Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

MMD brengt de 272B7QPTKEB uit: een zakelijke monitor met een 2-megapixelcamera die aan de bovenkant in en uit te schuiven is. Het beeldscherm bevat daarnaast dunne schermranden en ondersteuning voor daisy chaining voor multimonitoropstellingen.

De uitschuifbare module voor de camera bevat ook een microfoon en een led-indicatielampje, dat aangeeft of de camera in gebruik is. Het is de eerste Philips-monitor waarbij MMD de camera op deze manier in de rand heeft verwerkt. De fabrikant belooft de pop-up cam bij meer modellen in te zetten, zoals 24"-schermen en modellen met uhd-resolutie.

De 272B7QPTKEB heeft een ips-paneel met beelddiagonaal van 27 inch en toont beelden op 2560x1440 pixels. De maximale schermhelderheid bedraagt 350cd/m2. Het apparaat beschikt over drie usb 3.0-poorten waarvan een snelladen ondersteunt. Voor het ontvangen van beeld is vga, hdmi 1.4, mini-displayport 1.2, en displayport 1.2 aanwezig. Daarnaast is er displayport-out voor daisy chaining aanwezig.

Het scherm komt deze maand beschikbaar voor een adviesprijs van 699 euro.

MMD Philips 272B7QPTKEB

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

700 euro? Is dat niet wat veel extra voor een 2MP camera? Een 50 euro smartphone heeft al een betere camera. Dell biedt ongeveer eenzelfde monitor, maar dan voor 450 euro: pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart

[Reactie gewijzigd door nzweers op 9 augustus 2016 13:43]

Zoals al veel vaker wordt gezegd, adviesprijzen mag je niet met (web)winkelprijzen vergelijken... dat kan flink van elkaar verschillen. Bijvoorbeeld de Dell die je noemt heeft een adviesprijs van §809,- en gaat voor beduidend minder over de toonbank.
Eigenlijk is de data die we krijgen dus onzin, als het scherm uit dit artikel tussen de 300 en 500 euro over de toonbank gaat is het al een stuk redelijker.

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 9 augustus 2016 14:14]

Nee dat is geen onzin, zo gaat het met vrijwel alle producten... als er verder geen schaarste bij een populair product gaande is kan je vrijwel altijd de adviesprijs als het plafond bedrag zien, in de winkel zal het in principe altijd goedkoper zijn.
Nee, ik bedoel niet de adviesprijs, maar het artikel. Er zit 'wat data' in, maar eigenlijk kunnen we er dan nog steeds niet echt conclusies uit trekken.
Juist, tenzij het een MAP prijs inplaats van MRSP (advies) dan is het een minimum prijs
272B7QPTKEB bij de buren gezien voor § 463,43
met ingebouwde camera????
noem dat niet echt ingebouwd, blokje lego er boven opgezet
inderdaad, als je ziet hoe klein smartphone-camera's kunnen zijn, dan is dit wel erg bulky, zelfs al kan het inklappen
Vergeet niet dat je het ook nog moet kunnen vasthouden en bedienen zonder priegelwerk en zonder het na 10x gebruiken te slopen.
Dat ding kan in en uitklappen
ik zie het idd, maar dan nog is het niet echt ingebouwd.
heb je liever dikke randen? dit lijkt me veel handiger zo, daarbij zie je hem ook niet zitten als je hem niet gebruikt.
Als de kwaliteit net zo hoog is als de TV schermen (uit eigen ervaring), zou ik het lekker links laten liggen. Sinds de verkoop aan TP-Vision is het om te huilen (China meuk) en niet Philips waardig.
Helemaal mee eens! Ik heb een half jaar geleden een philips 40put6400 gekocht en ik heb er nog steeds spijt van ;(
Lol wut? Ik heb een 46" TP Vision TV en het beeld is gewoon super.

Wat mankeert eraan? <- serieuze vraag.

Ik heb alleen de camera afgeplakt. :)

[Reactie gewijzigd door Sandor_Clegane op 9 augustus 2016 15:30]

Ik heb een paar 4K video's erop bekeken en ik mistte heel erg de "Wow-factor". Het is prima beeld maar ik had een grotere overgang verwacht ten opzichte van mijn vorige FHD televisie.

Wat mij verder erg tegenstaat is de software die op de TV draait. Ik vind dat het onvoldoende vloeiend reageert op mijn input. Sinds de laatste firmware-update is het nog erger geworden. Zelfs zo erg dat ik niet meer normaal Netflix kan kijken. De video/audio loopt na een paar minuten kijken niet meer synchroon. Ik heb nu mijn Windows 10 PCtje, die ik voordat ik deze smart-TV had, ook al aan mijn TV had hangen maar weer aangesloten. Dat werkt tenminste lekker vloeiend.

Ik vind het ook heel raar dat ze de muisfunctie uit Android TV hebben gesloopt. In bijvoorbeeld Kodi vind ik het veel fijner om met de muis te klikken dan met de pijltjes op de afstandsbediening.

Ik vind het nog steeds leuk om games te spelen op mijn oude game consoles, zoals de NES of XBOX Classic. Echter, op de SCART-poort heb ik enorm veel last van lag (~2 seconden). Ik begrijp best waar dit vandaan komt, maar ik kan er nog steeds niet bij dat dit voor fabrikanten echt een kostenbesparende beslissing is. Of wat zou het anders zijn? Ik heb van eBay een SCART-naar-HDMI convertertje gekocht waarmee ik vrijwel geen lag heb op de SCART-poort.

Om een lang verhaal kort te maken, ik was en ben nog steeds geen fan van smart TV's. Als een eenvoudig PCtje dit allemaal wel kan, maar een splinternieuwe TV moeite heeft met dit soort taken, dan hoeft 't van mij echt niet.
Ok, dat klinkt aannemelijk. Om eerlijk te zijn gebruik de TV gewoon als doorgeefluik en gebruik ik niets van de smart tv functies. Ik heb 2 knoppen die ik gebruik op de TV: aan/uit en de input selectie van receiver en TV. :)

Ik heb nog een FHD scherm en het beeld is wel strak moet ik zeggen. Om eerlijk te zijn zou ik Ambi Light het meest missen. Dat is toch wel echt goed.

De reactie van de TV is inderdaad traag, ik heb nog een pre android versie en dat is ook niet om over naar huis te schrijven.
Snap niet waarom er nog steeds geen DP 1.4 en HDMI 2.0(a) schermen op de markt komen. Zelfs de nieuwe schermen maken gebruik van DP 1.2 en HDMI 1.4.
Op mijn monitor (BenQ XL2730Z) zit wel een HDMI 2.0 maar idd wel DP 1.2. Wat zit er aan verschil in 1.2 en 1.4 behalve 8k?
Op DP 1.4 kan je 8K draaien op 60Hz, 4K op 120Hz en 1080p op 144Hz.
Met HDMI 2.0 heb je HDCP 2.2 support waarbij ook HDR wordt ondersteund (op 4K ).
Waarom heb je 4K60/4K120/1080p144 nodig op een scherm wat 2K/60hz is?
Of waarom heb je hdr support nodig als het scherm het niet ondersteunt?
Om de camera uit te laten klappen op momenten dat je hem echt nodig hebt is en goede innovatie. Je hoort genoeg verhalen van malware dat je camera kaapt ect. dit is een extreem simpele oplossing daarvoor.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Het einde van de plakbandjes op de camera's. Ik denk dat we dit meer gaan zien.
Maar 60 Hz, dat is jammer, er zijn genoeg ips panelen die 75 of 100 Hz halen. zelfs voor niet game gebruik zou ik niet meer terug naar 60 Hz willen.
Verder is de adviesprijs een beetje hoog, maar die zal wel snel 100 euro zakken ( al zou dit scherp pas interessant zijn voor mij als hij 400 zou kosten en 75hz had.)
Het ontwerp is ook zeker niet slecht, alleen ontgaat mij het nut van een 2 megapixel camera ?
Als typenaam hebben ze maar een willekeurige license key genomen ofzo?
De 27 (inch) aan het begin kan ik nog plaatsen, maar 272B7QPTKEB onthoudt toch niemand? }:O
Klinkt alsof > 2K het enige is wat nog telt. Voor normaal kantoor werk (Office, email etc.) is >2K volgens mij echt geen must. Natuurlijk is het leuk en zal vast ergens wel helpen. Zelf vind ik meerdere monitoren zelf al een hele vooruitgang, de resolutie van 1920x1080 of 1200 is verder voldoende voor nu.

Ik vind het niet gek dat monitoren met deze resolutie op de markt komen. Er is namelijk nog steeds behoefte aan, zou beetje gek zijn als de 1080p schermen nu al niet meer gemaakt worden. En ja er zijn oudere modellen die nog gemaakt worden maar als beetje grote fabrikant moet je wel regelmatig met nieuwe modellen komen ook al is er niet veel verbeterd. Dat komt simpelweg doordat andere fabrikanten dat ook doen en wij als consument dat ook verwachten van ze. De prijs is natuurlijk wel wat hoog, maar dat zal vast te maken hebben met de "dunne" randen, 1 millemeter dunner kost natuurlijk 300 euro extra :P .
je kunt het ook omdraaien, ik heb een fullhd scherm, en ik kom echt met grote regelmaat ruimte te kort, vooral als ik bijv bezig ben een document op te stellen, ergens nog iets van een calculator open heb, en wellicht nog iets als een venstertje voor email/im het grootste probleem daarbij is vaak dat websites gewoon niet meer werken op een resolutie van 800x600 ( de schermruimte die ik ongeveer reserveer voor een browservenster.

dus als jij stelt dat meer dan 2k echt niet nodig is, dan stel ik, 2k is hard nodig en meer is altijd welkom, zelfs als dat betekend dat je zelfs bij een portje patience al niet veel frames per sec meer over houdt. (voor kantoor taken uiteraard)
Op termijn zullen we ongetwijfeld meer behoefte aan krijgen. Het probleem wat jij aangeeft (meerdere venster open hebben staan) is nu goed op te lossen met meerdere schermen. Zelf ben ik meer fan van meerdere schermen dan 1 scherm met hogere resolutie.

Ik zal zeker niet zeggen dat we meer dan 1080P nooit nodig hebben (ik waag me niet aan de nooit daadwerkelijk gebeurde uitspraak zoals "640k ought to be enough for anybody")

Maar wellicht is een gebrek aan ervaring met 2K en 4K schermen iets wat mijn mening beinvloed.
Ik doel meer op wat je krijgt voor de adviesprijs. Als het ding 50 euro gekost had was er natuurlijk niks mis met de specs.
Je overdrijft wel erg hoor. Er staan nog best wel wat schermen in de prijs klasse 650-800 in de pricewatch die in de buurt komen dan wel gelijk zijn aan dit scherm qua specs (heel globaal gekeken). En ja, er zijn ook schermen die een stuk goedkoper zijn, dat kan heel veel redenen hebben > bouwkwaliteit, kwaliteit van componenten, arbeidskosten etc.
En daarnaast is het een advies prijs, hoeveel het uiteindelijk zal kosten weet op dit moment niemand.

Het is in elk geval duidelijk dat jij het scherm niets vind :)
Er zijn inderdaad wel wat oude schermen in de PW met dezelfde specs en prijs, maar dat zijn dan ook waarschijnlijk niet de schenen die je gaat kopen. Je kan ook een SD-RAM DIMM kopen van 128MB voor 2000 euro, dat betekent niet dat het opeens geen RAM is, of dat het nooit ingezet kan worden, maar wel dat je met dat geld misschien beter wat anders kan kopen...
Zal ik dan maar zeggen wat je wilt horen: je hebt helemaal gelijk, in alles :)

Begrijp me niet verkeerd, ik zou waarschijnlijk dit scherm ook niet kopen. Maar jouw reacties zijn zo fel en zo ongelooflijk overdreven dat het bij mij onwijs gaat jeuken.
Het gaat ook om schermgroottes - op een 19" 5:4 scherm werkt 1280x1024 nog altijd prima, maar de doorsnee computerschermen worden nou eenmaal groter (ook op kantoor) en een op een 34" breedbeeld moet je echt wel naar een Retina/2k resolutie. Het is geen TV waar je een kijkafstand hebt van vijf meter.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 9 augustus 2016 20:51]

Waarom moet het perse 4K zijn?

Ik draain deze resolutie op een 27 inch scherm en ik moest toen ik het scherm koscht am mijn videokaart stevig upgraden om af en toe een spelletje te spelen met meer detail dan "low"

Je kan je wel sufstaren op alleen specs maar het moet wel realistisch blijven. voor mij zijn de telst en iconen leesbaar op mijn scherm, maar ik zou er niet aan moeten denken om op 4K te gaan draaien en vervolgens alle tekst op te moeten blazen om een beetje prettig te kunnen lezen
Er is een berg andere reacties te vinden waarin je kan lezen dat het niet perse 4K moet zijn, maar dat voor 700 euro wat meer te verwachten is, als dat de uiteindelijke prijs wordt.
2Megapixels is full-HD. Op wat voor resolutie zou jij willen skypen dan dat je de camera niet goed genoeg vind?
ja op je telefoon om foto's te maken wil je meer dan 2MP, maar je lijkt mij een vreemd figuur als je met je scherm de straat op gaat om foto's te maken of High-Res selfies op kantoor wil maken.. Daar gebruik je maar een andere camera voor.
Deze camera is perfect voor waar deze voor bedoeld is: skypen en videobellen. meer dan Full-HD nergens voor nodig en zou de prijs alleen maar verder opdrijven.
Voor 700 euro? Really? Voor dat geld kan je ook een monitor kopen die geven groot is, maar wel HiDPI is en een 6MP camera er bij...
Ik heb dacht ik nergens een mening gegeven of de prijs voor deze monitor goed is. Ik ben niet zo thuis in die markt en wat er zoal voor 700euro te krijgen is.
Maar ik blijf er bij dat 2MP prima voldoet voor de toepassing waar deze voor is gemaakt. Of de concurrent meer MPs toepast in dezelfde prijscategorie: zou prima kunnen, weet ik niet. En als daar je voorkeur naar uit gaat, koop je die toch?
Het komt er op neer dat je 700 euro betaalt en voor 400 euro aan hardware krijgt. Dat is waar mijn reactie op slaat.
Ik zou sowieso niet teveel blindstaren op megapixels, zijn ook andere dingen die meetellen voor qualiteit beeld.
Het is beter om een hogere resolutie te hebben en die dan naar een lagere resolutie te brengen, hierdoor houd je meer detail over
Snap je reactie niet helemaal.
Resolutie is perfect! om nou overal 4 k schermen neer te zetten en vervolgens gigantisch te gaan schalen is in mijn opzicht ook jammer.

Mooi om te zien dat philips ook met nieuwe schermen komt!
Zie nergens vemeld wat de kleur echtheid van deze monitor is?
Heb je al naar de prijs gekeken? Dat ding is belachelijk duur voor wat je krijgt. 700 euro, met een basic camera en een magere resolutie. Ik weet niet of je zelf al wel eens een tijdje met een HiDPI scherm gewerkt hebt, maar als je daarna weer op een ouderwets scherm werkt is het opeens alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat.
die resolutie op dat formaat, en dan (naar mijn gevoel) 4k prijzen vragen.

waar blijven de 21 / 23 inc monitoren met deze resolutie, en een niet meer zo belachelijk prijskaartje?

update ik heb even in de pricewatch gekeken maar ik heb niet 1 2x scherm kleiner dan 24inc gezien.toch wel triest als je je bedenkt dat je gemiddeld op minder dan 50cm van je scherm zit

[Reactie gewijzigd door i-chat op 9 augustus 2016 13:49]

Ik zou ook liever een kleiner scherm hebben, maar dan wel die resolutie. Ik heb eigenlijk vaker meer pixels nodig dan dag ik meer fysiek oppervlakte nodig heb.

Voor TV's snap ik nog wel dat je door de afstand weinig hebt aan meer DPI, maar voor een monitor is het toch niet zo gek om meer pixels te willen.
Offtopic maar Ik heb deze: UHD op 24": pricewatch: Dell P2415Q Zwart. Nog geen minuut spijt van gehad.

Ik schaal trouwens niets, heb nooit goed begrepen waarom mensen dat doen (en ik heb zeker geen 20/20 zicht).
Dat is inderdaad een prettig scherm. Ik zit nu voor twee UP2715K's, allebei op 2560x1440 in HiDPI mode, werkt ook prima, alles ziet er gewoon perfect uit. Soms werk ik met een, dan zet ik hem op 4K of 5K voor de ruimte. Da's vooral handig als er een grote lap code of een setje shells op het scherm moet staan in combinatie met wat logge GUI software.
Da's toch juist logisch? Op een normale werkafstand is de ideale dot pitch rond de 0.27-0.30 mm, en dat heb je bv met een 32" scherm op 2560x1440.

Je kan wel hogere dpi doen, maar je hebt niet zoveel aan - kleinere letters en scherm elementen betekent dat je met je neus nog dichter op het scherm moet gaan zitten (vermoeiend voor de ogen), en de letters even groot laten en enkel wat mooier renderen is leuke eye candy maar voegt niet echt iets functioneels toe.
Misschien zie ik het verkeerd, maar het scherm in dit artikel heeft een hogere resolutie dan 2K.
Ja, maar wat doet dat er toe? Het is niet HiDPI...
Waarom moet het 'HiDPI' (wťťr een term er bij? zeg gewoon hoge resolutie op een klein scherm ipv die interessantdoenerij) zijn? Genoeg alternatieven dacht ik zo. En deze resolutie in dit schermformaat is toch echt wel toereikend. De 4K schermen zijn nog steeds voor een niche markt.
Het is niet weer een term erbij, het is High-DPI. Dus, hogere DPI. Retina is de 'term er bij'. Het is ook niet interessantdoenerij, maar een eigenschap van een scherm, videokaart en OS om te ondersteunen. Dat is wat de fabrikanten het noemen en dat is wat ik het noem. Ik kan wel Retina zeggen, maar dat betekent niks buiten de Apple wereld. HD zegt eigenlijk nog veel minder.

HiDPI betekent een DPI waarbij je niet zelf de pixels kan onderscheiden, dat is dus een combinatie van een bepaalde minimale resolutie per fysieke afmeting.

Als je een klein scherm hebt met een hoge resolutie, dan kan dat best een hoge DPI betekenen en daarmee een stuk prettiger beeld. Als he HD hebt, dan zegt dat niks. Als jij een HD scherm hebt van 13 inch is dat redelijk, maar een HD scherm van 60 inch is gewoon bagger voor monitor gebruik.

4K schermen zijn zeker geen niche, en met de prijs waar dit scherm voor verkocht wordt kan je een scherm kopen dat even groot is, en wel een Hoge Dot Per Inch heeft (nu blij?).
HiDPI was ook mij volledig onbekend terwijl ik er toch vaker over gelezen en geschreven heb, en net als bij retina is uit de naam onduidelijk wat er precies bedoeld wordt. Je kunt ook gewoon iets zeggen als "300dpi klasse" of >300dpi, dat is onmiddelijk duidelijk zonder raadwerk of discussie.
Het was voor mij ook even wennen, vooral om dat naast resolutie+afmeting het OS ook weer termen heeft. Sommigen gebruiken het woord scaling terwijl sommige weer HiDPI of Retina gebruiken, en er zijn vast wel meer van. HiDPI was tot zo ver de enige redelijk 'standaard' term die ik tegen kwam.
Maar dat is het met 4K met deze schermgrootte ook niet. (Tenminste, wat googlen leert mij dat HiDPI door Google in Android developer documentation wordt gesteld op ~213-240 dots per inch, en 27" met een 4K resolutie komt rond de 163 dots per inch uit).
Je hoeft ook niet 4K op 27" te hebben, je kan ook 5K hebben, of 4K op 24 inch, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat dit een slappe hap is voor 700 euro als je ook een pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart kan kopen.
95% van de schermen is dat nog altijd niet, waarom is het in dit geval dan ineens zo gek? Het is zeker geen 'crappy resolutie', het is alleen niets bijzonders wat dat betreft. Het is werkelijk nog maar een heel klein deel van de markt die werkelijk in dergelijke 'HiDPI' monitoren geÔnteresseerd is. 1440p op een 27" werkt prima, daar hoef je echt geen schande van de te spreken.
Voor 700 euro mag je volgens mij toch echt wel meer verwachten. Beter nog, stel dat je minder uit wil geven en meer wil krijgen: pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 9 augustus 2016 13:54]

Zie mijn reactie hierboven... nooit adviesprijzen vergelijken met winkelprijzen, de adviesprijs van die Dell monitor is §759,-. En uiteraard is er altijd meer voor minder te krijgen, maar prijsverschil is in meer dingen te meten dan alleen het bedrag... zo is deze Philips een stukje strakker gestyled wat ook weer extra kost bij iedere fabrikant, plus dat er wss ook nog verschil in kwaliteit van de panelen zou kunnen zitten.
En zie mijn reactie daar weer onder ;-) Als Tweakers nou posts kon refereren met anchor tags... scheelt ons weer typewerk!
1440p op 27 inch is prima voor dat formaat. Natuurlijk is 4k beter maar dan krijgt het een duurder prijskaartje.
Hoezo is het prima? Het is een vrij lage DPI.
Ga je naar 4k mag je weer met DPI schaling gaan lopen spelen, iets wat nog altijd niet perfect werkt.
Hmm, hier werkt het wel erg goed. Met Windows met gemengde software niet altijd, maar dat komt meer door dat ze met hun eeuwige backwards compatilibity ook software draaien die gewoon niks ondersteunt.
Het is al zo'n hoge DPI dat de meeste gebruikers niet meer op 100% scaling kunnen blijven werken. Voor ZAKELIJK gebruik waar deze monitor voor bedoeld is, is dat dus hoog zat en wordt een nog hogere resolutie meestal juist niet gewaardeerd
Wat een onzin, hier worden zakelijk ook gewoon alleen maar goede monitoren gebruikt. Als je bedoelt dat het als kassa, als tekstverwerker of als excelcomputer gebruikt wordt, sture, maar dan volstaat een 19 inch sub-HD scherm ook...
Zakelijk betekend vooral dat er voor custom (niet schalende) software wordt gebruikt. Dit kan helemaal niet omgaan met HDPI. Het is nog maar heel recent dat Photoshop er goed mee om kan gaan.

Ik heb een 6MP 30"inch scherm en qua aansluiten en beeldvertraging op iets oudere PCs is dat een ramp. Ik zou momenteel net zo lief een normaalDPI scherm gebruiken zoals deze.
Wat een onzin, nagenoeg alle software die vandaag langs kwam werkt prima met schaling. Voornamelijk:

- AutoDesk software
- SolidWorks
- Adobe CC
- Catia

Er wordt ook wat kantoorsoftware gebruikt, schaalt ook prima mee:

- MS Office
- Apple's dingen (Pages, Keynote en die andere)

en qua web gaat het eigenlijk ook probleemloos (Chrome, IE, Safari).

Stel dat je rare dingen wil doen:

- DOS software draaien in 2016
- een ATI Rage 128 gebruikt om meer dan 1024x768 aan te sturen
- VR / AR software draaien op je scherm op een iGPU

nee, dat gaat dan niet lekker werken nee...
Rare reactie om mijn opmerking als onzin aan te duiden en aan te halen dat alle superveelgebruikte programma's in HDPI werken. Kan me niet voorstellen dat je veel praktijk ervaring hebt.

Als eerste Autodesk software (werk ik dagelijks mee). Meeste bedrijven updaten 1x in 2/3 jaar. Pas update 2 van Inventor 2016 heeft de meeste schalingsfouten verholpen. Werk je met een oudere versie dan wil je dus bij voorkeur geen hdpi. Zelfde geld voor Solidworks. Spreken we over 3d cad software, dan zit je niet te wachten op een scherm dat de framerate met een factor zoveel dropt vanwege een 4x zo hoge resolutie. Zeker niet in grote samenstellingen.

Adobe heeft net nog een aantal HDPI fixes gedaan, dus zeer recent hebben ze het pas voor elkaar.

Zoals ik eerder noemde werken veel bedrijven nog met custom software die speciaal voor hen is gebouwd of een oudere versie van een ERP of ander administratie systeem dat wat minder compatible is met hdpi.

Ik draai op een 2011 core i7 met quadro kaart op een 6k scherm en merk daarbij dat in 2d toepassingen er een flinke vertraging optreedt. Deze verdwijnt bij loskoppelen scherm. Dus om soepel met hdpi te werken heb je een rappe moderne pc nodig.

Daarnaast werken de meeste bedrijven met windows 7 dan niet per beeldscherm kan schalen en er dus niet gecombineerd kan worden met een reeds aanwezig scherm.

Al met als zou ik me als systeembeheer 3x bedenken om nu hdpi schermen aan te schaffen.

Als je dat onzin vindt....
Je schreef letterlijk:
Zakelijk betekend vooral dat er voor custom (niet schalende) software wordt gebruikt.
Ik weet niet in welk tijdperk jij nog leeft, maar de meeste bedrijven gebruiken vrij generieke commerciŽle software. De op maat gemaakte software is een stuk minder populair dan vroeger, en alles wat recent gemaakt is door een beetje relevante software engineers werkt gewoon volgens Windows spec als je op Windows ontwikkelt, of volgens de Apple HIG als je voor OSX/iOS bouwt. En als je voor web wat maakt, en je niet met dode technieken bezig houdt schaalt het ook gewoon prima.
Dus als alles in een bedrijf goed is geregeld, alle software uptodate is, er goede programmeurs zijn gehuurd en alle oude software op tijd is uitgefaseerd en er Łberhaupt weinig custom wordt gebruikt kun je HDPI schermen inkopen. Mooi!
Ooit geprobeert dan?
Ik heb een 27inch 1440p iMac staan.
En dat ziet er heel goed uit. Pixels zijn zelfs op dat formaat moeilijk te zien, zeker als je ongeveer 50/75cm van het scherm af staat.
Ja, geprobeerd, heb de oudere 27inch iMac ook gehad, en nu staan er vooral Dell's en iMacs met 4K of 5K. Verder zit ik over het algemeen c.a. 30cm van het scherm af, en ik zie het verschil wel. Voor 700 euro mag je toch wel meer verwachten zou je denken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True