×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo Switch is te hacken via webkit-exploit

Door , 197 reacties, submitter: T-Junkie

Een hacker is erin geslaagd de Nintendo Switch te hacken door een bestaande webkit-exploit in te zetten tegen de browser van de console. Een ontwikkelaar heeft een proof-of-concept uitgebracht op basis van de kwetsbaarheid.

De hacker qwertyoruiop heeft op Twitter een afbeelding geplaatst met de vermelding dat hij een oude webkit-exploit opnieuw gebruikt heeft. De hacker werkte eerder met succes aan iOS-jailbreaks en was volgens Wololo ook verantwoordelijk voor een PS4 1.76-exploit.

Volgens diezelfde site heeft een andere ontwikkelaar inmiddels een proof-of-concept vrijgegeven op basis van dezelfde kwetsbaarheid met aanduiding CVE-2016-4657. De browser van de Switch is enigszins verborgen en alleen bedoeld om in te loggen bij hotspots.

Nintendo lijkt daarmee niet de actuele patches toegepast te hebben. De proof-of-concept werkt door code voor een iOS 9.3 webkit-exploit iets aan te passen. In een video geeft ontwikkelaar LiveOverflow uitleg en op github staat de exploit. De hack heeft vooralsnog weinig om het lijf, maar is een eerste stap om dieper het systeem in te kunnen duiken en nieuwe kwetsbaarheden voor workarounds en kernel-exploits te vinden.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

13-03-2017 • 07:41

197 Linkedin Google+

Submitter: T-Junkie

Reacties (197)

Wijzig sortering
Ik dacht juist dat de switch geen browser had bij de launch? Stom dat ze dan wel webkit geïmplementeerd hebben.

[Reactie gewijzigd door draytek2950 op 13 maart 2017 07:44]

Het heeft geen browser-app, maar wél een ingebouwde Webkit omgeving die alleen gebruikt wordt om het systeem op 1) WiFi hotspots in te loggen en 2) op Facebook en Twitter in te loggen. :)
Heeft ie wel:

User ->
User Settings ->
Posting on Social Networks The Twitter one ->
Right Side of the Page click the Privacy Policy (from Nintendo) ->
Nintendo-account down side of the page press Help ->
click the Google+ symbol ->
scroll down press about Google ->
scroll down click Follow us on : Facebook -> click the website link at info (right side) www.google.nl (in my case) ->
then search Google Translate :) ->
Click the link to Google Translate ->
Now you can translate any website and click show original one
Ik had het zelf ook al op zo'n manier geprobeert door rond te klikken. Wil zelf op Youtube komen. Maar andere pagina's dan die van Nintendo, Twitter en Facebook worden niet geladen. Ik gebruik versie 2.0.0.

Heb net ook een crash gehad tijdens rondklikken. Foutcode 2168-0002

[Reactie gewijzigd door HakanX op 14 maart 2017 01:42]

Het gaat dus om een verborgen browser die geopend wordt als je met een hotspot wil verbinden. Maar goed ook want dat is toch wel een belangrijke feature voor een mobiel apparaat.
Wel dus. Alleen niet als los op te starten app maar als verborgen app die alleen wordt gestart om in te kunnen loggen op een hotspot.

Edit: spuitelf

[Reactie gewijzigd door rodie83 op 13 maart 2017 07:47]

Staat in het artikel:

De browser van de Switch is enigszins verborgen en alleen bedoeld om in te loggen bij hotspots.
Staat toch duidelijk in het artikel:

"De browser van de Switch is enigszins verborgen en alleen bedoeld om in te loggen bij hotspots."

Dus er is geen browser voor de user om even lekker te internetten.

Verder was het natuurlijk niet de vraag of dit ging gebeuren maar wanneer. Ik vind het altijd gaaf om te zien dat er mensen zijn die dit binnen korte tijd voor elkaar krijgen. Natuurlijk zal er ook mede door dit soort zaken een weg gevonden worden naar het spelen van "backups" en homebrew. Iedereen mag zelf invullen of ze dat een goede zaak vinden of niet.
Misschien moet je het filmpje eens bekijken?
Hotspots hebben een captive portal, dat werkt met een webpagina. Die zet een cookie, die nodig is om in te loggen en een ip-adres te verkrijgen binnen het netwerk van de hotspot.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 13 maart 2017 07:59]

Ze zetten geen cookies maar whitelisten je MAC of je LAN IP adres zodra je ingelogd bent.

De captive portal op Android device is bijvoorbeeld los van je normale browser of probeer het zelf maar eens in incognito modus. Je kunt daarna gewoon alles doen. (Zou ook raar zijn als het cookies zouden zijn want dan zouden apps die cookies ook door moeten sturen en zou alles over één domein moeten lopen)

[Reactie gewijzigd door rijk0214 op 13 maart 2017 08:12]

Een captive portal is altijd een html web pagina. Er moet dus echt een browser aan te pas komen om deze te laten zien. Of het een interne of externe is maakt in dit geval niet uit. Browser is een browser of deze nou met knoppen en schil start of als embedded component..
Het ging hier expliciet om duidelijk te maken dat cookies hier niet van pas komen.
De captive portal op een Android device is gewoon de interne browser hoor, dat sinds Android 7.0 standaard Chrome is. Alleen als je Chrome uitschakelt krijg je WebView.
Weet nog steeds niet waarom een verborgen browser nodig is om een connectie met een access point te maken.
Google eens naar "captive portal", of verbind een device met het wifi van de MacDonald's, dan snap je waarom een browser nodig is.
Dit heeft niks met Nintendo te maken ;)
Behalve dat ze (blijkbaar) een oude versie van Webkit gebruiken waar een exploit inzit.
Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat een browser nodig is om verbinding te maken ;) Daar gaat deze reactie namelijk over.
Wel een captive portal wordt gewoon door veel wifi hotspots gebruikt. Nintendo moet wel een browser integreren om de switch met dit soort wifi punten te kunnen laten verbinden.

In dit geval heeft Nintendo ervoor gekozen om een oude versie van webkit te embedded in hun OS. Dus hoe dit niet over Nintendo gaat verder?
Hey... Als die kerel nu kernel toegang heeft, kan hij toch ook wel even de daadwerkelijke specs van het ding naar boven hengelen toch?
Heeft nog niemand dat ding open gemaakt om te kijken wat er nou in zit?
Ja maar dat zegt allemaal niks, ik wil weten hoe snel het ding precies draait en wat de standen zijn waarop er bepaalde zaken gebeuren, zoals terugklokken, en of er dan ook cores uitgeschakeld worden; dat soort zaken. Dat is allemaal uit de kernel te halen. Die Tegra is een custom chip dus weten hoe het ding er aan de buitenkant uit ziet helpt vrij weinig...
Waarom wil je dat weten?
Omdat ik een Tweaker ben en nieuwsgierig ben naar hoe het ding onder de motorkap werkt ;-) En ik ben niet de enige die wil weten hoe custom de chip is, niet om het minste omdat ik wil weten wat de verschillen gaan zijn tussen v1 en v2 wanneer die onherroepelijk komt.
Heeft nog niemand dat ding open gemaakt om te kijken wat er nou in zit?
Jawel, maar dan weet je nog niet alle details. Je hebt een gedetaileerdere foto van bijv. de CPU of GPU nodig om te achterhalen wat er precies in zit, zoals bijv. Chipworks heeft gedaan voor de Wii U.

Edit: Ter aanvulling, zo'n foto maken is niet goedkoop: "(We've learnt from Chipworks that this kind of photo would usually cost about $2500 to do, so it really is incredibly generous of them to do it for us for free.)"

[Reactie gewijzigd door RayNbow op 13 maart 2017 08:39]

Meeste chips staat toch wel op de bovenkant wat het is toch?
Ja, en die informatie hebben we dus al. We weten o.a. hoeveel en welk type geheugen en flashopslag erin zit. Wat we niet weten is hoe custom de Tegra X1 chip is.
Het gerucht gaat in ieder geval dat de Switch op een FreeBSD kernel draait. Het is voorlopig alleen afgeleid van de licentievermelding van de FreeBSD Kernel in de kleine lettertjes. Helemaal vast staat het nog niet.

https://forums.freebsd.org/threads/59982/
Als dat ding straks nes,snes,n64 spellen kan draaien door die hack koopt iedereen gelijk die switch inclusief mezelf, zou grappig zijn als Nintendo het expres zo makkelijk toegankelijk heeft gemaakt.

ik wacht nog rustig af, echter geef ik het mezelf weinig kans dat ik de switch op korte termijn koop, ik heb ook helemaal niks gehad met de Wii of de Wii u en dit trekt me ook nog niet helemaal.
Zou zeker leuk zijn als dit mogelijk is en de verkoop zal er door stijgen, maar zal ik hem er door kopen nee.
Als nintendo de spelletjes weer uitbrengt in de store online zou ik er wel paar kopen, ligt uiteraard wel aan de prijs.

Als de spelletjes 10 euro voorbeeld zouden zijn zonder echte verbeteringen, dan kan ik net zo goed mijn snes weer pakken(Die nog prima doet).
Maar goed een nin64 en nes heb ik dan weer niet, en daar waren ook wel wat leuke spelletjes op.
Ja maar je vergelijkt de Switch nu met een oudere generatie die als enige raakvlak de bewegingssensoren heeft. Heb je wel wat gehad met portable gaming? En wat ik van veel mensen hoor is dat ze een Nintendo console vaak toch kopen vanwege de partygames. En nee, die zijn er nog niet. Maar ik verheug me heel erg op Splatoon 2 en Mario Kart. En ARMS. En Snipperclips schijnt echt hilarisch te zijn met twee of meer mensen.
Wii en Wii u heb ik gehad, en Wii u kon je in zeker zin mobile gamen (rond het huis welliswaar) maar ik heb niet zoveel met mobile gaming maar dat is een bijkomstigheid naar mijn mening omtrent de Switch want ik zou hem persoonlijk constant in de houder houden en spelen op me tv met groot beeld, maar dat ben ik persoonlijk..

en zoals met veel dingen van Nintendo moet het je echt persoonlijk aanspreken de features die mogelijk zijn hardware matig.

[Reactie gewijzigd door Jeroenzer op 13 maart 2017 20:55]

Met de Wii U kon je enkel in dezelfde ruimte doorspelen op een gamepad waar in medium-quality de beelden heen werden gestreamt. De kwaliteit was "oke" en als er een degelijke muur of een kamer afstand tussen zit, flikkert je pad uit. Dat is dus niet echt mobiel. Meer bluetooth-achtige afstand.
Heb zelf ook al lopen kloten met dat ding, en GBA enz spellen werkend gekregen... Gewoon DNS (lokaal) opzetten, wifi met een 'welkom' pagina. En naar die welkom pagina laten gaan. (DNSwitch, Github)

Die welkom pagina kan je dan een HTML5 emulator op runnen, werkt best oke.

Maargoed, Verder kan je (nog steeds) niks met dat apparaat. Dus Nintendo, eigen schuld dikke bult. Verwacht een soort jailbreak of andere hacks vrij spoedig omdat mensen zich vervelen met dat ding. O-)

[Reactie gewijzigd door slijkie op 13 maart 2017 07:46]

Direct na Zelda komt Mass Effect uit, plus dat Zelda spelers Horizon nog niet hebben kunnen uitspelen. En daarna Persona 5. Geen tijd om me te vervelen op de Switch!
ALS je van zelda houd, ben je nog wel even zoet met de Switch :Y)
Een uurtje ;) http://www.polygon.com/20...ild-speedrun-world-record

Maar inderdaad, bij 'normaal' spelen ben je een hele tijd zoet.
Zelfs als je binnen een uur Zelda kunt uitspelen, dan vergeet men voor het gemak dat er vele uren ervoor zijn besteed om die 1-urige route in het spel te vinden. :)
Mind the smiley... Ik snap ook wel dat een speedrun niet representatief is voor de gameplay. Op die manier haal je ook totaal niet de lol uit een game die je ermee kan hebben (in mijn optiek althans, zal een speedrunner weer heel anders zien :))

Maar het punt was dat er 'weinig te beleven is' op de Switch, en inderdaad de lineup is nu eigenlijk gewoon Zelda en that's it. Ik speel zelf alleen retro-consoles (t/m snes / genesis era) maar snap wel dat men teleurgesteld is. Aan de andere kant, dit wist men van te voren, als je het ding dan alsnog koopt moet je ook niet zeuren. Maar het zal kip/ei zijn, weinig verkopen --> minder software en vice versa.
Er zal op termijn genoeg software zijn. De vraag is eerder aan welke prijzen. Blijkbaar vindt men bomberman en 1-2 switch overpriced en zijn er nog games waarvan de prijs duurder gaat zijn op de switch dan op andere platformen. Hopelijk wordt dat geen algemene trend op termijn. Op dit moment is er vooral veel speculatie en weinig nieuws te melden :-/
Je kan binnen een uur bij de eindbaas komen. Dat is niet hetzelfde.

Het is meerdere keren door Nintendo aangegeven dat je vanaf het begin vrijwel direct naar de eindbaas kan gaan. Dat is het hele idee van een open wereld spel. Je bent vrij om te gaan waar je wil. Alleen moet je voor het goede einde toch echt wat meer werk verrichten.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 13 maart 2017 08:55]

Ja ik vind het idee tof dat je op ieder moment kan denken: Goh, ik ga nu gewoon naar de eindbaas lopen. Ik vind het erg knap dat Nintendo een balans in de gameplay heeft kunnen maken die het wel mogelijk maakt, maar niet reeel voor normale spelers

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 13 maart 2017 13:14]

Ik klik niet ivm spoilers, maar vind hem wel humor :D
Ik heb Zelda BotW voor ¤52 gekocht voor de wii U, dat is stukken goedkoper dan de Switch versie (¤400+)
-pro controller
-switch apparaat die Zelda BotW afspeelt
-zelda BotW
Heb zelf ook de Wii U versie.... Inderdaad een stuk goedkoper. Al is de pro-controller natuurlijk geen vereiste (want dat zou dan bij de Wii U ook zo zijn).

Je koopt de switch natuurlijk voor de specifieke eigenschappen van de Switch. Ik zou best beneden op de bank ook willen spelen. Dat lukt met de Wii U niet (want die staat op zolder, aangesloten op een beamer. En de Wii U gamepad heeft niet genoeg bereik). Daarom zou ik best een Switch kunnen halen. Maar met 2,5 uur accuduur vind ik dat niet echt een optie. Zeker gezien mijn Smartphone makkelijk 2 dagen werkt op een accu.... en ook makkelijk een uurtje of 9 tijdens gamen/vol verbruik.
Ik heb Zelda BotW voor ¤52 gekocht voor de wii U, dat is stukken goedkoper dan de Switch versie (¤400+)
-pro controller
-switch apparaat die Zelda BotW afspeelt
-zelda BotW
Euhm De Wii U is vrijwel niet verkrijgbaar meer. Maar toen ik die kocht was hij 350 euro (Pro versie)
+ Pro controller (50 euro)
+ Zelda Breath of the Wild (60 euro) (https://www.bol.com/nl/p/...d-wii-u/9200000028880319/)

Dat is 460 euro. Tegen: 309 + 59 + 59 = ¤ 428, plus dan heb je een console waar je alle nieuwe Nintendo games op kan spelen.
alle nieuwe games? :D

Switch is nog lang niet interessant, waarschijnlijk over 1-2 jaar wel :)
Er komen 0 nieuwe Nintendo games uit op de Wii U, al deze games komen op de Switch (en een paar op de 3DS)
klopt, maar de Wii U heeft wel 20-30 Nintendo games erop zitten.
De Switch heeft..........alleen Zelda.
Vandaag is de Wii U nog het platform. Dat is waar smash en mario party zich bevindt. Zodra die op de Switch zijn, komt de grote... Migratie.
[...]


Euhm De Wii U is vrijwel niet verkrijgbaar meer. Maar toen ik die kocht was hij 350 euro (Pro versie)
+ Pro controller (50 euro)
+ Zelda Breath of the Wild (60 euro) (https://www.bol.com/nl/p/...d-wii-u/9200000028880319/)

Dat is 460 euro. Tegen: 309 + 59 + 59 = ¤ 428, plus dan heb je een console waar je alle nieuwe Nintendo games op kan spelen.
Ik denk dat iemand die reeds een Wii U heeft, met de Wii U versie altijd goedkoper uit is. Wat ik mij eigenlijk afvraag is of de performance problemen die de Switch versie heeft zich ook op de Wii U voordoen, aangezien die volgens mij krachtiger hardware heeft. Als die problemen zich op de Wii U niet voordoen, zou ik hem liever op dat platform spelen.
De performance problemen zijn zowel op de Wii U als de docked Switch versie vrijwel hetzelfde. Grafisch zijn de games ook vrijwel identiek, behalve dat de docked Switch versie 50% meer pixels heeft (900p vs 720p). Handheld loopt de switch super soepel en haarscherp op native 720p.

Vermoedelijk heeft de Switch dezelfde power in handheld mode als de Wii U, en 50% meer power in docked-mode. Dit is misschien vreemd (50% meer power voor een compleet nieuwe generatie home-console is erg weinig) maar bedenk hierbij wel dat de Switch een handheld console is.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 13 maart 2017 13:17]

Performance op de Wii-u is over het algemeen prima. Echter, bij sommige plekken (bij binnenkomst van een stadje) valt de framerate wel enkele seconden onder de 30fps.
De Wii U heeft geen krachtigere hardware, en het is grafisch een stuk lelijker. En voordat je het linkt, de YouTube-videos over de comparison zijn misleidend, want die strekken het beeld niet over een 40+ inch TV heen en scalen de games ook vaak down zodat ze beide games naast elkaar kunnen zetten. Ik heb beide versies, en er is een wereld van verschil. Ook kreeg ik vanaf het spawnpunt al framedrops op de Wii U, dus ook daar niet veel verbetering.
Dat is wel heel creatief met cijfers. WiiU MK8 of Mariomaker pack koop je bij de lokale speelgoedboer nieuw voor 289/299 Euro momenteel.

De Switch (zonder spel) vind je nergens voor 309 Euro:
pricewatch: Nintendo Switch Zwart

En dat is de enige vergelijking die hout snijdt, want Zelda, pro controller e.d. kosten buiten de aanbiedingen ongeveer even veel.

[Reactie gewijzigd door Flozem op 13 maart 2017 18:00]

De Switch (zonder spel) vind je nergens voor 309 Euro:
pricewatch: Nintendo Switch Zwart
Nu niet, nee (immers uitverkocht), maar je kon de Switch voor die prijs preorderen en je kon hem bij Amazon FR bestellen voor 299 EUR tot het moment dat ze besloten niet meer aan internationale bestellingen te doen.

(Nog steeds te bestellen bij Amazon FR voor 299 met een levertijd van 1 tot 2 maanden, als je een Frans adres hebt.)
Of op de Wii U
Klopt, maar krijg een vloedgolf over mij heen door Nintendo fans... Probeer 100x te melden, het 'spel' zelda (ook voor de Wii), prima, leuk spel. Maar de console zelf, even los van dat spel... Las zelfs gister dat de Wii sneller laad met Zelda dan de switch (video dat Rataplan_ in zijn comment heeft)... kan toch niet gekker worden 8)7

Maargoed, dan maar lekker dat ding openbreken. :X
Het is idd op zijn MINST opmerkelijk dat de WiiU versie sneller laad ...
Nog opmerkelijker is dat de Baas van Nintendo het omgekeerde beweerde, de Switch had namens hem de voordelen van een hogere resolutie en snellere laadtijden ...
Niet erg opmerkelijk. Minder details + laden van SSD vs. meer details + laden van SD.
Uiteindelijk denk ik toch dat dit een gevalletje is van "who gives a shit"? Ik heb die comparison video's gezien, en de Switch is altijd sneller met het laden van Main Menu -> game. Ik heb de Switch altijd in Sleep Mode, dus eigenlijk op de Switch is er geen load time. De Wii U heeft deze functie niet, dus dan verlies je sowieso al flink wat tijd tot de console geladen is en het spel heeft aangeslingerd. De interface van de Wii U is namelijk ook traag. Daarbuiten verschilde het vaak 1 sec tussen de twee, dus compleet te negeren. Ook vallen de vergelijkingen moeilijk betrouwbaar te noemen, want de spelwereld is zo variabel dat zelfs teleporteren naar dezelfde locatie heel anders kan zijn. Weer, aantal vijanden, hoeveelheid spullen, random NPCs.

Ik kan buiten een announcement video van Zelda, waarin load niet genoemd werd, helemaal geen video van Tatsumi Kimishima die over Zelda gaat. Misschien heb jij meer geluk, maar ik heb nog geen footage gezien, die noemt wat jij gezien denkt te hebben. Ook is Kimishima geen tech guy, maar een businessman, en als die heeft gezien dat de Switch-versie sneller is ingeladen dan de Wii U, dan kan hij gemakkelijk met waarheid roepen dat de Switch-versie sneller heeft geladen.
Ik praat over die marketing guy Reggie ...
Je zei letterlijk "de baas van Nintendo". Dat is niet Reggie Fils-Aimes.
Ok, je hebt gelijk .... President van Nintendo USA ...
Het was Aonuma die het had over kortere laadtijden, maar dan wel met een kanttekening:
One small difference is that the loading times on Nintendo Switch are slightly faster. That really stems from the media that the game is on - on Wii U it loads from a disc, whereas on Nintendo Switch it's on a Game Card, so it's a result from that.
1: Binnen 10 dagen de Switch gehacked.
2: Geen browser.
3: Amper launch games waarvan alleen een full prized tech-demo als 1st party exclusive.
4: Korte accuduur.
5: Onnodige frame rate issues.
6: Joycons werken niet naar behoren.
7: accuduur laat te wensen over.
8: Dock kan scherm beschadigen.
9: Zeer zwak wifi signaal.
10: paid online in combinatie met de herinvoering van friendcodes
11: overpriced accessoires.
12: Belacheliijk kleine HDD


Dat de Switch gehacked is daar kon je op wachten, het gebeurd deze keer alleen wel heel erg snel, maar een Nintendo console uitbrengen waar van alles en nog wat aan mankeert heb ik bij Nintendo nog nooit meegemaakt.

Nintendo consoles zijn altijd sterk, degelijk en veroorzaken bijna nooit problemen. Deze status is Nintendo met de Switch volledig kwijt.

Het blijft jammer: Nintendo games vind ik vaak leuk maar de hardware irriteer ik me al aan sinds de Wii.

Vooralsnog zie ik de Switch als iets dat alleen bestemt is voor fanboys en mensen die niet weten wat ze kopen, en zo erg is het zelfs bij Nintendo nog nooit geweest.
"1: Binnen 10 dagen de Switch gehacked."

Betekend weinig voor de einduser op dit moment, maar ik zie dit niet als nadeel. Hielp de PSP enorm.

"2: Geen browser."

Niks dat een update niet kan oplossen. Persoonlijk gebruik ik de browser op mijn consoles nooit, want ik speel er vrijwel alleen games op.

"3: Amper launch games waarvan alleen een full prized tech-demo als 1st party exclusive."

Of ze willen winst en verkopen van de nieuwe Zelda (een spel waar ze veel tijd en geld in hebben gestopt) maximaliseren.

"4: Korte accuduur."

Beter dan mijn Vita en 3DS in ieder geval.

"5: Onnodige frame rate issues."

Hangt af per game. Ik heb in handheld modus geen problemen ondervonden met de Switch versie. In docked modus heb ik een paar keer die dips kort gehad, maar niks waarvan ik dacht "kut, dit is onspeelbaar". En ja, dit kan ook opgelost worden met een update, dus maar afwachten.

"6: Joycons werken niet naar behoren."

Mijne wel. Ik heb ze getest in een omgeving met veel wifi interference.

"7: accuduur laat te wensen over."

Herhaling.

"8: Dock kan scherm beschadigen."

Dit is een probleem. Ik heb het opgelost door voor 10 euro zo'n tempered glass screenprotector te kopen.

"9: Zeer zwak wifi signaal."

Ook getest, geen problemen ondervonden.

"10: paid online in combinatie met de herinvoering van friendcodes"

Paid online voor sommige games naar de herfst. Hoewel, die friendcodes zijn wel achterhaald. Hopelijk lossen ze dat op met het lanceren van hun online service.

"11: overpriced accessoires."

Joycons zijn wel overpriced, maar de pro controller niet. 40 uur batterijduur vind ik de extra 5 euro echt waard.

"12: Belacheliijk kleine HDD"

Heb ik opgelost met een 128gb microsd kaart dat ik nog had liggen. Maar dan nog, als je alles digitaal wilt, dan is dat een oplossing. Als je het mij vraagt, vind ik het goed dat je er zelf keuze in hebt, want anders moest de Switch weer duurder.

Al met al, veel dingen kunnen opgelost worden met een software update. En de games komen er wel aan. Er is naar mijn mening als genoeg te spelen voor (mij) deze maand met Zelda, Bomberman, Fast RMX en Blastermaster Zero.
Dus, de console X euro, screenprotector X euro, pro controller, X euro. SD kaart (flink formaat) X euro. Totale schade = Y euro? Voor een console met amper (op het moment) games & functionaliteit?

Ik heb de Switch ook hoor. Maar denk er eens heel objectief over na. Even uit de 'fanzone' stappen.
Op zich heb je aan de console voor X euro genoeg om te kunnen gamen. En zelfs met twee personen door de Joycons (bij PS4 en Xbox moet je dan al een tweede controller kopen).
De rest is optioneel.

SD kaart is momenteel nog niet aan de orde. Fast RMX is 850 MB. Dan blijven er (in mijn geval) nog heel wat GB's over voor andere games.
De harde schijf van mijn Xbox 360, PS3 en PS4 heb ik uiteindelijk ook vervangen door grotere exemplaren. Is niet een specifiek issue van de Switch.

Games zijn er nog niet veel, maar Zelda is groot genoeg om me nog een hele tijd bezig te houden. En volgende maand komt Mario Kart al. Dus met de games gaat het wel goed komen.
Maar dat is toch met elke console zo? En het is niet alsof die pro controller en SD-kaart noodzaak zijn. Dat is hetzelfde als roepen "Ja PS4 plus extra controllers + USB-schijf is vet duur en dan heb ik er nog geen spelletje bij gekocht!"

Je hebt het over compleet non-essentiele toevoegingen, en dan klagen dat het te duur is.
Maar alles na de console + game is optioneel en echt wat je zelf wilt qua game ervaring etc.

En ja, ik ben een fan van Nintendo, maar ik heb ook genoeg kritiek op ze, welke ik best met je wil bespreken. Ik wil wel eerst duidelijk maken dat ik voornamelijk PC gamer ben.
En toch heb ik voornamelijk plezier met de Switch... raar he ;)
Helemaal niet raar maar tof om te lezen, voor diegenen die de Wii U niet hebben al helemaal niet.

Persoonlijk had ik na het floppen van de Wii U een dijk van een launch line up verwacht en al de hardware issues vind ik pijnlijk om te zien.

Toch denk ik ondanks mijn golf aan kritiek dat het nog goed gaat komen met de Switch; de potentie is er en Nintendo heeft zoveel toffe IP's dat de Switch bijna niet kan floppen.

Over een paar maanden zijn er met nieuwe games van Mario, Xenoblade en Splatoon ineens 3 goede exclusives en zou mijn afwachtende negatieve houding al zomaar ineens bij kunnen draaien.
Dat had ik ook verwacht totdat ik werd gewezen op dit youtube filmpje en het betoog hierin komt goed over wat mij betreft. En ik ben het ook eens wat hij hierin uitzet.

https://www.youtube.com/w...57Q3p1EU&feature=youtu.be

Kort door de bocht: Nintendo doet een soft launch met de Switch en gaat de echte launch eigenlijk pas rond de feestdagen doen. Het viel mij al op dat de grotere titels verspreid over het jaar komen, maar ook dat dé launctitel ook op de wii U is uitgebracht en de nieuwe Super Mario pas rond kerst zal verschijnen.
Grote titels komen altijd verspreid. Dat is bij andere consoles of zelfs op de PC niet anders. Reden hiervoor laat zich raden; verdere verkopen van (met name) de consoles of de PC (in mindere mate) verder stimuleren. Ook de feestdagen zijn hiervoor een stimulans, maar daarvoor hoef je niet een aparte launch te doen. Ik snap wat je zegt, maar om dan te zeggen dat het nu een 'soft launch' is, nee, ben het daar niet echt mee eens, als je ziet dat overal de console gewoon uitverkocht is en zelfs bepaalde accessoires moeilijk te verkrijgen zijn.
Statistieken zijn erg belangrijk voor het overtuigen van 3th party uitgevers helaas. De wii en wii u kwamen vlak voor de feestdagen uit en konden de vraag niet aan. Nintendo zag misschien in dat ze wederom de vraag niet aan konden bij launch, en wouden denk ik niet dat dit hun feestdagen sales zou hinderen. De launch komt nu, een grote golf trouwe Nintendo fans koopt hem nu, met de feestdagen, als de line-up ook wat uitgebreider is, komt er nog een golf verkopen uit en voila: verkoopcijfers voor het eerste jaar die de wii en wii u doen verbleken :)

Langer wachten en met meer voorraad en meer titels de launch tegen de feestdagen doen brengt ook andere nadelen met zich mee. Retailers willen misschien niet een veel grotere voorraad dan nu hebben, en dan zit Nintendo met ongebruikte voorraad. Je krijgt misschien qualitatief betere mediaaandacht met de launch, maar door je releases wat te spreiden krijg je quantitatief veel meer media aandacht, en dat is ook erg belangrijk.

Sowieso niet heel ongebruikelijk voor Nintendo. De Japanse Gamecube launch kwam met 3 titels: Luigi's Mansion, Super Monkey Ball en Wave Race: Blue Storm (Nintendo deed nog geen global launches destijds, Japan kwam eerst dan de US en na 8 maanden pas Europa). De Wii kreeg een port van de nieuwe zelda voor de Gamecube (Twilight princess) als enige grote IP, en wii sports als meegebundelde tech demo is de enige andere noemenswaardige titel uit de launch lne-up toen. De Wii U had wel een grote lijst van top IP van Nintendo (nieuwe Mario platformer) en andere grote uitgevers (007 Legends, Assassins creed, Batman Arkham City, en dat zijn de eerste 3 titels op alphabetische volgorde).

Dus 1 harde launch bij de wii U, en dat is nu net de grootste flop. De Switch launch lijkt heel hard op die van de Wii (met Breath of the wild in plaats van Twilight Princess, en 1-2 Switch in plaats van Wii sports), maar dan met een build up van software releases naar de feestdagen, in plaats van de hardware launchen vlak voor de feestdagen.
Ja daarom. En ik ben het er mee eens hoor dat je kritisch moet zijn naar het apparaat. Er zitten echt een aantal zaken die beter moeten. Voor mij persoonlijk vind ik vooral het disfunctioneren van de Joy Con en het krassen van het dock een probleem. Wifi maak ik mij nu nog geen zorgen om omdat ik online multiplayer nog niet heb kunnen ervaren.

Toch laat de Switch je vooral hunkeren naar meer games. Wat voor je gevoel nu misschien slecht is maar ik denk dat het vanuit het perspectief van Nintendo nog niet eens zo heel slecht is. Je hebt net namelijk een flinke uitgave moeten doen om de Switch (inclusief accesoires) te kopen. Veel mensen zullen gewoon niet het geld hebben om daar nog eens 3 games bij te kopen. Om nu steeds om de 2 a 3 maanden een top game uit te brengen zorgt ervoor dat de kans groter is dat de games succesvol zijn qua verkopen (anders kannibaliseren de games elkaars verkopen).
Ik heb geen Switch maar ik vind dat nintendo toch wel één van de "leukere" games maakt, en persoonlijk vind ik dit console van Nintendo een console met veel potentieel. Maar langs lijkt het wel dat ze de console hebben gerelease met haast. Dus nog room for improvement, maar eens er meer typische leukere nintendo games op releases, zal het beter worden.

En wie weet, mischien komen ze met een hardware update een jaar of twee later net zoals xbox one en ps4. en wordt het mischien veel interessanter.
Tja, alleen al de keuze voor een goedkoop plastic scherm (en niet eens FullHD, een ¤100 tablet van de Aldi is al minstens 1080p) is voor mij voldoende om deze over te slaan.
dan sla jij deze over.. prima toch? :) wij niet :P

[Reactie gewijzigd door rudyman85 op 13 maart 2017 14:35]

Tja, ik heb ook een Wii U... ik kijk wel 2 keer uit voor ik weer geld in een Nintendo console stop. De Switch lijkt weer dezelfde kant uit te gaan, leuk idee, slechte uitvoering, geen games.
Gewoon even wachten. Het komt wel goed met de switch gezien de verkopen t.o.v. de Wii u.
Dit is precies wat ik ook dacht. Maar ik realiseerde mij later pas dat een Aldi tablet alleen bedoeld is voor Android en hier en daar een video en een website. Een grafische game in Full HD renderen is natuurlijk onmogelijk in een portable formaat, en al helemaal als je enigszins battery life wilt.
Frame rate issues? Je bedoelt die van Zelda? Dat is niet te wijten aan de Switch, maar aan de game. Zover ik weet is Zelda de enige game die last heeft van framerate issues, lijkt me wat kort door de bocht om dat dan aan de console te wijten.

Tja, dat de console gehacked is zegt nog niets natuurlijk, met een update kan Nintendo dat immers gewoon oplossen, zeker nu de exploit ook al gepubliceerd is. ;)
Het blijft jammer: Nintendo games vind ik vaak leuk maar de hardware irriteer ik me al aan sinds de Wii.
Je bent niet de enige, toch vind ik het best knap dat er altijd zoveel gamers zijn die dit doen. Vraag me altijd af waarom. Bij Nintendo ben je dan waarschijnlijk niet de doelgroep voor hun hardware danwel software. Vind je de software wel leuk, dan zal je moeten slikken. Zo simpel is het. Aan de andere kant, Nintendo probeert tenminste te innoveren met hun consoles, bij MS en Sony zie je vooral hardware upgrades als 'innovatie'.

Het betaald online heeft MS ook, dus schijnbaar is het geen probleem. ;) De 'herinvoering' van friendcodes? Die zijn er al sinds de Wii, dus begrijp even niet waarom het herinvoering zou zijn.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 13 maart 2017 10:56]

Zelda is het enegi spel met issues... Zelda is het enige spel (die naam waardig) dat uit is. Het gaat dan nog om een Wii U port, is hun 2e belangrijkste IP en men heeft als enige ontwikkelaar het meeste tijd gehad om alles op elkaar af te stemmen.

Niets mis met de switch, maar iets krachtiger en iets meer batterij had hier echt wel een wereld van verschil gemaakt. Had die dock dan los verkocht en er gewoon een HDMI/USB-C kabel bij gedaan om hem op TV aan te sluiten.
Switch had inderdaad krachtiger kunnen zijn, met een langere accu duur, beter scherm, meer intern geheugen, etc. Maar vergeet niet dat de prijs dan ook hoger wordt. Denk je nu echt dat mensen 500 / 700 euro gaan betalen voor een tablet / handheld van Nintendo? Dacht het niet, daar is de doelgroep niet voor.

Leuk de vergelijkingen met Apple devices, maar die kosten snel 2 / 3 x zoveel. En het vergelijken met de XBOX en PS4 is ook krom, want die zijn niet mobiel. Tenzij je een TV en generator meeneemt uiteraard.
1. Een kleine, in deze staat, nuttelose webkit exploit ja
2. Want telefoons bestaan niet meer en je typt liever met controllers?
3. Wat? De Games komen vanzelf wel, verwacht ook geen honderden spellen bij de release. Die komen in de volgende maanden wel. Vrijwel iedere console heeft dit soortgelijk
4. 3 uur is het gemiddelde, 3DS haalt soortgelijk en andere mobiele apparaten zoals tablets en laptops ook. En sinds wanneer bestaan powerbanks ineens niet meer?
5. Ok hier moet ik je gelijk in geven, de optimalisatie in zelda kan beter en wss heeft het OS hier ook nog wel wat mee te maken
6. Werkt hier anders prima? Ken niemand persoonlijk met problemen
7. Je hebt dit punt al genoemd in #4
8. Ik snap alleen niet hoe mensen het voor elkaar krijgen, dan moet je hem wel echt met het scherm gekanteld over het dock schuren? Er zitten geen objecten in het dock die naar het scherm toe wijzen. Lijkt me eerder lompigheid dan echt een probleem
9. Ik ontvang mijn router beneden in de kast op zolder
10. Het probleem met friendcodes is..? En voor iemand met de username consoles4life moet je wel bekend staan met het betalen voor online functies :)
11. Zelfde prijzen worden ongeveer gehanteerd voor de andere consoles op de markt.
12. Micro-SD Card _/-\o_


Je kan het ook allemaal eens van de andere kant zien, ben het heust soms wel met je eens, maar het lijkt nu meer alsof je het iets te hard probeert te bashen

[Reactie gewijzigd door smiba op 13 maart 2017 08:43]

Ter nuancering:
4: Korte accuduur.
Afhankelijk van het spel.
5: Onnodige frame rate issues.
Afhankelijk van het spel.
6: Joycons werken niet naar behoren.
Sommige joycons werken niet naar behoren.

(Hier een test gedaan op 4+ meter afstand achter m'n rug. Nul problemen.)
7: accuduur laat te wensen over.
Hoe verschilt dit van punt 4?
10: paid online
Wat tegenwoordig marktconform lijkt te zijn. Verder is er nog nauwelijks informatie bekend over de invulling hiervan, dus een oordeel hierover vellen is te voorbarig.
in combinatie met de herinvoering van friendcodes
Kun je ook uitleggen wat het preciese probleem is met friendcodes? ;)
11: overpriced accessoires.
De prijzen van een setje joycon controllers zijn vergelijkbaar met de prijs van 2 Wii remotes ten tijden van de Wii. De Switch Pro controller is iets duurder dan de Wii U Pro controller, maar bevat dan ook extra sensoren.
12: Belacheliijk kleine HDD
Wat alleen een issue is voor mensen die al hun aankopen digitaal doen. Meer opslagcapaciteit zou de prijs van het systeem opdrijven, ook voor de mensen die aan de huidige 32 GB chip genoeg zouden hebben.

(Daarnaast kun je het systeem uitbreiden met meer geheugen.)
En toch vermaak ik me prima met Zelda en Fast RMX!
Zelf vind ik het erg prettig dat ik even kan gamen terwijl de TV door iemand anders in huis bezet is of 's avonds in bed nog even één shrine in Zelda oplossen.

Voor de overige punten:
2. Heb ik ook niet gemist.
3. Inderdaad jammer, maar dat komt wel goed.
4. Na 3 uur spelen zat ik op 42% accuduur. Persoonlijk vind ik dat goed genoeg.
5. Geen last van gehad.
6. Ook geen last van gehad en toch al aardig wat uurtjes met de joycons bezig geweest
7. Zie punt 4 (want dubbel ;-) )
8. Dat ligt vooral aan de gebruiker. Beetje met beleid in en uit de dock of een screenprotector gebruiken.
9. Hier moet ik het helaas mee eens zijn. Hopelijk wordt dat nog gefixt.
10. Voorlopig gratis en je krijgt er ook "gratis" games voor terug. Net als bij PS Plus en Xbox.
11. Het mooie van accessoires is: je hoeft ze niet te kopen (maar de Pro controller is wel een aanrader: hele fijne controller!).
12. Eens. Maar gelukkig wel uit te breiden met micro-SD-kaartjes.
Jezus ho ebedoel je zaken uit proporties trekken

De switch is nie tgehacked alleen de browser is dat.

Qua launch games, Zeldaen Fast RMX zijn zeer deftige titels waarvan de laatste ook nog eens maar 20 euro kost.

De framerate is prima, afentoe een drop op selectieve locaties in Zelda is niet meteen framerate issues.

JOycons werken in de meeste gevallen gewoon prima na een correcte update en het opnieuw pairen van de controllers. TUurlijk zijn er een aantal users met problemen. Betekent niet dat IEDEREEN problemen heeft.

Accuduur is in lijn met andere apparaten, er is gewoon niet meer uit te halen op dit moment. Een high end smartphone is na 3 uur gamen ook helemaal leeg, De vita deed het niet veel beter en de 3ds ook niet.

Wifi werkt prima maar kan een conflic hebben met sommige router combinaties en of gepushed worden door een andere bron met een sterker signaal. Er is een wifi verzadiging nu aanwezig in veel huizen omdat je 3 of 4 buren hebt die op dezelfde frequenties werken.

Paid online, geld helaas voor alle consoles.

Kortom, stel je niet zo aan, het is allemaal in lijn met de trends en een hoop is opgeblazen. Gek genoeg lijken de meeste klachten komen vanuit mensen die de Switch niet eens in het echt uberhaupt gezien hebben.

Ik zelf vidn de Switch een zeer degelijk gebouwd apparaat, voelt goed aan, geen flex, geen problemen, geen dock dat mijn scherm beschadigd heeft, geen joycon issues, geen wifi issues. Gewoon een nette console die ik in mijn tas mee kan nemen voor onderweg. Kom maar op met de games!
2: Het is een spelconsole. Ik zie hier persoonlijk de meerwaarde niet van, zeker niet in tijde van smartphones met mobiele data, wat de switch ook niet heeft.

3: Dat is waar. Echter: welke console had wel een degelijke launch library? Maar: als iemand die geen Wii U heeft gehad stoort mij dit niet zo erg. Bezig met Zelda/indie tot Mario Kart en Splatoon uitkomen (en sonic ook denk ik).

4 en 7 is hetzelfde...

5, 6, 8: nog geen last van gehad
4, 9: nog niet lang genoeg getest om oordeel te vellen (tot nu toe geen issues)

10: ben ik geen fan van. Heb een ds en wii gehad. Leuk gratis online voor casual gaming. Maar elke maand een fee voor mijn 2e device na pc... meh. Mogelijk een reden om splatoon niet te kopen tenzij ik veel meer op de switch ga spelen op termijn dan ik op dit moment verwacht. Volgens mij is dit een blunder. Nintendo is geen primary gaming device in veel huishoudens (komt vaak naast een pc, xbox of ps te staan).

11: 70 euro voor een pro controller... Mja. Veel geld. Is wel enige wat ik echt nog wil op korte termijn maar ook bruikbaar op PC (net zoals xbox en ps controllers). Screenprotector vind ik niet zo duur. SD kaarten worden nog wel goedkoper. Maar het wordt wel veel alles bijeen wanneer je alles nieuw koopt; screenprotector, extra controller, sd kaart, extra lader, hoesje/reistas, headphone, ...

12: Sluit aan bij vorige: je moet gewoon een bundel randzaken kopen en voorzien wat je niet verwacht bij een spelconsole. Bij smartphones zijn die zaken er ook maar is dit al aanvaard (screenprotector, sd kaartje, headphones, laders, ... ).


Ik beschouw mezelf nu niet direct als een fanboy. Ik hou van microsoft en sony omwille van de talloze producten die ze gemaakt hebben waar ik veel plezier aan heb beleefd. Ook Nintendo heeft fantastische games en hardware gemaakt. Ik heb de switch bewust gekocht als een Zelda machine en hoop dat er nog veel goede games gaan uit komen. BotW, itt TP, is absoluut een spel dat mij aan spreekt. Is als het ware voor mij geschreven. Handje niet vast houden, niet overdonderd worden met content op elk stukje van de map, ontdekking, avontuur, zalige fysics.

Ik vind jouw veralgemeningen aldus niet kloppen. Zijn er fanboys? Tuurlijk. Er zijn ook mensen die pros en cons afwegen zoals ik. Zijn er problemen met de switch? Ja. Doen die zich overal voor? Nope. Heeft iedereen last van die punten? Nope. Moest de Wii U een immens succes geweest zijn, dan zou de switch wsl gewoon amper verkocht zijn geweest maar dat is niet zo en dus zijn er genoeg mensen die gaarne zelda spelen op nieuwe hardware en dan wat willen wachten op andere games en dit bewust doen, goed wetende dat dit zo is.
Nee, je ergert je aan. Vooral de accuduur zo te zien. Sta er wel bij stil dat als je op een iPad een full graphic game speelt de accuduur ook te wensen overlaat en de 3h niet eens haalt.

Ik ben blij dat ik nergens last van heb met wat jij allemaal opsomt, vraag me ook af of jij er wel een hebt.

Denk toch dat mensen graag een mobile PS4 hadden gezien maar hoe reëel is dat? En het is niet om het goed te praten wat er allemaal aan de hand 'kan' zijn met de Switch maar er staat mij bij dat de PS4 en XBO ook zo zijn kuren had bij launch.
Een ipad mini heeft een accu van 5100mah tegenover 4300 van de switch.
De switch accu is gewoon bizar klein voor de functie van portable gamesconsole.
Klopt. Als ik mij niet vergis heeft de iPad Mini 2 die ik heb 6470mah. Deze houd het minder lang vol met het spelen van F1 2016 dan de Switch met Zelda BotW. Er is meer dan de hoeveelheid mah. Hoe gaat het apparaat om met he aangebodenen speelt ook mee.
Ik ben het helemaal met je eens. mensen lopen te zeiken dat de accu maar 3 uur mee gaat en dat haalt hij zeker als je binnen speelt op low brightness, maar vergeten dat het eigenlijk een console is met portable functies. Dus main feature is spelen in de dock, waarbij je hem als je vriendin :+ tv wil kijken het ding met een handeling uit de dock pakt en verder speelt. De console is helemaal niet bedoelt als standalone handheld die je meeneemt in een lange autorit van 8 uur.

Maar ik ben wel van mening dat de console nergens in uit blinkt. zowel de dock stand als de handheld zijn beide summier... Als handheld gaat de accu inderdaad te kort mee. en als Console in de dock zijn de framedrops in Zelda echt NOT DONE! In sommige stukken vooral met veel gras bomen en tijdens noodweer. dropt de framerate soms onder de 10 FPS en wordt de game echt onspeelbaar. Dat kan gewoon echt niet! maak dan de map iets kaler of laat het gras op die plekken weg. Maar FPS onder de 10 op een console...

Voor de rest speel ik Zelda meestal in de dock stand en soms in handheld mode. Ik moet zeggen dat ik het gewoon super vet vind dat ik een volwaardige Zelda op een portable device kan spelen. Het is geen grafische kwaliteit die je kunt vergelijken met een ps4 pro of een xbox one S maar ik vind het meer dan goed genoeg om een hele mooie en leuke spel ervaring te krijgen.

Het zwakke wifi signaal was me ook opgevallen. Toch lijkt het erop dat de wifi opgeschaald wordt als het bereik onvoldoende blijkt. Als ik namelijk de device afscherm als er 1 blokje wifi is dan gaat het bereik jusit wat omhoog. ik denk dat deze keuze gemaakt is om extra accu te besparen.

Amper launch games = true. Vind het zel ook persoonlijk vreemd dat er bij de launch maar 1 echt fatsoenlijke game uit komt en er voorlopig ook niks aan komt.

Dure accessoires ben ik het ook wel mee eens. De pro controller staat om sommige sites momenteel op 146 euro. Dit ligt in mijn ogen echter niet direct aan Nintendo maar aan de retailers. Al is het hele probleem van het opschroeven van de prijzen voor 99% te danken aan de bizar slechte beschikbaarheid van de hard en zelfs software.

Ik weet niet precies welke problemen hij met de joy cons heeft. de mijne werken goed. Wel heb ik in de linker stick als ik naar boven druk en iets tussen links en recht beweeg een knak in de stick zitten. een soort knars. Ik hoop maar dat het de nieuwigheid is.

Het beschadigen van het scherm vind ik inderdaad wel echt een domper. Nintendo had op hun klompen kunnen aanvoelen dat het scherm zou beschadigen met die harde kunstof ribben in de dock. Zeker omdat het scherm van plastic is. Moet zeggen dat ik dat ook erg jammer vindt. Ze hadden beter een stand kunnen maken waar je hem in zet.

De browser er niet op vind ik geen probleem. wie browsed er in godsnaam op een console???

Het kleine geheugen ben ik het ook met je eens. 32 Gb waarvan effectief 26 te gebruiken is en met Zelda (14GB) a over de helft vol zit is aan de krappe kant. Dit bewijst eigenlijk weer dat Nintendo helemaal niet wil dat mensen online spellen kopen in de store. je bent eigenlijk verplicht om de games te kopen op een cartridge. Dat neemt niet weg dat het weer geweldig is dat je er wel 512 Gb sd kaartjes in kwijt kan. Hiermee los je het probleem op door een betaalbaar medium toe te voegen. het is in mijn ogen overigens wel weer riskant. zeker als je gamedata gaat opslaan op een medium wat uit te lezen is op een pc. Dat hacked wel erg makkelijk in mijn ogen.

Maar goed ik vind het al met al een geweldig device.
Ik persoonlijk vind het ook een geweldig apparaat en wil hem nog steeds een keer hebben. Maar door alle issues, gebrek aan games, gebrek aan functionaliteit als tablet en bovenal door de bizar hoge prijs sla ik voorlopig over. Misschien over een jaar eens kijken.... Of twee jaar misschien wel.
Ik ben het grotendeels wel met je eens, al vind ik de accuduur op zich niet slecht voor wat je er mee kunt. Meer was natuurlijk altijd beter maar mijn Vita gaat onder dezelfde omstandigheden ongeveer een uur langer me. Mijn 3DS is dan weer een ander verhaal maar die speelt geen BotW.

Het had Nintendo wel gesierd als ze een optie hadden meegeleverd om het ding onderweg op te kunnen laden zonder de lader uit de dock te moeten trekken. Een auto lader was helemaal top geweest.

Framedrops heb ik in Zelda nog niet gemerkt, zowel docked als handheld. Misschien mis ik iets maar ik heb er toch zo'n 10 uur op zitten.

Dan komt het enige punt waar ik wel echt over val: wireless. Ik heb de dock achter de TV (LG B6) staan (anders staat hij voor het scherm) en daar heeft hij 0 bereik.
De consoles onder de TV hadden dat niet (maar die hangen allemaal aan LAN nu), en ik heb inderdaad ook problemen met de linker Joycon :/. Het probleem is dat het signaal weg valt en dus de input niet word herkent (of als je aan het lopen was Link dus fijn door rent terwijl je niets kunt doen). Dus dat word zoeken naar een andere locatie. Trouwens mijn Xbox One had ook problemen met controller disconnects bij launch dus ik hoop de Nintendo het ook weet op te lossen. Wat wel een "voordeel" is, is dat beide joycons appart verbinding maken en pauze dus wel nog werkt op de rechter).

En de accesoires zijn weldegelijk duur, en dan doel ik niet op de woekerprijzen van scalpers maar gewoon de retail prijzen. 70 euro voor een pro controller vind ik echt te veel. Zeker als die practisch nodig is om zonder joycon problemen te kunnen spelen.

Problemen met krassen vind ik ook slecht. Nintendo lever een screenprotector bij de carrycase van hun zelf. Waarom niet bij de console zelfs, zeker als de dock een issue is. En waarom inderdaad die ribben? Waarom niet zoals bij de WiiU dock rubber wieltjes? Vage keuze.

Browser is inderdaad een non issue. Op geen enkele van mijn consoles heb ik ooit de browser gebruikt afgezien van even kijken wat het kan. Goed het is een soort tablet dus misschien is het hier wat praktischer maar dat kan nog komen.

Voor de rest vind ik het OS sowieso wat karig, maar ik heb het idee dat Nintendo daar nog hard aan werkt.

En ja het intern geheugen is erg klein. Voor digitale games moet je gewoon een SD kaartje kopen, eigenlijk net zo als bij de 3DS en PS Vita. Het is in de essentie toch echt een mobiele console.

En bij de Vita was je al helemaal aangewezen op externe storage. Die moest je dan ook nog eens bij Sony kopen wat SD kaarten kennen ze daar niet. Alleen extra dure Memory cards. SD kaarten zijn juist goedkoop, alleen zijn de grootste varianten nog duur en de spellen zijn helaas wel wat groter dan bij de 3DS en Vita.

Ik vind dat zeker met Zelda het toch wel een geweldig ding is, maar er zijn ook zat verbeter punten. Een aantal ben ik zeker van dat die worden opgelost (vooral op softwarematig gebied, saves backuppen verwacht ik toch wel erg snel).
Ik vind het bijzonder dat je nog nooit framedrops hebt gehad. Dat zou betekenen dat het console afhankelijk is namelijk. Ik heb geregeld drops waarbij je nog net niet de beelden afzonderlijk van elkaar kunt onderscheiden zo langzaam. Wellicht wordt mijn unit te warm? waardoor deze downscaled. wie zal het zeggen. Zou eens een keer een zwaar stuk op kunnen zoeken en dan savonds/snachts even buiten gaan staan in de kou om te testen of de drops minder zijn. dan zou het dus betekenen dat het door hitte komt.

Ik zelf heb de joycon problemen niet. zou het kunnen zijn dat jij op 2.4 ghz wifi zit met je switch? ik weet namelijk dat BT en 2.4 ghz wifi elkaar echt ontzettend storen. en aangezien de signaal sterkte van de switch niet al te sterk is kan ik me voorstellen dat dit elkaar zo erg stoort dat de verbinding tussen de joycon en de switch even wegvalt. Domme fout van Nintendo natuurlijk maar dit is het enige wat ik me kan voorstellen dat het probleem is.

Ik zelf zit namelijk op 5 ghz en heb nog werkelijk nooit disconnects gehad. je zou het eens een avond kunnen testen door wifi uit te zetten.

Zitten de joycons aan de switch als deze wegvalt of aan de minimalistische houder wat een controller moet voorstellen. ik vraag me af waarom Nintendo dan niet heeft gekozen voor verbinding via connectors op de switch. er zit aan de onderkant van de joycons aan de binnenzijde een verborgen printplaat aansluiting. voor het opladen. Ik weet eigenlijk niet of hier ook communicatie mee plaats vindt, maar volgens mij wel.

Ik vraag me wel sterk af of Nintendo de games op zich ook kan updaten. Dat kun je in het OS namelijk niet echt terug vinden.

De accu is voor mij ook niet echt een punt. En in tegenstelling tot wat de sites schrijven werkt de actieve koeling altijd. In handheld mode hoor je hem wellis waar niet. maar je voelt hem wel warmlucht uit blazen. Dus het zal gewoon meer stroom verbruiken dan de gemiddelde tablet. Wel vraag ik me af in hoeverre de Nvidia chip echt krachtig is. Als ik kijk naar mijn 3 jaar oude samsung tab s 10.5 wat echt een traag ding is. die toont wel game beelden op het scherm die er veel strakker uit zien en met veel meer texture detail in 3d games.

[Reactie gewijzigd door sygys op 13 maart 2017 13:21]

Er zit ook geen actieve koeling in de iPad Mini, of de hardware die nodig is om het alles te draaien. Wat een argument dit :')
Heb je wel eens een teardown van beide apparaten vergeleken? De behuizing van een iPad mini bestaat bijna volledig uit de accu, daar is bij de Switch simpelweg geen ruimte voor.

https://nl.ifixit.com/Tea...ndo+Switch+Teardown/78263
https://nl.ifixit.com/Teardown/iPad+Mini+2+Teardown/19374
En m'n MacBook Pro heeft een nóg veel grotere accu. Aan het einde van de dag houdt een iPhone, iPad én MacBook Pro het ook maar paar uur uit op het moment dat je continu het maximale vraagt door zware toepassingen of games te draaien.
Tuurlijk hadden de PS4 en Xbox one ook kuren bij launch om over de Xbox 360 RRoD maar te zwijgen.

Maar hier gaat het om Nintendo. De NES had geen kuren, de SNES niet, ook de N64, GC, Wii en Wii U hadden geen kuren maar de Switch dus wel!

Nintendo consoles hadden altijd een soort van kwaliteitsgarantie dat de hardware bij launch top is, en alleen Nintendo had die status en die hebben ze nu niet meer, dat is waar ik op doel.
We zijn gewoon in tijden beland waarbij iedereen alles onmiddelijk op social media plaatst en het lijkt alsof de problemen alom tegenwoordig zijn.
NES cartridges maakten slecht contact (even blazen of tikken...)
SNES had trage processor.
N64 gebruikte cartridges tijdens opkomst van CD medium.
GC gebruikte geen normale DVD.
Wii was underpowered, zwakke straps etc...

Elke console kent zijn eigen kuren, gebreken of "features". SEGA had het, Sony had het en Nintendo ook.

Is niets nieuws, en in de meeste gevallen doet het ook niets af aan de functionaliteit.
Wat jij omschrijft zijn geen kuren, dit zijn "slechte" of toch mindere specs (buiten dan de cartridges). Het feit dat Nintendo andere media gebruikt dan alle tegenspelers, tsja, dat is ook weer typisch Nintendo. Als de bedoeling van een switch is dat je kan 'switchen' tussen portable en docked modus, dan is het wel van de pot gerukt dat deze dock je scherm kan beschadigen. Dat is dan gewoon echt een mankement en Nintendo heeft net de reputatie dat hun hardware doordacht is (los van gekke standaarden), bij deze duidelijk niet het geval.

Ze denken er dan wel aan om de cartridges te coaten met een bittere stof om te voorkomen dat kinderen deze in hun mond proppen. Volgens mij zijn er hier en daar de verkeerde prioriteiten gelegd. Het hele ding voelt aan als een rush naar productie...
Ik reageer op het lijstje van punten in de oorspronkelijke reactie...Het gros daarvan is het gevolg van een ontwerpkeuze. Niet van een technisch falen.

De schade aan het scherm lijkt me eerder een gebruikersfout (al dan niet verkeerd ingeschat door Nintentdo), want ik kan bij mij geen (kans op) schade ontdekken. Ik herken geen van alle klachten overigens...

Je hebt vast wel gelijk dat er een rush-to-production is geweest, maar zoals gezegd: ik herken de klachten niet.
Het is echt geen gebruikersfout. Ik heb de switch maar een paar keer voorzichtig en normale manier in het dock geplaatst en ook een fijne kras op het scherm en ook 2 kleine vlekken (links en rechtsonderin) op het scherm van de rubber voetjes van het dock. Deze vlekken kan je ook zo goed als niet meer weg wipen. Van de dock gaan ze echt nog wel een revisie uitbrengen dit kan niet anders. Hier is gewoon echt een ontwerpfout gemaakt.

Hier zie je de vlekken ook maar dan in de bovenste hoeken van het scherm

[Reactie gewijzigd door keepitfrosty op 13 maart 2017 15:19]

Over de kras kan ik niets zeggen, maar de vlekken van de rubberen pads heb ik weggeveegd met een brilpoetsdoekje (draag zelf een bril nl.).

Ik heb er later een 6" schermfolie-tje overheen (geen getemperd glas) geplakt en daar zag ik geen afdrukken meer op. Komt volgens mij van de weekmaker in de padjes en die afdrukken blijven na een tijdje (tot nu toe al een aantal dagen) vanzelf weg. Volgens mij had ik die folie ooit bij de Action gehaald.
Ik kreeg de vlekken niet meer weg met een brillendoekje. Heb er nu maar een screen protector opgeplakt.
Er zijn ook zat mensen in dit land die nog nooit bestolen zijn, dat wil niet zeggen dat criminaliteit niet bestaat.
VS.
Er zijn ook zat mensen met een Switch, die alleen maar klachten hebben. Dat wil niet zeggen dat de Switch geen goed product is.
Hoeveel is veel? Om welk percentage gaat het? Al worden er 100 mensen per dag slachtoffer van criminaliteit, dan nog is het geen uitgemaakte zaak, dat de politie/Justitie "fuckups" zijn. Als 100 op de 17 miljoen slachtoffers mensen structureel hoger dan normaal is, kun je spreken van een significante verslechtering.

Tussen nooit bestolen zijn of het ontkennen van criminaliteit zit nogal een (groot nuance)verschil.

Dat er klachten zijn, wordt ook door niemand ontkent. Het ontstaan van de klachten wijten aan een slecht product gaat mij (en anderen) te ver. Klagers zullen zich eerder (hard) uitlaten, dan de tevreden gebruikers. Daarbij worden de tevreden gebruikers (ik bijvoorbeeld) om de oren geslagen met met (onherkenbare) klachten...
Moet ik dan klakkeloos mee-klagen met de klagers of een "fuckup" erkennen?

Totdat je getallen feitelijk kunt vergelijken, zeggen forapostings vrij weinig. Het feit dat er een exploit uitgekomen is, zegt niets over de kwaliteit van de Switch. Exploits zijn van alle tijden. Idem voor de JoyCons, Wifi etc.

[Reactie gewijzigd door ProjWorld op 14 maart 2017 03:22]

Onzin !

Een trage Cpu of andere opslag medium is geen fout, dat is een keuze.

De switch heeft idd enorm veel issues en dat binnen 1 week na release al.
En hoeveel van de genoemde punten in de reactie van Consoles4life! zijn het gevolg van een (ontwerp)keuze?

Niet verder kijken dan je neus lang is...dat is pas onzin!
N64 gebruikte cartridges tijdens opkomst van CD medium.
En het bijkomend voordeel hiervan is dat je op de N64 geen laadtijden hebt.

Wat dat betreft mis ik die periode toch echt wel.
Absoluut waar...cartridges vind ik persoonlijk ook geen bezwaar O-)
Was ook zo gek om SF2 voor de SNES en FF2 voor de NeoGeo voor de normale prijs af te tikken. Dan was GoldenEye al een heel stuk goedkoper...

Alleen had Sony met de Playstation aangetoond, dat de laadtijden relatief laag konden blijven met het inladen en bufferen van de toch wel betere graphics. Voor wie de copybox-en nog kent: De CD-variant voor de SMD en SFC laadde de ROMs net zo snel in...

Ik denk dat ik te oud ben om de huidige gamers nog te snappen, als het om NIEUWE apparaten gaat. Vroeger kon je nog verwachten dat een console feilloos werkte, omdat er veel meer marge en ontwikkelingstijd beschikbaar was.
De NES had toen lang geleden ook een callback. Dat kun je je wellicht niet herinneren (mede ook omdat het in de EU niet gebeurd is), maar Nintendo is echt niet probleem vrij geweest hoor. Vroeger werd er wel beter gecontroleerd omdat je toen geen patches oid kon pushen.
Ik heb ze allemaal gepreordered maar dat wist de rest niet ;)
Je vergeet de positieve kanten te noemen in je opsomming.
1: Het hybrid concept van de Switch barst van de potentie.
2: Design ziet er buitengewoon vet uit.
3: Heeft de potentie om Nintendo's console IP's en handheld IP's naar 1 systeem te brengen.
4: Nieuwe pro controller zou wel eens de fijnste Nintendo controller ooit kunnen gaan worden.
5: De marketing is velen malen beter dan bij Nintendo's vorige console.
6: Rumble feature is echt een verbetering.
7: De Switch is de eerste regiovrije Nintendo home console.
8: Een legio aan 3rd party developers aanboord die in stilte aan mogelijk toekomstige verrassingen werken.
9: De Switch brengt cartridges terug naar home consoles.
10: 3 nieuwe highbudget Switch exclusives binnen enkele maanden ;)

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 13 maart 2017 09:12]

Puntje 8 zeiden ze bij de WiiU ook...Afwachten zeg ik.
Maar waarschijnlijk haal ik hem ergens op marktplaats eind dit jaar want de exclusives zijn wel altijd Bij de beste games van het jaar. Ik en de kids hebben ons vorig jaar top geamuseerd met Mario Kart 8 en Super Mario 3D World.
Puntje 8 wordt versterkt door puntje 3.

Verder ben ik het met je eens: 3rd party support was belabberd op de Wii U.

Toch wil ik Platinum games er even uitpakken omdat die met Bayonetta 2 en The wonderful 101 twee leuke exclusives naar de Wii hebben gebracht.

Let bij toekomstige 2e hands aanschaf van de Switch wel extra goed op of het scherm nog in goede staat is ;)
De switch is niet gehacked lol omdat ze een exploit hebben draaien betekend niks als je voor de rest geen systeem of kernel in kan vind dit ook een beetje foute infomatie van tweakers door te zeggen dat de swotch gehacked is omdat er een browser exploit werkt...en dock schade heb ik persoonlijk geen last van en ik snap ook niet dat mensen dit voor elkaar krijgen je moet wel heel hard em scheef de switch erin doen want de fotos die online staan met de reports dat de dock dat doet zijn in mij ogen niet door de dock (kan je zien aan de krassen)

Slechte wifi? Heeft elke console last van heb persoonlijk geen disconnect gehad of dat die niet wou connecten dusjs mss leg het wel aan de user?

Frame-rate issue komt wss door de firmware.
Shin'en Multimedia de dev van fast rmx liet weten dat de game soms op 900p draait omdat er een bug is die de firmware related is dus dat betekent dat niet de volle gpu power in docked mode kan gebruikt kan worden waneer dit gefixed is zal fast rmx altijd in 1080p draaien op 60fps
Wat dit ook betekent dat zelda frame-rate dips niet door de hardware komt maar door de firmware.

Kleine hdd...gelukkig zijn microsd kaartjes niet duur.

Joycon issue is omdat bij de linker joycon metaal zit waar ook de antenne zit en daarom heeft de linker joycon issues.
Youtuber spawn wave heeft dit gefixed door een rewire van de antenne en ik verwacht dat nintendo dit ook soort van gaat doen maar dan op een clean manier wss moet iedereen ook zn linker joycon gaan opsturen voor vervanging so far heb ik zelf de issue nog niet gehad.

Batterij...op je telefoon speel je ook voor 3 uur max een game die grapichs alles op eet en de switch kan je ook een battery bank eraan gooien vind dit niet echt een probleem ik raad trouwens de xianomi mi power bank pro 10,000mAh zn native usb c plug en prijs

En geen browser op release vind ik geen goede reden want tbh wie gebruikt er nou ewn browser op een console anyway.

Voor de rest sorry voor typfouten enz heb dit ff snel op mn mobiel zitten doen zal later wel ff alles verbeteren xD
letterlijk elk punt wat je hier noemt kan ik weerleggen. Heel deze waslijst is gewoon zoeken naar kritiekpunten, die in mijn ogen (en blijkbaar vele anderen) gewoon niet rellevant of juist zijn.

ik heb plezier met de switch en verwacht dat nog veel te hebben!
En toch ben ik heel blij met mijn Switch, ik kijk namelijk naar de positieve punten in plaats van alle eventuele minpunten te zoeken
Je hebt er zelf geen één zeker? Misschien heb ik geluk dat ik geen probleemgeval heb ontvangen, maar wat een lol heb ik met dit apparaat. Sinds de release alleen maar op de Switch gespeeld terwijl ik elke denkbare console heb staan inclusief een goede game pc.

Wanneer ik er zin in heb game ik op de TV, maar wil ik wat minder afgesloten zijn van mijn vriendin dan schakel ik over op handheld mode zonder veel in te leveren. Ging op zich ook wel met Steam streamen naar de laptop of de PS4 naar de Vita, maar dit voelt zoveel smoother.

Zou zelfs kiezen voor mindere graphics als ik dit met elke multiplatform game kon.
1: Binnen 10 dagen de Switch gehacked.
Dit is slecht want?

2: Geen browser.
Dit is slecht want?

3: Amper launch games waarvan alleen een full prized tech-demo als 1st party exclusive.
Dat is waar ..

4: Korte accuduur.
Geen probleem hier

5: Onnodige frame rate issues.
Geen probleem hier

6: Joycons werken niet naar behoren.
Geen probleem hier

7: accuduur laat te wensen over.
Geen probleem hier

8: Dock kan scherm beschadigen.
Geen probleem hier

9: Zeer zwak wifi signaal.
Geen probleem hier

10: paid online in combinatie met de herinvoering van friendcodes
Dus?

11: overpriced accessoires.
Vond wel meevallen. Had duurder verwacht.

12: Belacheliijk kleine HDD
Je kan een micro sd erbij mikken toch?
Er zit wel een browser in...
Op dag 1 kwamen de eerste semi-hacks al binnen. Bij de setup wordt een gedeelte van de browser aangesproken voor wat zaken en op dat moment haken ze in door via de dns naar een andere website te verwijzen.

De browser zelf is alleen nog niet voor gewone gebruikers als app te gebruiken
Waarom is bovenstaand bericht van Console4life! ongewenst?

Er staan genoeg feiten in.
Je laat je teveel leiden door negatief nieuws.
Negatieve specs? Lage specs ja. Wat is je probleem nu eigenlijk? Wat wil je nou?
En zelf heb je er dus blijkbaar geen. Is allemaal waar wat je zegt maar het gamed heerlijk weg BotW en Mario Kart is er over 6 weken. Dat is ook weer weken plezier.
BotW is er natuurlijk ook op de WiiU en Mariokart 8 heb ik al helemaal zoek gespeeld op de WiiU; gamed ook heerlijk. Als Mariokart 9 nou uit zou komen voor de Switch dan had je een punt gehad.

Ik heb idd nog geen Switch omdat ik geen handheld gamer ben en omdat de Switch nog helemaal niets gedaan heeft om Wii U bezitters over de streep te trekken, ook ben ik me rot geschrokken van alle gebreken bij launch. Ik hield het voor onmogelijk dat Nintendo ooit een console zou rushen met gebreken ten gevolgen, die ten kosten gaan van hun eigen goede naam.

De Switch is voor mij pas interessant zodra er voldoende goede exclusives zijn en zodra alle kinderziekten er uit gehaald zijn.
Ik heb een Wii U, kocht de Switch met name om de innovatie, daar ben ik erg blij mee. Zo kan ik als ik mobiel ben, gewoon verder met de games op het apparaatje, wat erg fijn is. Enige wat voor mij nog mist zijn Netflix en Plex apps, zodat ik mijn tablet niet hoef mee te nemen. :)
Die gebreken die je noemt zijn enorm opgeblazen. Toen de PS4 en Xbox One uit kwamen waren er net zo goed gebreken. Als er miljoenen worden verkocht dan zullen er een aantal tussen zitten met problemen. Zo is dat met elk product.

Een beetje nuanceren. 10 van de 12 punten zijn echt enorm overdreven of toont aan dat je niet eens weet hoe handhelds in elkaar zitten.
Haha! Zeker Mario Kart 8 nog niet in 200cc mode gespeeld! _/-\o_
Eerste call of duty game was in 2003. Sindsdien zijn er 13 uitgekomen. Dat is elk jaar een editie. Mario Kart kwam vijf keer uit. Voor elke console die uitkwam van nintendo eentje. Dat is dus ruim 2,5x zoveel call of duty in hetzelfde tijdsbestek...
Of laten we anders Uncharted pakken. Een game die niet echt bekend staat om het uitmelken. Sinds 2007 kwamen er 6 games in deze serie uit. Mario Kart maar 3 keer.
Halo dan maar proberen? 11 games sinds 2001. Of laten we GTA pakken 15 games sinds 1997. Mario dan? 12 games sinds de start van call of duty inclusief 2d, 3d platformers op handheld en console.
Zelda is misschien niet de beste game om de Switch mee te beoordelen.

Bekijk Fast RMX eens: https://youtu.be/aDAkVPTn8cc

[Reactie gewijzigd door __Rza op 13 maart 2017 22:17]

Nee dat is geen Wipeout maar wel een spel wat in de categorie van F-Zero past. De naam staat er bij; Fast RMX.

Dat ik vroeger Zelda; A link to the past speelde op de Game Boy wil niet zeggen dat de Zelda die ik nu speel geen 60 euro waard is. De huidige Zelda is namelijk geen retrogame net zoals Fast RMX dat ook niet is.
Nee hoor; staat er gewoon per ongeluk dubbel en zodra ik dat verander kloppen de reacties op mijn reactie niet meer, dus laat ik het lekker staan.

Speciaal voor jou dan een nieuwe nr 7 omdat 'ie er dubbel staat ;)

7: Past gen. specs op een next gen. console.
Dan ben ik 7 niet met je eens. Want als je het als mobile device ziet is hij zeker wel next gen! Je kan dit eerder vergelijken met een PS vita dan een PS4. Of kan jij je PS4 oppakken en in de trein spelen?

Het is gewoon een mobile device die ook op je tv kan. Voor zo een apparaat produceert hij flink mooie graphics!

Vind persoonlijk dat je een beetje non argumenten zit te verzinnen gewoon. Beetje zo het is nooit genoeg, er is altijd wel wat te zeuren..

Het is gewoon een hardstikke leuk apparaat en met de juiste games erop heeft Nintendo het gewoon prima gedaan. Ik heb afgelopen weekend heerlijk Zelda zitten spelen vanuit mijn hotel bed. Een ervaring die met deze kwaliteit voor de Switch niet mogelijk was. Dus wat dat betreft zeker een nieuwe ervaring en wel degelijk next gen!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 13 maart 2017 14:45]

Nintendo heeft de Switch gepresenteerd als de opvolger van de Wii U en niet als opvolger van de 3DS.

Er komen nu dan ook geen Wii U games meer uit (zelfs de productie van de hardware is gestopt) terwijl de 3DS nog wel support krijgt.

Als je de Switch als handheld ziet betekend dat, dat Nintendo momenteel 0 homeconsoles heeft en 2 handhelds tegelijkertijd en dat klinkt mij nogal onlogisch.

Ik zie de Switch dan ook niet als een PS Vita of PS4 maar als de verdere uitwerking van het Wii U concept.

Of de Switch de handheld markt op gaat is vooralsnog alleen wishful thinking vanaf mijn kant want tot op heden is er nog 0,0 % bewijs dat de Switch de IP's van de 3DS in de toekomst zal overnemen.
Nintendo heeft de Switch helemaal niet als opvolger van de Wii U gepresenteerd, maar gewoon als een geheel nieuw uniek apparaat. Nergens in uitingen van Nintendo komt naar voren dat de Switch de nieuwe Wii U moet zijn.
Het is gewoon een nieuw soort apparaat een hybride van mobile en console. Dat is uniek en nooit eerder gedaan. Het bied ook echt nieuwe spel ervaringen wat mij betreft.

Natuurlijk zijn de vergelijkingen snel gemaakt omdat de Wii U ook een soort tablet was en nu ook uit productie wordt gehaald etc. Maar toch is het een beetje hezelfde als zeggen dat de iPad de opvolger is van de iPhone... Nee het zijn gewoon 2 verschillende producten die beide een andere ervaring bieden. Zo is dat ook met de Switch en de Wii U..

Dus dat de Switch niet per definitie beter presteert dan de Wii U maakt in dit geval ook niet uit. Het apparaat bied iets wat geen enkel ander apparaat je tot nu toe kon bieden en dat maakt het wel degelijk een echte next gen! Next gen hoeft niet altijd te zitten in het feit dat het betere graphics kan produceren. Het kan ook liggen in een hele nieuwe manier van gamen te geven. En dat doet de Switch hier zeker!
Dude, the Switch en de Wii U kunnen quasi identiek hetzelfde alleen is de switch beter uitgevoerd en nog een tikkeltje meer flexibel.

Beide op tv en handheld? Check.
Motion controls? Check
Pro controller? Check

Verschil is dat de switch direct ook alle hardware met zich mee draagt en je dus weg kan lopen van je televisie. Hoe kan je niet de Wii U en de Switch gaan vergelijken? Nintendo heeft trouwens toegegeven dat ze het tablet concept wouden uitbuiten bij de Wii U, alleen hadden ze de snelle opmars van de tablets onderschat waardoor ze quasi bij launch met een verouderde, mindere nuttige tablet zaten dan Apple, Samsung en talloze anderen.

Tuurlijk is de Switch de opvolger van de Wii U. Nintendo zal dat uiteraard niet aan je neus hangen zolang ze nog Wii U soft- en hardware verkopen.

Verder zijn iPod, iPhone en iPad wel vergelijkbare producten op verschillende vlakken maar het verschil zit hem in het doel van het device en het ontwerp dat zich daar aan aanpast. Wat is het verschil in doel tussen de Wii U en de Switch? De Switch voegt enkel wat functionaliteit toe, belangrijke functionaliteit weliswaar aan de verkopen te zien en het enthousiasme.
De switch kan je mee naar buiten nemen en de wii U niet. Toch wel een groot verschil lijkt me.
Dat staat toch in mijn comment, niet? De Switch is niet meer dan een Wii U met de console in de tablet gegoten. Een elementaire stap zo blijkt uit de verkoopcijfers, maar dat maakt het niet minder de opvolger van de Wii U. Dat concept wilden ze zoveel jaar geleden al uitbrengen maar de hardware was nog te duur. Nu kan dat wel inclusief cd vervangen door sd kaartjes.
Ik vind de enige overeenkomst tussen de wii U en de Switch dat ze beide een scherm hebben die je in je hand houd. Voor de rest is alles totaal anders en kan je de switch op heel veel andere manieren gebruiken dan de Wii U. Bij de Wii U was het meer een controller met ingebouwd scherm niks meer niks minder. Het feit dat ze beide een scherm hebben die je in de hand kan houden, maakt de switch niet meteen de opvolger. Ik persoonlijk vind de Switch dusdanig anders dat je toch echt wel kan spreken van een echt nieuw product in plaats van een opvolger. Ook Nintendo noemt het geen opvolger maar gewoon een nieuw product en daar geef ik hun gelijk in. Er zijn gewoon veel meer verschillen dan overeenkomsten. Nogmaals de ipad is ook niet de opvolger van de iphone.
Ja de wiiU had een touch screen en ja de switch ook, maar dat is dan ook echt de enige overeenkomst. De vergelijkingen met de hardware power van de 2 of zelfs de switch vergelijken met een ps4 raakt nog kant of wal wat mij betreft. ik snap dat mensen graag vergelijken om hun oordeel te maken, maar de switch is gewoon uniek en er valt gewoon weinig mee te vergelijken. Dat is ook waarom ik denk dat het een mega seller gaat worden. Best knap om vandaag de dag nog een uniek hardware concept neer te zetten. Wat dat betreft heeft Nintendo dat netjes gedaan!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 14 maart 2017 00:55]

Hoe kun je nou ontkennen dat de Switch de opvolger is van de Wii U? LoZ BotW kwam natuurlijk niet voor niets naar zowel Wii U als Switch

Ook is er niks nieuws en unieks aan een hybride console of een handheld en home console in 1 concept.

Heb je een PSP 2000 (of nieuwer) heb je slechts een enkel kabeltje nodig om je PSP in een home console te veranderen om mee op je televisie te kunnen spelen.

Dat de Switch een nieuwe manier van gamen biedt is niet helemaal waar, het enige dat echt vernieuwend is aan de Switch zijn de uitgewerkte rumble features en het afneembare joycon principe.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 13 maart 2017 16:11]

Ja ik zit niet te wachten om Zelda te spelen? Maar ik heb teminste geduld. Wat mensen zoals jij niet hebben blijkbaar. Als je een beetje mee bent me de huidige trend van gaming consoles of games zelf, weet je toch dat je moet wachten op reviews en zeker moet zijn of je rommel binnen haalt of kwaliteit..
Hoeft helemaal niet illegaal te zijn als je de originele Wii-U disc gebruikt.. En ze hebben em dus al deels draaien.. En de switch is verre van een unieke belevenis, er is niets origineels aan dat ding (wil natuurlijk niet zeggen dat jij het niet leuk moet vinden dan, maar origineel of bijzonder? Nope..).
Haha zonder naar je tags te kijken dacht ik al dat je een nintendo fanboy was. Geen probleem, enjoy je 'unieke' belevenis. Mijn Nvidia Shield K1 is zelfs nog krachtiger als dat ding.
Ik zou de Switch kopen... Als de Hardware niet zo oud was. De spellen en alles top, maar die Hardware kan gewoon echt niet meer.

De hack is al snel gevonden, maar wat doet dit nu precies? Kunnen er nu spellen illegaal worden gespeeld of is er alleen access tot de root van de machine? Dit zegt mij verder vrij weinig.

[Reactie gewijzigd door Macboe op 13 maart 2017 08:20]

Ik zou de Switch kopen... Als de Hardware niet zo oud was. De spellen en alles top, maar die Hardware kan gewoon echt niet meer.
Wat voor hardware had er dan in moeten zitten en welke prijs was je er bereid er voor te betalen?
Wat voor hardware had er dan in moeten zitten en welke prijs was je er bereid er voor te betalen?
De Nvidia Tegra gebaseerd op de Pascal ipv Maxwell architectuur, voor 50 euro meer. Ze hadden zich niet zo moeten haasten met de release. Die Pascal chip wordt een stuk minder warm waardoor actieve cooling misschien niet eens nodig was, hij gaat langer mee met de accu, en is een stuk sneller. Als die chip erin zit had ik misschien alle andere kleine mankementjes over het hoofd gezien en had ik een Switch gekocht op release / kort na release.

Nu wacht ik wel op de Switch 2.0 of the New Switch XL aangezien die hoogstwaarschijnlijk weer backwards compatibility gaat krijgen. Dat is ook de reden waarom ik een Wii U heb aangeschaft pas geleden, want de Switch heeft geen backwards compatibility.
Blame Nvidia. De 2017 refresh van de Shield draait ook op de X1. Er bestaat op dit moment geen enkel mobiel apraat met Pascal Tegra. Desondanks produceerd de Switch de beste mobile graphics ooit gezien. Source: digital foundry/eurogamer.
Als je de spelletjes al top vind dan kan je hem toch gewoon kopen, het is nintendo he daar hoeft geen gtx980 en weet ik het in te zitten voor mario etc.
Ik zit met de FPS wat al gezien is in Zelda, en dit zijn nog maar de spellen van nu (release date). Het kan zijn dat latere spellen beter worden, of slechter. Dit wacht ik liever af.
Met zelfde heb je een punt die vind ik ook niet echt heel mooi, maar het kan ook de setting zijn waar ze voor gekozen hebben(Vind hem op de WiiU ook niet mooi).
Maar dat is inderdaad even afwachten inderdaad.
Vanaf de NES heb ik elke Nintendo Console gekocht. Maar deze sla ik over. Ik vind de prijs gewoon te hoog voor wat je krijgt.
Ik zou de Switch kopen... Als de Hardware niet zo oud was. De spellen en alles top, maar die Hardware kan gewoon echt niet meer.

De hack is al snel gevonden, maar wat doet dit nu precies? Kunnen er nu spellen illegaal worden gespeeld of is er alleen access tot de root van de machine? Dit zegt mij verder vrij weinig.
De hardware maakt de console niet, dat doen de games.
[...]


De hardware maakt de console niet, dat doen de games.
Beiden. Je wilt ook geen Need 4 Speed, Doom of Fifa meer spelen op 320x240 in 16 kleuren met 15 fps...

En je moet natuurlijk, als fabrikant zijnde, een grote zak geld hebben om game-bureau's over te nemen. En om miljoenen google/facebook-ads te kunnen kopen.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 13 maart 2017 14:21]

Root access betekent dat we er code op kunnen runnen als we dat willen. Op dat punt krijg je een situatie zoals met de Wii erg populair was: Homebrew ervoor schrijven.
Goh je zou denken dat Nintendo wel iets voorzichtiger zou zijn... Niet dat het nu al aan de orde is maar als de switch al vrij vlot te hacken is om er illegaal gedownloade games op te kunnen spelen dan zou het me niks verbazen als dit echt de laatste console van Nintendo zou zijn...
Zelf zou ik het wel leuk vinden als ze dan gewoon games op andere platformen uit gaan geven, maar het zou jammer zijn dat de innovatieve hardware verdwijnt.
Ik denk dat er achter de schermen er al een switch se wordt ontwikkeld, dit keer wel met een 14/12nm cpu & gpu, (minder energie/warmte en meer ruimte voor een grotere accu)en de rest van de kinderziektes eruit.
Dat lijkt inderdaad wel een beetje de gang van zaken te zijn in console land tegenwoordig. Breng versie 1.0 uit (eigenlijk beta 0.9) en kijk waar mensen tegenaan lopen. Na ongeveer 1 of 2 jaar kondig je versie 1.5 (eigenlijk 1.0) aan waar alle bekende issues zijn aangepakt.

Zelfde gebeurt trouwens ook al jaren met software :/
Tegenwoordig? Dat is toch altijd al de praktijk geweest? De NES en SNES hebben ook meer dan 1 revisie gekent, bij de n64 kon je hardware bijsteken. Ook games kregen soms patches (alleen zagen vroege kopers die nooit, die kwamen alleen met nieuwe aankopen), voor serieuze speedrunners kan het soms erg belangrijk zijn dat je de juiste cartridge van een game hebt.
Dat beloofd voor de toekomst ... PSP was ook zeer snel uitgebracht en compleet gehackt ... :)
Hebben ze dan geen CSO bij Nintendo... of is 't tijd om hem/haar te ontslaan.