×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft brengt OneDrive als uwp-app naar de Xbox One

Door , 70 reacties

Microsoft heeft de OneDrive-app voor de Xbox One een update gegeven. Op de console kunnen nu alle bestanden die bij de opslagdienst gestald zijn geopend worden. Met de oude app waren alleen foto's en video's te bekijken.

Met de update naar de Universal Windows Platform-app beschikt de OneDrive-applicatie van de Xbox One nu over dezelfde functionaliteit als de versies op Windows 10 voor pc's en smartphones. Alleen de interface is iets aangepast voor gebruik op de console, schrijft MSPpoweruser.

Met de app zijn vrijwel alle in Microsofts dienst opgeslagen bestanden te benaderen, zoals Office-documenten. Pdf-bestanden zijn bijvoorbeeld nog niet te openen. Microsoft raadt Xbox One-gebruikers die foto's en video's vanuit OneDrive willen bekijken aan daar de Photos-app voor in te zetten. Voorheen waren dit de enige bestanden die met de beperkte OneDrive-app te benaderen waren.

De app is via de Store of via de 'ready to install'-link te verkrijgen. De oude app staat ook nog in de downloadwinkel en is aan de blauwe kleur te herkennen.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

13-03-2017 • 07:59

70 Linkedin Google+

Reacties (70)

Wijzig sortering
MS-baas Satya Nadella vindt Windows belangrijker dan de Xbox en is al enige tijd bezig om de scheidslijn tussen console en PC weg te poetsen. Het OS van de Xbox One is een afgeslankte Windows 10, kan universele Windows apps draaien (inclusief emulators, Kodi, etc)., heeft nu ook OneDrive-support. Tegelijkertijd krijgt Window 10 ook meer op gamers gerichte functies zoals een ingebouwde game-streaming functie en een "game mode". Daarnaast zullen alle toekomstige MS-games "Play Anywhere" ondersteunen: wie een MS-titel koopt op de PC kan die ook op de Xbox One spelen en andersom.

Ik denk dat de volgende stap van MS zal zijn dat het hele onderscheid tussen PC en console op de schop gaat. Als de Xbox One een uitgeklede Windows 10-PC is waarop UWP-executables draaien, is het een kleine stap om een PC met Windows 10 volledig compatibel te maken met de Xbox One dmv een Xbox Mode . Vergelijk het maar met wat Valve wilde doen met de Steam-box. Met het verschil dat MS meteen honderden miljoenen potentiele "Xbox One PCs" hierdoor zou krijgen. Tegelijkertijd zou hierdoor ook elke hw-fabrikant custom-"Xbox One"-PCs op de markt kunnen zetten.

De Xbox One zou dan in een keer weer met de Sony PS4 kunnen concurreren qua gebruikers, Steam zou er opeen een geduchte concurrent bij krijgen, het gebruik van UWP en de Windows-store krijgt een boost, etc.

Het enige nadeel van deze rigoureuze stap zou zijn dat de inkomsten van de Xbox One-hw-verkoop zouden instorten. Aan de andere kant, door de volledige Xbox One-ervaring aan te bieden op Windows 10 PCs, zou het aantal abonnee's op Xbox Live aanmerkelijk kunnen groeien en zal Windows 10 in allerlei nieuwe form factors beschikbaar zijn, van mediabox tot super-krachtige game-PC.

[Reactie gewijzigd door ymmv op 13 maart 2017 16:00]

De Xbox One zou dan in een keer weer met de Sony PS4 kunnen concurreren qua gebruikers, Steam zou er opeen een geduchte concurrent bij krijgen, het gebruik van UWP en de Windows-store krijgt een boost, etc.
Volgens mij vergeet je 1 ding. De bereidheid van mensen over te stappen naar het UWP platform. Mij zul je daar niet zo snel zien in ieder geval, ik ben het GFWL gedrocht nog niet vergeten...
De enige kans dat mensen er gebruik van gaan maken, zijn exclusive UWP games. Die games zullen ze dan zelf moeten ontwikkelen of een grote zak geld neerleggen bij andere ontwikkelaars om het exclusief op UWP te houden (wat denk ik niet lukt, crackers kunnen weer lekker los).
Maar ik zie dat niet gebeuren. Die andere ontwikkelaars zouden gek zijn om exclusief UWP te doen. Dan mis je dus de Steam users en PS4 users... das een bak met potentieel geld!
Het enige nadeel van deze rigoureuze stap zou zijn dat de inkomsten van de Xbox One-hw-verkoop zouden instorten.
Zo'n groot nadeel is dat niet. Het verdienmodel is dat er via de software verdiend wordt, in grote lijnen als in de printer-industrie.
Als deze stap waarin hardware scheidslijn is vervaagd en hij aanslaat bij de consument, zullen de software-inkomsten vele, vele malen de XBox One hardwarekosten dekken, zelfs als die met dik verlies verkocht worden.
Je vergeet een ander groot nadeel: optimalisatie. Sinds alle XBox consoles gelijk zijn, zijn ze uitgebreid geoptimaliseerd. Daarom kunnen games die op de PC erg hoge specs nodig hebben, soepel draaien op de XBox One.

Neem bijvoorbeeld BF1. Bij de release was het vrijwel onmogelijk om voor de prijs van een XBox One een PC te bouwen die het spel even soepel draaide als de XBox One, en dan nog geld voor een controller over te hebben.

Natuurlijk brengen PC's veel voordelen met zich mee, maar het fragmenteren van de consolemarkt brengt duidelijk nadelen met zich mee. Ik betwijfel of het echt een voordeel is.
Wat je beschrijft is inderdaad wat Microsoft van plan is, maar in de realiteit is dit een utopie. Het aantal pc-gamers dat bereid zal zijn om Steam in te ruilen voor UWP games uit de Windows Store zal ZEER miniem zijn. De reputatie van Microsoft bij pc-gamers lag al onder het nulpunt na GFWL, en is de laatste tijd nog verder gezakt door de UWP beperkingen en de slechte kwaliteit van de meeste UWP games. De meeste pc-gamers hebben trouwens géén xbox, dus Play Anywhere is waardeloos voor hen. Ook biedt Steam reeds een full picture mode aan voor wie z'n pc om de tv wil aansluiten. De kans dat de Windows Store een geduchte concurrent wordt voor Steam lijkt me op dit moment astronomisch klein.

Het enige dat Microsoft met een "Xbox One"-PC kan bereiken is dat er meer XBox fans voor de pc kiezen in plaats van voor de Xbox console. In dat geval is de kans groot dat die gamers vroeg of laat ook de voordelen van Steam ontdekken, zoals gratis online gaming, véél goedkopere games via competitieve 3rd party keyshops, onbeperkt modden en tweaken, veel ruimere keuze qua input devices, trading cards enz. In dat geval zullen die gamers enkel nog maar de 1st party games van Microsoft kopen in de Windows Store, waardoor Microsoft een pak inkomsten verliest vanwege de royalties op de verkoop van 3rd party games en het jaarlijkse Gold abo dat ze nu krijgen van Xbox gamers.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 14 maart 2017 14:42]

De overstap naar UWP-applicaties is er een die wij gezamelijk in de komende 10 jaar moeten gaan maken. Door afstand te nemen van de oude onveilige win32-applicaties wordt in mijn optiek een veiliger en stabieler systeem gemaakt.

Wel vind ik OneDrive voor de Xbox One een verrassing. Een dienst van Microsoft die een monopolie heeft op clouddiensten op de Xbox one? Dat klinkt veel als Internet Explorer als default browser op een Windows systeem. Het zou fijn zijn als andere leveranciers zoals Dropbox ook hun eigen UWP-applicaties zouden mogen maken voor de Xbox.
Wel vind ik OneDrive voor de Xbox One een verrassing. Een dienst van Microsoft die een monopolie heeft op clouddiensten op de Xbox one? Dat klinkt veel als Internet Explorer als default browser op een Windows systeem. Het zou fijn zijn als andere leveranciers zoals Dropbox ook hun eigen UWP-applicaties zouden mogen maken voor de Xbox.
Hoe kom je er bij dat ze dat niet zouden mogen?

Ze waren zelfs eerder dan OneDrive zelf..

https://blogs.dropbox.com.../12/dropbox-app-for-xbox/

[Reactie gewijzigd door Kapitein187 op 13 maart 2017 08:18]

Naast dat monopolie een non issue is hier, is ook de claim dat win32 apps onveilig zijn totale onzin.
UWP is wat meer sandboxed en beschermt de ontwikkelaar van bepaalde zaken, maar dat betekent niet dat win32 apps zonder die sandbox direct onveilig zijn. Als het goed ontworpen apps zijn is het net zo veilig.
Je bevestigd eigenlijk alleen maar dat UWP apps veiliger zijn dan win32 apps
Nee hij zegt hiermee dat de code die in UWP apps gebruikt worden net zo onveilig kunnen zijn als win32 applicaties, als deze niet in een sandbox zaten. Microsoft zou ook bij win32 applicaties sandboxes neer kunnen zetten, daar gaat het dus om. In praktijk zijn UWP apps veiliger omdat niemand alles in sandboxes(bijv Sandboxie) gaat draaien, maar in theorie net zo onveilig. UWP apps kan je net zoals win32 apps gewoon in C++ schrijven.

Microsoft heeft zelfs een Howto om bestaande C++ code in een UWP omgeving te draaien, alleen moet je wel de meeste Win32 API calls omzetten in API's die UWP ondersteunt.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 13 maart 2017 10:00]

Microsoft zou ook bij win32 applicaties sandboxes neer kunnen zetten, daar gaat het dus om.
Nee dat kan dus niet.
Dan zouden een deel van ie applicaties gewoon niet meer functioneren. Win32 laat te veel ruimte om bijvoorbeeld willekeurige geheugenruimte te manipuleren en als die ruimte er is dan maker er programmeurs gebruik van. Als je dan de Win32 applicaties die dat doen sandboxed in een bepaald stuk geheugen dan functioneren ze niet meer.
Dat ligt er net meer aan hoe de sandbox nou precies werkt, veel sandboxes werken met de ene applicatie wel en de andere niet, maar dan heb je weer andere die er dan wel weer mee werken. Maar je kan wel stellen: Hoe minder applicaties werken, hoe veiliger het is, omdat er veel minder wordt toegelaten. Je hebt praktisch wel gelijk hoor, het zou heel moeilijk zijn voor Microsoft, en daar hebben we nu UWP voor.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 13 maart 2017 10:43]

Punt alleen is dat in de praktijk apps niet goed worden ontworpen en zon sandbox dus wel nuttig kan zijn.
Waarom zouden wij dat moeten? Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gaming, en daarvoor heeft UWP bijna alleen maar nadelen.

Naar mijn mening kan UWP gerust bestaan naast de klassieke win32 applicaties, en is het aan de consument om te kiezen wat ze willen gebruiken.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gaming, en daarvoor heeft UWP bijna alleen maar nadelen.
Wat voor nadelen?
Doordat de bestanden van UWP "apps" opgeslagen worden in geëncrypteerde containers, is het zo goed als onmogelijk om games onbeperkt te modden of naar eigen smaak aan te passen. Ook maakt het sandbox concept het onmogelijk om 3rd party tools zoals RTSS of SweetFX te gebruiken. Het fixen van broken ports zoals Durante deed met Dark Souls via DsFix mogen we dus vergeten. UWP games hebben dus in feite dezelfde beperkingen dan een console game, en kunnen enkel "as is" gespeeld worden. Het onbeperkt aanpassen, modden en tweaken van games naar eigen smaak is thans een van de grootste voordelen van pc gaming.

Daarnaast zijn er nog bijkomende problemen, zoals de beperkte ondersteuning voor controllers en stuurtjes, overlays van win32 programma's (zoals Steam) die niet werken en het feit dat er systeemupdates van Microsoft nodig zijn om nieuwe features zoals GSync toe te voegen. UWP staat dan ook haaks tegenover het open karakter van pc-gaming zoals we het al altijd gekend hebben.

Meer info hier.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 13 maart 2017 11:16]

Ik denk dat de hoeveelheid mensen die hacks die ingrijpen op de game nodig hebben om games te spelen zeer beperkt is.
De meeste hacks op games zijn voor vermoedelijk voor cheaters. Misschien kan je dus inderdaad iets minder een UWP game van buitenaf beinvloeden maar dat geldt daarme dus ook voor valspelers en partijen die op andere dubieze manieren geld verdienen aan gamers.

Overlays zijn trouwens best mogelijk met UWP. Dat is dus niet een goede reden voor Steam om niet te werken.
En G-sync (nVidia) en Freesync (AMD) ondersteuning zijn ook al 10 maanden geleden al toegevoegd aan Windows 10 voor UWP
https://blogs.msdn.micros...more-now-enabled-for-uwp/
Inclusief vsync

[Reactie gewijzigd door TWyk op 13 maart 2017 11:52]

Mods hoeven niet per sé hacks te zijn. HD texture packs bijvoorbeeld vervangen gewoon de bestaande textures door betere exemplaren waardoor een oudere game er stukken beter uitziet. Zelfs dit is onmogelijk binnen UWP.

Elke pc-gamer die ik ken heeft al wel eens een mod of fix geďnstalleerd voor een of andere game. Durante heeft laten weten dat DsFix (resolutie en framerate fix voor Dark Souls) al meer dan 1,5 miljoen keer gedownload is. Het aantal bezoekers van Nexusmods stijgt exponentieel. Beweren dat de hoeveelheid mensen die mods gebruikt zeer beperkt is, is dus pure onzin.

UWP is ook absoluut geen garantie tegen hacks: verschillende UWP-games zijn al op een of andere manier illegaal te spelen, ik heb sites gezien die ESP tools verkopen voor Gears of War 4 en Cheatengine werkt prima in Killer Instinct. Moest UWP ooit populair worden bij gamers, dan zullen hackers zich ongetwijfeld daarop richten. De pc-gamer is dan uiteindelijk dubbel de dupe.

Ik ben erg benieuwd welke overlays van win32 programma's er wel werken binnen UWP games? Ik ken er alvast geen.

Dat Microsoft ondersteuning moest toevoegen voor G-Sync en Freesync is net mijn punt. Er was immers geen systeemupdate van Microsoft nodig om deze features toe te voegen binnen de win32 omgeving. Alweer is dit te vergelijken met een console, waarbij nieuwe features enkel mogelijk zijn als de systeembouwer ze implementeert.
Ik ben erg benieuwd welke overlays van win32 programma's er wel werken binnen UWP games? Ik ken er alvast geen
Ik ben geen pc gameexpert maar bijvoorbeeld Dxtory heeft overlays die bij UWP games werken.
Hier in actie bij UWP game Forca 6: http://imgur.com/a/6FS0m

[Reactie gewijzigd door TWyk op 13 maart 2017 12:57]

Elke pc-gamer die ik ken heeft al wel eens een mod of fix geďnstalleerd voor een of andere game. Durante heeft laten weten dat DsFix (resolutie en framerate fix voor Dark Souls) al meer dan 1,5 miljoen keer gedownload is. Het aantal bezoekers van Nexusmods stijgt exponentieel. Beweren dat de hoeveelheid mensen die mods gebruikt zeer beperkt is, is dus pure onzin.
Wacht. Je haalt o.a. je kennissenkring aan om die uitspraak als 'pure onzin' af te doen? Kun je aangeven waarom je denkt dat jouw kennisenkring volledig representatief is voor álle gamers wereldwijd die op Windows 10 gamen?

De andere cijfers die je aanhaalt zeggen mij niet zo veel t.o.v. de totale groep gamers wereldwijd. Volgens mij is die totale groep gamers namelijk ook groeiende.

Ik kan me goed voorstellen dat het aantal gamers dat sleutelt aan games relatief beperkt is.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gaming, en daarvoor heeft UWP bijna alleen maar nadelen.
Uiteindelijk bedoel je gewoon dat UWP volgens jou nadelen heeft voor jouw manier van gamen, niet voor gamen zelf. Dat kan met of zonder UWP net zo goed.

[Reactie gewijzigd door gday op 13 maart 2017 13:31]

Het gaat met name om de laatste zin van zijn comment:

"UWP staat dan ook haaks tegenover het open karakter van pc-gaming zoals we het al altijd gekend hebben."

PC gaming is niet het domein van de eenheidsworst, maar het domein van de PC als alleskunner. Dat betekent dat je zelf je systeem kan samenstellen, dat je zelf kán bepalen of je mods gebruikt, enzovoort.

UWP legt die controle geheel in handen van Microsoft en dat is per definitie ongewenst en ook een verandering van de huidige situatie waar de gamer helemaal niets aan heeft.
Dat valt wel mee, je kan nog steeds modden, het probleem ligt nu alleen maar bij de developers dat ze daar ondersteuning voor moeten bieden. Dit kan zo makkelijk zijn als een map extern hebben waar dan externe data vandaan kan worden ingeladen. Er zijn al wat games die mods extern van hun game bewaren, Factorio is de eerste die in mij opkomt :) die heeft lekker een mapje in de APPDATA folder.
Doet niets af aan de stelling dat UWP een ongewenste mate van afhankelijkheid naar PC gaming brengt. Het blijft een tuintje van Microsoft waar je in te gast bent, en dat blijft ongewenst.

Verder is het niet te doen om alleen voor UWP versies een andere werkwijze te hanteren als het gaat om modding. Het blijft vrijwilligerswerk.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 maart 2017 12:32]

Natuurlijk is mijn kennissenkring niet volledig representatief voor álle gamers wereldwijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar er zijn wel genoeg bewijzen dat er een voldoende groot publiek is voor mods. Voor Minecraft alleen al zijn er mods die maandelijks meer dan 1 miljoen keer gedownload worden (bron). De meest gedownloade mod voor Skyrim op Nexusmods is zelfs meer dan 14 miljoen keer gedownload. Ik vind "zeer beperkt" dan ook absoluut niet correct.

Je kan toch niet ontkennen dat modding heel wat voordelen met zich meebrengt: het visueel verbeteren van oudere games, het fixen van framepacing problemen en slechte ports, het toevoegen van gratis community content en zelfs het ontstaan van compleet nieuwe games en genres dankzij total conversion mods. Dit alles onmogelijk maken heeft dus sowieso een negatieve impact op pc-gaming, ongeacht het aantal gamers dat er effectief gebruik van maakt.
Minecraft en andere UWP modding kan wel:
https://www.youtube.com/watch?v=j-EYriU76ro
https://www.reddit.com/r/...inecraft_windows_10_mods/

SLI met UWP werkt ook:
https://www.reddit.com/r/...ndows_store_xbox/czlrcf5/

[Reactie gewijzigd door TWyk op 13 maart 2017 17:45]

Die post over Minecraft mods is meer dan één jaar oud, toen uwp apps nog niet eens geencrypteerd waren. Voor zover ik weet is er momenteel geen actieve modding community voor de uwp versie van Minecraft. Veel is er dus blijkbaar niet van gekomen. Je bewijst dus mijn punt dat mods voor uwp games extreem moeilijk of zelfs onmogelijk zijn. Zelfs als een hacker er in slaagt om een game te modden, dan is de kans groot dat Microsoft dat "lek" dicht met een systeem update.

Gelukkig lijkt Valve niet van plan om uwp games te ondersteunen in Steam. Zolang dat niet gebeurt, zullen devs win32 games blijven maken.
ik heb alleen maar aannames gelezen in je post, er wordt niks bewezen. Voor mods hoef je helemaal niet per se te hacken, de developers moeten gewoon een mogelijkheid bieden om externe resources te laden... Dat is ook hoe Skyrim werkt, je laadt de base game (met uitbreidingen wanneer gewenst) en daarna externe data packs, dit zou je op een externe schijf kunnen hebben, je moet alleen Skyrim wijzen waar dat is...
Om win32 games te modden hoeven developers niet eens de mogelijkheid te bieden om externe resources te laden. Gelukkig maar, want de meeste devs doen dit zelden of nooit. In een win32 game is iedereen vrij om textures te vervangen door betere exemplaren, om een betere anti-aliasing te forceren via dll injectie etc etc. Dit wordt vaak gebruikt om oudere gameklassiekers er beter te doen uitzien op moderne hardware. Dat is wat ik bedoelde met "onbeperkt modden", en dat wordt helaas onmogelijk gemaakt door UWP.
Door afstand te nemen van de oude onveilige win32-applicaties wordt in mijn optiek een veiliger en stabieler systeem gemaakt.
het word er niet veiliger op, noch onveiliger. Er zal altijd wel een manier zijn om in te breken op een apparaat, de enige vraag is hoelang het duurt om de beveiliging (indien aanwezig) te omzeilen.
ik denk zeker dat een sandbox de boel veiliger maakt, een malafide app kan immers veel minder in een sandbox. Hiervan zou onedrive ook kunnen profiteren, gezien andere apps niet zomaar bestanden op de onedrive kunnen openen zonder toestemming van de gebruiker.
Het onveiligste gedeelte op een pc is en blijft nog altijd de gebruiker, hoe veilig je alles ook maakt
Volgens mij staat het bijv. dropbox vrij om ook een UWP te ontwikkelen. Dus van een monopoly zou ik niet spreken.
Die is er al.
ah kijk aan ik loop zelfs achter :)
Een dienst van Microsoft die een monopolie heeft op clouddiensten op de Xbox one? Dat klinkt veel als Internet Explorer als default browser op een Windows systeem. Het zou fijn zijn als andere leveranciers zoals Dropbox ook hun eigen UWP-applicaties zouden mogen maken voor de Xbox.
Is OneDrive ook beschikbaar op een PlayStation dan?
UWP werkt enkel op apparaten met Windows 10.
Iedereen kan een UWP-App maken die ook op de Xbox One werkt. Logisch dat Microsoft een app maakt voor hun eigen dienst, en niet voor de dienst van een ander. Daar moet Dropbox zelf wat voor in elkaar zetten. Niets wat hun tegen houdt.
Zoals door anderen ook al aangegeven, zijn er al andere UWP gebaseerde apps voor dergelijke diensten. Wat mij vooral opvalt is dat Microsoft Xbox een gelijkwaardige plek in het ecosysteem krijgt. Een pdf-je lezen via je Xbox, prima. De implementati van het Windows 10 ecosysteem begint op deze manier wel concrete vormen te krijgen.
Geef mij maar win32, ik vind de API van UWP niet fijn.. vooral omdat het in managed geschreven is.

Nee ik wil graag mijn memory zelf beheren en geen last hebben van een Garbage Collector.
Goed nieuws dan:
"You're still creating apps that are compiled to native machine code by the Visual C++ compiler. Windows Store apps in C++ don't execute in a managed runtime environment."
https://docs.microsoft.co...sic-windows-10-app-in-cpp

Je moet helemaal niet in managed schrijven
Wij als gebruikers hoeven helemaal niks. Zolang UWP-applicaties qua functies en UI nog niet eens in de schaduw kunnen staan van Win32-applicaties heb ik als gebruiker er geen ene malle moer aan. Tot nu toe is UWP een mislukking. MS moet heel erg aan die kar trekken om er nog wat van te maken. De enige manier om dat te doen is UWP-applicaties net zo krachtig te maken als Win32 (dus met echte UI-elementen, tabs, pull down menus, etc etc).. Overtuig desktop-PC-gebruikers met gelikte applicaties en ze stappen over. Maar maak niet van Windows een mobiel OS waarop desktop-applicaties als een ongewenst vreemd element worden gezien.
Kan de Xbox One een pdf-bestand niet via Edge openen? Windows 10 doet dat standaard en Xbox One bezit ook over deze applicatie.
Mijn Excel document werd op de Xbox One gewoon in Edge geopend en dan ook nog in de Excel Online versie. Die kon ik dus gewoon bewerken. Denk dat een .pdf dus ook wel kan.
In hoeverre klopt deze tekst van dit artikel dan?
Met de app zijn alle in Microsofts dienst vrijwel opgeslagen bestanden te benaderen, zoals Office-documenten. Pdf-bestanden zijn bijvoorbeeld nog niet te openen. Microsoft raadt Xbox One-gebruikers die foto's en video's vanuit OneDrive willen bekijken aan daar de Photos-app voor in te zetten. Voorheen waren dit de enige bestanden die met de beperkte OneDrive-app te benaderen waren.
En dan natuurlijk vooral: "Pdf-bestanden zijn bijvoorbeeld nog niet te openen."

Ik denk dat dit dus niet van toepassing is en dat dit dus wél mogelijk is.
Goede vraag inderdaad, in Edge op de Xbox kan dat wel namelijk.
Mooi. Als ze nu de OneDrive op Windows 10 nog omzetten naar een UWP app in de store in plaats van een verplicht onderdeel van het OS zijn ze op de goede weg.
Tja, haal gelijk even Safari, iTunes, iCloud en alle standaard programma's dan ook uit macOS? Tegelijk Hangout, Drive, Play Muziek en alle andere standaardapps die niet te verwijderen zijn uit Android? Want die mogen dat wel... O-) Het is weer Microsoft, die mogen niets. Altijd hetzelfde, die blinde haat naar Microsoft toe, en ze hebben geen poot om op te staan... |:(
Ik zou ook liever een UWP onedrive hebben, met placeholders, in plaats van de volle 300GB moeten syncen, of selectief mappen kiezen.

De huidige Onedrive verwijder ik vaak, omdat het een draak is met zijn mogelijkheden

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 13 maart 2017 09:01]

Placeholders komen weer terug onder de naam "On-demand Sync"

https://mspoweruser.com/o...k-now-called-demand-sync/
Heeft toch niks met haat te maken? En ja, wat mij betreft mogen al die andere onverwijderbare applicaties bij alle andere andere fabrikanten er ook uit.
Net wel, want over Android en OSX / Mac OS hoor je ze niet, enkel Windows wordt telkens opnieuw het mikpunt van alle kritiek. Naar mijn mening vaak onterecht en overroepen...
Toevallig gaat dat artikel ook over Microsoft, dus hoeft er eigelijk niks over Google of Android gezegd te worden.

Zelfs áls het negatief bedoeld zou zijn (wat ik niet denk) maakt dat het statement van MadEgg niet minder valide.

het zou een goeie zaak zijn als als dat soort meuk uit het OS gesloopt wordt, of op zijn minst op een eenvoudige manier definitief te verwijderen zou zijn.
Zowel voor Microsoft (in dit artikel relevant) als voor alle andere.
Tja, haal gelijk even Safari, iTunes, iCloud en alle standaard programma's dan ook uit macOS? Tegelijk Hangout, Drive, Play Muziek en alle andere standaardapps die niet te verwijderen zijn uit Android? Want die mogen dat wel... O-)
Die mogen dat wmb ook niet nee.
Al kan je op Mac OS Safari en de app store en alles tenminste nog wel gewoon verwijderen door het in de prullenbak te mieteren. Kom je het ook niet meer tegen. Op Windows moet je er allerlei rare hacks voor uithalen.

Android en iOS is inderdaad geen haar beter.
Graag! Gewoon een OS leveren, wat ik aan software nodig denk te hebben koop of download ik zelf wel.
Cloudstorage is terecht onderdeel van het OS omdat de cloudstorage nodig is voor synchronisatie van instellingen en favorieten over meerdere devices. Dat is nu gewoon een standaard feature van Windows.
Wat is het nut van OneDrive op een gaming console? Of moet ik de Xbox one niet meer als gaming console zien?

Want wanneer ik shares aanzet op mijn netwerk ziet mijn PS4 ze gewoon en kan het afspelen. Waarom dan een app als OneDrive op een console? Om aantekeningen te maken van de afgelopen spel of boekverslag ?? De
Als media speler bijvoorbeeld. Of als je je vakantiefoto's op tv wil tonen. Als je een xbone hebt, dan kan je die mooi daarvoor gebruiken. Dus waarom niet? Is een betere vraag.
Omdat jouw "shares" zich niet in de Cloud bevinden. Daarom..
Je hebt in de insider de Photo app, gelijk aan de W10 versie, kan je op je TV albums en slideshows laten zien. Verder kan je dit gebruiken icm Groove en muziek, je kan filmmateriaal afspelen. Shares werken ook gewoon, maar OneDrive kan ook buiten je netwerk draaien.
Misschien voor Xbox eigenaren handig om daar saves van een game op te slaan om bij hun vrienden de save weer door de spelen
Kan al, door in te loggen met je eigen Microsoft account :)
Savefiles worden al volledig automatisch, direct*, gratis** en onbeperkt gesynchroniseerd met XBL, ongeacht op welke XB1 je je bevindt. Waarom zou je daar Onedrive voor willen gebruiken?

*XB1 synchroniseert save games direct met XBL wanneer de savefile is gewijzigd.
**Je hebt dus geen XBL Gold nodig zoals PS+ wel vereist is op de PS4, PSV en PS3.
De Xbox one is wel een mooie breed device alleen een beetje jammer er nauwelijks exclusieve uitkomt, alleen first party.
Waarom zou je third-party (timed) exclusieve content willen hebben? Het enige wat dat zegt is dat je blij bent dat pietje de game/content niet kan spelen omdat hij op het verkeerde platform speelt.

Bij first-party content is het nog logisch dat je het niet op een ander platform kan spelen.
Waarom wil ik een spel zoals Horizon dawn of FF 7/ 12 spelen? Het kan mij, als consument, niks schelen waarom developers hun games niet uitbrengen op de Xbox One, alleen dat ze het dus niet doen.

En dat is dus jammer....
Ik volg je niet meer. Eerst wil je meer third-party exclusives en vervolgens klaag je dat je games niet kan spelen vanwege third-party exclusives op een ander platform.

*Horizon Zero Dawn is first-party.
wat hij eigenlijk tussen de regels door zegt is dat hij baalt dat hij toch niet een ps4 gekocht heeft.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 13 maart 2017 10:37]

uhm, leuke aanname dus ik denk dat ik zo al mijn PS4 games maar weggeef.....

Ik vind de Xbox One qua functionaliteit een mooie device (beter dan de PS4) alleen het loopt wel zwaar achter qua games (feit)
Ik denk dat hij juist bedoelt dat er veel PS4 exclusives zijn die niet naar de XBOne komen.
Is het dan wél mogelijk om mappen offline op te slaan op de Xbox, want op mijn Lumia 950 is dat niet mogelijk... Enkel bestanden kan je offline houden.
Voor mij is dat essentieel om het ook wat bruikbaar te houden op een XBone. Je zit sowieso met een harde schijf van min. 500GB dus dan is het wel interessant om enkele belangrijke mappen gewoon op je HDD te hebben.