Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Het Franse Quantic Dream, de studio achter Fahrenheit, Heavy Rain en Beyond: Two Souls heeft zijn nieuwste game Detroit aangekondigd. In de game nemen spelers de rol aan van een vrouwelijke andro´de in een futuristische versie van de Amerikaanse stad.

David Cage van Quantic Dream onthult de game op de Paris Games Week-persconferentie van Sony. De Fransman vertelt dat hij met de game zichzelf en spelers de vraag wil stellen wat het precies betekent om een mens te zijn. In de game nemen spelers namelijk de rol aan van een 'vrouw' die weliswaar een androïde is, maar desalniettemin beschikt over zelfbewustzijn en emoties. In beelden uit een eerste trailer van de game valt te zien dat de bevolking van Detroit de androïdes in ieder geval duidelijk minder dan menselijk vindt; de robots worden gebruikt als gereedschap en zijn her en der onderhevig aan mishandeling.

Detroit draagt de tagline Become Human en wordt exclusief voor de PlayStation 4 ontwikkeld. Zoals vaker met aankondigingen van dergelijke triple-a-games is er verder nog maar weinig over de game bekendgemaakt. De beelden uit de trailer zouden in ieder geval recht uit de engine van het spel komen. Daarnaast kan men ervan uitgaan, op basis van de eerdere titels van Quantic Dream, dat het verhaal een zeer prominente rol zal spelen in de game.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Dat komt omdat zij het ook is :)
Dat is wat ik bedoel. Had mijn reactie iets anders moeten verwoorden :P
Haha oh oke! Tof dat ze dezelfde acteur gebruikt hebben!
Precies waar ik ook meteen aan dacht, vooral die animaties lijken 1 op 1 daarvan over genomen
Heel mooi gemaakt, jammer alleen dat het exclusief is voor PS4.
De Xbox One is op grafisch gebied minder krachtig. Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Daarbij mag je blij zijn dat er exclusives zijn; dat weegt vaak mee om juist voor een bepaalde spelconsole te kiezen.

-edit-
Waarom krijgt dit een -1 ? De Xbox One is technisch inferieur aan de PlayStation 4. Weliswaar niet in gigantische getale, maar wel genoeg om in veel gevallen de resolutie terug te schroeven naar 900p.

Daarbij vind ik exclusives goed omdat ze voor de betreffende console geoptimaliseerd kunnen worden. Daarmee kun je het onderste uit de kan halen. PC gamers klagen tenslotte ook altijd over slechte console ports en zouden ook blij zijn met geoptimaliseerde games.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 27 oktober 2015 23:17]

De Xbox One is op grafisch gebied minder krachtig. Daar zou het mee te maken kunnen hebben.
Quantic dream is volgens mij een 2nd party developer studio van Sony. Ze hebben een contract waarin ze enkel voor PlayStation ontwikkelen. Dat is volgens mij de hoofdreden
Waarom zijn exclusives iets goeds? Veel mensen hebben geen geld voor twee of drie consoles, en moeten dus een keuze maken. Dan missen ze ook nog eens een aantal goede games (Halo, Uncharted om maar twee voorbeelden te geven).

Exclusives zijn vooral goed voor de verkoop van de consoles, die dan weer goed zijn voor de fabrikant van de console. Voor de consument voegen ze naar mijn idee weinig toe, behalve dat ze je meer kunnen kosten als je een enthousiaste gamer bent. Iets positiefs zie ik verder niet. Als er geen exclusives zijn, hoef je ook niet te bepalen welke console beter bij je past op basis van games, maar kan je het bepalen op basis van looks/functionaliteiten/accesoires en prijs.

De Xbox One zou het misschien niet aan kunnen, maar dan moeten ze maar zoals ze vaker doen, de resolutie naar beneden schroeven, naar 900p bijvoorbeeld. Een game als deze zou daarentegen wel uitermate geschikt zijn voor de PC.
Waarom zijn exclusives iets goeds? Veel mensen hebben geen geld voor twee of drie consoles, en moeten dus een keuze maken. Dan missen ze ook nog eens een aantal goede games (Halo, Uncharted om maar twee voorbeelden te geven).
Zal wel geen populair standpunt zijn, maar ik vraag me dan toch af: so what dat niet iedereen elke console kan kopen en dus ook niet elke game kan spelen? Dat geldt toch voor alles? De meeste mensen kunnen toch ook niet elk jaar naar Australie en naar Zuid-Amerika op vakantie, of 3 verschillende auto's voor de deur zetten? Door dat er verschil is in aanbod is er keuze en diversiteit, en kunnen ontwikkelaars zich focussen op 1 platform, en kunnen de platform houders investeren in de ontwikkeling van mooiere games die een selling point zijn voor hun systeem. Games maken zichzelf niet maar zijn extreem duur, exclusivity deals zijn een prima manier om een deel van het ontwikkelrisico af te dekken.

Lijkt me heel wat beter dan alleen maar eenheidsworst die 'overal' op draait...
De kosten van de development voor een game is de schuld van de uitgever/developer zelf. hier is een video over het probleem van de kosten.
Als alle spelconsoles exact hetzelfde aanbod hebben qua games heeft de minder goede console toch geen bestaansrecht meer ?
Sony is de uitgever, en het is juist goed dat het een exclusive is en niet een cross-platform titel die op geen enkel platform echt goed werkt... (dat is gewoon vaak zo)
Toch wel bijzonder... als Microsoft een timed exclusive uitbrengt (ROTTR) schreeuwt de hele wereld moord en brand. Just saying.
Alleen is deze game geen timed exclusive (zie ook heavy rain/Uncharted etc)
Bij Tomb Raider is het zo dat Microsoft gewoon veel geld op tafel legt om de PC/PS4 te benadelen... *dat is gewoon kinderachtig

en nee, je hoorde ook niemand over Quantum Break, Gears of War, Crackdown 3 of Sunset Overdrive. (dus dat is ook weer zo'n lulkoek argument)

[Reactie gewijzigd door stewie op 28 oktober 2015 04:33]

Het is niet zo dat Microsoft alleen de rechten heeft gekocht. Zonder Microsoft was Rise of the Tomb Raider er niet eens gekomen. Begrijpelijk dus dat ze die investering van miljoenen dollars, honderden development kits en vele manjaren technische ondersteuning terug willen verdienen.
heb je daar bewijs voor? ( -__-)
Agreed.. Heb na lang wikken en wegen voor de PS4 gekozen *ondanks* dat RotTR dan veel later komt..

Met als gevolg dat ik Quantum Break moet laten liggen :'(
Het is een keuzemogelijkheid.. Wees blij dat je dßt hebt.

En stiekum ben ik blij dat ik PS4 gekozen heb aangezien hun exclusives veel meer in mijn straatje dan die bij de XOne.

En de Úchte fanatieke gamers leggen echt wel geld apart om op alle platformen te kunnen gamen.
Heb je minder budget (yours truly incluis), dan moet je een weloverwogen keuze maken en soms een beetje balen.
Dit is gemaakt door een studio die altijd exclusives op de PS consoles maakt al sinds heavy rain, tomb raider is daar niet echt mee te vegelijken vanuit een multi platform uitgever die juist al sinds deeltje 1 op de PS is
Het komt eerder omdat deze studio alleen voor Sony ontwikkeld.
Mag ik je vragen wat het voor jou precies een ondermaatse ervaring maakt?

Ik vraag het omdat je zo specifiek het woord ervaring gebruikt. Ondermaatse graphics kan ik me iets bij indenken, maar voor mij is juist de ervaring (het onderuitgezakt op de bank, terwijl mijn vrouw lekker naast me een boek leest) precies de reden waarom ik een console beter vind dan PC gaming.

(Hoewel ik door Starcraft en Heroes of the Storm toch vaak gedwongen wordt toch maar op de pc te gaan, maar dan pak ik meestal toch maar de laptop zodat ik in ieder geval nog 'gezellig' beneden kan zitten)
Onderuit op de bank gamen met je lezende partner naast je kan toch net zo goed met een PC? Niet alleen desktops, zelfs gaming laptops van nu (met min. GTX960m en i7) zijn veel krachtiger, leveren betere graphics op hogere fps dan een console - en zijn daarnaast ook nog veelzijdiger in het gebruik (noem mij iets wat een console kan en een PC niet [behalve exclusives draaien ;) ] - en hoe staat het vice versa?) Gebruik is hetzelfde: koppelen aan de TV, een draadloze controller eraan hangen (of 2, of 4), en gaan met die banaan.
Ik zie ook niet echt de meerwaarde van een console - maar dat is natuurlijk persoonlijk.


O/t: geweldige trailer, lijkt me zo op het eerste gezicht een bijzonder boeiend spel.

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 28 oktober 2015 10:37]

Ziet er goed uit, maar niet vergeten dat hier "In Engine" staat, niet "Rendered on PS4".

Beetje het idee van Uncharted's cutscenes vs in-game.
Ik denk dat het mogelijk is omdat z'n game weinig snelle actie bevat en alles scripted is.
Nah, gewoon hele goede hoge kwaliteit assets in de engine laden en dat op flinke computers laten renderen, en voor de daadwerkelijke game lagere kwaliteit assets gebruiken, die het systeem "live" aankan. (zie zo ook Uncharted)
Ik denk dat als je de PS3 games van Quantic bekijkt dat dit niet het geval is, en er geen reden is om aan te nemen dat het op de PS4 anders zal zijn. Maar het zijn ook vrij beperkte games qua gameplay, dus men kan goed uitpakken op grafisch vlak; veel is scripted, beperkte camera-viewpoints, etc. Men had in 2013 als een op de PS4-gerenderde realtime techdemo; dus wat je nu in Detroit:BH ziet lijkt me redelijk in de lijn der verwachting te liggen :)
Games als Heavy Rain en vooral ook Beyond Two Souls hebben inderdaad wel bewezen dat QD grafisch zeer sterke games weet te maken. Van Detroit verwacht ik dan ook dat deze grafisch dicht tegen het bovenstaande filmpje zal weten te komen.

Ik heb Heavy Rain en Beyond Two Souls met veel plezier gespeeld, dus ik kijk al uit naar Detroit :) Ik heb Fahrenheit ook nog liggen voor de PS2, maar die heb ik helaas nooit echt ver gespeeld (ik heb dit spel pas gekocht toen ik al een PS3 had).

[Reactie gewijzigd door SToRM666 op 28 oktober 2015 11:06]

Quantic dream, bekend van de betere game stories. Vooral Omikron: The Nomad Soul, dat verhaal was epic. Deze klinkt ook erg goed, ben benieuwd
Oh ja, dat was ook een gave game! Kon in die tijd alleen die end-boss niet verslaan, helaas dus nooit uitgespeeld... Speelde David Bowie niet mee in die game?
Ooit nog eens opnieuw geinstalleerd op Win7, maar toen deed ie het niet meer 8)7
Jammer dat de PS3 nu steeds meer links blijft liggen.
De PS3 is denk ik wel klaar voor Sony. De meest eenvoudige remakes zijn al alleen op ps4 te vinden terwijl de ps3 ze makkelijk aankan. Ps plus heeft ook niets meer te bieden kwa titels. Je zou denken dat het geen probleem meer is om a-titels aan te bieden maar dat betekent minder drive om over te stappen van 3 naar 4. Wel jammer, ik ben hard mijn backlog aan het wegspelen en dan 'moet' ik ook maar eens current-gen worden..
Ik ben echt enorm benieuwd naar deze titel.
Beyond Two Souls komt ook naar de PS4 in remastered versie... Ook 1 die op de lijst gaat.

Het verhaal en gametype is volgens mij nog niet bekend, maar hij staat echt hoog op de lijst :P
Hoppa hier heb ik dus een ps4. Gran turismo sport, horizon zero dawn, uncharted 4, persona 5, dragon quest 11, no mans sky, dreams, ps vr star wars battlefront en natuurlijk fallout 4. Ik vermaak me komende tijd wel hoor :).
Fahrenheit, Heavy Rain en Beyond: Two Souls , allemaal in bezit, en blij dat er weer een nieuwe (movie-Game) gemaakt word. hoop dat het verhaal stevig in elkaar zit en diverse keuzes kunt maken ipv een single story based game.
Heavy Rain en Beyond: Two Souls waren beide epische filmische ervaringen, deze game gaat in de preorder zodra mogelijk!
Verwacht ik met de titel een remake van Detroit, de auto fabrikant tycoon game van 1993.

Deze dus... https://www.youtube.com/watch?v=hs0q3NpE1PM

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True