Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties

De Xbox One zal later dit jaar apps kunnen draaien die gemaakt zijn voor Microsofts Universal Windows Platform. Bovendien heeft het Redmondse bedrijf het plan om zijn Xbox Store en Windows Store samen te voegen tot een downloadwinkel.

De functionaliteit van de Xbox One om UWP-apps te kunnen draaien komt deze zomer beschikbaar, beloofde Microsoft tijdens de Game Developer Conference-keynote, meldt Business Insider. Daarmee krijgen Xbox-gebruikers de beschikking over alle apps die volgens deze methode ontwikkeld zijn en in de Store staan.

Tegelijkertijd brengt Microsoft de Xbox Store voor Xbox-downloads en de Windows Store samen. De Windows Store werkt nu op apparaten met Windows 10 en Windows 10 mobile. Met de samenvoeging kunnen ontwikkelaars apps verkopen aan achttien miljoen gebruikers meer dan nu.

Het Redmondse bedrijf kondigde al eerder aan zijn platforms samen te willen voegen en zei eerder al dat UWP-apps moeten draaien op de Xbox One. Het had tot nu toe echter nog geen concrete periode genoemd wanneer dat zou moeten kunnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Ik ben niet helemaal up tot date, met dit systeem, maar betekent dit dat het in principe mogelijk is dat Kodi op mijn Xbone zou kunnen draaien?
Als het wordt uitgebracht in de store?
Dat zou inderdaad wel een hele sterke zijn. Kunnen ze mischien ook terug naar de naam XBMC ;)

De Kodi ontwikkelaars kennende zullen ze dat zeker gaan regelen. Of ze dat zelf doen of laten doen dat laat ik in het midden maar gezien de moeite die ze steken in Android en iOS ondersteuning gaat ze dit zeker weer extra kansen geven!

Geeft mij meteen een hele goede smoes om weer een Xbox neer te zetten in de huiskamer, ter vervanging van de HTPC die er nu staat ;)

[Reactie gewijzigd door Croga op 17 maart 2016 07:26]

Mits de App wordt toegelaten, natuurlijk. Maar mocht dat niet het geval zijn, zal er vast een fork komen die zo gestript wordt dat die wel aan de eisen voldoet.
MS zou natuurlijk wel enorm veel goodwill kweken door het wel "gewoon" toe te staan.
Kan me voorstellen dat ze met XBMC meer problemen hadden dan een losse app die gewoon in het Xbox OS kan draaien.

Hmmmmm, Acestreams via Kodi op de Xbox One..... Mag ik nog even dromen zo vroeg op de Donderdagmorgen??? :9 :Y) :D
dat was ook mijn gedachte ;)
Dan de aankoop van een nieuwe HTPC maar even uitstellen
Klopt, wanneer de ontwikkelaar een Universal App voor Windows 10 heeft gemaakt, kan hij kiezen op welke devices het mag worden geïnstalleerd, dus kan ook kiezen voor Xbox One... Ligt dus wel aan de ontwikkelaar of die het wil...

[Reactie gewijzigd door MZONDERL op 17 maart 2016 07:30]

Ja in principe wel ja. Als Kodi uitgebracht wordt als UWP App dan zou dezelfde app op windows 10 Mobile, Windows 10 en Xbox One's kunnen draaien.

Op dit moment is Kodi geen UWP App, maar er is een topic op het kodi forum hierover: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=262436

[Reactie gewijzigd door Harmsen op 17 maart 2016 07:39]

Niet om het een of ander maar ik heb liever een 15W mini-PC staan zoals een NUC of BRIX dan dat ik mijn One moet aanslingeren om de functionaliteit van Kodi te hebben. Nog even afgezien van het feit dat ik mijn One in volledige "uit" modus heb staan waardoor opstarten rustig een minuut duurt waar mijn huidige BRIX binnen 15 seconden is opgestart.

Verder zijn Apps (nu in ieder geval) verplicht te updaten als de ontwikkelaar heeft bedacht om een nieuwe versie uit te brengen; gezien de hoeveelheid beta's, alpha's en release candidates van Kodi, wordt het zometeen een groot feest als je bij elke keer opstarten je Apps (handmatig) moet updaten; het is niet zo alsof het huidige eco-systeem van de One echt gebruiksvriendelijk is qua updates en qua doorlooptijd. Een firmware van 400MB komt langzamer binnen dan 400MB aan normale WindowsUpdates; even Twitch updaten (gisteren 5.3MB) duurde welgeteld 2 minuten; natuurlijk van de gekke.
Zolang het in de Windows Store staat én de ontwikkelaar staat toe dat je het installeert op dat platform, kan je dat inderdaad doen. Dus als Kodi ooit de kop op steekt in de Windows Store, kan het best mogelijk zijn.
Kunnen we nu ook een onedrive integratie, windows office producten en het ondersteunen van toetsenbord en muis verwachten...? Dan zou het in veel gevallen een computer kunnen vervangen.
Ik bedoelde in de context ook van dat de eerste reden dat je een Xbox koopt is om videogames te spelen. Wat ik hierboven schrijf is dan een leuke extraatje. Ik bedoel mijn kamer is niet de grootste en ben zelf een minimalistische persoon, dan zou een extra pc niet nodig zijn. Oke er zijn leuke alternatieven maar mijn eerste doel blijft gamen en daarin is het een mooi toevoeging.

Betreft je afkeur naar office producten en een voorkeur is naar Google producten blijft een persoonlijke keuze voor jou. Ik vind het wel naïef om te denken dat Microsoft heel je bestanden gaat doorzoeken en Google niet. Ze zijn in mijn ogen een pot nat als het aankomt op privacy.

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 17 maart 2016 07:42]

Je schrijft de definitie op van een Steam Machine: Standaard een spelcomputer, maar zo je wilt zit je in een paar muis- of gamepadklikken op de desktop waar je een hoop serieuze applicaties kunt draaien.
Ik heb geen afkeur van office, ik denk alleen dat het voor veel mensen vrij irrelevant is als je het hebt over het wel dan niet kunnen gebruiken van een xbox als pc vervanger. Zou MS geen office in de xbox store zetten dan kan je altijd bv google docs gebruiken.

Google is geen haar beter dan MS maar standaard een cloudservice in je OS dat redelijk prominent aanwezig is vind ik een beetje teveel van het goede.
Dan hoort het geen console meer te zijn. En zou het niet meer met de PS4 vergeleken worden.

Het hele punt is juist om lekker op de bank te gamen. Of ik ben te oud aan het worden en kan niet tegen veranderingen? Want in mijn ogen blijft het nog een console/home entertainment systeem zoals psx toen der tijd waar je muziek op kon afspelen en vanaf ps2 films.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 17 maart 2016 09:08]

PS4 voegt toch ook steeds meer terug komen op hun woorden en voegen steeds meer multimedia functionaliteiten aan het platform toe.
Die voegen voorlopig geen desktop functies toe en blijven meer bij entertainment support.
Wat versta jij onder desktopfuncties? Het bekijken van een filmpje en het kunnen browsen? Want dan is de ps4 ook geen console meer :S Mijns inziens spreek je hier jezelf beetje tegen.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2016 10:36]

Desktop functies zoals office product draaien op je console en noem zo maar op.
Microsoft geeft je de keuze om dit te doen, niemand verplicht je office op je xbox te draaien.

Maar heb jij wel eens achter de nieuwe AppleTV gezeten en bekeken welke apps via de store te downloaden zijn? Het aantal is echt bedroevend weinig en de leuke apps kosten belachelijk veel geld (meer dan 5 euro). Dit probleem heb je met de Xbox one straks niet.
En dat is precies waar microsoft een voorsprong heeft. En die gaan ze uitbuiten om overeind te blijven. Want als ze dat niet doen is het einde microsoft platform.

Door Windows geschikt te maken voor Raspberry , Telefoons, tablet , xbox, en pc kan de platform ervaring universeel worden en hebben ze een voorsprong op de concurrentie.
In hoeverre is het nog een console dan?

Dat ze het hele Microsoft platform(Windows) door willen pushen naar andere apparaten betekend dat je de functionaliteit van het product weghaalt in de zin van het is geen console meer etc. Een console voor mij is en blijft een console en meer niet. Dat ik er filmpjes op kan kan kijken en kan gamen is prima voor mij meer niet.
Niet iedereen denkt er zo over. Genoeg die hun console ook nog voor andere dingen kunnen/willen gebruiken. Dat jij het niet nodig vind, betekent niet dat alle andere gebruikers het ook niet wilt?
Waarom zou het geen console meer zijn omdat het universal apps ondersteund? Een console blijft een console net zoals een tablet een tablet blijft.

Het gaat er voor Microsoft om dat er een universeel platform ontstaat waarop die universele applicaties draaien die één keer hoeven worden geschreven en direct geschikt zijn voor een aantal verschillende apparaten. Of het nu Plex, , office of Pacman is het werkt straks op zowel je telefoon, laptop, xbox, laptop of pc.

Tuurlijk zijn er de fysieke eigenschappen en dus ook het doel van het apparaat niet met elkaar te vergelijken. Zie het als een extraatje.
Maar de functionaliteit van de console blijft dan voor jou toch minimaal gelijk?
betekend dat je de functionaliteit van het product weghaalt in de zin van het is geen console meer
????????

Welke functionaliteit wordt er dan weggehaald?

Maar als ze dus functionaliteit toevoegen die jou niet in de weg zit, dan vind je het daardoor toch een minder apparaat? Ik volg het niet meer helemaal...
Jij koopt een bepaald product voor een bepaalde doelml.

Dus het is voor jou heel normaal als je een smarttv koopt hij ook een Blender is.?
Waarom is het dan meteen over met microsoft? Zij maken gewoon een net zo goede console als die van Sony.
Ht is niet over met Microsoft, ik schijf het is over met het microsoft platform waarmee ik op het OS Wndows doel.
Hoezo is het over met Windows? Windows heeft nog nooit zo sterk gestaan als nu. Mede door het universeel maken van de verschillende platformen.

En dat is dan ook het hele doel hiervan. De ervaring naar elkaar brengen. Eenvoudiger te maken om zaken tussen apparaten te delen en productief te zijn. Om je games te spelen, onafhankelijk op welk platform je zit en tegen welk platform je speelt.

En als dat allemaal niks voor jou is, dan blijft de ervaring exact zoals die is.

Het spijt me, maar ik snap jouw kritiek hierop echt niet.
Het is in principe ook niet echt een console zoals vroeger meer. Het is een multimedia systeem. Je kan nu toch ook al YouTube en Netflix kijken en muziek luisteren?

Multimedia valt gaming ook onder.
Dan hoort het geen console meer te zijn. En zou het niet meer met de PS4 vergeleken worden.

Het hele punt is juist om lekker op de bank te gamen. Of ik ben te oud aan het worden en kan niet tegen veranderingen? Want in mijn ogen blijft het nog een console/home entertainment systeem zoals psx toen der tijd waar je muziek op kon afspelen en vanaf ps2 films.
Gewoon oud of the xbox denken, en je ziet dat de huidige consoles in principe al PCs zijn. Om een game console ook als PC te kunnen inzetten (PC = productiviteit), hoeven er voor de fabrikant niet heel veel meer stappen te worden gezet.

Zelf zou ik het geweldige vinden dat je PC functionaliteit uit een dergelijk apparaat kan halen. Niet dat ik er op dit moment behoefte aan heb.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 17 maart 2016 11:03]

Dat kon toch ook met de MSX en de C64? Zijn we al zo door de Amerikanen beinvloed dat hun "Video Game Crash" nu ook al voor ons geld?

In Europa kwam de home computer juist in opmars, en daar hebben we veel van onze game developers aan te danken. Bij ons nam (hoewel wat voor mijn tijd, maar er zijn genoeg artikelen over geschreven) de home computer het gewoon over van de Atari Console. Nintendo kwam eigenlijk pas ook meer op gang in het eind van de jaren 80 niet in het midden.

En ja die sloten mensen gewoon op hun televisie aan en daar speelden ze gewoon een spelletje mee op de bank. (Werd hij eigenlijk alleen maar voor gebruikt, want het excuus van huiswerk erop kan je je kapot om lachen :D). Dat ze de Xbox in een Home computer zouden verandere (een MSX Box) zou ik jusit toejuichen, maar dan wel ook toestaan dat mensen kunnen coden als ze een Xbox Live account hebben (zodat ze geen registratie kosten meer hoeven te betalen).

Dat laatste zie ik MS niet zo gauw doen, maar het zou fantastisch zijn. :D.
My thoughts exactly.

Microsoft steekt enorm veel resources in dit UWP gebeuren, de volledige bedrijfsfilosofie is erop gericht. Toch blijft het een gegeven dat je ten allen tijde concessies zult moeten doen/accepteren, en dat er dus altijd een concurrent is die iets beter kan op een specifiek vakgebied.

Een spelcomputer is goed in het spelen van spelletjes, een PC is goed in content creation, een tablet is goed in content consumption en een telefoon is goed in het zijn van een mobiel platform voor een beperkte subset van al deze taken.

Het feit dat elk van deze apparaten elkaars functie over kunnen nemen betekent echter nog niet dat dat een logische vervolgstap is. Ik bekijk geen websites op mijn spelcomputer en ga dat ook niet doen. Daarvoor is al naar gelang de situatie een tablet of PC veel beter geschikt. Casual gaming doe ik dan wel weer graag op de spelcomputer, maar voor het serieuzere flight- of race-sim gebeuren ben ik dan weer aangewezen op de PC.

Uiteraard hebben al deze werelden raakvlakken, maar ze zijn er nog steeds niet in geslaagd de individuele sterke punten over te nemen. Zelfs als MS er in slaagt een 'perfect' soort continuum te maken (als je telefoon dezelfde snelheid en functionaliteit biedt als je PC), blijf je geconfronteerd worden met situaties dat je met je telefoon al bellend weg moet/wil lopen terwijl het onwenselijk is dat de continuum verbinding verbroken wordt.

UWP-apps zitten ook in die schizofrene spagaat. Ze moeten op elk platform te gebruiken zijn, en hangen dus per definitie aan elkaar van compromissen.
ch blijft het een gegeven dat je ten allen tijde concessies zult moeten doen/accepteren, en dat er dus altijd een concurrent is die iets beter kan op een specifiek vakgebied.
en op welk vlak is dat als ik vragen mag? IOS en Android nemen steeds meer zaken van Windows over waar Microsoft in het begin op afgekraakt werd. Hiermee doel ik op het snappen van apps op het scherm en zelfs hun Surface concept werd ook overgenomen door de concurrent.
Een spelcomputer is goed in het spelen van spelletjes, een PC is goed in content creation, een tablet is goed in content consumption en een telefoon is goed in het zijn van een mobiel platform voor een beperkte subset van al deze taken.
Ook daar ben ik niet mee eens. Sinds ik een xbox heb is mijn htpc de deur uit gegaan en sinds ik een SP3 heb is mijn ipad de deur uit gegaan. Mijn laptop heeft door de aankoop van de SP3 ook geen toegevoegde waarde meer.

Het is dus zeer persoonlijk of de filosofie van Microsoft (1 device dat goed is in meerdere taken) geslaagd is, maar ik ben in ieder geval zeer blij met de koers die Microsoft aan het nemen is.
Zelfs als MS er in slaagt een 'perfect' soort continuum te maken (als je telefoon dezelfde snelheid en functionaliteit biedt als je PC), blijf je geconfronteerd worden met situaties dat je met je telefoon al bellend weg moet/wil lopen terwijl het onwenselijk is dat de continuum verbinding verbroken wordt.
Misschien eens verdiepen in het platform voordat je het afkraakt? Continuüm kan prima draadloos. Tevens is Microsoft afhankelijk van de hardware en die is op dit moment niet krachtig genoeg. Net als de eerste Tablet van Microsoft met Windows XP geen succes was, de hardware was er nog niet 100% geschikt voor. Nu zie je juist dat het 2 in 1 tablet concept van Microsoft heel goed aanslaat en marktaandeel afsnoept van IOS en Android.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2016 09:09]

Continuüm is gewoon voor de massa niet interessant. Mensen zullen het 2!weekjes gebruiken en dan verdwijnt het continuüm naar de achterban omdat het voor de massa geen toegevoegde waarde heeft.

Vrienden van mij hetzelfde. Over de 20 man hebben Eem 950xl gekocht vanwege continuüm. Geen enkele van die 20 gebruikt t nog. Zoals ik zei. De normale consument zal continiuum nooit gebruiken.

Tja of je het afsnoepen kan noemen of gewoon mensen die een platform uitproberen. Feit blijft dat WINDOWS mobile nog steeds een verwaarloosbaar platform is en dat na 3 jaar.
Ik denk dat je je daarin best wel eens goed kunt vergissen. Vergeet niet dat Continuum nog geen jaar oud is en er dus nog een hoop te verbeteren valt. De software is nog niet optimaal, de hardware is nog niet krachtig genoeg en technieken zoals Miracast hebben nog wel wat verbetering nodig.

Maar om te zeggen dat het 'voor de massa niet interessant is', is een beetje zoals men 20 jaar geleden tegenover de mobiele telefoon stond. Leuk voor professionals die veel op de weg zitten, maar voor de massa niet interessant.

Denk een scenario waarin de latency van technieken als Miracast is teruggebracht tot enkele milliseconden en de techniek standaard in TV's en monitoren ingebouwd zit. Misschien nu nog niet realistisch, maar zeker niet technisch onmogelijk.

In een dergelijk scenario kun je dus gewoon wanneer je thuiskomt je mobiel in je broekzak houden, je TV aanzetten en met je bluetooth toetsenbord/muis combi ding je computer taken doen vanaf de bank. Of liever achter een bureau, ook geen probleem.

Dergelijke scenario's zijn geen sci-fi, alleen moeten de neuzen in de industrie 'even' dezelfde kant op staan. Dit kan een jaar duren, het kan tien jaar duren, maar Microsoft heeft hier een trend ingezet die over 10 jaar de wereld er wel eens heel anders uit zou kunnen laten zien.

Zo zie ik het in ieder geval :)
Denk zelfs nog meer. Een gsm die alles kan doen dat een simpele laptop ook kan (ik denk maar aan alle sales mensen die vaak de baan op moeten, mensen die dingen afleveren,...) een groot succes is eens het qua hardware/software goed zit.

Software zijn er nog verbeterpunten ja, maar vooral probleem is nu hardware. 3th party (schermen/tv's/...) moeten nog meekomen (miracast inbouwen)

Stel je voor een sales persoon dat niet anders doet als:
- excel
- acces
- Sap
- mailes sturen
- agenda bekijken
- bellen
- bij klanten gaan voor ppt's/producten te tonen/verkopen
Die klagen regelmatig dat ze constant hun laptop moeten meesleuren hier. Er zijn er al genoeg dat zeggen, waarom kan ik dit niet allemaal met 1 toestel (er hebben er al een aantal gehoord van continuum en ze informeren er vaak naar)?
Mijn antwoord: 1 hangt af van de werkgever (of hij het wil aankopen en eindelijk wil upgraden van W7 naar iets nieuws) en 2 hardware is voor mij nog niet ver genoeg.

Zou het niet superhandig zijn om 's morgens de auto in te stappen, werkaccount actief te zetten en vanuit de auto (handsfree offcourse) te bellen naar klanten, toekomen op het werk. Scherm aanklikken, gsm neerleggen op een bepaalde plaats, verder te doen op het grote scherm met emails, weer te vertrekken bij de klant. Toekomen, gsm aan beamer koppelen en ppt op scherm te projecteren, excel tonen, afbeeldingen tonen. Dan weer te vertrekken met juist allemaal 1 gsm. Uiteraard moet dan eerst nog randapparatuur voor handen zijn (en eventueel een kabeltje meenemen indien er geen gepaste randapparatuur aanwezig is)... klinkt mij ideaal. Zo heb je ook maar 1 kost om de zoveel jaar, niet altijd laptop en gsm afschrijven alleen gsm...
Daar heb je een tablet voor. Kun je tenminste ook je klanten nog iets fatsoenlijks laten zien op een normaal scherm, ipv een gebutste telefoon.
Lees eerst nog eens even wat Dmitrov zegt.
...Scherm aanklikken, gsm neerleggen op een bepaalde plaats, verder te doen op het grote scherm met emails...
Het is invullen voor de klant wat je doet. Microsoft geeft deze functionaliteit zodat je zelf kan kiezen hoe je het doet. Het argument "daar heb je dat of dat voor" is nou juist een nul-argument, omdat Microsoft dit stigma probeert te doorbreken.

Ik snap echt alle negatieve reacties hier niet. Microsoft neemt je niks af, je krijgt alleen de keuze hoe je het doet. Heb je geen zin in die keuze, dan blijf je het gewoon doen zoals je deed.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 18 maart 2016 09:20]

Ik snap echt alle negatieve reacties hier niet. Microsoft neemt je niks af, je krijgt alleen de keuze hoe je het doet. Heb je geen zin in die keuze, dan blijf je het gewoon doen zoals je deed.
Het punt is dat zowel UWP als Continuum als de heilige graal gezien wordt door veel Windows adepten. Voer je inhoudelijke gesprekken over de voors- en tegens van het platform, dan krijg je direct hiermee om je oren gemept. Hardstikke leuk en aardig, maar UWP staat nog in de kinderschoenen en met Continuum bereik je maximaal 10% van de markt. Daar ga ik geen WM10 toestel voor kopen, ik ken die loze beloftes van Microsoft intussen wel.
Maar nogmaals, maakt dat de bestaande ervaring minder?

En loze beloftes? Noem er eens een paar dan...
Continuüm kan zeker ook voor de massa interessant worden.
Echter zolang veel apps dit nog niet ondersteunen word het niets voor inderdaad de massa.
Denk bv. aan apps als Netflix en Plex, Skype ( weet nou ff niet meer of die wel of niet werkte 8)7 ).
Hoe mooi zou het zijn als deze werkte als je ergens op vakantie bent en je hoeft je telefoon alleen maar te koppelen aan de daar eventueel aanwezige TV en je kan Plex of Netflix kijken. Ik weet dat ik voor mijn dochters meteen de "held" ben...kuchkuch.... :P
Nee hoor. Daar wordt met UWP apps rekening mee gehouden.
Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Twitter of Deezer app.
Of andersom: noem jij eens een UWP app die in een spagaat zit.
" Ik bekijk geen websites op mijn spelcomputer en ga dat ook niet doen. Daarvoor is al naar gelang de situatie een tablet of PC veel beter geschikt. "

Dat is kip en ei verhaal. Blijkbaar heb jij geen geschikte spelcomputer. Maar zodra die spelcomputer extra feautures krijgt, is hij geschikt en zullen mensen er gebruik van maken. Op dit moment bekijk ik al vaak websites op mijn TV. Mijn android-telefoon kan ik als invoer en aanwijzer gebruiken. Het werkt soepel. Voor veel mensen is het acceptabel een beetje comfort in te leveren als je daarmee het aantal apparaten in huis kan beperken, vanwege milieuvoordelen en kosten. Een PC/laptop is een enorm veelzijdig apparaat, maar is duur (per jaar), kost veel stroom en is onveilig.
Je moet even verder kijken dan de xbox one. Er is volgens mij ook behoefte aan een xbox slim waarop je UWP apps kan afspelen, maar die kan je wellicht ook als tweede apparaat gebruiken om Xbox One content te streamen zoals sony ook doet met hun mini apparaat. Ben de naam even kwijt. Verder zou een Xbox One prima door bedrijven gebruikt kunnen worden als thin client, maar ook voor video conferencing icm Kinect. De medewerker kan in de spare time tussendoor even een spelletje doen als ontspanning. Zo staan er bij ons op kantoor wii's bijvoorbeeld. Maar goed, anders gezegd, je kan natuurlijk ook een willekeurige pc nemen met windows 10. Die kan dit ook allemaal, maar die kosten wellicht net allemaal iets meer onderhoud. Een xbox werkt gewoon.
Ooit schreef iemand dat de Xbox One groot zou zijn ... niets groot aan - gewoon normaal formaat. Elite editie j.l gekocht - loopt als een trein. Een Porsche heeft nu eenmaal power nodig voor zijn eigenschappen !

[Reactie gewijzigd door g_v_rijn op 17 maart 2016 13:32]

Groot is relatief. Een Intel NUC is van het formaat 4 op elkaar gestapelde cd's en de wat duurdere modellen zijn op de gpu na een stuk sneller dan een xbox one.

Ik zou iig geen desktop werk willen doen op een console met een mechanische hdd ipv een ssd. Ja je kan een ssd kopen voor je console maar als je zover wil gaan kan je net zo goed meteen die NUC kopen dan heb je iig iets wat probleemloos als je desktop apps gaat draaien ipv wat MS toelaat met UWP.
*Zucht* . Het is dus automatisch de bedoeling dat je een calculator krijgt en bankzaken gaat doen op je Xbox? Wel eens nagedacht dat Quantum Break/Rise of the Tomb Raider etc ook UWP apps zijn? Of wat dacht je van een UWP YouTube app, of Netflix? Plex, Kodi, Uitzending gemist etc etc.

Voor de ontwikkelaren van al deze apps betekend het nu een enkele app bouwen en daarmee WIndows 10/Mobile/Xbox One bedienen. Nu maken ze nog drie verschillende apps. Dát is het voordeel van UWP apps!
Dus je wilt geen informatie met MS delen, maar Google is prima?

Een Xbox die minder stroom verbruikt dan een PC is een minder logische keus dan een PC, die nog meer verbruikt? En een Intel NUC is nog logischer, terwijl je daar weer geen games mee kunt spelen?

De logica is ver te zoeken...

Ik ken overigens zat mensen met wel een Xbox op hun kamer, TV op het bureau en geen PC. Toch handig dat daar straks een Keyboard+Muis aan gehangen kan worden en UWP apps beschikbaar zijn. Extra functionaliteit zonder daar extra geld voor uit te moeten geven.. ik zie niet in waarom we daarover moeten klagen :)
Ik begrijp de logica ook niet van het klagen, ik heb ook de xbox one en die gebruik ik voor 1 ding: gamen.
Daar verandert dan ook helemaal niks aan, er komt functionaliteit BIJ.

Leuk dat er straks allemaal apps / programma's bijkomen, of ik het ga gebruiken? Ik denk het niet, maar ik ga ze ook niet aanklagen omdat ze mijn systeem uitbreiden, is toch alleen maar leuk / mooi?

Straks kan ik dus veel meer met mijn xbox one dan dat ik nu kan, echter zal ik maar 1 ding blijven doen: gamen.

Leuk om te gaan klagen en te zeggen dat je beter een NIC kan kopen etc, waarom zou ik dat doen?? Ik heb een desktop voor office / surf taken en een xbox one om te gamen, waarom zou daar nog een NIC of weet ik veel wat bij moeten komen?

Het is dus gewoon klagen omdat het kan, indien je geen xbox one hebt is het natuurlijk leuk om dat af te kraken ( althans ik weet niet wat er leuk aan is, ik kraak ook geen NIC, PS4, gameboy advance af omdat ik die niet heb ). Helaas zal dit ook niet veranderen, zodra er een xbox one artikel komt dan wordt het van alle kanten afgekraakt door mensen die geen xbox hebben maar wel een PC omdat een PC beter is, ik snap de logica totaal niet.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 maart 2016 08:55]

Muis en toetsenbord ondersteuning is vorig jaar al beloofd door Phil Spencer. Komt terzijde tijd.
Toetsenbord en muis zit er toch al in? Of is dat alleen bij de preview dashboard?
Moet er nog aan komen, ook voor preview members. Maar dit is vooralsnog voornamelijk bedoeld voor het streamen van PC naar Xbox. Maar het nut bij Windows Apps is natuurlijk overduidelijk.
Ik heb al wat toetsenbord tests moeten doen vanuit de preview app
Klopt inderdaad. Ik had eigenlijk alleen muis meoten zeggen... :)
Gezien mobieltjes bijna console kwaliteit games draaien en continum hebben denk ik dat je daar veel beter mee af bent.
Nu onderschat je consoles toch wel heel erg. Of je moet de psx bedoelen. Ik speel zelf nog wel eens een game maar zelfs de beste games komen grafisch nog niet in de buurt van een console.
Er zijn games die ps2 ports bieden in een hogere resolutie (denk aan de GTA series) er zijjnook games die zeker ps3 games evenaren uit de eerste generatie (denk aan real racing 3, infinity blade 3)

Ps4, xbox one zijn we inderdaad zeker nog niet. Maar met psx als norm schiet jij weer te ver de andere kant op ;)
Als je de uitschieters neemt wel. Maar je moet wel onthouden dat je nu de "bleeding edge" games neemt die voor de vlaggenschip telefoons gemaakt zijn. Als je uitgaat van een gemiddelde Windows Phone en ook kijkt naar de gemiddelde productiekwaliteit van de mobile games vind ik het nog steeds zwaar onderdoen voor een console.
Mobieltjed zijn al heel krachtig, maar de meeste games worden nog gemaakt om te draaien op de iphone 4s/5. Of je speelt een halve tech demo. Maat maak me maar weer wakker als een mobiele game eruit ziet als uncharted 4.

Maar ben benieuwd, zou je nu de pc versie van rise of the tomb raider kunnen spelen?
Muis en toetsenbord zou zeker voor spellen als call of duty ideaal zijn. Maar ja dat zou ook weer een groot voordeel zijn tegenover controllers.
Vind het al heel wat dat er dalijk ineens een berg aan apps bijkomen voor de xbox one.
Ze kunnen muis/keyboard bijna per game/app in en uit schakelen en natuurlijk kunnen ze dat als extra nog vanuit de games zelf doen (denk aan UT op de PS3, was 1 van de weinige games ooit op een console die wel muis/keyboard ondersteuning had). Games als FIFA of Rocketleague zou een muis/keyboard geen voordeel opleveren op 1 van de 2 kanten, die games zullen eerder komen dan andere games.
Het is een interessante situatie; spelers met muis en toetsenbord zouden gehakt maken van de andere console spelers. Dus het wordt niet ondersteund of je komt alleen pc spelers tegen op je XBox One. Veel meer opties lijken er niet te zijn.

Overigens is dat al heel lang bekend; het is de reden dat in het verleden servers nooit zowel console- als pc-gamers mengden. De toenadering van XBox -> PS4 gamers is ook interessant, maar heeft intrinsiek minder problemen.
Met de samenvoeging kunnen ontwikkelaars apps verkopen aan achttien miljoen gebruikers meer dan nu.
Tel daarbij nog het aantal Windows 10 installaties bij en in mindere mate Windows Mobile devices, dan moet dit aantal potentiele gebruikers toch dicht in de buurt van de Android App Store liggen.
Ik hoop inderdaad (en Microsoft waarschijnlijk ook ;)) dat als er meer en meer UWP apps beschikbaar komen voor PC, laptop, XBOX dat ook Windows 10 Mobile meer momentum en aanhangers gaat krijgen.
Ik vraag me af wat het samenvoegen van de Windows en Xbox Store zal betekenen voor de prijzen van de games op pc. Momenteel zijn die immers vaak goedkoper dan op console.
Er zijn maar weinig games te vinden in de Windows Store, dat daar nog weinig prijsverschil in zal zitten. De eerste 'echte' games in de Store zullen wel de UWP varianten zijn, waar vooralsnog de 2 games die uitkomen meteen speelbaar zijn op PC en Xbox, dat je niet echt een eerlijke prijsvergelijking kan doen.
Het is juist voor de 'echte' games dat ik me zorgen maak. Een AAA-titel kost al gauw 69.99 in de Xbox Store, maar is 10 tot 20 euro goedkoper te krijgen op Steam (en zelfs nog minder als je de key via een 3rd party seller koopt).

Ik vraag me af hoeveel bijvoorbeeld de UWP-versie van de nieuwe CoD gaat kosten als je die koopt op pc. Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat Microsoft de Xbone-gebruikers nog verder op stang gaat jagen door een UWP goedkoper aan te bieden op pc dan op de Xbone. Dat de prijzen van games op de Xbone gaan dalen tot pc-niveau lijkt me al helemaal een utopie.
Die prijzen zullen wel gewoon de 'geadviseerde' prijs gaan worden, net zoals een Origin of de PSN Store zijn prijzen hanteert. Dan is het ook enkel voor de console/combi spelers interessant, zij zijn zulke prijzen al gewend of krijgen dus 'gratis' er een PC versie bij. Voor Steam of 3rd party PC gamers zal UWP ook niet zo interessant zijn.

Nu kan je natuurlijk bij de XBO vrij van regio wisselen en kan je soms voor behoorlijk lagere prijs (tot soms zelfs PC prijzen) in een ander land de game kopen.
Ik ben benieuwd wanneer deze functionaliteit voor de preview builds wordt uitgerold. Hopelijk trekt dit ook meer ontwikkelaars aan om UWP apps uit te brengen.
Ben benieuwd hoeveel Microsoft zal toelaten voor de Xbox namelijk. Het is niet alsof de Windows Store zo super is, laat staan de apps zelf op het moment.

Zie hier een aantal die staan te springen en hun Pi2 de deur uit willen doen...ik zou zeggen succes. Van snel klein apparaatje die weinig stroom verbruikt naar een dikke energie vreter. Zijn er uberhaupt degelijke media player apps in de Windows Store? Ergens vraag ik me echt af wat Microsoft op dit moment wilt met de Xbox.
Goed nieuws! Wanneer de Xbox UWA ondersteund is hij natuurlijk veel breder inzetbaar dan alleen een spelletjes doos. Het zou toch geweldig zijn wanneer Kodi werkzaam wordt op de Xbox One. Dan heb je natuurlijk een beest van een mediacenter (natuurlijk, een beetje HTPC pc is tegenwoordig sneller) maar Kodi en een Xbox One komt aardig in de buurt qua mogelijkheden die ik op het moment wil benutten.

Weg met de Raspberry Pi 2, Welkom Xbox Kodi! O+

Je wanneer dit mogelijk wordt bijna er bijna een extra Xbox One voor aanschaffen ;)
Op dit moment is de Xbox ( ook de oude 360 ) al goed als mediacenter i.c.m. met Plex.
Echter hier moet je dan wel ergens een Plex server hebben draaien, het zou pas top zijn als je de Xbox kan gaan gebruiken als server voor in dit geval Plex.

Wat betreft eindelijk de ondersteuning voor UWA, dit is ook de reden voor mij geweest de Xbox aan te schaffen om meer te zijn dan alleen een spel Computer.
Voor mijn jonge kids is dit makkelijker in gebruik en met UWA krijgen ze nu ook meer toegang tot spelletjes en dergelijken voor hun leeftijd.
Een Xboxje One is flink krachtiger, wat is er mis met de temperatuur van en geluidsproductie van een Xbox One? Die van mij is muis stil en stroom verbruik valt wel mee, hij draai toch al in hybernate, al was het maar voor de updates, bovedien.... stroomverbruik.... pfffffffff, dat maken mijn zonnepanelen wel goed. Maar serieus, ik heb een One, Kodi er op een gaan.... Dan kan mijn Rpi die toch niet altijd even stabiel draait de kast in...
The Xbox one zit op bijna 75 Watt bij het streamen van en Netflixje. Ik zou toch echt de Pi houden als media bak. Heeft natuurlijk ook een veel hoger tweak gehalte ;)
Gevalletje lekker belangrijk. Ik gebruik liever native plex app en bekijk mijn tv via mijn xbox. Dat het stroomverbruik ietsje meer is neem voor lief. Tweaker gehalte is leuk voor mij, maar mijn vriendin boeit dat echt niet.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2016 15:49]

Oh heerlijk als de Xbox One ook Kodi kan draaien. Lijkt me helemaal top! Hoewel mijn Pi ook Kodi draait. Wellicht kan de One wel 4K aan?
Kan ik de Pi voor Retropie gebruiken. Super Mario World :P
Ik geloof niet dat ik recentelijk onderzoekjes heb gelezen of posts op GoT heb gezien van mensen die klagen over de temperatuur in huis als ze een console of game-PC aanzetten.

Het stroomverbruik is inderdaad wel verschillend tussen een Pi en een One; maar als je daarbij ook nog je versterker aanzet, je televisie aanzet, de (sfeer-)verlichting aanzet, eventueel de verwarming lekker op 21 graden hebt, dan denk ik wel dat je al een redelijk verbruik genenereert. Voor een film van 2 uur zal het prijsverschil tussen de One en de Pi enkele centen zijn bij de Eneco?

Als ik op centen moet letten, dan zou sowieso de uitgave voor een console van 400 Euro natuurlijk waanzin zijn; nog afgezien van de randapparatuur die ik net noemde.
Maar je kan ook de versterker uitlaten, je LED-verlichting aandoen en een trui aantrekken. Een beter milieu begint bij jezelf. Is nogal cynisch om het zo voor te stellen dat er geen verbetering in energie-verbruik mogelijk is.
"Xbox One zal deze zomer universele Winows-apps kunnen draaien"

Het is nog vroeg dus ik dacht: he, een nieuw soort app? Ik ken dat nog niet.
Maar het moet Windows-apps zijn. Aanpassen in TT?
Het is ook nog vroeg voor mij... Of zoals ik tijdens mijn tijd in Friesland heb geleerd, 'foar de kofje net eamelje' :z

Thanks iig, ik heb het verbeterd :)
Muahahah, so true!