Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Horrorgame The Evil Within 2 verschijnt op vrijdag 13 oktober

Door , 16 reacties

Horrorgame The Evil Within krijgt een opvolger die heel toepasselijk op vrijdag 13 oktober verschijnt. Ontwikkelaar Tango Gameworks belooft dat de verhaallijn minder lineair verloopt dan bij het eerste spel.

In The Evil Within 2 kruipt de speler opnieuw in de huid van Sebastian Castellanos, die zijn baan is kwijtgeraakt en het moeilijk heeft. De detective moet zijn dochter Lily zoeken, die nog in leven zou zijn. De duistere organisatie Mobius zou haar gebruiken om een nieuwe STEM-wereld te creëren. Castellanos betreedt het stadje Union, dat ooit een idyllisch plaatsje was maar nu vol dreigingen zit.

Bethesda belooft dat de horror-survivalgame van Tango Gameworks en Shinji Mikami opnieuw claustrofobische gebeurtenissen bevat, maar daarnaast minder lineair is dan de voorganger, zodat de speler meer mogelijkheden heeft de omgeving te ontdekken. De speler kan ervoor kiezen vol het gevecht aan te gaan of voorzichtiger te werk gaan om te overleven. Het spel verschijnt 13 oktober voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Reacties (16)

Wijzig sortering
Heb het eerste deel gekocht omdat het een soort van RE4 (dat vond ik een geweldige game) zou zijn maar ik was er heel snel op uitgekeken.

Ik vond de besturing heel erg houterig en ook de gameplay was niet al te best. Stond je opeens weer ergens in het open met dozijn vijanden en geen enkele mogelijkheid om echt iets te doen behalve rondjes rennen maar met 0,0 stamina was dat ook snel over...

3 uur gespeeld en daarna gestopt om nooit meer aan te raken.
De game is gemaakt met het idee dat je de game voor een groot gedeelte underpowered in stealth speelt.

Met het "rondjes rennen" geef je aan dat je heel de opzet van de game niet begrijpt.

In tegenstelling tot de meeste games die onder het horror genre vallen is TEW een echte horror survival game ipv een blockbusters aktie game in een horror setting.

Resident Evil 4 is dus een aktie game met een horror setting, als je TEW wilt vergelijken met RE dan moet je het vergelijken met de roots van de RE franchise ipv met de op aktie gebasseerde RE titels.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 12 juni 2017 10:23]

Juist, en waarom zit ik dan vast in een gedeelte waar waves van vijanden op me af blijven komen in een kleine "arena"?

Ik keek echt heel erg uit naar de eerste game voordat deze uit kwam maar eigenlijk was het één grote tegenvaller. Er zaten goede ideeën in maar de uitwerking en het totale pakket leek nergens op. Enorm veel wisseling in gameplay, stijl, locaties etc zonder duidelijke lijn en richtig. En eerlijk gezegd geldt dat wat mij betreft ook voor de trailer van deel 2. Ik wil heel graag dat het gaaf wordt maar ik ben erg sceptisch.
Claustrofobie en bang zijn dat was juist de opzet van deze game!
Ik vond het een toffe game, heb me zeker vermaakt :)
Shinji Mikami heeft ook de RE serie gemaakt (tot deel 4), RE4 was goed maar was wel een doodsteek voor de RE serie. Deel 5 en 6 waren gewoon bagger!
The Evil Within vond ik dan toch een verademing.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 12 juni 2017 09:07]

Als de game ook daadwerkelijk dat effect zou hebben dan is dat prima maar ik was vooral gefrustreerd omdat de game de speler geen eerlijke kans geeft. Niet genoeg ammo om jezelf te verdedigen, niet genoeg stamina om echt van vijanden weg te rennen. Dus wat je krijgt is dat je eerst moet weten waar je heen moet, dat betekent een paar keer doodgaan in veel gevallen, en zodra je dat weer naar de uitgang rennen.

Ik vond er niks aan en was vooral geïrriteerd. Bij RE4 had ik dat nooit, had altijd het idee dat ik in de meeste gevallen wel een redelijk eerlijke kans op overleven had terwijl de game nog steeds erg spannend was.
Smaken verschillen, het was juist de kunst om wat te verzinnen zodat je niet dood gaat.
Niet genoeg ammo is gewoon opzet, bij zulke games wil je niet genoeg ammo hebben om alles en iedereen om te maaien. Juist voorzichtig zijn met ammo.
Waarschijnlijk heb je Resident Evil 1, 2 en 3 niet gespeeld?

Dark Souls zeker nooit gespeeld?
Dat is pas een frustrerende game, je gaat steeds dood.
de beste manier om ammo op te sparen was sluipen en veel met vuisten slaan, of veel met objecten pakken om te slaan 8)7 . Afleiding is ook veel voorkomende tactiek om zo voorbij de vijand voorbij te komen of uit te schakelen. Ik heb het spel uitgespeeld op basis van veel voorkomende ammo, stamina, vuisten (upgrade) en beetje heath.

Wat ik ook vaak doet is een vijand uitschakelen of bij een dead body staan en wachten tot de vijand je benader en dan lucifer gebruiken op de dead body, dan verbrand de vijand die aan kwam lopen ook. :Y) Op die manier pak je meerdere vijanden tegelijkertijd.

[Reactie gewijzigd door Chinosoldier op 12 juni 2017 10:53]

Zo deed ik het ook, met gebruik van stealth. Prima te doen.
Fear 3 was pas een fantastische horrorgame, prachtige graphics en verhaal. Heb ik heel erg van genoten en heeft een grote indruk op mij nagelaten.
Deel 1 is een van de weinige spellen die ik meerdere keren heb uitgespeeld. Goeie sfeer, leuk verhaal en de upgrades zijn een goeie toevoeging.
Er zijn weinig games die echt indruk maakte tijdens de afgelopen shows.

Moet toch wel zeggen dat dit er een was die zeker wel indruk maakte!

Trailer is echt heel bruut in elkaar gezet.
Ik had het eerste deel gekocht op ps4, met die zwarte balken en 25fps had k hem gelijk verkocht, wat een kutspel... toen kocht ik een 4K pc en besloot toch nog een poging te wagen. Wow! Dit spel zonder zwarte balken en een vloeiende fps was echt een geweldige ervaring!! Echt weer die oude RE style en minder liniear klinkt helemaal geweldig. Nog even wat foutjes weghalen zoals dat sommige kogels niet hitten en nog wat meer replay in de maingame dan hebben we een topgame!
Zo zie je maar weer dat PC over het algemeen beter is :P

*just a joke guys dont start a console war*

Maar nee vond zelf de PC versie ook veel beter!
Merkwaardig dat veel mensen hierboven de essentie van survival-horror niet snappen.

Het is juist de bedoeling dat ammo schaars is en je je enigszins underpowered tegenover de vijanden moet voelen. Als je denkt dat zo'n game als dit een soort action packed RE(4,5) game is, waar je bij het killen van elke zowat elke vijand ammo krijgt en een godsvermogen aan geld te spenderen hebt om wapens en ammo te kopen, tsja dan heb je het goed mis.
Begrijp me verder niet verkeerd, zulke games zijn OOK leuk om te spelen, maar van tevoren weet je, zeker als je na RE4 -> RE5 hebt gespeeld, dat het een meer op actie gerichte game is.

Als je in de basis TEW niet leuk vond vanwege de moeilijkheidsgraag, ja dan zou ik TEW2 zeker niet kopen. (Iemand wel eens de Akumu mode geprobeerd? 1 keer geraakt worden en je bent dood. PLUS overal extra vijanden waaronder vijanden die je normaal pas later in een level tegen komt, das nog eens ECHTE uitdaging ;) )

Grappig om te lezen ook dat mensen het verhaal 'vaag' vinden, toevallig is dat juist de bedoeling 8)7 .
Het is naast een survival horror game ook een echte psychologische thriller namelijk.

Teveel mensen met de verkeerde verwachtingen bij zo'n game als dit....

[Reactie gewijzigd door Silverdax op 12 juni 2017 15:05]

Deel 1 was erg goed hoop alleen wel dat ze voor fullscreen gaan dit keer
Ik wacht in ieder geval even met deze kopen. Ik vond de game leuk maar heb de DLC na een half uur aanmodderen maar laten liggen vanwege de gedwongen slecht uitgewerkte stealth.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*