Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update 3.0 voor PlayStation 4 komt woensdag uit

Door , 71 reacties

De 3.0-update voor de systeemsoftware van de PlayStation 4 wordt morgen uitgebracht door Sony. De update voegt onder andere streaming via YouTube Gaming, clips delen via Twitter en Share Play & Broadcast met vrienden toe.

Sony meldt het aantal sociale functies van de PlayStation 4 uit te breiden. Zo zijn er straks Communities, die doen denken aan dezelfde functionaliteit bij Steam. Daarnaast komen er Events als officiële streams waar spelers zich vooraf voor kunnen inschrijven en hun consoles automatisch voor kunnen laten opstarten. Verder heeft PlayStation Plus woensdag zijn eigen afdeling waar spelers gemakkelijk kunnen inzien welke games het abonnement te bieden heeft op dat moment. Bovendien krijgen PS Plus-abonnees in totaal 10GB cloudopslag voor hun savegames.

Share Play & Broadcast zijn bedoeld voor twee gebruikers die over en weer de weergave willen delen. Met Share Play kan een speler op afstand het spel van de ander spelen, terwijl de ander meekijkt. Bij Broadcast werkt dat net andersom: de eigenaar van het spel speelt, en de ander kijkt op afstand, op zijn eigen PlayStation mee. Daarnaast wordt er ondersteuning voor png-screenshots toegevoegd, en is er een afdeling genaamd Live from PlayStation, waar de populairste broadcasts, clips en screenshots verzameld worden. Sony heeft alle aanpassingen en toevoegingen die morgen doorgevoerd worden, op een rijtje gezet op de PlayStation Blog.

Door Mark Hendrikman

Freelancer

29-09-2015 • 18:05

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
had liever dat ik een externe harde schijf kon aansluiten mijn harde schijt zit vol
vind ik bij de xbox one goed werken
Ik heb er zelf een interne 2.5" harde schijf in gezet van 2 TB.. niet zo moeilijk hoor..

Check: https://www.youtube.com/watch?v=g7qkVUbXVXc

Edit: Ik zei eerder 3.5 " maar dit moest 2.5" zijn.. sorry jongens.. :o

[Reactie gewijzigd door Alien8 op 30 september 2015 21:07]

3,5" inch, hebbie gedremeld dan? gaat toch maar een 2,5" in en dan nog maar tot een bepaalde dikte?
Er is 1 type 2TB van Samsung te vinden die past in de ps4.
Je kunt hem los kopen (maar dat is vaak duurder) of als externe schijf.
Bij 1 van de eerdere firmwares startte de ps4 niet op, maar dat is sinds 1.50 oid gefixt, kreeg te weinig stroom volgens mij.

Ik heb zelf de schijf uit deze behuizing gehaald, wel jezelf even informeren of ze inmiddels niet stiekem de interne sata aansluiting hebben verwijderd.
pricewatch: Seagate Backup Plus Slim 2TB Rood

Het gaat om deze schijf:
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB

Let op hij past fysiek ook in de ps3, maar die kan maximaal maar 1TB schijven aan (ik had er 2 besteld :( )

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 30 september 2015 09:15]

Deze zit nu in mijn PS4, 2TB: https://www.afuture.nl/productview.php?productID=1083512

Seagate 2TB Backup Plus Slim draagbare schijf, Zwart

2,5" sorry ik zei eerder 3.5" :o
niet moelijk maar jammer genoeg niet zo portable

ps heb ik mijn schijf uiteraard ook al vervangen maar bij mijn xbox is het gewoon usb3 schijfje eraan en klaar

even bij een maat, schijfje mee aanhangen en inloggen met mijn account en we kunnen spelen, geen re-downloads, alles onmiddellijk speelklaar

in mijn opinie, veel soepelere oplossing ( en veel uitbreidbaar , ondersteuning tot 16TB momenteel )
Je mag de schijf gewoon zelf vervangen, Sony heeft zelfs de instructies op hun site staan.
Hoop dat ze hun servers ook een snelheidsupdate geven. Met een 250Mbit glasvezelverbinding kan ik nog steeds niet op een avond een update van een paar gigabyte op tijd downloaden om er nog iets mee te kunnen!
Dit probleem heb ik ook gehad. Staat je router op UPnP of heb je je Playstation een static ip adres gegeven en de poorten handmatig geforward? Ik heb het laatste gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van! :)
Welke portforwards precies? En hoe kan een portforward wat te maken hebben met snelheid van downloaden van PSN?
Deze forwards: http://imgur.com/cwRhHF5
Zitten ook forwards bij voor GTA 5 en COD: AW.

Laat mij even weten of het helpt :)
Omdat niet alles HTTPS is, maar sommige dingen wel HTTPS nodig hebben.
Moet het niet gewoon geunblocked zijn voor de PS4? Het moet volgensmij niet een forward zijn.
Het wilt ook wel eens helpen om van DNS te veranderen naar die van google bijvoorbeeld.
Op mijn console scheelde dat ff 60mbit.
graag een screenshot met de speedtest op je ps4
Ik heb mijn PS4 in de DMZ van mn router gezet, geen last meer van NAT-problemen en downloaden gaat gewoon rap genoeg.
Dat kan ook, maar hangt de PS4 dan niet open aan het internet?
Jep, lijkt me geen wenselijke situatie om een apparaat open aan t internet te hangen.
Nee, dat is het dan zeker niet! Absoluut een afrader!
En hoezo is dat een afrader? Wat is het doemscenario wat je voor je ziet? Met een portscan komen bij een systeem uit die weinig services draait, geen open poorten om in te loggen, (nog) niet te exploiten, geen access naar de harde schijf, alleen een game console.

Dat je het niet doet naar je PC is begrijpelijk, maar niet maar je PS4? Beetje overrated imho.
Hoe betaal jij voor online content?
Met ideal. Maar ik denk dat je doelt op CC informatie? Die staat niet op de ps4 opgeslagen maar op de Sony servers. Vandaar dat je altijd nog een meer moet inloggen om bij je CC informatie te komen.

Zoals ik al aangaf zelfs met fysieke toegang kan je niet uitlezen wat er op de PS4 harde schijf staat. Deze is geencrypt, het is inmiddels bevestigd dat PS4 ook gebruikt maakt van ASLR wat het een stuk moeilijker maakt om kernel exploits te gebruiken.

Dus DMZ naar je PS4 kan geen kwaad, ze komen voor een blinde muur te staan met geen ingangen.

Pas als de ps4 gehackt is (nu alleen maar usermode) (en je hem zelf zou modificeren) zou ik het overwegen om de DMZ er af te halen maar zelfs dan is het nog wel veilig en zijn er makkelijkere manieren om achter je PlayStation network account gegens te komen.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 30 september 2015 12:10]

Het doemscenario is dat een aanvaller via de PS4 vervolgens onbeperkte toegang heeft tot jouw thuisnetwerk. Ik weet niet wat de PS4 onder de kap heeft qua OS, maar met een *nix shell erop kom je best ver.
En dat is nu net niet mogelijk. Als dat mogelijk was, was de PS4 al gehackt. Het is momenteel niet mogelijk om uberhaupt iets meer te krijgen dan usermode rechten. En dit is alleen mogelijk met fysieke toegang tot de PS4 zelf. En dit is nog niet eens genoeg om uberhaupt maar de content van de harde schijf te lezen. Ikzelf heb een PS4 test unit en zelfs die zijn nog zwaar beveiligd.

Trouwens de PS4 heeft en gestripte en basic en zwaar aangepaste van FreeBSD er op draaien.

Dus het doemscenario wat jullie allemaal voor jullie zien is gewoonweg niet mogelijk. Als een aanvaller zogenaamd het netwerk van die persoon binnen zou willen komen zijn er 1001 manieren om dit sneller te doen.
Ik verleng mijn Plus abbo altijd via de PS4 zelf ( met ideal ). Zit er niet op te wachten dat daar dan ook maar iets mee gebeurd.
onzin zelfs daarmee gaat je snelheid niet na max! gelieve een speedtest met je ps4 te doen en mij te laten zien dat dat zo is :D
Kijk eens aan: http://imgur.com/Enlia3h de download snelheid van de COD:AW update van vandaag! :)

Speedtest Playstation, best netjes: http://imgur.com/atcRl3P

Niks te klagen dus! :)
Haal zelf 100 Mb/s van de 120 op mijn PS4. Met een Linksys WRT-1900AC.
Dit is trouwens via kabel.
Nog iets speciaals hiervoor gedaan? Ik haal via kabelmodem (technicolor) bedraad op ziggo netwerk amper de helft van het 120/12 pakket.
Nee, niet echt. Gewoon alles standaard. Heb trouwens een Ubee EVW3200 beneden staan. WRT1900 boven.

[Reactie gewijzigd door Damianpsp op 30 september 2015 12:08]

Hmm toch maar is even na kijken dan als ik vrijdag weer thuis ben!
Zijn trouwens meer mensen die problemen hebben met die Technicolor modem.
@ https://chelloo.com/forum/index.php?topic=49771.0
Zal toch op zoek gaan naar een andere modem.
Je kunt heb probleem uitsluiten door ff een modem van een vriend / kennis / collega / buur te lenen, en dan te kijken welke snelheid je behaalt.
Hier werkt het modem prima. Ik haal met alle apparaten 120/12 behalve met de ps4
Ah, op die manier. Dacht dat je het op alle verbindingen bedoelde... 8)7
Speedtests op de PS4 zijn bij mij ook (ontzettend) langzaam.
Misschien kun je een ander modem proberen? Mijn oma zit ook bij Ziggo, en heeft een modem zonder router functie. Is standaard van Ziggo. Ze heeft trouwens een Asus AC51U router.
Haal ik ook gewoon 120 van de 120.

[Reactie gewijzigd door Damianpsp op 30 september 2015 22:35]

Speedtest zelf als ik hem.op pauze druk gaat ie ook weer FF snel wil graag je up en download speed zien thx!

Sorry zag die ander link nie

Ik haal zElf 70 a 80 maar aangezien dat wisselend is kan soms ook zijn dat ie net 1 MB haalt dus z'n download speed zegt weinig atm

Zal zsm mijn kant eens laten zien 200Mb internet en 70 a 80 halen met geluk....

[Reactie gewijzigd door killzonex op 29 september 2015 21:51]

Is bij mijn geval niet zo.
http://imgur.com/9xiWf5o
Gewoon een continue test, niet gepauzeerd.
Neej een speedtest snap ik dat gaat via je provider doe nu eens 5 testen via je ps4 dus bij netwerk instellingen van ps4 en doe daar die testen eens op

Als ik speedtest doe krijg ik 200Mb, doe ik een test op me.ps4 krijg ik 70 , doe ik nog eens test kan het 45 zijn de schommeling op ps4 is zo hoog dat we nooit via ps4 de volle snelheid krijgen.
Ah zo, ja heb ik ook ervaring mee. Die download testen op de PS4 zijn hartstikke langzaam. Stop je er 120 in, krijg je er +/- 60/70 uit... En dat op de kabel!
Precies dat bedoel ik algemeen bekend dat Sony zelf de snelheid beperkt heeeeel veel mensen die klagen :)
Als je UPnP goed zou werken dan zou je het laatste niet hoeven doen. Helaas is dat nog wel te wijten aan een brak modem, wat 90% van de provider meelevert
Ja precies, daarom heb ik het maar handmatig gedaan. Met UPnP werd ik er niet echt blij van.

Binnenkort maar eens kijken hoe het gaat met 200/200 van Telfort! :*)

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 29 september 2015 21:24]