Detroit: Become Human Preview

Mooie opvolger van Heavy Rain

Door , 54 reacties

Techdemo

Het kan raar lopen. Het Franse Quantic Dream gaf in 2012 een techdemo vrij van zijn nieuwe engine. Het ging om een video die enkel bedoeld was om de kracht van de engine te laten zien, en dan vooral de mogelijkheden om gezichten op een realistische manier in beeld te brengen. Om die reden zette de Franse studio een android centraal, een vrouw met een menselijk gezicht en verder alleen mechanische onderdelen. Het ging om een android die in een fabriek in elkaar wordt gezet. Het was een indrukwekkende demo waar de studio veel aandacht mee trok. Het menselijke gezicht van de robot raakte kennelijk een snaar, want de studio kreeg regelmatig de vraag voorgelegd hoe het de android vergaan is nadat ze de fabriek verliet. Die vraag wil Quantic Dream beantwoorden in Detroit: Become Human.

Over het antwoord op die vraag had David Cage, het creatieve brein van de studio, helemaal niet nagedacht. Het was nooit de bedoeling dat er meer zou komen dan de techdemo, en het was dus ook nooit de bedoeling dat Kara, de android uit de demo, de fabriek zou verlaten. Ze was helemaal niet bedoeld als een personage voor een game. De vele reacties op de demo zette Cage echter aan het denken. Het was eigenlijk een heel interessante vraag die de fantasie van Cage in werking zette. Een vraag ook waar je makkelijk een game op kunt baseren.

Kara

Dus werkt Quantic Dream aan een game met Kara in de hoofdrol. Althans: het werkt aan een game met Kara in een van de hoofdrollen, want Detroit: Become Human kent geen eenduidige hoofdpersoon. Er zijn er verschillende en Kara is er daar eentje van. Hoeveel speelbare personages Detroit heeft, wil Cage niet loslaten, maar het zijn er minstens twee, zo blijkt uit de presentatie die Quantic Dream gaf tijdens de E3. Behalve met Kara kun je op pad met Connor, een android met iets andere taken dan Kara.

Detroit tijdens de E3 van 2016.

*