Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties

Cortana, Microsofts antwoord op Siri en Google Now, is nu als openbare bèta beschikbaar voor Android-gebruikers in de Verenigde Staten. Wanneer de persoonlijke assistent van het Amerikaanse bedrijf over zal waaien naar Europa, is niet bekend.

Microsoft kondigde eind mei aan Cortana naar Android en iOS te brengen, en met deze openbare Amerikaanse bèta komt dat een stapje dichterbij. In juli begon het bedrijf met het uitvoeren van gesloten tests voor de Android-versie. Microsoft schrijft dat het van plan is om de app naar andere markten uit te rollen, maar geeft daar verder geen details over prijs.

Cortana is in staat om reminders in te stellen, web searches uit te voeren, en gegevens als vluchtinformatie bij te houden. Cortana heeft cross-device-functionaliteit, dus een taak die afgevinkt wordt op Android, is ook meteen in Windows 10 afgevinkt.

De bèta heeft nu ook de functionaliteit gekregen om met een druk op de home-knop opgeroepen te worden. Dat was in de gesloten bèta nog niet mogelijk. Bepaalde Cortana-functionaliteiten als het aanpassen van systeeminstellingen of applicaties openen, werken voorlopig alleen op Windows 10. Ook de mogelijkheid om Cortana te activeren door "hey, Cortana" te zeggen, is nog niet aanwezig.

Microsoft heeft geen verdere details over Cortana voor iOS bekendgemaakt. Cortana is - alleen voor Amerikaanse gebruikers - te vinden in de Play Store. Mogelijk kunnen gebruikers in andere landen de .apk elders downloaden, maar op dit moment is het nog niet duidelijk of Cortana ook op die manier dienst zal weigeren of niet.

Cortana for AndroidCortana for AndroidCortana for Android

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

Spijtig dat ze eerst zoveel moeite dus voor de andere platforms en hun eigen gebruikers toch wel een beetje in de steek laten...

Hoelang zullen wij als Lumia gebruikers met Windows Phone nog moeten wachten vooraleer we een teken van leven zien bij Cortana op onze markt.

Genoeg gevraagd/voorgesteld om Cortana al in het Engels naar onze contreien te brengen, maar ik denk dat wij nog lang zullen mogen wachten erop.

Zelfde om voice commands te gebruiken op de X1 als je je land instelt als Nederland of België
wat een onzin! De nederlandse taal word nog amper 21 miljoen mensen gesproken kortom geen enkele haast om deze ook nog moeilijke taal voorrang te geven op andere talen die vele male groter zijn!

Kijk anders even naar Siri, het heeft bijna 5 jaar geduurd voordat er een nederlandse versie kwam.. maar daar hoor je niemand over.

Maar; wat wel een punt van aandacht is, waarom is het niet mogelijk om cortana in het Engels in te stellen het OS zelf op Nederlands. dat zou gewoon weg moeten kunnen.

verder ik heb niks te klagen met mijn 2 Lumia's en qua app aanbod eigenlijk ook niet, en over een paar maanden met de functionaliteit dat apps overgezet kunnen worden al helemaal niet meer.

[Reactie gewijzigd door downcom op 24 augustus 2015 19:37]

Het gaat niet om taal maar om land. Ik wil graag Cortana in het Engels gebruiken. Sterker, ik ga waarschijnlijk de Nederlandse versie nooit instellen mocht die beschikbaar komen.
Maar ik kan Cortana niet in het Engels instellen als mijn region settings op Nederland staan. Dat is wel een domme fout van MS. Maar zelfde geldt voor Google Now.
Het is niet alleen de taal. Cortana kan pas echt iets betekenen als er interessante data en context is. Als je amper een restaurant kunt vinden dan is een vraag in het Engels voor Cortana "find me a great restaurant nearby" wel uit te voeren maar het resultaat is bedroevend. Het hele plaatje moet compleet zijn om er echt wat aan te hebben. (en het is dus meer dan alleen restaurants).
Dus zelfs het 'aanzetten' in het Engels is niet voldoende.
De vraag van Jazco2nd is: waarom kan/wil Microsoft niet de input taalonafhankelijk maken van de content?
M.a.w. je bent in Amsterdam, je stelt Cortana in op Engels en je krijgt in je voorbeeld wel gewoon die "great restaurants nearby" jouw locatie in Amsterdam. Alle communicatie met Cortana is dus in het Engels (of Spaans, wat je wil), maar de content is gewoon lokaal. Moet toch kunnen, zou je zeggen?
Wat ik probeerde te zeggen is dat waarschijnlijk niet een groot probleem is om te doen (we hebben het er bij MS intern vaak over gehad) maar het resultaat zal bedroevend zijn omdat er weinig relevante lokale content is. Dus Cortana begrijpt jou prima in het engels maar kan niets voor je doen omdat er te weinig goede lokale content is. Dus als de experience niet goed genoeg is waarom zou je dan Cortana in het engels beschikbaar maken?
Dus als de experience niet goed genoeg is waarom zou je dan Cortana in het engels beschikbaar maken?
Denk aan al die toeristen, expats en anderen die de lokale taal niet spreken :)
Of je Spaanse moeder die in Californie woont en graag in Spaans met Cortana wil communiceren om een "great restaurant nearby" te vinden, maar nu 'gedwongen' wordt om in haar gebrekkige Amerikaans te gaan praten :P
Ik begrijp het basisprobleem voor buiten de VS wel: weinig content. Dat is jammer. Maar ik begrijp ook dat hoe meer gebruik => betere content.
Misschien is er een manier om Googles zoekresultaten bij queries erbij te kopieren (en te analyseren) :P

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 26 augustus 2015 12:40]

Helemaal mee eens! Jij en ik zijn heus niet de enige tweakers of werkend voor multimnational die engels als besturingssysteem taal gebruiken maar NL als regio instellen, ivm punt en komma verschillen en tijd/datum notatie.

u heb ik wel cortana werkend gekregen in Win10 op mijn notebook door alles op VS te zetten behalve de tijd/datum notatie. Alleen nu.nl downloaden kan niet meer uit de store, deze staat ook op US.
Wellicht is zelfde truuk ook uit te halen met deze Android versie (downen uit US playstore via VPN oid)

[Reactie gewijzigd door glatuin op 24 augustus 2015 20:28]

Een tweaker die niet de moeite neemt om te kijken of je het region format kan instellen? http://imgur.com/YFBQkHr
Genoeg gevraagd/voorgesteld om Cortana al in het Engels naar onze contreien te brengen, maar ik denk dat wij nog lang zullen mogen wachten erop.
Ik snap helemaal niet dat er gekeken wordt naar land. Je brengt het uit in bijvoorbeeld Engels (UK) dus de mensen die dat hebben ingesteld kunnen er van gebruik maken.
Als die in het Twents tegen de telefoon beginnen te kletsen mogen ze niet klagen dat het niet werkt.
Veel zaken in het taalgebruik zijn zonder dat we het zelf beseffen heel erg afhankelijk van regio.

Dus bovenop betrouwbaarheid van Engels UK vs Engels US vs Engels 'Steenkolen stijl' ;) krijg je ook dat termen onbekend zijn. Als een Amerikaan een SMS verstuurt , stuurt hij/zij een "text", maar een Brit zal SMS als term gebruiken. En zo zijn er talloze woorden en termen die uniek zijn.

Plus dat het neit enkel gaat om taal, maar ook integratie in backends. Bing Nederland is gewoon dramatisch, maar als je Bing USA gebruikt mis je uiteraard integratie met typische Nederlandse diensten zoals OV reisinformatie en de Nederlandse weerdiensten.

Plus zoals altijd copyright en andere wettelijke zaken die op het eerste gezicht functioneel niet echt met elkaar wat te maken hebben, maar onder de motorkap juridisch stiekem wel als je gebruikt maakt van Bing.nl vs Bing.com
Het probleem zit hem in backend van Cortana. Cortana leunt zwaar op Bing search en laat lokalisatie van deze nou net het zwakke punt zijn. In Amerika kan Bing moeiteloos mee met Google maar daar buiten is het niet al te fraai en soms ronduit belabberd. Er zijn al legio petities in het leven geroepen om Microsoft te vertellen dat de Wereld groter is Amerika alleen. Cortana in onze regio gaat hem dan ook niet worden. Google heeft search overduidelijk wel begrepen en plukt daar nu de vruchten van met al hun diensten.
Dat komt vooral omdat Google zoveel in de EU wordt gebruikt. Dat maakt Googles database veel vollediger. Dus als Bing hier op dat niveau wil komen, moet het hier ook veel meer gebruikt worden.

Microsoft brengt IMHO daarom Cortana uit op Android en iOS: die hebben een grote installed user base. Als die Cortana (en dus Bing) veel gaan gebruiken, vergaren ze veel meer en sneller kennis voor hun zoekdatabases, dan alleen op Windows Phone en de Windows PC's (waar ook Google domineert).

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 25 augustus 2015 10:08]

Je vergeet alleen dat de mensen die aan de port werken niet bezighouden met de verschillende talen.
Microsoft probeert hier vooral aan te tonen dat ze software hebben dat op alle platforms de dezelfde code draait en op 1 plek onderhouden kan worden. (voor bedrijven en app-bouwers zou dit wel eens een verschil kunnen maken, alles draait immers om geld).
Verder is het promotie en klantenbinding.
Cortana op Android zal niet beter werken of eerder in andere talen werken dan die voor Windows. Het is dezelfde Cortana. Daarnaast doet MS dit om zijn gebruikersaantallen te vergroten, met als voordeel dat het dus makkelijker kan verbeteren naar de wensen en vervolgens een groter publiek aanspreken door het toevoegen van dezelfde functionaliteiten ongeacht de taal. Maar dit kost tijd. En als je die niet hebt, je doet het toch al jaren zonder personal assistent, waarom moet het dan nu plots onmiddelijk voor jou...?
Cortana naar meer toestellen brengen maakt alleen maar dat ze sneller kunnen uitbreiden naar andere locaties. Voor zoiets te doen heb je data nodig, liever meer dan minder.
Is Cortana eigenlijk al beschikbaar voor windows 10 in nederland? Ik heb namelijk mijn windows in het engels gezet en nog steeds staat er not available... Misschien kunnen ze daar eerder prio aan geven dan voor android, dat gaat naar mijn mening toch een flop worden omdat op android al " ok google" zit ingebouwd....
In het Nederlands, nee nog niet beschikbaar. Naar mijn weten is er ook nog niet aangegeven wanneer dat wel het geval gaat zijn. Heb mijn Windows 10 installatie omgezet naar Engels (UK) en dan werkt Cortana wel. Echter heeft het er een handje van om mijn microfoon opname volume naar 100% te gooien waardoor de mensen op bv teamspeak ineens knettergek worden van het harde volume...
Maar als je het instelt op Engels dan kan Cortana wel gegevens geven over wat er hier gebeurt, dus ik versta echt niet waarom ze gewoon Engels niet implementeren hier bij ons, de technologie werkt, maar ze vertikken het om de taal (Cortana) los te koppelen van de moedertaal
Lijkt mij ook. Ik gebruik Cortana met plezier op mijn WP en Google op mijn Android. Geen behoefte om dat te vervangen door Cortana.
Als je Cortana wenst te gebruiken moet je naar de taal op Engels te zetten ook je regio veranderen naar ofwel het Verenigd Koninkrijk ofwel de VS.
Nee nog niet, het moeilijkste van het bouwen voor een andere taal en cultuur is de context goed te krijgen om een kleine conversatie te kunnen voeren. Het is een flinke stap ingewikkelder dan zoeken op internet (ook al ligt het in het verlengde).
Voor de VS is de uitbreiding naar Android nog niet zo gekke stap, het marktaandeel van WP is daar heel klein.
Waarom zou je op Android of Iphone Cortana willen gebruiken?
Omdat je als PC en tablet misschien Windows (10) gebruikt? Betere integratie met elkaar.
Daar zit het standaard toch ingebakken?
Maar niet op hun iphone of android smartphone die ze gebruiken.
Dat vroeg ik mij dus ook af, op zowat ieder platform is er al een soort spraak assistent. Ik kan me niet echt voorstellen waarom je voor cortana zou gaan op een Android of een iOS apparaat. Ik zou op mijn iPhone ook geen google now gebruiken, en op mijn Android ook geen Siri verwachten/willen. Want ja, waarom zou je? De verschillen tussen Siri, Cortana en Google now zijn nou niet echt denderend. Ze kunnen je allemaal een weersvoorspelling uitleggen, een grapje vertellen, je wekker zetten, een sms lezen of versturen, een route starten op je navigatie en eigenlijk al veel meer dan dat we ons een paar jaar terug hadden kunnen voorstellen.
Slechts companion in de zin dat het goed samenwerkt met een windows 10 pc. Natuurlijk heb je geen PC nodig om cortana te gebruiken op je telefoon, er zijn al genoeg builds gelekt om dat te kunnen garanderen.
Linkje is al dood.
Dus omdat Google apps naar iOS brengt zijn ze ook evil, en omdat Apple iTunes uitbrengt voor Windows zijn ze evil en ...

Wat is dit voor redenering?
Cortana is geen app maar een enablers voor het OS.
Het zal op iOS nooit worden wat het op Windows wordt. Maar het vangt op die manier toch wel wat zieltjes. Dat Google evil is....buiten kijf. Maar voor diegenen die daar niet in geloven zijn de apps van Google best meerwaarde op iOS. En evil is natuurlijk subjectief afhankelijk van je eigenwaarde en de behoefte je individu te beschermen.
Maar het vangt op die manier toch wel wat zieltjes.
Het verkopen van een product aan een zo groot mogelijke groep mensen is evil? Tijd om alle commerciele bedrijven op te doeken dan maar.
Dat is het hem nou juist. Het gaat niet echt om de verkoop van een product. Het gaat om het winnen van zieltjes. Zieltjes die ZELF het product zijn.
En dat is een probleem omdat? Is er niet een profiel nodig om je gevraagde content gepersonaliseerd aan te bieden. Het is de bedoeling dat het gebruikt wordt om de ervaring te verbeteren. Bij Google dus ook om geld uit te maken. Microsoft weet ik niet van buiten maar voor zover ik zie is dat puur voor verbeteringen. Daarnaast kan je ook je Advertising ID uitzetten bij Microsoft zodat het niet meer gepersonaliseerde reclame voorschoteld.
Cortana, Siri en Now zouden eigenlijk als spyware moeten worden gezien, doordat ze resultaten doorsturen naar Microsoft / Apple / Google die ze gebruiken om een profiel van je te maken.
Als dat volgens jou zo is dan zet je het toch mooi uit ? Het individu mag zelf weten of hij alles voor zichzelf houd of elk scheet wil delen met de wereld/bedrijven.

Daarbij moet je toch even de voorwaarde lezen voordat je een conclusies trekt.
Nou Rickboy, dat is toch echt wat te snel door de bocht.
Het zou niet moeten gebeuren dat allerlei dingen waar je geld voor betaald van alles en nog wat over je weten komen zonder dat een normaal mens (dus even geen tweaker) dat überhaupt te weten komt - laat staan dat ie weet hoe je het uitzet. Ik heb ook forse bezwaren tegen de gezoek van allerlei hard- en software en zet de meeste opties dan ook uit, tenzij ik het zelf handig vind (b.v. locatie voor een reisapp).... maar geen idee wat er nu toch nog ongewenst achter mijn rug om allemaal gespioneerd wordt! Denk je dan dat je tante dan a) de voorwaarden uitgebreid gaat bekijken (een of ander engels-juridisch misbaksel van 10 pagina's in een lekker klein fontje) en b) het uit kan zetten als ze het liever niet wil?

In hetzelfde genre: Windows 10, by default, has permission to report a huge amount of data back to Microsoft. By clicking through "Express Settings" during installation, you allow Windows 10 to gather up your contacts, calendar details, text and touch input, location data, and a whole lot more. The OS then sends it all back to Microsoft so that it can be used for personalisation and targeted ads.

[Reactie gewijzigd door batteries4ever op 24 augustus 2015 19:34]

Cortana is nog altijd opt-in. Je moet het specifiek aanzetten in je Windows. Dat dit systeem veel over je weet is nu eenmaal de aard van het beestje. Als de software niets van je weet dan kan het je moeilijker verderhelpen. Als Cortana geen toegang zou hebben tot mijn muziek dan kan ik niet vragen om een bepaald nummer te spelen. En als ze geen data logging zou doen van de GPS dan moet ik handmatig instellen waar ik woon als ik wil vragen om de route naar huis te berekenen.
Onzin. Het gaat er natuurlijk niet om dat de software genaamd Cortana dingen over je weet, dat is inderdaad wel nodig om iets voor je te kunnen betekenen. Maar die dingen hoeven niet aan MS, Apple of Google doorgespeeld te worden. Dat kan allemaal prima lokaal. Als je Cortana vraagt, bijvoorbeeld, een pizza voor je te bestellen dan spreekt het voor zich dat het daarvoor een pizzeria benaderd. Maar waarom moet Microsoft dat weten? Nergens voor nodig. En dat is de datahongerige trend van de laatste jaren van alle grote IT-bedrijven die beangstigend en ongewenst is.
Als je je echt zo zorgen maakt op privacy, moet je ook geloven dat Microsoft allang toegang had tot al die info als je Outlook.com gebruikt ipv Gmail. En als je Gmail gebruikt, geloof jij waarschijnlijk ook dat Google al die toegang heeft.
Windows 10 veranderd daar dus niks aan.
Even when told not to, Windows 10 just can’t stop talking to Microsoft

Windows 10 uses the Internet a lot to support many of its features. The operating system also sports numerous knobs to twiddle that are supposed to disable most of these features and the potentially privacy-compromising connections that go with them.

Unfortunately for privacy advocates, these controls don't appear to be sufficient to completely prevent the operating system from going online and communicating with Microsoft's servers.


ook wel uit betekent niet uit bij microsoft

[Reactie gewijzigd door raro007 op 24 augustus 2015 19:34]

uit betekent wel degelijk uit, alleen kan je niet alles uit zetten.
For example, even with Cortana and searching the Web from the Start menu disabled, opening Start and typing will send a request to www.bing.com to request a file called threshold.appcache which appears to contain some Cortana information, even though Cortana is disabled.
Omdat Bing ook de interne zoekmachine van Windows is, als je bestanden worden geïndexeerd zoekt Windows via Bing door de aangelegde database omdat Bing het zoekalgoritme is.
Ja een OS mag niet checken of het legaal is, dat alles nog werkt?

Je bron is wel een hele erge extremist. Alleen een zelf geprogrammeerde linux apparaat zonder internet is volgens hem veilig.
En als je vervolgens kijkt wat men dan nog aan laat staan blijkt het allemaal wel mee te vallen. Er gaat bij dverse zaken bovendien het vermoeden van een simpele bug.

Als je nu een echte Tweaker bent, heb je server ssw.live.com al lang in de hostfile of firewall config staan natuurlijk O-) Die server is uitgebereid gedocumenteerd (ook in diverse KB's van Microsoft - juist zodat system admins weten wat normaal en niet normaal verkeer is) en wordt als sinds Windows 7 gebruikt voor annonieme telemetry. Dat iedereen nu met netwerk sniffers aan de gang gaat is logisch in de huidige tijdgeest, maar we moeten niet doen alsog het zo'n revolutionaire verandering is.

Overigens onder Android kan het weer anders zijn, want dit zijn specifieke Windows implementatie details.

[Reactie gewijzigd door Armin op 24 augustus 2015 20:18]

Maar dat is natuurlijk onzin. Denk je nu echt dat Microsoft geld gaat investeren in het tegenhouden van het gebruik van illegale software? Alles wat hier in je bericht staat is onzin. Microsoft gaat zich echt niet bezig houden met iedere torrent die iedere Windows 10 gebruik download te screenen terwijl ze wel verschillende torrent apps in hun Store hebben staan.

Daarbij gaat dit puur en alleen om Microsofts eigen hardware zoals gemodificeerde Xbox controllers. Niet over Microsofts eigen software, laat staan de hard- en software van andere. Waarom zouden ze in godsnaam zoeken naar illegale versies van Office, als ze doodleuk illegale Windows 7/8.1 gebruikers een gratis upgrade geven naar Windows 10 (en hoewel waarschijnlijk niet de bedoeling, zijn die upgrades niet te onderscheiden van legale versies).
Hoop dat er geen Windows 10-gebruikers zijn die illegale torrents gebruiken, want die mag Microsoft zomaar deleten naar het schijnt:
Link: Windows 10 checks pirate pay torrents

Of dat ook echt gaat gebeuren is de vraag.
Nee hoor, dat is geen vraag, dat gaat gewoon niet gebeuren. sla de 'gewraakte' passage uit de gebruiksvoorwaarden er maar op na:
“We kunnen automatisch de gebruikte versie controleren van de software, die noodzakelijk is voor het leveren van de Diensten, en software-updates of configuratiewijzigingen downloaden, zonder kosten in rekening te brengen, voor het bijwerken, uitbreiden en verder ontwikkelen van de Diensten, met inbegrip van voorzieningen die u belemmeren de Diensten te gebruiken, illegaal gekopieerde games te spelen of niet-geautoriseerde randapparaten te gebruiken” (service agreement artikel 7b.)
De Nederlandse versie uit de tweede link gekopieerd.
Hier wordt niet gezegd dat ze illegaal gekopieerde software blokkeren. Ze zeggen dat ze de versie van de geïnstalleerde software controleren en automatisch updates kunnen downloaden wanneer deze beschikbaar zijn. Bij sommige software, met name games, controleert de update of de geïnstalleerde versie al dan niet gekraakt is, waarbij een gekraakte versie onbruikbaar wordt gemaakt. Het is dus niet Windows die de illegale software delete of onbruikbaar maakt, maar een normale software update die dat eventueel zou kunnen doen. Microsoft geeft enkel een waarschuwing wat de mogelijke gevolgen zouden kunnen zijn van het automatisch updaten van software van derden, om zichzelf juridisch in te dekken.

Wat ze zeggen is dat Windows Update mogelijk uitgebreid kan worden met updates voor software die niet van Microsoft afkomstig is en dat Microsoft er niet voor verantwoordelijk gehouden wil worden wanneer die automatische updates een illegale versie onbruikbaar maken. niets meer en niets minder.
Ja en van wifi ga je eerder dood.
Tweakers (want hier houden ze natuurlijk ook een profiel van je bij) dan ook, en natuurlijk Google en zowat iedere ding dat iets doet met internet.
Omdat Google gegevens gebruikt om je advertenties aan te bieden. Als we naar Windows 10 kijken, wordt er nogal veel geklaagd dat het je privacy zou schenden omdat Cortana in je agenda kijkt. En waar is Cortana onder andere voor gemaakt? Om je op de hoogte te houden van afspraken. Veel van de privacy-issues met Windows 10 zijn zwaar overdreven, het torrent-geval is daar een van de vele van. Punt is, Microsoft gebruikt je gegevens niet om geld te verdienen, dat doen ze via hun services zoals OneDrive, Office 365, Skype of andere software zoals Windows en Office...

Het is niet het data verzamelen waar ik op tegen ben bij Google, het is de reden erachter.
Waarom was Windows 10 ook al weer gratis? Ow ja! Ze verzamelen alles van je :)

Dus ipv advertenties zoals bij Google krijg je bij Microsoft zelfs een compleet OS in ruil voor je data.

(even extremist modus aan hier hoor)
Waarom was Windows 10 ook al weer gratis? Ow ja! Ze verzamelen alles van je :)
Nee, omdat het de beste marketingstunt allertijden is.
Ze geven Windows 10 gratis weg, maar hoeveel omzet lopen ze daardoor nu echt mis? Echt erg weinig. Alleen de omzet van de fanaten die anders een exemplaar van de nieuwe versie hadden gekocht (en veel van die fanaten doen dat alsnog, omdat ze de Pro-versie willen hebben i.p.v. de Home versie).
Het gros van de licenties verkopen ze aan bedrijven en als OEM-versie op nieuw verkochte PC's. Die verkopen blijven ze houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True