Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Red Dead Redemption 2 krijgt een battle royale-modus

Red Dead Redemption 2 krijgt wellicht een battle royale-modus, zo meldt de website Trusted Reviews op basis van ontwikkelingsnotities van de game. Mogelijk gaat het om een vergelijkbare spelervaring als die van PlayerUnknown's Battlegrounds en Fortnite.

Naast een multiplayermodus in het battle royale-genre, komt er een survivalmodus waarbij twee teams in een beperkte tijd tegen elkaar moeten strijden om in leven te blijven. Ook komt er een modus genaamd 'Money Grab', waarbij twee teams zakken met geld te pakken moeten krijgen op een centrale locatie op het speelveld. Deze buit moet dan naar de basis worden teruggebracht.

Trusted Reviews komt met de informatie op basis van ontwikkelaarsnotities die de website al in augustus vorig jaar in handen kreeg. De informatie werd toen nog niet gebracht, omdat het nog om onbevestigde gegevens ging. Rockstar heeft de informatie nog niet officieel bevestigd, maar volgens de website is inmiddels op basis van promotiemateriaal van Red Dead Redemption 2 gebleken dat veel informatie uit de notities juist is. Daarom denkt Trusted Reviews dat het gaat om accurate informatie.

In de notities zou ook staan dat zowel de singeplayercampagne als de multiplayermodi te spelen zijn in first person-perspectief. Verder zou de open wereld meer diepgang kennen dan voorheen het geval was. Zo zouden npc's bijvoorbeeld winkelpanden versieren en zaken opruimen tegen de tijd dat de avond valt. Tijdens onlinesessies krijgen spelers toegang tot een aantal winkels waarbij de npc's hen van uitrusting en missies kunnen voorzien. Spelers krijgen verder beloningen voor het voltooien van bepaalde opdrachten. Er zou samen met de game ook een speciale app uitkomen.

Begin februari maakte Rockstar bekend dat Red Dead Redemption 2 uitkomt op 26 oktober. Vorig jaar noemde de ontwikkelaar nog een releasedatum die in de lente van 2018 zou liggen. Daarvoor was er ook al sprake van vertraging: aanvankelijk zou de game in de herfst van 2017 verschijnen, maar Rockstar zag zich toen ook genoodzaakt dit uit te stellen.

Het spel gaat over de cowboy Morgan, die samen met de Van der Linde-bende optrekt door het Wilde Westen van Noord-Amerika, waarbij ze stelen en overvallen plegen om te overleven. Het spel komt uit voor de Xbox One en de PlayStation 4.

Door

Nieuwsredacteur

93 Linkedin Google+

Reacties (93)

Wijzig sortering
Zolang het niet ten koste gaat van de Single player ervaring / speelduur.
Dat is mijn grootste vrees. Als je ziet hoe ze de SP van GTAV hebben laten doodbloeden om maar lekker te cashen op GTA:Online....
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over de Single Player van GTA V?

Buiten GTA IV en de allereerste kan ik me geen ťnkele GTA herinneren waar men DLC had bij de Single Player. Dat is eerder uitzondering dan de regel.

Ik vind het zelf niet erg dat er geen extra DLC zit. Scheelt weer een hoop knaken. In de SP zaten al 3 personages. Als ik heel GTA V vergelijk met IV incl de 2 DLC's dan komt t aardig overheen naar mijn idee.
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over de Single Player van GTA V?
Ik niet.. integendeel.... heb het twee keer 100% uitgespeeld (Xbox 360 en Xbox One). ik bedoelde dat er geen additionele DLC is uitgekomen voor de SP. Wat ik erg jammer vind.

[Reactie gewijzigd door Gunner op 6 februari 2018 12:11]

Dat vind ik altijd zo een flauwe opmerking. R* heeft gewoon een heel degelijke single player afgeleverd. Waarom verwachten mensen toch altijd dat er extra content bijkomt?
Liever een studio die om de 5 jaar een degelijke game aflevert, dan een studio die jaarlijks repetitieve games uitschijt vol microtransacties en DLC. (Kuch EA/ubisoft)
Ik denk dat mensen het verwachtten omdat Rockstar zei dat het zou komen ; )

2 april 2014:
"And later this year, look for even more additions to both Grand Theft Auto Online and Grand Theft Auto V, including more holiday-themed updates, some very exciting Story Mode DLC and much more."

Via hun website. Dat zou ik toch best een officiŽle aankondiging noemen.
Vraag me dan echt af war je overhouden aan games? Per jaar.

Soms is her wel goed dat er elk jaar een bepaalde game uitkomt. Vul je de jaar makkelijk mee in. Dat alle games in dezelfde tijd komen is voor mij een eerdere frustratie dan. En games als GTA/ Red Dead / Max Payne zijn altijd van hoge kwaliteit.

Maar games als Mafia doen ook langer over een release en is de kwaliteit een tikkertje minder vraag me dan echt af. Of her aan de developers ligt of de "tijd"

Ik kijk erg uit naar Death Stranding. Game is nu volgens mij twee jaar in ontwikkeling. Dit jaar zou het uit moeten komen. Vraag me dus af hoe de kwaliteit is.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 6 februari 2018 13:19]

Hangt ook maar af van wat jij verwacht van gaming/hoeveel tijd je er aan spendeert. Als je dagelijks gamet, zal je niet genoeg hebben aan de kwalitatieve single player games. Dan moet je gewoon naar de multiplayers gaan. En daar is je oplossing: GTA V online.. Mensen mogen niet onderschatten hoe moeilijk het is om een goede singleplayer te maken.

over mafia 3: De kwaliteit van een game hangt af van 2 componenten: tijd en talent van de studio.
Vergelijk de track records van Rockstar North en Hangar13/2K Czech eens..
Juist, ze spelen op een heel ander niveau. Je kan ze zo dus moeilijk vergelijken...

offtopic, maar Death Stranding is een 2019 game. Die game wordt ontwikkeld door Hideo Kojima, met steun van Playstation zelf. Ik denk dat je daarmee wel je conclusies kan trekken over de kwaliteit. :)
Mee eens, maar wat is er flauw? Ik zeg dat ik het jammer vind dat er geen DLC is gekomen voor de SP. Een ieder kan dan bepalen of hij of zij het het geld waard vind om dat aan te schaffen. Het is immers niet te vergelijken met microtransacties wat feitelijk pay to win is.
Omdat sommige mensen The Witcher 3 hebben gespeeld en zien dan hoe een andere studio het doet.
Ja same here! Ik vond de SP echt heel vet (en de online nogal meh..) Ik zat te hopen op een SP DLC.. en daar zou ik echt wel weer geld voor neertellen.. Maar online geeft ik geen geld aan uit.

Gemiste kans ;w
Ik heb een GTA game nog nooit voor de MP gekocht. altijd voor de SP. Nadat ik de SP uit heb gespeeld en hier en daar wat verzameld ben ik ook klaar. Nog nooit het gevoel gehad moet nu ook MP proberen. En denk dat dat de kracht is van R*.

Maar bij RDR had ik echt vaak het gevoel om MP te spelen nadat ik de SP heb uitgespeeld. Vindt dat ook een veel toffere spel voor MP vooral de setting.
(in de jaren) Voor GTA IV kwamen er dan ook regelmatig nieuwe hele GTA's uit. De huidige, veel tragere ontwikkeling opvangen met DLC deden ze bij 4 wel leuk. Bij 5 had dat ook gekund door gewoon al het toegevoegde online spul ook in de single player te gooien. Dat doen ze niet omdat ze willen dat je dat veel te dure spul koopt met shark cards ipv uren, zo niet dagen te grinden om een simpel iets te kopen waar je vervolgens "lol" mee kunt hebben.
Ja, GTA 4 had single player DLC, zoals het hoort. Het is 2018 fatsoenlijke single player DLC is mandatory voor elke AAA game. Wegwezen met die online meuk en die shark cards dus.
Maar R* heeft zelf al aangegeven dat ze zelf veel liever aan de Single Player werken, maar dat het online gedeelte teveel resources op zich nam zodat kwaliteit op singleplayer vlak niet gegarandeerd kon worden.

Dit hebben ze aangegeven in een interview een tijdje geleden en ze vertelden ook dat ze voor RDR2 (en wss GTA VI - ook al is die er officieel nog niet)
Maar R* heeft zelf al aangegeven dat ze zelf veel liever aan de Single Player werken, maar dat het online gedeelte teveel resources op zich nam zodat kwaliteit op singleplayer vlak niet gegarandeerd kon worden.
Blijkbaar vinden ze het online gebeuren dan toch belangrijker, anders hadden ze beter de stekker uit het hele online gebeuren kunnen trekken en zich concentreren op single player.
Blijkbaar vinden ze het online gebeuren dan toch belangrijker, anders hadden ze beter de stekker uit het hele online gebeuren kunnen trekken en zich concentreren op single player.
Helaas zitten die in de grote mensen wereld en kunnen ze niet alleen doen wat ze lťuk vinden. Er moeten ook knaken verdient worden, bazen en managers tevreden gehouden worden etc etc etc :+
Er moeten ook knaken verdient worden
GTA V is toch een van de meest verkochte games ooit, volgens mij zijn er genoeg knaken verdiend zonder het hele online gebeuren.

Het probleem is niet zo zeer dat er knaken verdient moeten worden, maar dat ze het maximale aantal knaken willen verdienen.
GTA 5 was een hit or miss voor het hele bedrijf. Ze stonden om omvallen.

Ik denk dat dit ook 1 van de drijfveren is om nu even wanneer het kan, goed binnen te harken. Ook om de toekomst van GTA zeker te stellen.

Ondanks dat GTA al sinds de eerste versie, en alles sindsdien, legendarische titels zijn die allemaal top scores hebben gehaald (GTA 4 PC wat minder)... Heeft die serie nu al 2-3 keer heel wankel gestaan.

Ik snap ze wel :) Laat ze lekker, ze verdienen het ook. Er gaat me toch een enorme bult geld, moeite, liefde en stress in het bouwen van al die GTA games zitten.
Zeker. Iets met aandeelhouders enzo ;)

Daarnaast, genoeg knaken is het nooit. Je moet het zo zien, hoe meer geld ze nu verdienen, hoe groter de volgende GTA wordt. Dat wordt weer geÔnvesteerd om zo nůg meer te verdienen etc.
hoe meer geld ze nu verdienen, hoe groter de volgende GTA wordt.
Nee, dat betekent dat ze zien dat Online meer geld binnenbrengt waardoor er nog meer focus komt op online ten koste van SP.

Ik heb geen interesse in online gaming, voor mij is het iig reden om bij RDR2 even af te wachten of het nog wel zinvol is om dit aan te schaffen als een SP-only gamer.
Afwachten geld helaas voor iedere game :( maar ik heb hetzelfde hoor. Online wordt niet gebruikt hier.
Nee hoor, er zijn wel een aantal games waar ik zonder moeite een pre-order voor zou plaatsen. The Last of Us 2 bijvoorbeeld, of Cyberpunk 2077.
Pre-order plaatsen omdat je bang bent dat ze op zijn? Zelfs The Last of Us of Cyberpunk kunnen uiteindelijk tegenvallen. De kans is gering inderdaad, maar het is niet uitgesloten.

En ja ze verdienen erg veel aan GTA online dus dan heeft dat de voorkeur en je kan hele stukken verhaal vinden in de missies en heists. Eigenlijk is het online gedeelte gewoon de voortgang van het verhaal dus een sp dlc was nu ook minder logisch. Zelf vind ik de GTA sp mode goed, maar ik kan tig games opnoemen met een beter verhaal voor een sp game. Snap daarom de drang naar een sp dlc nooit zo.

Zelfs Mafia 3 heeft een beter verhaal vind ik alleen bij dat spel gaat het met tergend herhalende gameplay mis. Alleen uit dat spel kan ik zo 2 epische momenten herinneren en bij GTA V totaal niet.
Pre-order plaatsen omdat je bang bent dat ze op zijn?
Nee, zodat ik de game kan preloaden.
Hun uitgever Take Two ziet "recurrent consumer spending" echter wel zitten. https://www.polygon.com/2...rotransactions-gta-online

Hoeft natuurlijk niet het een of het ander te zijn, microtransacties in single player bestaan ook gewoon :'(

[Reactie gewijzigd door Mathi159 op 6 februari 2018 13:44]

mwoah, dat is op zich wel waar want er is geen dlc uit gekomen waar ik wel heel erg op gehoopt had..

gelukkig was de originele singleplayer echter wel van zo'n bizar hoog niveau (althans in mijn beleving) dat ik dit niet zo erg vond...het smaakte alleen wel heel erg naar meer.

De singleplayer van RDR2 zal echt geweldig zijn en ongelooflijk uitgebreid, ik ga er alleen nu al wel van uit dat er geen DLC komt.
doodbloeden van de singplayer in gta 5?

volgens mij was die juist heel uitgebreid? maarja inderdaad als ze de singleplayer content in fases hadden uitgebracht dan was het stukken beter geweest.

consumenten blijven voederen met nieuwe dingen om ze enthousiast te houden, dat is hoe het werkt om een goede recensie te krijgen. Mijn inzien heb toch liever de content in 1x zonder bijbetaling ^^
Hoe kan sp doodbloeden, dat kan alleen mp
Ik gebruik enkel zijn woorden ;)
Ah, ik was nog niet wakker schijnbaar.

Ben het wel met hem eens, Rockstar had veel Singleplayer content beloofd heb er amper wat van gezien :)
Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg. Op basis van voorgaande GTA's zou je kunnen verwachten dat R* ook nog naderhand DLC uitbrengt. Dat hebben ze voor de SP niet gedaan. En ja, de SP was op zich uitgebreid genoeg maar uiteindelijk is het een mooie manier om extra geld te verdienen en de levensduur van een spel te verlengen. Helaas hebben ze ervoor gekozen om extra aandacht aan het online-gedeelte te besteden.
ze hadden de personages ook apart van elkaar kunnen uitbrengen in gta 5 in singleplayer maar dit hebben ze niet gedaan. gta 4 en gta 5 in sp bevat volgens mij net zoveel content. Voor je gevoel misschien niet omdat ze het in 1x hebben uitgebracht.

val een beetje in herhaling :$
Ik denk dat mensen vinden dat het idee doodgebloed is omdat er na release van de game nog gezegd werd dat er Story DLC voor SP uit zou komen. Toen zijn er veel updates voor online gekomen, met auto's en wapens die tevens ook in SP terecht kwamen. Later echter alleen online updates.

Dat is dan doodbloeden : ) SP 50% + MP 50% naar SP 30% + MP 70% naar MP 100% van de updates.

https://www.rockstargames...uto-Online-Spring-Updates
Hoezo doodbloeden? Vond het een zeer uitgebreide singleplayer, zeker vergeleken met andere games.
Ik denk dat we de komende jaren een grote golf van Battle Royale multiplayers gaan zien.
Games als CoD en Battlefield gaan deze modus sowieso ook implementeren imo.
Ikzelf ben erg benieuwd naar de multiplayer van TLoU II. De multiplayer uit TLoU I, in een battle royal jasje, zou echt super zijn.

Je kan het langs de eene kant "kopieren" en "niet origineel" noemen, langs de andere kant hoort het gewoon bij de vooruitgang van de techniek en gaming zelf. Men kan steeds grote maps maken, met meer spelers in 1 server. Dan kom je vanzelf bij een battle royal modus uit.
Je kan het langs de eene kant "kopieren" en "niet origineel" noemen, langs de andere kant hoort het gewoon bij de vooruitgang van de techniek en gaming zelf. Men kan steeds grote maps maken, met meer spelers in 1 server. Dan kom je vanzelf bij een battle royal modus uit.
Mja, aan de andere kant is battle royale ook niets anders dan een hype marketing term voor iets wat al veel langer bestond. Het is alleen maar proberen mee te liften op het sucess van PUBG wat dat betreft.
Helemaal mee eens. Dat hebben we ook zo gezien met Deathmatch, Capture the Flag, King of the Hill, etc.
Ik vond RDR echt een heerlijk spel, alleen de multiplayer kon mij weinig bekoren. Auto aim maakt voor mij het spelletje minder leuk, GTA vond ik altijd het schieten het minste aspect van de game en RDR lijkt dat 1-op-1 overgenomen te hebben. Nee RDR speel je mijns inziens voor het geniale verhaal. Kan het verhaal uit nummer 1 nog bijna 1 op 1 herspelen in mijn hoofd. Damn wat een ervaring. Heeft mij bijna een week lang gelijmd aan mijn Xbox gehouden.

Voor Battle Royale zal ik toch bij het brakke PUBG blijven at the moment, ondanks zijn grote, grote gebreken, blijft het voorlopig nog wel even aan de top staan wat betreft Battle Royale.
Zonder auto aim zijn schietspellen niet te doen op consoles. De hoeveelheid auto aim was misschien wat teveel maar helemaal uitzetten is voor consoles geen optie.
Er is wel een groot verschil tussen auto aim op stande 100 en auto aim op standje 5.

GTA/RDR is richten indrukken en je richter staat op het doelwit, nu alleen nog een flick naar boven en je hebt een headshot.

Een Halo 3, naar mijn mening de beste console shooter ooit, had een auto aim waarbij hele kleine bewegingen inderdaad gecorrigeerd werden, maar je moest hier wel degelijk moeite voor doen. Rockstar weet niet hoe een shooter te maken, geen probleem want ze maken geen shooter, ze maken een verhalen game. Vandaar dat de MP mij niet kan bekoren.
Hier liggen kanzen.

Voor de puristen, geen auto aim.
Voor de rest, pay to aim!
Want we zitten nu toch al lang op het niveau pay to win, dus waarom niet.

Slechts 2,5 p/maand voor 50 (x waarde) auto aim. 100 voor maar 4,5!
Of neem de bundle met 4 skins.
Grijp nu je kans!

Niet iets wat R* zal doen gok ik :P
Erg benieuwd hoe de game wordt.
Als ze dt doen is het bedrijf zo falliet
Sst, dadelijk leest er een Activision of EA mee. Krijgen die weer gekke ideeŽn.

"Geen zin om te leren schieten? Koop dan nu je schiet skills met een aimbot!"
Hahaha, juist.
Dat zoiets nu daadwerkelijk te bedenken is tekent deze tijd.
*denkt terug aan Quake 3 Arena*
Volgens mij moeten we hier even een kleine nuance aanbrengen tussen auto-aim en aim-assist.
Halo, Destiny, CoD, Battlefield, etc. hebben op consoles aim assist, wat wil zeggen dat je wordt geholpen in de juiste richting te schieten. GTA daarentegen heeft inderdaad vaak, van IV weet ik het zeker, V niet zo, auto-aim gebruikt, waarbij de aim automatisch blijft plakken op een target en er verder niet heel veel meer nodig is om raak te schieten. Wereld van verschil.
Bij GTA kan je zelf kiezen welke je gebruikt. Je hebt de keuze tussen 3 verschillende.
For GTA V, we've split targeting out into three distinct modes: assisted aiming, traditional GTA, and free aim.
http://www.gameinformer.c...ft-auto-v-gun-combat.aspx
En hier ligt dus direct het grote probleem. Je kan zelfs in MP nog kiezen om de auto lock on aan te zetten.
Rainbow six siege heeft geen aim assist op console. Werkt prima.
Met diezelfde logica kun je zeggen dat de muis gebruiken cheaten is.
"Cheaten" in singleplayer boeit helemaal niemand natuurlijk.
En daarbij, als iedereen op de server auto-aim heeft.. is het dan nog cheaten?

Overigens heb ik GTA ook op de PC en speel ik daar met XBOX controller.. zonder auto-aim is dit spel met een controller niet te doen! In singleplayer ben je altijd te laat en kun je geen enkele missie afronden. Wil je geen auto-aim zul je terug moeten naar besturing met de muis.. en dat wordt lastig op een console...
'Money Grab' lijkt qua omschrijving een beetje op de good old Gold Rush mod voor RTCW.
Dat heb ik echt kapot gespeeld, zou gaaf zijn zoiets terug te zien in een game als RDR :-D
Gold rush in combinatie met Instagib.

Heel slecht voor de tikker
'Money Grab' lijkt qua omschrijving een beetje op de good old Gold Rush mod voor RTCW.
Dat heb ik echt kapot gespeeld, zou gaaf zijn zoiets terug te zien in een game als RDR :-D
"Money Grab" is stiekem gewoon de nieuwe naam voor lootboxes :+
In de 'Money Grab' modus moet je in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk lootboxes kopen met je Shark kaart en zo snel mogelijk open maken? :X
Worden nu alle FFA game modi geschaart onder battle royal?
ik geloof dat het kenmerk voor Battle Royale vooral is dat het speelveld kleiner wordt naar mate er spelers afvallen. Dus je kan niet meer om elkaar heen op een gegeven moment. Vaak begin je ook met weinig-tot-geen gear welke je dus eerst nog moet verkrijgen.

Aldus wiki:
A battle royale game, also spelled battle royal, is a video game genre that blends the survival, exploration and scavenging elements of a survival game with last man standing gameplay. Battle royale games challenge a large number of players, starting with minimal equipment, to search for weapons and armor and eliminate other opponents all while avoiding being trapped outside of a shrinking "safe area", with the winner being the last competitor in the game.
ik geloof dat het kenmerk voor Battle Royale vooral is dat het speelveld kleiner wordt naar mate er spelers afvallen.
Het speelveld wordt kleiner over tijd, niet naar aanleiding van afvallers. Afhankelijk van de plaatsing van de cirkel, het niveau van spelers, de loot, etc blijven er meer of minder spelers over tot het eind. Uiteindelijk wint er maar 1, maar bij PUBG zie je eindcirkels met maar 2 spelers in het ene potje en 10 spelers in de volgende.
ah, helder. Heb PUBG nooit gespeeld dus mijn kennis is beperkt ;)
blij het een groots gemis vinden; geen PC build :(
GTA5 kwam ook pas veel later richting de PC, dus zie ze wel het zelfde doen met RDR
Red Dead Redemption is nooit op de PC uitgekomen. We weten niet of RDR2 Łberhaupt op de PC komt.
True maar het spel is ook alweer 8 jaar oud, things change.. En zie persoonlijk wel voor me (gezien het battle royale), dat ze graag zoveel mogelijk online spelers willen (wat deel 1 ook niet had)
Ik denk ook wel dat de PC versie er komt, maar voor de playerbase maakt het natuurlijk geen hol uit want je gaat niet PC en console spelers bij elkaar gooien...
Denk dat Rockstar heeft met GTA 5 PC + Online wel gezien heeft hoe succesvol het kan zijn. Kan me voorstellen dat RDR niet op de PC uitkwam omdat, naar gerucht, de code een rotzooi was. de PC versie van GTA 4 was ook niet echt vloeiend bij release. Voor GTA 5 hebben ze dat een *heel* stuk beter gedaan en ik denk eigenlijk, gezien ze ook nu weten hoe populair RDR werd, dat een PC versie eigenlijk onvermijdelijk is. Je zou bijna zeggen dat Rockstar wel heul erg dom moet zijn om geen PC versie te releasen .. Zeker nu ze geld geroken hebben met GTA 5 Online en nu ongeveer bevestigd is dat ze soortgelijk iets willen doen met RDR 2.....
Eerst zien dan geloven, de PC wordt altijd op de tweede plek gezet voor veel gammes.

Ik wil dolgraag RDR spelen maar ik ga geen consoles daarvoo aanschaffen als ik met mijn pc hetzelfde en meer kan.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 6 februari 2018 13:35]

Ik denk wel dat deze komt, maar zal sowieso later worden aangekondigd en ook veel later na release op console's uitkomen.
En waar baseer je dit op? RDR 1 is nooit op PC uitgekomen.
ontopic: Al deze battle royal modes staan of vallen dmv 1 ding: aantal spelers. Als je nu ziet naar oudere gamemodes bij GTA V online, dan zie je dat de meeste compleet verlaten zijn, enkel bij de laatst toegevoegde gamemodi vindt je gemakkelijk spelers.
Het gerucht over waarom RDR1 niet naar PC geport is, is omdat er niet verwacht was dat het zo populair zou worden en het spel dus niet gemaakt is met in gedachte om het naar PC te porten. Daarna was het het niet meer waard om er zo veel moeite in te steken om het alsnog op PC uit te brengen.

GTA IV, L.A. Noire waren ook niet al te beste ports, dus dat was ook niet echt de specialiteit van Rockstar :p

Tegenwoordig is het verschil tussen de console en PC hardware niet zo heel verschillend meer, plus het feit dat mensen al jaren schreeuwen om een RDR1 PC port ťn het succes van GTA 5 denk ik dat ze het als verrassing later nog wel uitbrengen voor PC.

[Reactie gewijzigd door groterood12 op 6 februari 2018 11:49]

Dat is maar een gerucht inderdaad. Volgens mij wouden ze een herhaling van het GTA IV debacle (extreem slecht geoptimaliseerd voor PC bij release, na 2 jaar aan patches en updates eindelijk een deftige ervaring) vermijden... :D

Nu is de architectuur tussen consoles en PC dezelfde, en de markt is wat veranderd tegenover toen ook. Misschien dat ze het aandurven. Helaas kan een ex-collega die bij R* heeft gewerkt hier niets over kwijt zonder NDA te schenden.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 6 februari 2018 12:19]

Grappig. Juist omdat rdr1 niet op de pc is verschenen. Daar lag het niet aan dat er geen vraag was oid maar kwam omdat ze het niet goed aan de praat kregen door te grote verschillen in architectuur. Dat is nu niet aan de orde
Daar lag het niet aan dat er geen vraag was oid maar kwam omdat ze het niet goed aan de praat kregen door te grote verschillen in architectuur.
Het lukte met GTA 4. Zelfde engine.

Men kan ook gewoon toegeven dat het brak programmeerwerk was en dat men het risico niet durfde te nemen. Zie ook de Windows GTA 4 port.
Je zegt het toch zelf al, GTA 4 op de PC was brak... voor RDR hebben ze lijkt het dus gekozen om hem maar liever niet dan brak uit te brengen.
De tijden zijn nu wel iets anders. De PS3 had een zeer ingewikkelde architectuur, waardoor porten naar PC niet makkelijk was. PS4 en Xbox One hebben een gewone PC architectuur, waardoor porten relatief makkelijk is.

RDR2 gaat sowieso naar PC komen, waarschijnlijk een jaar later. R* wil met deze game het traject van GTAV benaderen. Om zoveel copies te verkopen is een PC-versie gewoon nodig.
Ik zie 2 redenen waarom de versie voor PC later komt.
-Illegaal kopieren tegengaan/uitstellen
-Meer copies verkopen, omdat mensen de game eerst op console gaan kopen en later ook op pc
Ja, klopt, ik ben het met je eens... Ik denk dat je niet goed gekeken hebt naar de verschillende reacties waar je op reageerde. The Zep Man zei dat het met GTA 4 toch ook lukte en impliceert dat ze dat met RDR (1) dus ook hadden kunnen doen. Dit zegt hij als reactie op NightFox89 die zei dat RDR (1) niet op de PC verschenen is vanwege architectuur verschillen. Nu is dat verschil er inderdaad nauwelijks meer, daarom verwachten we inderdaad dat RDR 2 wel gewoon naar PC komt.
GTA IV heeft op de PC in het begin enorm geworsteld met performance issues. Dit is pas na vele patches grotendeels verholpen waardoor, destijds, eindelijk ook "mid range" systemen het spel konden draaien. De architectuur van de 360 en PS3 is inderdaad lastig(er) dan nu de x86 AMD's in de PS4 en Xbox One. Zolang iedereen maar kan genieten van RDR, ;e;en van de beste spellen ooit gemaakt. De SP dan, MP boeit me niet :+
Dat is inderdaad erg jammer, aangezien RDR 1 ook voor de Playstation is uitgekomen zal dat in dit geval ook wel gebeuren. Denk dat ik dan maar eens een maandje gebruik ga maken van PS Now. Dan kan ik het spel in ieder geval nog spelen. Ten tijde van RDR 1 had ik nog een XBOX maar die heb ik ondertussen niet meer.
yep das idd belachelijk....op de PC kan RDR2 er het beste uitzien....maar Rockstar wil het blijkbaar niet! er is zelfs een online petitie om een PC versie te bedelen bij rockstar...nog steeds geen PC versie! blijkbaar hebben ze een grote hekel aan PC gebruikers!
Ook fijn dat er in het artikel wordt uitgelegd wat "battle royale" inhoud. :/
In de tijd dat je deze geweldig nuttige comment typt had je ook even "battle royale" bij google in kunnen vullen.
ander woord voor King of the hill
Money grab had je al bij deeltje 1 ook(heette "grab the bag". Erg vaak gespeeld.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*