Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

In 2014 was daar opeens Titanfall, een geheel nieuwe online shooter van een geheel nieuwe studio; Respawn Entertainment. De game verscheen in een tijd waarin het allang niet meer gewoon was om iets nieuws te proberen en waarin uitgevers vooral vertrouwden op bekende namen. Alleen al om die reden was de game verfrissend. Bovendien leek de game te zijn ontwikkeld door een onervaren team. In de praktijk had een groot gedeelte van het team van Respawn echter al ervaring opgedaan bij Infinity Ward, waar het verantwoordelijk was voor diverse Call of Duty-games.

Videopreview van Titanfall.

Ondanks die ervaring en ondanks de financiële slagkracht van uitgever Electronic Arts was Titanfall echter niet helemaal wat de makers voor ogen hadden. Titanfall is een game die enkel en alleen in multiplayer gespeeld kan worden en juist dat was niet naar de zin van de makers. Die hadden een uitgebreid achtergrondverhaal voor de game verzonnen dat ze in de game wilden vertellen, en dat kwam er niet helemaal van. Dat moet er dit keer wel van komen, in Titanfall 2.

Campagne

Waar het eerste deel dus enkel multiplayer bevat, wil Respawn Titanfall 2 van een singeplayer-campagne voorzien. Gek genoeg is dat deel, de grootste vernieuwing van de game, niet speelbaar tijdens de E3. We konden enkel wat potjes multiplayer spelen, dus daar zullen we ons in deze preview op concentreren. Wat de campagne inhoudt, hopen we een andere keer te ontdekken.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True