Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties

Er zijn foto's verschenen die Nvidia GeForce GTX 1080-videokaarten met aangepaste koelers laten zien van Zotac, Gigabyte en Gainward. Andere merken zoals Asus brengen zelf teasers naar buiten. Asus lijkt zijn kaart op vrijdag aan te kondigen.

De foto's zijn verschenen op VideoCardz en sommigen zijn afkomstig van Chiphell. Welke aanpassingen de fabrikanten aan het pcb hebben gemaakt en op welke snelheden de GTX 1080's van de verschillende merken draaien is nog niet duidelijk. Wel bieden de foto's een blik op de koeloplossingen die de gpu-makers gebruiken.

Vanaf vrijdag 27 mei is de GeForce GTX 1080 te koop, maar aanvankelijk is alleen de Founders Edition met referentieontwerp van Nvidia verkrijgbaar. Fabrikanten komen daarna met aangepaste versies, die voorzien zijn van een custom pcb en aangepaste koelers. Dergelijke kaarten kunnen ook meer fasen en stroomaansluitingen bevatten, voor betere overklokmogelijkheden. Het referentieontwerp is wat dat betreft beperkt, omdat er maar één 8pins-aansluiting aanwezig is.

Zotac komt met twee versies, met twee en drie ventilatoren. Het model met twee fans heet Zotac GTX 1080 AMP! en de variant met drie fans is de AMP! Extreme. De videokaarten zijn voorzien van leds die met software instelbaar zijn. Meerdere fabrikanten lijken hun GTX 1080-kaarten te voorzien van verlichting. De fans draaien niet als de kaart idle is. Ook dat geldt waarschijnlijk voor koeloplossingen van veel fabrikanten. Volgens VideoCardz zijn er twee 8pins-aansluitingen aanwezig.

Zotac GTX 1080 AMP!Zotac GTX 1080 AMP!Zotac GTX 1080 AMP!Zotac GTX 1080 AMP!Zotac GTX 1080 AMP!Zotac GTX 1080 AMP!

Van de Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming is nog geen scherpe foto beschikbaar, maar ook op de korrelige plaat is te zien dat de middelste fan onder de twee buitenste fans is geplaatst. Gigabyte lijkt de GTX 1080 dus van een geheel nieuwe WindForce-koeler te voorzien.

Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming

Verder is een Gainward-kaart te zien met twee relatief grote fans. Ook zijn er foto's van een EVGA GeForce GTX 1080, ingebouwd in een kast. Daarop is enkel te zien dat deze kaart een backplate krijgt. Een productfoto van een Galax-videokaart met blower-koeler verscheen eerder al online. Waarschijnlijk gaat dat om een budgetmodel. Asus teast zelf met de komst van de ROG Strix GTX 1080. Uit de teaser is op te maken dat de kaart ledverlichting en drie fans krijgt. Ook is de datum 27 mei te lezen; mogelijk kondigt de fabrikant de videokaart op die datum aan. Op 31 mei gaat de Computex van start in Taiwan. Op de beurs zullen waarschijnlijk veel fabrikanten hun nieuwe videokaarten tonen.

Custom GTX 1080-gpu'sCustom GTX 1080-gpu'sCustom GTX 1080-gpu'sCustom GTX 1080-gpu's

Update 17.47: Hothardware heeft een exemplaar van de EVGA GTX 1080 SuperClocked ACX 3.0 in handen en foto's gepubliceerd. Er lijkt net als bij de Founders Edition-kaarten één 8pins-aansluiting aanwezig te zijn.

EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0

Update 2, 18.28: Er is ook een foto van de Asus ROG Strix Gaming GeForce GTX 1080 verschenen.

Asus ROG Strix GTX 1080

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

Het kan aan mij liggen maar het lijkt net alsof de kaart van EVGA gephotoshopt is. Alleen het stukje "1080" is toevallig heel wazig als je het vergelijkt met de rest van de tekst op de kaart.

Edit: exif data laat zien dat hij gemaakt is op 9 november 2015

[Reactie gewijzigd door Inperiosus op 26 mei 2016 16:00]

Inderdaad. Die voeg ik nog even toe! :)
Dat is normaal. Er is gewoon scherpgesteld op het deel links-voor (het metalen plaatje waar de connectors op zitten).
Dit ^

Simpel weg valt de focus weg, zie je ook op de fan recht onder de tekst.
foto 4 van EVGA is anders gewoon scherp hoor :)
Vanuit vele benchmarks kwam naar voren dat de GTX1080 FE oorspronkelijk temperatuur gelimiteerd is. Door een betere koeler te monteren wordt deze echter TDP gelimiteerd, zelfs met een 120% target daarvan ingesteld. De combinatie van goede koelers plus 2x8pins of 1x8pins+1x6pins gaat veel interessantere kaarten opleveren dan de FE, zowel qua prijs als overklokbaarheid :) !
Incorrect. Hij was niet temperatuur gelimiteerd maar stroomtoevoer gelimiteerd.
Jay2cents legt dit duidelijk uit in zijn video.

Vandaar ook dat iedereen vol smacht hoopt op custom PCB's met dubbele 8-pin en custom stroomtoevoer want hitte gaat niet het probleem zijn tot je uberhaupt genoeg stroom erdoorheen kunt jagen om hem op te warmen.
Nee hoor ... met de stock koeler is deze temperatuur gelimiteerd. Interesseert me niet wat n of andere youtuber zegt, je moet gewoon reviews vergelijken. Met de stock koeler haalt de kaart onder load al snel 82/83c en begint dan te throttlen zo laag als 1500MHz core. Met een goede koeler gebeurt dat niet, maar dan kan je het maximale niet uit de kaart halen omdat hij eerst zijn 225W limiet bereikt (TDP+% boost) ...

Je weet dat "TDP gelimiteerd" hier hetzelfde betekent als "Stroomtoevoer gelimiteerd" h? En heb je mijn reactie wel gelezen ... schrijf ik niet dat het leuk wachten is op 2x8pins of 1x8pins+1x6pins :/ ...
Een GPU die al throttled op 83C? Dat lijkt me heel sterk. Dat zou een unicum zijn.

NVidia's kaarten met referentie koelers draaien al generaties op die temperatuur zonder te throttlen. Sterker nog, de koelers draaien op die temperatuur zonder overklok niet eens maximaal, verre van zelfs. De fan profielen van de koelers zijn juist ingericht om de kaart onder load rond die temperatuur te houden.

Pascal is een doorontwikkeling van Maxwell. Het zou heel sterk zijn als Pascal nu opeens op 83C zou throttlen. Ik heb ook nog geen een betrouwbare review gezien die dat aantoont.

Daarbij zou dat ook compleet niet in overeenstemming zijn met de temperatuur threshold volgens de opgegeven specificaties.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 27 mei 2016 07:58]

Een unicum ja :z ... deze temperatuur range (in de 8x graden) wordt al bij 3 generaties kaarten van zowel AMD als NVIDIA als throttle range voor clockspeeds gebruikt als de fan het binnen de profielsnelheden (en nee, dat is niet altijd 100%!) niet koeler kan houden. Dat ze niet op maximum draaien heeft daar geen biet mee te maken, zowel AMD en NVIDIA gebruiken die max alleen voor uitzonderingen. Maar lees rustig eens http://www.gamersnexus.ne...cent-lower-higher-oc-room en kom dan nog eens terug.

"Ik heb geen betrouwbare review gezien die dat aantoont"... 8)7 ... die stelling kan ook betekenen dat je geen reviews gelezen hebt en wat grafieken hebt bekeken - dat neem ik hier eerder aan. Reageer maar als je er nog meerdere wilt waarin de 82c/83c overduidelijk een throttle temp is en waarbij de fan, zoals logisch met een normaal profiel, geen 100% draait.
Sorry, maar op 83C is dat echt onzin wat je nu uitkraamt.

Hoog in de 80 grijpt het powermamagement in omdat er dan van uit gegaan wordt dat de koeling de warmte niet aan kan en de temperatuur zal blijven oplopen tot de thermal threshold. Laag in de 80 is dit echter in het geheel nog niet het geval. Nooit zo geweest bij nVidia en bij deze generatie ook niet.

Dat artikel dat je aanhaalt beweert dat de kaart consequent zou throttlen op 82C. Echter hun grafieken zien laten juist geen consequente dip in kloksnelheid zien. Eerder een sporadische dip. Die sporadische dip kan aan vanalles liggen, wat ze verder niet onderzoeken.

Nogmaals, het zou complete onzin zijn zou nVidia de kaart laten throttlen op 82/83C. Als dat het geval zou zijn zou het fanprofiel er op moeten aansturen dat de temperatuur onder de 82/83C blijft, en niet zoals nu juist op 82/83C. De referentie koeler is niet briljant, maar heeft zeker wel de mogelijkheid de temperaturen iets lager te houden als de rpm limiet hoger wordt gelegd.

(Overklokken buiten beschouwing gelaten, dat spreekt voor zich.)
Is niet onzin. Zoek het maar eerst even op voordat je claimt dat het niet zo is. De standaard throttle temperatuur van Nvidia is 82/83 graden. Zonder aanpassingen van een third-party (ASUS, MSI, etc) of eigen aanpassing doormiddel van Afterburner oid, is dit dus de temperatuur waarop de kaart de thermal throttling begint.
Nooit niets van gemerkt. En voor ieder die dat claimt online zijn er verschillende die claimen dat het onzin is. 82/83 is de target temperatuur voor de koeling bij reference. Daarboven vindt pas throttling plaats.

De data in link die hierboven aangehaald wordt lijkt veel eerder gelimiteerd te zijn op power draw, wat de irregulaire drops ten opzichte van het temperatuur verloop kan verklaren (of wellicht een andere reden). Dat wordt echter in het geheel niet onderzocht, er wordt daarentegen meteen van thermal throttling uit gegaan. De GPU throttled echter niet consequent op 82/83 in die data. Die data weerlegt dus de bewering.

Wellicht verwarren jullie het wegvallen van de boost snelheid met thermal throttling. Dat is echter compleet niet hetzelfde.
Dus als de kaart zijn limiet bereiken kan haal je het maximale er toch uit..?
Je wil dus eigenlijk dat de kaart "faalt" voordat hij te warm wordt of teveel stroom vraagt. Dan zet je hem een stapje terug in snelheden en kijk je wat het minimaal benodigde voltage is. Dan heb je de kaart op zijn maximum O+ . Dat zal denk ik bij erg veel kaarten goed boven de 2000MHz liggen en dat is een wezenlijk verschil met de 1500MHz die sommige FE kaarten al na 30 minuten gamen draaien omdat ze zo warm worden.

Eerlijk is eerlijk, ik weet dat het een Vapor Chamber is, maar dat niveau throttle gedrag op een premium+$100 dollar kaart is een beetje zwak.
Dat moet je nog maar afwachten, Maxwell had een plafond wat voltage/clocks betreft, en Pascal is daar een evolutie van. En je gamed niet op LN2. Nvidia gaat zelf met de stock clocks al een behoorlijk eind - eerst met Maxwell en nu met Pascal. Dat is los van de die shrink aan veranderingen in architectuur te danken, namelijk 100% focus op gaming-GPU taken. Kortom, geloof maar gerust dat de overclockruimte ook gewoon berekend is en in lijn der verwachting ligt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 mei 2016 01:22]

Eigelijk legt Jayz2Cents juist wel uit dat het een thermal throttle is. In zijn video laat hij power usage en temp zien. Bij 82C (zijn limiet) zit hij ook maar aan 85% power. Maar toen Jay de powerlimiet op 120% zette en de thermal limit op 93C ging de kaart naar 87C en naar 100% power usage. Wat duidelijk duid op een thermal throttle geen probleem met de stroomtoevoer.

Nu is het om te overclocken sowieso interessanter om 2x8pin of een 8pin+6pin te hebben.

Videootje
https://www.youtube.com/watch?v=OXUo1S55ZUM
Wanneer maken ze die 2x8 pins of 1x8pins 1x6 pins denk je? Of ze het uberhoud het gaan maken?
Gegarandeerd dat die gemaakt gaan worden. Natuurlijk is de echtheid van deze screenshots twijfelachtig, maar ook hier zie je al meerdere stroomaansluitingen op de kaarten zitten. Stock koelers gaan ook vervangen worden, dus ik denk dat de persoon die ietwat kaas van GPU's gegeten heeft de Founders Edition altijd links laat liggen. Een GTX 1080 (Ti) met fatsoenlijke 2/3 fans koperen koeler + 2x8 pins yes please :9 !
Ik vraag me zelfs af of je niet gewoon een 980 Hybrid van EVGA kan overplanten op die kaarten, de layout van nVidia is al een poosje niet veel veranderd.
Ben even niet in de gelegenheid om te linken maar als je het YouTube kanaal van gamernexus opzoekt dan vind je video's waarin ze een 1080 hybrid koeler maken met een waterkoeler van een 980 ti
Gevonden. Best nice, al lijkt het er op dat die kaarten nog steeds redelijke limiters hebben. Of ze hebben gewoon een mindere kaart bij gamernexus.
Ik heb dan wel een 4k freesync scherm, maar als AMD niet met een topper komt of met andere woorden niet met een snelle R9 490x komt.......Dan ga ik toch echt een Gtx 1080 kopen.
Een hele goede videokaart is belangrijker dan Freesync naar mijn mening.
polaris zou een vergelijkbare ervaring bieden voor budget prijzen(geruchten).
Dus na 1 juni weten we meer zoals @hoipimniet al zegt.
Meer budget wist ik al, maar vergelijkbare ervaring? Ik dacht dat AMD zich (in ieder geval voorlopig) niet meer op het high-end segment zou richten? Heb je een linkje waar uit lijkt te volgen dat Polaris vergelijkbare prestaties heeft? Lees er graag meer over!
http://wccftech.com/amd-polaris-radeon-r9-490x-490-june/

Polaris voor de 400 range. Dus ook 490(x)
Vega lijkt mij a la Fury te worden. Enthusiast high end

[Reactie gewijzigd door Croqy op 26 mei 2016 16:56]

polaris zou een vergelijkbare ervaring bieden voor budget prijzen(geruchten).
Dus na 1 juni weten we meer zoals @hoipimniet al zegt.
Nee, Polaris wordt absoluut niet vergelijkbaar en komt pas veel later uit.
Polaris is misschien minder krachtig, maar ik hoop dan op high-end kaarten met dual GPU's die goedkoper en krachtiger zijn dan de GTX 1080.
Waarom? Dual GPU zijn erg driverafhankelijk, werken niet goed in alle games en verbruiken veel meer stroom en warmte dan een single GPU. Een dual GPU is zelden aan te raden.
Als Polaris 10 niet krachtig genoeg is om een single Pascal GPU te verslaan, dan lijkt mij een Dual GPU voor de high-end kaarten wel een goede oplossing. Daarnaast moet een Dual GPU setup in aankomende Vulkan en DX12 games sowieso goed werken, voor DX11 games ben je inderdaad nog wel afhankelijk van drivers.
Ja maar dan heb je niks aan je Free sync meer....
Wachten totdat we meer horen... duurt wel lang hoor allemaal.
Ik weet dat ik dan freesync moet opgeven, maar dat heb ik er wel voor over.

Ik wacht in ieder geval op de aankondiging van Polaris. Het enige wat ik hoop is dat ze met een kaart komen die VEEL sneller is dan de mijne (r9 390x). Dan hebben ze een klant :)
Doen ze dat niet dan ga ik TIJDELIJK over op Nvidia totdat de HBM2 kaarten van AMD er zijn.
Of anders als je zeker weet dat je bij NVIDIA blijft, kan je altijd overwegen om (tegen eerlijk gezegd best een grote meerprijs :/ ) een G-Sync monitor aan te schaffen.
Absoluut niet. Ik ben een echte AMD fan.
Een G-sync monitor aanschaffen is wel het laatste waar ik aan denk :P
Ik wil gewoon nu performence........Ook al moet ik daarvoor tijdelijk naar Nvidia.
Het geld maakt me niks uit....Dat beetje extra heb ik er graag voor over.
Een hele goede videokaart is belangrijker dan Freesync naar mijn mening.
nauw.. nu ik gta en onlangs ook dirt rally met freesync gespeeld heb op 1440p wil ik niet meer zonder deze techniek, maar goed wie ben ik.
Geduld is een schone zaak, aangezien je freesync gebruik zul je een redelijk nieuwe gpu hebben welke zeker mee kan komen. Het gaat niet alleen om wie de meeste FPS heeft, want dat kan uiteindelijk toch niemand iets schelen, maar het gaat erom dat je een prettige ervaring kunt hebben, en daar help Freesync mee.
En mocht je echt de BESTE kaart willen, wacht dan een half jaar , dan komt VEGA 10 van AMD en de gtx 1080TI welke beide erg indrukwekkend zullen worden ( mochten de geruchten kloppen)
Wordt in ieder geval spannend de komende weken met Polaris.
Zat er ook aan te denken om nu een 2e MSI R9 390 te kopen voor crossfire & dan wachten totdat VEGA uitkomt. Maar ik twijfel een beetje of mijn voeding EVGA Supernova G2 850w sterk genoeg is daarvoor. De 2e R9 390 zal me zeker een flinke boost geven.
Ik moet nu settings omlaag zetten om in de freesync range te komen (40-60fps), want zoals je zelf al zegt.....Freesync werkt goed, maar dat settings omlaag zetten vindt ik niet leuk :P
Oh dat is geen slecht plan, en ja die voeding trekt dat met gemak ! mijn hele systeem
i7 5820k + r9 390 ( en dan nog 2 x hdd, ssd , moederbord, waterkoeling enz) verbruik nog onder de 400 watt.
Als het goed is weten we op 1 juni meer over Polaris.
Is Polaris 10 niet een R9 x80 cpu? (en 11 budget/laptop?) Schijnt wel nek aan nek te gaan met de 1070, maar dat is niet genoeg voor 4k.
Daar lijkt het wel op, maar zeker weten we het nog niet. Ik denk inderdaad niet dat we uit kunnen gaan van een 1080-buster.
Vega zou wel interessant kunnen zijn, maar dat duurt nog wel ff. De 1080Ti is dan al uit en de 1180 staat al in het vooruitzicht.
ik wacht sowieso op HBM2,of ik nou bij AMD blijf of niet, dit is mijnsinziens dan ook niet meer dan een zoethoudertje
met 4K moeten je eigenlijk gewoon wachten op de echt grote GPU's (met hbm2) over een aantal maanden. ook de gtx1080 is niet genoeg om dat goed aan te sturen.

die GPU's krijgen meer als dubbel zo veel transistors als deze (die zelfs iets minder transistors hebben als de huidige top modelen alleen een hogere clock)
Ik persoonlijk zou DIK tevreden zijn met een AMD kaart die ongeveer dezelfde performence heeft als een Gtx 1080 :)
Die kaart speelt op 4k alle games op ultra en 48fps gemiddeld (volgens HWI).
Dat is precies genoeg voor mij aangezien de freesync werkt tussen 40 & 60fps :)
En op 4k kun je msaa en dat soort dingen omlaag gooien en dan haal je wel tegen de 60 fps.

Dit is en blijft natuurlijk persoonlijk.....Sommige willen absoluut niet onder de 100fps zitten en hebben daarom ook een 144hz 1440p scherm. Ik hou meer van de allerbeste graphics en ben DIK tevreden met 60 fps freesync :)

Ik denk dat het voor mij een 2e R9 390 wordt en dan daarmee blijf gamen totdat VEGA komt.
Of Polaris moet ons verrassen :P
Ik heb de reviews van afgelopen generaties niet echt bijgehouden. Hoe staan de genoemde merken bekend wat betreft kwaliteit, garantie e.d.? Telt merknaam voor iets, of zijn ze allemaal vergelijkbaar qua onderdelen en PCB-ontwerp, behalve de koeler en kloksnelheden?
MSI staat over het algemeen goed bekend, samen met EVGA.
Ik heb mijn laatste kaarten van Gigabyte en erg tevreden erover
Ik heb zelf onlangs een Asus strix model gekocht, zeer tevreden van zowel de koeling als geluid.
Heb zelf een kaart van Inno3d, vrij onbekend naar mijn mening maar heb hem goed kunnen overklokken. ( bijna max op lucht )
MSI, EVGA, en ASUS ( strix series ) zijn ook hele goede merken.
Elk merk heeft dan weer verschillende kloksnelheden voor diezelfde kaart met bijbehorende prijskaartje :)
Een aantal fabrikanten waaronder Asus past het pcb aan met meestal een snellere en stabielere kaart tot gevolg. Zeker bij de 1080 gok ik dat het uit gaat maken aangezien verschillende reviews niet echt te spreken zijn over het pcb ontwerp van de referentie kaart. Er zijn zat fabrikanten die dat pcb nemen en er gewoon een koeler op plakken. Ik zou in iedergeval gewoon de reviews afwachten, dan weet je in iedergeval welke het snelste is en welke de beste features heeft. Afgelopen generatie waren het voornamelijk Asus en MSI die het grootste deel van de markt in handen hadden, ik gok dat daar weinig verandering in gaat komen.
Wat ik heb gedaan met een stock cooled titan van me, is er een EVGA 980 Hybrid water koeler op gegooid. Werkt geweldig, 35C naar beneden bij max usage op een milde overclock.
Vrij vergelijkbaar binnen de reguliere 'gaming' categorie, maar daarboven heb je nog een scala aan speciale koelers en zgn. cherry picked chips - al moet je dat met een korrel zout nemen.

Persoonlijk ben ik een fan van MSI's TwinFrozR, de frequentie en het algehele geluidsbeeld van die koeler, zelfs voluit, is echt ongeevenaard. Heel neutraal en valt bijna compleet weg tegen de rest van de componenten, zelfs met een stillere PC. Gigabyte's Windforce daarentegen is stukken vervelender om te horen - ze zitten wel dicht bij elkaar qua dB's maar toch is het anders.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 mei 2016 01:25]

Oohh, kan niet wachten op die van MSI!
En wat ik me dan wel afvraag. Zal deze dan gelijk beschikbaar zijn als de FE?
Het zijn nog allemaal geruchten, maar alles lijkt er op dat ze nagenoeg tegelijk beschikbaar zullen zijn.
Klopt, het zijn (en blijven nog wel even, denk ik) geruchten.
Maar ik hoop wel dat het snel bekend wordt gemaakt... :*)

Heb alles al geselecteerd voor m'n PC build, maar de GTX 1080 (van (hopelijk) MSI geen FE) mist ik nog... :'(
Nou, nee, niet "nog wel even".
De FE's worden vanaf morgen verkocht. Wanneer dat in NL gebeurt is nog niet helemaal zeker, maar veel later zal het niet worden.
De rest mag je verwachten in de loop van juni. Ook de 1070.

Als je toch langer moet wachten zal dat eerder zijn omdat iedereen meteen door z'n voorraden heen is. ;)
Ik bedoel de non-reference (niet FE) h...

Maar misschien zijn die vanaf volgende week ook wel verkrijgbaar. Wie weet... :P
Ik denk dat hij met de rest de non-FE kaarten bedoelt. ;)
De rest mag je verwachten in de loop van juni. Ook de 1070.
Wat bedoel je precies met FE? Founder Edition toch? Dat is gewoon de nieuwe naam voor reference en volgens mij kan je die direct bij Nvidia kopen.
De fe is ook nie sneller dan een normale
Ja zeker! FE is Founders Edition, ook rel de reference edition.
Ik ben ook aan het wachten op die van MSI (ook voor m'n nieuwe build ;) ), alleen dan de 1070.
Hoop dat de geruchten snel waarheid worden! :)
En veel plezier met je nieuwe build :+
Thanks man!

Ik ga dan wel echt voor de 1080. Lang voor gespaard, maar ja, moet natuurlijk ook ff meekunnen.

Jij ook veel plezier! :) :D
Haha, dankje!

Ik heb zelf inderdaad ook de 1080 overwogen, maar ga toch voor de 1070 omdat die beter in mijn budget past (ik wil nog wat meer gaan upgraden, en dan wordt het keuzes maken :) ).
Aangezien ik toch niet extreem hoge resoluties of in VR wil gaan gamen, moet hij ruim voldoende zijn. :D
Haha, ja, dan is de 1070 een hele goede keus!

Ik begin straks aan m'n eerste PC build EVER. Dus, tja.. Gelijk wel ff wat sterks er in proppen... :P
Het was ook mijn eerste build EVER. ;)

Ik heb er veel van geleerd, en het is nu een soort hobby geworden.
Eerst wilde ik er een gtx 9xx inzetten, toen ik er (net op tijd :P ) achter kwam dat Pascal eraan zat te komen, dat leek mij wel het wachten waard, en ze hebben me niet teleurgesteld :)

Veel succes met het bouwen!
Check even goed hoe je H110i in je kast gaat passen. Is nogal een strakke fit in een R5 kast.

[Reactie gewijzigd door Tizdale op 26 mei 2016 18:26]

Zou jij mij dan iets kunnen aanbevelen?
En weet jij zo misschien of dat de RAM compatibel is met het moederbord?
Qua kast of koeler?
Hij lijkt wel te passen: linkje
Maar zoals hij daar laat zien moet je bijvoorbeeld je achterste fan door een 120mm vervangen. Ook de fit aan de voorkant bij je DVD lade zit heel strak.

Je gekozen RAM past op je moederbord ja.
3200 Mhz DDR RAM wordt door dat moederbord ondersteund.
Heb de lijst ge-update met een andere kast.
Zou die beter passen?
ben even nieuwsgierig welke onderdelen heb je al geselecteerd? :)
Dat kan je zien bij zijn profiel en dan naar wenslijsten of inventaris. Daar staan meestal de builds van mensen (als ze ze op T.net hebben gezet natuurlijk ;) )
Off-topic, maar zeeeer vette game pc en goede keuzes! Veel plezier met bouwen en het gamen er na.
Dat is echt een vette pc. :9
Nogmaals, veel plezier ermee! :)
Haha, inderdaad!

Nogmaals, bedankt! :)
Ben benieuwd naar de prijzen en benchmarks van deze kaarten
Benchmarks zijn er al talloze geweest. Ook de richtprijzen zijn al bekend, al zal dat in het begin nog wel wat hoger liggen aangezien de vraag waarschijnlijk een stuk hoger zal zijn dan het aanbod.
Misschien was ik wat onduidelijk maar ik bedoelde benchmarks en prijzen van fabrikanten als asus evga etc
Hoop dat de Gigabyte uitvoering nog een pci-e connector krijgt.
Nee hoor, gaat gewoon draadloos 8)7
Hij doelt gok ik op een extra 6 of 8 pins PCI-e connector zodat je er zeker van bent dat de stroomtoevoer voldoende is. De reference modellen zitten geloof ik theoretisch op 225w als limiet. Als je deftig wil OCen is dat wellicht niet voldoende.
Ik schok al. Ik ben niet heel bekend met gpus maar ik dacht moet ik ook nog een andere voeding kopen met nieuwe type connector.
Is het al 1 april? :P
Dit zijn de kaarten waar ik op wacht qua benchmarks en temperaturen :) . Nu kijken welke koeler/pcb het beste uit de test gaat komen, en hopen dat de levertijd op deze kaarten niet ver achterloopt op de 'Founders Edition'/Reference kaarten.
Waarom nou een gele backplate Zotac!

Heb je RGB op je videokaart, maar wel altijd die gele backplate. Bad choice!
Yep, toen ik dat gele zag dacht ik ook al "Jeetje, hoe kun je een kaart nou zo verpesten". :o

Zal vast leuk zijn voor de mensen met een gele build, gezien we die toch veel tegenkomen. Oh wacht.. :+ Nah grapje, die backplate zul je niet zo gauw zien maar in het grijs was het best vet geweest. Nu is het net zo'n lint van een crime scene haha.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 26 mei 2016 16:57]

Precies! Grijs was perfect geweest om het een "voor iedereen wat" look te geven :)
Tja, het is maar een backplate he? Even eraf halen, spuitbus in je favo kleur (grijs) erlangs (boven only) en een dag later monteren die hap. Sterker nog, je hoeft je kaart niet eens te missen, je kan gewoon door gamen zonder de plate.
Dit vond ik wel een goede samenvatting :
https://www.youtube.com/watch?v=myDYnofz_JE

TL;DR nog niet al je geld uitgeven!
Is er ook een filmpje met verstaanbaar Engels? #nietzogoedinschots
Ik onthoud
-Als je al een Titan X 1500Mhz of een 980Ti hebt, is het de meerprijs niet waard
-De Founders Edition is een rip-off van 100$
-De kaart wordt te snel te warm en de snelheid valt terug naar base clock

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True