Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 145 reacties

Provider Robin Mobile komt met nieuwe abonnementen met een hogere downloadsnelheid en zonder datalimiet. Robin biedt standaard onbeperkt sms-en en bellen. Het nieuwe verschil in prijs komt voort uit de maximale down- en uploadsnelheid van de bundels.

Het goedkoopste abonnement, Robin Entree, biedt voor 14,95 een maximale downloadsnelheid van 64kbit/s en is daarmee alleen bedoeld voor chatten. De snelste variant voor consumenten gaat via 4g en biedt een maximale downloadsnelheid van 15Mbit/s voor 49,95 per maand. De zakelijke tak van de provider bood twee abonnementstypen en daar komt nu een derde bij: Robin Klein Zakelijk. Klein Zakelijk kost 29,95 en levert een maximale verbindingssnelheid van 1Mbit/s.

De bestaande abonnementen zijn in snelheid aangepast. Zo biedt Robin Junior nu 400kbit/s in plaats van 64kbit/s en Gewoon Snel is verhoogd van 800kbit/s naar 1Mbit/s. Robin Heel Snel verdwijnt. Abonnees van deze dienst worden geüpgraded naar Robin Super Snel met een maximale verbindingssnelheid van 8,2Mbit/s. Tegelijkertijd wordt Super Snel vijf euro goedkoper.

Robin Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN. Elke gebruiker krijgt 50MB per maand gratis internetgebruik binnen de EU. Datasnelheden zijn per week naar boven toe bij te stellen door bundels in te kopen. Trouwe abonnees krijgen per maand 100MB binnen de EU om mee te internetten.

Abonnement Snelheid Prijs (euro)
Robin Entree 64kbit/s 14,95
Robin Junior 400kbit/s 19,95
Robin Gewoon Snel 1Mbit/s 29,95
Robin Super Snel 8,2Mbit/s 39,95
Robin Pijl Snel 4G 15Mbit/s 49,95
Robin Klein zakelijk (ex. btw) 1Mbit/s 29,95
Robin Zakelijk (ex. btw) 3,6Mbit/s 39,95
Robin Zakelijk 4G (ex. btw) 15Mbit/s 49,95

Alle Robin-abonnementen maken gebruik van 'onbeperkt'-bundels voor bellen en sms in Nederland

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (145)

Wat is Nederland toch gruwelijk duur zeg met mobiel internet!
Hier in Frankrijk heb ik 4g 50gb met onbeperkt sms, mms en bellen (vast&mobiel) binnenland en onbeperkt bellen (vast) buitenland, inclusief 30 dagen exact hetzelfde als ik reis in het buitenland (per kalenderjaar), voor §15,95
Voor een land waar de kosten voor aanleg en onderhoud veel lager liggen worden de prijzen bij jullie kunstmatig enorm hoog gehouden.
Even opgezocht omdat ik toch wel benieuwd ben naar de prijzen en in hoeverre het interessant is om een andere simkaart te hebben. Free abo kost §19,99/mnd en komt met:
  • Voor nu veelal 3G via Orange netwerk (3GB data).
  • 4G met dekking van 60% in grote steden via 2600 MHz (50GB data). Vanaf april worden ook plekken voorzien van 700 en 1800 MHz LTE.
  • In praktijk merk je er weinig van als je meer verbruikt dan de 3GB op het 3G netwerk van Orange.
  • Gratis data (max 3 GB) tijdens roaming in Europa en enkele landen daarbuiten, max. 35 dagen per jaar.
  • [Tethering is toegestaan./li]
Hmm.. toch maar even afwachten wat de prijzen doen straks als roaming tarieven verdwijnen waarmee in praktijk heel Europa open ligt voor alle providers...
Dat hab je bijna goed, maar enige precisie op je post:
-Als je een 4g telefoon hebt, dan heb je 50gb data, zonder onderscheid tussen welke verbinding je gebruikt. (een keer verbinden via 4g en je limiet wordt automatisch aangepast)
-Waar het eigen netwerk geen dekking heeft zit je idd op Orange maar daar zie je verder niks van en het heeft dezelfde datalimiet
-Als je vast internet van dezelfde provider gebuikt dan betaal je §5 minder voor mobiel (max 2 abbos)
-60% in de grote steden is onzin, ik woon in een dorpje met +/- 2000 inwoners en er is 4g, en ook in de dorpen in de omgeving vaak. Dat was wel het geval maar het netwerk breidt op het ogenblik ontzettend snel uit.

Nou is die 50gb veeels teveel, het is onlangs verhoogd van 20gb naar 50gb en het is imo gewoon marketing. Ik gebruik heel veel internet stuff en die 20 heb ik nooit gehaald...

Edit kaartje:
http://reseau.mobile.3g.free.fr/free-mobile-map.php

[Reactie gewijzigd door Knutselmaaster op 11 januari 2016 21:30]

Zou dat betekenen dat als roaming charges staks helemaal afgeschaft moeten worden, je met een Frans abo ook in NL beter af bent? Dan kunnen al die NL-providers wel inpakken namelijk...
Tsja of je woon + post adres moet in hetzelfde land zijn als waar je het contract afsluit.

Volgens mij is het ''onmogelijk'' om in het buitenland een contract af te sluiten terwijl je daar nergens geregistreerd staat?
Ik betaal zelf 22euro voor onbeperkt 4G in Engeland inclusief roaming in Frankrijk e.d. (tot 25GB/maand). Helaas valt Nederland er niet onder :p
Ik betaal 14 eur voor onbeperkt 4G+ data en snelheid bij KPN.
Dus tja, beetje afhankelijk hoe slim je zelf geweest bent.
Markt = vraag/aanbod.
Onbeperkt me dezelfde snelheden? Of onbeperkt in de zin van dat je snelheid drastisch omlaag gaat...
Nee oud abbo; Onbeperkt internet je hele leven lang zolang je abbo loopt.
210mbit down, 47mbit up, samsumg s5/s6.

Soms wel 20gb er doorheen, snelheid blijft altijd max, ideaal.
Ja ik heb ook nog zo'n abonnement, zakelijk zelfs. Alleen wel al van een iets latere periode, ik betaal rond de 30 ex btw. Ook 4G onbeperkt (nouja, FUP, maar daar beginnen ze niet snel over te mekkeren). Is natuurlijk niet helemaal eerlijke vergelijking want de abonnementen van nu zijn niet meer zo royaal.
wow dat is wel heerlijk, ik heb 4G+ 1GB daarna word me snelheid verlaagd maar geen extra kosten. Maarja ik had weer flinke korting op m'n mobiel.

betaal hetzelfde als een sim-only abo met 4G+ maar de telefoon koste me meer dan de helft minder ^^

Zelf verbruik ik op m'n mobiele device vaak niet meer dan 1GB. Terwijl ik genoeg muziek luister via de radio over het mobiele netwerk. Maarja wanneer ik onbeperkt heb zal ik wifi nooit meer inschakelen ^^
Pfft, ik heb nog een oud "onbeperkt" abonnement van Telfort met FUP. Daar hanteren ze als "gemiddeld gebruik" 259MB. Als je meer dan 2590MB verbruikt krijg je een dreig sms over afsluiten bij 3x, terwijl dat volgens de telecom wet niet mag.
Maar dat krijg ik ze niet aan het verstand, evenals dat voor onbeperkt met FUP anno 2015 2,5GB wat aan de magere kant is. Maar ja, als ik abo openbreek ga ik 50% meer betalen voor hetzelfde...

Samengevat: ik ben erg jaloers op alles onbeperkt voor 14 euro. Maar zelfs voor een speciale aktie vind ik dat erg royaal Hoe heb je dat geflikt? Dit kan bijna geen abo zijn die ze standaard op de website hebben staan!
Klopt, Three UK kaartje :-) ook 25 GB in Scandinavie, US, Spanje ...
Alleen mag of kan je geen hotspot maken...
Kunstmatig? Heb je de terugverdientijd van die 4G frequenties hier niet gezien?

Een absoluut belachelijke sigaar uit eigen doos van de Nederlandse staat.
Ze bieden zelf zo hoog.

Kwestie van tijd voor het goedkoper is om in het buitenland een abo af te sluiten en gewoon in NL te gebruiken. Zeker een internationale provider als Vodafone (T-Mobile NL staat te koop) zal waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een tarief voor heel (west)-Europa gaan hanteren.
Waarom zouden ze dat doen? Er is volgens mij nog niets dat er op wijst dat dat gaat gebeuren. In tegendeel, de nieuwe wetten zijn zo ingericht dat exact dat vookomrn mag worden...
Dat is inderdaad echt een heel groot verschil. Was dit een actie of normaal tarief?
Normaal tarief, en ondertussen bij meerdere providers gelijkwaardige abbos te krijgen, maar dan wel met wat minder bandbreedte.
Hoe is het 4G bereik in Frankrijk?
Om een goede dekking te krijgen moet er geÔnvesteerd worden dit zit ook in de abonnementen verrekend. Als Frankrijk een goede 4G dekking heeft kan ik het prijsverschil niet verklaren.
BTW e.d. zal vergelijkbaar zijn.
Dat hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je woont, maar het wordt heel snel uitgebreid. Vooralsnog is 4g vooral in en rond steden en anders H+
Even onder ons welke provider heb jij dan? Ik zit er met Orange toch flink boven.
Die kosten gaan echt nog wel hard omhoog als de providers realizeren dat ze niets verdienen. In veel andere landen is data ook gewoon duur nog.
Als ze niks zouden verdienen waren ze daar al achter. Kans dat ze dit doen om mensen verslaafd te maken aan 4G en alles onbeperkt om vervolgens de prijs omhoog te gooien, nah ik weet het niet..

Daarbij is Frankrijk in meer opzichten voordeliger, niet alleen het mobiele abonnement. En zo slecht doet Frankrijk het niet op gebied van de economie..

De Nederlandse overheid staat er dan ook extreem om bekend dat het een groep graaiers zijn. Volgens mij is de belasting nergens zo hoog, niet alleen op producten maar ook de wegenbelasting..

Laat mij maar lekker op een Belgische snelweg rijden met verlichting dan een donkere weg in NL. Qua bestrating is BelgiŽ over het algemeen ook gewoon goed.

Nah alles kan hier goedkoper, maar waarom? Mensen betalen toch gewoon de hoofdprijs indien er geen keuze is :P
BelgiŽ ook. Had met mobile vikings 10GB bundel voor 5 euro. In NL betaal je gauw tien keer zoveel, voor 5 euro krijg je weinig meer dan 500MB.. :/
Dan is prepaid van KPN nog goedkoper dan de entree van Robin.
Ook echt onbeperkt, gebruik het al tijden. Zelfs een muziekstreampje op 64kb/sec gaat prima met 128kb/sec.

https://www.kpn.com/prive...ndels/internetbundels.htm

KPN Onbeperkt Online (128 kb/s)
Onbeperkt MB's (128 kb/s) § 7,50

EDIT:

Geen FUP, maar oneindig veel MB's vlgs saldo checker.
http://i.imgur.com/czrQFMK.png?1

[Reactie gewijzigd door ockelz op 12 januari 2016 09:46]

Als ze dat nou als sim-only abonnement zouden aanbieden zou het inderdaad aantrekkelijk zijn.
Prepaid is toch in wezen sim only? En als jij elke maand opwaardeert, heb je de facto een abonnementje.
Wel ook altijd rekening houden met de details. Zo maken ze in hun vergelijkingstabel (op kpn.com) vergelijk tussen Megabytes en kilobits. Je zult er maar overheen lezen ;)
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Megabytes zijn die dingen die je over het algemeen op je harddisk ziet staan, megabits zijn de dingen die je in snelheidsmetingen ziet. Het heeft te maken met het verschil tussen bits en bytes. 100mbit = 12,5 megabyte (factor 8, want 8 bits = 1 byte).

Het verschil wordt aangeduid met hoofdletters. Als het mťt hoofdletters geschreven wordt dan gaat het over bytes, met kleine letters dan gaat het over bits.

In de tekst van KPN staat:
"KPN Onbeperkt Online (128 kb/s)
Onbeperkt MB's (128 kb/s) § 7,50"

Hier staat dus128 kiloBIT per seconde met onbeperkte megaBYTEs dataverkeer, wat wilt zeggen dat je 128 / 8 = 16 kilobyte per seconde als maximum downloadsnelheid krijgt. Dat is ongeveer gelijk aan twee 56K-modems of ťťn ouderwetse ISDN-centrale.

Als je alleen muziek wilt luisteren dan kun je zoals hierboven gezegd prima de 64 of 128 bits muziekstream luisteren, maar dan moet je niet nog andere dingen gaan doen want dan krijg je problemen met je verbinding (lag / ruis in je muziek ivm te weinig lijncapaciteit).

Het is dus leuk, maar je haalt er niet mee in huis met wat je met een gemiddeld anders abonnement mee in huis haalt. Wees daar gewoon bewust van als je de keus maakt om over te stappen.
Onbeperkt heeft beperkingen un data echt onbeperkt niet.
Dure prijs want onbeperkt is volgens de voorwaarden wel onbeperkt maar niet onbeperkt achter elkaar en je bent gelimiteerd tot het gebruiken van de simkaart in enkel een mobiele telefoon/tablet. Dat is wel heel erg bagger (imho). Zodra je iets in de trant van Internet of Things toepassingen zou willen doen hoef je in elk geval niet naar Robin Mobile.

[Reactie gewijzigd door stverschoof op 11 januari 2016 18:50]

Vind het best aan de prijs voor een sim-only met een niet heel ruime "FUP" (of hoe je de beperking na een vast aantal MB's ook wil noemen).
Ik zat een maand zonder glasvezel dus heb naar Robin Mobile gekeken om de maand te overbruggen. Was er nog bijna ingetrapt ook nog.:
…cht Onbeperkt
G……N VERRASSINGEN
Geen kleine lettertjes of addertjes onder het gras
Er is dus wel degelijk een Fair Use Policy vanaf de 5 tot 10GB afhankelijk van je abonnement. Iets wat je bij iedere andere mobiele provider ook gewoon krijgt. Het mooiste is nog wel de tegenspraak in dezelfde zin in de FAQ:
Ja, er is een Fair Use Policy bij Robin Mobile. Het gebruik van de SIM kaart in hoeveelheden MB’s, SMS of MINUTEN is echter ten allen tijden onbeperkt, echter dient dit binnen de perken van normaal en gemiddeld gebruik te blijven.
Prima dat ze virtuele provider willen zijn, maar ga niet mensen misleiden. Ik ben op ze ingegaan met de belofte van echt onbeperkt internet volgens de definitie van onbeperkt in het Nederlands woordenboek, en voelde me misleid. Geen onzin van "we weten allemaal dat onbeperkt niet echt onbeperkt is."

[Reactie gewijzigd door Cilph op 11 januari 2016 16:06]

Ik dacht dat dit soort praktijken hartstikke verboden waren in Nederland. Zoniet, zou dat het wel moeten zijn.. schandalig.
En als ik nou met mijn bedrijf in the middle of nowhere zou zitten met een crap 2mbit adsl lijntje dan wist ik het wel, dan zou ik overstappen op die van 50 euro, heb je ook nog synchroon 15/mbit. Of mis ik hier nou iets?
Tethering is vaak uitgesloten contractueel (tot op zekere hoogte). Als je je bedrijf er aan knoopt kun je wel eens problemen krijgen.

Het moeilijke is echter, hoe controleren ze dat, want in den beginsel mag de provider niet kijken naar de data die jij verstuurd.
Tethering is niet uitgesloten bij Robin Mobile

LEES

Zie; "Heeft Robin Mobile een fair use policy?"

[Reactie gewijzigd door MvZeeland op 11 januari 2016 15:31]

Maar computers/laptops dan weer wel. Uit de algemene voorwaarden (gelinkt bij het stukje over de fair use policy):
Het is niet toegestaan om de SIM kaart te gebruiken in apparaten zoals modems, dongels, routers, aparte streaming audio en video apparatuur, Wi-Fi-apparatuur, Mi-Fi apparatuur, laptops, computers, enz. Dit wordt gezien als misbruik en kan leiden tot het opzeggen van de overeenkomst.
Edit:
...en nog een kleine stukje verder (in hele grote letters):
Het mobiele netwerk is niet berekend en/of bedoeld voor extreem of excessief datagebruik of ter vervanging van een vaste breedband internetaansluiting.
Correctie: Bron is niet de algemene voorwaarden, maar de pagina Gebruik

[Reactie gewijzigd door ImaPseudonym op 11 januari 2016 15:54]

Dank voor de aanvulling!

De simkaart mag je niet in deze apparaten stoppen, dus met andere woorden moet je je telefoon of tablet als modem blijven gebruiken.

Overigens kan je dat technisch omzeilen door een smartphone/tablet met CDC ACM support te nemen en de usb koppelen aan een open/dd-wrt routertje..

bron
Maar als je tethert (? wij hebben getetherd? wait wut? (werkwoord: Tetheren) ) gebruik je toch ook de SIM? je hebt hem niet fysiek in het apparaat, maar je gebruikt het wel.
Het is niet toegestaan om de SIM kaart te gebruiken in apparaten
Gebruiken = gebruiken.. ook zonder de sim in een ander apparaat te doen

edit: Thnx DrBreakalot :D

[Reactie gewijzigd door DarkUnreal op 11 januari 2016 20:37]

Er staat
Het is niet toegestaan om de SIM kaart te gebruiken in apparaten
Als ik mijn telefoon op mijn bureau heb liggen is mijn SIM-kaart naast die apparaten.
Neemt niet weg dat gebruik ter vervanging van de vaste lijn nog steeds niet is toegestaan. Een enkele keer gebruiken om je download iets te versnellen lijkt wel te mogen.

Het is tethert en getetherd trouwens :)

[Reactie gewijzigd door DrBreakalot op 11 januari 2016 18:40]

Je mag niet je mobiele internetverbinding op je mobiele telefoon of tablet, langdurig op een maximale downloadsnelheid aan hebben staan. Bijvoorbeeld voor het downloaden van zware bestanden, films, TV kijken, etc en/of het gebruik voor mail-, web-, game-, chat-, torrent- of andere serverdiensten. Hiermee belast je het mobiele netwerk onevenredig waardoor netwerkproblemen (congesties) kunnen ontstaan. Ook beperk je daarmee het gebruik van het mobiele netwerk voor andere gebruikers.
Staat op diezelfde pagina. Weliswaar zijn dat niet de algemene voorwaarden, maar wie heeft er zin in om het te proberen, en er dan over te gaan steggelen als ze moeilijk doen? 8)7
Of ik volg het niet helemaal of er is hier iets vreemd aan de hand.
Een mobiel is toch net zo goed een apparaat? Is dit niet gewoon in principe het gebruik van de sim kaart illegaal maken zodat je een fair use policy af dwingt (omdat je toch al fout bezig bent) zonder het een fair use policy te noemen?
Maar als je de simkaart in de telefoon stopt en dan tethered is er volgens deze voorwaarden zo geen probleem
Tethering is bij wet toegestaan via net neutraliteit;

Tot 2012 was tethering vaak niet mogelijk of toegestaan door providers. De tethering-functie op de iPhone werd door T-Mobile volledig geblokkeerd. Doordat in Nederland in 2012 Net Neutrality in de Telecomwet is opgenomen, is het blokkeren of verbieden van tethering in Nederland vanaf dat moment niet meer toegestaan.

bron: http://www.telewiki.nl/Tethering
Tethering werd op de iPhone als feature geblokkeerd niet op het netwerk van T-Mobile. Je voorbeeld heeft dus niks met netneutrality te maken.
Werd ja, dat klopt.. maar net neutraliteit heeft dit verboden.
Ik kan gewoon rustig tethering gebruiken.
Staat los van elkaar
Juist niet omdat voorwaarden nooit een wet mogen overrulen.
De wet gaat ten aller tijden boven algemene voorwaarden.
De wet gaat over het netwerk, niet over features van je toestel. Een 3310 kan ook niet tetheren.

Tmobile heeft die niet vrij laten geven bij Apple toen der tijd

[Reactie gewijzigd door GrooV op 11 januari 2016 22:53]

Toen der tijd niet nee.. maar sinds 2012 is het gewoon verplicht toe te staan.
Na 2012 mag je gewoon tethering gebruiken.
Onzin, simlocks zijn toch ook nog steeds toegestaan. Op een telefoon met KPN simlock kan je niet internetten met een andere provider. Heeft ook niks met net neutraliteit te maken
Je mag een telefoon simlocken ja, maar tetheren is ook iets anders dan simlocken... iedere provider moet ook na 1 jaar verplicht het toestel simlock vrij maken.

Simlock is ook geen data signaal, tethering is dat weer wel.

[Reactie gewijzigd door Imade op 12 januari 2016 13:44]

Ik geef het op
En dan verbieden ze ook nog eens het gebruik van een MiFi-router.

Ik mag toch zelf weten, wat ik met mijn data doe? Of die nou in een router, smartphone of appliance terecht komt, dat komt toch allemaal op hetzelfde neer?

Snap dat men denkt dat het data verbruik daarbij harder aan zal tikken als bij een smartphone gebruiker, maar daar is een FUP in dat geval toch voor?
Die voorwaarde is valn kpn uit niey van robin.... Denk eens logisch na?
Dat het eigenlijk niet gewenst is dat je hier PC's e.d. op gaat aansluiten. Ik geloof dat ze je de toegang dan blokkeren en je het kunt vergeten.
Dat mogen zij niet meer doen inzake net neutraliteit.
Netneutraliteit heeft daar niets mee te maken. Dat gaat over voorrang verlenen of juist afknijpen van verschillende soorten verkeer. En dat gebeurt hier niet.
Dit is een contractuele kwestie.

Edit na lmade's reactie, leermoment, onder diensten verwachtte ik alleen VOIP en Netflix om maar wat te noemen, maar tethring wordt ook als dienst gezien.
Als dat gebeurt, geldt netneutraliteit voor alle nieuwe internet- en telefoonabonnementen vanaf 1 januari 2012. Voor bestaande abonnementen gaan de nieuwe regels pas in vanaf 1 januari 2013. Vanaf die datum mogen telecomproviders geen diensten als tethering of voip meer blokkeren. Inmiddels hebben alle telecomproviders al strenge datalimieten ingevoerd om te voorkomen dat het dataverbruik groeit.
nieuws: Europees Parlement: providers mogen geen diensten blokkeren
Vandaar dus ook dat andere landen veel ruimere datalimieten hebben?

[Reactie gewijzigd door ADQ op 11 januari 2016 18:57]

Fout... je mag netwerk verkeer op geen enkele wijze voorrang verlenen... staat letterlijk in de tekst.

Tot 2012 was tethering vaak niet mogelijk of toegestaan door providers. De tethering-functie op de iPhone werd door T-Mobile volledig geblokkeerd. Doordat in Nederland in 2012 Net Neutrality in de Telecomwet is opgenomen, is het blokkeren of verbieden van tethering in Nederland vanaf dat moment niet meer toegestaan.

bron: http://www.telewiki.nl/Tethering
Vaak heb je in de middle of nowhere ook geen volledig 15/mbit verbinding.

Wat ik me wel afvraag is of dat de 4G link die gelegd wordt vanaf de mast naar je ontvanger wordt gedowngrade naar 15mbs of ergens tussen de mast en ISP?
Tussen mast en ISP, anders maak je het radio netwerk ook minder efficiŽnt voor andere gebruikers.
Wat het radionetwerk minder efficiŽnt maakt voor andere gebruikers, is inherent aan de geolokale bandbreedtes van de torens - en alleen dat. Als ze snel internet verkopen, moeten ze het ook kunnen aanbieden, en niet de gebruiker de schuld geven van gebruik waar hij/zij recht op heeft.
Het ging erom dat als een provider de snelheid afknijpt tot bijv. 15 Mbps, het slim is om dat te doen op IP-niveau, en niet door het verlagen van de transfersnelheid op radioniveau. Als je dat laatste doet dan verlaag je ook snelheden voor andere gebruikers omdat je dan de totale capaciteit van de mast verlaagt. Doe je het eerste, dan beperk je juist de hoeveelheid van de totale capaciteit die die ene gebruiker kan gebruiken.
Dank!

Dat voelt echt als Gigabit LAN maar op een ADSL 2Mbit WAN :'(
Hangt er een beetje van af, als er voldoende 4G dekking zou zijn zou dit uiteraard mogelijk zijn. Echter zijn er natuurlijk wel andere mogelijkheden..
Vaak heb je ook geen vast IP en geen NAT. Verkeer intern doorzetten wordt dan dus ook al niet mogelijk.

Wel vreemd dat er tegenwoordig geen geen knappe 3/4g verbindingen te krijgen zijn op plekken waar alleen ADSL is.
Nou wat je waarschijnlijk mist is het feit dat de snelheid na een aantal GB drastisch omlaag gaat. Dit miste ik ook namelijk.

Op het toen duurste abonnement lag die beperking op iets van 5 GB. Verre van "onbeperkt" dus.
Dan is Simpel mijn inziens nog steeds goedkoper.

Beetje slechte reclame post.
Leuk dat Simpel, maar je mag wel extra betalen als je over je data bundel gaat.
Bij T-mobile gaat bijv. je data naar 64 kbit/sec en betaal je niks extra :)
Kun je gewoon vast zetten dat dit niet gebeurt.

Simpel is nog steeds goedkoper, en volgens mij simyo nog goedkoper.

Ik betaal gewoon 12,50 voor onbeperkt bellen en 1G aan data zonder aanbieding.
Wij betalen op het werk bij T-Mobile 20 euro, onbeperkt bellen en sms'en en 3 gigabyte internet. Maargoed ik kom nooit verder dan 1 gigabyte per maand..

Excl. btw overigens :)

[Reactie gewijzigd door Sander_Aerts op 11 januari 2016 16:01]

Die prijs krijgen jullie waarschijnlijk omdat jullie groot inkopen.
Valt mee, hebben maar 4 nummers
Nee. Ik heb dit abonnement ook af kunnen nemen, zakelijk, eenmanszaak: Stel Samen Zakelijk, 3 GB, onbeperkt bel + sms en 300 min bellen in EU - gebeld worden in EU is gratis. Was aanbieding tot 31/12.
Bij Simpel, ook op T-Mobile netwerk, kan iedereen op dit moment voor 20 euro onbeperkt bellen/sms krijgen (=aktie) met 3GB data.
Tot dat er sport is wat je niet wil missen en je bent weg.
Nou ik heb even geluk dat ik geen sport kijk, en als ik het niet zou willen missen zou ik wel thuis blijven ipv van op een mini schermpje te gaan zitten kijken
Ook als er ff geen wifi is is robin ideaal.
Jij bent van het type "lekker op je eigen schermpje kijken op iemands anders verjaardag ?"

Kort van stof dus ;)
Ja, zou bij Simpel op 30 euro totaal incl. uitkomen. Niet slecht!

En gewoon altijd snelheid.
Op dit moment zie ik die prijs niet terug op de website. Ik denk dat je nog een ouder abonnement hebt? Ik zat voorheen ook bij Simyo, dat was toen heel goedkoop. Nu net de overstap naar Tele2 gemaakt (vanaf volgende maand gaat het abo in). Voor mij was dat nu een van de goedkopere met 1 maand opzegtermijn en ook 4g.

Als de prijs er nog wel is, kan je dan een link of selecties die je doet geven?
Nee, deze is net twee weken geleden omgezet omdat ik ergens over belde en er op geattendeerd wat dat ik 25 euro betaalde in plaats van 12.50.

De actie van 7,50 kon ik niet aan meedoen maar dat vond ik totaal niet erg want dit is gewoon klantenservice!
Simpel is nog steeds goedkoper, en volgens mij simyo nog goedkoper.
Nee, ik zit bij Simyo en die is duurder.
Voor 1GB data betaal je 9 euro en de minimum belbundel is 5 euro voor 100 minuten.
toevallig omdat ze nu een aanbieding hebben tot eind deze maand. Normaliter betaal je gewoon voor een bel bundel. Overigens is die aanbieding, 10euro voor 1gb en onbeperk sms/bellen wel met een kantekening: je gaat een abonnement van 24 maanden aan.

Robin mobile is onbeperkt in alles, je kiest alleen zelf je snelheid.
Het is duur en traag voor wat je betaald. 15mbit/s bij 4g. Tmobile kpn zitten daar ver ver boven
Het is traag, ja dat is zeker waar. Maar of het duur is zal aan je verbruik liggen. 15mbit/sec is grofweg in de praktijk 1.5MB/sec. Dan kan je in een uur toch al snel bijna 5.5GB downloaden. Als je dus heel veel download, dan is het ineens niet zo duur meer.
Juist als je heel veel download is het ontzettend duur, een kennis van mij had het duurste abonnement en is door Robin Mobile eruit getrapt na 2 maanden omdat hij iedere maand 25gb gebruikte. Dat noemen ze dan onbeperkt |:(
Hij heeft dus 2x (50 euro?) betaald? En daarvoor 50GB verstookt?

Wel vervelend maar zeker niet duur, 2 euro per GB :)

Of heeft hij wel voor een jaar betaald oid? Dan moet ie simpelweg achter zn geld aan ;)
2 euro per GB is HARTSTIKKE DUUR.

Ik kan terabytes aan data per maand binnenhalen over mijn landlijn en dat kost dan iets van 2 euro per honderden GB.

Het is wellicht goedkoop in vergelijking met andere abbonementen.. maar dat zegt iets over de slechte staat van mobiel Internet.
Uhm we hebben het uiteraard over telefoonlijnen, en uiteraard in vergelijking wat er te krijgen is :)
Onzin zit nu op 68 gig... Voor deze maand. zeker een dongel gebruikt? Gewoon via snel toestel teteren dan haal je volle snelheid.

[Reactie gewijzigd door bluegoaindian op 11 januari 2016 15:54]

Nee, hij gebruikte gewoon zijn iPhone als hotspot.
En hoezo zou het onzin zijn? Dat is wat Robin Mobile hem verteld heeft, hij had teveel data gebruikt en daarom werd het contract gewoon gezellig opgezegd, en er is alleen maar gebruikt van gemaakt doormiddel van zijn iPhone.

[Reactie gewijzigd door Mixpower op 11 januari 2016 16:05]

Ik verwacht dat het probleem ontstond bij "zijn iPhone als hotspot". Is hij hier vervolgens met een laptop oid aan verbonden geweest?
Dat klopt maar het is niet 'echt' onbeperkt...

Heel misleidend dit, overal adverteren met 'echt onbeperkt' maar dan wel een fair-use-policy toepassen, ik citeer: "Ja, er is een Fair Use Policy bij Robin Mobile. Het gebruik van de SIM kaart in hoeveelheden MB’s, SMS of MINUTEN is echter ten allen tijden onbeperkt, echter dient dit binnen de perken van normaal en gemiddeld gebruik te blijven."

Wat zijn de perken? Ik als extreme bandbreedte gebruiker zit ongeveer tussen de 20 en 40 TiB per maand en heb al enkele telefoontjes van KPN en Reggefiber mogen ontvangen om het extreme gebruik ten aanzien van de rest van het dorp..
Jeetje, waar haal je dat soort datavolumes vandaan? Speel je soms backupserver of ben je cloudprovider (klinkt moderner, komt op hetzelfde neer) of zo? Torrenten zal het niet zijn. Zo veel data krijg je nooit geconsumeerd tenzij het niet voor jezelf is en je een seedbox hebt staan.
24/7 een full HD Netflix stream open laten staan kost maar ~1,6 TB/maand. (5Mb/s * 2,6Ms/maand / 8b/B)
Vanuit mijn radioamateurhobby zou ik misschien nog enkele toepassingen kunnen bedenken die mogelijk een gaatje slaan van een paar TB in de maand zoals een breedband SDR online beschikbaar maken voor een groot luisterend publiek...
Maar anders... wow...
Ik draai inderdaad een backup server als replicatie voor alle camera bewaking systemen die ik aangesloten heb.

Daarnaast draai ik ook een Seedbox voor diverse linux distro's, als je eens wist hoeveel data dat me kost.. Maar goed ik ben een trouwe voorstander van opensource/GNU/GPL en de hardware draait al 24/7 dus waarom niet?
inderdaad we hebben het over mobiel gebruik, dus die snelheid is prima voor dagelijks gebruik, zoals surfen, youtube, muziek streamen etc etc.

Ik vind het onbeperkte belangrijker dan heel snel kunnen internetten op mijn mobiel en er na een paar dagen mijn bundel op te hebben van X gigabytes.
Eindelijk 4G snelheden! Het wordt virtuele providers die dergelijke dienstverlening op willen zetten zonder data limiet niet echt makkelijk gemaakt.

Het begint beter te worden, maar ik wacht nog met smart op de tijd wanneer de grote providers dit zelf gaan aanbieden.
4G met slechts 15Mbit/s zou ik niet Pijl Snel noemen.
Dat is het ook absoluut niet, maar volgens mij is het ook moeilijk om voor een partij als deze een goed contract met KPN af te sluiten. Dat zie je terug in de prijzen, snelheden en een vorm van fair use policy.

Het feit dat er nu stappen gemaakt worden richting 4G zegt me dat de grote providers mogelijk nu ook langszaam in de goede richting aan het stappen zijn.

Want zeg nou zelf: een datalimiet op je internetverbinding is zooooo 1995. Deze kartelafspraken moeten eens afgelopen zijn.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 11 januari 2016 15:28]

In o.a. Belgie is dit zelfs op de kabel nog aan de orde van de dag.
Wat is t nut van snelheid met 1 limiet van 2 gb :)
precies, met de huidige snelheden ben je theoretisch binnen 5 minuten door je datalimiet heen...

oeps, 20 minuten... verkeerd ingeschat.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 11 januari 2016 17:02]

Het is (vooral in de ervaring) een stuk sneller dan 20mbit 3G.
64kbit/s op maximale snelheid is nog maar ongeveer 300MB per maand. Voor 15euro kan je toch echt wel iets goedkopers vinden
Whoops, idd 20GB per maand. Maar dan nog is het niet echt een handig abonnement aangezien 64kbit/s behoorlijk onbruikbaar is

[Reactie gewijzigd door GrooV op 11 januari 2016 15:44]

Iets meer dan 20GB per maand bij 64kb/s

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True