DJI introduceert droneverzekering en reparatiedienst 'DJI Care'

Dronefabrikant DJI introduceert verzekering en reparatiedienst 'DJI Care' voor drones. Als een gebruiker de verzekering afsluit bij het bedrijf dan is de drone verzekerd van reparatie door DJI tot een maximaal bedrag, afhankelijk van het model.

De verzekering kan direct bij de aanschaf van de drone gekocht worden, maar kan ook later afzonderlijk worden afgesloten. Wanneer dit achteraf gedaan wordt, dan blijft de bepaling dat de drone een nieuw toestel moet zijn. Dit houdt onder andere in dat het toestel op het moment dat DJI Care wordt aangeschaft niet meer dan 48 uur geleden mag zijn geactiveerd. De dienst kan worden gekocht voor een halfjaar of voor een jaar.

De verzekerde waarde van de drone is gelijk aan de aanschafprijs. Het aantal keer dat de drone gerepareerd kan worden is niet gelimiteerd, maar het totaalbedrag aan reparaties mag niet boven de maximale waarde uitkomen. De verzekering is van toepassing als er iets misgaat met de besturing, als het signaal verstoord wordt, en als er iets onverwachts gebeurd.

DJI geeft aan eerst het aantal toestellen waarvoor de reparatiedienst kan worden afgesloten te limiteren naar de modellen die staan in de onderstaande tabel. Voor elk van de modellen verschilt zowel de prijs van de dienst als de verzekerde waarde, aangezien deze afhankelijk is van de aanschafprijs. De dienst is beschikbaar in de Verenigde Staten, het vaste land van China, en delen van Europa, waaronder Nederland en België.

Drone Prijs voor 6 maanden Prijs voor een jaar Maximale verzekerde waarde
Phantom 3 Professional €199 €299 €1199
Phantom 3 Advanced €149 €219 €899
Phantom 3 Standard €109 €159 €599
Phantom 3 4K €149 €219 €899
Inspire 1 v2.0 €549 €749 €3399

DJI Care

Door Jeroen de Vries

Stagiair

23-02-2016 • 15:13

26

Reacties (26)

26
26
20
4
0
2
Wijzig sortering
Eigenlijk is dit vrij jammer. Zo'n drone lijkt me erg leuk, maar ik maakte me zorgen over de verhalen dat ze wel op hol kunnen slaan en uit zichzelf blijven vliegen totdat ze crashen. Ik las echter dat je in veel van zulke gevallen wel een beroep kan doen op de coulance van DJI. Dat zal met de introductie van deze service vast niet meer zo makkelijk gaan.
Een beroep kan je doen, maar helaas zijn ze niet zo coulant. Mijn leverancier en verzekering hebben er vele uren werk inzitten om garantie te claimen en onderzoek naar mijn drone te laten doen. Maar DJI had op dat moment de prioriteit bij verkopen liggen in plaats van service verlenen.

Uiteindelijk is mijn drone vergoedt door mijn inboedelverzekering (tip), maar DJI heeft nooit een statement gegeven waarom ze niet tot garantie of onderzoek overgingen.
Dit is helaas altijd een probleem wat je met GPS drone's zal hebben. Al is dit meer user error dan de schuld van DJI. GPS waardes moeten altijd van te voren worden gecheckt en aangepast. Ook is de "Return to Home" knop niet bedoeld om altijd maar te gebruiken. Alleen in geval van nood.

Het klinkt heel lullig om te zeggen maar de horrorverhalen komen meer door domme piloten dan door fouten van DJI.
Mee eens. In mijn geval was de zonindex 1 op het moment dat ik vloog (ik vlieg maximaal bij 3). Ik vloog toen in ATTI-mode. Ineens viel tijdens het vliegen op een weiland een motor uit. De F550 begon te trekken. Vlak boven de grond heb ik de motoren uitgezet (scheelt schade bij het lande) en hij viel in het hoge gras van het weiland neer. Op de beelden hoor je ineens dat de motoren proberen te starten (de GoPro lag een meter van de rest af). Doordat ze op de kop in het gras liggen kunnen ze niet ronddraaien en begin het ineens te smeulen en te branden.
Ik was 3 minuten richting de drone aan het lopen toen ik ineens een rookpluim boven het gras uit zag komen.... het zweet brak me los.

De return to home is ook een functie die mensen te pas en te onpas gebruiken. Bij mij gaat hij gewoon landen indien er wat gebeurd. Ik loop er zelf wel heen.
Nou dat is normaal. Throttle uit helpt niet als autoleveling actief is.
Race drone ook een keer met harde wind en drift geland flipte die op zijn kop. Tja dan gaat die even extreem compenseren. En werd het een grasmaaier.
Nadeel van quad is dat als een motor uitvalt het geheel niet te stabiliseren is. Met hex of oct wel.
Het moment dat ik doorheb dat ik neer ga, disarm ik meteen(switch arming!). Hiermee kan je voorkomen dat je dure elektronica gaat slopen. Dan maar een gebroken armpje op de race hex, daar kunnen we wel mee leven :D
Mijn semi racer heeft de electronica intern zo ook de Lipo.
Acro mode zonder stabilisatie helpt ook. Geen "zij- wieltjes".
Alleen die mode is niet actief van 14 APM modes.
Stabilized
Holdposition
RTL

De GPS modes nog niet uitgeprobeerd.
Dat begrijp ik zo even niet, als de drone op zn kop ligt met throttle uit en autolevel aan gaat er toch niets draaien? (weinig zin het uit te proberen :+ maar bij het speelgoed spul gebeurd het elk geval niet)
En de inspire pro / black versies?
Heb zelf een inspire 1 v2.0 maar die repareer ik zelf wel indien nodig. Dit soort verzekeringen is meer indekking van domme bestuurders acties.. Bij een echte fail word een DJI ook kosteloos gerepareerd. Is allemaal uit de logs te halen of een accu of motor faalde.
Als dit nu ook onder de "garantie" valt is het gewoon een melkkoe.. Zelfde als mobieltjes en zo genaamde waterschade...

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 23 juli 2024 23:01]

De verzekering is van toepassing als er iets misgaat met de besturing, als het signaal verstoord wordt, en als er iets onverwachts gebeurd.
En hoe gaan ze dat controleren? Als ik met mijn stomme kop tegen een boom aan vlieg, ben ik gewoon zelf een pruts0r toch?
Dat is toch ook zo als je je auto met allrisk tegen een boom parkeert? Daarom is er de verzekering.

[Reactie gewijzigd door LiquiD-AciD op 23 juli 2024 23:01]

Voor een auto heb je een rijbewijs nodig (zonder rijbewijs kun je ook geen auto verzekeren).
Hiernaast zal de verzekering jouw schade niet uitkeren als blijkt dat je zelf tegen een boom aangereden bent door een verwijtbare reden. (alcohol, drugs, voorruit niet goed schoongemaakt, appen/sms'en bellen, geen APK keuring, etc )

[Reactie gewijzigd door Madshark op 23 juli 2024 23:01]

Voor een auto heb je een rijbewijs nodig (zonder rijbewijs kun je ook geen auto verzekeren).
Je kunt wel degelijk een auto verzekeren zonder een rijbewijs te hebben, alleen de (regelmatige) bestuurder heeft een rijbewijs nodig, en dat hoeft niet de eigenaar of verzekeringsnemer te zijn.
Dan gaat er toch iets mis met de besturing? Weliswaar niet tussen de controls en de drone, maar tussen jou en de controls ;)
Wat onder onverwachts valt.

Ze keren geen geld uit, waardoor het geen nut heeft om hem met opzet ergens tegen aan te vliegen.
Phantom 1 v2.0 moet denk ik een Inspire 1 v2.0 zijn. Dat is ook de versie van de foto.
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat na vijf keer Phantom in te tikken de zesde er zo bij langs is geglipt. Het is in elk geval verbeterd, bedankt!
Anders was de prijs ook wel erg duur!
Een phantom 1 is nog ongeveer 300 euro waard. Tegenover de inspire's 3000
Anoniem: 712393 23 februari 2016 15:17
Helemaal uitgedokterted hoe ze geen verlies maken.
An sich mooi dat er eindelijk een drone verzekering is, maar als drone bezitter (heb een phantom 3 professional) vind ik de voorwaarden net iets te vaag. Er is wel een flightlog beschikbaar in de drone, maar daar staat nooit voldoende in om overtuigend in alle gevallen te bewijzen dat er geen sprake is van menselijk falen.
Verzekeraars kennende gaan ze standaard uit van menselijk falen en moet jij met gebrekkige informatie bewijzen dat het aan de software danwel hardware lag.

Daarnaast is mijn ervaring dat negen van de tien keer het ook daadwerkelijk de schuld van de piloot is.

[Reactie gewijzigd door Ofthewell op 23 juli 2024 23:01]

Hhhhmmmm iets voor mijn buurman heb zijn drone laatst uit de lucht gehaald met luchtbuks toen hij met ding voor slaapkamer raam van mijn dochter hing met camera onder prul.
Drie jaar gewacht om deze comment te kunnen geven? Haha!

OT: Services zijn het nieuwe product. Deze verzekeringen lijken echter meer op een (betaalde) garantieregeling:
De verzekering is van toepassing als er iets misgaat met de besturing, als het signaal verstoord wordt, en als er iets onverwachts gebeurd.
Toch fijn altijd een luchtbuks binnen handbereik. Sterk water.
Gelijk heb je, weg met die dingen.
Gezellig buurtje ook 8)7
En nu maar hopen dat er een onafhankelijke verzekeraar op staat om dit ook t gaan doen.

Al heb ik met mijn yuneec q500+ niet zo veel issues als met de DJI Phantom's (of eigenlijk: NAZA multi's in het algemeen) toch zou een verzekering wel prettig zijn.

En de verzekering zou er dan dus ook moeten zijn voor pilot errors en GPS related problemen. Overige bug's en hardware faults vallen gewoon onder garantie zou ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door Dust2Dust op 23 juli 2024 23:01]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.