Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties

De multiplayerbèta voor Call of Duty: Black Ops III is bijna afgelopen, maar Activision en Treyarch hebben besloten om op het laatst de bèta voor iedereen toegankelijk te maken. De bèta loopt nog op Xbox One en Windows.

Ontwikkelaar Treyarch laat bovendien weten op Twitter dat het het levelplafond verhoogt naar 40, een nieuwe specialist genaamd de Spectre introduceert en een nieuwe gamemode genaamd Safeguard nu speelbaar is.

De multiplayerbèta van Call of Duty: Black Ops III was eerst alleen toegankelijk voor mensen met een pre-order van de game. Later bleek dat eigenaren van de voorgaande games ook toegang kregen tot de bèta en op het laatst dus iedereen. Spelers kunnen de bèta downloaden via Steam en Xbox Live op de Xbox One. Call of Duty: Black Ops 3 komt op 6 november uit voor de Xbox One en 360, de PlayStation 3 en 4, en Windows.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

Wat mij opviel aan BO3 is dat het nogal lagt ! En dat het voor een grafische tegenvallende game toch echt zwaar is.

wat tips :

- kijk in taak beheer even naar hoe de prioriteit ingesteld staat , deze stond bij mij standaard op LOW !
- verder zet field of view op 90 en ... op 1.0 zodat de game er nog een beetje redelijk uitziet.

Verder zou het niet leuk zijn als we op tweakers ( dus vanuit de community hier ) een COD 4 game server zouden opzetten }>

Ook merk ik met mijn Logitech G300 game muis erg veel muis lag, echt verschikkelijk. Ook al staat de input op "raw"

[Reactie gewijzigd door holhuizen op 30 augustus 2015 17:21]

Een steam user heeft hier inmiddels een tool voor gemaakt, die Black Ops 3 standaard niet meer op low priority laat, maar op high priority zet.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=506930938
En hierbij de download link:

https://www.dropbox.com/s...ckOps3BetaLagFix.exe?dl=0

Voor mij loste dit alle lag op.
Bij mij helpt Vsync uitschakelen heel erg tegen mouse lag. Heeft u die al uitschakeld?
Ik had precies hetzelfde, mijn scherm waarop ik game is dan 60hz maar toch met Vsync schiet die naar de 61, 62 en 63 Fps waardoor die wat "scheuren in beeld toverd, (tearing?). de beste optie voor mij was: Draw every frame.
Best ook niet in 1440p of hoger gamen voorlopig. Er zijn heel wat mensen, die zelfs al hebben ze meer dan gpu power genoeg gewoon enorm veel mouselag hebben op 1440p. Best tijdelijk terugschakelen naar 1080p.
Mij viel tegen dat je de personen van het andere team niet zo goed ziet :-( Oja, en dat je bijna altijd doodgaat door een killstreak reward als je niet op nr 1 staat. Of door iemand met een bazooka ding. Deze ga ik dis niet kopen omdat er totaal niet na is gedacht over gamebalance, waar bij de cods tot mw2 dat wel zo was
Kills streak rewards zijn veel minder explosief, en tegenstanders zijn prima te zien?
Oja, want ik deed een potje s&d en heel mijn team van 7 man ging dood in 1x. Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar dit is niet minder explosief dan bij een cod2, cod4 promod oid waar je deze bullshit niet had.

Tegenstanders zijn niet prima te zien, alles is veel waziger.. Speel maar eens csgo dan weet je wat ik bedoel
Ah dus er hebben meer mensen last van op de pc. Ik heb het spel gelijk afgesloten en maar op de xbox one gespeeld. Ik koop blops3 toch op de xbox one wegens cheaters en weinig spelers maar ff kijken hoe het draaide.

Edit: Thanks werkt nu perfect. Moest wel wat settings om laag doen omdat ik wat framedrops heb.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 30 augustus 2015 18:25]

Grafisch tegenvallend? Mogelijk is het de verse pc upgrade, maar was wel onder de indruk. Helemaal voor een Cod game.
Cinematic smaa2 is een optie die elke game mag hebben imo, smooth as Brazilian wax. Laat games eruit zien zoals de CGI trailers.
Heb in het verleden ook cod gespeeld. Deze wou ik gisteren ff proberen maar de gigantische hoeveelheid negatieve reacties bevestigden al waar ik mijn verwachtingen had geplaatst ....

Dit is gewoon de zoveelste cash cow en de kwaliteit blijft maar dalen. Alweer veel bugs en glitches. Cheaters en alweer dezelfde oude graphics etc.. doordat ze telkens meer crapuul in de game duwen word het een groot lag feest.. ik had er na het lezen van de bovenstaande samenvatting van de eerste 100 reacties op steam alweer genoeg van... cod is dood...
COD 1,2,4 waren de beste ook qua competitie, dedicated servers etc.

Ohh de tijden van Promod
nee, dat niet.

Maar het is wel een game wat 10x ambitieuzer is.
64 spelers iedereen schiet daadwerkelijk projectielen met snelheid en massa.

Muren/gebouwen kunnen kapot bomen reageren op wind en explosies. ik gooide een granaat tegen een boom in Black ops 3 en ik zag wat particle effects maar de boom bleef compleet statisch echt zo van deed u iets?!

CoD is verouderd zowel de graphics of de physics van deze game zijn gewoon niet meer van deze tijd. Werd dat maar in reviews verwerkt(levert maximaal een score van 6 op wat een hoop gebitch zal opleveren)

Daarnaast heeft de PC versie van deze game problemen ondanks dat ze nog steeds de quake 3 engine gebruiken. Andere ontwikkelaars verzetten zo veel meer werk voor minder opbrengst. Maarja ik ga weer verder met MGS5 want dat is wel echt een spektakel.
Graphics en physics zijn ook niet zo belangrijk, meeste mensen vinden gameplay en fun-gehalte toch belangrijker(wss ook de reden voor het succes van CoD).

Voor CoD moet je ook niet op PC zijn, is eerder een console titel.

Speel zelf allebei titels(BF en CoD) en vind ze allebei goed, CoD eerder arcade en snelle gameplay en BF eerder gefocust op realisme.
Weet niet waar jij in mijn bericht de gelijkenis naar battlefield vandaan haalt maar daar had ik het dus in zijn geheel niet over
Waarmee vergelijk je de graphics en physics dan?
Ik heb cod 1 tot bo 2 gespeeld ?
Vind je dat die games betere graphic/physics hebben? Misschien een bezoekje aan de oogarts nodig?
Nou.. zo veel negatieve geluiden!

Ik heb kennelijk een beta-versie die superstabiel speelt.. en lekker smooth. :)

En ik heb onwijze lol in Black Ops 3 Beta! :*)

Toegegeven,.. ik heb nog steeds liever een spel in de trant van Black Ops 2 met minder gespring, maar ik vind het vergeleken met Advanced Warfare een verademing dat er weer wat meer map flow & control is.

De Specialists zijn best grappig maar ook best cheesy. De wapens vind ik ook interessant en de meeste wapens zijn aan elkaar gewaagd.. ook al is een Shieva met Long Barrel en Rapid Fire echt een beest! _/-\o_

Verder wat mij betreft interessante scorestreaks en relatief kleine maps.. niet van die onwijze maps zoals in Ghost.

Daarbij nog heel veel kleine touches zoals: pre-game banter tussen de verschillende Specialists, coole gitaar-rifjes, eindelijk tekst-chat in de lobby.. dus voorlopig ga ik 'm wel aanschaffen voor de PC!
Voor mij is deze beta dan totaal niet stabiel, maar dat kan komen door Windows 10. Verder speelt het spel geen geluid af, heel vreemd.
Ik heb ook dikke lol met de bèta gehad. Ik was aangenaam verrast iig!
Hier liep ie ook stabiel en zag er enorm goed uit, helemaal voor een call of duty game. Af en toe wat latency heel kort, het is nog n beta.

Ik was al klaar met de serie, voordat het mode was de serie te haten. Speelden alleen nog voor de zombie modes, maar deze keer speel ik zeker weten flink wat ranks vrij in multi-player.
Echt niet van te voren verwacht, maar tis gewoon een leuke game!
Vind het bijzonder dat er zoveel verschil zit in hoe goed de game werkt bij verschillende personen. Zelf heb ik een ontzettend stabiele versie van BO3 en moet er ook bij zeggen dat ik zeer positief verrast ben met het spel.

Ik ben lange tijd fan geweest van Call of Duty, en dan met name de spellen MW2 en BO I. MW3 en BO II waren niet de games die ik verwacht had en ben dus ook afgestapt van COD toendertijd.

Met Advanced Warfare brachten ze al een spel uit wat er redelijk oké uitzag, maar ook nog eens lekker speelde. Het spel ging een stuk sneller dan de vorige COD games, maar ik had minder last van bijvoorbeeld campers, hackers en andere irritaties die toch zeer aanwezig zijn in COD.

Met BO3 brengen ze mijn inziens eindelijk weer een spel uit wat er toe doet. Het speelt iets langzamer dan AW, wat mij toch iets te snel ging, en het spel ik redelijk uitgebalanceerd. Ook de classes en de specials die de classes met zich meebrengen zijn een welkome toevoeging aan het spel. De Betá laat ook zien dat er meer speelmogelijkheden zijn en de maps laten wat meer openheid zien. (je kan nu bijvoorbeeld zwemmen)

Mijn eerste indruk is goed, en ben ook redelijk zeker van plan om dit spel aan te schaffen. Vooral door de grotere diversiteit in het spel.
kwam hem gisteren tegen op steam. Dus gisteren gespeeld. Maar CoD is niet meer voor mij. Is nu meer een quake/unreal ding aan het worden met al dat gespring etc. Neuh, de laatste goeie cod game blijft voor mij cod2. Nu nog een keer een goede ww2 shooter met de current engines :)
World at War was nog een goede en CoD4, de black ops series en MW2/3 waren iets te fast paced. De hele toekomst CoD's vind ik helemaal niks, speel dan liever Planetside 2.
World af War is ook mijn favoriet na United Offensive. Hele leuke en grote maps waar er plek is voor zowel fastpaced als tactical liefhebbers.
Deze waren juist minder in mijn optiek omdat het teveel op BF leek UO dan.


Mohaa, cod1,2,4 gaat om close combat quarters geen voertuigen puur op skill zos CS maar vanaf MW1 is de game zo easy gemaakt, dat elke noob kan killen.
Ja dat kan ik begrijpen, maar ik was meer van S&D en dan speelt het allemaal wat langzamer. Dan helpt het ook dat iedereen zijn posities kan innemen in die maps.
Wat ik bedoel is dat de map goed zijn ontworpen, iets wat ik tegenwoordig mis, maar dat lig wel aan mij.
Planetside 2 ja.. die vond ik echt geen ruk aan terwijl ik toch heel fanatiek was met deel 1 samen met MN toenmalige clan

En ik vond idd cod 4 zoveel leuker dan vrijwel alles wat erna kwam. Het werd meer en meer van hetzelfde en bovendien slechter en slechter terwijl de prijs maar omhooggevallen ging (dlc etc)
Deze gaf me al zo'n. Negatieve eerste indruk na alleen de reviews al op steam dat er klaar mee ben.. er zijn veel leuke games uit doe minder bekend zijn
Neem rocket league.. klein simpel spel. Maar wat een schik. Zit er al weken mee te worstelen op een leuke manier
World at war all THE way }> }> }>
Helemaal mee eens.. Ben eigenlijk wel afgehaakt na cod4.. Die fastpace is niks meer voor mij veel te snel! Battlefield! Daar geniet ik nu meer van
Je moet niet vergeten dat hardline van een totaal andere studio komt dan bf4 etc.
Als je het mij vraagt is Battlefield ook veel meer naar die fastpace van de COD series toe gegaan, zeker met Hardline.

Het 'probleem' dat ik eigenlijk heb met beide series is dat ze maar weinig innoveren binnen hetzelfde genre. Advanced Warfare en Hardline brachten wel veranderingen mee in de gameplay, maar het idee blijft allemaal hetzelfde: je speelt een korte en middelmatige campaign, je gaat multiplayer en dan moet je eerst weer van alles unlocken om de game te kunnen spelen zoals jij het graag zou willen. Na 3 COD's en 2 Battlefields gespeeld te hebben heb ik zelfs na jaren eigenlijk niet meer de behoefte gehad om nog een nieuwe te kopen.
Maarja, dat het aantal actieve spelers van BF4 nu nog hoger is dan het aantal actieve spelers in Hardline zegt, als je het mij vraagt, dat er markt is voor twee soorten shooters (BF en COD) en dat de één zich niet moet gaan proberen te profileren als de ander, want mensen zullen echt niet zomaar overstappen.
Nee inderdaad, hardline is bijna het zelfde als cod en ik heb de beta gelukkig gespeeld om te zien dat ik het echt niks vind anders had ik er mooi ingetrapt. Na al die jaren battlefield houd iedereen wel van die oorlog stijl en niet achter criminelen aan.. 1942 was echt een top spel. Ww2 oorlog spellen zijn denk voor veteranen onder ons erg populair. Hoop dat ze ooit weer iets als joint operations of bf Vietnam maken. Deltaforce dat was leuk! Ff off topic gezegt :)
Sorry was vergeten te vermelden battlefield 4 vermaak me er erg goed mee. Soms wat snelle actie soms lekker campen }>
Mee eens. Voor mij was de laatste goeie Call of Duty Black Ops. De insteek van het spel is natuurlijk toekomstige wapens etc, maar dat dubble jumpen, glitchen en al die dingen is niet mijn ding. Ik ga ook deze CoD weer over slaan.
Ik had precies hetzelfde gisteren even gespeeld, maar al dat geslide, double jumps en wall walking. Werd er helemaal duizelig van. Werd idd meer een soort quake arena.
Alleen helaas juist niet als Unreal en quake enzo. Was het maar zo dan zou ik het wel weer spelen :p
Probeer eens Red Orchestra 2 je speel op de east front en pacific
Dan ben je vroeg gestopt. De echt laatste CoD die ik ook echt leuk vond was Black Ops II.

Hele lange tijd CoD 1 gespeeld :). Ik heb een lange tijd 1e gestaan van de 10000 spelers :D.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 30 augustus 2015 12:18]

mooi voorbeeld van ontwikkelaars die te veel naar de loeiende 13-jarige domme menigte luisteren.
u vraagt, wij draaien ... krijg je smakeloze eenheidsworst van.
Een ontwikkelaar kijkt niet wat of wat de comments maakt. Die kijkt naar geld. Ze hebben liever dat CoD 50m keer verkocht word waarvan 45m kinderen zijn. Dan 40m kopies waarvan 10m kinderen zijn. Zij willen het grote geld zien.
Niet mee eens.
Als je 45 m waarvan 40m kinderen.
Moet je eerder denken aan.
10m waarvan 2 mil kinderen.
Uit totaal markt van 75m fps gamers.

Cod is heel breede massa gerichte game.
Zonder kindertjes valt een grote markt deel weg.
Maar dat zal Activision een zorg zijn. Het verkoopt nog steeds als een tierelier. De enige reactie die écht zal werken is het massaal niet meer kopen van de games, maar dat gebeurt niet. Ik ben er in ieder geval al jaren klaar mee. Genoeg keuze uit andere games en ik heb toch niet de tijd om ze allemaal te spelen.
Helaas kun je als gamedeveloper niet van tevoren zien wie welke suggestie maakt. Als 1 miljoen mensen zeggen dat ze een bepaalde functie in het spel willen hebben, dan wordt daar vaak naar geluisterd. De andere fans die het spel gewoon spelen voor de lol, worden vaak vergeten.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben er van overtuigd dat een developer wel degelijk de mogelijkheid heeft goed marktonderzoek te doen en op de hoogte zijn van zowel algemene als specifieke klachten en wensen van de user base.
Er zijn tal van fora, communities, irc-channels en diverse andere soorten media waar gebruikers zich op bevinden en, na enige tijd rond te neuzen op zulke media, kan men precies achterhalen wat de die-hard users vereisen en wat de casual users vereisen.

Het probleem is echter dat een developer gepushed wordt door uitgevers, er deadlines zijn, geen voldoende financiele middelen voor het uitvoeren van neventaken (denk: werknemers inzetten op het onderzoeken en in contact blijven met de userbase) en soms gewoon niet op de lange termijn denken (korte termijn resultaten leveren in eerste instantie wellicht meer geld op, maar hebben vaak meer nadelen op de lange termijn dan wanneer men te werk gaat met een duidelijke lange termijn doel). Daarnaast zijn er nog tal van andere factoren (vaak financiele) die direct danwel indirect een invloed hebben op de uiteindelijke kwaliteit van het product.

[Reactie gewijzigd door 8x4 op 30 augustus 2015 14:02]

Ik denk eerder dat deze studio en publisher het heel veel beter weet dan welke gamer op de aardkloot. Alsof devs alleen bestaan om een gamer speciefice eigen wensen compleet aan te voldoen.
Dit is een Tier1 game. Houd niet in triple Aaa maar top triple A game. Wat houd dit in. Gewoon een enorme kas kraker. Bovengemiddeld voor triple A games.

Het is dan crusiaal dat je richt op een enorme grote audience.
Van massa noob tot esports. En alles er tussen in. Heel breed mainstream van casual tot hardcore.

De kern is dat CoD ook redelijk rewarding is voor beginnende FPS gamer. De reden dat je daar veel noobs tegen komt.
Waar hardcore games de beginner afschrikken kwa game. Maar ook community.

Dat maakt het meer een compromie waar voor de gross wel te spelen valt.

- Maar engine gezeik? Tier1 game zal nooit de hardware pushen.
Op mindere port na van secondaire target platform.
- Milsim gameplay ja geweldig, alleen niche markt.
Puur hardcore, zal het nooit worden.
- Innovatie? Sequell IP streeft innoveren niet na.

Zie het zo als vrienden clubje allemaal van die uber leet FPS hardcore gamers zijn. Dan kan je CoD makkelijk mijden.
En is CoD potje te vaak geen uitdaging meer.

Is je FPS clubje nogal breed kwa skills van noob tot boven gemiddeld. Dan is BF al waar de noobs of skill beperkten op afhaken. Maar CoD speeld makkelijk weg ook al bakken ze daar ook niet veel van. Maar het is toch deels rewarding wat noob aantrek en kan doorgroeien. Ipv afstoot.

Ons clubje is zo. Casual clubje team play is optie. En de betere moeten de noobs compenseren om een potje te winnen.

Gewoon lekker fun knallen. Houd dus in dat je soms in potje komt met vooral kanonnen voer. En soms meer hardcore gamers.

Ik vind juist BF relaxer en kwa gameplay noob vriendelijk. Je springt in tank en je zal ooit eens infantery tegen komen zonder AT support. Maar het is niet zo rewarding voor noobs en team focus schrikt noobs af. Naast community die noobs weren.

Niet dat je in CoD dat volk niet tegen komt. Je heb daar ook van die gastjes die menen te bepalen hoe je moet spelen.

Ja ik campeer ook vaak virtueel in game.
Ik prefereer ook de meer milsim slowpace.
En meer setting in heden. Geen WW2 en mindere mate futuristisch
Mijn ideale FPS game ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Zal ook nooit gebeuren. Tenzij ik grote lotterij win van paar 100 miljoen. En studio op mijn game visie zet.
Al is een total conversion mod. Of een gameplay mutatie ook mogelijk om dat doel te berijken. Maar rebalance mod Van bestaande game zal sneller tot gewenste resultaat komen en goed koper. Denk dat dat dan ook een niche game wordt.

Dus waar zijn 12 miljoen FPS gamers tevreden mee. Ipv 2 miljoen.
Gisteren ook de beta even gespeeld, en hij loopt heel soepel bij mij.
Alles max settings en 105fps met een 280x en dat op windows 10, dus snap de reacties dat ie niet goed loopt dan ook niet zo goed.
Ik heb 70 fps en hij stuttered constant.
geen framedrops maar gewoon constant happeringen.
Mensen snappen het verschil tussen latency en stutter/framedrops niet denk ik?
Enige haperingen zijn server gerelateerd hier. Loopt ook als een tiet, en nogmaals cinematic smaa2 laat de game er uit zien als E3 cgi trailers. Erg sexy
Mooi dat hij nu open is, CoD op PC heeft altijd net te weinig spelers.
Ik denk eerder dat dat komt door dedicated servers dan te weinig spelers... Het is eerlijk gezegd een neergaande spiraal.

[Reactie gewijzigd door Simyager op 30 augustus 2015 12:05]

Dedicated servers zijn volgens mij allang weer terug. :) Ik denk eerder, dat de game over zijn hoogtepunt heen is. Veel spelers vinden de gameplay vaak niet leuk genoeg meer om het te blijven spelen en daarnaast zijn (zeker op de PC) cheaters een groot probleem.

Modern Warfare 2 had daar in ieder geval erg last van en de vervelende host migrations hebben een boel kwaad bloed gezet (althans bij mij), dat ik eigenlijk geen CoD game meer hoef te spelen, omdat het telkens weer toch wel weer hetzelfde is, waarbij er grafisch maar weinig veranderd (het oog wil ook wat immers).

Door de jaren heen groeit en veranderd dat uiteraard, dat ben ik mij bewust, maar vind dat de serie inmiddels teveel achter loopt op de huidige technieken op grafisch vlak en de gameplay is nou niet echt dusdanig verschillend dat ik daarvoor 'bij wil blijven' in de serie. Een beetje als iets een keer gezien hebben en nu dus het riedeltje wel ken.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 30 augustus 2015 12:30]

Grafisch veranderd het kompleet. Her is als total conversen met gewoon nieuwe content. Of bedoel ke nieuwe engine? Waarvoor. Het concept en target plstformen stralen uit. Dat het niet nodig is.
Het is geen BF die de hardware pushed.
Render fearures? Dit concept is gewoon weg niet veel eisend.
Corridor en arena achtige games eisen niet zo veel en zijn dan uitermate geschikt voor grote mainstream en ook vorige gen consoles.
De game op zich is best te doen. Hetgeen waar ik mij het meest aan stoor is dat je straks (of je moet het meteen al aanschaffen) weer geld kwijt bent aan de DLC's.

Ik heb de game vergeleken met Black Ops 2 (deze speel ik nog vrij veel) en ik vind dat BO2 gewoon veel fijner speelt. Ik heb een mijn FPS gelocked op 80 maar toch voelt de game niet fijn / soepel aan zoals ik dat gewent ben van de vorige versies.

Ik ben aan het begin ook flink bezig geweest om het beeld een beetje optimaal te krijgen en het beste resultaat haal ik uit FXAA. De anderen zijn voor mij bijna onspeelbaar, waarom weet ik eigenlijk niet. Ik ga de game ook niet aanschaffen omdat hij niks toevoegt aan de huidige serie.
Waarom? Misschien omdat het een bèta is?
Beta.. Het is gewoon een verkapte demo. Op een paar kritiek puntjes is het een volwaardig spel waarvan het meeste nog niet uitgebracht is. Nu hebben ze nog mooi de tijd om de game wat te poetsen om hem vervolgens te releasen.
Nog altijd onspeelbaar voor mij. Ik game op 3 monitoren en alles is anno 2015 nog steeds uitgerekt. Staat keurig ingesteld op 5040x1050 maar het ziet er niet uit!
Ja dat weet je van te voren dat met een dergelijke set-up, het mogelijk niet allemaal werkt zoals verwacht/gehoopt.
Koop gewoon een 21:9 scherm ;)
Voorzover ik weet is call of duty de enige waarbij het problemen oplevert. Ben nog nooit problemen tegen gekomen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True