Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Uitgever Capcom maakt bekend dat de eigen studio in Vancouver hard op zoek is naar nieuw personeel, omdat de studio werkt aan twee nog onaangekondigde games. Waar de studio tot nu toe gebruikmaakte van een eigen engine, stapt het nu over op Unreal Engine 4.

De Capcom Game Studio Vancouver zoekt nieuwe medewerkers, kondigt de uitgever aan. Uit het overzicht van de beschikbare posities blijkt dat de studio werkt aan twee nog niet aangekondigde projecten. De personeelsadvertenties geven weinig details over de nieuwe games vrij, behalve dat het zou gaan om openwereldactiegames. De studio is vooral bekend van Dead Rising 2 en opvolger Dead Rising 3. Die laatste game verscheen eind 2013 en waar de studio sindsdien aan werkt, is niet bekend. Helemaal nieuw is de aankondiging niet. Er was al bekend dat de de studio aan een game werkt die buiten de Dead Rising-serie valt. Dat bleek begin 2013, ook toen uit een personeelsadvertentie.

Nieuw is wel dat de studio in Vancouver overstapt op Unreal Engine 4, waar het tot nu toe gebruik maakte van een eigen engine. De uitgever hoopt dan ook ontwikkelaars te vinden die ervaring hebben met de engine van Epic Games. Capcom Japan maakt momenteel al gebruik van UE4 voor Street Fighter 5. De overstap naar de Unreal Engine maakt het makkelijker om de nieuwe games op verschillende platformen uit te brengen. Dead Rising 3 verscheen in eerste instantie enkel voor de Xbox One, al verscheen een jaar later alsnog een versie voor Windows.

Dead Rising 3, Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Ik ben benieuwd, over het algemeen ben ik een voorstander van het gebruik van Unreal Engine 4, goed geoptimized en is in staat tot fantastische graphics.

Kan iemand mij vertellen hoeveel developers moeten afstaan aan Epic Games bij het uitbrengen van een spel gebouwd op Unreal Engine 4? Ik kan het zo snel niet vinden
nieuws: Epic Games biedt Unreal 4-engine in abonnementsvorm aan

"Epic Games heeft aangekondigd dat zijn Unreal 4-engine voortaan beschikbaar komt als onderdeel van een abonnement. Voor 19 dollar per maand krijgen game-ontwikkelaars toegang tot alle tools. Wel moet 5 procent van de opbrengst van uitgebrachte games worden afgestaan."
Oud nieuws, ondertussen is het abonnement geschrapt.
Voor de TL:DR mensen onder ons:

Alleen de $19,- per maand is afgeschaft. Je dient nog steeds wel 5% van de omzet boven $3.000,- gegenereerd door games die van de Unreal Engine 4 gebruik maken af te dragen.
How daar, vooral niet teveel initiatief nemen. Je moest zo maar eens zelf het antwoord tegenkomen... Op bijvoorbeeld de officiele pagina van de Unreal Engine. Wat de eerste plaats zou zijn waar ik zou kijken om een statement daarover na te kijken.
Dat vind ik niet veel geld, naar mijn idee lag dit percentage veel hoger. Hopelijk gaan er meer ontwikkelaars over op Unreal Engine !
Dat klopt niet helemaal meer, Unreal 4-engine is namelijk gratis te krijgen.

Het is niet meer een onderdeel van een abonnement.

Tim Sweeney on March 02, 2015
"Unreal Engine 4 is now available to everyone for free, and all future updates will be free!

You can download the engine and use it for everything from game development, education, architecture, and visualization to VR, film and animation. When you ship a game or application, you pay a 5% royalty on gross revenue after the first $3,000 per product, per quarter. It’s a simple arrangement in which we succeed only when you succeed."

De rest klopt nog wel :)
Als het goed is 19 dollar per maand (per licentie) + 5% winst na de eerste $3000 per kwartaal.
Die 19 dollar is inmiddels niet meer van toepassing. Alleen de royalty boven 3000 omzet nog.
Hoe ik het begrijp is het gratis wanneer het project voor het eigen bedrijf is voor promotie materiaal. Zodra het UE4 product aan externen verkocht wordt vragen ze 5% van de omzet wanneer het om een product gaat boven 3000,-.

Maar als je ontzettend veel omzet draait met één of meer UE4 producten zoals Capcom dan wordt er samen in overleg de kosten bepaald.

Je kunt het op dit moment gewoon gratis installeren.

[Reactie gewijzigd door taelon op 14 januari 2016 14:04]

Sammeki: Goed geoptimaliseerd.........

Ik gebruik UE4 op dit moment. Fantastisch programma maar wordt nog ontzettend hard aan gewerkt met veel updates. Er is nog veel waar aan ze werken.
Op dit moment werken ze aan verise 4.11 met het doel optimalisatie. Dit gaat om VR rendering performance, baking light information en overige features.
Ik vraag me dus af hoe grote Gameprojecten omgaan met de vele updates.

Ik zelf zit te wachten op betere VR support en features, maar die performance is ook wel nice.
Wel vet om te horen dat grote gamebedrijven het gaan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door taelon op 14 januari 2016 14:12]

Zeer goede beslissing dat Capcom hun eigen Panta Rhei engine laten vallen. De ontwikkeling van Deep Down zal hen veel geld gekost hebben en ze hebben er voorlopig niets mee bereikt.
Via-via heb ik begrepen dat de engine (en Deep Down) zo goed als dood zijn. Toch apart, de vorige engine die Capcom zelf maakte (MT Framework, wat weer een doorontwikkeling was van de Onimusha 3 engine) is toch een aantal jaren aardig gebruikt. Waarschijnlijk toch te veel hooi op hun vork genomen, Squaresoft heeft daar ook een handje van.
Toch jammer had graag een f2p co-op achtige dark souls game gezien, de beelden zagen er nog zo goed uit :(
Een gamestudio werkt aan een game maar het is niet bekend welke. Goh wat nieuwswaardig :X
Bijna elke gamestudio werkt momenteel wel aan een onaangekondigde game.
Het gaat er waarschijnlijk vooral om dat ze mensen zoeken en dat ze overgestapt zijn naar Unreal Engine 4, wat naar mijn mening dan wel weer nieuwswaardig is.
Wij willen deep down :(
oeps verkeerde locatie

[Reactie gewijzigd door taelon op 14 januari 2016 14:02]

Waarom zijn er zoveel game studio's in Canada?
http://venturebeat.com/20...o-game-company-in-canada/

[Reactie gewijzigd door hansg op 14 januari 2016 17:22]

Devil May Cry & Resident Evil Aub
( In de stijl van DMC3 & RE 4 als het even kan mag en mogelijk is :3)

Onimusha 3 Remake/ Vervolg zou ik ook geweldig vinden

(Breath of Fire/Dino Crisis ??? o_o)

[Reactie gewijzigd door Totoro88 op 14 januari 2016 19:08]

Kom eens een keer met een nieuwe lost planet!! Waren altijd prachtige games en na mijn idee ook unieke games. In robots tegen gigantische monsters vechten was altijd episch om te doen. Ik mis ze wel een beetje.... :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True