Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

De Titanfall 2 techtest, een gelegenheid voor spelers om de multiplayer van de game gratis te proberen en voor de ontwikkelaar om de online infrastructuur te testen, vindt waarschijnlijk in de komende twee weekenden plaats.

Dat maakt Vince Zampella, vice-president van ontwikkelaar Respawn Entertainment, bekend op Twitter. Hij is echter niet helemaal duidelijk in zijn formulering. In een tweet zegt hij: "De techtest van Titanfall 2 begint zeer binnenkort." In een daaropvolgend bericht raadt hij spelers aan 'de komende twee weekenden vrij te houden'. Daarmee lijkt hij de data van de tests prijsgegeven te hebben, maar niet in ondubbelzinnige bewoordingen. De weekenden waar hij over spreekt, vallen op  20, 21, 27 en 28 augustus.

De Windows-versie valt buiten de boot bij deze techtest. Niet alleen zegt Zampella dat zijn team simpelweg nog niet ver genoeg is met de ontwikkeling van deze versie om iets aan het publiek vrij te geven, maar hij is ook bang dat gebruikers de game zullen dataminen en daarmee spoilers voor het verhaal van de game blootleggen. De eerste game had ook een soort singleplayer-modus, maar deze speelde zich alsnog binnen een multiplayer-omgeving af. Titanfall 2 belooft een 'echte' singleplayer-modus te hebben, waarvan Respawn ook al een trailer heeft getoond.

Spelers kunnen zich inschrijven voor de nieuwsbrief van Titanfall 2 om te vernemen wanneer Respawn meer informatie bekendmaakt over de techtest. Titanfall 2 komt op 28 oktober uit voor de PlayStation 4, Xbox One en Windows.

Multiplayertrailer van Titanfall 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ben erg benieuwd naar de game. De voorloper was erg leuk, maar na enkele weken begon de userbase al erg te krimpen vanwege het gebrek aan content. (wat ik persoonlijk wel mee vond vallen). Ik ben benieuwd wat Respawn er aan doet om dit te voorkomen.
Hmm maar doel je dan op de pc versie?
De xbox one versie is opstarten volle lobby in en spelen.
Over het gebrek ben ik het wel deels eens. Er hadden wel wat meer soort titans in mogen zitten en meer maps.
Ik heb de PC versie gespeeld toentertijd. Recentelijk heb ik hem ook gekocht voor de Xbox One, ook daar merk ik dat er geen grote pool van spelers is.

Ja, je kan gerust in een volle lobby spelen, maar de levels van spelers lopen erg vaak uit elkaar. Vaak genoeg gehad dat ik binnen een enkele match mensen van level 10 en mensen van 8x prestige zie. Met een grotere userbase is dit veel makkelijker te voorkomen.
Ik heb toevallig gisteren nog even een paar potjes gedaan. Je komt redelijk veel nieuwe spelers tegen in vergelijking met gen2 of hoger.

De doelen die Respawn voor de singleplayer stelt zorgen ervoor dat ik er naar uit kijk om ook iets meer te hebben naast de multiplayer :)
Ow ja daar heb ik nooit naar omgekeken, het was niet dat iemand van een hoog lvl beter was dan mij dankzij het hogere level.. Ook qua titans en unlocks je begint elke keer na ''prestige'' weer opnieuw. Nee dat is eigenlijk het enige aspect wat mij totaal niet stoorde.
Same here. Heb het best nog lang volgehouden. Helaas was Respawn/EA net te laat met het gratis beschikbaar stellen van de DLC, waardoor het erg lastig was in de DLC levels een game te vinden op bepaalde tijden.

Edit: in mijn geval PC idd

[Reactie gewijzigd door xxxneoxxx op 16 augustus 2016 15:24]

Ik heb ik bij battlefield ook altijd erg irritant gevonden. Door de DLC Lock worden de dlc mappen vaak niet meer gespeeld na de eerste paar weken. Dit omdat servers ket dlc mappen vaak snel leeg kunnen lopen. Ik vind het altijd erg zonde.
Was niet echt een gebrek aan content, meer een been there done that.
Het was het gewoon net niet. Effe leuk, maar verveelde al snel.
Wat het spel voor mij de das om heeft gedaan is het smart pistol. De eerste keer dat ik het in actie zag ben ik er gelijk mee gestopt en ik heb het nooit meer gepeeld. Als je als maker van een briljant spel zoals CoD4 dat in een spel stopt dan ben je zo enorm laag gezonken dat je van mij geen cent krijgt. Een wapen dat de speler actief helpt om een kill te scoren hoort gewoon niet in een FPS thuis.
Ik denk toch ook wel de hoge skill ceiling. Persoonlijk vond ik t echt een geweldige game die mij weer deed denken aan de oude UT / Quake tijden. Ik was hier dan ook redelijk goed in en bashte iedere pot wel dik 50 kills / 4-5 deaths. Ik denk dat veel mensen snel af zijn gehaakt omdat ze online over het algemeen gesloopt werden. Het zal mij dan ook niet verbazen dat deeltje 2 wat meer casual zal zijn en aantrekkelijker voor een grotere userbase.
Jammer dat de beta niet op pc is. Ik heb ook een ps4 dus dat word even de beta spelen komend weekend
Ja dacht ook komend weekend kijkend naar het begin van het artikel (komende 2 weken) maar volgens mij is nog niet bekend wanneer de beta start
"De weekenden waar hij over spreekt, vallen op 20, 21, 27 en 28 augustus."

volgens mij hebben jullie geluk ;)

[Reactie gewijzigd door Nathuran op 16 augustus 2016 16:48]

Moa dit weekend ben ik niet in het land, en het laatste weekend is F1 in Spa :D

Verdikkeme... :(
F1 opnemen en later kijken ? :P

Ben benieuwd hoe het nu spelen is. Titanfall 1 was een van de grote verrassingen vond ik .
Haha nee dat word 's morgens Titanfall2 doen, schoonvader ontvangen, race kijken, schoonvader deur uit schoppen en verder gamen.
Opnemen is geen optie, dat moet je live zien, oftewel niet opnemen en appjes krijgen: EEE MAX 2e!!!! :D

Titanfall1 ik zag er niks in, ik had hem niet gekocht rond de release.. Ineens kwam die op de xbox store voor volgens mij 7,50 incl alle DLC.. Toen de gok gewaagd en spijt van dat ik hem pas zo laat gekocht heb, zit echt veel tijd/plezier in.

Titanfall 2 verwacht ik veeeel meer van, en er lijkt ook heel veel toegevoegd te zijn. We zullen het zien!

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 16 augustus 2016 21:21]

Krijgt/heeft het VR support? Lijkt me geweldig!
Dat komt er niet, voor zover bekend, en de game zou er ook niet zo geschikt voor zijn. In de titan zou dat wel kunnen werken wellicht, maar te voet lijkt het me te snel, te wild en dus misselijkmakend. Er is sowieso nog niet echt een oplossing voor het locomotion problem met VR.

Vanwege dit probleem zijn er nog geen echte first person shooters in VR. Er wordt wel van alles gedaan met teleporteren, het zitten in een voer- of vliegtuig en spellen zonder dat je hoeft te verplaatsen, maar volwaardig rondlopen met enige snelheid levert misselijkheid op, omdat je echte lichaam niet beweegt.
Maar dus eigenlijk geen aanmelden om deel te nemen of keys om te verkrijgen? Zou wel een verademing zijn imo. Altijd zo'n gedoe om deel te nemen aan een beta en de spam die erbij komt.
De eerste Titanfall was geweldig. Maar inderdaad, weinig content. Ik heb wel alle DLC aangeschaft maar echt heel druk is het niet online jammer genoeg. :)
Ik speel deel 1 nog bijna dagelijks met veel plezier. Een heerlijk snelle en genadeloze shooter. Ik kan niet wachten tot ik deel 2 kan spelen.
Ik heb obv. de video wel het idee dat het spel qua graphics, helaas, veel 'getekender' lijken dan deel 1?
Oh, daar was ik me niet van bewust, excuses aan jullie beiden.

Ik zie rennen over muren, grappling hooks, jet-packs etc, en denk 'hey dat zag ik vorig jaar ook in COD filmpjes', en niet gezien in filmpjes van de eerste Titanfall, maar dat ligt dan aan mij :P (beide games niet gespeeld, dus met mn reactie afgegaan op hier en daar een filmpje)
Respawn Entertainment is ook opgericht uit paar ex-medewerkers van Infinity Ward (welke dus ook de "legendarische" Call of Duty 4 heeft ontwikkeld).

Titanfall is ei-gen-lijk een veredelde CoD met een nieuw (robot)jasje. Persoonlijk kon ik me prima vermaken met de eerste Titanfall. De look en feel is wel heel lekker om af en toe van je af te knallen. Maar het bied uiteindelijk minder diepgang dan een BF bijvoorbeeld IMHO.
Grappige is dat de ontwikkelaarsstudio van Titanfall volgens mij deels bestaat uit de ontwikkelaars van een aantal delen van CoD.
De combat kwam wapens is redelijk hetzelfde. De Titans voegen wel echt iets toe. Ik vond beide games redelijk snel saai worden. Het feit dat Titanfall een slechte playerbase heeft helpt ook niet.
Ja klopt, het lijkt op elkaar. Maar naar mijn weten is Titanfall er net iets langer, echter CoD doet mij helemaal niks meer sinds Ghost, Titanfall vond ik dan wel weer leuk/anders. Daarna kwam cod met hun tegen de muren aanrennen en etc.

Met dat titanfall er langer is, bedoel ik qua gameplay. De franchise CoD bestaat uiteraard langer.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 16 augustus 2016 17:42]

Hoe bedoel je precies? Is het niet eerder andersom?
Hoe bedoel je precies? Is het niet eerder andersom?
Wallrunning is ge´ntroduceerd in black ops III release eind 2015, titanfall is van begin 2014.
Dat zeg ik. Andersom dus :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True