Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rockstar toont nieuwe beelden van Red Dead Redemption 2

Door , 156 reacties, submitter: Tweakmans

Ontwikkelaar Rockstar heeft de tweede trailer van zijn komende titel Red Dead Redemption 2 gepubliceerd. In de video is onder andere de outlaw Arthur Morgan te zien, waar het verhaal van het spel om draait.

Morgan vecht zich samen met de Van der Linde-bende een weg door het ruige Amerika, waarbij ze stelen en overvallen plegen om te overleven, staat in de omschrijving bij de video. De video toont typische western-elementen als vuurgevechten, stoomtreinen en achtervolgingen te paard, in onder meer klassieke wildwestdorpjes en besneeuwde landschappen.

Het is de tweede trailer van Red Dead Redemption 2; de eerste verscheen vorig jaar maar toonde nog weinig van het spel. Aanvankelijk stond de release van het spel op de planning voor de herfst van dit jaar, maar Rockstar maakt in mei bekend dat de introductie uitgesteld was naar de lente van 2018. Het spel verschijnt in ieder geval na 1 april 2018, voor de Xbox One en de PlayStation 4. De originele Red Dead Redemption kwam in 2010 ook alleen naar de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-09-2017 • 17:40

156 Linkedin Google+

Submitter: Tweakmans

Reacties (156)

Wijzig sortering
Als je op de preordersite kijkt zie je dat dutch een van de aangeboden versies is. Zou dus kunnen dat Nederlands straks een van de aangeboden talen (ondertiteling en menu) zou zijn. Dat zou wel een mooie nieuwe aanvulling zijn.

/edit: voor de mensen die engels willen. Prima, dan kies je daar toch voor. Zal ik zelf waarschijnlijk ook doen. Maar voor genoeg mensen zou het echt een pluspunt zijn. Snap niet waarom men hier zo zichzelf als maatstaf denkt te moeten nemen en het dus maar onzin vindt omdat ze het zelf niet nodig hebben. Beetje empathie is niks mis mee hoor.

[Reactie gewijzigd door Trevor op 28 september 2017 18:05]

Ondertiteling en menu zou denk ik te klein zijn om speciaal op een schijf te branden. Dat ze het spel helemaal nasynchroniseren lijkt me ook sterk. De meest logische conclusie is dus dat de achterkant van het hoesje, en misschien de handleiding indien die er bij zit, dan in het Nederlands vertaald zullen zijn.
Ondertiteling en menu's zijn redelijk makkelijk en ze moeten daarvoor geen schijfje branden, dat kan gewoon mee met tientallen andere talen, je kan de taal detecteren en een selectie tijdens de installatie. Zelfs audio (het is een open world, dus er is niets te synchroniseren) is helemaal niet moeilijk vooral met de huidige staat van DLC en patches.
Dat is precies wat ik zei ; ) "Ondertiteling en menu zou denk ik te klein zijn om speciaal op een schijf te branden." Je gaat niet speciaal een schijf branden voor een ondertiteling en menu, want dat is zo weinig data dat het niet uit maakt.

Wat betreft het 'synchroniseren'. Ik schreef 'nasynchroniseren', het vertaalwerk om stemmen over te doen in een andere taal. Dan maakt het niets uit of het open world is of niet, je zult de stemmen opnieuw in moeten spreken. Zoiets heet nasynchroniseren. Als er cut-scenes bij zijn is het zelfs zo dat het inderdaad overeen moet komen met mond bewegingen.

Of de audio vaak in spellen via DLC en Patches geleverd wordt weet ik niet, maar ik ken er geen voorbeelden van, en het lijkt me niet heel logisch. Maar ik sta open voor goede argumenten en bronnen.
Dat staat er bij GTA5 ook op de Rockstar Warehouse, maar daar is toch niks Nederlands aan! ;)
Beter een PC versie, wie cared er nou om Nederlands?
Jij misschien? Dan zou je gewoon de woorden 'geven om' kunnen gebruiken :>
Als een game nederlandse ondertitel heeft gebruik ik het nog niet.
Ik ook niet, Nederlands is vaak zo slecht vertaald, ik zet het altijd orgineel op het Engels.
Je mist ook heel vaak woordgrapjes e.d in de vertalingen.
Alleen dat is al reden genoeg om nooit Nederlandse ondertiteling te gebruiken als je ook maar een beetje bekwaam bent met de Engelse taal..

Bijkomend voordeel is dat je Engels er ook beter van kan worden =)
Een goede vertaler vertaalt de woordgrapjes ook gewoon passend.
Helaas zijn niet altijd alle uitdrukkingen en gezegdes van een taal éen op één te vertalen naar een andere taal. Hierdoor kan een verhaal veel gevoel en nuance verliezen op het moment dat het vertaald wordt. Een goede vertaler zijn is dus niet genoeg.

Naar mijn mening is het vertalen naar een andere taal dus een slecht idee en is het beter voor de speler om zich wegwijs te maken in het Engels, wat niet zo'n probleem zou moeten zijn gezien het feit dat het meerendeel van de games niet in het Nederlands beschikbaar is.
Niet iedereen is even goed met de engelse taal he?
Dat klopt. Echter zijn, zoals ik al zei, het meerendeel van de games niet in het Nederlands beschikbaar. Hoe lossen deze mensen dat probleem op dan? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat zij op zo'n moment alleen voor de spellen kiezen die in het Nederlands beschikbaar zijn. Ik ben voor zover ik mij kan herinneren nog maar een aantal keer een Nederlandse vertaling tegengekomen, waarbij de kwaliteit van de vertalingen veelal van lage kwaliteit was of zelfs gevallen waarbij de vertaling compleet foutief bleek. In zulke gevallen lijkt het mij makkelijker, danwel kwalitatief beter, om een Nederlandse vertaling te laten schieten.
Ik speel uncharted in het NL en begrijp juist daardoor wat ik moet doen.
Ik vind wel dat je als Nederlander er toch goed aan doet om een degelijke beheersing van de Engelse taal hebben.

Uiteraard kom je prima door het leven zonder Engels en het is je goed recht om zelf te kiezen welke taal of talen je gebruikt.
Dan moeten de lessen wel goed zijn... heb zelf op het VMBO Duits gehad.. man man man.. wat was dat slecht gegeven.
Kun je hem altijd nog eens opnieuw spelen in het engels mits je die ervaring er nog bij wilt hebben. Helpt ook de taal beter te leren kennen.

Snap dat het niet altijd even makkelijk is om een andere taal te leren.

Zelf Engels geleerd tijdens de 80's/90's ook omdat ik op jonge leeftijd naar Amerika ben geweest 3 weken vakantie. Was 6 jaar en had eerlijk geen flauw benul van de taal. Daarna terug in NL pakte ik toch de taal snel op. Games ook vaak met ondertiteling in het Engels zo dat ik leerde hoe je het moest spellen en uit spreken.
Keek ook veel TV Series/Tekenfilms ala Eek the Cat (Fox Cartoons) en Cartoon Network/Looney Tunes.
Einde Jaren Negentig kwamen er helaas veel Nederlande Dubs van de bekende Tekenfilm series Waaronder ook Eek en dat was voor mij geen Eek the Cat meer.

Tegen dezelfde tijd was ik ook geen ondertiteling meer nodig zowel NL/EN in Films/series. Irriteerde me er zelfs aan als het verkeerd vertaald was of een verkeerde Interpretatie is/was.
Doe nog wel vaak mits het mogelijk is Engelse ondertiteling aan in games als iets teveel actie geluiden zijn en de Dialogen niet wil missen.
Niet iedereen gaat naar zulke landen op vakantie.. ik ben b.v. nog nooit in Amerika geweest.
Dat valt haast niet op te lossen: ze begrijpen het verhaal onvolledig en missen een stuk spelbeleving. Mijn neefje speelt een boel spelen in het Duits omdat hij daar iets meer van begrijpt dan Engels, maar een verhaal volgen zit er niet in.

edit: reactie op
Lye
@Sammiejj • 28 september 2017 21:08

[Reactie gewijzigd door jeroen_loeffen op 29 september 2017 07:37]

Helaas zijn niet altijd alle uitdrukkingen en gezegdes van een taal éen op één te vertalen naar een andere taal. Hierdoor kan een verhaal veel gevoel en nuance verliezen op het moment dat het vertaald wordt. Een goede vertaler zijn is dus niet genoeg.
Je hoeft niet 1 op 1 te vertalen, gevoel en nuance bewaren bij het vertalen is juist een kenmerk van een goede vertaler, en vereist juist vaak een niet-letterlijke vertaling. Dat is ook de reden dat we scholen hebben speciaal voor vertalen, alleen Engels kennen is niet genoeg.
Maar die heb je niet altijd jammer genoeg, vaak genoeg gezien.
Helaas, maar nederlands is een kneuzige taal en alles klinkt er bot en lomp in.
dat is alleen maar omdat je het beter kent...

en omdat niet alles zomaar te vertalen is en nou eenmaal in het Engels gemaakt wordt.

[Reactie gewijzigd door mr.paaJ op 28 september 2017 23:26]

Dat is zeg maar gewoon jouw mening.
Engels sub vind ik wel handig voor het verhaal of er komen teveel geluiden tegelijk op je af en hoor je niet precies wat je moet doen.
Precies, ik gebruik zelf ook altijd Engelse subs ter ondersteuning
Ik ook maar dan vooral bij films. NL ondertitels doet mijn brein meer nadenken dan EN ondertitels omdat hetgeen wat er gezegd wordt 100% overeenkomt met wat er geschreven staat. En ondank ik erg veel engels lees ( ook men thesis was in het engels) schiet mijn kennis soms tekort om puur op gesprekken alles goed te begrijpen. Zeker als het snel gaat en er een brits accent bij komt of veel noise.

Dus wat mij betreft alles EN, maar met EN ondertittels. Het is voor iedereen anders maar wilde je toch bijstaan omdat je zoveel nulletjes krijgt en -1 krijgt.

Teenwoordig zijn (single player) games (ook dit vb) bijna halve films met diepere verhalen, betere graphics, lange tussen scenes etc waardoor de meerwaarde van ondertitels (welke taal dan ook) een meerwaarde zijn voor niet native sprekers.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 29 september 2017 00:40]

Precies. Ik ben gigantisch slecht met gamecontrollers en zal dan ook helemaal geen console kopen zolag het niet officieel ondersteunt wordt. Maarja, 60+ FPS op max settings is wel lekker.
Oefening baart kunts, ik was ook slecht met muit en toetsenbord toen ik vijf jaar terug weer sinds 1997 op de PC ging spelen.
Zet de console niet uit tijdens het laden :+
Zou het alleen NL zij, is het voor mij genoeg reden om het niet te kopen :P. Verder hoop ik dat Rockstar niet de online uitmelkt en de single player verwaarloosd, al vrees ik het ergste.
En daar heb ik mijn twijfels over. Hoe zullen ze RDR Online bedenken? Ik zie wel Extractions, Entourages en Races zitten als alternatieven in RDRO in Western styles. (Als je die modes kent, begrijp je wel waar ik het over heb) Maar R* zal vast wel een of vreemde DLC bedenken zoals Aliens and Cowboys DLC want er is ook echt een film dat zo heet:
http://www.imdb.com/title/tt0409847/
Klopt! Met Harrison Ford, best goede film maar het verhaal slaat nergens op. }:O
Op welke site zie je dat dan? Het kan ook zijn dat ze het karakter "Dutch" bedoelen.
Het gaat hier wel degelijk om de taal 'Dutch' en niet de naam van een personage.
Dat is gewoon de taal van de tekst op de hoes. Is bij RDR (1) ook al het geval, hele discussie om niks hier..
Dat is wel degelijk de Character naam :P
Heb je er zelf naar gekeken of ga je er maar gewoon vanuit? Op de website waar Trevor het over heeft gaat het wel degelijk om de taal Dutch, en niet om een personage.
Engels is meer dan prima!
Vooral een reactie op je edit:

Het niveau van Nederlandse vertalingen is vaak bedroevend. Games waar echt leuke humor inzit worden gewoon letterlijk vertaald zonder enig gevoel voor taal, humor en nuance. Daarom is er, bij mij en wellicht ook bij anderen, de voorkeur om games in het Engels te spelen.

Uiteraard niets mis als iemand geen Engels spreekt, ik speel games ook niet in het Japans bijvoorbeeld, maar als je de originele taal begrijpt dan zou ik met de huidige staat van vertalingen altijd aanraden om die te gebruiken.
Zou kunnen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Er is van Red Dead Redemption (1) ook een Nederlandse versie, de tekst op het doosje is Nederlands, meer niet..
waar precies zie je dit?
Nederlandse ondersteuning leid alleen maar tot het verder verslechteren van de Engelse taalbeheersing van de gemiddelde Nederlander. Iets waar we juist altijd in vooruit liepen vanwege een gebrek aan nasynchronisatie op TV. Ik zie dit dan ook alleen maar als zeer negatief dat daar wel tijd in word gestoken terwijl er geen PC versie op de roadmap staat. Afgezien van de vaak tenenkrommende letterlijke vertaling van Engelse spreekwoorden en uitdrukkingen naar Nederlands.
Uit nogal wat internationale ranglijsten blijkt gewoon dat Nederland erg goed scoort op de beheersing van Engels.

Nederlanders zijn ook de enige mensen die zeuren over het Nederlandse accent, Engelsen/Amerikanen boeit het geen fuck en vinden het eerder leuk. Het kan mij eerlijk gezegd ook bar weinig schelen, ik heb liever een vet Nederlands accent dan een nep Brits accent.
Ziet er weer helemaal top uit :) Geen idee wat sommige klagen over de graphics, ziet er uit als een net geheel als je het mij vraagt :)

Laat maar komen, een van de weinige games die ik nog voor de volle prijs durf aan te schaffen.
Nog geen in-game beelden helaasch ;w

(maar wss wel instabuy :D)
Dit is in-game, het zijn cutscenes en geen pre-rendered beelden.
Ja dat snap ik ook.. ik bedoelde natuurlijk echte gameplay.. En dus ook geen cutscenes ;)
Diep in mezelf geloofde ik ook al dat je dat bedoelde :9 ,en in dat geval, Helaasch.. mits deze niet voor de pc uitkomt word dit een ps4 binnenhalen!
Ga dan gelijk voor de Pro, daarop zal t prachtig eruit zien :D
Same here, de enige reden waarom ik een console ga halen. Dan wel meteen even Bloodborne mee pakken natuurlijk :)
Een hele console voor één spel? Wie doet dat nu...
Vrijwel alle Nintendo bezitters toen Zelda uitkwam.
Ale dat is toch te zot voor woorden. Een heel systeem kopen voor 1 spel...
Nou hebben mijn kameraden ook een ps4 in huis, + die extra exclusive ps4 games zijn ook wel frappant. dus nee, niet alleen voor dit spel. Maar zou het niet voor de pc uitkomen dan is dit min of meer de druppel die de emmer doet overlopen.
Dat is wat je nou een systemseller noemt. Voor mij was dat Halo voor de originele xbox, Gears of War voor de xbox360 en straks ook een Switch voor Mario Odyssee.

En natuurlijk koop je de console niet specifiek voor 1 spel, uiteindelijk zal je er meer voor kopen en spelen, maar het is gewoon titel die je overhaalt je portemonnee te trekken.
Wanneer je bekend bent met de Rockstar Editor zie je meteen dat deze beelden in-engine zijn en zelfs in-game situaties of gameplay kunnen bevatten. Alleen een kwestie van creatief omgaan met de camera en de juiste kijkhoeken bepalen voor de mooiste shots. :)
Jaa, ik weet het, ik bedoel gewoon de standaard 3rd person gameplay, tijdens een missie of free roam of wat dan ook, met HUD etc etc etc.

Gewoon echte gameplay.
Gameplay beelden ga je pas zien als de game uit is. Rockstar laat nooit gameplay beelden zien voor een release.
alleen rockstar geeft je wel wat ze laten zien :)
? Doelde meer op dat je niet moet gaan wachten op gameplay beelden. Die krijg je namelijk niet te zien voor de release.

Verder vind ik het er geweldig uit zien kan niet wachten. Jammer geen pc versie maar hopen dat ik rond de release een XboXoneX heb. Misschien maar mijn videokaart verkopen en volledig console gaming ga.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 28 september 2017 20:04]

Niet helemaal waar. in de GTA Online - Trailer zie je toch echt gameplay beelden ;) en dat voordat de game uit was gebracht.

EDIT: ik snap waar je op doelt, maar rockstar laat toch echt wel gameplay beelden zien voor de release.

[Reactie gewijzigd door Jokurino op 28 september 2017 20:42]

Klopt had ik niet over na gedacht.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 29 september 2017 00:35]

Het is wel in-engine en cutscenes van Rockstar-games zijn altijd zo goed als gelijk aan hoe de game er werkelijk uit ziet. Dus misschien geen echte gameplay maar je kunt goed zien hoe de game eruit ziet :)
Vette trailer met een goed sfeertje, maar... geen PC-versie. Kijk, ik snap dat Rockstar de prio legt op de consoles. Al met al levert dat toch meer geld op waarschijnlijk. Maar wees dan gewoon eerlijk. Zeg dan gewoon vanaf het begin dat ie naar de PC komt maar dat het nog zeker 6 maanden op zich laat wachten. Sure, ze zullen vast wel wat verkopen mislopen door mensen die wachten, maar het gros gaat niet wachten. Die koop RDR2 vrolijk op de console de dag dat ie uit komt (of kort daarna).

Zonde, want in een tijd dat er steeds meer console-games naar de PC komen had ik gehoopt dat Rockstar eens de ballen had gewoon transparant te zijn over deze hele kwestie. Vooral ook omdat deel 1 niet op de PC is verschenen. Wordt dit dat een RDR1-situatie of een GTA-situatie?
Rockstar wil het spel zoveel mogelijk uitmelken. Eerst op de consoles uitbrengen zodat mensen het spel daarvoor kopen en later een betere versie van het spel uitbrengen op PC. Dat hebben ze ook met GTA 4 en 5 gedaan.
Ook met San Andreas:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto:_San_Andreas
Playstation 2: 29 Oktober 2004.
PC/Xbox: 10 Juni 2005.

Zoals je zegt ze willen double-dippen, en de PC versie komt sowieso wel dit keer want de vorige keer kon het spel niet omgezet worden naar de PC, Rockstar wilt echt niet het geld laten liggen nu ze het geroken hebben met GTA Online.
Maar RDR1 kwam volgens mij niet naar de PC omdat de sourcecode een grote rotzooi was waardoor het geen zin had alles te herschrijven voor een PC versie, iets met kosten en baten.
Maak je borst maar vast nat voor RDR Online met platinum horseshoes voor ingame geld, en DLC uitbreidingen gratis maar enkel voor multiplayer.

Zie ook: https://www.rockstargames...re-red-dead-and-more.html
“Amazing news, I'm buying L.A. Noire [for PC] day one! But why no plans for Red Dead Redemption? I would buy that too… and I have a looot of friends who would do the same!” - Andysk8
“Has Rockstar abandoned the PC platform???” - Simbala

We hope that with the announcement that L.A. Noire is coming to PC this fall, and the knowledge that our next big game Max Payne 3 will have a PC release (plus that we’ve released both Grand Theft Auto IV and the Episodes from Liberty City for PC), we can finally put to rest any misconceptions that we’ve ‘abandoned the PC platform’. We do know that, yes, there is just one title absent from our PC release plans – that game of course being Red Dead Redemption, and of course we’re well aware that some fans have been asking for it. All we can say is that whenever it is viable (technically, developmentally and business-wise) for us to release a game for PC (or any other particular platform) – we will and we usually do; unfortunately, that is just not the case 100% of the time for all platforms. To PC gamers, we hope that between the Grand Theft Auto titles, and the forthcoming L.A. Noire and Max Payne 3, you’ll have plenty of great Rockstar action to enjoy.
Ik houd in ieder geval mijn rug recht als PC gamer, geen PC release, even goede vrienden, maar dan koop ik het mooi niet.
Zo is dat. En ik koop overigens ook geen consoles speciaal voor zulke games alleen omdat de bedrijven het vertikken om het niet voor de PC uit te brengen.
goed recht houden

ik zal hem wel voor je spelen hoor :)
Jij noemt het melken maar als er één studio is die waar voor zijn geld levert is het wel Rockstar met de Red Dead & GTA franchise.
Daar zit zeker wat in, echter willen ze het niet te vroeg toegeven dat de PC versie er komt omdat ze eerst zoveel mogelijk verkopen willen op de console.

Dit stelt hun later ook in staat 'returning player content' te realiseren als gelimiteerde extra voor spelers die de nieuwe versie uitgebracht op een ander platform gaan spelen en eerder dit op een console hebben gespeeld, terwijl ze later genaaid worden dat die content toch wel beschikbaar komt voor iedereen uiteindelijk, zoals gebeurd in GTA Online.

Maar het is zeker zo dat Rockstar de PC versies de laatste jaren goed oppoetst en zeker een meerwaarde hebben tegenover de console versies, vooral GTA V is hier een enorm voorbeeld van, dan wacht ik liever ook een paar jaar dan op een nieuwe GTA IV.
later een betere versie van het spel uitbrengen op PC
Dat hebben ze ook met GTA 4
Huh, GTA 4 draait zelfs vandaag de dag nog ruk vergeleken met zijn opvolger.
Toch draait GTA IV een stuk beter op een PC dan de Xbox 360 of PS3, inclusief het kunnen modificeren, met een beetje grafische kaart draait het ook makkelijk meer dan 60FPS in 8K resolutie, de consoles hebben ook gewoon lagere instellingen in gebruik, met een PC kan je dus meer kwaliteit verkrijgen.

Probleem is echter dat het op DirectX9 draait met deferred rendering wat tevens MSAA onmogelijk maakt, maar de verouderde API zorgt voor een CPU bottleneck in de vorm van drawcalls, en het was ook de eerste titel met Rockstar Game Engine (RAGE) dus optimalisaties waren nog niet vergevorderd.

Sinds Max Payne 3 is dat gelukkig stukken beter.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 28 september 2017 18:51]

Met DSR van nVidia kan je de resolutie gewoon opkrikken en heb je MSAA, alhoewel niet van de game zelf maar toch. Ik heb DSR gebruikt op mijn GTX780 en het beeld ziet er veel scherper uit.
Met DSR van nVidia kan je de resolutie gewoon opkrikken en heb je MSAA
Nee dat heet supersampling, het geeft misschien ongeveer hetzelfde eindresultaat (behalve hud scaling problemen etc) maar het is geen echte MSAA.

Je kan trouwens via een registry-edit eigen vooraf gedefinieerde DSR resoluties inschakelen, zonder dat je afhankelijk bent van de berekening vanaf je natieve resolutie.

Uitleg:
https://www.deadendthrill...tions-via-dsr-nvidia-only
DSR Calculator:
https://web.archive.org/w...nt0.com:80/tools/dsr_hex/

Op die manier kan ik toch 8K draaien als ik wil op een 1440P monitor, al is het maar zelden. :)
Wow, thanks. Dat maakt het makkelijker :)

En enig idee waarom DSR Calculator down is? Echt zonder.
De auteur van de website weet dat er problemen zijn, er is blijkbaar iets mis met de server of hoster, hij gaf aan dat hij het te weinig gebruikte om er moeite in te steken om het online te houden, en het kostte teveel bij z'n huidige hoster.
Je kan de webpagina wel downloaden en opslaan zodat je hem altijd lokaal kan gebruiken met enkele aanpassingen, of gewoon de archief site. :9
Wat maakt het uit hoeveel procent van de gamers iets gebruikt? Het gaat erom dat het kan op de PC en dat het allemaal niet kan op de consoles.

Een 1080 draait trouwens prima 4k. Doom 2016 is met 90-100fps prima speelbaar in 4k met alles op Ultra. Het is erg afhankelijk van het spel maar de meeste zijn prima speelbaar op 4k met een 1080.
Dan verwijs ik je graag even door naar m'n review van een recent aangekochte videokaart:
https://tweakers.net/prod...-1080-ti-ftw3-gaming.html

Zal even kijken of ik een screenshot kan maken van die benchmark.

Edit: https://imgur.com/a/YNP7g
Dit is wel met geoptimaliseerde instellingen om CPU-bottlenecks te verlagen.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 28 september 2017 20:18]

Er zijn genoeg PC gamers die dit soort titels gewoon willen kopen, omdat het eerste deel ook gewoon een erg goed spel was.
So what dat er een paar duizend illegale downloads tussen zitten, op deze manier koop ik nooit een Rockstar game weer. Toen de trailer van GTA V uitkwam was ik ook helemaal hyped, iedereen had het er over, wat een feest! Zelfde met RDR2 en de PC port speculatie.

En dan na de release van GTA V nog jaar mogen wachten om de game eindelijk te mogen spelen zeker. No thanks.. :+
Ze hadden zo'n grote fanbase kunnen hebben op de PC als ze hun klanten niet zo zouden naaien

[Reactie gewijzigd door Zexion op 28 september 2017 18:11]

Ik denk dat Rockstar de illegale downloaders niet beschouwt als klanten. ;)

De betalende console fanbase is kennelijk lucratief genoeg voor ze.
Ik hoop zo erg dat dit gekwalificeerd word voor play-anywhere. Mocht dit zo zijn word dit een insta-buy.
Play Anywhere is vooralsnog alleen van first party Microsoft-titels. Denk ook dat andere ontwikkelaars liever 2x een verkoop zien (PC & Console) dan slechts één verkoop die je op twee platformen kunt gebruiken.
Jaa weet ik wel, maar ik hoop toch tegen beter weten in. Maby... _/-\o_ . Ook al is het tegen argument dat je een grotere groep aanspreekt als je het op de pc uitbrengt, dus meer sales maarja, dan ook meer modders en cheaters. Ik weet in ieder geval niet wat tegen elkaar opweegt.
Resident Evil 7 is ook play-anywhere maar idd ik zie het ook niet gebeuren voor rdr2.
Ik hoop op een Switch versie, dat noem ik pas Play-anywhere. ;)
Nog nooit red dead redemption gespeeld maar wel enorm fan van GTA serie. Is dit een aanrader om in de gaten te houden? Ik weet, dit kan ik zelf opzoeken maar ben benieuwd naar jullie mening
Ja zeker. Als je een xbox360 of xbox one in bezit heb dan raad ik aan alsnog red dead redemption (game of the year edition) te kopen.

Game is backward compatible op Xbox One https://youtu.be/jRTQJa6LaNs

[Reactie gewijzigd door 7th op 28 september 2017 19:37]

Mooie reden om mijn 360 weer uit de stofbult te halen dus! :9
Is echt meer dan een aanrader. Paar klassieke momenten er in, overtocht naar ander deel (Mexico dacht ik) met muziekje eronder staat me nog bij bijv.
Kippenvel

Echt 1 van de betere games die ik gespeeld heb. Op mij net zoveel indruk gemaak qua sfeer en verhaal als deel 1 van Mafia.

[Reactie gewijzigd door Daejji op 28 september 2017 21:18]

Die overtocht naar Mexico hoorde ik na het spelen als één van de beste momenten in het spel. Zelf vond ik het redelijk slecht geïmplementeerd. Ik stak namelijk over, en uiteraard floot ik meteen naar mijn paard. Waarom zou ik namelijk een paard pakken dat daar staat, en niet mijn super deluxe paard waarvoor ik zoveel moeite heb gedaan? Resultaat? Je krijgt geen Jose Gonzalez te horen... Vond het maar een vreemd iets toen ik er later achter kwam.
Is de GOTY edition dan echt een meerwaarde tov. de normale editie?
Kwestie van smaak. Ik vond RDR niets aan maar GTA5 dan weer wel.
Het is grofweg GTA in het wilde westen dus ja, best een aanrader als je ook in deze setting geinteresseerd bent.. Deel 1 was geweldig.
Komt deze dus ook op de Xbox X (scorpio) ? En zal hij er daar dan mooier uitzien o.i.d. ?
Duh, Xbox X is gewoon een xbox one met 4K en betere hardware.. (geen echte nieuwe console)

[Reactie gewijzigd door stewie op 28 september 2017 18:27]

Hopelijk komt er toch ook nog een pc versie, anders sla ik deze pijnlijk over.. https://www.change.org/p/...6c-4a45-9b97-e218d264c34b
Getuige de trailer kunnen we meer van hetzelfde verwachten in RDR2. En dat vind ik helemaal niet erg. Ben benieuwd of ze bij Rockstar voor RDR2 een soortgelijk GTA V benadering hanteren als in dat je kunt wisselen tussen personages. Niet dat ik dat had gewild in RDR, maar aangezien de eerste trailer zeven bendelieden liet zien qua silhouetten vroeg ik mij af of ze zoiets zouden overnemen.
Ongelooflijk dat dit bericht weer ontaard is in een pc / console discussie. Deal with it, voorlopig is hij alleen voor console. Wil je dit per se spelen dan regel je maar een Xdoos of Speelstation


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8