Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties
Bron: DDJ.com

Otis schrijft: "Mike Abrash (bekend van de BSP code in Quake, die hij samen met Carmack ontwikkelde bij iD software) werkt tegenwoordig voor Uncle Steve en heeft een in-depth artikel online gezet over de Xbox graphics en memory structuur. Het artikel gaat dieper in wat men kan verwachten van de X-Box aan graphics, waar bijvoorbeeeld knelpunten zitten in memoryarchitectuur en meer 'geek-info-voor-bij-de-warme-monitor'.":

The GPU's raw fill rate at 250 MHz will be 1 Gpix/sec. To provide some context for that number, at a resolution of 640◊480, it is sufficient to draw every pixel on the screen more than 50 times per frame, at a frame rate of 60 Hz. (TV is the normal Xbox output device, although HDTV and VGA monitors are supported. TV is interlaced, but Xbox will normally render noninterlaced, then filter the interlaced fields from the full frame, so I'll use full 640◊480 TV-frame resolution in this article.) There's also occlusion-detection circuitry that can increase fill rate by up to 4X; the effect varies depending on whether pixels are occluded when they're drawn, but tends to be greatest exactly when it's needed most -- when there's a lot of overdraw. Finally, antialiased drawing can produce still higher equivalent fill rates. Those numbers are of interest mainly for marketing purposes; from a developer's perspective, the important stat is that the GPU will support antialiased TV rendering at a full 60 Hz, even with 10-50X overdraw of every pixel on the screen.

Voor meer interessante info over de Xbox moet je richting deze website fietsen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Hier slaan ze zo'n beetje de spijker op de kop(in de quote dan) veel mensen zaten te zeuren dat de XBOX al "obsolete" zou izjn voordat ie uitkwam, maar ze vergaten dat die maar een 640x480 non interlaces schermpje vol hoefde te renderen dus de kracht veel meer in lightning enz moest gaan liggen dan in rauwe fillrate! Kan best nog wel eens een mooie cosole worden dit, maar ik blijf PC trouw! Tweaker 4 Life!
offtopic:
De bron is www.ddj.com toch?


Ik merk toch op dat de X-box meer op een PC'tje gaat lijken dan op een console, het is wel uniek dat het vga-support krijgt wat tot smoothere graphics leidt. Maar wat is met bijna alle microsoft-artikelen, het word denk ik gewoon te duur. :'( Ik schat zo rond de 1000,- en aangezien het een "zware pc is" denk ik niet dat veel mensen dit zullen kopen. Met als argument: dit kan de pc ook.
Hallo beste Tweakers,

Prijstechnisch valt het allemaal wel mee denk ik. Gewoon de microsoft (alias Bil Gates) strategie aanhouden, console praktisch 50% goedkoper maken dan Playstation of andere rivalen en wreed cashen op software etc. etc.

Daar heeft Gates heus wel goed over nagedacht hoor, proberen de concurrent eruit te gooien dmv goedkoper maken en beste gamedesigners weg te kopen voor big bugs!!!

Groente!
Ik snap echt totaal het nut niet van die X-Box, behalve dan dat MS er weer bakken geld mee kan verdienen. Waarom zou je nog op een TV willen spelen met een veredelde PC? Als je gewend bent spellen te spelen in 1024*768 op een 100Hz refresh, dan ben je toch gek als je terug gaat naar een flikkerend TV scherm?? Ik koop liever een goeie videokaart (toch wel graag met TV-out trouwens ;)) dan een brakke X-Box. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de gemiddelde Tweaker hier anders over denkt. De X-Box lijkt me alleen interessant voor A-technische mensen die alleen maar spelletjes willen spelen en nog geen PC hebben....
Idgaf wat dat ding doet, of hoet werkt... Als ie onder de prijs van een gaystation ligt, dan koop ik em en sloop de onderdelen eruit }>
Voor iedereen die zich afvraagt waarom je een X-Box zou willen ipv een PC om spellen op te spelen.

- Het kost weinig moeite om een spel te starten... (geen installatie, geen OS installeren)
- Het ziet er altijd uit zoals de gamedesigners het voor ogen hebben. Op optimale kwaliteit.
Want er is geen gezeur met verschillende 3D-drivers.
- En er is zekerheid dat je spel op de hardware soepel draait.

Dat laatste is voor spel ontwerpers ook ideaal.. je maakt een spel speciaal voor 1 platform. Dat betekent al een snelheidswinst van 50% al dan niet meer. En je kunt rekenen op veel minder bugs.
Nou ik heb die X-Box gezien, maar wat ziet dat ding er idioot uit zeg. Geef mij maar een 4kante bak :)
Die plaatjes van msxbox.com waren niet de final versie, maar gewoon ff een tijdelijke voor een presentatie mdeboer....

Verder, het is gewoon leuker om op een console te spelen met een paar vrienden achter de TV dan voor een klein pokke beeldschermpje (17 inch is toch kleiner dan de TV...). En natuurlijk de prijs! Tis veel goedkoper!

Maar toch houd ik het bij me Athlon 650 ;)
sorry.. ik ben een echte pc-fanaat (goh, echt?).. Maar toch kan ik heel goed begrijpen dat mensen een console kopen..
Punt 1. Vrij goedkoop.. Zo'n ding kost bijna netzo duur als een hele nieuwe videokaart..
Punt 2. Makkelijk in het gebruik..
Punt 3. Het is al eerder gezegd.. Maar inderdaad.. de spellen zien er wel zo uit als de designers het bedacht hebben.
Punt 4. Dit is persoonlijk, maar ik vind de spellen die op een console uitkomen toch leuker dan pc spellen...Eerst ging je voor de strakke graphics naar de pc, maar nu de nieuwe generatie consoles ook strakke graphics geven.. Kortom, leuke spellen met mooie graphics..
Kortom, ik wil best wel een console naast me pz kopen ....
</div><div class=b4>There's also occlusion-detection circuitry that can increase fill rate by up to 4X;</div><div class=b1>

Weten jullie nog waarom Kyro met een klok van 110/110 core/SDR RAM bijna net zo snel was als een DDR Geforce?

Als het in de XBox komt, dan zit het waarschijnlijk ook op de Geforce van september/oktober. En dan gaat dat ding wel heel veel meer winst opleveren dan Geforce2 deed. Evt. zou het kunnen duren tot de volgende in maart/april 01, maar gezien de huidige problemen met bandbreedte zou het me niet verbazen als ze het er al in de volgende inzetten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True