Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties
Submitter: -The_Mask-

Er is een slide verschenen die afkomstig lijkt te zijn uit een presentatie van AMD. De afbeelding toont details van een videokaart met de naam RX 480 en een rekenkracht van 5,5 teraflops. De gpu wordt gepositioneerd tegenover de GeForce GTX 970 en 980.

Volgens de uitgelekte afbeelding is de RX 480 een videokaart die geschikt is voor gamers die op een hogere resolutie dan 'hd' spelen. Waarschijnlijk doelt AMD op resoluties zoals 2560x1440 pixels. De kaart krijgt 8GB gddr5-geheugen met een onbekende snelheid. De geheugenbus is 256bits breed. Stroom haalt de kaart uit één 6pins-aansluiting. Het tdp is daarmee waarschijnlijk hoger dan 75 watt, maar lager dan 150 watt.

Met een rekenkracht 'tot' 5,5tflops valt de RX 480 tussen de R9 390 en R9 390X in. Die hebben respectievelijk een rekenkracht van 5,1 en 5,9tflops. Teraflops zijn echter niet direct gerelateerd aan prestaties in games. Verbeteringen in processorarchitectuur hebben daar ook invloed op.

AMD RX 480 specs

De slide werd onder andere opgemerkt door VideoCardz en is afkomstig van Baidu. Het lijkt te gaan om een officiële slide uit een presentatie van AMD, mogelijk is die afkomstig van het besloten evenement dat afgelopen vrijdag plaatsvond. AMD heeft eerder aangekondigd op 1 juni een presentatie te geven, waarin het bedrijf updates zal geven over de Polaris-gpu's. Of de informatie uit deze slide ook bekendgemaakt wordt is niet zeker. De presentatie vindt woensdagnacht plaats om 04.00 uur Nederlandse tijd.

De specificaties komen overeen met de aanhoudende geruchten over de Polaris 10-gpu. Verwacht wordt dat AMD in eerste instantie een videokaart op de markt zal brengen die niet zo snel is als de nieuwe GeForce GTX 1080 en 1070, maar mogelijk wel een betere prijs-kwaliteitverhouding kan leveren. Eind april liet AMD al weten dat Polaris-videokaarten betaalbaar moeten worden om vr naar de massa te brengen. AMD wil de 'totaal adresseerbare markt' voor vr, die bestaat uit mensen met een geschikt systeem, flink vergroten. Vermoedelijk is de RX 480 die betaalbare videokaart die voldoet aan de systeemeisen voor vr-headsets zoals de Oculus Rift en HTC Vive.

Of en wanneer AMD Polaris-kaarten gaat uitbrengen die sneller zijn en het op kunnen nemen tegen de nieuwe modellen van Nvidia is nog onduidelijk. Het lijkt aannemelijk dat er ook een sneller model komt in de vorm van bijvoorbeeld een RX 490. Eind 2016 of begin 2017 komt AMD met nieuwe videokaarten in het topsegment op basis van de Vega-gpu, met hbm2-geheugen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (113)

waarom vergelijk AMD altijd de nieuwe kaarten met de "oude" generatie nvidia kaarten
Omdat op het moment dat deze presentatie in elkaar is gezet er nog geen verifieerbare benchmarks van de 10xx reeks nvidia kaarten waren?

Bovendien wilt AMD met de polaris reeks graag op prijs concurreren en niet op prestaties. Het is daarom dus logisch dat ze met kaarten vergelijken die zeer waarschijnlijk in dezelfde prijscategorie of iets daarboven komen te liggen.
waarom vergelijk AMD altijd de nieuwe kaarten met de "oude" generatie nvidia kaarten
AMD vergelijkt zijn nieuwe kaarten met kaarten van NVIDIA in hetzelfde prijssegment. AMD hanteert dan ook een andere strategie. Namelijk eerst de focus op mid-range en dan pas de focus op de high-end.

Voor beide strategieën is wat te zeggen. Alleen voor AMD is het handig niet direct te gaan concurreren in hetzelfde segment als NVIDIA. NVIDIA heeft momenteel nog geen antwoord opde RX480.
Stiekem doet Nvidia hetzelfde alleen krijgen ze hun product blijkbaar verkocht voor 800 euro. De echte high-end modellen moeten nog komen (de 1080Ti als opvolger van de GTX 980 Ti en eventueel een Titan).

Verder is nog even afwachten wanneer de RX480 daadwerkelijk op de markt komt en wanneer Nvidia zijn GTX 1060 lanceert. Het is wat mij betreft nog veel te vroeg om over de geslaagdheid van een strategie te oordelen. Laten we eerst eens kijken of AMD dit jaar nog met Polaris kan komen, of het inderdaad $250 dollar MSRP wordt en of ze inderdaad een GTX 980 Ti kunnen verslaan (dat waren namelijk de geruchten).

Roy Talyor heeft het een beetje geyped bij ArsTechnica: http://arstechnica.co.uk/...-on-vr-mid-range-polaris/

Maargoed deze meneer van AMD had ook het volgende te melden:
"If you're gonna have a competitor, make it a good one," said Taylor in an interview with Ars at the VR World Congress expo in Bristol. "In the past we used to reference our competition, but now it's just about us. I was so pleased at the positive approach [Nvidia] took when we suggested the VR Council. We also work with them in Khronos and on Vulkan. There's no need for us to be antagonistic. They're a worthy competitor, we're doing some things we're proud of that put us in a leadership position, and we'll continue to compete with them to the benefit of everybody."
Wat dus lijnrecht tegen deze "interne slide" in gaat. Immers dit is alles behalve "it's just about us". Bovendien gaf hij aan dat hij dacht dat Nvidia niks met VR ging doen. Met de pascal presentatie weten we ondertussen dat er juist veel aandacht naar VR is gegaan (viewports, nieuwe audio engine, enz). Dus misschien moeten we gewoon stoppen Roy Taylor serieus te nemen en gewoon afwachten.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 31 mei 2016 21:18]

Je kan op 10 vingers uit tellen dat dat de 1060 wordt.
[...]
NVIDIA heeft momenteel nog geen antwoord opde RX480.
µDat moet ook niet. Je kan er donder op zeggen dat NVIDIA de 1060 en 1050 zal uitbrengen wanneer AMD polaris op de markt brengt. En dat duurt nog even.
Ze hebben toch de 970? Voor zover ik weet is die nog prima verkrijgbaar.
Omdat er geen echte en goede benchmarks zijn van de 1070. En ze non stop hebben kunnen testen met de 970/980.
Maar zaken als DP 1.4 en HEVC kan men toch niet zo vergelijken...want de vorige AMD generatie had dit ook niet (daarmee vergelijken zou ik correcter vinden)...slaat gewoon nergens op. Benchmarks ok, maar dit zijn gewoon specificaties.
Zeker omdat kaarten als de 950/960/980Ti wel bv. HEVC 10 bit ondersteunden (ok het werd nu nog wat uitgebreid bij de 1070/1080).

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 31 mei 2016 21:08]

Maar zaken als DP 1.4 en HEVC kan men toch niet zo vergelijken...want de vorige AMD generatie had dit ook niet...slaat gewoon nergens op. Benchmarks ok, maar dit zijn gewoon specificaties.
Zeker omdat kaarten als de 950/960/980Ti wel bv. HEVC 10 bit ondersteunden (ok het werd nu nog wat uitgebreid)
Dat is dus niet waar. NVIDIA heeft er namelijk voor gekozen om niet direct de focus te leggen op de mid-range segment. Dus tja wil je voor modernere features gaan momenteel en niet te veel geld betalen dan moet je voor AMD gaan.
En omdat Nvidia nog geen midrange kaarten heeft is de vergelijking met de vorige Nvidia generatie zinvol? Het is toch logisch dat oudere kaarten enkele moderne features nog niet hebben? Want de 480x is is ook niet voor morgen (misschien wel, heb geen idee uiteraard) en de 1060 komt vermoedelijk ook binnen de eerste twee maanden uit. Het was trouwens AMD die bij hun vorige generatie in tegenstelling tot NVidia ook belangrijke features mankeerde (zoals HEVC en HDMI 2.0)(#rebranding). Indien ze de nieuwe features willen aanhalen kunnen ze beter met hun eigen kaarten vergelijken. Ik ben trouwens zeer blij dat AMD nu niet de boot mist en alle laatste technieken mee aan boord heeft. Nu moeten prestaties (inclusief drivers) en verbruik nog in orde zijn...een goede prijs zal niet genoeg zijn vrees ik. Ik heb echt niets tegen AMD en laat me graag positief verassen...ik geef wel toe dat ik vrij kritisch en sceptisch ben :)

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 31 mei 2016 21:11]

Voordat de GTX 1060 er is zal wel langer duren dan twee maanden. Met de GTX 960 duurde het ook aardig lang als ik het me goed herinner
Die vergelijking gaat niet zomaar op. De 960 kwam op basis van de GM206 waar de 1060 op basis van de GP104 zal zijn. Dan zou je theoretisch de 1080 met een bios update tot een 1060 kunnen omtoveren. De 1060 kan dus theoretisch morgen in de winkel liggen. Dat zal niet zo zijn aangezien ze wel een nieuwe PCB zullen ontwerpen. Maar je snapt mijn punt.
Amd heeft een tijdje weinig van zich laten horen, niet veel nieuws op de markt gebracht.. Maarr! Ze zijn wel flink aan de bak geweest met hun drivers, ben echt zeer tevreden over hoe het er aan toe gaat op het moment, integenstelling tot Nvidia.. Waar de drivers continu vastlopen of crashen en erg langzaam installeren.. Vind ik dat ze hun platform eerst maar eens onder de loep moeten nemen voor dat ze weer eens iets nieuws uitbrengen..
Nvidia.. Waar de drivers continu vastlopen of crashen en erg langzaam installeren.. Vind ik dat ze hun platform eerst maar eens onder de loep moeten nemen voor dat ze weer eens iets nieuws uitbrengen..
Ik heb nergens last van, en ik wil graag z.s.m. de 1070.
Moet ik daar dan maar langer op wachten? :/
[...]

Dat is dus niet waar. NVIDIA heeft er namelijk voor gekozen om niet direct de focus te leggen op de mid-range segment. Dus tja wil je voor modernere features gaan momenteel en niet te veel geld betalen dan moet je voor AMD gaan.
Nee want er is ook geen nood aan middensegment kaarten van NVIDIA. ALs Polaris ooit eens verschijnt zal NVIDIA een antwoord hebben. Met 'moderne features'.
Ja maar als de kaarten voor $199 gaan en 1440 op 60 fps voor een alsnog cut down chip hebben ze het aardig voor elkaar.

http://www.wsj.com/articl...reality-market-1464725394
Ze doen dit omdat ze niet in de buurt gaan komen van de 1070 en de 1080 qua prestaties. Deze AMD kaarten worden in de markt gezet als low en mid-range kaarten.
Klopt. De scherpe lezer ziet inmiddels allang dat Polaris 10 absoluut GEEN concurrent is voor de GTX1070. Ook al had ik dat wel gehoopt.
Nee ik denk eerder omdat de kaart simpelweg niet krachtig genoeg is om tegenover een 1070 of 1080 te zetten. Dat is ook denk ik niet het segment waarmee ze op mikken met deze kaart. Eerder mensen die willen upgraden naar 970/980 niveau voor een goedkopere prijs.

Ik hoop echter dat ze nog wel met iets krachtigers komen in de vorm van de 490x.
Als de 480 dus tussen de 390 en 390x zit dan gok ik dat de 490x echt wel een stuk krachtiger is. Uitgaande van de huidige 300 series heb je nog 3 kaarten boven het x80 model in het genummerde deel en dan nog 2 zonder nummer (fury series). De opvolger van de fury X wordt hoe dan ook een knaller. De huidige AmD kaarten schalen veel beter met hogere resoluties. Voor VR is de komende reeks topkaarten dus echt een leuke serie.
De opvolgers van de Fury-lijn zullen nog wel even op zich laten wachten, die zullen de 'Vega' architectuur gebruiken, welke pas voor 2017 op de planning staat.
Ik kan niet 1 2 3 op de bron komen maar, ik zag laatst een slide leak waarbij vega vervroegd was naar oktober samen met de release datum van bf 1.
Inderdaad.

Dat is het zelfde als een Audi A1 vergelijken met een BMW M5, dat is zinloos. Je vergelijkt een Audi A1 met de BMW 1 series.
Je vergelijkt producten met andere producten in hetzelfde prijs/prestatie segment om mensen die hun zinnen gezet hebben op een bepaalde prijs/prestatie segment een keuze te laten maken tussen individuele producten binnen die range.
Je onderscheid je dan ook door óf goedkoper te zijn dan de concurrentie voor gelijkwaardige prestatie of door juist meer prestatie/specs voor hetzelfde geld te bieden. De gewenste strategie hangt een beetje af van het aanbod (vd. concurrentie) natuurlijk maar daar komt het op neer.
Omdat er geen echte en goede benchmarks zijn van de 1070. En ze non stop hebben kunnen testen met de 970/980.
Waar heb je het over, er zijn al zat Geforce GTX 1070 reviews benchmarks gemaakt.

Guru3D

GameSpot

tomsHardware

Polygon
Oops 8)7 . Helemaal gemist.
Kan gebeuren ;)

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 1 juni 2016 21:18]

Het is ook niet bedoelt als concurrent voor de huidige generatie

[Reactie gewijzigd door Kroff3 op 31 mei 2016 20:45]

Dat moet het dus wel, maar denk daarbij meer in de richting van de nog aan te kondigen sub 1060TI kaarten.
ahjaa super logisch, dames en heren we brengen een kaart uit die misschien sneller is dan een nieuwe onaangekondigde midrage kaart, we hebben wel geen idee welke kaart.
Jij hebt het over een generatie, niet over specifieke kaarten. Ik geef aan dat de op 14nm gefabriceerde polaris kaarten van AMD moeten concurreren met de op 16nm gefabriceerde Pascal kaarten van nvidia. Deze "generaties" hebben altijd een bepaalde indeling en AMD en Nvidia zetten meestal dezelfde kaarten tegenover elkaar.

Zo had je
"oude" generatie
R9 380 -> GTX 960 (nu ¤200,-)
Dan mag je uitgaan van:
Rx 480 -> GTX1060 (intro prijs ¤250-¤300)
Dat is nu marketing... Feiten en eerlijkheid zijn minder belangrijk. Nvidia flikt overigens dezelfde kunstjes.
Een oude foto van begin Mei.

Maar ze zouden bij computex qua features in ieder geval met de 1070 moeten vergelijken...

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 31 mei 2016 22:44]

Je zou inderdaad kunnen zeggen dat dit een goedkope manier van AMD is om te zeggen dat men nog niks tegen Pascal heeft. Jammer, had gehoopt op 490 ipv 480 die de 1070 aan kon pakken. Maar dat gaat m dus niet worden.. :/
De RX480 gaat idd een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding geven. Als ik de bronnen lees is ¤ 280 een goede richtwaarde. Als de prestaties dan op het niveau van de nvidia 1070 liggen mag je er vanuit gaan dat ze een hot shot hebben.
Ze positioneren zicht t.o.v. de 970 en 980 (let op: geen ti), de 1070 is in benches zo'n 50% sneller dan stock 970. Verwachten dat het op het niveau van de 1070 komt te liggen is dus wishful thinking.
De 1070 overtreffen is mss niet mogelijk maar de 980ti overtreffen wel omdat de 980ti geen DX12 native ondersteund.

De 5.5TFlops liggen onder die van de 1070 (6.5Tflops) maar ik denk dat ze toch dicht bij de 1070 zullen eindigen, maar dan met een 'sweet spot' prijs/prestatieverhouding waardoor ze het middensehment van 'HD and beyond' naar zich toe kunnen trekken door ondermeer een efficient shadermodel in DX12. http://wccftech.com/amd-i...chronous-compute-engines/

Amd lijkt op het eerste zich DX12 er goed te gaan benurmtten. In de slides laten ze "async" vallen, en dat zijn zaken waar AMD blijkbaar op inzet en bmhun architectuur id voor gebouwd. De vraag is of nvidia de 1070/80 even goed heeft kunnen optimaliseren.

De toekomst zal het ons vertellen. Mijn gevoel zicht dat de AMD 480 het de 1070 van nvidia knap lastig kan maken en dat mogelijk enkele games in het voordeel van AMD kunnen uitdraaien.

Mogelijk 10% trager maar 30% goedkoper.
Ze vergelijken al met de 900 series, dus ga daar maar niet vanuit.
dan ben ik tochwel een beetje benieuwd naar de 'betaalbare prijs' classificatie die ze aan deze kaart(en) mee gaan geven..

aangezien Nvidia 800-800+ euro en 430-470 moeten gaan kosten.

ook vindt ik het een beetje jammer dat hier alleen maar niet relevante info op staat.. (voor mij dan)

6 pin ipv 8 whoohoo..
hevc
displayport
dx 12
HDR support.

whoopdiedoo.. clockspeeds zou een mooier iets geweest zijn.. of een snapshot (aangezien dit vast een leaked shot is) van de basis kaart on display zegmaar, ipv een plaatje

[Reactie gewijzigd door tigermonk op 31 mei 2016 21:35]

Er staat anders toch een heel mooi TFLOPS getalletje waar je meer aan hebt dan aan clockspeeds.
is nogsteeds niet echt super nuittig ofzo.. geeft niet een compleet beeld.. laten we daar maar op houden ;)

ik en Tflops is berekeningen enzovoorts dusja.. krijg je alsnog nogsteeds geen logische dingen mee (als het over gamen gaat) welk soort chip.. (ja hij is 14 nm) maar wat weten we verder? reken kernen? clock speed/boost speed? (hoever kan je hem opvoeren voordat hij gek gaat doen en BSODS gaat geven) allemaal relevante info waar we veel meer aan hebben als een displayport/dx 12 indicatie/hdr support/6 pins aansluiting.
Reken kernen, clock speed en TFLOPS zijn direct met elkaar verbonden.

Dus met 5.5 TFLOPS betekent dat bijv. 1.2 ghz bij 2304 cores.
thnx voor de uitleg. dat zegt mij al een stuk meer als alleen tflops
Polaris en Pascal zijn op dit moment dus ook geen concurrenten. Dus dat de prijzen verschillen is logisch.
de prijs ALLEEN al is een concurrent stap... dit heb ik al 3x op dit forum gepost maar vooruit! :D

gtx 1080=800-850 euro
gtx 1070=400-450 euro

amd 480=225-250 euro
amd 480 CF=450-500 euro

en zoals AMD het nu laat zien (verdere tests in afwachting) is de 480 in CF sneller als een 1080... kortom.. 300-350 euro MINDER als de 1080 maar wel de (voorlopig) zelfde performance..

als dat geen concurrentie is.. dan weet ik niet wat wel..
kortom, kamp groen zal met de prijs naar beneden moeten, anders wint AMD deze strijd in het high-end segment.

dus WAT?! ... nou DAT!!

[Reactie gewijzigd door tigermonk op 1 juni 2016 13:08]

Sorry, maar de pot op :D :P

Dat AMD één enkele FPS vergelijking laat zien waarbij:
- De game (AotS) AMD zwaar bevoordeeld door Async / DX12
- De settings overduidelijk niet gelijk zijn
- Er iets raars aan de hand is met de GPU usage (maar 51 procent, waarom is FPS dan niet hoger?)

Grote kans dat in een 3DMark vergelijking de 480 in CF netjes tussen de 1070 en 1080 valt - dat is in ieder geval mijn gok.

De critici hier beweren ook dat de 480 in games die Nvidia meer liggen misschien zelfs wel onder de 970 uitkomt.. Dus laten we nog even afwachten.

Ik ben ook enthousiast maar wil niet gelijk vol de 480 ophemelen. Heb liever een iets duurdere en iets snellere 480X of 490 op basis van Polaris die zich voor bijv. 300 euro wél echt met de 1070 kan meten.
ook betreffende de prijs denk ik dat bij amd de 21% btw nog op moet XD bij de 1080 genoemde prijs zit dat er bij in, maar alsnog wel goedkoper dan de 1080 XD
bij welke genoemde prijs? die van mij? of die van het artikel..

want bij mijn prijs.. zit de BTW er al bij..
kijk maar: amd 480=225-250 euro

199:100=1,99
1,99x21=41,79

199 (basis prijs)
41,79 (BTW)

199,00
41,79+
------------
¤ 240.79 (incl btw.)

daarbij had ik opgeteld dat de winkel ook nog een boterham wil verdienen DUS 250 euro incl btw.
ooh de boven genoemde prijs maar alsnog maakt dat niet uit. scheeld alsnog aanzienlijk.

maar word wel leuk als unraid kaart voor MP VR :P
'iets duurder' idd (lees 250 vs 300)

en ik hemel helemaal niks op.. gewoon wat ook in het artikel staat ;)

kijk naar die specs die AMD laat zien.. dat CrossFire 480 sneller is als een 1080 in single gpu opstelling.

tuurlijk is een X versie en de 490 sneller MAAR.. dan de ham vraag.. HOEVEEL is die duurder..

als een 480 250 euro gaat kosten, en een 480X 300 is het nog redelijk.
als een 490 400 euro gaat kosten, en een 490x 450 euro..

dan is het nogmaar te bezien hoeveel ze sneller zijn, in gemiddelde games.. als je er vanuit gaat dat de 1070 rond de 430-450 gaat kosten en een 490x kost 500 euro TJA, WIN voor AMD.

als ze de 1070 375-400 euro maken en de 490X 400 en ze komen NET aan over de 1070 heen en 2/3 bij de 1080
dan is het auto victory voor Nvidia.

zo simpel is het.. WIE heeft de beste price/performance ratio op de lange termijn.
"Enthusiast sweet spot" in de titel. Ik ben benieuwd of er in de eerste line-up 1 of 2 modellen boven deze RX480 worden geïntroduceerd.
Als deze kaart onder de 300 euro duikt dan wordt dit mijn nieuwe kaart. Ziet er top uit.
Mijn GTX970 (ASUS STRIX) heeft gewoon 1x 8 pins stroomvoorziening en niet 2x 6, dus wat daar (op die slide) staat klopt niet per definitie.

De 480 (of bijvoorbeeld 2x) beloofd wel interessant te worden als de prijs echt meevalt.

[Reactie gewijzigd door Jack Flushell op 1 juni 2016 06:20]

Niet heel toevallig na de geruchten over een nieuwe Xbox One met vergelijkbare TFLOPS.
Dacht al, waar had ik die tflops eerder gezien, xbox dus. Al komt die pas volgend jaar, mag aannemen dat amd toch niet stil zit tot die tijd.
Niet de moeite waard om op te wachten dus, dan ga ik toch voor de GTX1070
Ik verwacht dat deze kaart voor rond de 250 euro in de markt wordt gezet. Mocht deze kaart de prestaties van een GTX980 halen is dat een uitstekende prijs kwaliteits verhouding.
Doe daar maar gerust 100 euro (of meer) bij vrees ik :p
Als de 480 de 380 vervangt zal de prijs niet heel veel schelen. De R9 380 gaat nu voor zo'n ¤230 weg. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat ze 130 euro meer gaan vragen. Time will tell.
De 480 zal de 380 vervangen maar zal niet de prijs overnemen.
De 1070 en 1080 vervangen ook de 970 en 980 (beide worden niet meer geleverd), maar ze zijn niet even duur als de 970 of 980.

De 480 zal duurder zijn dan de 380 en de 480 en 380 zullen een tijdje beide te koop zijn, de 380 zal misschien iets in prijs dalen en zal op een gegeven moment verdwijnen.

Maar de 480 zal dus concurreren met 2 kaarten die Nvidia niet meer maakt, vroeg of laat zal Nvidia een 1060 releasen welke dan voor onder de 300 te krijgen is en deze zal dan met de 480 concurreren.
Hoezo? De 380 was ook ¤250 bij introductie.
I stand corrected! Op basis van de prestaties had ik een hogere prijs verwacht, maar ik ben blij verrast met de huidige pricings :D
Dat heb je dan goed gegokt: http://videocardz.com/605...unning-doom-at-1440p144hz
Een GTX 980 doet nu zo'n 500 euro, dus voor de helft zelfde prestaties zou mooi zijn.
Voor die 500 koop je echter ook makkelijk een 1070 die op zijn beurt weer de vloer aanveegt met een 980. Je vergelijking gaat dus niet echt op ;).
Alleen kost de polaris geen 500 euro dan :p
En dat doet de 1070 ook niet ;). Polaris zal vast een leuke budgetkaart worden. Maar budgetkaarten is niet wat pc gaming zo leuk maakt.
Maar wel een heel stuk toegankelijker.
Vooral als AMD ook andere markten wil opzoeken en meer marketshare will terug pakken.
Dit is de 480, wie weet komt AMD ook nog met een 480X of 490.. Presentatie is vannacht.
En dat is de juiste vraag. De 490 wordt de interessante kaart die hopelijk een alternatief biedt voor de Pascal 1070.
Ik weet het nog niet. Er komen ook nog kaarten dit jaar met dat nieuw soort geheugen toch?
Vega (HBM2) komt mogelijk eind 2016/begin 2017.
Iets met appels en peren vergelijken. Als AMD die GPU's nou eens zou vergelijken met Nvidia's 1000-serie in plaats van de oudere 900-serie. ;)