geld wat Google wilt voor zo een transactie
Volgens mij zijn item ID conflicten in mods al sinds 1.8 opgelost in Forge Mod Loader
Forge is weer een externe applicatie. Binnen Minecraft zelf is er volgens mij nog geen oplossing voor
ModLoader is ook een externe applicatie. Minecraft Java Edition zelf heeft geen ingebouwde ondersteuning voor mods.
Jawel? vroeg kon je gewoon de .jar file met winrar openen om hier extra files bij te zetten of te bewerken. Ik neem aan dat het nog steeds kan maar dat er geen mods meer voor worden geschreven.
Daar heb je ModLoader voor nodig.

En er worden nog steeds mods voor gemaakt.
De eerste mod die ik ooit gemaakt heb (een blok toevoegen) was zonder modloader ofzo geschreven, je maakte namelijk gebruik van de shitty minecraft "API"
Ja, maar files toevoegen aan een executable is nou niet bepaald handig, want om dan makkelijk te installeren moet je de aangepaste Minecraft jar verspreiden (en laat daar nou net copyright op zitten). Er is geen api om Minecraft mods te schrijven officieel, anders hoefde dat allemaal niet. De manier waarop jij het deed was gewoon een manier om extra dingen de game in te hacken.
Dus je zegt precies hetzelfde, binnen Minecraft kan het nog niet
Kan ook gewoon aan de PS4/Sony liggen, denk bijvoorbeeld ook niet dat cross play van rocket league werkt met de Xbox.
Grote kans inderdaad. Rocket League had ook PS cross play kunnen zijn, maar Sony wilde niet. Sony is bang om centjes te verliezen (over de rug van)
heb zelf zo mijn twijfels erover....ten eerste is cross play tussen platforms niet zo mainstream (nog) plus men koopt een console voornamelijk vanwege de games en prijs, de 360 verkocht beter dan de ps3 totdat Sony iets aan de prijs dee bijvoorbeeld.

Ik denk in dit geval dat het gewoon aan de Japanse bedrijfscultuur ligt, je ziet het ook soms met Nintendo en hun rare besluiten.
1. Alles wees op cross play met Rocket League. Sony heeft het zelf afgeblazen.

2. Nintendo doet wel mee. Japans bedrijfscultuur argument valt dus af.
Heel mooi van Nintendo 8-)
Bedoel Japanse cultuur in het algemeen, genoeg rare beslissingen van Nintendo gezien zoals bijvoorbeeld digitale games koppelen aan een device en niet aan een account, dit is pas veranderd.

Microsoft maakt ook genoeg fouten maar je ziet hun redelijk snel hun beleid aanpassen (always on, Kinect) Sony en NIntendo zijn gewoon stuk trager.
Wacht even.. Waarom is het als PC RL'er dan wel mogelijk om met PS4 spelers te spelen maar niet met xbox? Doet het overkomen alsof het eigenlijk andersom is. MS en crossplay met steam komt zelfs niet echt van de grond.

Bron graag!

Edit: -1 was ook weer niet nodig hoor, laatste keer dat ik erover hoorde was dit namelijk het geval.

[Reactie gewijzigd door BigBrotha op 12 juni 2017 14:21]

PC kan met PS en met Xbox spelen maar PS en Xbox kunnen niet met elkaar spelen, ook niet met tussenkomst van de PC.
Beide zullen wel niet geheel open staan voor hun server-inrichting voor crossplatform.
MS staat helemaal open voor cross-play. Het is Sony die de boot afhoud.

https://news.xbox.com/201...harla-idxbox-updates-gdc/
Cross-Network Play
First, in addition to natively supporting cross-platform play between Xbox One and Windows 10 games that use Xbox Live, we’re enabling developers to support cross-network play as well. This means players on Xbox One and Windows 10 using Xbox Live will be able to play with players on different online multiplayer networks – including other console and PC networks.

Of course, it’s up to game developers to support this feature, and Xbox Live players will always have the option of choosing to play only with other Xbox Live players. We’re thrilled to confirm that Psyonix’s Rocket League will be one of the first games to take advantage of this new capability by enabling cross-network play between Xbox One and PC players, with an open invitation for other networks to participate as well.

[Reactie gewijzigd door Yaz op 12 juni 2017 15:34]

Bedoelde ook 'beide' als in Sony en Google, dat zijn de 2 die niet mee gaan.
Mods zal niet de reden zijn dat deze erbuiten valt, je zou mods natuurlijk gewoon niet toestaan op dit soort servers.

Het zal te maken hebben dat de Java editie een volledig andere code base heeft, en ook net wat anders werkt.
Lijkt me weinig te maken te hebben met het feit dat er mods zijn, voor Mojang is dat niet erg relevant. Wat belangrijker is, is dat alle niet-Java varianten vrij identiek zijn, en dus makkelijk identiek te krijgen zijn, waar de Java versie op zichzelf al wat unieker is.
Logisch ook dat de Java editie erbuiten zal vallen. Deze heeft op dit moment zo bizar veel mods, dat is gewoon niet goed over te zetten naar een mobiel en/of console OS. Sommige mods moet je zelf nog aanpassen omdat je anders met item ID conflicten zit.
Klopt, maar voor velen is de Java Editie de enige interessante, juist vanwege de mods. De Windows Store (aka phone) editie en de andere zijn wat dat betreft veel beperkter.

Microsoft kan daar wel wat aan doen door die console-versies dus andere extra functionaliteit te geven maar beide varianten zullen hun eigen liefhebbersschare houden, zelfs als de Java-editie geen updates zou krijgen en niet meer verkocht zou worden.
Ik vind het wel een zeer goede ontwikkeling. Vraag me echt alleen af waarom Android/PS4 hier buiten vallen.
Daar dacht ik ook gelijk aan. De PS4 is natuurlijk een rechtstreekse concurrent van hun x-box-lijn. De xbox 360 is verouderd en voor de WiiU geld beide.

De switch wordt misschien niet gezien als concurrent vanwege de andere doelgroep en dat laatste geld ook voor iOS en de andere versies. Waarom Android niet? Mogelijk zien ze Google als een groter gevaar als Apple maar voor MacOS is er ook geen versie.
Geen PS4, Krijg hier toch het gevoel van dat microsoft gewoon weer een stapje exclusiviteit tegenover PS wil. De Switch vindt ik IMO geen directe concurrent.

Ach voor de rest is het toch mooi dat ze eindelijk in meer games dan rocket league cross play gaan gebruiken.
Nee hoor, Sony staat cross platform gaming gewoon niet toe :)

Zelfde verhaal als met Rocket League. De developer en Microsoft willen wel, maar sony houdt de boot af.
Nou ik denk niet dat Sony dat doet, Street Fighter V en Guilty Gear zijn gewoon crossplatform
Het is geen aanname. Psyonix heeft duidelijk gezegd dat Sony de partij is die de boot af houdt voor cross platform gaming. Ook Blizzard heeft in het verleden aan gegeven dat met betrekking tot overwatch de windows platformen in principe klaar zijn voor cross platform, er ook op wijzend dat Sony hier de partij is die niet mee doet.
Wel apart dat iets als Paragon wel gewoon cross play heeft met de Playstation, dat is notabene nog een gratis spel ook.
Met alleen PC zeker?
Street fighter 5 is niet beschikbaar op de Xbox, alleen maar voor de PS4 en PC
Wel vreemd, bij Final fantasy xiv had Sony geen problemen maar deed Microsoft moeilijk
Dat komt denk ik omdat Final Fantasy PS exclusive is/was ?
Ten tijde van Final Fantasy XI lukte het nog wel om PC, PS2 en XBOX360 cross platform te maken. Bij XIV waren de plannen er ook, maar werkte MicroSoft niet mee.
Lijkt erop dat crossplatform alleen kan als het voor Sony danwel MicroSoft goed uitkomt qua marketing
offtopic:
Microsoft is gewoon met een kleine s ;)
Offtopic:

Fun fact: De oorspronkelijke naam was met een hoofdletter S ;)
Daar zat ook een - tussen ;)
Klopt, maar dat was minder leuk om erbij te vermelden :P
Op Rocketleague is er wel crossplay vgm, van PC en PS4.
Als je RocketLeague op de PC speelt heb je kans om tegen zowel PS4 als Xbox mensen te spelen.

PC: PC, Xbox, PS4
Xbox: Xbox, PC
PS4: PS4, PC

Kortom; Consoles (PS4 <> Xbox) kunnen niet met elkaar spelen, alleen naar PC en zichtzelf.
Yup bedoelde dat, wanneer je PSY Net ziet, zitten ze op een ander platform/console.
Sony staat cross platform op zich wel toe, maar het is aan vrij strenge voorwaarden gebonden. Ik speel zelf vrij veel War Thunder, waar je gewoon tegen spelers op Playstation speelt. Het is wel zo dat die spelers hun in-game aankopen alleen via de Sony store kunnen kopen omdat Sony een deel van die opbrengsten wil hebben. Ook moeten patches eerst door Sony getest en goedgekeurd worden voordat ze mogen worden uitgerold.
Ik zou hier wel een bron van willen zien die jouw comment onderbouwd. Heb je statements van zowel Microsoft en Sony die dit kunnen onderbouwen?
Of je doet even een search op kernwoorden.
Op Tweakers.net wordt verwacht dat je zelf ook even wat moeite doet voordat je een vraag stelt. En dat is in dit geval zo gedaan.

Edit: Je manier van vraag stellen lijkt op de reacties van MS en Sony zelf ;)
DE antwoorden komen van de partijen zoals Psyonix.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 12 juni 2017 12:29]

Hij doet een bewering dus dan is het aan hem om dit ook te onderbouwen met feiten. Of is dit weer zn uit de lucht gegrepen verhaaltje zoals je ook altijd op HWI loopt rond te bazuinen?

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 12 juni 2017 12:45]

Haha, onverbeterlijk. Hij..
Het meest grappige is dat jij denkt dat MS en Sony zelf met statements hierover komen. Natuurlijk komt dit vanaf de zijlijnen. De heren MS en Sony gaan echt niet direct regeren 8)7

Edit T_Elic heeft meer info gegeven.
Nee hoor
Microsoft staat het niet toe is al jaren bekend.
Met de ps3 had Microsoft het over betalen maar uiteindelijk was het niet toegestaan.
Microsoft staat het wel toe: https://news.xbox.com/201...harla-idxbox-updates-gdc/
Cross-Network Play
First, in addition to natively supporting cross-platform play between Xbox One and Windows 10 games that use Xbox Live, we’re enabling developers to support cross-network play as well. This means players on Xbox One and Windows 10 using Xbox Live will be able to play with players on different online multiplayer networks – including other console and PC networks.

Of course, it’s up to game developers to support this feature, and Xbox Live players will always have the option of choosing to play only with other Xbox Live players. We’re thrilled to confirm that Psyonix’s Rocket League will be one of the first games to take advantage of this new capability by enabling cross-network play between Xbox One and PC players, with an open invitation for other networks to participate as well.

[Reactie gewijzigd door Yaz op 12 juni 2017 15:34]

ah ok sinds dat de xbox one slechter verkoopt en niet dominant meer is laten ze het toe.
met de xbox 360 en ps3 tijdperk wilden ze het niet toelaten.. natuurlijk sinds xbox 360 net zo niet meer verkocht.
nou is het anders ze moeten wel open minded zijn om zo meer gamers/ontwikkerlaars aan te trekken.

wat ik zeg wil ik wel onderbouwen maar oude nieuws artikelen zijn moeilijk te vinden met google :s

[Reactie gewijzigd door raro007 op 12 juni 2017 15:40]

Er is bij Microsoft over de totale linie een complete mindset veranderingen te merken qua openheid en portabiliteit (Zie Azure, Office 365, .NET, etc). Dat cross-play nu kan heeft waarschijnlijk minder met de xbox sales nummers te maken dan je zou verwachten, het past helemaal in het huidige businessplan.

Maar inderdaad, vroeger kon het niet. Hield Microsoft Xbox Live dicht. Vond ik ook jammer maar dat neemt niet weg dat je nu zo ongeveer alles met alles kan laten praten in Microsoft land.
Stop eens met onzin te verspreiden en onderbouw je bende eens een keer.
uh.. Sony wil niet, net als bij Rocket League.
misschien minder op je gevoel vertrouwen en eff kijken in hoeverre andere spellen (rocket league) crossplay tussen PS4 en andere platforms toestaat.

Dan zie je al snel dat het ook alleen maar tussen ps4 en pc is en niet tussen ps en xbox.
Het is net andersom. Sony is de <bad guy> hier.
Heel veel games zouden al XB/PS cross play geweest kunnen zijn, maar Sony wil niet.
Of kan niet omdat ze geen financiŽle buffer hebben.
De vraag is: wat gaat dat allemaal kosten op den duur.
Microsoft heeft Minecraft toen gekocht voor 2,5 miljard dollar en heeft er sinds die tijd nog veel meer in geÔnvesteerd. Dat soort bedrijven zijn niet groot geworden door filantropische giften: het geld moet terugverdient worden.

Ik heb een hele tijd geleden de java editie gekocht, en die wordt nu afgesplitst. Ik ben dus niet meer onderdeel van de core community. Ik denk omdat Microsoft vindt dat het niet genoeg aan mij verdient.
Ik vind het teleurstellend.
Als je de Java editie hebt gekocht dan heb je als het goed is ook de Windows 10 editie.
Die kon/kan je gratis verkrijgen op de minecraft website, ergens bij je profiel.
Ja, maar de Java-editie is wat het spel groot gemaakt heeft, onder andere door de laagdrempelige mogelijkheid voor de mod-community.

De Windows 10 editie draait niet op Linux (duh), en geeft mij niet de flexibiliteit en variŽteit die de Java editie mij geeft. Daarom is het voor mij niet aantrekkelijk om de niet-Java editie te draaien, en daarmee ben je dus vanuit de leverancier gezien afgestoten uit de 'core community'. Hoe de verhouding van gebruikers tussen Java-editie en niet-Java-editie is weet ik niet. Het zou me niet verbazen als de Java editie-community veel groter is en blijft, om bovengenoemde redenen.
Het geld wordt terugverdiend op bijna elke manier waarop ze dat bij apps doen:
Volgens mij heet dat micro-transacties. Je kan extra content /download kopen zoals skins
of mash-up packs. Het is zelfs nu zo dat ze een marketplace (store) voor Minecraft Pocket Edition hebben ontwikkeld waar je dan eerst voor echt geld 'minecraft'-coins moet kopen en dan kan je weer dus bovengenoemde content kopen.

Bij de java-edition weet ik niet precies hoe dat zit.
Bij de Java Edition wordt er alleen aan Realms verdiend.
jammer dat crossplay tussen MS en sony niet komt.
Lijkt me erg leuk met Battlefield 1: xone vs ps4 :D
"Verder krijgt MineCraft de mogelijkheid om in 4k-resolutie met hdr te draaien."
Minecraft ineens met een hoofdletter C? ;)
Zo jammer, de afsplitsing van de Java versie.
Dit heeft Minecraft groot gemaakt.
De Java versie is nog steeds "het" spel. Veruit de meeste features en alle nieuwe worden altijd eerst op die ontwikkeld.
Maar ik verwacht niet dat microsoft nog jaren 2 versies gaat onderhouden.
Eens zullen ze weer de keuze moeten maken en ik vrees dat ze dan voor de niet java versie gaan kiezen.
Daar zou ik niet rouwig om zijn. zolang ze maar een mod API toevoegen aan de niet java versie.
Zodra de Java versie weg gaat kunnen mensen met eigen servers (zoals ik met mijn Raspberry pi) een goede stabiele server wel op onze buik schrijven.

Maar MS pushed de meer closer versies van MC al langer en harder dan de Java versie.
Daar zou ik zeker rouwig om zijn, als niet Windows gebruiker. Ze gaan macOS en (in mijn geval) Linux gewoon laten vallen waarschijnlijk. Wat kan mij die mod API nou schelen als het hele spel niet eens draait op mijn favoriete platform, wat de vorige versies wel deden.
Ach , het zou eigenlijk niet eens zoveel kwaad kunnen als het basisspel geen nieuwe patches krijgt. Dat betekent namelijk dat mods ook niet telkens hoeven te worden bijgewerkt met elke nieuwe versie. Mods zijn toch juist de reden dat MC populair is gebleven al die jaren.
Daar heb je een goed punt. Mijn favoriete modpack draait op 1.7.10, maar een aantal van de mods in dat pack worden niet meer bijgewerkt voor 1.7.10, alleen nog voor 1.10 en nieuwer.

Daarnaast lijkt 1.10 veel hongeriger naar geheugen te zijn dan de oudere versies - waar de 1.7.10 modpack prima draait op 4GB RAM consumeert de 1.10 versie van een vergelijkbaar modpack 5.5 GB RAM waardoor het dus niet meer draait op PC's met 6GB of minder.

Geen idee wat de achterliggende oorzaken van deze kloof zijn, maar vervelend is het wel. Minecraft vanilla is in 1.7.10 wat mij betreft wel voldoende uitgekristalliseerd - als ik bugs of niet-handigheden tegenkom is dat vrijwel altijd in mods en niet in het spel zelf.
Daarnaast lijkt 1.10 veel hongeriger naar geheugen te zijn dan de oudere versies - waar de 1.7.10 modpack prima draait op 4GB RAM consumeert de 1.10 versie van een vergelijkbaar modpack 5.5 GB RAM waardoor het dus niet meer draait op PC's met 6GB of minder.
Dank u voor deze informatie, ze waren bij mij thuis al aan het klagen, dat het trager was.
Had alleen nog geen tijd het te onderzoeken.
Geen idee wat de achterliggende oorzaken van deze kloof zijn, maar vervelend is het wel. Minecraft vanilla is in 1.7.10 wat mij betreft wel voldoende uitgekristalliseerd - als ik bugs of niet-handigheden tegenkom is dat vrijwel altijd in mods en niet in het spel zelf.
Deel je mening omtrent 1.7.10, zelf zit ik nog het meeste in 1.6.4
Deel je mening omtrent 1.7.10, zelf zit ik nog het meeste in 1.6.4
Daar kan ik niet heel veel over zeggen - ik weet zo niet precies verschillen tussen 1.6 en 1.7 aan te wijzen. Ik weet wel wat er tussen 1.7 en 1.10 een nieuw combat systeem is ingevoerd wat behoorlijk irritant is - de oplaadtijd tussen attacks is vrij vervelend.

Op 1.7.10 draaien wij Bevos Tech Pack, een modpack met heel veel technisch/industriŽle mods en ook nog van alles daarnaast. Wat is de reden dat je nog op 1.6 zit?
1.6.4 is voormij voornamelijk RedPower2 van Eloraams, weet dat er vervangers voor zijn voor nieuwe versies.

Mijn kids zitten voornamelijk met Technic.

Maar ik hoor ze voornamelijk klagen over de 1.8 en hoger.
Ik vraag me af waarom je gemind wordt, je hebt namelijk helemaal gelijk. Nu MS een nieuwe versie maakt, zie je direct dat ze bezig zijn met betaalde content aan te bieden en te maken. Tuurlijk willen ze er geld aan verdienen, maar ik vind het een zorgelijke ontwikkeling.

Van packs, tot skins tot aan mods: overal willen ze geld op gaan verdienen.
Deze update komt alleen naar de versies voor de Xbox One, high-end pc's met Windows 10 en de Xbox One X.
Hoe bepaalt Microsoft dat er sprake is van een high-end pc? Is het zo dat alleen pc's die voldoen aan de bepaalde minimum systeemvereisten gebruik kunnen maken van deze features of kunnen alle pc's het met het risico dat de FPS laag zal zijn?
Waarschijnlijk gewoon aan de hand van je PC specs de update locken als ze te ver onder de minimale eisen zitten.
Hierdoor krijg je geen slechte reviews van mensen die de update afkraken omdat ze vinden dat deze "slecht geoptimaliseerd is" of dat soort onzin.
"Verder krijgt MineCraft de mogelijkheid om in 4k-resolutie met hdr te draaien."

Sorry, ik kon een lach niet onderdrukken.
4K vind ik ook een beetje nutteloos voor Minecraft. Kun je beter een grotere render distance doen. HDR zie ik het nut wel van in.

Maar als de render distance al maximaal is zie ik ook niet waarom je geen 4K zou willen.
Was even bang dat de Switch hier niet tussen zou zitten. Heb pas geleden de game on de Switch gekocht. Dit is natuurlijk een leuke extra voor de game. Jammer dat Playstation hier buiten valt.
Waarom zou Sony het toe moeten laten? Ze willen en proberen hun eigen diensten van de grond te duwen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*