Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties
Bron: C|Net

Woordvoerders van Microsoft ontkennen dat er problemen aan het licht zijn gekomen met het moederbord van de Xbox. Het Pentium III plankje met nVidia DDR chipset is door Intel ontworpen, maar wordt geproduceerd door Flextronics, het bedrijf dat ook de rest van de onderdelen in elkaar zet. Volgens een tweetal analisten ligt Microsoft wel achter op schema, maar zouden de gevolgen daarvan helemaal niet ernstig zijn. De introductieprijs van $299 kan gewoon gehandhaafd worden en uitstel is niet nodig. Microsoft wil 600.000 tot 800.000 van de apparaten klaar hebben liggen op 8 november, de releasedatum. Tegen het einde van het jaar hoopt men al 1,5 miljoen stuks te hebben verkocht. Een uitstel zoals dat van de PlayStation 2 wil het bedrijf niet op haar geweten hebben:

The software maker was reacting to a report from investment banking firm Thomas Weisel Partners, which stated that several sources across the Xbox manufacturing supply chain had confirmed the flaw. The glitch could delay manufacturing by a few weeks but not the Nov. 8 launch of the Xbox, analysts Eric Ross and David Readerman wrote in the report Tuesday morning.

[...] Last year, Sony was forced to push back the launch of its $299 PlayStation 2 in the United States and Europe because of delays in producing the graphics chip that would power the game console. The company originally promised 1 million units at launch, but component shortages forced it to reduce that figure to 500,000.

Microsoft executive have vowed the company will avoid the shortages and frustrated would-be customers that accompanied the PlayStation 2 launch. "We don't want to disappoint gamers," Ed Fries, vice president of games publishing at Microsoft, said at the Xbox's official unveiling in January.
Microsoft Xbox met controllers

Thanks JAMF.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Ik vraag me af waarom iedereen zich nou zo gek laat maken door de vette specs van de X-box?? Tuurlijk op papier is de X-box veruit superieur aan de GameCube en PS2, maar gaat het daar nou echt om.
De oude Playstation was 5 jaar geleden nou ook niet echt hypermodern ofzo. De N64 bijvoorbeeld had theoretisch een hoop meer in huis. En kijk hoe het met de PSX is afgelopen. Het zijn de games die ervoor moeten zorgen dat een console een succes moet worden. Zeg dus niet dat je een X-box wilt hebben omdat er een GF3 in zou zitten, maar bijv. omdat Halo een launchtitel is. Daar gaat het uiteindelijk toch allemaal om.... Ik ben absoluut niet anti X-box (in tegendeel!) maar ik vind wel dat Microsoft eens moet ophouden met zeggen dat hun console zo groot en sterk is. Hier hebben ze op de E3 ook al niet al te veel succes mee gehad. Nintendo liet daar als enige gewoon vette games zien ipv tech presentaties en dat soort dingen. Beetje off-topic dit hoor maar ik wou het ff kwijt.
Wauw, lang geleden dat ik nog iemand tegenkwam die zich niet vergaapte aan de xbox hype.

Microsoft gooit wel graag met cijfertjes maar console gamers != pc gamers. Microsoft gooit bijvoorbeeld graag haar specsheet op tafel en één ding valt me op :

ze vergelijken graag de cpu speed van de verschillende consoles.

Xbox: 733 Mhz
PS2 : 300 Mhz
GC : 300 Mhz

(bovenstaande cijfertjes kunnen fout zijn maar het is om een idéé te schetsen) En de dommere mensen (met alle respect ik weet ook niet alles :) ) is erméé weg. Wat men er bijvoorbeeld niet bijzet is dat die snelheid relatief is en dat elke processor gebaseert is op een andere processor archictectuur. Een intel 733 hoeft niet perséé sneller te zijn dan een powerpc op 300 Mhz.

Microsoft is al met de launch naar mijn gevoel de boot in gegaan. Toen microsoft de xbox aankodigde was er een bepaald punt van kritiek op hun concurrenten. En met véél show en poehe kondigde microsoft aan dat het perfekt mogelijk zou zijn om een console globaal te lanceren en zo zou het met de xbox geschiedde. Enkele maanden later werd er hééél stilletjes aangekondigt dat men in Redmond zou afzien van een globale launch.

Dus
Een uitstel zoals dat van de PlayStation 2 wil het bedrijf niet op haar geweten hebben:
vind ik persoonlijk zever. De launchdatum in Europa is verplaatst van eind 2001 naar eerste kwartaal 2002. Iets wat sony ook al deed met europa maar niet dat ik mij herinner in de VS.
Sterker nog, de GameCube heeft een PowerPC processor van 485Mhz die heel veel sneller zal blijken te zijn dan een 733Mhz Intel flop.

Je hebt onlangs ongetwijfeld gehoord van de Megahertz Myth, zoniet dan zal dat niet lang meer duren.

GCN Detailed Specs

* MPU("Microprocessor Unit")* Custom IBM Power PC "Gekko"
* Manufacturing Process 0.18 micron IBM Copper Wire Technology
* Clock Frequency 485 MHz


Microsoft is alleen erg goed in het hypen van hun spullen door zovéél mogelijk features en snelheid te beloven waardoor iemand bv. geen PS2 koopt, maar wacht op een XBOX. Wanneer dat apparaat dan eindelijk op de markt is, blijkt dat de specificaties behoorlijk te rooskleurig zijn weergegeven en zal men behoorlijk teleurgesteld zijn.

Niet dat Sony het beter doet, want ik zit nog steeds te wachten op Cinemagrafische spellen die ze ruim voor de lancering beloofd hadden. Het eerste spel dat hier volgens mij enigzins aan kan tippen is Metal Gear Solid, maar die is ruim twee jaar na de lancering nog niet uit.
En de PowerPC proc in de GC is ook nog eens een aangepaste versie. En zal dus waarschijnlijk sneller zijn dan een standaart PowerPC proc.

EN ook nog een leuk feit is dat het video geheugen in de GC een banbreete heeft die net iets hoger licht dan 10Gb/s :) :)

Nintendo Rulez
Nog een voordeel van de PowerPC: hij is ERG makkelijk in assembly te programmeren. Dat betekent dat optimalisatie van de code voor een groot deel met de hand gedaan kan worden, en DAT levert op zich al snelheid op. Daarnaast zijn de gekke features van de console makkelijker te gebruiken omdat je makkelijker en snellere direkt de hardware kan aanspreken...

Persoonlijk heb ik altijd al geloofd in Motorola en altijd al lopen schelden op de instructieset van de x86 processoren.

We zullen zien...

edit:
Waarom komt mijn reactie op Chaos Eagle niet hierarchisch onder zijn bericht, maar lijkt het net alsof ik op damaded heb gereageerd?
De PowerPC processor in Nintendo's GameCube is een IBM, geen Motorola...
dat vind ik dus ook , het gaat gewoon om de "gameplay".

specs zeggen zo weinig als er geen toffe speelbare spellen voor uit komen...

:)
Ik weet het nog niet eens zo goed of de X-Box het kan opnemen tegen het geweld van de PS2 die in hetzelfde marktsegment zit.
De Nintendo GameCube is net zoals de voorgaande Nintendo's gericht op 'n veel jonger publiek. Kijk maar eens naar de aangekondigde spellen voor de GameCube. Dus de X-Box zal geen bedrijging zijn voor de GameCube, net zo min als de GameCube 'n bedrijging zal zijn voor de PlayStation 2.

Trouwens dit is niet de eerste poging van Microsoft om in de console markt door te dringen. De eerste poging was 'n samenwerkings verband met SEGA in de vorm van de DreamCast die zowel op 'n specifiek OS van SEGA als op Windows CE + DirectX kon draaien. Beiden gokte op het feit dat deze laatste het makelijker zou maken om PC spellen naar de DreamCast te porten en visa versa door 'n simpele hercompilatie. Maar welke van de grote PC hits is geport naar de DreamCast? En welke van de grote DreamCast hits is er naar de PC geport?

De DreamCast was ook voor 'n andere reden geen succes voor Microsoft. Het SEGA besturingssysteem bleek veel gemakkelijker te programmeren dan de combinatie van WindowsCE+DirectX wat er toe leide dat het onmogelijk werd om spellen te porten.

De X-Box lijkt qua hardware veel op de PC en dat zou het ontwikkelen van spellen voor zowel de X-Box als de PC 'n stuk gemakkelijker moeten maken. Dus hier heeft Microsoft wel 'n troef in handen.
Helaas voor Sony heeft de PlayStation 2 zich nog niet gevestigd als console. Spellen komen in 'n traag ritme uit omdat de PlayStation 2 ontzettend moeilijk te programmeren is. DirectX daarentegen is 'n stuk makkelijker te gebruiken.

Het blijft dus afwachten.

* 786562 Ralph
Een van de problemen van de Xbox zijn de games.
De Xbox heeft alleen nog maar een paar demo's laten zien om aan tonen tonen hoe snel en mooi de Xbox wel niet is. De Xbox heeft (nog) niet echt games waarvoor je een Xbox koopt en je wanneer je hem
koopt is het dus maar afwachten of er echt kewle games voor komen. De Ps2 en Gamecube daarintegen hebben al succesvolle games gemaakt en kondigen bijv. spellen aan (denk aan MGS2) waarvoor mensen hun Ps2 zullen kopen.
Het blijft dus afwachten of de Xbox niet een flop wordt zoals de Dreamcast: Wel een mooi bakkie die mooie beelden produceert maar niet veel goede games maakt.
Ik weet het nog niet eens zo goed of de X-Box het kan opnemen tegen het geweld van de PS2 die in hetzelfde marktsegment zit.
De Nintendo GameCube is net zoals de voorgaande Nintendo's gericht op 'n veel jonger publiek. Kijk maar eens naar de aangekondigde spellen voor de GameCube. Dus de X-Box zal geen bedrijging zijn voor de GameCube, net zo min als de GameCube 'n bedrijging zal zijn voor de PlayStation 2.
Ja, kijk maar eens naar de aangekondigde spellen van de GameCube, dan zie je dat Nintendo zich juist niet alleen op het jongere publiek richt. De GameCube is wel degelijk een bedreiging voor de PS2 en ook voor de Xbox. Al zegt Nintendo zelf ook dat ze in een andere markt zitten, zij bedoeld daarmee dat de GameCube je een hele andere beleving geeft als een Xbox of PS2 en dat deze dus (aanvullend) naast 1 van deze apparaten in je huiskamer kan staan. met andere woorden: "The Nintendo Difference".
Ach, één weekje uitstel kan geen kwaad. Anders noemen ze het toch de X-masbox? :)
nehh gewoon xbox 2001 noemen, dan weet iedereen dat ie later komt dan beloofd
Een weekje uitstel kan wel kwaad. Nintendo heeft bekend gemaakt dat de release van de GameCube 2 dagen voor de release van de Xbox plaats zal vinden. Toen kwamen er weer geruchten dat de Xbox een week eerder uitgebracht zou worden.

Het lijkt niet veel 2 tot 7 dagen, maar het kan veeeel uitmaken en de Xbox of gamecube veel klanten kosten...
Het lijkt erop dat er toch echt iets niet goed lukt, gezien de geruchten zowel over de Xbox, als over de Crush. De vraag is echter of de Xbox of Gamecube eerder (en hoeveel eerder) op de markt komt, want daar gaat het feitelijk om.
Het lijkt me toch dat de keuze afhangt van andere dingen dan de release datum. Ik denk meer aan harde specs, of spelaanbod bijvoorbeeld.

Ik zal waarschijnlijk nooit meer een console kopen (snes is de laatste die ik had :Y) ), maar de X-Box lijkt me toch een lekker stukkie hardware, die van de gamecube vind ik minder indrukwekkend, en de games van nintendo zijn tot nu toe altijd (te) kinderachtig geweest, ik weet niet of daar met de gamecube verandering in komt :Z.
't gestoorde aan de x-box is dat de grafische kaart een kaart is die nog sneller is dan een GF3 ultra... (hij heeft een extra shader unit meen ik, en dat maakt zo'n kaart echt veel sneller), maar die hele x-box kost ongeveer net zo veel als een conventionele GF3 kaart.. best sick toch ?
Ja, maar Microsoft gaat het geld verdienen, vermoed ik, met uitbreidings-opties, maar vooral via de software (games) die voor de X-box uitkomen...
En dat is nu gelijk de ellende met de X-Box
NU is de video kaart ongetwijfeld sneller, maar NVidia en andere chip bakkers zitten niet stil.
Over iets minder dan een half jaar schat ik dat de NVidia Geforce 4 het daglicht gaat zien.
Deze verschilt niet wezenlijk van de X-Box specs.
Daarnaast kan een PC altijd een makkelijke uitbreiding krijgen en dat zal bij een X-Box niet zo makkelijk gaan.
ja maar wat kost een GF4 dan ? :)
veel te veel :) en misschien is een x-box ook wel te upgraden..
Dan haalt microsoft een van de grootste voordelen van consoles weg.
Het is juist mooi dat je niet kan upgraden, want dan ben je eindelijk van je PC weg denk 'je jippie alles doet het zonder dure upgrade op mijn xbox' zie je een spel 'geforce4 or higher needed' nou dan heeft xbox bij voorbaat al verloren.
[edit dit gaat dus over het waarschijnlijke upgrade gedoe bij de xbox maar da's wel duidelijk toch? :7)<div class=r>[Reaktie gewijzigd door [Thunder]]</div><!-- end -->
't gestoorde aan de x-box is dat de grafische kaart een kaart is die nog sneller is dan een GF3 ultra
Nee hoor. De videokaart is de xbox is een geintegeerde GF2mx, net als bij de nForce/Crush
Dus niet. Het is een GF3, maar dan op 250 mHz en met een 2e shader.
Dus niet..
Het is dus wel een kaart die sneller is dan de gf3 die nu op de markt is..
Waarschijnlijk een 3f3 ultra..

edit:

Zat lekker rustig deze post door ze lezen, kwam iets tegen waarop ik wilde reageren..
Was alleen een beetje veel te laat...
Mee eens, maar ik denk dat Microsoft het met zijn reputatie niet kan veroorloven om iets uit te stellen.
En dat doen ze ook niet, want die marketing zit wel goed daar.

Maar we dwalen offtopic :)
Al slaat de titel weinig op de inhoud van het bericht... er valt weinig te zeggen. Behalve dat dat ding mooi zal staan naast mijn Gamecube en Playstation 2 :P
Mee eens, maar ik denk dat Microsoft het met zijn reputatie niet kan veroorloven om iets uit te stellen.
En dat doen ze ook niet, want die marketing zit wel goed daar.
Ghehe ik wil niet veel zeggen, maar als dat apparaatje niet werkt, of niet klaar is, dan kan die marketing nog zo goed zijn van ze maar dan kan het gewoon nog niet verkocht worden...
Je wilt toch niet een BlueScreen-BOX
Het komt van Microsoft en het is voor de consumentenmarkt dus zal er wel meer aan de hand zijn dan één foutje op de moederplank ...

Moest het ding 100% stabiel zijn, dan zie ik al vlug wat knutelaars er een linux cluster op bouwen :)

dat zou natuurlijk vervelend zijn .
Mee eens, maar ik denk dat Microsoft het met zijn reputatie niet kan veroorloven om iets uit te stellen.
En dat doen ze ook niet, want die marketing zit wel goed daar.


Ehm... Ja, ehm... Ikke niet snappe... Ze stellen altijd alles uit... Duh! Dus noem het de X-mas 2000 box, dan klopt het als hij november dir jaar uitkomt...
:*)
Reactie op BBK:

Do'h, maar Kippenijzer bedoelt dat hij dan tenminste wat eerder uit komt. Als hij X-Box 2001 gaat heten, komt het beestje pas november 2002 uit...
Ehm...nou.. Er is iets wat je moet weten. Het is al 2001 :P
Eventjes de release dates:

Nintendo GAMECUBE: 5 november 2001
Microsoft X-BoX: 8 november 2001

Net 3 daagjes later dus. Persoonlijk heb ik het niet zo op de X-BoX, omdat het (zie newspost) gewoon een uitgeklede PC is. Reden ook waarom er 6 (zes) GAMECUBE's passen op de plaats waar 1 (een) X-BoX past.

Maar dat ff tussendoor :)
Ik ben bang dat de Xbox meerdere bugs zal bevatten. Ik heb van veel mensen gehoord dat hun PS2 nog nooit is vastgelopen!!! Als Microsoft net zo'n instabiel OS als Windows voor de Xbox maakt, dan staat het vast dat het een flop wordt.
Ook zal Microsoft snel spellen moeten ontwikkelen. Sony had bij de introductie zo'n 15 spellen die al beschikbaar waren. Voor Microsoft wordt dat al redelijk moeilijk!
En zonder goede spellen om de kracht van de console te bewijzen....zullen mensen minder gauw geneigd zijn de Xbox te gaan kopen!
Ik vraag me zowieso af wat er zoveel sneller is aan de Xbox? Ze gebruiken DDR, terwijl Sony Rimm's gebruikt, weliswaar duurder maar wel sneller. Een CPU met hogere kloksnelheid wil nog niet zeggen dat de hele console sneller is. Ik bedoel zo'n PowerMac G4 500 Mhz geval kan nog best wel meekomen met een 900 Mhz Wintel iets.
Die stabiliteit zal echt geen probleem zijn. Ten eerste is zal de kernel gebaseerd zijn op NT technologie. En NT kernels zijn gewoon stabiel. Zo haalt Windows 2000 volgens een onderzoek van NSTL een gemiddelde uptime van 120 dagen.

http://www.nstl.com/html/windows_2000_reliabi lity.ht ml

De console heeft als voordeel dat het grootste deel van de gamers na een spelletje het ding uit zullen zetten. Bij iedere start begint het OS dus opnieuw zonder last te hebben van mogelijke memory leaks en dergelijke.

Hier komt nog bij dat het OS veel minder moet kunnen dus kleiner zal zijn waardoor bugs makkelijker te vinden zijn. Tevens zal er maar 1 platform zijn Dit maakt het debuggen stukken makkelijker, want als het op de ene X-Box crasht, crasht het ook op de ander. En misschien nog wel het belangrijkste:

Het is een console, en console eigenaren wil je niet lastig vallen met service packs en patches voor OS en games. Microsoft en de spelmakers zullen zich dan ook genoodzaakt zien om beter te testen op bugs.

-Desecrator
Op grond van wat denk jij dat het een NT kernel is, dan zal hij wel enorm aangepast moeten worden. En over stabiltiet gesproken, laten we het zo zeggen voor Microsofts begrippen is het relatief stabiel. Het zal er meer mee te maken hebben dat mensen er mee leren leven dat Windows globaal gezien regelmatig vast loopt en het daardoor niet meer opvalt.

Hoezo wil je mensen niet lastig vallen met service packs, denk je soms dat er in games voor consoles geen bugs zitten. Meestal zijn het hele kleine, kijk maar naar het stuurwiel bijvoorbeeld wat onder GT3 wel eens wil uitvallen. Het zou op zo'n moment wel handig zijn als je een HD in je console hebt om deze te patchen en of updaten. Je kunt er wel over het algemeen vanuit gaan dat er geen merkbare bugs in de console games zitten.
Op grond van dat Microsoft aangekondigd heeft dat de XboxOS een gekrompen versie van Windows 2000 is denkt hij dat het een NT kernel is, en daar heeft ie nog gelijk in ook.

En tuurlijk wil je een consolegamer niet lastig vallen met service packs, ooit eerder mee gemaakt dat je op je SNES een service pack moest installeren????
Tuurlijk zitten ook in consolegames bugs maar lang niet zoveel als in PC games omdat alle consoles waarop het spel draait dezelfde hardware heeft.
Dat is een voordeel van consoles, dat je geen patches of whatever nodig hebt. Dat het wel eens voorkomt dat er toch een bug in een spel zit is alleen maar begrijpelijk.
Mijn win 2000 is nog nooit vastgelopen sinds asus a7m266 dus dat zal wel meevallen. Maar het is een chip van nvidia, denk dat dat groter probleem is. Al die rekenkracht van die opgevoerde geforce 3 heb je trouwens toch niet nodig omdat een tv maar 800*600 - overscan bij 50 herz aankan.
Dat is dus zeker niet waar, want een breedbeeldje kan 100 Hz aan!
Dat is dus gewoon een signaal van 50 Hz, door de TV electronica verdubbeld tot 100 Hz.

-Desecrator
Dat is toch mooi? Blijft er voldoende capaciteit over voor echte FSAA. Ook op een TV zie je die lelijke lijntes maar al te goed.
M$ kan dat ding net zo goed niet uit laten komen.
Een console van M$, nee dank je.
De PS2 van sony is al geflopt doordat hij lastig te programeren is (vooral de betere graphics).
Sega heeft een pracht systeem maar een marketing van lik me dinges.
Microsoft heeft op de E3 beurs (grote game beurs in japan) zo'n klein standje gehad en zo weinig laten zien dat de pers er toch al weinig goede woorden over heeft.
Dus de grote winaar lijkt nintendo te worden met de gamecube.
En wat ik er van heb gezien gaat die het ook wel winnen.
De mijne staat in ieder geval in backorder. De ps2 en xbox laat ik liever in het schap liggen.
De dreamcast, die staat stof te happen. Voorlopig tot de gamecube de gameboy advance nog maar even flink bespelen.

* 786562 pOZOR
Hoezo PS2 geflopt, naar mijn mening hij al 15 miljoen keer over de toonbank gegaan dat is ongeveer een gemiddelde een miljoen per maand sinds z'n introductie. Dat verhaaltje van moeilijk programmeren is oud geleuter, als er markt genoeg voor dan komen er wel games of het moeilijk is of niet. Kijk maar eens naar wat er al uit is. Iets wat nieuw is moet gewoon geleerd worden, en neem van mij aan dat de softwarehuizen die al games geschreven hebben voor de ps2 al de nodige ervaring hebben opgedaan en de machine wel goed onder de knie te hebben. Als een spel zoals Onimusha of GT3 een paar miljoen keer over de toonbank gaat dan verdienen die jongens veel geld en dan nemen ze zich heus wel de moeite om dat ding te leren programmeren en het een volgende keer nog beter te doen! Laat Nintende en Microsoft ook maar eens bewijzen dat ze hun console zo vaak over de toonbank gaan krijgen (hoewel ik er bij Nintendo niet zo aan twijfel) voordat je zulke uitspraken doet.
Het probleem voor de XBox is dat het toch nog onbekent terein is voor Microsoft. Nintendo en Sony hebben allebei al genoeg ervaring.

En dan krijg je ook nog geruchten over bugs in de Xbox. Bij Nintendo of Sony heb ik daar nog nooit van gehoord.

En mensen die al een PlayStation2 hebben van F1100,- zullen niet snel een XBox of een GameCube kopen denk ik.

Ik ga in iedergeval voor de GameCube. Spelen mogen dan wel niet zo volwassen zijn. Maar je bent verzekerd van gameplay. En de hardware mag dan niet de snelste zijn. Maar hij wordt wel de goedkoopste en is nog steeds super snel en grafisch heel erg mooi.

En de proc van de GameCube hoeft echt niet veel onder te doen voor de proc van de XBox. Je moet er namelijk rekening mee houden dat het een customised versie is van de PowerPC proc van IBM(485Mhz). En niet zo'n standaart Pentuim3 733Mhz.
E3 beurs in japan ja en mijn oma is topsporter :)

De E3 vind toch echt elk jaar plaats in Los Angeles USA

En ik denk dat we vanaf nu pas de echt goede titels voor de PS2 gaan zien we hebben nu al GT3 (1 miljoen verkopen in de eerste week in japan) dat spel ziet er prachtig uit en Final Fantasy X komt eraan en ook Metal Gear Solid.
Dit zijn titels waarvoor mensen een PS2 kopen waardoor er natuurlijk alleen maar meer spellen voor uit gaan komen

Als laatste komt sony nog voor eind dit jaar met een prijsverlaging waardoor ze een stuk goedkoper zullen zijn dan de X-box dus die krijgt het nog moeilijk kan nog een leuke prijzen oorlog worden net als de psx en de saturn
Welke chipset gebruiken ze? De nVidia nForce :?
nForce is voor socket A he, aapje ;)
maar 't zal er vast deels van afgeleid zijn, nvidia maakt nog niet zo lang chipsets en komt in vrij korte tijd met 2 chipsets op de markt.. lijkt me dat ze al hun bevindingen goed gemixt hebben (zoals die sublieme DDR performance)...
zeg aapje...de chipset voor de xbox is idem aan die voor socket A op 1 puntje na: de aansturing van de Front Side Bus.
Ik dacht toch echt dat er een Intel PIII in de X-Box kwam hoor, die passen niet in Socket A, daar hebben ze een stuk of 90 pootjes te kort voor.
Nou ik denk dat de bugs cq blue screens wel mee vallen, ik heb bijna vanaf het begin af aan een Dreamcast (met Windows CE). En ik heb al heel wat uurtjes achter dat ding door gebracht, maar geen enkele keer een vastloper!

Komt gewoon dat er vaste onderdelen in zitten, wat in een pc absoluut niet het geval is, nee direct x 8 op een naamloos tnt kaartje proberen op 1280x1024, nee vind je het raar dat ie het niet doet....ik heb toch wel minstens een celeron 300 hóór EN 64 mb geheugen....snap het niet hoor....
(kijk voor die mensen hebben ze nou een console uitgevonden...)

En ik ben zeker benieuwd wat SEGA (sportgames) gaat doen in combo met de XBOX. De DC mag dan sterven na dood zijn, maar SEGA leeft voort op de XBOX (rede voor mij genoeg om serieus naar de XBOX te kijken)

Ik zeg altijd maar, de games moeten het doen, niet hoe mooi de machine is....en de marketing er om heen...dit is de rede dat de psx succesvol geworden is, dus niet alleen Mikiesoft weet zich van dit soort 'praktijken' af, sony zeker. :)

Ik heb wel eens gehoord dat de PSX/PS2 tak van Sony de meeste omzet heeft, dus meer dan de tv/radios/cds enzo.. (ik weet niet of dit waar is maar dan vind ik dat de gamers wel in de kou worden gezet door Sony qua serieusheid enzo (was dit een nederlands woord??) :)

Kijk maar naar WipeOut Fusion voor de PS2 (die gepland stond rond maart) maar het is nu augustus en niets meer van gehoord.... :?

Als Mikiesoft Konami (op)koopt en Metal Gear Solid komt NIET op de PS2 uit dan kan Sony het wel helemaal schudden.... 8-)

We wachten af.....
Nou ik denk dat de bugs cq blue screens wel mee vallen, ik heb bijna vanaf het begin af aan een Dreamcast (met Windows CE).En ik heb al heel wat uurtjes achter dat ding door gebracht, maar geen enkele keer een vastloper!
Ik zeg niet dat alle games vastlopen, maar alleen de games die draaien op het Windows platform. Speel eens SegaRally 1 maar eens uit, ik durft er 10,- voor te wedden dat ie minstens 1 x is vastgelopen of spontane reboot gehad heeft. Zo ook voor de MAME classics, ook een Windows OS game, heeft last van framedrops (jajaja, zelfs een 80s arcade emulator is nog te veel voor dat os :) ) en uiteindelijk loopt ie vast bij Centipede.
jajaja, zelfs een 80s arcade emulator is nog te veel voor dat os
ach man lul toch niet zo... quake3 vergt toch wel iets meer dan een 80s arcade emulator en dat draai perfect onder windows

troll mij maar, op zo een onzin moest ik toch ff reageren...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True