Dead Rising 3 - Zombies slachten op de Xbox One

Uitstel

Uitstel

Dat Microsoft heeft besloten om de Xbox One dit jaar niet meer in Nederland en België op de markt te brengen is niet alleen vervelend voor Microsoft en de Nederlandstalige gamers, de maatregel treft ook sommige uitgevers flink. Zo stak Capcom zijn nek uit door Dead Rising 3 voor de Xbox One te reserveren en ervoor te zorgen dat de game tegelijk met de console in de winkel ligt. Dat wil zeggen dat Dead Rising 3 in november in de winkel ligt. Alleen niet hier, want zonder console heeft het weinig zin om de game aan te schaffen.

Je moet dus nog even geduld hebben voordat je zombies kunt afslachten in de fictieve stad Los Perdidos in Californië. Met de verhuizing van Fortune City naar Los Perdidos komt er ook een nieuwe hoofdpersoon, in de vorm van Nick Ramos. Niet dat je veel merkt van de verhuizing, zoals je ook weinig merkt van de sprong in de toekomst; Dead Rising 3 speelt officieel 10 jaar na de gebeurtenissen in Dead Rising 2. Ook Los Perdidos ziet eruit als een standaard Amerikaanse stad. Al zul je uiteraard wel merken dat de game op een Xbox One en niet op een Xbox 360 draait.

Rampgebied

Los Perdidos is dus een beetje een saaie stad, maar wel een gedetailleerde saaie stad. Het is een stad in verval en dat wordt door de makers mooi in beeld gebracht. Er is een onverwachte uitbraak van het virus dat mensen omvormt tot zombies, waardoor Los Perdidos tot rampgebied is verklaard. De overheid heeft de stad van de buitenwereld afgesloten en als er niet op tijd een andere oplossing wordt gevonden, gooit de regering over een kleine week een 'organische bom' op de stad, die alle levensvormen wegvaagt. Dat is pijnlijk voor de resterende bewoners die niet besmet zijn met het virus, zoals Nick Ramos, de nieuwe hoofdpersoon. Nick is automonteur en van dat beroep heeft hij gedurende de game veel voordeel.

De nieuwe hoofdpersoon Nick Ramos