Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Samsungs Gear S3, S3 BALR en Gear S2 zijn binnenkort compatibel met iOS. Tot op heden werken de slimme horloges van het Zuid-Koreaanse merk alleen samen met Android-smartphones. Binnenkort werken ze ook met de iPhone 5 en alle nieuwere toestellen van Apple.

Met de Gear S3 refereert Samsung naar zowel de Gear S3 Classic als de Gear S3 Frontier Edition. De Gear S3 BALR is nog niet verkrijgbaar in Nederland, maar volgens de productpagina wordt die wel nog deze maand leverbaar. De Gear S2 heeft ook een Classic-variant, maar die wordt niet genoemd. Datzelfde geldt voor de S2 BALR.

Met de aankondiging treedt Samsung in de voetsporen van Google, die in 2015 al compatibiliteit voor iOS-smartphones inbouwde in Android Wear. Samsung heeft de iOS-compatibiliteit van zijn smartwatches zelf in de hand omdat ze op Samsungs eigen Tizen-OS draaien, hoewel de wearables van het bedrijf aanvankelijk voor Android-telefoons bedoeld waren. Tizen installeert de fabrikant ook op vele andere soorten apparaten, zoals tv's, blu-rayspelers, robotstofzuigers en printers.

Update, 13:44: Dit bericht vermeldde in eerste instantie dat de compatibiliteit al beschikbaar was. Volgens een rectificatie van Samsung moet deze er echter nog komen. Dit zou op korte termijn moeten gebeuren. Het bericht is op de nieuwe informatie aangepast.

Gear S3 groot

De Samsung Gear S3
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Beste Tweakers,

De Samsung Gear S3 BALR is al beschikbaar in Nederland. De smartwatches zijn al verkrijgbaar in de Samsung Experience stores en in de BALR store in de Kalverstraat, Amsterdam.

Mits ze op voorraad zijn natuurlijk! Bij ons in Amsterdam wel.

Prijs: ¤499,-

Groetjes

Medewerker van de Samsung Experience Store Amsterdam

[Reactie gewijzigd door anchelotti op 5 januari 2017 12:16]

En ook bij Mediamarkt te koop
Ik vind de app niet in de appstore. Iemand een idee waar ik die kan vinden ?
Tevens zou ik graag willen zien welke apps beschikbaar zijn. Iemand een idee of ik ergens in de appstore kan kijken zonder dat ik een watch aangeschaft heb want heb een IOS device en wil graag veel apps beschikbaar hebben :)
Die app is nog niet overal beschikbaar :
Though the Samsung Gear S app may not be available in your territory just yet, we suggest keeping an eye on the App Store for its eventual arrival. (bron)
Ik herken je probleem.
Ik kan die app niet in de appstore vinden, als ik naar http://apps.samsungs.com/gear ga krijg ik op zowel mijn iPhone 5s als mijn iPhone 6s de melding dat mijn device niet compatibel is.
Hier het zelfde. De beta app draait prima, maar zou graag de app gebruiken uit de app store. Misschien dat deze binnen een aantal dagen beschikbaar?
Ik snap deze post niet. Ik heb sinds enkele weken een samsung gear s3 en sinds dag 1 werkte de s3 samen met mijn iPhone nadat ik de gear s3 app had gedownload:
1. Oproep weigeren of accepteren.
2. Muziek afspelen of stoppen.
3. Alle notificaties worden doorgegeven.
4. Watch faces downloaden en apps installeren.
5. S-health data wordt doorgeven voor grafieken en historische gegevens op de iPhone.
6. Nieuwsfeed

Kortom, de samenwerking met de iPhone is volledig.

Ik vind het een onduidelijke post, vertellen dat het werkt zonder te zeggen wat je ervoor moet doen.
Moet je er wel even bijzetten dat je de app moest sideloaden en moest downloaden vanaf XDA. en dat de app ook (nog) niet beschikbaar is in de Appstore.

En als Apple fan zeg ik dit als statement: sinds ik met een eigen ROM bezig ben en in het bezit ben gekomen van een 5X (vamwege een veiligheid project van mijn eigen bedrijf) ben ik me 100% aan het omdraaien van iOS. Android is aardig volwassen geworden tegenover iOS en het bevalt me prima. Zo prima dat ik (toevallig) vannacht de Frontier heb gepreorderd bij Coolblue haha. Dus ik ben dolblij met dit nieuws 😍😍
Ik heb de S3 Frontier nu een week en ik weet zeker dat hij je goed gaat bevallen! Hij is wel een beetje dik maar daar wen je gauw genoeg aan.

Ik hoop alleen dat er nog een native Tizen Whatsapp app op de S3 komt, je kunt nu namelijk niet de snelle antwoorden aanpassen en je kunt alleen antwoorden op meldingen. Mailtjes en SMSjes kun je wel vanaf de S3 zelf versturen en je kunt daar de snelle antwoorden wel op aanpassen.
Goed om te lezen dat jij deze ervaring al hebt. Misschien nu een idee om hier een blogpost van te maken?
Welke app gebruik je hier dan voor? Ik zie geen gear app in de Apple store...
werkt bij jou het afspelen van films via de youtube app op de s3? of bijvoorbeeld de google maps app?
Ik krijg altijd time out, check internet connection als de tel met bluetooth verbonden is. Zet ik bluetooth uit dan werkt het meteen. Het lijkt dus alsnog hij bluetooth prefereert boven wifi, beetje gek natuurlijk.
En hoeveel verschilt het tussen functionaliteit van het gebruiken van een Apple Watch en een Android Watch horloge? Kan je er precies alles mee doen zoals de Apple Watch het kan of heb je te maken met beperkingen van Apple?

[Reactie gewijzigd door Drvagax op 5 januari 2017 00:35]

Je hebt te maken met beperkingen van zowel Apple als Samsung (de app). Van Apple mag je een hoop niet maar van de dingen die wel mogen moet Samsung het volgens mij in de app inbouwen. Dat is dan de 'connectie'.
iPhone-apps kunnen een Watch-app bevatten. Ik denk om te beginnen dat het onmogelijk zal zijn om deze Apple Watch apps op een Android-watch te uploaden.
Natuurlijk is dat onmogelijk.
Je kan ook geen android smartwatch apps op een Samsung gear zetten.

Daarom heb je in de Samsung Gear App een speciale appstore (met Tizen apps) voor je smartwatch.
ik heb zowel de Gear 1 gear 2 gebruikt en nu de gear s2 balr nu ingebruik

de apple watch heb ik een dagje mee lopen spelen
Net als van die chinese meuk met android

+ voor de gear s2/3 zijn voor mij
Waterbestendig mijn eerste 2 zijn gesneuveld onder de douche of bad :)
het ronde ontwerp lijkt het meer op een horloge ben geen fan van van die grote blokken aan je pols

dat je beeld niet mee draaidt mocht je je horloge rechts willen draaien is beetje jammer dit deed de Gear2 wel weer

Nadeel Tizen alleen samsung apps beschikbaar tov andriodware maar dit geld ook een beetje voor de apple andriodware heeft gewoon veel meer apps
De gear horloges zijn ook niet compatibele met Android, maar alleen met Samsung telefoons die op Android draaien. Wel je geen Samsung mobiel, dan ook geen gear.
Dat is gewoon niet waar.
Je kan de benodigde App gewoon downloaden uit de playstore.

Er zijn wellis wat compatibility problemen. Connecties die niet altijd even stabiel zijn. Maar normaal gesproken werkt het gewoon
Top ding de Gear S3, veel mooier dan een Apple watch.
Alles werkt perfect met de beta, een horloge hoort rond te zijn.
De watch fases zijn echt geweldig mooi
Slimme zet, gezien Apple de smartwatch markt redelijk domineert met enkel iOS ondersteund. Maar een goedkopere Gear kan voor best veel Apple klanten aantrekkelijk zijn... Spreek je toch weer een redelijk extra publiek aan. :)

Ben wel benieuwd hoe goed t samenwerkt. Hoe zit dat met apps installeren vraag ik me voornamelijk af. Toch eens kijken hoe dat bij Wear werkt.
De functionaliteit zal beperkt zijn, ik heb ook de Huawei Watch mogen testen in combinatie met een iPhone en in vergelijking met Android zit daar toch een behoorlijk verschil tussen. Ik vermoed dat de Apple Watch meer rechten krijgt, terwijl de api's voor overige fabrikanten beperkt zullen zijn tot het doorsturen van notificaties. Een smartwatch vind ik overigens compleet overbodig, maar deze ronde modellen van Samsung zien er wel een stuk beter uit dan die vierkante aluminium blokjes van Apple.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 5 januari 2017 00:38]

Ik vind de RVS editie van de watch ook fijner dan aluminium.
Maar spijtig om te horen dat het zo beperkt is, dan is t alsnog duurkoop? ;(
Hierboven legt openbsd uit dat de Samsung smartwatches wél goed met een Apple-apparaat samenwerken 8)7
Tja, dat zijn toch gewoon de basisfeatures van dat ding. Ik zeg toch ook dat het voornamelijk bij het doorsturen van notificaties blijft.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring. Ik heb sinds kort een iPhone en de samenwerking met mijn Moto 360 (eerste generatie) is extreem beperkt. Het is enkel doorsturen van notificaties. Deze notificaties zijn ook niet 'interactief'.

Mijn gevoel zegt me dat Android Wear (hoe het met Tizen zit, dat weet ik niet) in combinatie met iOS ongeveer 25% van de functionaliteit heeft die het anders in combinatie met Android gehad zou hebben :)

Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik vind de Moto 360 in staalkleur met een mooie leren band gewoon een mooi klokje en daar gebruik ik het ook voor. Ik zie op dit moment het nut van smartwatches nog niet erg, althans voor mij persoonlijk.

[Reactie gewijzigd door marhalm op 5 januari 2017 13:06]

Smaken verschillen - maar: ja, Apple domineert de smartwatch markt.
http://fortune.com/2016/09/21/apple-watch-market-share/
sorry hoor "smartwatch market share stood at 31.8%." dat betekend helemaal niet dat Apple(iOS only) de smartwatch markt domineert, er is nog steeds meer dan 68% dat niet iOS is.. Zelf vind ik de apple watch ook echt lelijk, maargoed precies zoals je zegt, smaken verschillen..
Ik ben totaal geen Apple Fan maar het lijkt er op dat Apple toch aardig in de markt ligt wat betreft de Smart Watches.

Zie deze link:

https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41611516

Hoe betrouwbaar dit is heb ik geen idee van, wat mij in ieder geval wel opvalt is dat het lijkt dat Samsung procentueel er flink op vooruit aan het gaan is terwijl Apple er op in moet leveren.

Ik heb zelf de Samsung Gear S3 en ik ben er echt super tevreden mee. Ik heb de Apple Watches gezien bij collega's die heb gebruiken en die zijn daar dan weer super tevreden mee..

Heb het idee dat het eraan ligt wat je ermee wilt, en dat de Apple Watch wellicht iets meer gemaakt iets voor sport activiteiten (water dicht bijvoorbeeld..)

Ik zelf sport af en toe en gebruik het horloge voornamelijk voor dagelijks gebruik, notificaties. Voor mij is de S3 perfect, mijn grootste argument om dat horloge te kiezen is de accuduur die inderdaad erg goed is.
Waarom is de Apple watch geen normale smartwatch?
Er zijn niet veel voordelen voor iPhone gebruikers om andere smartwatches te kopen dan de Apple watch.
Nou een groot voordeel is dat deze watch er tenminste normaal uitziet ipv het hoge Kermis gehalte bij de Iwatch.
Met name als je fatsoenlijke en mooie bandjes wilt is dit ook nog eens een goedkope oplossing.

Een rond scherm bied meer en mooiere faces.

De accu is ook duidelijk beter qua stamina als we de reviews mogen geloven.

En zo zijn er meer zaken... oftewel voor sommigen reden genoeg.
Hoge kermis gehalte? Je kan een Apple Watch er zo discreet laten uitzien als je zelf wil en qua bandjes zit je bij de Apple watch ook wel het beste hoor.
Houd toch op ...
Je hebt een Blok op je pols hangen dat met geen mogelijkheid lijkt op een onopvallend horloge !! Echt niet.
Daarbij zie je de tijd nooit tenzij je die beweging maakt of bewust hem aanraakt dus altijd dat vierkant donkere blok op je pols.
Zelfs met de diverse faces is het vaak niks omdat veel faces NIET het volledige vierkante scherm gebruiken en je dan soms een rond klokje in het scherm hebt en de helft onbenut.
Wederom Bezels zeg maar.
Logisch want klokjes zijn vaak ROND en als je dat in een vierkant scherm wilt stoppen dan houd je ruimte over.

Keuze qua bandjes ? Minimaal als je het vergelijkt bij reguliere 22mm bandjes die je OVERAL ter wereld kan kopen voor 1 euro of meer.
Het is niet eens te vergelijken.
Je kunt het zo luxe en mooi maken als je wilt.
Bij de iwatch ben je afhankelijk van wat Apple jou bied en wat bedrijfjes die ook wat aanbieden. Hoe je het ook wend of keert, je betaald je scheel voor wat fatsoenlijks.

Voor 80 euro heb je niks speciaals. in 22mm heb je al de mooiste bandjes voor dat bedrag.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 5 januari 2017 16:52]

Een bezel is een niet functionele rand rond het scherm. Oftewel nu heb je vaak een klokje dat het scherm niet vult. De ring op de S3 zit niet in het scherm en is functioneel en maakt deel uit van het design, een stoer uiterlijk dat je gewoon kunt dragen zonder die Kermis look.
Mensen die om een gesprek verlegen zitten en aandacht willen zijn wellicht beter af met de Iwatch.

Ik heb hem zeker gezien (meerdere malen) en het is een vierkant ding met afgeronde randen. Niks spannends en zeker niet bijzonder qua styling. Een blok aluminium met glas.
Lees eens wat reviews man, weinig mensen die lovend zijn over het uiterlijk.

De primaire functie van iets dat je traditionele horloge vervangt is dat je ten alle tijden de tijd kan zien. Als ik rijd heb ik mijn handen op het stuur en kan dan gewoon een blik werpen op het klokje en klaar. Geen zin om een beweging te moeten maken in een vergadering of aan tafel om de tijd te zien, gaat nergens over.

Kijk eens wat een kwaliteitsband kost bij Apple ... Niet iedereen wilt aliexpress spul.
Kijk eens wat een kwaliteitsband kost van bijvoorbeeld TW steel, en ja die vind je gewoon in de 22mm universeel maat.
"Een ontwerp wat nergens op slaat" is niet waar, maar jij begrijpt het niet omdat jij niet geeft om de stijl, maar om de functionaliteit. Daar is niets mis mee, tenzij je zegt dat het hele design daarom "nergens op slaat". Het is misschien niet voor jou, maar wel voor anderen.
Apple heeft gewoon het horloge ontwerp losgelaten. Oke hij is knetter dik, maar wel mooi vind ik.
Ah, dat kan. Dan hebben wij daar gewoon een andere smaak in. Ik vind persoonlijk het ronde juist erg mooi precies omdat het op een analoge horloge lijkt. Voor ieder wat wils, dat is het mooie als er veel keuze is :)
Het klopt toch hoor dat het ontwerp nergens op slaat. Dat een normale horloge rond is is omdat het met wijzers werkt maar eens je met tekst begint slaat een rond design nergens op. Dan heb je nog dat wiel dat ook al nergens op slaat bij een touch screen. Je vingers zijn niet hoekig dus belemmerd zo'n wiel het uiteinde van zo'n scherm.
"Het klopt toch hoor dat het ontwerp nergens op slaat. Dat een normale horloge rond is is omdat het met wijzers werkt maar eens je met tekst begint slaat een rond design nergens op. "

Ik schrijf in mijn vorige reactie: "je bekijkt het puur functioneel, en geeft niet om de stijl" en jouw reactie is: "ja maar functioneel slaat het nergens op". Wat wil je dat ik hier nog meer over zeg?


"Dan heb je nog dat wiel dat ook al nergens op slaat bij een touch screen. Je vingers zijn niet hoekig dus belemmerd zo'n wiel het uiteinde van zo'n scherm."

Ik heb een Gear S2 en het belemmert mij nergens in. het zorgt er juist voor dat ik de touch screen vrijwel niet hoef te gebruiken omdat dat wieltje het veel efficienter en makkelijker doet. Elke review zegt hetzelfde. Dus ik herhaal ook tegen jou: alleen omdat jij er niets in ziet (wat prima is!) betekend niet dat niemand er wat in ziet. Voor ieder wat wils. Waarom snappen zo weinig mensen dit meer tegenwoordig?

[Reactie gewijzigd door unilythe op 5 januari 2017 17:03]

Nu je door hebt waarom je argument niet klopt ga je maar verder door mijn smaak belachelijk te maken. Tsja, als dat je enige uitweg was...

Ik ben klaar hier.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 5 januari 2017 20:47]

Eh? Ik heb nooit gezegd dat zijn smaak slecht is. Ik zei alleen dat het argument wat hij maakte ("rond is totaal niet handig") puur om het functionele aspect ging. Daarmee zeg ik niet dat hij een slechte smaak heeft en ik zie ook niet hoe je dat daar uit kan halen. Ik maak alleen een observatie dat het hem niet om de stijl ging maar om het feit dat het "onhandig" is in dat argument.

Ik ken genoeg mensen die een vierkante horloge mooier vinden. Prima, ieder zijn ding. Smaken verschillen.. Daar ging het echter niet over.

"Je weet gewoon niet wat stijl is dus moet je andere dat al zeker niet verwijten."

Rare manier van discussiëren dit. Kan je echt niet een normaal gesprek voeren?

[Reactie gewijzigd door unilythe op 6 januari 2017 09:47]

Goed nieuws voor iPhone gebruikers. Wat mij betreft is dit design een stuk beter geslaagd dan de Apple Watch, die draaiende ring om het scherm, bij de Apple Watch zit er een veel kleiner wieltje aan de rechterzijkant, dit draait minder prettig en is onhandig voor mensen die het horloge aan de rechterhand hand willen dragen.

Daarnaast vind ik een rond design nog steeds een stuk mooier voor een horloge.
Even een kleine rechtzetting: je kunt de Apple watch ook ondersteboven gebruiken, waardoor hij ook bruikbaar is voor mensen die hem aan de rechterarm willen gebruiken.
bij m'n s3 kan ik binnen 20 seconden de bandjes omdraaien waardoor er niks ondersteboven hoeft.
Wat is je punt? De Apple bandjes vervang je minstens even snel en het ondersteboven gebruiken die je maar 1 keer en dan nooit meer.
En de relevantie is? Er zijn ook goedkopere fatsoenlijke bandje zoals Nomad die onder de 100 euro zitten.
Ik betwijfel toch of veel iPhone gebruikers zullen vallen voor zo'n design. Ik vind het niet mooi en zo'n wiel is ook niet handig. Heb het al eens geprobeerd en valt dik tegen. De digital crown gebruik je toch amper als draaiwiel. En gezien de Apple Watch het populairst lijkt het er toch op dat mensen een smartwatch design verkiezen boven een traditionele design.
Als je er geen hebt zal je hem idd weinig gebruiken. Als je er wel 1 hebt zal je het nut er van in zien.
Ik zit in het testpanel voor de Gear S3 Frontier en het draaiwiel is juist 1 van de grote pluspunten. :) Buiten dat kun je ook gewoon swipen op je touchscreen mocht je dat fijner vinden.
Nou, dat is op zijn zachtst gezegd, een kwestie van smaak. Ik ben een fan van Apple producten, ook omdat ik ze "mooi" vind, maar maak een uitzondering voor de Apple Watch, die er wat mij betreft totaal niet uit ziet. Al zou ik hem cadeau krijgen, ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik me zo iets lelijks rond zou lopen (om nog maar te zwijgen van die gouden variant van de eerste generatie die zo duidelijk mededeelt dat de eigenaar een rijke idioot is). Als ik voor een smartwatch zou gaan, b.v. om mijn Hue lampen en muziek te kunnen bedienen, dan wordt het een Samsung classic! Dat de Apple watch zo populair is komt denk ik eerder doordat hij van Apple is en dus waarschijnlijk beter samenwerkt met de rest van Apple en dat lijkt me ook een goede reden dat ding te kiezen. Ook het draaiwiel tegen de kroon...... geen vergelijking qua bruikbaarheid. Apple slaat daar wat mij betreft de plank mis! Maar goed, wie weet wordt het in de toekomst wel iets fatsoenlijks....
Deze hardcore Apple fanboy heeft er anders vannacht eentje besteld 👍
2 x Mac Pro 2012
3 x Macbook Pro (2008, 2011, 2015)
3 x Ipads
4 x iphone
2 x iPods
2 x 30 inch Apple cinema schermen
2 x Apple tv 2

En nu dus de Samsung gear S3. And i love it :)

En daarbij vallen alle functies helemaal niet weg. De gear S3 werkt perfect op de 7 plus :P

[Reactie gewijzigd door Yzord op 5 januari 2017 15:25]

Wat is er ongeloofwaardig aan?

A) ik gebruik geen Siri, die staat standaard uit op mijn telefoon
B) Ik wil mijn apps niet synchroniseren op mijn watch. Ik wil notificaties
C) berichten antwoorden en bellen werken gewoon op de 7 plus.

Hoe ik dat weet? Ben al 11 jaar respectvol lid van XDA en heb inmiddels meer S3 youtube filmpjes bekeken dan dat mijn zoons hun vloggers account hebben bekeken.

De reden waarom ik voor deze S3 ben gegaan is simpel:

A) Stoer uiterlijk
B) rond model
C) ik ben bodybuilder en kan de fitness meuk erin wel gebruiken
D) eigen watchfaces maken
E) bandjes zijn om te switchen met normale bandjes
F) ben Apple inmiddels wel zat met hun saaie "innovaties"

Nog steeds ongeloofwaardig? Jouw pakkie an ;)
Sorry maar je argument over een ronde televisie vind ik slecht onderbouwd. Kan je dit misschien toelichten? Ik heb zelf nog geen smartwatch en zou persoonlijk zelf eerder voor een ronde dan een vierkante gaan. Maar met "velen malen beter" zonder onderbouwing verkoop je mij geen apple watch.
Hoewel ik van mening ben dat een rechthoekig horloge praktischer is bij het weergeven van informatie. Je hebt namelijk een groter rond horloge nodig om dezelfde hoeveelheid informatie te kunnen laten zien, tenzij je het lettertype nog verder verkleint, is er geen echt significant verschil.

Uiteindelijk is de Apple watch rechthoekig vanuit een designers oogpunt en zijn de meeste smartwatches rond omdat dit beter aansluit bij ons beeld van een horloge.

Lees hier de mening van verschillende experts.
Beter? Voor wat? Beter is relatief. Als je zelf zegt dat rond mooier is en je realiseert je dat Apple die watch vooral ziet als een modeartikel, is een mooier horloge dan geen 'beter' horloge?
Het is niet omdat rond mooier is dat vierkant niet mooi is. Gewoon minder mooi. En dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de vele extra features die niet hebt als het Android/Samsung smartwatch gebruikt samen met een iPhone.
Ik draag nu de Gear S3 en heb korte ervaring met de Apple Watch. Het ronde design van de S3 spreekt mij veel meer aan. Heb je zelf al eens iets anders dan de Apple Watch gedragen? Ben er benieuwd naar jou ervaringen over een ronde smartwatch.
Wat een onzin, ik vind een rond scherm beter voor een smartwatch omdat het voornamelijk een horloge is. Horloges zijn rond.
een vierkant scherm is helemaal niet vele malen beter voor een smartwatch, en een smartwatch is niet te vergelijken met een tv of monitor..
"Het is te merken dat je nog nooit een Apple Watch hebt gedragen" alleen omdat hij een andere mening heeft en de Gear S3 prettiger vindt. Ok. Tuurlijk.
Of hij vind de Apple Watch gewoon niet fijn en weet prima hoe het werkt? 1 van de voordelen van de Gear S3 is dat het wieltje er voor zorgt dat je de touch screen vrijwel niet hoeft te gebruiken. De Apple heeft dat dus niet (dat zei je zelf ook). Dat was zijn punt.
Die draairing is bij Samsung nou eenmaal beter gedaan dan bij Apple. Dat is wat hij zei en dat is een mening waar de meerderheid het mee eens zal zijn.
Het maakt niet uit of hij het al dan niet prettig vindt om de digital crown te draaien. Ik geef alleen aan dat in 90% van alle handelingen op een Apple Watch dit niet nodig is.

Als je er ooit een hebt bedient weet je dat dit dus een non argument is.
... Nee, want jij zei dat je dan (in die 90% van de gevallen dus) de touchscreen gebruikt. Dat zijn jouw woorden. Zijn punt was dat dat niet hoeft met de Samsung. Geen non-argument dus. De draairing van Samsung is dus beter, want het vervangt veel handelingen en maakt het makkelijker. Heb jij wel dezelfde reactie gelezen als ik?

[Reactie gewijzigd door unilythe op 5 januari 2017 15:01]