Titanfall 2 Preview

Nieuwe Pilots, andere Titans

Pilots en Titans

In 2014 was daar opeens Titanfall, een geheel nieuwe online shooter van een geheel nieuwe studio; Respawn Entertainment. De game verscheen in een tijd waarin het allang niet meer gewoon was om iets nieuws te proberen en waarin uitgevers vooral vertrouwden op bekende namen. Alleen al om die reden was de game verfrissend. Bovendien leek de game te zijn ontwikkeld door een onervaren team. In de praktijk had een groot gedeelte van het team van Respawn echter al ervaring opgedaan bij Infinity Ward, waar het verantwoordelijk was voor diverse Call of Duty-games.

Videopreview van Titanfall.

Ondanks die ervaring en ondanks de financiële slagkracht van uitgever Electronic Arts was Titanfall echter niet helemaal wat de makers voor ogen hadden. Titanfall is een game die enkel en alleen in multiplayer gespeeld kan worden en juist dat was niet naar de zin van de makers. Die hadden een uitgebreid achtergrondverhaal voor de game verzonnen dat ze in de game wilden vertellen, en dat kwam er niet helemaal van. Dat moet er dit keer wel van komen, in Titanfall 2.

Campagne

Waar het eerste deel dus enkel multiplayer bevat, wil Respawn Titanfall 2 van een singeplayer-campagne voorzien. Gek genoeg is dat deel, de grootste vernieuwing van de game, niet speelbaar tijdens de E3. We konden enkel wat potjes multiplayer spelen, dus daar zullen we ons in deze preview op concentreren. Wat de campagne inhoudt, hopen we een andere keer te ontdekken.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3