Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties
Submitter: Jorrie

Rockstar Games toont in de eerste trailer van Red Dead Redemption 2 zeer kort beelden van het wilde westen zoals dat er in de game uitziet. Onduidelijk is welk deel om cinematics gaat en welk deel in-gamebeeld is.

Rockstar Games beloofde bij de aankondiging van Red Dead Redemption 2, afgelopen dinsdag, een 'grote en sfeervolle spelwereld' en de trailer moet die belofte kracht bij zetten. De video is echter erg kort en er is weinig informatie over de game uit de destilleren.

De bewegende beelden volgen op enkele teasers en informatie van Rockstar dat het spel in de herfst van 2017 uitkomt op de PlayStation 4 en Xbox One. Een pc-versie is niet aangekondigd, wat tot de start van een petitie hiervoor heeft geleid op Change.org, die inmiddels meer dan 27.000 keer ondertekend is. De originele Red Dead Redemption kwam ook alleen naar de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Veel details over het tweede deel van het spel zijn er verder nog niet, maar wel is duidelijk dat het verhaal zich afspeelt in het 'meedogenloze Amerika' en dat er een 'volledig nieuwe multiplayer-ervaring' is.

Update 18.00: Url voor de petitie aangepast naar de juiste.

Update 2, 18.20: Sony meldt dat de originele Red Dead Redemption naar PlayStation Now komt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (63)

Het ziet er naar uit dat het allemaal in game is. De models hebben een te low aantal polygonen om het te gebruiken voor pre-rendered cutscenes (zie de hoorns aan het hek, de vliegende vogels), dat zou anders wel raar zijn... Daarnaast de platte planes voor de takken/bladeren van de bomen, verraden ook een hoop. De rook van de stoomlocomotief is niet heel sterk opgezet, dat zou je niet in pre-rendered cutscenes zien. Alleen de scene in het bos met die diertjes die op de grond lopen is moeilijk te herkennen als in-game, maar het lijkt mij sterk dat ze de gehele trailer in-game doen behalve die.

Ofwel mijn mening: allemaal in-game-engine footage.
Volgens mij toont Rockstar nooit pre-gerenderde beelden en altijd ingame beelden. Ze willen het namelijk niet mooier laten lijken dat het werkelijk is :)
Daarom ben ik ook groot fan van Red Read Redemption 1, die game heeft alle beloftes toen der tijd waar gemaakt en zelfs overtroffen, ondanks de grote hype.

Heeft tot nu toe nog geen elke andere game kunnen doen bij mij.
Helaas voor veel PC gamers die de game toen der tijd niet hebben kunnen spelen. zelfs als er nu nog een remaster uit zou komen, dan krijg je dat gevoel "dat alles klopte aan de game" waarschijnlijk niet meer.
agreed dit is duidelijk allemaal gerendered met de ingame engine, (lighting model laat dat ook duidelijk zien.

de enige vraag is of dat ook in realtime draait (halve/kwart snelheid dubbele resolutie met LOD's uitgezet is een bekend truukje om alles er beter uit te laten zien voor trailers).

desalniettemin ziet het er tof uit :) lekker sfeervol
Rockstar blijft het altijd goed doen . Gameplaybeelden zijn vele malen beter dan dat cgi gekloot van vele uitgevers... *kuch* no mans sky *kuch*
Sony heeft bevestigd dat de beelden afkomstig zijn van een standaard PS4.
Ik ga even de link zoeken en dan plaats ik die hier. :)

Edit:

Via Facebookpost:
"We're partnering with Rockstar Games on Red Dead Redemption 2! Watch the trailer, captured on PS4."
Met link:
http://blog.us.playstatio...ame:rdr2_trailer:10_20_16

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 20 oktober 2016 18:33]

Een ps4 pro is ook een ps4. Dus standaard zou ik nog niet durfen te zeggen.
De particle effecten, rendering van het groen, de plassen water, alles ziet er heel erg uit als GTA V, dus ik vermoed dat ze dezelfde (versie) RAGE-engine gebruiken.

Niks mis mee, een topper van een Engine die het overal prima lijkt te doen.
Waarschijnlijk wel; maar wat we niet moeten vergeten is dat GTA V toendertijd nog op de PS3/XBox360 uit kwam. RDR2 is het eerste Rockstar spel dat afstand neemt van PS3/XB360 en puur op de huidige consoles gaat draaien.

Oftewel, we mogen aannemen dat ze de Rage Engine naar de nieuwe hardware aangepast hebben en mooiere beelden kan tonen dan GTA V.
Ik denk ook niet dat je hoeft te twijfelen of dit wel ingame is. Voor cutscenes gebruiken ze de laatste tijd gewoon andere shaders/belichting zodat het allemaal wat mooier eruit ziet ingame. Bij Witcher 3 heb je mods om deze shaders permanent aan te zetten. Zelfs de cutscenes in Battlefield 1 zijn ingame, zodra je kan bewegen na een cutscene dan zie je het beeld soms nog veranderen van shaders.
Laten we hopen dat Rockstar gebruik gaat maken van VR mogelijkheden bij een 1st person view.
Hoewel de GTA series ook 3rd person zijn, heeft Rockstar al een mooie start gemaakt bij GTA5 om first person ook aan te bieden, waarbij met mods dit ook te spelen is in VR op de pc versie.

Ik hoop dat Rockstar daarom ook VR standaard gaat aanbieden, wat erg mooi zou uitzien bij zo'n Wild West open wereld.

Ze hebben het daarnaast over een volledig nieuwe multiplayer ervaring. Zal dit een hint zijn naar een MMO campaign/multiplayer mix, waar Rockstar het ooit over had? :) Dus dat je in een open wereld met duizenden andere cowboys zowel campaign missies kan spelen, zowel ook tegelijker tijd een hele levendige community hebt uit echte players i.p.v. alleen bots. :) :)
1st person view in GTA vind ik een ramp. Veel te smalle field of view imo
Dat is omdat GTA5 daar in eerste instantie niet voor was gemaakt en pas vanaf de pc-versie (toen het spel al volledig af was) de 1st person view achteraf is toegevoegd.

VR is alweer 4 a 5 jaar (opnieuw) op de markt, waardoor Rockstar wel eventjes de tijd gehad heeft om VR als extra functie er bij te kunnen leveren.

Die VR functie is dan ook niet leading, maar een mooi extra'tje IMO.
Het ging toch niet specifiek om 1st person. Dat is iets persoonlijks (Ik speel uitsluitend in 1st person). Het ging om VR support, wat in dit soort grote werelden juist heel mooi kan zijn. Kan je midden in de wereld staan en met dingen gooien en schieten.
Ik zie in de gelinkte petitie maar 92 ondertekeningen. Ik denk dat dit de juiste URL is.
Leuk maar dit gaat toch niet gebeuren. Het is voor Rockstar veel slimmer om het eerst voor de mainstream uit te brengen op consoles en daarna pas laten piraten door Pc-Gamers. Het is puur een geld kwestie en helaas is piraterij nog steeds op de Pc een groot probleem. Rockstar heeft liever dat mensen hem eerst kopen op de Console, dan kunnen echte Pc-Gamers later hem aanschaffen. De mainstream gamer heeft geen Game Pc, Steam en betaald al jaren niet meer voor Pc games en daarom brengen ze het eerst uit op console
Gebaseerd op...? GTA V is enorm goed verkocht en stond maandenlang (en soms daarna) op nummer 1 van best verkochte games op Steam. GTA V is één van de meest winstgevende spellen ooit. Er is tegenwoordig weinig piraterij meer, met name dankzij Steam. En daarnaast groeit de pc markt juist weer.

Het gaat uiteraard om geld, maar de redenen van piraterij en kleine pc markt gelden al een tijdje niet meer. Het gaat Rockstar om het dubbel verkopen. Er zijn namelijk heel veel gamers die games als GTA V of RDR2 eerst op de PS4 spelen en twee jaar later nog een keer kopen voor op de pc (als hij al op de pc uitkomt).

Voor dit soort games heb je een dikke game setup nodig. Mensen met geld dus. De PC-gaming markt bestaat daardoor voor een groot deel uit 'rijkere' werkende jonge mensen die geen zin hebben in de piraterij. Ideale markt.

Goede andere voorbeelden zijn Skyrim, The Witcher III en Rocket League. Die games maken dikke winsten op de pc markt.
Op PC kun je modden, op consoles koop je DLC (CardSharks bij GTA V). Bovendien is er op PC nog altijd piraterij, en op consoles is dat tegenwoordig bijna verwaarloosbaar.

Dus uiteindelijk leveren consoles - aanvankelijk - meer op voor Rockstar. Simpel als dat.
Wat een kortzichtige blik. Er zijn anders nog miljoenen pc gamers (zonder console) die RDR2 ook zouden kopen. Het spel uitbrengen op alle platformen levert dus alsnog het meeste geld op.
Kortzichtige blik? Graag iets minder aanvallend. Ik zie het gewoon anders dan jij, dat is toch geen rede om me kortzichtig te noemen?

Bovendien heb ik hier nu al een paar keer gemeld dat ik denk dat ze hem daarom LATER op PC aankondigen (zoals GTA V). En ik denk dat ze met RDR2 gewoon exact dezelfde strategie gaan volgen. Eerst op consoles en de mainstream markt bedienen en geen last van piraten te hebben. En zo is er geen PC versie om te modden en verkoop je ook meer DLC (zoals de CardSharks). En later brengen ze een PC versie uit om die markt ook te bedienen.
Ik doe aanvallend, omdat jij eindigde met 'Simpel als dat.', terwijl je argumenten niet kloppen. Het is dus niet zo simpel als dat.

1. PC support is een stuk ingewikkelder en duurder dan console support, omdat er zoveel verschillende pc's zijn.

2. Ontwikkelen voor PC duurt langer en is een stuk ingewikkelder dan voor console, omdat er zoveel verschillende pc's zijn.

3. Kan zijn dat Rockstar probeert om zoveel mogelijk dubbele verkopen te genereren. Gamers met een console hebben soms ook nu of een tijdje later een game pc. En die kopen dan het spel soms voor de tweede keer.

4. De SharkCards zijn een slecht voorbeeld. Rocket League verkoopt de meeste kleine DLC op de pc markt en de pc gamers betalen daar massaal. En alsnog kan Rockstar dan net zo goed meteen ook de pc markt bedienen. Daar verkopen ze niet minder shark cards op de consoles mee.

Enz.

Het is in ieder geval niet meer dat oude en afgezaagde argument dat er op de pc zoveel piraterij is. Dat is al jaren geleden afgenomen. Als je dit niet weet of niet wil weten, dan moet je dat argument niet steeds herhalen.

[Reactie gewijzigd door Tjeerd84 op 20 oktober 2016 22:17]

Veel aannames en taalfouten. Misschien zelfs wat projecties?
Ik hoop ik dat je ongelijk hebt, maar de tijd zal het leren.

[Reactie gewijzigd door LxxFxx op 20 oktober 2016 18:21]

Jammer dat je zoveel -1 krijgt, want je hebt helemaal gelijk, dat is precies wat Rockstar ook met GTA V heeft gedaan...

Bovendien vekopen ze zo meer CardShark achtige DLC omdat er geen PC versie is om te modden.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 20 oktober 2016 18:36]

Is er ook een petitie voor de nieuwe Nintendo switch? Aangezien bij Rockstar nog niet bekend heeft gemaakt of ze de switch ook gaan ondersteunen. Zoals de andere dev's wel hebben bekend gemaakt: nieuws: Nintendo introduceert Switch-console met Nvidia Tegra-gpu - update

Het zal toch wel prettig zijn als de nieuwe switch wel gaan ondersteunen. Zodat je altijd een potje GTA of RD2 online kan spelen of zelfs lokaal tegen vrienden. (als het een succes word).

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 20 oktober 2016 18:22]

Gelijk maar even getekend die petitie! RDR1 is één van de beste games die ik ooit heb gespeeld, die is inderdaad jammer genoeg nooit op PC uit gekomen. Ik hoop dat Rockstar hetzelfde gaat doen als met GTA V, dat de PC versie toch later wordt gereleased! O-)
Ik denk dat ie later wel zal komen, ligt denk ik aan de verkopen. Als ze de pc versie als eerste of tegelijk uitbrengen zal er toch een aanzienlijk deel van de mensen kiezen voor gratis spelen via warez.

Jammer dat we nooit zullen weten hoeveel van de mensen die de petitie tekenen ook daadwerkelijk tot aanschaf overgaan, of iets vinden om toch gratis te spelen (hoed te groot, paard hinnikt irritant, etc etc. :P )

Door eerst op de consoles uit te brengen zal je een hoop extra verkopen hebben van mensen die, en een console hebben, en een pc, die toch de console versie aanschaffen.

Het is volgens mij puur een kosten/baten analyse, prijzen zijn redelijk constant (lees: hoog :P ) op de consoles, dus minder verkopen nodig om je beoogde winst te halen. Geen wazige keysites en aanverwante die de markt verder verpesten.

Dus ik ben bang dat je de piraten erop aan moet kijken dat de pc niet meer het preferente platform is of dat iig de balans wat mee richting consoles gaat.

En de huidig generatie spellen worden zo omvangrijk en ingewikkeld dat het simpelweg makkelijker programmeren en bugfixen is op voorspelbare hardware van consoles, ipv de plethora aan hardware die je in een pc kan verwachten.

Dat denk ik dan he, of het allemaal zo is geen idee, maar klinkt mij logisch in de oren, maar dat kan ook iets zeggen over mijn logica. :P
(hoed te groot, paard hinnikt irritant, etc etc. :P )
Ik moest echt heel erg hard lachen, dankjewel :D :'( :D
Sony kondigd via facebook aan dat content voor het online gedeelte eerst naar playstation komt en de orginele rdr naar ps now komt, wat betekend dat iedereen die straks kan spelen.
Mits je dus een abbo op ps now neemt. Wat niet iedereen wil. "slechts" ¤ 16,99 per maand.
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe ze het doen. Zo'n mooie graphics in BF1 en ook in deze game. En dat op een console....
Men past dingen aan zoals draw distance, details in terrein en objecten, textures, effecten, post processing, ...

Ook dit: "Xbox One operates at 720p while PS4 is at 900p."
PS4 heeft ook dynamic resolution, maar gemiddeld komt het neer op 900p.
Reken er ook op dat de frame rate zakt naar 40-45 bij drukke outdoor gevechten.

Vergelijk dat met een 'enthousiast' (lees 1070 GTX) pc, waar de game draait aan 1440p aan 60+fps met alles op ultra.

Desalniettemin toch nog steeds indrukwekkend op consoles vind ik.

*edit: voorbeeld van een bugje ivm de dynamic resolution: http://imgur.com/a/jHoB2
Het algoritme is blijkbaar soms net iets te enthousiast, wordt vast nog gefixt :)

[Reactie gewijzigd door SideShow op 20 oktober 2016 21:51]

Pfffffff, gaan zeuren over hogere FPS en prestaties op enkel een GPU van ¤450+.
Daar koop ik een complete console voor, waar ben jij voor klaar met de rest van je hardware?
Zeker, mijn pc kost meer, en ik hou ook van consoles. Je hoeft niet in de aanval te gaan. Daarenboven hebben bijna alle console gamers ook een PC of laptop. Laten we vrienden blijven ;)
Even goede vrienden hoor. Was niet zozeer een aanval vond het alleen geen eerlijke vergelijking. Wordt er soms een beetje moe van ;)

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 21 oktober 2016 01:15]

Vele mensen kopen ook een console omdat het makkelijk is. Je moet zelf geen moeite steken in optimaliseren. Ik vind als je casual gamed dat een console een betere optie is :)
Ik hoop dat er binnenkort meer bekend gaat worden wat je ingame allemaal kan doen.
De vorige game was in ieder geval wel mijn grootste favoriet, die heb ik ook nog lang gespeeld nadat ik die had uitgespeeld. Stiekem hoop ik ook wel dat we nu ook onze eigen ranch kunnen beheren. (Ranch werkers houden de ranch wel draaiende als het main character even weg is toch. ;) )
Het ziet er goed uit! En het wordt waarschijnlijk weer een game met gratis (jaren) lange ondersteuning vanuit Rockstar.
Geen NSwitch versie? :+
Incl sharkcards om speciale paarden en koetsen te kopen? :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True