×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo voegt Switch-console toe aan bug-bountyprogramma

Door , 56 reacties, submitter: Lecros

Nintento heeft de Switch-console toegevoegd aan zijn bug-bountyprogramma op de site HackerOne. Daarmee wil het personen die kwetsbaarheden in het systeem ontdekken en melden, belonen met geldbedragen.

Nintendo heeft zijn pagina op het HackerOne-platform al in maart aangepast, maar de wijziging werd pas onlangs ontdekt door Perfectly Nintendo. Uit de beschrijving is op te maken dat Nintendo op zoek is naar manieren waarop een gebruiker zijn rechten kan verhogen. Daarnaast is het op zoek naar lekken die overname van de kernel of van de ARM TrustZone mogelijk maken. Die laatste biedt een veilige omgeving, die gescheiden is de overige hardware.

Verder looft Nintendo beloningen uit voor het vinden van lekken in Switch-applicaties. Daarbij gaat het om lekken die userland takeover mogelijk maken. De beloningen bedragen minimaal 100 dollar en kunnen oplopen tot 20.000 dollar, omgerekend ongeveer 18.800 euro. Het bedrijf maakt niet bekend hoe het de hoogte van de beloningen berekent en stelt dat het zelf bepaalt of het een bedrag uitkeert. Bovendien meldt Nintendo dat het melden van een kwetsbaarheid niet automatisch betekent dat deze wordt opgelost.

Op de pagina is te zien dat Nintendo dit jaar een klein aantal hackers heeft bedankt voor zijn diensten. Het is niet de eerste keer dat het Japanse bedrijf beloningen uitlooft voor het vinden van lekken. Zo begon het in december vorig jaar met zijn HackerOne-programma. Destijds ging het nog om kwetsbaarheden in de 3DS, soortgelijk aan die voor de Switch. Dat de nieuwe console niet vrij is van lekken, bleek toen een hacker in maart in staat was om een Webkit-exploit op de console toe te passen.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

12-04-2017 • 09:56

56 Linkedin Google+

Submitter: Lecros

Reacties (56)

Wijzig sortering
Ze zullen wel bang zijn voor R4 kaartjes voor de switch :)

[Reactie gewijzigd door OttomaansKind op 12 april 2017 09:58]

Wat is dat toch met het naar de "illegaliteitsfeer" te trekken?

Een rasechte Tweaker root zijn smartphone of jailbreakt zijn iPhone, maar oh-oh bij andere mobiele devices is het "eng" en "illegaal".

Met de exploits kunnen niet alleen "stoute" dingen worden gedaan.

Ikzelf maak dankbaar gebruik van homebrew om savegames op gamecards 1:1 te backuppen naar SD kaart. Ik had ooit een gamecard waarvan de pinnen langzaamaan prut werden en dat heeft mij een aantal saaie redo-from-scratch gameuren gescheeld.
Omdat de meeste mensen wel snappen dat het gebruikt wordt voor piraterij. Homebrew is maar een ongelooflijk klein deel van de gebruikers.
Overigens is het bug-bounty programma van Nintendo niet alleen om piraterij tegen te gaan maar ook om de Switch (en andere hardware en software) simpelweg veiliger te maken tegen aanvallen van derden.
Zeker!
Toch denk ik niet dat ik een R4 kaartje voor de Switch zal kopen (als die er ooit komt).
Ik had er wel eentje voor de Nintendo DS en kon dus alles spelen, maar speelde uiteindelijk alles een paar minuten en niks meer helemaal. Ik waardeerde de games niet meer of zo.

Nu ik 50 euro voor Zelda heb uit gegeven speel ik het spel ook echt zoveel mogelijk en heb ik een veel betere game-ervaring dan toen ik een R4-kaartje had.
Dit merk ik bij mij zelf een anderen om mij heen ook. Ik haal ook nooit een game illegaal binnen, dan is de waardering voor de toch game een stuk minder. Des te minder games ik heb des te meer plezier haal ik er uit. Je merkt vaak bij mensen met stapels 'niet betaalde wegwerp amusement' dat deze om de week weer van game wisselen "omdat het allemaal slechte games zijn".
Inderdaad! de beleving is totaal anders.

Geld voor mij overigens ook voor oudere consoles. Ik heb bijvoorbeeld 250 NES games. De originele games kan ik uren spelen nog steeds, maar bij emulatoren merk ik dat ik elke minuut wissel van game.
Is toch niet hetzelfde.
Volgens mij heeft dit vaak ook te maken met dat er aan sommige games meer herinneringen vast kleeft maar dat de gameplay niet echt top was en je er dus al snel weer klaar mee bent.
Is een goed onderzocht fenomeen. Gelijke producten werden in het onderzoek tegen een verschillende prijs aangeboden. Deelnemers gingen de duurdere producten automatisch meer waarderen... Werkt zelfs met medicijnen zo..
Dat is zonder meer iets waarom ze dit doen. Nintendo verdient (bijna) niets aan de verkoop van de console zelf (Zie: https://tweakers.net/nieu...tjes-boven-kostprijs.html ) en moet het echt van de games verkopen hebben, willen ze er winst uit halen.
uhm 40 dollar is echt wel redelijk voor een nieuwe product t.o.v de concurrent die een nieuwe console met verlies verkoopt.
Je moet ook nog rekening houden met de marges voor de retailers en vervoer kosten en dat soort zaken, blijft niet veel over tenminste.
retailers maken sowieso geen winst op consoles, zij maken winst op games en accessoire (dit geld eigenlijk voor iedereen en met meeste producten)

Die 40 dollar gaat voornamelijk naar Nintendo en niet naar de retailers, een console verkoop je maar één keer games en accessoires verkoop je vaker en nemen minder ruimte in beslag.
Ik weet niet waarom je zo laag beoordeeld wordt, maar wat je zegt is waar. Uit bronnen in de retail industrie kan ik met zekerheid vertellen dat een aantal van de grote Nederlandse retailers de switch tegen kostprijs of een licht verlies verkopen. En dat is dus voor prijzen ruim boven de ¤300,-
Zelfs Nintendo verdient Europa niets aan de Switch. Als de berekende productie kosten kloppen dan komt dat neer op 242 euro voor productie. Daar komt dan nog transport van China naar Europa (incl verzekreing): 5 euro, Disitributie binnnen Europa: 5 euro, 4,5% invoerheffing en 21% BTW. Dan zit je al aan 330 euro.
Wat versta je onder (bijna) niets volgens een artikel hier op Tweakers verdienen ze per console een paar tientjes. Geen vetpot maar wel winst. Iedere fabrikant heeft te maken met piraterij, het is meer de vraag hoe de fabrikant hiermee omgaat.
Nee, ze verkopen het 'voor paar tientjes boven [onderdelen] kostprijs'.

Voor dat geld hebben ze alleen de onderdelen, dan zit dat ding nog niet in elkaar, nog niet in een doos, nog niet verstuurd en dan zit er nog een verschil tussen de consumenten prijs en de inkoop prijs. Dus het kan prima zijn dat Nintendo zelfs iets verlies maakt op elke console. Maar Nintendo is niet onervaren, dus het zal wel precies uitkomen.

Het is dus niet zoals printer fabrikanten, maar zeker ook niet zoals Apple en Samsung hun telefoons afzettem.
Nee, ze verkopen het 'voor paar tientjes boven [onderdelen] kostprijs'.
Nope, ze verkopen het voor een paar tientjes boven onderdelen kostprijs bij uitkomen.

Die laatste 2 woorden zijn redelijk essentieel. Want dit is alleen de 1e run tegen kostprijzen waarbij de productie nog niet is meegenomen.
Na de 1e run zijn de kostprijzen al gedaald, een half jaar later zijn die nog verder gedaald. Een jaar later ga je eens kijken of er niet goedkopere onderdelen zijn.

En zo maak je over de levensloop van een console nog goede winst terwijl je hem initieel met zwaar verlies verkocht (zie Sony en MS).
Laat staan wat er gebeurt als je begint met een kleine winst...
Van mij mogen ze veel games heruitgeven op de Switch. Er zijn genoeg games op de Wii U uitgekomen die enorm veel potentie hadden, maar door de matige Wii U verkoop niet tot hun recht gekomen zijn (wel als spel, maar niet verkoopcijfers - Nintendo kan daar meer uithalen).
Ik heb ook een WiiU en ik zit persoonlijk niet te wachten op titels die ik al eerder gespeeld heb. Maargoed aan de reacties te zien ben ik daar een van de weinige in. Ik wil gewoon nieuwe titels zoals een Breath Of The Wild en een Mario. En geen heruitgave om de tijd te vullen tussen deze echt nieuwe titels in. En ja Mario Kart 8 is en was tof! Maar ik weiger om opnieuw 60 euro te gaan neerleggen voor een aantal nieuwe modi's.
Dan doe je dat niet. Simpel.

De meeste ports worden uiteindelijk toch uitbesteed, kijk maar naar games als Twilight Princess HD (Tantalus), Ocarina of Time 3D (Grezzo), Majora's Mask 3D (Grezzo) en Xenoblade 3D (Monster). Als anderen die ports verwerken, kan Nintendo zich bezig houden met nieuwe content.
Splatoon 2 is echt gewoon een nieuw spel, met nieuwe levels, nieuwe karakters, nieuwe wapens, nieuwe superwapens, nieuwe single player, nieuwe multiplayer modus (lokaal). Er is meer veranderd dan de gemiddelde Battlefield of Call of Duty.

Mario Kart 8 Deluxe is, zoals de naam zegt, de deluxe versie van MarioKart 8. MarioKart 8 was één van de meest verkochte games op de Wii U, dus is het handig om dat spel snel ook op de Switch te hebben.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 12 april 2017 10:11]

Mario Kart 8 was ook echt de beste Mario Kart aller tijden. Des ondanks dat altijd het format hetzelfde blijft moet je als fan daar enorm blij mee zijn. Toch weten ze bij iedere nieuwe versie van MK leuke nieuwe features toe te voegen.
Beter dan Mario Kart double dash?

Ik had al hoge verwachtingen van mario kart, maar jouw uitspraak maakt deze alleen maar hoger. Ook al is de game allang uit op de wii u, maar je kunt hem nu dus ook onderweg spelen! Ik kan niet wachten!

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 12 april 2017 10:41]

Double Dash was zooooo lekker! Mooi van Cube tijd vind ik dat grafisch die dingen er ook ziek uitzagen. F-Zero GX same story. Baanbrekende game! Had alleen 1 ding niet, wat Double Dash wel had....

All Cup Tour!

Keer op keer op keer speelden wij dat in ons studentenhuis. Wat een tijd.

Leuke van Mario Kart 8 is dat die game er heerlijk uitziet en die F-Zero invloeden heeft. Wat mij betreft nek aan nek voor de 2e plek.

Op 1 natuurlijk Mario Kart Snes. Die game = pure skill. Een game waar je helemaal geen tijd had om te snaken, maar constant onder druk om die kart op de baan te houden juist omdat je ze hard ging.
Je = Ik*

Ik, en vele anderen met mij, hebben persoonlijk best zin in de nieuwe MK8. Meer battle modes, inclusief de versie van MK64. Als de physics van de vorige game werken, waarom dan een geheel nieuwe game bouwen, in plaats van dezelfde basis gebruiken en gewoon veel meer variatie/content toevoegen? Splatoon 2 is gewoon een vervolg die op hetzelfde basisprincipe voortborduurt, met elke keer net wat extra's of een net iets ander smaakje, net als veel andere games dit voor hen deden: Assassin's Creed, Tony Hawk's Pro Skater, Need for Speed, Halo... Ik kan wel even doorgaan.
wtf? Serieus? Die 2 voorbeelden?

2 games die nauwelijks een kans hebben gehad, zeer goed zijn ontvangen en bij uitstek geschikt zijn voor de Switch? Wil je ze niet, laat ze lekker liggen. En bij Splatoon 2 lijkt een simpele 'hertuitgave' wat kortzichtig denk je niet..

Mario Kart 8 is 1 van de vetste Mario Karts ooit. Die game verdient het een succes te worden. Mario Kart Wii was ronduit shit en rammelde er 35 miljoen stuks uit. Omdat Mario Kart zelfs in een slechte vorm populair is.

Dat ze een paar games opnieuw uitbrengen sluit niet ineens uit dat er nieuwe games op komst zijn. Nintendo is echt niet zo achterlijk dat ze denken het met oude games te kunnen doen. Daar zal een andere redenv oor zijn. Bijvoorbeeld dat ze Switch zo vroeg mogelijk wilde uitbrengen, waardoor veel games nog niet klaar zijn (aanname)
Daar gaat het me juist om!.. Als ik die games laat liggen blijft er helemaal bar weinig over.
Snap jou wel. Omdat er nog te weinig is, stel ik mijn Switch koop ook uit. Maar moedeloos van 2 excellente games (die voor velen waarschijnlijk wel nieuw zijn) vind ik wat overdreven. Switch MOET deze games hebben. Net als een Mario Maker. De games verdienen dit apparaat en andersom.

WiiU owners echter... verdienen ook nieuwe games. Eens.
Ik heb nu ook liever een Metroid of Xenoblade 2. E3 zit eraan te komen. Hopelijk komt Nintendo met goed nieuws.
WiiU owners kunnen het denk ik wel vergeten. Die krijgen echt geen nieuwe games meer, zeker geen first-party en al helemaal geen AAA werk meer. Dat gaat allemaal naar de Switch.

Maar inderdaad, MK8 of Splatoon zijn gewoon toptitels die vanwege de slechte verkopen van de WiiU geen goede kans hebben gehad. Die krijgen ze nu wel, en ik heb daar geen problemen mee.
Hoezo? Met de R4 verliezen ze alleen maar geld.
Huh? Waarom betalen ze nu de mensen dan die dat zouden kunnen maken?
Omdat de mensen die nu een bug vinden die toe zou laten om ondersteuning voor gekopieerde software op de Switch uit te brengen, nu bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om dit aan Nintendo te melden en er een mooi bedrag voor te krijgen, in plaats van het te misbruiken voor piraterij.
maar, zoals in het artikel staat, ben je overgeleverd aan de grillen van Nintendo of je überhaupt er wel iets voor krijgt, ze kunnen namelijk ook gewoon beslissen je niks te geven
En dan zal de volgende die een exploit vindt, deze niet meer tegen Nintendo vertellen, waardoor ze zich in hun vingers snijden
Nintendo koopt ook gewoon een R4 kaartje, reverse-engineered deze en dicht alsnog het lek. Tsja. Dan liever gewoon aankaarten bij Nintendo als je een lek vindt, dan kun je er nog wat aan verdienen.
Dat is een optie als ze korte termijn denken, maar dus zeer dom, want op lange termijn gaat niemand het dan meer melden en lekker gebruiken voor 'R4 kaartjes' mogelijk te maken ;)

Sommige dingen kun je wel doen, maar werken ~1 keer, hackers/crackers naaien op die manier is 1 van die dingen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 12 april 2017 11:02]

Om te voorkomen dat de situatie ontstaat waarbij mensen gratis games kunnen downloaden (en gebruiken op een R4 of sd-card) buiten de kanalen van Nintendo om.

Het gaat Nintendo vooral om het veiligstellen van haar eigen model. Niet om het product an sich beter te maken, of om er geld mee te verdienen.

[Reactie gewijzigd door koekiemonster op 12 april 2017 10:24]

Als hackers en crackers hun hacks en cracks aan Nintendo verkopen, kunnen deze toch makkelijker geblokkeerd worden door Nintendo?
Dit is geen serieuze reactie toch? Met R4-kaartjes op de diverse DS-systemen is het mogelijk om ROM's te downloaden van internet en gratis te spelen op je console. Geen inkomsten voor games, dus verlies. Je kunt creativiteit toejuichen, dat ben ik 100% met je eens. Maar die R4-kaartjes zijn eigenlijk regelrechte diefstal uit de portemonnee van Nintendo. Lijkt me vrij logisch dat ze niet toejuichen.

OT: Goed dat ze de Switch hebben toegevoegd. Er zijn al diverse hacks mogelijk op de console en dat komt Nintendo niet ten goede. De community op deze manier triggeren om te helpen om belangrijke gaten de dichten lijkt me de beste en juiste manier.
Ze mogen zelf bepalen of ze uitbetalen, ben benieuwd als er iemand een R4 kaart werkend krijgt, of die geld krijgt.

Wel tactische methode om te kijken hoe creatief ze zijn, vervolgens patchen en zelf als nieuwe feature uitbrengen.
Dat doet elk bugbounty programma toch? Zelf bepalen of ze uitbetalen? Ik zie daar niet zo het probleem van, als Nintendo high-profile bugs niet uitbetaald, dan weten hackers snel genoeg dat ze niet bij Nintendo hoeven te zijn voor geld... en ja dan gebruiken ze lekken anders (zoals dus R4 kaartjes maken ofzo).

Whitehat hack programmas zoals deze betalen minder uit dan een zwarte markt (of voor Nintendo, het werkend krijgen van een R4 kaartje) maar geven je een manier om toch geld te krijgen voor je bevinding.
Ik vind het wel grappig hoe iedereen standaard refereert naar een "R4 kaart voor de Switch" in plaats van een flashcard. Beetje hetzelfde als oudjes die elke tablet een iPad noemen. :D
Iedere telefoon heet toch ook een Nokia?
R4 kaartjes smaken wél beter dan Switch gamecards 😶
Maar ondertussen wel ¤10 meer vragen voor digitale games omdat de cartridges te duur zijn. Geef mensen dan ook geen reden om de piraat uit te hangen.
Er zijn al updates uitgekomen. En vandaag weer een update voor Zelda binnengehengeld.
Moet je wel weten wat je moet updaten natuurlijk. En op deze manier heb je een veel grotere club die je software onder vuur neemt dan wanneer je dat clubje zelf moet aannemen.
Ze gebruikten een achterhaalde webkit met gekende bugs... Daarvoor moet je geen programma starten...
Dan check je alleen de browser, en dan nog weet jij niet of daaraan gesleuteld is of niet. Maar er zijn nog veel meer aspecten van een console waar aan geklooid kan worden en dat ook via software dichtgetimmerd kan worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*