Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Gamespot

Bij Gamespot heeft men wat interessante details gepubliceerd over de GPU van de Xbox. Deze NV2A chip van nVidia is gereed voor productie en grotendeels gebaseerd op de huidige GeForce3. De NV2A is echter hoger geklokt en heeft een extra vertex shader pipeline. Aangezien DirectX 8 niet in staat is deze tweede pipeline aan te sturen krijgt de Xbox een aangepaste versie, 'Xware' genoemd. Ook andere GeForce3 features die niet verwerkt werden in DirectX 8 zullen in Xware ge´mplementeerd worden, wat voor meer verschil tussen de PC en de Xbox spelcomputer moet gaan zorgen.

Lees hieronder wat meer interessante informatie over de beschikbare fill rate en bandbreedte:

The NV2A is a faster GeForce3 with one major addition to the hardware: a second vertex shader pipeline. Since the chip design was recently finalized for production, Nvidia could confirm that it will run at the faster speed of 250MHz. This puts the pixel fill rate at 1,000 megapixels and the texture fill rate at 2,000 megatexels--much lower than the Microsoft's original official spec of over 4,000 megapixels and 4,000 megatexels, but fill rate isn't the most important spec. Fill rate is not a determining factor because, as a console, the Xbox is naturally destined to run at the low resolution of consumer TVs. Also, most of the Xbox's special capabilities, such as vertex shaders or full-scene antialiasing, occur at different points in the pipeline and are not at all dependent on fill rate. More important is the NV2A's bandwidth to the 64MB of shared memory. The memory in the console is 200MHz double-data rate (DDR) SDRAM, which provides a maximum of 6.4GB per second of throughput to both the CPU and graphics chip. The custom CPU uses up to 1GB per second of this shared bandwidth. This leaves less headroom than the GeForce3 has with its 7.36GB per second bandwidth, but again television's lower display resolution means this should be plenty. The shared memory design also avoids the bottlenecks PC developers see when sending a lot of data from a PC's main memory over the AGP bus to the graphics card.

Dank aan VTec die dit nieuwtje als eerste submitte!

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True