Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 301 reacties

Ziggo heeft laten weten dat het KPN niet volgt in de prijsverlaging van Fox Sports. KPN maakte vrijdag bekend dat het de prijzen van de zender met bijna zestig procent gaat verlagen. Dit volgde uit onderhandelingen tussen Fox en KPN.

ZiggoIn een verklaring stelt Ziggo tegenover het AD dat er na bekendwording van het nieuws van KPN een spoedberaad is gehouden binnen het bedrijf. De uitkomst daarvan is dat Ziggo de prijzen van Fox Sports niet verlaagt. Als onderbouwing laat het bedrijf aan de krant weten: "Zelfs met het huidige prijsniveau van Fox Sports Eredivisie is onze totaalprijs ten opzichte van vergelijkbare pakketten aantrekkelijker.''

KPN gaf vrijdag te kennen dat het zelf de prijzen met bijna zestig procent verlaagt. De lagere prijs van 7,50 euro geldt ook voor dochterbedrijven Telfort en XS4All. Voor klanten met KPN Compleet geldt dat zij Fox Sports kunnen kiezen als een van de vier gratis zenderpakketten. Provider Tele2 maakte donderdag bekend te stoppen met het aanbieden van Fox Sports vanaf 13 september. Het bedrijf zei niet mee te willen gaan in de eisen van Fox.

Toezichthouder ACM heeft aangekondigd zich te buigen over de praktijken van Fox.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (301)

-13010282+1141+214+31Ongemodereerd102
En toch is het verschil tussen Ziggo rn Telfort nu enorm geworden:

Ziggo basis alles in 1 inc onbeperkt bellen en Fox Eredivisie 75¤

Telfort inc onbeperkt bellen Nl en korting 46,50¤.

Allebei met 40Mb internet. Dit gaat niet "misschien" klanten kosten. Dit gaat 1.000% zeker gebeuren! Alleen Ziggo Sports erbij leveren gaat Ziggo niet helpen...
Ik ben dus ook zojuist overgestapt van Ziggo naar Telfort. Betaalde bij Ziggo ¤80 (met Fox Eredivisie ¤97,95) en ga bij Telfort incl. Fox Eredivisie ¤53,50 betalen. Mijn internet gaat dan van 150/15 naar 100/100/ en ik lever een zenderpakket (TV Royaal) in maar krijg daar dan Fox eredivisie voor terug. Verder had ik een mobiel abonnement van Telfort dus ook combi-voordeel van ¤5. Vooralsnog ziet het er rooskleurig uit benieuwd hoe de overstap gaat.

[Reactie gewijzigd door Ferrr op 20 augustus 2016 15:23]

Ja en een decoder onder mijn TV die eruit ziet als een wekkerradio uit 1977 gewonnen bij een prijsvraag van Satterdaynightfever, Geef mij maar een CI module via de CAI alles in de TV. Gewoon Ziggo bellen dat je wil overstappen en de prijzen doornemen met Ziggo wat het bij telfort kost. Het verschil wordt gewoon verrekend in de abonnementsprijs voor de eerste 6 maanden. Doe ik ieder jaar en is altijd nog gelukt.
Qua vormgeving geef ik je gelijk. Maar verder lees ik dat de decoder zeer snel schakelt tussen de kanalen, snel opstart en een goede reactietijd heeft. Mijn ervaring met de Horizon-box is verre van top. Programma's die niet worden opgenomen, alleen in de onzuinigste stand snel uit standby, app die regelmatig crasht en foutcodes tijdens zappen. Ik durf het wel aan bij Telfort.
Ik heb geen horizonbox ik heb gewoon een ci module met een kaart erin dat zapt in mijn tv net zo snel als de sd kanalen die gewoon op de coax zitten sneller kan niet volgens mij. Als ik ergens een hekel aan heb is het allemaal lelijke overbodige kastjes.
Ik heb mn KPN decoder gewoon met dubbelzijdige tape achterop mijn tv geplakt. Zie je helemaal niets van en de afstandsbediening doet het nog uitstekend.
Ik heb gewoon een CI module van ziggo.. Geen idee waar je het over hebt.
De enige reden dat ik zelf nog twijfel is omdat ik meer dan 2 tvs heb. Als het mogelijk is om die 2 extra tvs ook te voorzien van een (koop) ontvanger of apps om tv te kijken, stap ik ook zelf over. Mijn moeder haar Ziggo vandaag al opgezegd. Scheelt Ziggo 77 euro, mijn moeder ruim 30 euro!
Ik ben van plan om een alles in 1 te nemen van KPN,Ziggo,Telfort
Ik heb de drie pakketten vergeleken met elkaar,ik kan alleen geen keuze maken welk pakket voor ons voldoende is.
Kpn rekent 62,50 plus 7,50 voor Eredivisie totaal ¤ 70, euro
Ziggo rekent 59,95 plus 17,95 voor Eredivisie totaal ¤ 77,90
Telfort rekent 43 plus 7,50 voor Eredivisie totaal ¤ 50,50
Bij Kpn zit er alleen Spotify bij de rest is gelijk aan Telfort.
Wij gebruiken internet alleen maar voor foto,s en wat surf werk geen spelletjes.
Misschien kan er iemand ons informatie geven welk pakket voor ons geschikt is.

Mvg Maan 2011
Ik had het er met een collega over van de week, die betaald ¤75 per maand bij Ziggo waar ik (door KPN compleet) maar ¤52 voor betaal. Dat is toch een aardig verschil.
Persoonlijk weiger ik al jaren om te betalen voor sport op TV. Helemaal gezien de absurde tv-rechten en transfersommen die momenteel voor voetbal gebruikelijk zijn. Iedereen met een abonnement werkt hier aan mee. Dat Fox in NL verlies lijdt, lijkt mij al een duidelijk signaal dat wij in NL niet willen betalen voor sport op TV.

Ik ben klant bij Ziggo en werd gisteren nog door hen gebeld met een aanbieding. Een jaar lang Fox-sport voor 19,95 per maand ipv 24,95. Dat noem ik geen aanbieding meer! Ik heb lachend opgehangen.

Ik wil best iets betalen, zeg eens 9,95 per maand, maar dan wil ik ook ALLES kunnen zien. Maar voor de ene competitie moet je naar Fox, de andere weer bij Ziggo-totaal. Zo ben je een kapitaal kwijt.

Bij TV on-demand is dit hetzelfde. De ene aanbieder heeft die films en series en de andere aanbieder heeft weer andere. . Wil je alles kunnen zien, ben je verplicht verschillende abonnementen nemen. Ik pas ervoor!

En inderdaad, als KPN de Fox tarieven fors verlaagd, gaat Ziggo dit ongetwijfeld klanten kosten.
Helemaal mee eens.
Gelukkig is er nog wat sport te zien op het gratis kanaal van Ziggo sports.
Zelf heb ik onlangs wel een abbo op Fox sports international vanwege het UFC gebeuren.
Maar dan heb je weer geen nederlands voetbal, en toch vragen ze 14,99 per maand. :(
De enige reden waarvoor ik dat niet doe is omdat ik dan iedere zaterdagnacht ufc zit te kijken. Niet goed voor mijn nachtrust 😂
Wil je alles kunnen zien, ben je verplicht verschillende abonnementen nemen.
Maar daar zit het probleem. je wilt alles kunnen zien. Wie alle films en alle series en alle sport competities wil zien die zal ook voor alles betalen. Dat heeft alleen maar zin als je ook de tijd hebt om alles te kijken. Heb je dat niet dan moet je een selectie maken. Als je die selectie maakt door een dienst te kiezen die niet alles heeft maar alleen dat wat jou interesseert bespaar je geld. De huidige situatie is helemaal nog niet zo gek.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Als je van een bepaald genre series houdt, bijvoorbeeld thrillers zoals De Mentalist, Homeland, Criminal Minds, Making a murderer, Narcos, Zwarte Tulp, etc . Dan zijn die series in de huidige situatie verdeeld over twee of drie aanbieders.
Wil ik in een periode van een jaar alle nieuwe seizoenen van deze series willen zien, dan ben gebonden aan drie abonnementen van circa 10 of 15 euro per stuk per maand. Je kunt ook een maandje de ene aanbieder nemen en dan weer een maand de andere, maar dat vind ik een gedoe van niets. Steeds weer opzeggen en aanmelden.
Alle series bij één aanbieder of iedere aanbieder voor max 5 euro per maand gaat volgens mij veel meer abonnees en daarmee inkomsten opleveren. Bij de aanbieders van sport idem!

De huidige situatie is erg commercieel en daar trappen volgens mij weinig mensen in. Goedkopere abonnementen (max ¤7,50 per maand) kunnen mij in ieder geval overhalen abonnee te worden van meerdere aanbieders. Zowel bij sport als on-demand aanbieders.

[Reactie gewijzigd door Florida op 24 augustus 2016 09:58]

Ik denk dat deze move ziggo wel eens klanten kan gaan kosten. Voor mij persoonlijk hoeven die sportzenders uberhaupt niet :)
Ten opzichte van Telfort zijn ze wel duurder, maar tov KPN niet. Ik ben erg blij met Ziggo voor de Formule 1: ik moest daarvoor 15 euro per maand betalen voor 2 a 3 races per maand... Jammer dat Ziggo niet iets met de prijs van Foxsports doet, dat kost mij gewoon teveel.
Heb je het dan over glasvezel of over DSL ?
In geval van het goedkoopste abonnement (glasvezel / kabel) is inderdaad Ziggo goedkoper. In ieder andere geval is Ziggo juist één van de duurste.

Telfort Alles-in-1 100/100 ¤ 53,50 | ¤ 51,00 > Fox Ere ¤ 7,50 | For Compl. ¤ 15,00
KPN Alles-in-1 100/100 ¤ 49,38 | ¤ 52,50 > Fox Ere ¤ 7,50 | For Compl. ¤ 15,00
Ziggo Alles-in-1 150/15 ¤ 55,16 | ¤ 59,95 > Fox Ere ¤ 17,95 | For Compl. ¤ 30,90

Telfort Alles-in-1 200/200 ¤ 61,00 | ¤ 58,50 > Fox Ere ¤ 7,50 | For Compl. ¤ 15,00
KPN Alles-in-1 500/500 ¤ 56,88 | ¤ 60,00 > Fox Ere ¤ 7,50 | For Compl. ¤ 15,00
Ziggo Alles-in-1 300/30 ¤ 68,66 | ¤ 77,95 > Fox Ere ¤ 17,95 | For Compl. ¤ 30,90

Eerste prijs, is voor het eerste jaar inclusief kortingen en eenmalige kosten. Tweede prijs is normale prijs per maand, 3 prijs is Fox Sports Eredivisie, 4e Prijs is Fox Sports Compleet (beide pakketten te samen).

Conclusie, op basis van de vergelijking uitgaande van snelheden is KPN het goedkoopste. Bij Ziggo zit ook opnemen in het 300/30 abonnement en TV Royal wat bij Telfort en KPN ook wel het Plus Pakket genoemd wordt. Mochten zoveel zenders nodig zijn, kost het gemiddeld een tientje meer, opnemen kost bij Telfort en KPN ¤ 5,00 per maand. Voor exact gelijke pakketten zou er in principe ¤ 15,00 extra bij KPN en Telfort gerekend moeten worden. Maar hoe je dan moet uitrekenen hoeveel duurder Ziggo zou zijn als je de internet snelheden gelijk zou trekken - ik vermoed dat Ziggo dan wederom duurder zal zijn als ik de prijs van Ziggo's 500/40 zie a ¤ 74,87 zonder telefonie en televisie...... ;)
Grootste nadeel van Ziggo, even enkel berust op jou getallen waar ik van uit ga dat ze correct zijn, is de absurd lage upload snelheid.

Dat we vroeger allemaal tevreden waren met async upload/download was begrijpelijk, maar vandaag de dag waar iedereen wel een eigen youtube kanaal heeft en filmpjes opneemt (zei het gameplay of gewoon uitjes/vakantie) en die wil uploaden vind ik die 10:1 verhouding toch wel erg karig. 30mbit upload komt neer op 3.75mb/s. Even er van uitgaande dat jou 1080p filmpje een bitrate heeft van rond de 1.5-2mb/s (niet iedereen heeft de tijd/horsepower/kennis om te comprimeren) kan je toch leuk een half uur wachten wil je een filmpje van een uur uploaden. Ook met het zicht op (cloud) backups maken van je bestanden is het niet echt leuk om zo'n lage upload te hebben.

Nou is het geen enorme ramp natuurlijk maar wat meer keuzevrijheid zou toch wel erg gewaardeerd worden denk ik. een 200/100 verbinding zou ik zelf al véél aangenamer vinden dan een 300/30.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 20 augustus 2016 02:03]

Hij vergelijkt kabel met glasvezel. Aangezien het grootste gedeelte van nederland geen glasvezel kan krijgen heb je aan zijn vergelijking niet veel.
Helemaal omdat de alternatieve abonnementen van de aanbieders van ASDL gebruikt maakt wat in de meeste gevallen vele malen langzamer is.

In mijn geval heb ik ziggo 150/15 en als ik over zou stappen naar kpn dan zou de internet verbinding 60/6 worden.

dus dezelfde vergelijking alleen dan tussen ziggo en kpn.

KPN Alles-in-1 60/6 ¤ 62,50
Ziggo Alles-in-1 150/15 ¤ 59,95

Nou heeft kpn hier de 100mbit upgrade beschikbaar VSDL en ziggo zelf samenstellen.

KPN Alles-in-1 100/10 ¤ 65,00
Ziggo Alles-in-1 300/30 ¤ 63,00 (snelste internet met het standaard tv pakket)

In dit geval is ziggo goedkoper en 3 keer zo snel als kpn.
Nou is dit mijn laatste vergelijking en op mijn voorkeur afgestemd. Ik kijk nooit naar de extra zenders die in de pakketten zitten dus die laat ik graag vallen.
Precies, hij is op jouw voorkeur afgestemd ;-). KPN is in veel gevallen voor normale mensen goedkoper. Bijvoorbeeld omdat je er standaard twee ontvangers met opnemen bijkrijgt. Bij Ziggo kost dat twee keer extra. Bovendien kunnen mensen met een mobiel abonnement bij KPN korting en gratis pakketten krijgen.

Ik was ook altijd heel blij met Ziggo, tot ik eens ging rekenen. Twee mobiele abonnementen in huis, dus twee keer 5 euro per maand korting. Bovendien daardoor een gratis pluspakket (stel ik wel prijs op). Standaard twee ontvangers en tegenwoordig ook uitgebreide internetbeveiliging (altijd handig).

Prijs voor dit alles bij KPN, inclusief korting: 57.50 euro per maand. Prijs bij Ziggo een whopping 78,85 per maand. Scheelt meer dan 20 euro in mijn situatie. Zelfs zonder de virusscanner scheelt het nog bijna 17,50 per maand. Dan is de keuze snel gemaakt. Zeker ook omdat de uploadsnelheid bij KPN veel hoger ligt dan geadverteerd (ik haal bijna 50 Mbps).

Ik bedoel maar te zeggen: Iedere situatie is anders. Ziggo is misschien goedkoper bij het minimale pakket, maar partijen als KPN zijn snel goedkoper als je meer wilt.
Dat was inderdaad ook mijn vergelijking. Wij hebben hier ook geen glasvezel en dat is op korte termijn ook niet te verwachten. En KPN mag dan eindelijk 100mbit hebben, tot voor een jaar geleden hadden ze maximaal 6mbit. Iedereen hier heeft dus Ziggo, KPN zal zeker aandeel kunnen winnen door deze Foxsports prijzen!
nou wil ik de laatste zijn die protesteert tegen een betere up/down verhouding, maar wat is er mis tegen een half uur uploaden van een uur video?
Dat is aan de andere kant nog steeds sneller dan ze kunnen kijken; dus je kan 2 filmpjes tegelijk life-streamen in HD! (in de praktijk niet want je hebt nog wat andere upload connecties nodig) - maar als je vaak in full HD wilt streamen mag dat best bij een duurder pakket horen. (Maar idd 1:5 of 1:2 zou beter zijn, kun je een goedkoper pakket voor je downloads nemen)
Sorry maar je zit er fors naast. Echt niet iedereen heeft een youtubekanaal, ik denk dat je nog niet eens een procent haalt. Dat jij veel uploadt wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Zolang je moet kiezen zal het gros downstream zijn omdat er fors meer vraag naar is. Een filmpje uploaden gebeurt zelden itt downloaden. Ziggo moet kiezen, en dan is dit logisch.
Oké je zult ongetwijfeld wel gelijk hebben, mijn punt is meer dat de keuzevrijheid mogelijk is. Wij hebben hier thuis 80/40 van ziggo (zakelijke verbinding) dus ik kan niet anders concluderen dat er geen 'technische' beperking is waarom ze geen abonnementen met meer upload aan zouden kunnen bieden (aan consumenten). Je zou denken dat de dag van vandaag een (semi-)professioneel youtuber/twitch streamer toch wel meer keuze zou moeten kunnen hebben dan "ga ergens wonen met een glasvezel verbinding".
Die youtuber kan gewoon 300/50 krijgen of 300/30 particulier. Consumenten hebben een ander gebruikerspatroon, als ze de upload omhoog flikkeren en mensen gaan het echt gebruiken krijg je congestie, wat niemand wil hebben. Technisch gezien kan je ook 250mbps up doen, alleen dan heb je 8 upstream kanalen nodig en kan 1 user alles tegelijk gebruiken en dat is onwenselijk...
Mja.. dat is meer een probleem van overboeking dan wat gebruikers doen. Moet eerlijk zeggen dat ik het idee van overboeking ook een beetje achterhaald vind in een wereld waar we makkelijk zat (technisch gezien) mensen een dedicated lijn kunnen geven i.p.v. dat je je snelheid met meerderen (in de wijk) moet delen.

Dit wijst enkel nóg een probleem met kabel vs. glasvezel aan.. op glasvezel heb je gewoon je eigen dedicated lijn en kun je 24/7 100% dl/ul gebruiken.
Je bericht klopt van geen kant. Op glas heb je niet je eigen lijn. Je kan wel zonder overboeking Internet krijgen maar dan betaal je wel 700 euro in de maand ex btw. En dan moet je nog een rack huren en jezelf even opta registreren om bij een cogent oid een gigabit te nemen á 500 euro ex de maand. Veel plezier :)
https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm

Staat letterlijk daar als eerste punt.

Bij een ftth verbinding heb je wel degelijk je eigen 'dedicated' lijn naar de centrale. Jou fiber lijn wordt niet samengevoegd met lijnen van andere huishoudens in een wijkcentrale tot een enkele fiber lijn maar al die lijnen gaan als bundel naar de centrale.

Jou bericht klopt dus van geen kant. Met glasvezel heb je geen overboeking, ik heb nog NOOIT ergens gelezen dat je op glasvezel overboeking zou hebben. Die zooi waar jij het allemaal over hebt is als je geen ISP wilt maar je eigen ISP wilt zijn, daar had ik het niet over. Ik had het over een 'eigen lijn' die je niet deelt met je buren, niet een 'eigen unieke internetverbinding buiten een ISP om'.
Zoek eens op hoe glasvezel werkt zou ik zeggen.

In 'de centrale', wat gewoon de eerste hop is en net zo goed de wijkkast kan zijn, komen er een paar duizend verbindingen samen. Van daaruit gaat er gewoon 1 dikke pijp naar het datacenter. Er zit dus wel degelijk overboeking op. Lijnen zonder overboeking mag je bij een partij als eurofiber bestellen. Bel ze maandag even op en vraag een kostenindicatie aan, pak ergens een adres naast een datacenter voor de laagste prijs, ik denk niet dat je er vrolijk van gaat worden.

Denk je daadwerkelijk dat je geen overboeking hebt op glasvezel? Doe even een rekensommetje, 1Gbps per gebruiker, 3000 gebruikers per centrale, dan moet je vanuit het datacenter dus 3Tbps naar de wijkcentrale pompen. Dat zijn capaciteiten voor transatlantische kabels waar fucking cloudplatforms op draaien. KPN loopt de boel een beetje te bedriegen. Die 'eigen aansluiting' is de laatste paar honderd meter. Daarna wordt het gewoon op de grote hoop geflikkerd.

En het is jouw, met een w ;) twee keer :+

Ter info, grofweg 1000 personen pieken op ongeveer 800mbps met een 5 minute average rond 20:00 uur tot 22:00 uur. De ISP is wel heel stom als ze daarvoor een fucking terabit gaan aanleggen :D Nu is die groep gebruikers wat apart, een 1000 huishoudens zal op wat meer zitten en dan zal je als ISP aan een 10Gbit link genoeg hebben.

[Reactie gewijzigd door NoxiuZ op 20 augustus 2016 21:32]

Feit blijft dat de rek uit coax al tijden op is. Vooral op tv gebied os het een trede-off tussen aantal zenders en kwaliteit. Dat zag je met de fusie van upc. Meer zenders en de bitrate ging voor veel zenders van 12 naar 8.

In glasvezel it veel meer potentie dan er nu gebruikt wordt, maar in Noorwegen zitten ze al op 25 mbit per zender. Dat is de potentie van glas, waar coax nooit aan gaat komen. Daarnaast zit ik nu ruim een jaar op glas en het is velen malen stabieler dan ziggo wat ik hiervoor had.
Met nieuwe modulaties kom je een heel eind, docsis 3.1 geeft wel wat toekomst maar een synchrone verbinding zit er niet in nee. Nog steeds beter dan xDSL though.
En blij glas kun je ook nog eens 100 golflengtes door dezelfde vezel schieten, geen interferentie, niks. 10-100TB/s geen probleem. Enig nadeel, tikje langzamer (lag): bij glas haal je 200.000km/s, afhankelijk van de schiethoek tot de grenshoek van totale inwendige reflectie effectief een 170000-180000km/s. Coax is sneller. :)

[Reactie gewijzigd door blanka op 21 augustus 2016 20:34]

Ik dacht juist dat het gelijk was. Glas doet de helft van de lichtsnelheid en coax ook?
Technish gezien heeft glas meer potentie. Maar dat de rek uit de kabel is is geen feit maar een fabel. Zoek maar eens op full duplex docsis 3.1
klopt helemaal.
ziggo = UPC = tussen19:00 en 21:00 zakt je internet snelheid als een pudding in elkaar.
Mogelijk omdat er in jouw wijk iemand heel veel bandbreedte trekt, beetje jammer van ze dat ze er geen maatregelen tegen nemen.
Zelfs met een simpele ADSL vul jij wel een youtube kanaal en kan je ondertussen nog zat andere dingen doen... Ps als je al eens moet wachten, goed moment om even te bewegen, is goed voor de mens
Dat we vroeger allemaal tevreden waren met async uploaden/downloaded....
Bedoel je niet "Dat we vroeger allemaal tevreden waren met sync uploaden/downloaded...." ?
asynchronous = niet gelijk aan elkaar (Wat ziggo aanbied)
synchronous = gelijk aan elkaar (Zoals glasvezel nu is)
Dat klopt dan toch: inbellen was sync ;)
zeker weten? Ik kan me herinneren dat je met een 56k modem wel rond de 50k download haalde, maar upload was max 14k. Volgens mij was ik blij als de upload 1 kbyte per seconde aantikte. Whohohoo!
VZIW is een spraaknetwerk symmetrisch. Dus als je dat voor data gebruikt is de upload even traag als de download.
Die verhouding komt door de technische indeling van het aantal Qam kanalen. Men had dus net zo goed de verdeling synchroon kunnen maken alleen was dat ten koste gegaan van de down stream. Ziggo kiest er dus bewust voor om meer down en minder up verdeling te hanteren. De voorbeeldjes die je schetst zijn ook wel iets te nuanceren. Tegenwoordig is een cloudbackup al gecomprimeerd en gededuped waardoor kortstondig een hoge upload erg wenselijk zou zijn maar na een volledige backup dan is dit al weer veel minder te merken. Heb je overigens wel eens een restore gedaan van "die" backup? Als je m snel kan backuppen kan het best nog heeeel lang duren voordat je een restore volledig terug hebt. Voor 3TB heb ik wel eens twee weken moeten restoren.

iCloud en andere object based toepassingen werken met een soort van gefaseerde backup. Eerst worden kleine plaatjes gemaakt van jouw fotos en geupload naar de cloud. Hiermee wordt de dienst dus direct bruikbaar alleen is de kwaliteit nog niet wat je wil. Daarna wordt een betere versie geupload die wordt toegevoegd aan de "light" versie. Dan heb je medium kwaliteit van de plaatjes en zo gebeurd het allemaal op de achtergrond. Wat ik wil zeggen is dat de upload dus ongeschikter wordt aan de toepassing en dat men ervan uitgaat dat dit uiteindelijk allemaal wordt geupload. Hoe lang dit duurt en onder welke omstandigheden wordt minder belangrijk.

We komen natuurlijk wel uit een tijd dat downloaden het belangrijkste was. Ik denk zelf dat dat een beetje aan het verschuiven is. Downloaden uit illegale bronnen neemt af en zijn zaken als kwaliteit van de diensten belangrijker aan het worden. In dat opzicht zou Ziggo inderdaad de verhouding ipv 10:1 kunnen veranderen in 4:1 of zo. Althans ik zou er geen probleem mee hebben.

[Reactie gewijzigd door toet-toet op 21 augustus 2016 14:49]

Allemaal mooie cijfers maar , in mijn regio geen glasvezel dus voor de abbo bozo's
zoals telfort mooie praat maar alleen een dsl positie 20/2 waar de fuck hebben we het over anno 2016
Ik weet ziggo (hier voormalig UPC) geen wereldwonder maar 150/15 en die eredivisie tja
En dan ziggo sport ( kanaal 14 JC ) ik vermaak me daar wel mee dus die 60e per maand en redelijk/goed internet waar ik niet na 2 jaar met (he bagger-kpn update modem meerdere dagen op zwart, oh is iets fout ja kpn lulkoek gvd gewoon unplugged in de wijkcentrale geen tel/internet/tv )
Maar goed ook ik vind 60e teveel maar wat dan ? , terug naar dsl of vdsl allemaal leuk maar dan een 10e mss 15e minder met ja minder doorvoersnelheid en een 20 extra kanalen die je dan moet door zappen , nee dank
En fox ja rupert kan je weet wel , mobieltjes laten hacken voor 1ste rang nieuwtjes
En dan zielig doen ik wist niet ???
Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar Telfort en daar zeer blij mee. Formule 1 heb je ook bij Telfort via RTL live.
OK, nuance die voor mij persoonlijk geldt: Formule 1 in fatsoenlijke kwaliteit zonder hinderlijke reclameblokken en Duitsers. Ik vond Formule 1 via BBC top, maar via RTL: dat kan ik echt niet aanzien. Maar eens, dan kan het bij Telfort ook!
RTL live? Mag ik vragen wat dat is? Kan het bij Telfort niet vinden in het zender pakket?
De Duitse RTL zend ook F1 uit maar dan voor nop en kan je via KPN, Telfort en xs4all ontvangen. En het zit gewoon in het basis pakket. Nadeel is wel dat er reclame door heen zit.

En je moet die Duitse nasynchronisatie niet storend vinden.

Dus ja ook KPN heeft gratis F1 in zijn pakket.

[Reactie gewijzigd door robert_paats op 19 augustus 2016 21:27]

Dat is natuurlijk geen nasynchronisatie.
Bij Engelse spraak plakken ze de Duitse vertaling er over heen met een kleine vertraging wat erg vervelend is als je Engels stukken beter is dan je Duits omdat je twee talen door elkaar hoort. Waarbij het Duits luider is maar het Engels eerder hoorbaar is.

Erg vervelend maar verder is deze zender ok en een stuk goedkoper dan Ziggo sport.
Formule 1 zit volgens mij gewoon op de gratis Ziggo Sport zender. Althans gratis bij digitale tv van Ziggo.
Ja en geen reclame blokken of irrie syngro
RTL Live is dan in HD?
Nee, geen HD helaas.
De Duitse RTL zend ook F1 uit maar dan voor nop en kan je via KPN, Telfort en xs4all ontvangen. En het zit gewoon in het basis pakket. Nadeel is wel dat er reclame door heen zit.

En je moet die Duitse nasynchronisatie niet storend vinden.

Dus ja ook KPN heeft gratis F1 in zijn pakket.
Ziggo heeft ook het Duitste RTL in basis pakket. via RTL.de zie je ook veel meer informatie als via Ziggo sport.
Die informatie kan je dan net zo goed van formula1.com afhalen als je het echt compleet wil hebben.
Live had ik eigenlijk beter tussen haakjes kunnen zetten. Ik bedoelde dat je de Formule 1 live bij RTL kunt bekijken op kanaal 46 bij Telfort.
Ja en dan lekker op zijn duits kijken met heel veel reclame 👍 100% waardeloos
Geef mij dat ziggo kanaal.maar
ik snap deze nooit zo: als je KPN hebt, heb je toch gewoon de Duitse RTL?
Alle races live met, in mijn ogen, veel betere reportages. Ja alleen Duits. ;)


Eerst verder lezen dan pas reageren...

[Reactie gewijzigd door Magic666 op 20 augustus 2016 08:24]

Ik ben juist overgestapt van ziggo naar telfort. Telfort is goedkoper met 2 ontvangers inclusief. Vooral omdat het cloudontvangers zijn, vergelijkbaar met de horizon boxen van ziggo.

Ik wilde een hogere upload, die heb ik nu. Maar het is ook velen malen stabieler geworden. Zowel tv als internet waren bij ziggo niet echt stabiel. Sinds Telfort is het echt heel veel beter geworden.
Voor de F1 kijk ik gewoon de Duitser of de BBC die standaard in het KPN pakket zit, boven op dat het geen extra kosten heeft is het commentaar ook nog eens een stuk beter.
Voor mij hoeft TV helemaal niet, maar bij Ziggo heb je nou eenmaal niks te kiezen...
https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Je hebt gewoon Ziggo internet only, en dat is goedkoper dan tv + internet (ja eerste 3 maanden hetzelfde, maar daarna niet). Enige stukje tv wat daar nog bij zit is online/on demand tv, maar geen live tv.
Ja je kunt geen kaal internet kopen zonder de extra diensten erbij (maar hij de meeste providers krijg je bij de hogere abo's wel "gratis" diensten extra die je niet uit kan zetten voor extra korting) , en het goedkoopste abonnement is niet beschikbaar in deze vorm, maar het is wel degelijk internet zonder (kabel) tv

[Reactie gewijzigd door TheKmork op 19 augustus 2016 20:04]

"Inclusief Kabel TV", staat letterlijk op die pagina
Dat is dus analoog. Dat moeten ze wel doen, want de digitale kanalen, waar je je wel of niet op kan abonneren, zitten daar tussen door (ook het internet).
Dus zonder de fysieke kabel en de daar bij behorende analoge kanalen, die niet (goed) te versleutelen zijn, kunnen ze de digitale signalen niet naar je brengen.

Vanwege de overheid (must-carry kanalen) zit je dus aan die analoge kanalen vast.
De analoge kanalen zijn er prima uit te halen.

Ik woon hier in Canada en had internet en tv via de kabel. Toen ik genoeg had van de tv, kwamen ze langs om een filter op mijn lijn te zetten, buiten in het wijkkastje. Dit filtert alle analoge tv signalen eruit. Ik kan nu geen analoge of digitale tv meer kijken. Zo simpel is het.

Dat men in Nederland dus beweert dat je altijd TV moet afnemen omdat het niet afgesloten kan worden, is lariekoek.
Zodra je bij Ziggo je abonnement geheel opzegt zal je er niet meer voor betalen, maar ze sluiten de kabel in de wijkkast pas af zodra ze de poort waar je op zit nodig hebben. Tot die tijd kijk je dus gratis analoge tv via de coax. Dit kost natuurlijk een hoop minder geld dan iemand sturen om een filter te plaatsen, en dat geldt ook als je een digitaal abonnement bij Ziggo afsluit. Ze zouden wel een filter kunnen aansluiten als je liever geen analoge zenders ontvangt, maar het is goedkoper om ze je er gewoon gratis bij te geven. Je zou kunnen stellen dat je als Ziggo-abonnee verplicht meebetaalt aan het onderhouden van een dienst waar je niks aan hebt, maar het alternatief is duurder. Dat is nou eenmaal de consequentie van het bestaande kabelnetwerk gebruiken.
Oh haha ik dacht dat de praktijk anders in elkaar zat, en jaren geleden verandert was.
Voorheen betaalde je aan je gemeente (lees: overheid) kijk en luister geld. De overige diensten zoals internet + telefonie moest je aan upc/ziggo afrekenen. Oftewel je moest aan 2 verschillende ''bedrijven'' geld overmaken. Nu gaat gewoon alles naar Ziggo (ofja nu, dat is inmiddels al jaren zo).

Mja ik weet helaas niet wat voor afspraken er toen der tijd gemaakt zijn tussen de kabelaar en de overheid. Waarschijnlijk zijn die ''levenslang'' van toepassing, daar waar er nog altijd gemeentes zijn waar de bewoners zowel kijk en luister geld moeten betalen aan hun gemeente en de overige diensten aan Ziggo (ja anno 2016 heb je nog altijd Nederlandse gemeentes die kijk en luister geld hanteren).

Er zal vast en zeker nog wel iets van toepassing zijn waarbij 18 euro van iemands abonnement naar de overheid moet (makkelijker voor de klant dus, want die hoeft dat niet zelf te doen, want Ziggo regelt het).. Correct me if i'm wrong...

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 augustus 2016 10:28]

Kijk en luistergeld is naar de belastingen gegaan, ze hebben op een gegeven moment een schijf verhoogd en sindsdien betaald de werkende mens zo'n 200 euro per jaar voor tv die ik niet kijk.
Ik heb ziggo 8 jaar geleden de deur uit gedaan. Het signaal heeft nog een paar maanden op de kabel gestaan, daarna alleen maar ruis.
En daarom heb ik vraagtekens bij de reactie die je plaatst.
De stekker is eruit, omdat je naar mijn weten geen ''kijk en luister geld'' aan Ziggo betaald.
Stel je betaald voor de analoge kabel aan de overheid, dan mag die stekker er niet uit, want je betaald voor die lijn aan de overheid.

Kan best zijn dat jij gelijk hebt, maar ook bij jou laat de praktijk zien dat ik gelijk heb?

Bedoel jij niet dat je 200 euro per jaar betaald voor de baggere zenders als NED 1/2/3 en de lokale zenders (L1, tv brabant of hoe het dan ook allemaal heet?). Kortom: de staatszenders.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 augustus 2016 11:20]

Het kijk en luister geld staat apart van de doorgifte van het signaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld
Zie het kopje omroepbijdrage en verhoging van de eerste schijf inkomsten belasting met 1,1 procentpunt
Ik kan NL tv zien via ongecodeerde digitenne en interweb in een vhs resolutie.
De rest is gecodeerd.
In Engeland en Duitsland hebben ze er voor gekozen om een hoop zenders ongecodeerd op de satelliet te zetten.
Engeland schermt het af door de beam alleen op het VK te richten, regioblokkering op iPlayer en Duitsland door het onverstaanbaar na te synchroniseren :)
Doe eens een voorbeeld van een gemeente met kijk- en luistergeld dan?
Oa waalre?
http://www.kabeltelevisie...viders-en-diensten/#Ziggo
Met kijk- en luister geld bedoel ik in deze dus uiteraard de kabel tv (analoog signaal) om te kijken (tv) en luisteren (radio).
Volgens tweakers.net waren er buiten hilversum nog 6 providers (hoe het inmiddels met Hilversum zit weet ik niet, aangezien daar het protest over ging conform tweakers.net).
Stukje uit het tweakers artikel:
Het standaardpakket kost in de meeste gemeenten ongeveer 17 euro per maand, in Hilversum 12 euro. In Nederland zijn nog zes 'UPC-gemeenten' die deze regeling hebben.

Met google vind je vast wel de 6 gemeentes waar het om gaat. Maar jij vroeg om een voorbeeld, en die heb ik dus al bij deze gegeven :)

Zullen vast wel tweakers hier zijn die in een gemeente wonen waarbij ze de kabel TV aan hun ''gemeente'' moeten betalen en de overige diensten aan Ziggo.

Wat ik tevens wel erbij wil vermelden is dat ik het steeds meer vind opvallen dat men zelf geen google wilt gebruiken, oké je hebt hier kennelijk nog nooit van gehoord (het is al ruim 15 jaar het geval), maar het zelf op google nakijken ho maar..

Probleem wat ziggo / upc met die gemeentes heeft is het onderhoud. De gemeentes vangen geld maar doen niks, als het internet zeer slecht werkt wegens de 30 jaar oude kabels, is de klant boos op Ziggo. Ziggo kan niks doen want het kabel netwerk is van de gemeente daar mag ziggo niet aankomen. Ze mogen alleen internet, dtv en telefonie erover laten lopen.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 augustus 2016 12:15]

Ik vind op jouw link niet terug dat inwoners van de gemeente iets wat lijkt op kijk- en luistergeld moeten betalen.
Ook het tweakers artikel waar je naar linkt noemt dat niet. Dat artikel noemt alleen dat de gemeente de tarieven mag bepalen die de provider rekent. Ik zie niet staan dat inwoners daarvoor hogere belasting betalen.

NB: tarieven in Hilversum zijn niet meer afwijkend. http://www.totaaltv.nl/ni...-begraven-strijdbijl.html Maar ook daar lees ik niets over kijk- en luistergeld.
Ik heb nergens het over hogere kosten gehad. Wel over gescheiden kosten. Kabel tv en onderhoud naar de gemeente. Digitale tv, internet en telefoon naar UPC
Ehuh vind je het niet een beetje te ver gaan om de kabel infrastructuur in Canada gelijk te trekken met Nederland ?

Je gaat er maar even standaard vanuit dat de indeling op de kabel hetzelfde is, als in Nederland. Hier zouden op de kabel de TV kanalen meer verspreid en misschien wel tussen de internet kanalen in kunnen liggen.
En ik weet er ook haast niks van maar een simpel filter voor de freqenties waar de TV op staat is zo simpel dat ze daar echt wel aan gedacht hebben
Kabel infrastructuur is Docsis, zowel hier als in Canada.

Een dergelijke filter is hier dus ook wel degelijk mogelijk..

Maar Ziggo heeft op dit moment geen enkele reden om deze functie aan te bieden, er is immers geen concurrentie, dit zou Ziggo dus alleen maar geld kosten.

Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het niet doen..
Ik neem het ze wel kwalijk, en ben van pure dwarsigheid terug gegaan naar adsl. Omdat op een dag een voorganger van Ziggo besloot dat mijn kabelverbinding een paar euro duurder werd, omdat ik dan veel meer zenders kreeg. Betalen voor een dienst die je niet hoeft. Jammer hoor.
Het is zeker wel mogelijk, dit hebben ze bij mij gedaan omdat ik storing voor de hele wijk zou veroorzaken met de analoge TV signalen die ik op één TV gebruik. Overigens zonder dat ik het wist dat moest ik via de klantenservice achter komen. Daarna hebben ze een ander filter binnen geplaatst op alleen het ene analoge signaal wat ik gebruik.
Kosten filters plaatsen zijn hoger dan gewoon ongefilterd doorlaten.
Zo heeft mijn ex in haar nieuwe huis, DSL van Telfort maar kijkt gratis kabeltelevisie
Je krijgt gewoon de free-to-air digitale kanalen erbij. NL1-2-3 ook in HD (of wat daar bij Ziggo voor doorgaat). Ze kunnen niks van die zenders wegfilteren. Alleen hetgeen gecodeerd is ga je dan niet kunnen zien.
Volgensmij zijn er veel meer zenders die "zonder smartcard" gekeken kunnen worden. Zolang je maar een (actieve)aansluiting hebt
Klopt, er is een heel digitaal basispakket wat je kunt kijken (eigenlijk het "oude analoge pakket)". Zelfs Ned. 1, 2 en 3 in HD.
Welke provider of online dienst biedt volgens jou hogere kwaliteit HD content aan? En ik bedoel niet alleen hogere resolutie, maar hogere kwaliteit.
Dat kan wel. Met een filter voor de analoge signalen. Telenet in België biedt dat zo aan (en ik gebruik het zo)
Het kan simpelweg door een filter te plaatsen op je aansluiting. Weg je RTV, hallo internet only.

Het probleem is alleen dat het extra geld zou kosten om die filters te plaatsen, te verwijderen (en de ellende van verkeerd geplaatste filters op te lossen (monteurs kosten)).

Terwijl je er niets voor terug krijgt, in casu gaat een klant dan zelfs minder opbrengen... en dus doet men het niet.

Geen technische eis maar gewoon kosten baten analyse.
Daar ben ik laatst ook achter gekomen, alleen zit ik inmiddels al wel aan een abonnement vast met TV, aangezien zonder TV pas zins een paar maanden mogelijk is.
En ik heb geen TV en hoef ook geen TV.
En heb hier alleen maar een coax en telefoon aansluiting ;)
Dat is dus niet waar:
https://www.ziggo.nl/internet/
Daarnaast kon je als consument, altijd nog een zakelijk abonnement nemen. Niet dat dat prijs-technisch altijd de slimme zet was, maar het kon dus wel. En nu kan het sowieso.
Kies je voor alleen internet kom je op de volgende pagina terecht.
https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Alle 2 inc
online TV kijken.
kabel TV
Ziggo sport.

Dus 3x TV meuk terwijl ik alleen internet wil.

Wat ziggo voor 150/15 vraagt vraagt Tweak(op hun eigen "netwerk") 1gbps plus 10 euro minder. Word je dan genaaid...
Dit komt doordat Ziggo internet via de kabel geeft, en deze dus niet kan afsluiten. Tweak heeft optioneel IPTV, wat via internet loopt, en daar kan je dus geen TV zonder internet bestellen.
Ben helemaal allergisch geworden van Ziggo, ze zijn duur, en verhogen om de haverklap de prijzen, en ja ze hebben een soort van internet only abo, maar de goedkoopste is nog steeds ¤50 per maand voor 150/15Mbit, en je moet nog steeds ook betalen voor TV, maar daarmee kan je alleen op je mobiel, tablet en PC/laptop kijken.

Heb nu Tele2 voor ¤20 per maand voor 20/2Mbit, had iets sneller gewild, maar dat is de snelste ADSL abo die er is voor mijn adres, en ik weiger gewoon om nog wat af te nemen van Ziggo, zolang ze geen 50/5Mbit of zo aanbieden voor ongeveer drie tientjes, want met die alles of niks mentaliteit van ze ben ik helemaal klaar.

En toen ik de kop zag, van ''Ziggo volgt KPN niet in prijsverlaging van Fox Sports'', dacht ik meteen, right, Ziggo en een prijsverlaging, dat gaan we echt nooit mee maken, tenzij echt half Nederland bij ze wegloopt.

Edit:
Ongelooflijk, dat een monopolistisch bedrijf als Ziggo ook zoveel fanboys heeft, gezien aan de vele lage waarderingen die als zoete broodjes worden uitgedeeld, (Op het moment zitten 40% van de post op 0) die mijn en vele andere gewoon on-topic posts hier hebben gekregen. 8)7

Ja als je alles in een wilt, is Ziggo helemaal niet zo slecht, maar als je gewoon alleen internet wil, wil je gewoon niet bij Ziggo zijn, want dan hebben ze zware monopolistische trekjes, waar ze helaas nog steeds door de ACM toegestaande koppelverkoop toepassen.

[Reactie gewijzigd door player-x op 20 augustus 2016 08:04]

Ik begrijp je principiële woede.

Kan je echt leven met 20/2 en een verplicht (dichtgetimmerd) modem bij Tele2? Klantenservice is ook een lachertje, lees voor de grap eens het Tele2forum.

Ik heb vanmiddag een aanvraag gedaan maar maandag volgt een annulering.

Ik betaal sinds kort bij Telfort wel een verhoging voor InternetExtra maar de snelheid is op 50 blijven steken(, wel een up van ruim 25). Daarbij komt het gevoel dat ik vroeg of laat toch moet betalen voor het kijkplezier van een sportliefhebber die met zijn steeds dikkere bierbuik op de bank zit.

Tele2 kwam in beeld door hun weigering Fucksport door te geven.

Opvolger is waarschijnlijk Fiber, geen prijsverhogingen en een Fritzbox.
Let op met fiber, de klantenservice is waardeloos. Heel internet staat er vol mee. Aan het begin had ik alleen lof voor fiber en de hele familie eraan geholpen. Nu gelukkig na maanden gekloot iedereen eraf gekregen. Heb gemiddeld 9 maanden nog op de borg moeten wachten daarna
Bedankt voor de waarschuwing.

Ik ga het rustig even nalezen.

Conclusie toch maar een extra jaar bij Telfort , nieuw contract dus ook korting.

Bedankt Dutchdeveloper en LopendeVogel

[Reactie gewijzigd door MJanzn op 20 augustus 2016 15:38]

Klopt ja, het schijnt dat je heel makkelijk klant kan worden bij Fiber, maar ze je daarna niet laten gaan.. Al is je contract afgelopen en etc, ze willen het niet ontbinden.. Tuurlijk, geen enkel bedrijf wilt dat, maar hun doen het gewoon niet :D
Ziggo internet komt binnen via de kabel, dus je kunt gewoon TV kijken op je TV. Zowel analoog als DVB-C gaat zonder versleuteling.
je stopt gewoon een coax kabel in je tv rechtstreeks vanuit je afgiftepunt en dan kijk je alle basis zenders ook op je tv.
Jonge jonge jonge, elke provider verhoogd 'om de haverklap' hun abbonementen.. er is ook helemaal geen sprake van koppelverkoop, de kabeltv is 'gratis' omdat het internet nu eenmaal via die kabel verloopt..
De zon gaat gratis op, bedrijven geven iets gratis weg als ze het (bijna) niks kost!

Voor verscheidende van de zenders die je ''gratis'' krijgt, moet Ziggo licentie kosten betalen, en dat betalen ze echt niet uit hun eigen zak, dat zit gewoon in je rekening, uit je eigen zak dus!
Ach gossie. Ook zakelijk gezien geldt afspraak is afspraak, enkel wat andere voorwaarden maarja, die kan je doorlezen en begrijpen. :Y)
Kan je een aantal voorbeelden opnoemen?

Ik heb zelf Ziggo zakelijk als particulier (als UPC Zakelijk afgenomen) en kan alleen maar goede klantenservice verwachten itt vele consumenten services. Krijg in bijna alle gevallen iemand met verstand aan de lijn en er wordt echt gepoogd om problemen op te lossen, zo heb ik een keer twee uur getroubleshoot met een netwerkprobleem bij Ziggo waarbij ik (en nadien heel de wijk) max 2mbit download kregen.

Ik werd netjes telefonisch op de hoogte gehouden gedurende 24 uur het probleem werd opgelost.
Vroeger was de ondersteuning voor zakelijke klanten een stuk beter dan voor consumenten. Er is in 10 jaar toch niet zoveel veranderd?
Zo goed als geen wachtrij en snel door naar 2e lijn. Bij echte problemen binnen een dag een monteur.
Alles na het modem moet je idd zelf regelen.
Het zou juist op technisch vlak vele voordelen te hebben.
Zo zouden ze monteurs voor de zakelijke afdeling 24/7 werken, waarbij je binnen 24uur volgens de regels een monteur zou moeten krijgen.
Bij particulier binnen 5 dagen volgens de voorwaarden.
Vergoedingen qua inkomensverlies zijn aanwezig bij Zakelijk, niet bij Particulier. Monteurs gaan daarnaast bij zakelijke klanten veel verder om zaken goed ingesteld te krijgen vergeleken particuliere klanten.
Monteurs zijn beter opgeleid (over het algemeen) bij de zakelijke tak dan bij de particuliere klant (je begint volgens mij als particuliere monteur en je kan doorgroeien naar de zakelijke tak?).
Ook call agents krijgen veel meer tijd om zakelijke klanten te helpen, zo zouden ze ook zakelijke klanten mogen monitoren om het signaal voor een langere tijd te testen, ook iets wat niet mag bij particulier.

Nu vertel je wel vaker onzin op tweakers, maar dit gaat wel erg ver, het is zelfs een leugen :O
Nu ook niet aub met een voorbeeld komen, want het kan uiteraard altijd zo zijn dat het ooit bij 1 klant fout gegaan is.. Maar om daardoor het gehele bedrijf over 1 kam te scheren?
Zoiets als 1 moslim terrorist blaast zichzelf op, dus alle moslims zijn maar fout.. Zo werkt dat niet.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 augustus 2016 10:38]

Weet het niet. Niet iedereen zit op eredivisie te wachten en als er geen glasvezel KPN in de straat is ga je er ook met snelheid op achteruit. Ziggo zet er gratis Formule 1 en Engels en Spaans voetbal tegenover. Stap je over en wil je dat zien dan kun je ¤15 per maand af gaan tikken.
Ja ik hoor hier even weinig in deze discussie over Ziggo Sport. Echt een prima sportkanaal als je het mij vraagt. Daar neem ik de prijsverhogingen dan maar mee voor lief.
Jij misschien wel, maar ik geef niets om sport. Ben de laatste tijd al een keer terug gezet van 60/6 naar 50/5 en daar komt dan nog bij dat er de laatste tijd al iets van 4 prijsverhogingen zijn doorgevoerd.

Overstappen is geen optie ivm slechte ADSL verbinding in deze wijk. Regelmatig contact over gehad met kpn maar ze doen er niets aan.

Fijn zo'n duopoly hier in NL
Ik kijk NOOIT sport
Waarschijnlijk valt dat wel mee, als je naar de huidige prijzen kijkt was KPN gewoon altijd al erg duur. Voor een Internet/tv pakketje ben je bij KPN (100/100 + fox compleet) 82,50 kwijt. Als je een soortgelijk abonnement samenstelt bij Ziggo ben je in totaal 83,90 kwijt maar heb je 150/15 internet. Iedereen zijn voorkeur maar het blijft natuurlijk een feit dat de gemiddelde consument meer download dan upload.

Bovendien, om er maar even van uit te gaan dat je sportliefhebber bent als je een fox pakket afneemt, Ziggo heeft natuurlijk Ziggo sport.. ;)
Ik heb 500/500mbps voor 62,50, zonder fox compleet dan, maar wel met TV gewoon.
Uit pure nieuwsgierigheid, waar gebruik je die 500 up voor?
Eigenlijk nooit... maar toch nice to have als ik een game stream met in-home streaming als ik niet thuis ben ;-)
dan zit je nog steeds aan hoogstens een 20-30mbit up :+
Hangt er vanaf van welk pakket je uit gaat. Je kan namelijk zowel Instap als Standaard upgraden naar 100/100
Hangt ook af van je woonplek.. ik heb bij KPN onmogelijk hoger dan 38MB/s als ik fourstack mag geloven.
Heb jij mazzel. Tot Q3 2017 heb ik niet hoger dan 8 MB/s
Ligt eraan wat je wilt denk ik..
Beiden bedrijven zijn interessant, ik kan hier kiezen uit DSL, Glas (sinds kort..) en kabel.. Ik heb geen reden om weg te gaan bij Ziggo.
Ik heb zitten kijken bij glas aanbieders, maar wil ik meer download snelheid (wat ik belangrijker vind dan de up) dan wat ik nu heb ga ik ook grof meer betalen.
Wij hebben wel nog een huis telefoon voor onze schoon ouders, gebruiken het weinig maar we zijn er wel voor 1 eurie per maand op bereikbaar.
TV, wel iets waar wij veelvuldig gebruik van maken, en KPN / Vodafone etc missen zenders die wij wel ontvangen en bekijken.
Ik kon geen glasvezel provider vinden die onze ''behoefte'' kan vullen voor een leukere prijs.
Boeit de TV je 0,0 en wil je helemaal geen tv hebben (zou kunnen, ik ken persoonlijk niemand wat geen TV heeft) dan kan je beter bij een andere provider kijken..
Maar om te zeggen: wat duur, nee, bij elke andere provider ben ik voor mijn wensen duurder uit (circa 10-20 per maand, ligt eraan of ik hetzelfde en/of iets meer wil).
Nee dat klopt het hoeft voor mij ook allemaal niet en voor formule 1 kijk ik wel op rtl television.
En die kom en jawel ook met de training en qwalificatie op de buis.
Alleen een beetje jammer dat het wel duitstalig is.
Wij hebben zelf kpn en ben er dik tevreden mee alleen een beetje jammer dat ik voor deze tijd langzame internet heb.En we hebben ook heel veel gratis zenders erbij gekregen.
We mogen niet klagen wat dat betrefd.
En ik ga inderdaad ook geen dure sportzenders kijken want ik kijk toch bijna nooit naar het voetballen.
Ik denk dat deze move Ziggo wel eens klanten kan gaan kosten.

Het is helemaal geen move. Ze veranderen niets. Ik vind dat ook niet vreemd, aangezien hun contract met Fox Sports, op dit moment, niet vernieuwd wordt. En dit betreft alleen die paar "liefhebbers" met een Fox Sports abo.
Hoe je het ook draait of keert,
de associatie dat Ziggo 'duur' is, is gemaakt.

Ziggo verliest sinds de fusie alleen maar klanten, welliswaar minder dan vorig jaar, maar Ziggo verliest nog steeds klanten.

Dus, het geld wordt geperst uit minder klanten, winst moet en zal er gemaakt worden, en het beleid is veranderd. Hoe je het ook draait of keert, vroeger werd er meer gedaan om klanten te behouden en nu stelt men zich op als duopolist. Machtige partij (en dat is het ook). In NL moeten ze kpn goed gaan supporten, want de nieuwe gigant Vodafone - Ziggo zou wel eens een groter monster kunnen worden dan dat KPN ooit geweest is.
Hier nog eentje en dan ook alle zenders waar alleen bezopen uitkeringstrekkers naar liggen te kijken zoals kook tv en nog een paar buitenlandse zenders die niet voor de Nederlanders bedoeld zijn er af dan hoeven we meteen een heel stuk minder te betalen.
Valt wel mee ziggo heeft zijn eigen sportzender waarvan het grootste deel gratis is
Dat Ziggo zegt dat zij goedkoper zijn is zulke onzin, natuurlijk zullen ze in veel gevallen goedkoper zijn.
Alleen wat heeft een voetbal fan bijvoorbeeld aan formule 1 gratis? Niks en daar slaat ziggo nu de plank mis. Toen ze het gratis gaven als extra was het leuk. Nu KPN komt met een actie die voor voetbal fans aantrekkelijker is zal KPN voor hun dus goedkoper zijn en een beter alternatief.

Daarbij heeft KPN, KPN compleet waardoor je ook nog is HBO of Fox sport gratis kan krijgen. Moet je die los kopen bij Ziggo ben je al helemaal veel duurder uit.

Mensen die beginnen over download snelheid bij KPN zijn ook wel aanstellers. Kijk wanneer je nou op een lijntje van 20mbit gaat zitten is Ziggo misschien een goede optie. Maar wanneer je 40mbit kan halen is KPN ruim voldoende.
Mooi om te zien hoe de meeste mensen hier "hun" gekozen pakket als hét ideale pakket bestempelen. Dat zit waarschijnlijk in onze aard, nietwaar? Het is inderdaad net waar de persoonlijke prioriteiten liggen, maar als we ons beperken tot Ziggo vs KPN/Telfort, denk ik dat de laatst genoemde toch vaak als voordeligste uit de strijd komt. Als je bijvoorbeeld het goedkoopste Ziggo en Telfort all-in pakket (beiden met 40 Mbit/s down / 4 Mbit/s up) tegenover elkaar zet, is Telfort in de basis al goedkoper. Combineer je dat met een mobiel Telfort abo, dan krijg je daar ook nog gratis HBO (t.w.v. ¤ 15,50 p.mnd.) of andere extra's / kortingen bij. En ja, ik heb zelf ook Telfort, met die combi mobiel en HBO 😀
Ik wil hier wel even op inbreken, misschien een beetje half offtopic, maar even zo goed niet geheel onbelangrijk: Kwaliteit en überhaupt kunnen leveren wat jij nu van Telfort/kpn krijgt.. Als het qua snelheid en betrouwbaarheid niets is, dan is het alsnog duurkoop. En ziggo kan mij wel(ruim) leveren waarvoor ik betaal. De internet verbindingen en kwaliteit van eerstgenoemde hoeven van mij niet meer. om te huilen.

Het vergelijk gaat helemaal spaak. Er wordt alleen naar prijs en extra's gekeken, niet naar die brakke lijnen die kpn toch nog veelvuldig heeft liggen. 12Mbit is wat ze weten te halen, MAX! dus tel maar uit hoe goedkoop ze dan nog zijn. Los daarvan kan ik bij Ziggo ook combineren met mobiel. Zolang er in grote delen van Nederland geen glas te krijgen is blijft een partij als KPN (of Telfort) geen prijsvergelijk in mijn ogen omdat het kwalitatief ronduit slecht is.

Maar dat is mijn idee.. Mobiel bellen doe ik overigens al 20 jaar heel tevreden en zeer goedkoop via Telfort ;-) zodat je ziet dat ik geen gekke voorkeur heb
De lijnen zijn vast niet overal van dezelfde kwaliteit, maar met de voorganger van Ziggo, Casema, heb ik dermate veel problemen gehad dat ik destijds naar KPN ben uitgeweken, naar volle tevredenheid overigens. Nu ik hetzelfde pakket bij Telfort afneem, ervaar ik geen kwaliteitsverschil met KPN. Maar dat zal, bij zowel KPN als Ziggo, ongetwijfeld niet overal hetzelfde zijn, helaas.
Bij mij precies hetzelfde, de kabelinfrastructuur bij ons in de wijk was/is zwaar verouderd. Oude kabels die voor heel zwak signaal zorgden. Mijn mediabox moest zo hard werken dat hij twee keer doorgebrand is. Toen glasvezel werd aangelegd ben ik overgestapt en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar wat ik me afvraag, en ook heeeeeel vreemd vind..
KPN zou een stuk duurder worden of FOX verbannen, hoe kan het zijn dat het plots volledig omgedraaid is, en ze het zelfs goedkoper kunnen aanbieden?

KPN zou het op FOX gebied slechter krijgen dan Ziggo, en ineens krijgen ze het beter? Hu?
Stel ze hadden dezelfde voorwaarden als Ziggo kunnen krijgen, oké daar had ik nog iets van geloofd, maar dit is wel heul vaag.

Waar is het addertje? Niemand die zich dat afvraagt?
Dit is in feite het geval gebleven. Kpn had 2 opties: prijzen verhogen en een gelijk aantal fox abonnees of prijzen drastisch verlagen en hopen dat het aantal fox abonnees ook drastisch toeneemt. (optie 3 basis abonnement verhogen en fox in het basis aanbod stoppen. Dit is ook wat kpn met het nieuwe contract aan fox betaald)
Zou je misschien een fotocopy kunnen plaatsen van de inhoud van het contract ?

Voor zover ik weet is dat een zeer goed bewaard geheim wat de exacte inhoud van het contract is.
Nou wij halen mooi 300 bij ziggo en dat is zeker te merken daarnaast kun je ook bij ziggo bij het de middelste abbo een extra zenderpakket zonder kosten erbij pakken dus zoveel verschil zit er niet tussen kpn en ziggo
"Zelfs met het huidige prijsniveau van Fox Sports Eredivisie is onze totaalprijs ten opzichte van vergelijkbare pakketten aantrekkelijker.''
In gebieden waar geen competitie is (geen vectored DSL of glasvezel) zeker, daar kies je voor Ziggo. Waar wel vectored DSL of glasvezel te krijgen is zijn de abonnementen niet zo aantrekkelijk.

En dat blijkt ook uit de reactie van Ziggo. Als het pakket evident beter was dan roep je geen spoedberaad uit ;)

[Reactie gewijzigd door ANdrode op 19 augustus 2016 19:54]

[...]
In gebieden waar geen competitie is (geen vectored DSL of glasvezel) zeker, daar kies je voor Ziggo. Waar wel vectored DSL of glasvezel te krijgen is zijn de abonnementen niet zo aantrekkelijk.
Ik heb een glasvezelaansluiting, maar waarom zou ik KPN kiezen ipv Ziggo? Ziggo is bij alle all-in-one abonnementen 2,50 goedkoper, en Ziggo internet is sneller... Standaard / Complete abonnementen zijn verder vergelijkbaar wat mij betreft; de een heeft gratis F1 en Engels&Spaans voetbal, de ander heeft gratis Spotify premium.

waarom vindt iedereen KPN dan toch beter?
[...]
waarom vindt iedereen KPN dan toch beter?
Omdat Engels en Spaans voetbal mijn geen reet interesseren, omdat ik formule 1 met veel plezier kijk via RTL, omdat ik nu gratis Spotify premium krijg, omdat ik als ex UPC/Ziggo klant helemaal leip werd van de Horizon box (vastlopers, geen opnames juist kunnen instellen, een nooit goed functionerende Horizon app, veelvuldig storingen op diverse kanalen), omdat de iTV box tot nu toe (half jaar klant) altijd foutloos en als een raket werkte, omdat ik via deze iTV box met een klik op de uiterst gebruiksvriendelijke afstandsbediening Netflix kan kijken, omdat ik als alles-in-een klant GRATIS HBO kijk. Omdat ik vanaf nu met mijn KPN compleet pakket GRATIS Foxsports eredivisie live ontvang. Omdat ik heel tevreden ben met de aan mij geleverde internetsnelheden, en o ja, omdat ik tot nu toe altijd zonder enig probleem via de iTV app televisie kan kijken op mijn iPad en omdat ik zonder problemen via deze app opnames kan instellen (iets wat me via de Horizon app nagenoeg nooit lukte) en kan terug kijken op zowel de TV als binnen de app.

Daarom dus ...

[Reactie gewijzigd door BartjeAmsterdam op 20 augustus 2016 01:09]

Gratis HBO en gratis FOX? Het is toch of/of als je compleet bent?
In mijn geval heb ik gratis HBO gekregen omdat ik een alles in een pakket (Internet/TV/vaste telefonie) heb. Daarnaast krijg ik omdat ik ook een mobiel abonnement heb ook nog eens extra's als dubbele MB's en nog een extra gratis zenderpakket naar keuze. Ik kon al kiezen voor bijvoorbeeld het plus pakket met diverse extra zenders, maar nu dus ook voor Foxsports eredivisie. Dat noemen ze dan nog eens KPN compleet. Omdat ik de zenders in het pluspakket eigenlijk nooit bekeek, heb ik meteen het pluspakket ingeruild voor Foxsports eredivisie.
Ziggo biedt helaas een beter product dan KPN, dat is een feit.
Sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. Lees nog een keer mijn reactie hierboven en dat snap je het misschien. Geloof me, ik ben geen fanboy, ik baseer mijn mening op mijn eigen ervaringen.

Ik ben 10 jaar abonnee geweest van UPC en daarna Ziggo. Ik heb begin tot alle tevredenheid maar nadat Horizon is geïntroduceerd en ik dus vanaf het eerste uur Horizon gebruiker was is mijn tevredenheid bergafwaarts gegaan.

De horizon box heeft bij mij iig vanaf dag een alleen maar ergernis opgeleverd; Ik moet eerlijk zeggen dat het er allemaal heel erg gelikt uitzag. Mooie interface etc. Maar om de 2,3 dagen liep de box vast, moet ik een harde reset doen om de boel weer aan de gang te krijgen; opnames die ik instelde werden met grote regelmaat gewoon niet opgenomen; de bedieningssnelheid van de horizon box was echt tergend. Na een aantal updates werd dit wel iets beter maar nooit echt goed.

Ook de horizon app heeft het in mijn tijd iig nooit goed gedaan. In 80% van de gevallen dat ik via de app een opname wilde instellen kreeg ik de melding dat de horizonbox niet bereikbaar was.

Nadat ik bij mijn ouders kennis maakte met de iTV van KPN was ik meteen om. Supersnelle bediening van de iTV box, een super overzichtelijke afstandsbediening, Netflix integratie binnen iTV, het werk allemaal en het werkt vlekkeloos. De interface ziet er dan wat minder gelikt uit als die van de horizon box maar ik heb liever een degelijke interface die zonder enige lag of vertraging werkt dan een interface die er heel strak en mooi uitziet maar nagenoeg altijd hapert.

Gezien mijn jaren lange ervaringen met UPC/Ziggo horizon, mijn ervaringen van het afgelopen half jaar met iTV van KPN en het feit dat ik gratis HBO en Spotify premium ontvang (en nu dus ook gratis Foxsports ED), kan ik gebaseerd op mijn eigen ondervonden feiten toch echt stellen van KPN op dit moment voor mij een beter product levert dan Ziggo.
Dank voor deze heldere motivatie :? :?
je vergeet kpn compleet, waardoor je nog eens super veel voordeel krijgt als je een mobiele abonnement afsluit.

ik betaal 20 euro per maand voor mijn mobiel abonnement en ontvang 10GB aan data + 400 bel en 400 sms'jes
Formule1 via RTL? afgezien het Duits (waar ik wel omheen kan kijken), hebben ze niet nogsteeds reclameblokken van meer dan 5min? dat is./was echt onacceptabel
Dat is idd een min puntje ... gelukkig zijn de reclameblokken naarmate het einde van een GP nadert korter in gebruiken ze aan het einde split screen zodat je wel kan meekijken met de race. Daarin tegen compenseert de reclame een abo op Ziggosport dus onder aan de streep kan ik er mee leven. En over het Duits gesproken, niets klinkt mooier dan het Wilhelmus op een duitse zender ;-)

[Reactie gewijzigd door BartjeAmsterdam op 23 augustus 2016 19:11]

Haha ja dat laatste dat moet ik inderdaad nogeens zien :D

Voor de rest is zijn reclameblokken ookal met splitscreen echt een no-go voor mij. Maar gelukkig zijn er nog alternatieven
waarom vindt iedereen KPN dan toch beter?
500/500 Mbit.
Ziggo heeft dan weer als voordeel dat er veel meer keuzevrijheid is qua decoders, al is dat met Horizon wat veranderd. Het voordeel van Ziggo is dat je een TV abo kan delen met familie of vrienden. Een smartcard is immers niet locatie gebonden en per abonnement kan/kon je er 5 activeren.
TV interesseert mij eigenlijk weinig tot geen bal; ik heb een hekel aan broadcasting. Af en toe kijk ik sommige programma's, maar dat is dan vooraf opgenomen, en daar voor is KPNs PVR cloud weer heel erg prettig. Maar wat mij betreft: 500/500 > de rest. Met name de upload bandbreedte is het mij om te doen. Al is 99% up time van de verbinding en 99% de tijd (24 uur per dag, 365 in het jaar) de volledige 500/500 halen ook prettig (eerder ~510/~510). En ook vanuit principieel aspect zal Ziggo hier nooit worden aangesloten; ze vermijden glas, omdat ze weten dat er dan de mogelijkheid ter beschikking komt om concurrentie toe te laten op hun netwerk. Zelfs op nieuwbouw leggen ze geen glas aan, terwijl KPN dat wel doet.
Ja leuk, dit artikel gaat toch echt over TV.
Ik reageerde oorspronkelijk op Dijkhuis zijn stelling & vraag, niet op het artikel... 8)7

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 19 augustus 2016 21:51]

Maar Dijkhuis zijn stelling gaat vooral over TV. Wat internet bandbreedte betreft is KPN de duidelijke winnaar, maar dat is al duidelijk wanneer je de prijs/snelheid verhouding bekijkt. Dat neemt overigens niet weg dat voor veel huishoudens 500/500 een enorme overkill is. 300/30 is voor heel wat huishoudens al meer dan ruim voldoende. Die hoge upload bij KPN heb ik nog nooit begrepen. Zakelijk wel, maar particulier had ik veel liever ook een 800/200 optie gezien.
Ik stelde aan Dijkhuis waarom mijn voorkeur naar KPN uit gaat...
Ik heb Internet over glasvezel van XS4ALL, maar kies televisie voor Ziggo omdat ik met mijn humax gewoon nog reclames kan doorzappen. Dat kan met al die IPTV dingen bij glasvezel niet.
Ziggo accepteert geen smartcards meer.
Zeg dat maar tegen mijn 5 werkende smartcards. Daarnaast krijg je ze ook altijd nog bij de huur van een CI+ module en zijn ze met wat babbelen los te peuteren via de klantenservice. Ook zijn oude smartcards te heractiveren als smartcard. Dit kan door een gedeactiveerde 2e hands smartcard te activeren. Dat kan eenieder gewoon zelf via Mijn Ziggo of desnoods via de klantenservice.

Met andere woorden, Ziggo accepteert weldegelijk smartcards, tot 5 aansluitingen per abonnee.
Dan ben jij 'oud-ziggo' klant.. zolang jij met de oude voorwaarden doorgaat lukt dat wel ja.. ben je oud-upc klant of nieuwe klant.. dan werkt dat helemaal niet.
Jawel want ik heb mijn contract laatst ''opgefrist'' en kan gewoon tot 5 smartcards activeren.
In oud ziggo gebied kan je gewoon 5 smartcard activeren. Ook bij vernieuwen naar de nieuwe Connect en play contracten. (iig voor bestaande klanten, dus hij heeft geen geluk gehad)
Klopt, dit is de regeling in het oude Ziggo gebied. Ik zou er trouwens niet van staan te kijken dat het wel werkt in het oude UPC gebied. Technisch gezien zou een smartcard gewoon moeten werken, omdat het signaal hetzelfde is.
Technische gezien wel, administratief gezien niet.
Ze kunnen niet 5 smartcard serienummers aan een klant koppelen (upc heeft dat nooit gehad, en oud ziggo ook niet meer). Zou gaan om teveel klachten.
Iedereen wilde het gehele gezin TV aanbieden, maar dankzij alle splitters en versterkers krijgen vele problemen en zijn dus boos op Ziggo.
Jammer voor de klanten die wel een beetje verstand hebben en het wel zelf goed in elkaar wisten te zetten, maar dat moet je meer de leken kwalijk nemen die om elke scheet boos zijn op Ziggo omdat ze blokjes of storingen hebben (dankzij de brakke Gamma splitters en/of versterkers en kabels en noem alles maar op).

Ook lijkt mij dat klanten met 5 smartcards (lees: 5 aangesloten tv's op de coax) steeds meer problemen kregen dankzij het 4G.
Dan komt er een monteur, die vervangt de gehele bekabeling en de klant mag betalen. Iets wat de klant op dat moment niet wilt natuurlijk.

Dusja nogmaals, jammer voor de mensen die wel snappen dat kwaliteit spul problemen vermindert/verwijdert, maar dat zullen er vast en zeker maar zeer weinig zijn. Het gros is ''dom'' op dit gebied en schuift alle ''shit'' naar Ziggo.

Zie die actie dus maar als zelfbescherming voor de leek, want Ziggo wilt natuurlijk maar al te graag verdienen aan die kaartjes (lees: abonnementen), maar de leek kan er niet mee omgaan.
Stel ze komen met de voorwaarden: op eigen risico, nja dan loopt de ketel helemaal over bij de leek.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 augustus 2016 10:59]

Ik denk dat er weinig servers zijn die kan je nu weer 5 kaarten activeren? Ik dacht dat dit naar 3 was gegaan. Ik wil er op termijn 2 bij voor mijn minderen (tv op de kamer). Ik heb nu 2 ci+ kaarten en wil er dus 4 hebben.
Het was kort naar 4 gegaan, maar inmiddels weer 5. Dit kan dus gewoon. Wanneer je naar Horizon overstapt terwijl je aan het maximaal aantal smartcards zit, moet je 1 Ziggo smartcard 'inleveren' (lees, deactiveren, de gedeactiveerde kaart mag je houden).
Hier in het oud-upc gebied zelfs maar maximaal 2 smartcards met verplicht de bijgeleverde ci+ module van Ziggo. Geprobeerd met gloednieuwe en volgens de website van Ziggo en volgens Mediamarkt goede CI+ module werkte niet. Ook interactieve TV werkt niet. Alleen in het oud-ziggo gebied blijkt dit mogelijk te zijn..
1 kaart moet namelijk aan een abonnement gekoppeld worden. Daarvan ligt bij ci+ volgens mij momenteel de max op 2. Wat wel (volgens mij) kan is bijv de horizon + 2x een ci+.

Ook hier op tweakers zie je weleens mensen die smartcards verkopen...
1 je krijgt hem gratis bij Ziggo
2 het moet aan een abonnement gekoppeld worden (4 euro per maand ofzo?).
Of je de kaart nu bij de winkel op de hoek koopt, of gratis bij ziggo krijgt, in beiden gevallen moet het aan je abonnement / contract gekoppeld worden.

Onzin dus om een winkel als de mediamarkt in te gaan en daar 10 kaarten te kopen (je wordt gewoon opgelicht waar je bij staat). Zelfde als dat ik gratis lebara simkaarten ga verkopen voor een x bedrag xd

Je kan namelijk niet een kaart kopen, die in je tv steken en de kaart gebruiken. De kaart moet door ziggo op basis van het serienummer actief gezet worden (waarbij ook direct het bijbehorende abonnement actief gezet wordt) .
Helaas is het altijd zo dat je veel moet kloten met de Servicelijn van UPC/Ziggo voordat ze eindelijk je kaart geactiveerd hebben..
Meestal snap je het zelf beter als degene die je op dat moment aan de telefoon hebt. En als we het zelf konden activeren dan had ik dat knopje allang omgezet :)
Ook hier op tweakers zie je weleens mensen die smartcards verkopen...
1 je krijgt hem gratis bij Ziggo
2 het moet aan een abonnement gekoppeld worden (4 euro per maand ofzo?).
Of je de kaart nu bij de winkel op de hoek koopt, of gratis bij ziggo krijgt, in beiden gevallen moet het aan je abonnement / contract gekoppeld worden.


-----
Dat klopt dus niet. Er is nog steeds een verschil tussen oud ziggo en oud upc en nieuw ziggo. Verhuis maar eens van a naar b en kijk eens wat een gedoe het met zich mee brengt...
Dat is voor nu het huidige beleid. Het toekomstige beleid zal eerder vergelijkbaar worden met de overige liberty global vestigingen.

En daar komen dan restricties op aantal of op gebruik.

Zie bijvoorbeeld Telenet Vlaanderen.

Je kunt niet alles in 1 keer veranderen, want dan stoot je teveel mensen tegelijkertijd tegen de borst.
Onzin.... is alleen als je een Horizon box hebt.

Zie hier
Wanneer heb ik een smartcard nodig?
In sommige regio's in Nederland heb je een smartcard nodig om digitale televisie te kijken. Je hebt een smartcard nodig als je:
  • een abonnement hebt op TV Standaard of TV Royaal
Zie ook hier.

AUB geen aannames doen.
Dat is niet hetzelfde als die oude situatie.
Dat is alleen als je glasvezel hebt en daar wordt goed op geremd qua aanleg.
Ik beslis niet per se op basis van de prijs, maar op basis van prijs versus kwaliteit. Dan verliest Ziggo het bij mij ruimschoots.
Eens!
Ik ben gelukkig ontsnapt aan de monopolist die de klant ziet als een geldboom.
Oprechte vraag: Waar zit dat kwaliteitsverschil dan in?

Ik heb een Horizon Box en die werkt erg prettig. Zapt snel, blijkbaar net als de KPN box. En je ziet ook bij Ziggo wat er op een zender is voordat je van zender wisselt. Het systeem dat je in de programma gids een dag terug gaat, op een programma klikt en je kan het gewoon terugkijken vind ik geweldig, maar dat zal KPN ongetwijfeld ook hebben.

500/500 Mbit (na bijbetalen) bij glasvezel is supersnel, maar voor 99,9% van de gebruikers niet relevant. Ik ben een keer tijdelijk terug gestapt naar het langzaamste abonnement van Ziggo (toen 30 Mbit?) en zelfs dat is voor Netflixen, Sickbeard/SABnzbd etc. ruim voldoende.
Het kwaliteitsverschil zit voor mij met name in de volgende zaken:
- Frequentie van storingen. In 1 jaar tijd nog geen storing gehad, terwijl ik bij Ziggo maandelijks wel één of meerdere storingen had.
- Kwaliteit en behulpzaamheid van de klantenservice. Bij Ziggo voelde alles altijd gescript, terwijl de klantenservice bij XS4all daadwerkelijk over know-how beschikt en snel kan helpen.
- Instabiliteit van digitale tv. Ik moest de box van UPC/Ziggo vrijwel dagelijks een power cycle geven. 3 keer een nieuwe ontvangen, maar heeft het nooit opgelost.

Daarom ben ik overgestapt naar XS4all. Daarnaast waren er voor mij nog een aantal voordeeltjes tov Ziggo die voor anderen wellicht minder relevant lijken, waaronder:
- XS4all heeft een voortrekkersrol wat betreft IPv6.
- Statisch IP-adres
- Eigen keuze wat betreft hardware!
- Bij XS4all kan ik zelf via een portal m'n zenderpakket op elk moment wijzigen, wat ook binnen 5 minuten doorgevoerd wordt. Bij Ziggo moest ik altijd naar de klantenservice bellen, moest ik vervolgens uitleggen waarom ik een zenderpakket wilde opzeggen, probeerden ze me nog te overtuigen om het alsnog aan te houden, waarna het dagen kon duren voordat de wijziging doorgevoerd was.

Al met al is dat voor mij een duurder abonnement wel waard, omdat ik er in mijn optiek meer kwaliteit voor terugkrijg dan bij Ziggo.
Al jou genoemde klachten zijn bij mij niet van toepassing, mijn internet werkt altijd al jaren (tenzij er onderhoud is wat altijd 's nachts is). Klantenservice enkele keer nodig gehad, laatst was voor een rammelende ventilator in met extra horizon mediabox, kwamen ze aan huis omwisselen en kreeg meteen ook een nieuwe hoofd horizon box. Digitale tv is niet instabiel, mits je goede bekabeling gebruikt.
Bekabeling was het probleem niet. Ook laten vervangen door een monteur van Ziggo.

XS4all is niet voor niets wederom verkozen tot beste ISP door de Consumentenbond. Ziggo is een matige middenmoter: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste/
Ik heb zelf voor KPN gekozen omdat ik de TV ontvanger heel fijn vind werken. Je kan zien wat er op een kanaal is en gaat komen zonder naar de zender toe te gaan. Verder gaat zappen met de nieuwste box heel erg snel.

Dingen als voetbal en ook Spotify boeien mij verder niets. De prijzen en snelheden liggen zo dicht bij elkaar dat iets simpels als een fijne TV ontvanger voor mij de doorslag gaf.
waarom vindt iedereen KPN dan toch beter?
Glasvezel, plain and simple
F1 kijk ik liever op de Duitser als de NL zender, gratis plus zender pakket, KPN compleet korting (gratis plus TV pakket, verdubbeling mobiel abbo) op 2 mobiele abbo's, ¤2,50 korting op extra internet snelheid, zonder veel moeite kan je de ¤10 "nieuwe klant" korting krijgen buiten de termijn, in kan online (op PC, tablet en mobiel) TV kijken en zowel mijn down als upload snelheid is goed (100/100).
Maar inmiddels heeft KPN al bijna 85% van Nederland voorzien van 100Mbit/s of meer. Volgensmij levert Ziggo maar in iets meer dan 50% van Nederland. (De percentages zijn o.b.v. huishoudens)
Dat klopt niet.
De cijfers uit de ACM Marktmonitor over Q4-2015 laten zien dat; 21% van Nederland heeft => 100 Mbps, het marktaandeel van KPN 40-45% is en dat Ziggo 40-45% van de markt in handen heeft.

Zie: https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=15722
21% heeft 100Mbit.. Dat zegt niet dat KPN het niet aan een groter deel kan aanbieden ;)
Ah dan begreep ik je verkeerd. Ik geloof echter toch niet dat KPN in 85% van het land 100 Mbps+ KAN leveren. Vergeet ook niet dat KPN een partij is die al snel aangeeft dat er dekking is, enkel op basis van theoretische haalbaarheid. Maar dat in de praktijk het (erg) vaak voorkomt (meer dan bij bv. een Ziggo) dat er niet geleverd kan worden.
Nou. KPN heeft aardig accurate inschattingen van snelheden die op basis van meerdere systemen en factoren wordt bijgehouden. (Klik). Ook leveren ze bijna overal en in de meeste gevallen kunnen ze zo de kabel doortrekken. Een enkele keer (grote afstand) is het voor KPN niet mogelijk, maar met een beetje wilskracht kan dit ook.

[Reactie gewijzigd door RobinF op 19 augustus 2016 21:10]

Bij mij is dat max 38MB/s;

echnologie
Internet Snelheid
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
19 Mbit/s
Bonding*
38 Mbit/s
Dat had ik ook in 2015, maar begin 2016 is dit veranderd naar 100/25. Misschien toch nog ff geduld hebben? Ik ben in ieder geval blij dat ik weg ben bij ziggo. Voor wat ik per maand betaal kan ik niet dezelfde snelheid halen en krijg ik (en mijn vriendin) ook nog flink wat voordelen voor onze mobiele abonnementen.

Nee, ik ben alleen maar blij dat KPN eindelijk eens serieus de concurrentie met Ziggo is aangegaan. Ziggo dacht een lange tijd dat ze niks te vrezen hadden met hun snelheden en konden om de zoveel jaar steeds de prijs iets verhogen. Die tijd is nu voorbij en nu moeten ze weer eens innoveren.

[Reactie gewijzigd door vali op 20 augustus 2016 09:16]

Als ik deze reactie van Budahtravel mag geloven staat inderdaad voor hem/haar ook al een upgrade gepland.
38 Mbit/s is heel wat anders dan 38 MB/s.
Ik ken de werkwijze en werk heel veel met KPN (wholesale). Mijn ervaring is dat stedelijke gebieden (metro. gebieden) goed leverbaar zijn, maar zodra je daarbuiten valt (of in industrie-/havengebieden zit) de metingen heel vaak niet accuraat blijken en er op locatie toch problemen ontstaan vanwege de (te) lange loops of defecten in aders/wijkcentrale's.

Noem het misschien pech, maar wij doen tegenwoordig standaard een lijntest op locatie voordat er een modem/router wordt aangesloten.
Volgensmij is dit hoeveel het daadwerkelijk afnemen
Kun je dat getal van 85% onderbouwen? Dat het een streven is van KPN weet ik, maar bewijs dat het ook daadwerkelijk al gelukt is heb ik (nog) nergens gezien.
Dat is inderdaad het streven voor eind dit jaar. Als je de kwartaal cijfers van afgelopen 2 jaar bekijkt en die extrapoleert naar eind Q3 dan zitten ze al redelijk dicht bij die 85%. Wel ben ik er van uit gegaan dat de upgrades in hetzelfde tempo door blijven lopen. Wat niet helemaal het geval is; Zo zijn er minder upgrades gedaan tijdens de Olympische Spelen maar het plan is dan ook om die upgrades in te halen, want tijdens de Spelen zijn de upgrades wel gedeeltelijk doorgegaan en hoeven nu alleen de laatste loodjes nog gelegd te worden
Ik denk dat de 85 procent gaat om grondgebied en niet inwoners. In veel grote steden (in ieder geval Adam, Den Haag en Utrecht, Rotterdam weet ik niet), is de snelheid van KPN helaas beroerd. Bij mij (Den Haag) is een inschatting van KPN dat ik 8 mbit ga halen. Deze steden hebben ook nauwelijks glasvezels, dus geen echte concurrent voor Ziggo. Helaas, zou persoonlijk graag van Ziggo afwillen na overname door Liberty Global.
72% van de huishoudens heeft toegang tot snelheden van 100Mbit/s down via KPN: http://corporate.kpn.com/...ijfers-1/2016/q2-2016.htm Hoe ze dat precies meten weet ik verder niet. :)
Ah kijk dat is een concreet getal en zal vast gedaan zijn middels de gegevens uit Fourstack. Daarmee kun je de theoretisch haalbare snelheid checken (of dit altijd klopt is een tweede).
Ze hebben dus al ruim 5,5 miljoen huishoudens aangesloten, dan moeten ze voor eind 2016 nog ruim 1 miljoen huishoudens aansluiten om de 85% belofte waar te maken. Ik ben benieuwd!
Lijkt mij vrij sterk die cijfers.
Daarnaast heb ik nu tijdelijk een half jaar noodgedwongen glasvezel via telfort... ben blij als ik weer naar ziggo kan.
Telfort is niet hetzelfde als KPN. Alhoewel het netwerk hetzelfde is, zijn er toch (klein en middelgrote) verschillen. Daarnaast blijven er natuurlijk altijd mensen die liver bij provider A dan B zitten

Waarom wil je weer terug dan?
Volgens mij zijn technisch gezien (xperia boxen en set top boxen) de systemen gelijk...

Maargoed, waarom ik terug wil: Xperiabox, iets te beperkte router in mijn geval die verplicht is, alhoewel ik daar nog overheen kan komen.

Ik vind vooral het digitale TV helemaal ruk.
we leven in 2016, ik verwacht dat elke apparaat wat ik krijg HDMI-CEC ondersteund, dit doet mijn TV, Receiver, BD, Media Center etc allemaal, gewoon 1 AB waarmee ik alles normaal kan besturen, maar nee, de STB ondersteund dit niet, dus geen automatisch kanalen switchen in de hele keten, alles met de hand fixen, alleen power en volume kan ik regelen met de telfort AB.

Daarnaast: zenderoverzichten, de hoofdzenders heb ik in SD (op kanalen 1 tmt 20) dan heb je de HD varianten (beginnen op 701) en dan heb je nog HD Glas (met hogere bitrate) die zitten weer op 661, het enigste wat je kan doen is de zenders die je niet wilt zien verbergen, maar druk je dan perongeluk op zender 1 dan springt ie naar de eerst volgende zender hogerop (als bonus zonder kinderslot had mijn zoontje toch heel andere films gehad dan de tekenfilms die hij zag :P )

Ziggo zit gewoon geïntegreerd in mijn TV, dankzij smart apps, HbbTV en CI+ heb je alle functies als uitzending gemist etc ook met een druk op de knop onder handbereik en de TV plaatst automatisch de HD kanalen op een fatsoenlijke plek.
Daarnaast: zenderoverzichten, de hoofdzenders heb ik in SD (op kanalen 1 tmt 20) dan heb je de HD varianten (beginnen op 701) en dan heb je nog HD Glas (met hogere bitrate) die zitten weer op 661, het enigste wat je kan doen is de zenders die je niet wilt zien verbergen, maar druk je dan perongeluk op zender 1 dan springt ie naar de eerst volgende zender hogerop (als bonus zonder kinderslot had mijn zoontje toch heel andere films gehad dan de tekenfilms die hij zag :P )
Wordt aan gewerkt. Eind dit jaar is dat aangepast.
Ziggo zit gewoon geïntegreerd in mijn TV, dankzij smart apps, HbbTV en CI+ heb je alle functies als uitzending gemist etc ook met een druk op de knop onder handbereik en de TV plaatst automatisch de HD kanalen op een fatsoenlijke plek.
Klopt. Dit komt doordat KPN IPTV gebruikt. Maar er wordt aan een CI standaard gewerkt waardoor dit direct op je TV kan.
we leven in 2016, ik verwacht dat elke apparaat wat ik krijg HDMI-CEC ondersteund, dit doet mijn TV, Receiver, BD, Media Center etc allemaal, gewoon 1 AB waarmee ik alles normaal kan besturen, maar nee, de STB ondersteund dit niet, dus geen automatisch kanalen switchen in de hele keten, alles met de hand fixen, alleen power en volume kan ik regelen met de telfort AB.
Ik weet niet precies hoe dit werkt. Maar ik heb bij anderen enkele Samsung TVs gebruikt die de Arcadyan TV Ontvanger konden besturen met de afstandsbediening van de TV. (Niet alle functies werken. Maar menu, zender, volume e.d. werkte)
Eind van t jaar word mijn nieuwe huis opgeleverd en krijg ik wel Ziggo, dus dan is t sowieso voor mij opgelost :P

Voor Samsung is er idd een of andere App ontwikkeld die via IP ofzo praat met de STB, maar kom op zeg, er is gewoon een standaard voor gemaakt, dat heet HDMI-CEC en zelfs een RaspPi van een paar tientjes kan dat aan.
Klopt. De nieuwe (4k) STB heeft volgensmij wel CEC. Maar ik denk dat Telfort daar nog wel een poosje op wachten moet
Ja maar kom op, HDMI-CEC is al jaren oud, het niet ondersteunen daarvan is gewoon een onbegrijpelijke keuze.

Overigens, hoeveel aandelen KPN heb je, of is het je werkgever? ;) op veel plekken hier op T.net heb je het nogal vaak over KPN zie ik zo snel.

[Reactie gewijzigd door Powermage op 21 augustus 2016 23:46]

Het feit dat KPN (vectoring) VDSL mogelijk maakt voor 85% van Nederland betekend nog (lang) niet dat deze aansluitingen die snelheid ook halen......
Bij afstand tot de centrale kakt die snelheid behoorlijk snel in.

Het gevolg is dat hier in Helmond wel (vectoring) VDSL beschikbaar is, maar de meeste huishoudens alsnog niet boven de 10Mbps uit komen dankzij de afstand tot de centrale. Gevolg: KPN rekent ze mee in de "85% 100Mbps of meer" maar in de praktijk haalt bijna niemand het.

Ofwel: Leuke statistieken. Maar dan in de category "Lies, Damn lies, Statistics". Ik gok dat KPN tegen einde van het jaar 85% van de huishoudens op VDSL heeft zitten maar ongeveer een procent of 10 daadwerkelijk op 100Mbps of meer.
Nee, het gaat er dus juist om waar 100Mbit/s ook echt leverbaar is. Dit kan zowel Vectoring en/of Bonding VDSL zijn. En ook glasvezel telt mee.

[Reactie gewijzigd door RobinF op 19 augustus 2016 23:23]

Mij interresseerd dat hele voetbal niet, maar F1 wel. Dus mij zul je echt niet bij Ziggo zien vertrekken. En inderdaad is Ziggo hier de enigste die fatsoenlijke snelle internetverbingen hier heeft liggen.
Dus zelfs al ging F1 naar Fox Sports dan nog stap ik niet over. Tv kijk ik weinig, sport nog minder maar internet gebruik ik dagelijks. Want het grootste gedeelte van mijn "tv kijken" is ook nog eens Netflix.

Erg benieuwd of dit echt een grote beweging richting KPN in zal zetten. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt.
De overname van Ziggo door UPC heeft vele miljarden gekost, dat geld moet terugverdient worden...

"Oude" Ziggo heeft eerst jarenlang gestunt met prijzen om de hoeveelheid aansluitingen op te voeren om meer waard te zijn bij een overname, wat aardig is gelukt. Nu wordt de koe gemolken wat ook duidelijk blijkt uit de vele prijsstijgingen het afgelopen jaar. Houd er maar rekening mee dat de aankomende jaren het prijsverschil tussen KPN en UPC/Ziggo steeds groter gaat worden (tot er andere aanbieders over de kabel toegelaten worden).

[Reactie gewijzigd door Kenmerkend op 19 augustus 2016 19:56]

Of niet. KPN betaald de korting (grotendeels) uit eigen zak en dat gaat ten koste van de winst en aandeelhouders houden daar niet van. Kan zomaar dat er een prijscorrectie komt en dat iedereen straks extra kan betalen.
Hoe kom je erbij dat KPN dit uit eigen zak betaald? Wie weet hebben ze wel dikke korting bedongen in ruil voor opname bij KPN compleet mogelijkheden?
Dit is wel heel naïef gedacht :
Fox sports eist in eerste instantie 2 euro per aansluiting omdat ze het financieel niet rond kunnen krijgen. Vervolgens zouden ze KPN 50 procent korting geven zonder wederdienst. Ik snap de reacties in dit topic ook niet zo goed tov vorige weken.

Ik zit eerder te denken aan 1 euro per aansluiting en de rest wordt bijbetaald door de klanten die Fox sports willen hebben. Lijkt mij niet onrealistisch.

Edit:
Quote uit totaaltv
De maandelijkse rekening die FOX Sports aan KPN stuurt, is namelijk bekend en heeft een vooraf bekend eindbedrag onder de streep. Of KPN nu tien of een miljoen abonnementen verkoopt
Met andere woorden : Iedere klant betaald ervoor zolang ze het aantal sportabonnees niet minstens factor 2.27 verhoogt wordt, rekening houdend met de prijsverlaging. Nog niet rekening houdend met Fox dat hoe dan ook meer geld wil omdat ze verlies lijden.

[Reactie gewijzigd door VySio op 19 augustus 2016 20:35]

Totaaltv kent de details van het contract tussen KPN en Fox evenmin. Alles wat ik opschrijf is dus even waar als wat totaaltv opschrijft.

KPN was de bovenliggende partij in de onderhandelingen. Zonder contract met KPN was Fox weggeweest. Fox verdiende al te weinig aan de lopende contracten en als je dan (een van) de grootste aanbieder(s) verliest als klant, dan kun je wel inpakken. Andersom was KPN er echt niet aan onderdoor gegaan.

Reken er maar op dat KPN en Fox er beide erop vooruitgaan. Fox krijgt per maand meer geld, en KPN betaald minder per afnemer van Fox Sports. KPN heeft ongetwijfeld vooraf een analyse uitgevoerd over de te verwachten toename van abonnees die Fox als pakket toevoegen.

[Reactie gewijzigd door KoffieAnanas op 19 augustus 2016 21:54]

De overname van Ziggo door UPC heeft vele miljarden gekost, dat geld moet terugverdient worden...
Nee zo werkt een bedrijfsovername natuurlijk niet.

Na de overname is de waarde van het Ziggo deel niet afgenomen, het is zelfs meer waardevol geworden. Die waarde hoef je niet 'terug te verdienen' want dat is niet verloren gegaan. Je wilt alleen dat de winst (heeft niet al te veel te maken met de waarde) op zijn minst gelijk blijft.

Economics 101...
KPN heeft denk ik simpelweg een veel, veel betere deal kunnen sluiten met Fox dan Ziggo momenteel heeft. Als Ziggo hetzelfde aanbod aan consumenten zou doen als KPN, dan zouden ze teveel geld moeten toeleggen. Daarvoor zullen ze dus eerst een nieuw contract met Fox moeten afsluiten, en daar zal Fox niet op zitten te wachten...

De rechtszaak van KPN om eenzelfde contract met Fox af te sluiten als Ziggo had, kwam KPN achteraf dus wel heel toevallig erg goed uit. Nu konden ze met Fox een deal sluiten die veel gunstiger is dan Ziggo, en de rechter heeft al bepaald dat Ziggo hierover niet bij een rechter kan gaan klagen.

Ziggo is dus een hak gezet door KPN, is mijn indruk.

Maar zolang de details niet bekend zijn, blijft het gissen.

[Reactie gewijzigd door KoffieAnanas op 19 augustus 2016 19:57]

Maar wie zegt dat Fox Sport inlevert? Pure speculatie. Misschien is de marge voor KPN wel flink omlaag en die voor Fox Sport praktisch niet :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 19 augustus 2016 20:24]

De maandelijkse rekening die FOX Sports aan KPN stuurt, is namelijk bekend en heeft een vooraf bekend eindbedrag onder de streep. Of KPN nu tien of een miljoen abonnementen verkoopt
Met andere woorden : Iedere klant betaald ervoor zolang ze het aantal abonnees niet minstens factor 2.5 verhogen (Fox wil hoe dan ook meer geld omdat ze verlies lijden)
Dat artikel is even speculatief als mijn reactie, en voegt verder niets nieuws toe aan de discussie.
Ik zie nergens feiten (onderbouwd met bronnen) in dat artikel, wel erg veel spelfouten en foute interpunctie. Komt niet echt als een betrouwbare/professionele bron over.
Even wat verder gedacht, het zou kunnen dat KPN dit wel uit eigen zak betaald om richting Ziggo te doen alsof ze een goede deal hebben gemaakt met Fox. Als het contract van Ziggo met Fox over een half jaar afloopt, kan dat Ziggo motiveren om Fox extra onder druk te zetten. Indirect heeft KPN daar belang bij.
Ziggo die wilt als monopolist nog lekker profiteren van het feit dat we hier toch niet kunnen overstappen naar een andere provider. Klantenbinding kennen ze daar helemaal niet bij ziggo.
De meeste mensen die ik ken stappen van Ziggo of KPN over op een voordelige virtuele DSL aanbieder, omdat daar in mijn regio veel verbeteringen zijn doorgevoerd. Zelf heb ik 50/30 Mbit V-VDSL2 van Tele2. Zelfde latency (10ms) als bij Ziggo destijds.

Ik hoef geen kabel of glasvezel omdat die snelheid voor mij ruimschoots genoeg is en ik internet-only wil. Ziggo komt er niet meer in.
Hoe vaak heeft Ziggo haar prijzen inmiddels verhoogd de laatste twee jaar ? Het abonnement waar ik destijds iets van ¤ 35,- voor betaalde kost inmiddels ¤ 45,70. Nu weet ik wel dat KPN ook recentelijk de prijzen heeft verhoogd, maar bij verre niet zo extreem. Toegegeven; KPN is wel een van de duurste providers in Nederland. Ik hoef ze allebei niet in ieder geval.
De duurste provider in Nederland is toch echt XS4ALL: ik kom daar met mijn abonnement samenstelling op vast alleen: ¤ 103,50 uit (onbeperkt vaste telefonie+internat + extra regulier TV aanbod + 100/10) terwijl ik bij KPN Premium op 85 + 2,50 + 7,50 = 95 terecht kom (heb dan wel HBO er als extra bij)

Als je nu het 45,70 abonnement hebt en voetbal neemt is dat 'KPN' nog niet eens duurder en mbt je internet zit je met 30/10 gelijk (20/2 is het officieel, echter doorgifte is 30/10) en voor 2,50 heb je 100/10 als je regio het aanbiedt.

Tis na 2 jaar ook wel positief veranderd hoor die dsl markt :)
Volgens de vele reclame die je hoort op de radio al 8x...smile
Ik wil geen totaalpakket, dat dan goedkoper is. Wil gewoon kiezen voor een goede prijs. 120 euro per jaar is gemiddeld 2 maand basis totaalpakket.... :(

[Reactie gewijzigd door Martinus op 19 augustus 2016 19:50]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True