Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties

Dead Rising 3 komt op 5 september naar de pc. Dat blijkt uit de Steam-pagina van de game die vrijdag werd voorzien van de releasedatum. Daarnaast heeft ontwikkelaar en uitgever Capcom de minimale systeemeisen van de zombiegame vrijgegeven.

Fans van de game maakten zich zorgen dat het spel, net zoals bij de oorspronkelijke versie van de game voor de Xbox One, zou draaien met een maximale framerate van 30fps. Capcom laat nu weten dat er geen limiet is wat betreft het aantal frames, en dat het dus afhankelijk is van de hardware van de speler, al moet hier wel een bepaalde instelling in het menu voor geactiveerd worden. In twee video's laat Capcom zien hoe de game draait op een Intel Core i7-4770K in combinatie met een Nvidia GTX 780Ti in full-hd-resolutie terwijl de unlimited frames-optie aanstaat.

Gamers moeten voor Dead Rising 3 minimaal over een Intel Core i3-3220- of AMD Phenom II X4 945-processor in combinatie met een Nvidia GeForce GTX 570- of AMD Radeon HD 7870-videokaart beschikken. Aanbevolen is echter een Intel Core i5-4570-processor in combinatie met een Nvidia GeForce GTX 670 2GB- of AMD Radeon HD 7970 2GB-videokaart. Dead Rising 3 neemt 30GB aan opslaggeheugen in beslag.

Op een pc die voldoet aan de minimale systeemeisen, zal de game speelbaar zijn in lage settings op een maximale framerate van 30fps. Dead Rising 3 is een open-world-sandbox-zombiegame van Capcom die oorspronkelijk 22 november 2013 verscheen voor Xbox One.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

Deze game is op dit moment in de aanbieding op Steam tijdens de Steam Summer Sales.
Voor luie mensen zoals ik:

Dead Rising 3 - ¤37,49 (25% off Steam summer sale)
Eerste wat ik dacht, nu al in de Steam sale op de pc? zal wel geflopt zijn op de Xbox One als exclusief

Maar met deel 2 ook zeer vermaakt in coop, dus als er een mooi prijsje aan hangt zal deze aangeschaft worden
True! In co-op mode door het verhaal heen wandelen de gekste wapens bouwen en lachkicks bouwen. Heerlijk spel!
Overigens is dit spel het niet waard om te preorderen, er word nu al gesproken over een FPS lock van 30 die via de engine is gelocked net als need for speed rivals, waar het spel 2x zo snel liep als je de fps lockte op 60. ik zou eerst maar even de reviews afwachten en misschien een fix
Misschien wel handig om ook te vermelden in de nieuwspost: Capcom heeft aangegeven dat de game initieel hardcoded was voor 30fps. Bij de PC versie kan deze unlocked worden, maar er kan dan geen garantie gegeven worden dat de game helemaal goed gaat werken.
Bron: http://www.twitch.tv/capcomunity/b/537545864 @ 11:30
Denk dat dit inderdaad erg belangrijk is om te weten.

Wat ik helemaal slecht vind is dat er geen garantie kan worden gegeven of het werkt of niet. Minimale moeite doen voor een slecht port en ondertussen lekker cashen...
30gb! Dat is niet niks!
Ik ben nooit zoveel zombie games gespeeld is deze op een of andere manier speciaal en het proberen waard?
De laatste wolfenstein games was 48 GB en had niet eens multiplayer.
Games worden steeds groter en niemand die weet waarom.

Textures blijven laag (of worden door de engine zwaar gedownscaled) audio kwaliteit lijkt niks beter te worden games worden niet veel langer.

Wolvenstein was ongeveer 9 uur wat 2x zo lang was als call of duty ghosts die er ongeveer evengoed uit zag maar meer variërende textures had en ok nog eens een multiplayer had die de helft van de game grootte in beslag nam.
Dus van de 30 gb dat ghosts was is bijna 15 gb de multiplayer.

Dus blijft er 15 gb over dus als je het simpel bekijkt en je verdubbeld het heb je 30 gb en blijft de vraag waarom wolfenstein nog 18 gb groter was.,
Uncompressed AUDIO om kopieer gedrag tegen te gaan!
Als dat zo zou zijn werkt het lekker maar niet heus.
Alleen kopende mensen zouden wederom benadeeld worden omdat ze ook nog eens een grotere harde schijf nodig hebben.

Downloaders hebben toch vaak al ruimte zat. Zo hangt er bij mij 6 TB aan.
Game engine, maps, audio etc neemt allemaal héél weinig ruimte in.
De grootste is en blijft textures, die slurpen GB's als onbijt.

De kwaliteit van textures blijven inderdaad wat hangen in de meeste games maar dat komt ook omdat VRAM is blijven hangen net zoals het gewone ram geheugen. Wat dan ook weer terugkomt dat veel games nog op X86 moeten kunnen draaien en je dus met een harde limiet zit van 4GB.
Je kan dus wel veel verschillende textures hebben, immers die kunnen uitgeladen en ingeladen worden maar als je hoge kwaliteit textures hebt dan loop je meteen tegen die limiet aan. Maar de overstap naar only x64 games is goed op gang en dan zal die kwaliteit van textures terug omhoog gaan.

Is natuurlijk ook een verhaal van HDD's die spotgoedkoop zijn en op Blu-ray discs kan je zo tegen de 50GB zetten. Er is dus geen enkele motivatie meer om een game "klein" te houden naar diskpace toe. Gevolg:

- textures staan niet meer compressed op de HDD (maakt de laadtijden iets aangenamer maar kost heel veel diskspace)
- aantal verschillende textures is heel hoog, vele worden amper gebruikt ingame.
- in plaats van textures te downscalen staan ze in verschillende kwaliteiten opgeslagen. Je hebt dus dezelfde textures pakweg 3 keer: low, medium & high.
Je zou enkel de high kunnen nemen en deze on the fly downscalen maar dit kost rekenkracht & aangezien diskspace geen probleem meer is, is er geen reden meer om dit te doen. Weliswaar vreet dit diskspace als geen ander omdat je feitelijk meerdere keren heel die texture libary hebt staan.
Heb hem nog niet zelf gespeeld maar wel al een aantal uren streaming (kijken) achter de rug en ziet er echt wel vetjes uit om te spelen...!
Ook wel net iets meer humor / vrijheid & variatie als Dead Island (die ik ook wel goed vind)
Persoonlijke mening dan eh ;-) maar zeker het proberen waard ja
Dat is niet echt veel spelingsruimte:
  • minimaal: GTX 570
  • aanbevolen: GTX 670
Kun je niks aan de grafische instellingen veranderen ofzo?
Kijk naar het filmpje. Op ca. 2.:05min zie je ingame menu's voorbij komen, met grafisch settings.
Ik zie het nu inderdaad. Je kan vrij veel aanpassen zelfs. Dan kloppen die systeemeisen toch niet?
Alleen al omdat je verschillende vormen van AA kan kiezen zou het gat tussen minimaal en aanbevolen systeemeisen groter moeten zijn dan de gegeven videokaarten.

Wel geweldig dat ook deze game SMAA aanbiedt. Die heeft de performance van FXAA en de scherpte (van textures) van MSAA. Ontwikkeld door een developer bij Crytek en 3 Spaanse studenten.

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 20 juni 2014 14:01]

Jawel, maar je moet het anders bekijken. Deze game schaalt alleen naar boven toe (>30 fps) en niet naar beneden. Dat betekend dat je minimaal een Xbox One performance moet hebben op je PC. Gezien de overhead (op PC) / specifieke optimalisatie voor Xbox One klopt een GTX570/HD7870 wel ongeveer (Carmack heeft het ooit over een factor 2 gehad).
http://steamcommunity.com...ons/0/522730535829776687/

Er is een hele discussie geweest over de performance van DR3. Nu zijn er eindelijk beelden & bewijs dat je met veel meer capaciteit veel meer frames kan genereren. En zoals elke publisher natuurlijk zegt "het kan de stabiliteit beinvloeden".
een 570 als minimum?
De meeste games hebben deze nog steeds als recommended staan :O
Komt dit door het grote aantal zombies want de graphics in het algemeen zijn niet spectaculair.
Nee. Komt door dit:

Port vanaf next-gen console. Je hebt in verhouding altijd een PC nodig die 1.5-2x de console in kestie is om de games hetzelfde of beter te draaien dan de consoles in kwestie. Al zou je met 2x de XbOne toch wel 1080p 60fps verwachten :9
De games worden steeds veeleisender.... :X
Gelukkig maar :) stilstand is achteruitgang.
Consumenten toch ook?

Het is mooi als je spel schaalbaar is, maar je zult toch een ondergrens moeten trekken. Dit spel is voor de Xbox One ontworpen en nu naar de PC geport. Dan is het natuurlijk lastiger om achteruit te gaan, dan dat je van begin af aan met een lagere ondergrens begint.
Dat lijkt nu even zo omdat het natuurlijk al een next gen console game is. Over 2 jaar of minder is dat allemaal niet meer zo erg want de pc blijft natuurlijk wel doorontwikkelen qua hardware waar de console stil blijft staan. En 30 GB, tja zal ook wel een hoop film en geluidsmateriaal tussen zitten...
Fick jah :D wat heb ik veel plezier en lachkicks gehad aan deeltje 1 en 2. Lekker free-roamen deze keer?

Wel een beetje veel damage wat die funky gast kan dealen.
Het is een complete open wereld, hij kan zoveel damage aanrichten omdat hij level 50 is :)
Niet op gelet :) Ossuuummmmm, open wereld is wel een welkome afwisseling na 2x in een winkelcentrum rondgebanjerd te hebben :)
ugh weer echt zo'n japans vechtsysteem, valt nog mee dat er niet killer combo in beeld komt te staan of blauwe lichtflitsen als je met the speed of light een vuistslag geeft.
https://www.youtube.com/watch?v=ZFK9-Z6ubRc :)
On stage at the Microsoft E3 2014 press conference, Capcom just announced *deep breath* Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha. The add-on, which features up to four player co-op as Nick, Annie, Frank and Chuck, allows players to cosplay as favourite Capcom character and execute super moves, pick up power-ups and engage in bonus stages. Released as part of Capcom 31st anniversary celebrations (?), Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha is available to download now.
Voor zover ik weet alleen voor de Xbox One maar niet geheel zeker.
haha dat is op en top Japans hehe, wist niet dat het nog erger kon
Wat verwacht je dan van Capcom? :p
O, dan moet je even kijken naar Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha Prime (ja dat is serieus, het is DLC).

[Reactie gewijzigd door LOTG op 20 juni 2014 14:07]

Daarvoor moet je de laatste DLC spelen van DR3
Arghhh, ik zou deze zo graag willen spelen op de PS4. De xbox one komt er ooit nog wel, maar nu nog niet.
Het valt me op dat bij de controller controls de oude Xbox 360 wordt afgebeeld, of wordt de Xbox One controller nog niet ondersteund op Windows?
http://majornelson.com/20...controller-available-now/

Je kan een controller van een One nu wired (dus met de USB-kabel) aan een PC hangen en de drivers installeren om te gebruiken.

Of de rumble/force-feedback correct werkt, betwijfel ik. De algoritmen voor rumble tussen de 360 en One zijn dusdanig veranderd dat ik vrees dat niet alle developers dit al in hun games hebben gecodeerd/gepatcht.
Bedankt voor je antwoord, maar dus nog niet draadloos als ik het goed begrijp?
Ziet er leuk uit, hoop dat ie net zo leuk wordt als Dead Rising 2. Heb echt in een deuk gelegen van die hilarische wapens en wapen combo's die je kon maken. De drill bucket blijft toch wel mijn favoriet. _/-\o_

Zo te zien kan je de controls nu ook ingame instellen. Groot nadeel van de pc versie van deel 2 was dat je de controls moest instellen door het editen van een txt bestand.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True