Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Daily Radar

Hex schrijft: "Daily Radar heeft een interview met Micheal Abrash, de vroegere id Software programmeur die met John Carmack de Quake engine ontwikkelde, die tegenwoordig bij Microsoft werkt. Abrash is nu "Software Development Engineer" binnen de Xbox groep. Hij praat over de revolutie van graphics van de afgelopen jaren, de kracht van de nVidia chip in de Xbox, ondersteuning voor full screen antialiasing, HDTV support en wat voor spellen we kunnen verwachten":

DR: There has been a fair bit of hype regarding the Xbox's graphical capabilities. When it was originally announced, nVidia's chip was said to be "three generations" beyond their NV15 chip. Is the chip in the Xbox really that advanced?

MA: I hadn't seen that quote. No, I personally wouldn't say three generations; more like either 1.5 or 2, depending on how you count. Not that it matters; the bottom line is that this is the most powerful chip I could imagine anyone getting into a console in 2001.

DR: There has been a lot of talk of anti-aliasing recently. Will the Xbox only have full-screen AA? And how important is AA in your opinion?

MA:Yes to full-screen AA only.

I think AA is awesome. If you look at any realtime game nowadays, the jagged edges just jump out at you; fixing that will help a lot with realism. This is all the more true at TV resolutions.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Zouden er nou echt PC gamers zijn die een Xbox kopen om daar spelletjes op te gaan doen?

Je PC kun je makkelijk bij stukjes en beetjes continue upgraden, je kunt er allerlei andere dingen mee doen (Linux draaien en zo), je kunt de hardware uitbreiden.

Zo'n Xbox is dan toch maar heel beperrkt? En hij is misschien de eerste 3 maanden mooi en snel, maar daarna heeft de PC hem toch ook weer ingehaald.
De xbox gaat ongeveer even duur kosten als wat je normaal alleen al voor de processor betaalt.

Dat ie na 3 maanden weer is ingehaald door de pc is dan wel zo, maar wie heeft nou het geld om iedere 3 maanden een nieuwe videokaart en processor en zo te kopen!?

Een spelcomputer is sowieso in het voordeel,
want alles is alleen gericht op het draaien van games.
Kijk maar eens naar wat de playstation kan met 33 MHz en 2 MB RAM, dat zie ik een oude 486 met die specs niet zo gauw doen...

Kortom, ik denk dat ik er wel een ga kopen, maar dat ligt er nog even aan welke spellen er voor uit komen.
Het is juist een uitkomst voor gamers, omdat je de mogelijkheden van een pc krijgt. Zoals toetsenbord en muis e.d. Dat je er geen linux op kan draaien boeit een gamer niet, dat is meer voor de tweaker onder ons. Nu zijn er natuurlijk veel gamers die ook van (een lichte vorm van) tweaken houden, maar als we alleen naar gamers kijken dan is de xbox gewoon een uitkomst. Waarschijnlijk komt er ook software voor die de mogelijkheden van een pc bied zoals het maken van schoolwerk en internetten. Zelf ik als rasechte pcgamer (ik hoop dat ik niet tť eigendunkerig klink nu ;)) zit al uit te kijken naar de XBox...tenminste, als deze de verhalen waar kan maken.

Tis alleen wel zonde dat ik alleen maar een 56 cm tv op me kamer heb staan wanneer ik een XBox zou hebben ;)
Michael Abrash is typisch zo'n man bij wie het enthousiasme er vanaf straalt. Echt zo iemand die de fijnste details van een machine wil weten, en als het moet in assembly op de hardware zal gaan zitten hacken om de laatste beetjes performance eruit te persen, zonder in overbodige of onrealistische kunstgrepen te vervallen. Dit soort mensen geeft mij technisch vertrouwen in de XBox -- ook al heeft hij niks van doen met het hardwaredesign.

Mensen zoals hij, die op zowel technisch als "PR" gebied competent zijn, heeft Microsoft zeker nodig. Er zijn nl. de sceptici die het hele apparaat met plezier zien floppen, maar wellicht zullen velen door de openheid en kennis van zaken van Abrash meer vetrouwen in het hele zaakje krijgen. Het maakt in ieder geval nogal wat uit of Gates himself aankondigt dat de XBox "de nieuwe Playstation-killer" is, of dat een technisch competente medewerker eerdere uitspraken en rumours in perspectief plaatst. (Zie bv zijn opmerking aangaande de gfx chip die 3 generaties verder zou zijn dan de NV15 chip).
Ik ben blij dat M$ niet dezelfde fout maakt als Sony waarbij je als consument gebombardeerd wordt met onrealistisch mooie gfx van de nieuwe console. Al die shots van de PS2 bleken gewoon fake te zijn en de echte beelden waren de postproduction ingegaan om ze op te leuken. M$ zet er in ieder geval bij dat de foto's geen screenshots zijn, maar een benadering van de uiteindelijke graphics.

Ik was in ieder geval erg teleurgesteld over de PS2 en ik denk vele met mij....

Ik heb beelden van Metal Gear Solid II gezien en als deze wel echt waren dan denk ik dat de PS2 toch wel een flinke concurent is voor de X-box ondanks dat ie veel ouder is. Ze waren echter zo cool dat ik het betwijfel.....
Volgens Microsoft wordt de XBox gelanceerd met Metal Gear Solid X. www.gamesen.com/pages/Console/nieuws.asp?ArtID={CB66B5B8-BA69-431E-BA9D-5DC302A6885C}

Als dat geen reden is om een XBox aan te schaffen, dan...
Dat is niet per se een reden om een XBox aan te schaffen. Metal Gear Solid X is hetzelfde als Metal Gear Solid 2. Zo heeft Konami nog meer games met een X aan het eind aangekondigd, maar die zijn hetzelfde als de versies op andere platforms. Zie www.dailyradar.com/news/game_news_4971.html
Petje af voor Microsoft...

Het zijn ware meesters in het snaaien van alles wat er maar te snaaien valt. De juiste mensen, de juiste chip-bakkers en de beste ideŽen.

Ik heb mijn diepgewortelde haat ten opzichte van Microsoft nooit onder stoelen of banken gestoken.. maar ik heb grote bewondering voor de effectiviteit waarmee ze dit XBOX verhaal opgezet en uitgevoerd hebben.
Ik denk dat ondanks alle kritiek M$ toch wel lekker bezig is de laatste tijd. DirectX was gewoon een geniaale zet, VC6 is ook errug goed en zo hebben ze een fantastisch platform om games te ontwikkelen neergezet. Ga voor de grap eens met een developer voor de PS2 praten om te zien dat het ook anders kan.

De X-Box is een gedurfde zet en ze doen er echt alles aan om het te laten slagen. De features die ze toevoegen t.o.v. bestaande consoles liegen er niet om en zullen echt impact hebben om de gamer. De oude HT&L is leuk, maar erg nutteloos op een snelle computer. Met de pixel/vertex shader kun je nou eindelijk graphics bieden die boven het huidige niveau uitsteigen.

Zeg nou zelf: qua 3d gfx was er weinig boeiends te beleven het afgelopen jaar. Iets meer poly's that's it.
m ik ga u het articel lezen maar een ding is me nu al duidelijk er wordt wel goed nagedacht in het XBoX team. Mensen gingen zich namelijk afvragne waarvoor alles zo snel moest zijn voor een console das nl toch maar 640x480. Maar als je vette effecten (zoals 8x8FSAA) wil hebben, heb je die power gewoon nodig.
Tuurlijk petje af, maar dat mag ook wel als je 1,25 miljard in die console pompt. Maar als 'ie daarmee supersnel en goedkoop (?) van wordt vindt ik het wel best 8-). Maar de strijd begint een beetje oneerlijk te worden. Als microsoft een game wil hebben bij de release kopen ze het bedrijf dat het gaat maken er gewoon bij, en das toch een beetje raar... :?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True