Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple zet placeholder van filemanager-app in App Store

Door , 143 reacties, submitter: doenietzodom

Op de App Store was kortstondig een applicatie genaamd 'Files' te zien, die door Apple zelf geplaatst was. De app vereist het nog niet uitgebrachte iOS 11 en het icoontje is het mapje in de reeds bekend macOS-stijl.

De toevoeging van een file manager aan iOS zou nieuw zijn voor het besturingssysteem. Tot op heden wordt de onderliggende directorystructuur op bijvoorbeeld iPhones altijd achter de schermen gehouden. Daardoor zijn handelingen als mappen navigeren, kopiëren, verwijderen enzovoort niet mogelijk. Gebruikers kunnen nu nog alleen bestanden beheren via de iCloud Drive-app, en dan kunnen ze ook nog alleen bestanden beheren die ook daadwerkelijk in de cloud zitten.

De ontdekking werd gedaan door ontwikkelaar Steve Troughton-Smith. Hij levert ook een link naar de App Store-pagina, maar die werkt in ieder geval vanuit Nederland momenteel niet. Hij stelt verder dat de app bundle id 'com.apple.DocumentsApp' is en dat deze alleen arm64 ondersteunt.

Apples Worldwide Developers Conference begint op maandag 5 juni en eindigt op vrijdag 9 juni. Naar alle waarschijnlijkheid is deze placeholder geplaatst in afwachting van een officiële aankondiging bij de persconferentie die daar direct op maandag gehouden gaat worden. Die begint om 7 uur 's avonds volgens de Nederlandse en Belgische tijd.

Door Mark Hendrikman

Freelancer

05-06-2017 • 11:50

143 Linkedin Google+

Submitter: doenietzodom

Reacties (143)

Wijzig sortering
Toch wel de reden dat ik geen iPhone wil. Het is toch van de zotte dat ik zo veel omwegen moet betreden om simpel files die van mij zijn van het apparaat te krijgen of erop te krijgen. Ik snap daarom ook niet waarom de meeste mensen hier dit niet missen. Vooral omdat dit een tech site is..
Werk zakelijk met een iPad maar heb vaak genoeg dat ik denk hoe krijg ik dit nou weer op mijn iPad zonder gebruik te maken van een cloud dienst. Kan niet wachten totdat ze dit fatsoenlijk implementeren. Mensen die het niet nodig zijn installeren het dan toch gewoon niet 😉
Werk zakelijk met een iPad maar heb vaak genoeg dat ik denk hoe krijg ik dit nou weer op mijn iPad zonder gebruik te maken van een cloud dienst
Dat is een van de redenen dat een iPad voor zakelijk gebruik niet geschikt is en nooit zal zijn. Een apparaat in een zakelijke omgeving zal ook zakelijke features moeten hebben om fatsoenlijk te werken. En dat is nu eenmaal verre van het geval.
Onzin, juist dit is de kracht van het apparaat. 9 van de 10 gebruikers heeft security issues en laat die nu net goed te managen bij een ipad, zeker in combinatie met DEP en MDM.

ik denk dat er steeds minder mensen zijn die een ipad aansluiten en er een document op zetten, uiteindelijk willen wel toch allemaal naar dynamisch werken en vinden merken als dropbox, onedrive en andere clouddiensten steeds meer de weg naar de (zakelijke)end-user.

mede omdat er voor de systeembeheerder steeds meer zaken eenvoudiger gemaakt worden.
Als je MDM nodig hebt om security issues te managen dan is dat toch in het voordeel van MDM en niet een USP van een iPad? Diezelfde of vergelijkbare MDM zou je dan toch ook op een windows device kunnen toepassen.

Voor de systeembeheerder lijkt me dat juist minder eenvoudig. Je hebt zakelijk gezien in 99,9% van de bedrijven al een beheeromgeving voor windows systemen nodig. Als je die goed geregeld hebt waarom zou je dan nog een 2e beheeromgeving opzetten voor iPads? zeker gezien de grote hoeveelheid windows systemen die nu op de markt komen die ook als tablet kunnen dienen.
ik bedoel dat je op een ipad security issues goed kunt managen omdat het een gesloten device is, sideloaden van apps wordt je bemoeilijk, file transfers zijn lastig / onmogelijk. tel je daarbij op dat je voor de uitrol en het up2date blijven en natuurlijk bepaalde zaken afschermen een goede combinatie hebt met DEP en een MDM tool.

mijn ervaring is namelijk dat MDM tools op devices van andere merken niet altijd helemaal doen wat ik zou willen & het uitrollen middels DEP is helemaal ideaal.
Dat is een van de redenen dat een iPad voor zakelijk gebruik niet geschikt is en nooit zal zijn. Een apparaat in een zakelijke omgeving zal ook zakelijke features moeten hebben om fatsoenlijk te werken. En dat is nu eenmaal verre van het geval.
Onzin!

De iPad is de meest gebruikte zakelijke tablet. Mogelijk wordt deze voorbijgestreefd door Windows convertibles. Maar dat zijn sec gezien natuurlijk geen tablets. Android doet zakelijk gezien niet mee.
En hoe komen zakelijke iPad gebruikers aan hun bestanden? Via e-mail! :+

Probleem opgelost. Was het maar een grapje. :(
Werk zakelijk met een iPad maar heb vaak genoeg dat ik denk hoe krijg ik dit nou weer op mijn iPad zonder gebruik te maken van een cloud dienst.
Werk je er echt zakelijk mee? Dan behoor je tot de 1% die niet met MS Office 365 werkt...
Je kunt gewoon office op een iPad gebruiken hoor.

OT: zeer welkome app! Het bestandsbeheer op iOS is momenteel een grote rotzooi, alles via cloud services en zo nu en dan incompatibele bestanden/apps..
En een toetsenbord koppelen waardoor je via alt+tab kan switchen em oa word zich anders zal gedragen.
Als je in het ecosysteem zit is het vrij eenvoudig hoor. Overigens wel via iCloud bijvoorbeeld.

Apple heeft het met foto's en pages/numbers heel goed voor elkaar om op de achtergrond bestanden van de ene app naar de andere te pushen of zonder bestanden gewoon te werken.

Overigens is de iPad bijna de enige tablet die zakelijk nog meetelt.
Ik zou er eigenlijk wel blij mee zijn.

Ik speel veel spelletjes op mijn iPhone / iPad, maar tenzij een spel zelf de mogelijk heeft om je voortgang in de cloud te bewaren en te synchroniseren, is het niet mogelijk je voortgang over te zetten naar een ander apparaat. Wil je een spel op je iPhone verder spelen op je iPad? Jammer, maar dat gaat niet. Wil je een spel (tijdelijk) wissen? Jammer, maar dan is je voortgang ook weg.

Met toegang tot het bestandssysteem kan je in ieder geval zelf een backup maken van de spelvoortgang en deze overzetten naar een ander iOS apparaat of terugzetten als je het spel tijdelijk wilt verwijderen.
Dat ligt toch echt aan jou. Ik ben ingelogd bij gamecenter en daar staat je voortgang in van alle spellen. Zo kan ik dus een app verwijderen en een half jaar later er weer op zetten om verder te spelen. En daarnaast ook nog eens switchen tussen ipad en iphone.
Nogmaals, dit werkt alleen als het betreffende spel het ondersteund.

Game center slaat geen voortgang op. Game center houdt alleen achievements en scores bij en heeft (had - geen idee of het nog ondersteund wordt) ook nog een functie bij het tot stand komen van multiplayer games.
Er zijn spellen die je Game Center ID gebruiken om je voortgang te synchroniseren, dit is echter een dienst van de ontwikkelaar van het spel, bijvoorbeeld de spellen van Natural Motion (Clumsy Ninja, CSR racing serie). Deze slaan de voortgang op op hun eigen servers en die kan je desgewenst opnieuw downloaden na het verwijderen van de app of op een ander apparaat.

Sommige andere spellen gebruiken iCloud om de voortgang in op te slaan, maar evenveel spellen gebruiken geen van dat alles. Als je deze verwijderd, ben je de voortgang gewoon kwijt. Daar krijg je ook expliciet een waarschuwing voor bij het verwijderen van het spel.

Enkele voorbeelden:
  • Een tijdje terug had ik per ongeluk Modern Combat 3 van mijn iPhone verwijderd. Mijn fout. Spel opnieuw geÔnstalleerd, maar ik kon mooi opnieuw beginnen. Enige optie was geweest om een iCloud backup te herstellen.
  • Civilization Revolution 2: ondersteunt geen synchronisatie.
  • The walking dead (het origineel). Ben op mijn iPad opnieuw begonnen vanwege gebrek aan synchronisatie.
  • Een moderner spel: Steamworld Heist: ondersteunt ook geen synchronisatie. Ik speel dit spel op mijn iPad, maar mijn profiel wordt niet gesynchroniseerd met mijn iPhone.
  • Real Racing 2: maakte vroeger gebruik van een externe dienst voor synchronisatie. Deze dienst is opgeven, maar de functie heeft nog een hele tijd in de app gezeten. Wanneer je dan probeerde om je profiel te up- of downloaden, kreeg je een foutmelding.
Wellicht dat de spellen die jij speelt allemaal hun voortgang ergens online opslaan, maar dat doen ze zeker niet allemaal. Ik heb rond de 300 games in mijn bibliotheek, dus genoeg ervaring hiermee.

(En ja, ik ben ook ingelogd bij Game Center ;) )
Zoveel wist ik er inderdaad niet vanaf. De meeste spellen die ik speel zijn met Facebook, google of een eogen account te syncen (pokemom go, clash royale en volgensmij nog wel wat die ik ooit heb gespeeld) ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.
Vergeet dat maar lekker. Je krijgt gegarandeerd geen toegang tot alle files van een app. Hoogstens de documenten.
Afgaand op wat ik net tijdens de WWDC heb gezien vrees ik dat je gelijk hebt.
De kans dat deze app toegang geeft tot de directory structuur van de iPhone/iPad is natuurlijk heel klein. Dit past niet binnen het ecosysteem van Apple. Wel is het zo dat het behelpen is met de iCloud drive app om je gesynchroniseerde files van je mac te benaderen.

Zoals macrumors aangeeft, alle stock apps hebben een entry in de AppStore omdat je deze kunt wissen en deze zo weer terug kunt zetten.
Edit:typos
Ik denk niet dat je door het hele file OS kan gaan bladeren. Ik denk dat het een uitbreiding wordt op de al bestaande iCloud Drive App. En dat deze dan verdwijnt.

Hierbij heb je een file manager voor je spul in iCloud. Dus mapjes, bestanden e.d, en je kan alles er in kwijt. Met een recente Mac OS versie kan je instellen dat alles wat op je Desktop staat en in je Documenten folder ook automatisch naar de cloud wordt gekopieerd. Daar kan je nu nog niet bij vanaf iOS.

Je hebt ook (wat behoorlijk omslachtig is imho) een manier om via iTunes bestanden naar apps te kopiŽren. Bijvoorbeeld een .doc naar Pages, of een .PDF naar iBooks. Misschien kan je die dingen nu met deze nieuwe file manager op een centrale locatie zien. (E.g dat je kan zien welke apps welke documenten hebben).

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 5 juni 2017 13:16]

Today, we bring you one of the most consequential innovations yet on any mobile device.
a file browser.

|:(

[Reactie gewijzigd door PH_ONE op 5 juni 2017 12:12]

Today, we bring you one of the most consequential innovations yet on any mobile device.
a file browser.
Ik zou durven beweren dat het *niet* hebben van een file browser de innovatie was.
Files zijn veel te technisch voor de meeste mensen. Er zijn ongelofelijk veel gebruikers die niet goed snappen wat een directory structuur is. Waar ze zijn in die structuur. En waar het bestand (document) is dat ze zoeken. Dit op de achtergrond houden op een telefoon vind ik een hele logische beslissing van Apple.

Als ik mijn galaxy in de USB poort steek en dan met Windows Explorer door de mappen blader dan wordt ik niet echt vrolijk van de indeling. Een map Media zonder media er in en dan onder een map 'DCIM' moeten zoeken naar mijn foto's? Ik snap het niet en ik ben een IT-er.
Inderdaad, het is veel moeilijker om met een Android smartphone de echte media folder te vinden als je niet weet dat het DCIM is. Maar als je die weet te vinden, zie je wel al je foto's en video's in losse mappen staan. Het is beter dan een enkele folder met alle media te zien als je je iPhone aansluit. De albums van iOS zijn weg en je ziet alleen je filmrol. De albums op iOS bevatten alleen maar snelkoppelingen of kopieŽn en als je een foto of video verwijderd, moet je de echte foto helemaal in de filmrol terugvinden. Je moet je iOS device jailbreaken om media echt naar een album te verplaatsen in plaats van te kopiŽren of een snelkoppeling te maken, wat iOS ook doet. Dan zie je de media wel helemaal niet meer op je computer, dus als je iets naar je computer wilt verplaatsen, moet je die foto of video terug verplaatsen naar de filmrol. Ik heb op mijn gejailbreakte iPod Touch 4 een bestandsbeheerder staan en ik moet zeggen dat dat voor de gemiddelde gebruiker veel te moeilijk te gebruiken is en te gevaarlijk omdat belangrijke bestanden verwijderd kunnen worden. Maar een simpele documenten folder zou wel makkelijk te gebruiken zijn. Ik kan mijn documenten helemaal niet bereiken via mijn computer omdat die alleen de filmrol laat zien. Laat staan savefiles van spellen.
100% mee eens. Een file systeem, ook op een desktop, is een beroerd concept. Het is ingegeven op basis van archiefkasten en mappen in de fysieke wereld van de jaren 80.

Je ziet hoe slecht het werkt wanneer je een leek het probeert uit te leggen. Een volstrekt arbitraire organisatie van bestanden tig lagen diep waarbij de gebruiker voortdurend in zijn hoofd alle locaties moet gaan onthouden. Het lagensysteem kent slechts een enkele dimensie, dus filters over assen heen is er ook niet bij. Een ander nadeel is dat je ook moet weten waar dingen fysiek zijn opgeslagen en zorgdragen voor de backup ervan.

Zelfs pro gebruikers kunnen er weinig mee. Hoeveel mensen ik wel niet ken waar hun complete bureaublad vol files staan. Ze willen geen bestanden managen, het heeft geen enkel nut en er zijn zinnigere dingen te doen in het leven.

Bij een goed bestandsysteem kun je snel iets vinden (search, in plaats van bladeren), hoef je je geen zorgen te maken waar iets staat, fysiek danwel virtueel.
Een beroerd concept? Holy Sh**! Het is geen rocket science, zo moeilijk is het niet. Ook voor de gemiddelde apple gebruiker zou dit concept prima te snappen moeten zijn. Het lukt mij prima om dit concept aan een leek uit te leggen. Ook gebruikers met een vol bureaublad legde ik in 2 minuten uit wat een zwevend profiel is en wat het nadeel van een vol zwevend profiel is. Zo moeilijk is het allemaal niet. Slechts de meest eigenwijze ongeletterde digibeten snappen dit niet (of willen het niet snappen). En ook in een goed bestandssysteem kun je niks vinden als er geen archivering heeft plaats gevonden.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 5 juni 2017 18:38]

Het is eenvoudig te snappen ja. Bestanden met informatie en mappen met daarin bestanden en weer andere mappen.

Maar het werkt niet goed. Het is te hiŽrarchisch. De wereld is niet te modelleren als een boomstructuur. Dus moet die factuur voor Klant X nou onder Financieel/Facturen/2017, of onder Klant X/Facturen of onder 2017/Klant X/Financieel of...

Je kunt het nooit goed doen. En als je kijkt wat er nu uiteindelijk voor een de facto indeling uitgekomen is... Documenten, Pictures, Videos, Dropbox... Het is een zooi. Ik wil gewoon alle documenten die iets met Klant X te maken hebben en niet hoeven onthouden waar ze allemaal staan. Want zulke dingen onthouden, daar is een computer juist goed in.
Ben ik het op zich mee eens hoor, maar ik vind dat deze bevindingen het bestaan van filemanagers niet teniet doen. Voor de leek moet de logische, database-achtige structuur er zijn, waarbij je je bestanden terugvindt op bepaalde filters. Maar daarnaast vind ik dat het mogelijk moet zijn om een bestand te vinden met een filemanager. Zo wereldvreemd is dat niet, mensen zijn er al decennia aan gewend en ik heb echt nog niemand NIET kunnen leggen hoe het werkt.
Dat is een kwestie van afspraken maken/afdwingen daarom zijn er rechten op mappen en hebben we active directory services en DC. Niks nieuws, de wereld werkt trouwens wel zo, alles is in hokjes opgedeeld. Boeken werken met hoofdstukken en alinia's enz. Het weglaten van deze structuur zorgt er juist voor dat het een zooitje wordt.

Als het een zooi is, dan komt dat omdat jij de structuur zelf slecht hebt weggezet. Het is makkelijk om te roepen dat het anders moet, maar ik hoor geen betere oplossing...

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 5 juni 2017 20:37]

Nou ik zou toch beargumenteren dat de wereld veel meer lijkt op het relationele model: objecten (tabellen) met eigenschappen en relaties tot elkaar.

Het filesysteem is echt een beroerde API om gegevens te beheren / doorzoeken. In SQL zou ik zeggen:
SELECT inv.*
FROM invoices inv
JOIN customers cust
ON inv.customerId = cust.id
WHERE cust.name = 'Klant X'
AND inv.date >= 1/1/2017 0:00:00
(enigzins vereenvoudigd)

En pats. Ik heb alle invoices uit 2017 voor Klant X. En zonder dat ik me druk hoef te maken waar het staat. Ik moet wel de tabel namen weten, maar er is meestal maar ťťn tabel per concept.

Nu is SQL met de hand intypen ook niet echt gebruikersvriendelijk natuurlijk. Maar het punt blijft: Het filesysteem is een primitieve hiŽrarchische key/value store en meer niet. Volslagen ontoereikend voor wat mensen willen met een computer.

En andere oplossingen zijn er al genoeg natuurlijk. Daarom zei ik helemaal bovenaan ook: het innovatieve is/was juist het weglaten van het file system (in de user interface, onder water is er ook op iOS wel een file system natuurlijk). Er zijn genoeg andere manieren om informatie te vinden, delen, bewerken.

[Reactie gewijzigd door OddesE op 5 juni 2017 20:40]

Het opzetten van een relationele database is idd niet echt iets voor een simpele gebruiker. Maar met een goede gui zou het kunnen werken voor een bestandssysteem, en dat doet het ook prima op een iPhone of iPad. Ik prefereer toegang tot een hiŽrarchisch bestandsysteem zoals bij Windows, Linux of Android.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 5 juni 2017 20:48]

Wat ik graag zou zien is dat er een standaard database in het OS zou zitten. Met daarin een voorgedefinieerd schema. Voor inspiratie hoe zo'n schema er uit zou moeten zien zou men eens kunnen kijken op schema.org.

Als er zo'n database zou zijn vanuit het OS. En er zouden APIs op zijn om er gecontroleerd in te lezen en schrijven. En er zouden wat explorer achtige apps omheen zijn om er doorheen te 'bladeren', dan zou dit veel beter kunnen werken dan welk filesysteem ook. Maar het grote probleem blijft wel backward compatibility natuurlijk want het file systeem als concept is al zo oud dat het compleet verankerd zit in al onze applicaties.

Enfin nu ben ik wel heel erg aan het dromen geslagen. :z
Ik vind een mappen-structuur / directories juist onmisbaar om mijn bestanden te kunnen ordenen / terugvinden. Daarmee ben ik opgegroeid; WordPerfect 5.1. Het feit dat Windows met 'Libraries' is gaan werken vind ik juist onduidelijk, net zoals het concept 'Mijn documenten'. Zelfs mijn muziekbestanden zitten in een mappen-structuur, zodat ik er sneller mijn weg in kan vinden. Zo zie je maar: smaken verschillen. Ik vind een File Manager in ieder geval een erg nuttige toepassing.
We moeten natuurlijk ook niet net doen alsof mensen jarenlang niet hebben begrepen waar hun bestandjes bleven. Die dingen werden in de Nederlandse Windows-versies al "mappen" genoemd en hoe real life was het om daar "documenten" in te doen? Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat principe niet snapt.

Natuurlijk moet je een filebrowser alleen toepassen als je essentiŽle systeembestanden en -mappen onzichtbaar maakt en voila: dat deed Windows al. In Android staat je systeem op een partitie waar je sowieso niet zomaar bij kunt, laat staan dat je even lukraak bestandjes kunt gaan wijzigen/verwijderen.

En ik wil zeker niet beargumenteren dat een filebrowser altijd de beste oplossing is om met bestanden om te gaan, in tegendeel: ik ben het helemaal met Fledder2000 eens dat het opslaan van documenten puur en alleen in een mappenstructuur inderdaad nogal "jaren '80" is. Voor foto's of naslagwerk is een database-systeem handiger. De gebruiker hoeft dan inderdaad niet te weten waar de bestanden fysiek staan, ze moeten gewoon terug te vinden zijn. Maar dat maakt niet dat een filebrowser niet handig is.
de manier die windows heeft met libraries en drives is ook volkomen onlogisch.
Dat lijkt in eerste instantie zo, maar als je er over na denkt dan besef je dat een dergelijke structuur noodzakelijk is. Helemaal in een enterprise/business netwerk ontkom je niet aan drive mapping en netwerk shares, je gaat als gebruiker niet naar schijf X:\ op server Y om daar een bestand op te zoeken.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 5 juni 2017 20:35]

hebben libraries iets met netwerk drives van doen? Dat is nieuw voor mij. Zakelijk hebben we natuurlijk shared drives, en dan citrix, als ik iets van/naar exerne citrix computer moet halen, dan is de enige manier via de C: schijf, de rest ziet citrix weer niet.
Ben je al lang IT-er? ;)
In IT-land is niet altijd alles logisch, maar we snappen het dan weer wel.
Dus ja een mapje DCIM(Digital Camera IMages) onder een algemen map Media is best logisch. Of een gemiddelde persoon dat snapt en mee uit de voeten kan....denk het niet, maar het zij zo :*)
Het mapje DCIM zit niet onder het mapje Media, dat is juist het onlogische er van. Er is een een mapje media waar helemaal niks in staat, en weer een apart mapje DCIM en nog een apart mapje Pictures.
Dank. Dat was inderdaad precies waar ik het over had. Sowieso, hoe moet een normaal mens dat snappen?

En ja, ik ben al weer best lang IT-er. O-)
Sorry, dan begreep ik je verkeerd _/-\o_
Aan de andere kant, snap ik dat ze niet konden volstaan met een map waar ze alle 'media' in zouden gooien. Elke 'bron' zijn eigen mapje is wel iets dat je vaker ziet, maar inderdaad niet altijd logisch voor een leek.
Dat is dan weer het 'fraaie' van Apple.....doordat je niet zondemeer je iPhone via USB als filesysteem kunt benaderen blijft de mogelijke onlogische structuur verborgen en een eventuele filebrowser app kan daar juist in faciliteren oftewel logica in aanbrengen. Bij Android moet je wel weten wat je doet als je met het filesysteem aan de slag gaat.

[Reactie gewijzigd door davince72 op 7 juni 2017 12:04]

Misschien kiezen ze zoals een structuur als "Mijn documenten" op Windows. Dat je alleen de "Video's","Afbeeldingen","Documenten", etc ziet.Time will tell.
De vraag is wat ze willen dat we er mee gaan doen. Ik heb nog geen moment gezien dat ik een file browser nodig heb op m'n iPhone.
Mischien heb je een bestand gekregen via mail die je wilt opslaan.
Bestanden zoals pdf's enzo kan je al wel opslaan via de iBooks app.
Maar zou het wel prettiger vinden als dat wat uitgebreider was.
Voor het opslaan van bestanden (via mails e.d.) heb je al iCloud Drive (incl app)...
Ik snap niet geheel hoe mensen iets in een of andere cloud uploaden zien als opslaan... Hartstikke leuk zo'n cloud, je hebt er alleen niks aan zonder internet verbinding...
Iets opslaan in 'icloud' is niet alleen uploaden naar 'icloud' maar ook lokaal opslaan. Als je geen internetverbinding hebt, kan je nog steeds alles uit je 'icloud' halen. De documenten in icloud zijn niet alleen in de cloud opgeslagen maar zijn ook lokaal opgeslagen. De cloud zorgt er alleen voor dat je altijd bij je documenten kan (ook van andere devices) en dat je documenten in je icloud map op elk apparaat gesynchroniseerd zijn.

[Reactie gewijzigd door klonic op 5 juni 2017 13:44]

@Daantjeeuh en @klonic
Dit is dus precies waarom ik groot fan ben van ouderwetse bestanden in ouderwetse mappen op een ouderwets sd kaartje (of interne opslag) . Ik hoef me nooit af te vragen waar mijn bestanden fysiek zijn opgeslagen.
Ik hoef me nooit af te vragen waar mijn bestanden fysiek zijn opgeslagen.
Je moet je toch juist wel afvragen waar je bestanden op staan? Want als jij je verkeerde SD kaartje meeneemt kun je toch gewoon niet bij je bestanden?

Jouw stelling zou de marketing slogan voor iCloud of Dropbox kunnen zijn. Dat is in ieder geval de reden dat veel mensen dat soort oplossingen prettig vinden. Gewoon alles in Dropbox dumpen en je kunt er overal bij. Maar op de ťťn of andere manier gebruik jij hetzelfde argument juist tegen cloud storage en voor ouderwets op een SD kaartje zetten? Curieus.
[...]
Gewoon alles in Dropbox dumpen en je kunt er overal bij.
Zolang je een internetverbinding hebt en de cloudprovider niet zojuist platgelegd is door politie(megaupload)/hackers(icloud))/storing(aws)...

Begrijp me niet verkeerd ik maak gretig gebruik van verschillende cloudproviders en vind het ook retehandig.
Het punt wat ik wilde maken is dat sommige mensen zich helemaal niet meer realiseren waar hun bestanden zich daadwerkelijk bevinden en wat er allemaal invloed kan hebben op de beschikbaarheid van hun " eigen" bestanden.
Moet dat nu dan wel? Volgens mij haalt Apple steeds het bloed onder de nagels van veiligheidsdiensten door hun zij vinden dat jou gegevens van jou zijn. Apple's verdienmodel is ook niet gebaseerd op dat zij weten wat jij doet, wil en leuk vind, dat is gewoon gebaseerd op het verkopen van producten. Zoals je hier ook kan lezen is heel icloud gecodeerd (encrypted) op mail na (dat ivm zoekfuncties niet gecodeerd kan worden zonder dat de performance door de grond zakt).

[Reactie gewijzigd door klonic op 5 juni 2017 14:28]

Toch zou ik ook veel liever zelf bepalen waar ik m'n bestanden zet. Van mij hoeft 't niet per definitie in de cloud, encrypted of niet.
1 van de ergenissen van 't Apple ios ecosysteem als je 't mij vraagt. Samen met iTunes en de gebrekkige mogelijkheden om video zonder beperkingen te streamen.
Dan gebruik je toch gewoon plex ? Snap je punt niet het is niet dat je geen andere apps kan installeren
Plex werkt niet vanaf m'n NAS. Moet die transcoden om alles op m'n ipad af te spelen, maar dat kan een normale synology nas niet aan. En alleen maar videospelers kunnen vinden die een bepaalde codec niet aan kunnen. Leuk als 't voor jou situatie werkt, maar voor mijn situatie dus niet.

Heb sinds kort een tab 2 en die werkt wel zonder poespas. Met dus vrijheid om normaal met m'n bestanden om te gaan.
Niet dat ik anti Apple ben, maar er zijn zaken die ze gewoon niet zo goed voor elkaar hebben als een ander.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 5 juni 2017 17:47]

Daar heb je een goed punt. Voor de veeleisende user is iOS niet een ideaal platform. Als je zelf apps wil maken om bijvoorbeeld je huis me de automatiseren of een regelsysteem wil bouwen dan ben je beter af met Android. Persoonlijk gebruik ik mijn Android device bijna nooit omdat ik het niet lekker vind werken.

Ook is Apple toch een prijzige oplossing. Als je geld zat hebt kan je aan al je zooi via de 'reguliere kanalen' komen (Apple biedt heel veel film aan via iTunes, al is het wel stervens duur).
Dan is iOS niet het platform voor jou. Koop wat anders zou ik zeggen, er is genoeg op de markt.
De bestanden blijven lokaal staan en iOS/macOS detecteert welke bestanden je na enige tijd niet bekijkt/opent. Deze verwijdert hij dan lokaal, maar blijven beschikbaar in iCloud

[Reactie gewijzigd door Daantjeeuh op 5 juni 2017 14:38]

Hartstikke leuk zo'n cloud, je hebt er alleen niks aan zonder internet verbinding...
Als je geen apps hebt die het bestand kunnen gebruiken heb je er toch sowieso niets aan? Ik vond een eigen sandbox per app best logisch, totdat meerdere apps hetzelfde bestand gaan gebruiken wellicht.
Omdat je iets opslaat op een redundante plek op een datacenter van een bedrijf, versleutel je dit met goede encryptie, ben je redelijk zeker van je data en je weet zeker dat de admins van de service je gegevens niet in kunnen zien. En kom op zeg, wie heeft er anno 2017 nou geen internet verbinding? Als je dat niet hebt in Nederland, dan is het je eigen keuze. Het is zelfs een basisrecht volgens de VN nieuws: VN: internettoegang is mensenrecht en mag nooit worden afgesloten
Eens. Het 'en als internet er uit ligt dan' argument wordt elke dag zwakker. Ikzelf beschouw internet als bijna even noodzakelijk als elektriciteit.

* OddesE beitelt snel een backup voor als de elektriciteit er uit ligt en er brand is geweest.
Of een server storing.
Daar heb ik met icloud nog nooit last van gehad.
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Zijn genoeg 3rd party apps met een mapppenstructuur waar je zaken lokaal kan opslaan in mappen op je ios apparaat. Zelf gebruik ik daarvoor de Synology app omdat het handig samenwerkt met mijn NAS.
Opzich is de cloud of je NAS handiger om in op te slaan omdat het bestand dan vanaf meerdere apparaten benaderbaar is.
Sinds iOS 8 (2014) kunnen ontvangen bestanden ook in iCloud Drive worden opgeslagen. Vandaar is 't bereikbaar voor alle apps op alle platformen (iOS, macOS, Windows, Web).
Daar heb je dropbox of OneDrive voor. Werkt perfect.
heb je wel internet voor ndoig
Je hebt voor veel iPhone services internet nodig en de iPhone is vanaf het begin af aan ontwikkeld met een permanente internetverbinding in het oog. Het mobiele internet gebruik boomde ook enorm toen de iPhone gelanceerd werd en nog steeds gebruiken iPhone gebruikers gemiddeld meer data dan Android gebruikers.
Als je geen internet hebt valt er ook niet veel te downloaden, laat staan op te slaan. Bestanden zoals foto's, video's, audio en teksten die je zelf maakt, worden sowieso gewoon lokaal op je foon opgeslagen, internet of niet.
Ik heb toch wel een paar momenten gezien. Op het werk lopen gebruikers regelmatig tegen het probleem aan dat hun iPhone of iPad vol is, maar als je onder opslag kijkt en alles bij elkaar optelt, kom je niet aan de volle storage. Dan zou het handig zijn als je kon kijken waar er bestanden blijven hangen.
Dat is niet waar een filemanager voor is en je kan ook vergeten dat hij dat kan.
Misschien dat hij daarvoor niet bedoeld is, maar het zou wel handig zijn. Alleen denk ik niet dat de filemanager zo uitgebreid zal zijn.
Misschien wordt het dan eindelijk mogelijk om bestanden te downloaden op iOS...
Ik mis het wel, zeker na jaren Android te hebben gebruikt. Ik vond het ideaal. iCloud drive is alleen handig voor documenten.
Oh ik wel. Meer dan eens. iMovie is bijvoorbeeld een vrij laagdrempelig videobewerkingssysteem maar videobestanden zijn al snel te groot. Als je met deze 'files' ook je NAS zou kunnen koppelen zou dat echt een uitkomst zijn.
Nergens voor nodig, maakt het onnodig ingewikkeld.
Het is niet omdat jij het nut niet inziet of niet met een file manager kunt werken dat het voor anderen niet nuttig kan zijn.
Inderdaad, ze zijn er wel erg laat mee. Maar waar ik bang voor ben is dat dit de een kleine update wordt van de huidige iCloud drive app. En je alleen maar soort van snelkoppelingen krijgt naar andere applicatie's of bestanden.
ik hoop het niet, want ...

"Let's keep it SIMPLE for everyone"
Dit is inderdaad al mijn 3de iPhone en 2de iPad. Juist het ontbreken van de file manager kan ik wel waarderen. Lekker simpel.
Dan verwijder je de app toch? dan heb je hem ook niet meer ;)
Het probleem is alleen dat het hiermee lastiger wordt voor zzp-ers en bedrijven die helpdesk services verlenen om te kunnen zien wat gebruikers verkeerd doen.

Ik heb al vaak zet mensen zonder backup gehad die hun SD kaart hadden geformatteerd of iets te rigoureus dingen hadden verwijdert met vastlopende systemen tot gevolg.
Ach de meeste iPhone en iPad gebruikers springen voorzichtig om met hun SD kaart in hun iDevice hoor. Oh, wacht...
Ik heb het nu over android waar de filemanager mogelijkheden er wel zijn.

De filosofie die Apple had mbt het niet zichtbaar hebben van de filestructuur was erg handig aangezien systeemfouten nooit door de gebruiker konden gebeuren.

Wat je nu krijgt is dat mensen denken dat ze dingen kunnen verwijderen omdat ze het nog nooit nodig hebben gehad.

Heb het vaak zat zien gebeuren bij goedkope android phones.
Ja, dat begrijp ik wel met Android. Dat zal met een iDevice waarschijnlijk nooit mogelijk worden omdat, Šls Apple al een filemanager inbouwd in iOS, deze nooit toegang zal hebben tot systeembestanden. Het zal een beetje zoals Windows Phone / Windows 10 Mobile worden: de File Explorer app heeft alleen maar toegang tot de gebruikersfolders: Pictures, Downloads, Documents, Music, Videos, WhatsApp en Ringtones. Verder dan dat kom je niet. Maar het is wel verdomde handig dat je vanuit de File Explorer een gedownload bestand kunt delen of een PDF kunt openen. Dat is een groot gemis op een iPhone of iPad.
Dat je nu doen met icloud drive? Ook snap ik niet waarom dat perse vanuit een file explorer moet, waarom kan dat niet vanuit een andere app?
En voor de mensen die liever niet alles in iCloud hebben staan? Bovendien, als ik even iets wil opslaan van internet, neem bijvoorbeeld een handleiding van iets ofzo, hoeft dat echt niet met al mijn apparaten gesynct te worden hoor.

Eigenlijk moet het andersom zijn: waarom nou weer perse vanuit een iCloud, waarom kan dat niet gewoon lokaal.
Daarvoor heb je toch iBooks voor? Dat soort bestanden kan al prima lokaal op je toestel.
Ja voor dit bestand heb je deze app, voor dat bestand heb je die app en voor zus bestand heb je dat appje. Maar je doel is niet de app openen, nee... Je doel is het bestand openen.
Sure. En waar is dat bestand? Precies. In dat ene mapje genaam AppX. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om het op die manier te doen?

Sure voor mail heb ik liever ook een grote verzamelhoop van alle bijlagen die ooit gestuurd zijn ipv via de mail app moeten zoeken (want dat is echt een ramp), maar voor downloaden van een handleiding heb je dusdanig veel mogelijkheden. Dat is geen goed voorbeeld meer.
Ik snap niet wat het essentiele verschil is tussen het openen van het bestand via het bestand (waarna de app opent) of het openen van het bestand via de 'opener'. Daarnaast, als je het bestand uit icloud gooit, verdwijnt het van icloud op al je apparaten. Zoals ik eerder benoemd heb, Apple heeft aangegeven dat je voor een iPhone constant internet zou moeten hebben.

Het missen van dit soort systemen maken het gebruik van de iPhone zeer envoudig. Begrijpelijk voor een heel groot publiek. Persoonlijk zou ik de optie voor een filebrowser niet vervelend vinden.

[Reactie gewijzigd door klonic op 7 juni 2017 19:16]

Bij Android moet je toch ook root hebben om belangrijke zaken te verwijderen.
Systeemmappen waar applicaties schrijfrechten hebben kun je echter wel verwijderen. Dit kunnen echter ook de mappen zijn waar je fotos in worden opgeslagen of waar een thirdparty app zijn documenten op slaat.

Overigens zijn er genoeg manieren om android kompleet defect t maken zonder root.
Waarschijnlijk zullen gebruikers nog altijd geen toegang hebben tot systeem zaken maar gewoon een soort Documents directory krijgen waar ze zelf weer submappen in kunnen maken.

Op macOS is het ook al behoorlijk lastig om aanpassingen te maken aan belangrijke systeem zaken zonder root te gebruiken (en nee admin =/= root)

Dus fouten doordat gebruikers onhandig met die mappen omgaan lijkt mij dat die niet echt voor zullen komen.
Apart want ook bij Android kan je geen systeem bestanden weg gooien (zonder root). Je kan natuurlijk data van een app verwijderen, maar niet de app zelf. Niet via filemanager
Wat je nu krijgt is dat mensen denken dat ze dingen kunnen verwijderen omdat ze het nog nooit nodig hebben gehad.

Heb het vaak zat zien gebeuren bij goedkope android phones.
Geef eens voorbeelden dan van bestanden die volgens jou verwijderd kunnen worden waardoor het niet meer werkt?

Dit is namelijk niet zo, in Android kan je niet zomaar alle bestanden verwijderen.
Dat heb je als bedrijf zelf in de hand. Kwestie van een goede SLA en management tool. Gewoon terug naar fabrieksinstellingen of de iTunes backup er op. Daarna even opnieuw verbinden met Mobile Iron en het probleem is opgelost.
Er is allang een app die dit doet op IOS. Ik download al een tijdje alles wat los en vast zit van internet. Ik rip zelfs youtube videos en dergelijke.

Zelfs wetransfers downloaden en unzippen.

https://itunes.apple.com/...-browser/id364901807?mt=8

[Reactie gewijzigd door TheJoe op 5 juni 2017 13:16]

Die app geeft geen toegang tot het bestandssysteem van de iPhone. Het enige dat de app doet is toegang geven tot wat resources waar andere apps ook bij kunnen en dat wordt dan weergegeven alsof het mappen zijn. Het gaat om dingen als foto's, bestanden die je via iTunes met de app hebt gedeeld, een lokale opslag van de app zelf en de iCloud map van de app zelf. De app kan niet bij bestanden van andere apps, of dieper liggende mappen van het systeem. Ik denk dat de app van Apple op z'n minst bij de (iCloud) mappen kan van andere apps.
Dat zou aan een kant wel een app zijn die uit de security container van een app kan breken en bij anderen naar binnen kan...
Potentieel probleem, want het os is zo gemaakt dat dit by design niet kan. En als Apple een app heeft die dat kan, kan malware dat ook
Daar heb je absoluut gelijk in, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de iCloud Drive app van Apple (die je nu al kunt downloaden in iOS) doet deze precies dat. Al gaat dat dan om cloud opslag en geen lokale opslag. Dit in tegenstelling tot andere apps, die alleen bij hun eigen opslag kunnen komen.

Maar ik verwacht niet dat Apple toegang gaat geven tot mappen zonder gebruikersdata. Dat lijkt me zeer sterk. Het is misschien eerder een optie voor apps om hun opslagmap beschikbaar te stellen aan deze nieuwe app, eigenlijk op de manier zoals dat nu al gaat bij iCloud Drive, alleen dan lokaal. Misschien kan dit dan worden aangeroepen vanuit andere apps, zodat je data bij een app weg kan trekken in plaats van alleen maar data delen vanuit de andere app, zoals nu het geval is.
Je kunt je allicht afvragen waarom je als user bij de systeembestanden van iOS zou moeten kunnen toch? Overigens is er nog wel een andere app waar menigeen tevreden over is: http://www.stratospherix.com/products/comparison.php

Los daarvan kan die kortstondige aanwijzing er wellicht ook op wijzen dat Apple daadwerkelijk aan de slag is gegaan met de app Workflow die ze nog niet zo lang geleden over hebben genomen: https://itunes.apple.com/...e-simple/id915249334?mt=8

[Reactie gewijzigd door repeP op 5 juni 2017 16:07]

Ik heb ook totaal geen behoefte om in het root bestandssysteemvan mijn telefoon te zitten. Heb ik niets te zoeken. :)

Deze app bied alle functionaliteit die je nodig hebt.
Ik ook niet, maar het artikel zegt dit:
De toevoeging van een file manager aan iOS zou nieuw zijn voor het besturingssysteem. Tot op heden wordt de onderliggende directorystructuur op bijvoorbeeld iPhones altijd achter de schermen gehouden.
Vervolgens reageer jij met de mededeling dat er al een app is die dat doet.
Leuk een file manager, maar voor welke app heb je het nodig? Op een iPhone is het overbodig en voor de iPad ontbreken de echt goede apps. Naar mijn mening is de hele post-pc revolutie er nooit gekomen, het is meer een soort Netflix-op-de-bank revolutie. :/
App(bouwer)s hebben nu ook geen keuze he? ;) Het is een beetje kip-en-ei-verhaal wat dat betreft. Als je van iOS geen mogelijkheid krijgt een filemanager te gebruiken, via de hardware geen USB-stick of SD-kaart benaderbaar is en je van Apple geen goedkeuring bepaalde zaken in te bouwen, en er sowieso geen filemanager API is, kun je allerlei opties ook niet aanbieden aan je gebruikers. Video rechtstreeks op een SD-kaartje bewaren bijvoorbeeld. Je dashcam beelden die op SD staan, uploaden naar je iCloud. Een printer via USB gebruiken. etc
Om Wetransfers te downloaden en te unzippen, en vervolgens de inhoud ook nog te kunnen gebruiken. En ja hier is vraag naar.
Als ik dit aanhaal als een nadeel van iOS wordt er steevast gezegd dat een file manager app totaal overbodig is, dus ik hoop voor die mensen dat apple deze fijne toevoeging niet doorzet.
En op welke manier wordt je dan beperkt in het gebruik van uw Iphone?

Het idee is dat je een cloudclient kiest want als je echt alles lokaal wil zit uw geheugen snel vol. Externe sd kaartjes zijn traag en onbetrouwbaar, Icloud is het simpelste maar ik gebruik google drive/dripbox voor files en synology voor men backups.

En voor de rest: recepten delen in uw recepten app, contacten in de contacten, pdf's in in ibooks of uw pdf app, foto's en video's in de media gallerij etc.

Als je een mappenstructuur wil is er nog altijd icloud waar je alles per app kan ordenen per app. En dan loopt alles in sync met de mappen op uw pc.

Het goede aan een export in app is dat je uw exportformaat nog gewoon kan kiezen. Excels kan ik exporteren als pdf/svg etc. Foto's en video's in een andere resolutie exporteren of nog snel wat bijwerken of notities toevoegen of snel een fotoalbum sharen in de cloud.

En daarbij Kan je nog altijd uw keybaord uitbreiden. Apps zoals filefly laten toe om elke denkbare file (ook dropbox,Google drive) te zoeken en mee door te sturen.

Er zijn zoveel mogelijkheden dus ik begrijp soms echt niet vanwaar al dat gekreun komt. Ik denk 9/10 van mensen die zelf een android gebruiken op vervolgens elke Iphone gebruiker op de vingers te titsen dat de filevrowser 'ontbreekt' en dat het echt wel een nadeel is. Het is gewoon een andere manier van werken en zover ik weet zijn er geen nadelen aan verbonden omdat app developers hierdoor de exportmogelijkheden hebben uitgebreid. Als je niet weet over wat je spreekt, (dagelijks iOS gebruiken) kan je beter zwijgen.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 5 juni 2017 13:33]

Ik denk inderdaad dat voor >9 van de 10 smartphone en andere Apple gebruikers het geen dealbreaker is. Als het een probleem was, was het al eerder aangepakt.

Toch zou het een uitbreiding van de mogelijkheden zijn als je op ťťn of andere manier gewoon saai simpel USB-sticks, SD-kaartjes, harde schijven, dashcams, webcams, weet ik wat aan kan sluiten.

Geheugen uitbreiden van een iPhone is onmogelijk en het zou mooi zijn als je een bumper / hoesje / draadloze oplossing zou hebben die uitbreiding toch mogelijk maakt.

Als deze file-manager daar een eerste aankondiging van is, lijkt me dat een mooie stap :)
Je kan perfect usb-sticks, geluidskaarten en sd-kaarten aansluiten op uw Iphone of Ipad. Er bestaan zelfs battery packs die SD-card uitbreidingen hebben.

Voor §12/jaar heb je al 50Gb uitbreiding via Icloud. (standaard 5gb) Het handige is dat alles gebackuped is en je kan uw files ook op uw pc raadplegen. Als je ruimte tekort komt door een overvloed aan foto's en video's kan je gebruik maken van die extra gigabytes. Als je een nieuwe telefoon koopt wordt alles op 123 overgezet.

De kans dat Apple een typische filemanager zal introduceren is eerder klein maar ik kan me inbeelden dat ze een overzicht willen geven van welke data in welke App staat en dat je op projectbasis kan werken.

Bijvoorbeeld project reis: Daar horen 2 vliegtuigticket bijs, 100 foto's, 1 hotelbewijs, 6 routes voor uw routeoplanner, 10 video's, 5 recenties en 10 to do's, en 5 internetfavorieten. Elk stukje data hoort bij een welbepaalde App.
OK, dat wist ik niet, dat je USB-sticks al aan kon sluiten, maar kun je er ook makkelijk iets op zetten / af halen? Dat lijkt me vrij lastig zonder file manager.

Juist dat 'projectmatige' botst met het idee om elke app zijn eigen mapje te geven. Als je een foto maakt van je vakantie, zet je die dan in de map foto's of in de projectmap 'vakantie'?

iCloud etc ben ik overigens bekend mee.
Als mensen een filesysteem willen hebben dan is denk ik Android de beter keuze voor hun. Zelf heb ik totaal geen problemen met de huidige manier binnen iOS. Ja, natuurlijk kan het beter door bv wat makkelijker inzicht te geven ipv allemaal losse apps.

Laatst nog een webformulier ingevuld waar ik een paar foto's toe moest voegen. Dit was prima te doen op de iPhone. Opende keurig mijn fotobibliotheek. Wordt idd lastig als je een document moet uploaden.

[Reactie gewijzigd door grote_oever op 5 juni 2017 12:42]

De android gebruikers die ik ken willen niet eens in het filesystem (moeten) grutten. Dat was een van de redenen om voor een tablet te kiezen. Het gedoe in mappen op een PC is voor veel mensen al teveel.
_als_ mensen een fs willen.
Mijn moeder kon niet overweg met Windows, dus deed ze maar niks met computers.
Toen kreeg ze een iPad (de enige computer die ze gebruikte dus) waarin alles makkelijk was. Behalve als ze dingen wilde die buiten de walls van de garden lagen.
Dus heb ik haar een Pixel C aangeraden, met Solid Explorer als file manager, FolderSync voor automatische sync met de NAS, en dat is voor haar een enorme verbetering.
Het was even wennen maar toen ze eenmaal doorhad hoe dat werkte met bestanden, kan ze daar nu alles mee wat ze wil, al haar bestanden/data netjes op orde en gebackupt, zonder rare kunstgrepen te hoeven uithalen door het gebrek aan fs ondersteuning, zonder afhankelijk te hoeven zijn van clouddiensten die ze niet vertrouwt.
Wil je dat niet, tsja, dan heeft dat natuurlijk ook geen meerwaarde.
Is toch prettig als de keus er is? Ik moet zeggen dat ik mijn iPhone gewoon anders gebruik dan mijn Android telefoon en het niet echt mis. Maar tegelijkertijd is het ook zo dat ik beneden standaard een Android-tablet heb liggen, die ik gebruik voor file management. En die heb ik er eigenlijk neergelegd omdat ik met een iPhone niet snel effe wat ondertitels kan downloaden of bestanden op mijn NAS kan managen.

Ik mis het dus niet. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die voorheen Android had en wŤl file management gebruikte, toch meermaals iets heeft van: 'kut, kon ik maar effe, etc.etc'.
Ik had dit in het begin iig erg vaak, maar heb leren leven met de beperkingen van een iPhone. Echter, als ik een Android-apparaat gebruik, is een goede file manager toch weer een van mijn favoriete apps.

Overigens is het natuurlijk wel de vraag of deze iOS filemanager ook netwerk-protocollen ondersteunt.
Er zijn verschillende mensen met verschillende voorkeuren. Je kan toch niet zeggen dat de app voor iedereen onbruikbaar is omdat jij van mensen hoort dat een file manager compleet onzin is.

Ik zie die app wel zitten. Naast lokale bestanden en iCloud kun je ook Box, OneDrive, Drive en Dropbox er in koppelen. Ik ben erg benieuwd hoe vaak ik het nodig zal hebben.
De een vind het nodig de ander niet, zoals ik zei al eerder: ik mis hem niet maar als hij er toch in zit wat boeit het? En verder als je hem niet wilt kan je hem waarschijnlijk wel weer verwijderen.

Misschien moet je niet zo bashen en Na-delen van iOS roepen om jouw voorkeur extra te bevestigen?
Ik zou het heel fijn vinden als iOS gewoon native timecapsule support krijgt, en mijn devices dus gewoon direct hun backups daar naar toe slingeren. Ik snap niet waarom Apple dat nog niet ingebouwd heeft, maar dat het perse via de mac/itunes moet.

En geen icloud, timecapsule. Heb dat ding niet voor niks in huis staan ;)
Lijkt me sterk, anders hadden ze de verkoop van de Time Capsule niet gestaakt.
Die kan je gewoon kopen hoor, in 2TB en 3TB versie. Of bv een Stnology NAS waar je het in activeerd
Dat snap ik wel, maar als ze nu dat zouden doen voor iOS apparaten zouden ze niet hebben aangekondigd om de verkoop van Time Capsules en routers te schrappen. Dan hadden ze niks gezegd en straks een nieuwe uitgebracht.
Ik zou het heel fijn vinden als iOS gewoon native timecapsule support krijgt, en mijn devices dus gewoon direct hun backups daar naar toe slingeren. Ik snap niet waarom Apple dat nog niet ingebouwd heeft, maar dat het perse via de mac/itunes moet.

En geen icloud, timecapsule. Heb dat ding niet voor niks in huis staan ;)
Dit dus!
Het zou leuk zijn maar ik mis hem niet echt zoals ik deed op Android als hij er niet bij zat, maar soms voor bv PDF'jes enz zou het wel handig zijn zodat je niet eerst je iCloud drive hoeft te openen (of iBooks).

Een plek waar je ook integratie van bv Google drive of dropbox kan hebben zou leuk zijn, maar nog veel leuker zou zijn als je je TimeCapsule kan bereiken (en dus ook heen schrijven)
Dit is voor mij ook een groot heikelpunt met iOS. OSX is geweldig, verfijnd, effecient, all in all gewoon mooi in gebruik. iOS draait het helemaal om en geeft een zeer beperkte user experience. Natuurlijk voor velen zal dit genoeg zijn maar een "expert" functie zou wel mooi zijn zodat je als gebruiker net wat meer kunt wanneer nodig.
Dan moet je Filefly app dringend downloaden. Op uw keyboard heb je dan een 'file' knopje waarmee je elk mogelijk bestand kan meesturen, je kan zelfs dropbox en google drive mee linken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*