Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties
Submitter: Tony_M

2K Games heeft voor het eerst details bekendgemaakt over Mafia III. De game speelt zich af in de Amerikaanse stad New Orleans in 1968, waar de hoofdpersoon een eigen maffiafamilie moet stichten. De game komt volgend jaar uit.

De hoofdpersoon van de game is Lincoln Clay, een Vietnamveteraan die op zoek is naar een plek om een nieuw leven op te bouwen nadat z'n burgerrechten zijn ontnomen. Als zijn familie wordt verraden en gedood door de Italiaanse maffia, wil hij wraak nemen en dat doet hij door zich in de onderwereld van New Orleans te begeven.

De bedoeling van de game is om samen te werken met andere onderwereldfiguren en zo een eigen imperium en maffiafamilie op te bouwen. Hangar 13 is de studio die werkt aan Mafia III. Dat is een nieuwe studio onder het label van 2K Games. De game verschijnt in 2016 voor de Xbox One, de PlayStation 4 en Windows. 2K Games kondigde de game al eerder aan, maar gaf toen geen details. Tweakers komt later deze week met een preview van Mafia III.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Op 1,29 minuten zie je volgens mij een minuscuul fragment gameplay. De rest is volgens mij CGI cinematics.
Dus stink er niet weer in door te denken dat de game er ook maar enigszins zo uit gaat zien.
Ik vind het er maar hetzelfde uitzien als Watch Dogs, wat bij de launch ook crap was. Hopelijk weet 2K dit niveau hoog te houden.
Ben het met je eens. Zo te zien mag het allemaal wel nog wat levendiger worden. Ik haat het om de vergelijking met GTA V te maken (omdat de twee games totaal verschillend zijn), maar daar voelt/ziet de stad (op basis van wat ik nu heb gezien), een stuk levendiger aan.

Met bovenstaande info hoop ik wel dat het toch wat minder lineair gaat worden dan Mafia II was. Naast het hoofdverhaal en wat kleine zijmissies was er niet echt veel te doen. Doe mij maar lekker een grote openwereld waar je jezelf ook na het verhaal nog in kunt verliezen en lol kunt trappen.
De wereld zelf was in Mafia 2 wel erg mooi. Het was daarom zo jammer dat er weinig in te doen was op rond rijden na. Vond Mafia2 wel underrated. De game was niet net zo sterk als Mafia 1 qua verhaal. Maar het had zeker zijn momenten.
Ik zit zelf nog te wachten op een soortement remake van Mafia 1. Ik vond dat qua verhaallijn en sfeer één van de sterkste games die ik heb gespeeld, maar de graphics zijn wat achterhaald zo langzamerhand. Een íéts langere verhaallijn zou er ook wel in mogen wat mij betreft.
Ik beschouw Mafia 1 als 1 van de beste games ooit en hoort in het rijtje der groten zoals Deus Ex 1. De sfeer en verhaal is fenomenaal.

Mafia 2 was daarmee iets minder sterk maar had wel echt dat Goodfellas sfeertje. De overgangen van jaargetijden, eerst dat je door de sneeuw rijd en WW2 era bommenwerpers overvliegen met muziek uit die tijd tot dat het opeens zomer is en je buddies in typische Mafia blousjes buiten ziet lopen. Erg veel details zaten er in en blijf het een goede game vinden.

DIt oogt alleen niet Mafia, het komt gewoon niet overeen bij wat ik onder de noemer Mafia zou gooien.
Precies.

Mafia 1 vs 2 kan je heel goed vergelijken met bijvoorbeeld Deus Ex 1 en Deus Ex Human Revolution.

Mafia 1 had een hele sterke verhaal, maar Mafia 2 was gewoon een veel betere "game" door het sfeer en gameplay.
Nouja, Mafia 1 steekt wat mij betreft torenhoog boven Mafia 2 uit.

Het einde / de monoloog van deel 1 was grandioos, waarmee alle stukjes op z'n plek vallen. Mafia 2 deed mij een beetje goedkoop aan, de [spoiler]twee gangsters die Tommy gaan omleggen[/spoiler] hebben ze er halverwege ingefietst en deed geen recht aan het epische einde van deel 1.

https://youtu.be/UHmIvmjlw9g?t=22m23s

[Reactie gewijzigd door _eXistenZ_ op 5 augustus 2015 18:01]

SPOILER ALERT ;(

*niet voor mij, speel Mafia 1 elke jaar weer uit* :P

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 17:50]

Ik vind het nog prima speelbaar @ 5K :P
Oh ja het is absoluut nog prima speelbaar! De graphics waren echt briljant voor die tijd, veel beter dan veel tijdgenoten! Alleen kan je nu zn leeftijd wel zien en met "moderne technologie" zijn nog veel betere graphics goed haalbaar
Yep vergeleken met GTA 3 was het zelfs beter, en Mafia 1 kwam in 2001 uit, GTA 3 in 2003.
Yep, dit voelt als een grote klap in het gezicht voor de echte Mafia fans.

Ik had gewoon de vervolg van Mafia 2 verwacht, weer in Empire Bay City maar dan met nieuwe graphics en betere free roam mogelijkheden.
Ziet er mooi uit maar ik krijg er meer een gta gevoel bij, ik mis een beetje de maffia 1 sfeer.
Ziet er zeker niet verkeerd uit!
Jawel, ziet er heel erg verkeerd uit, dit is geen "Mafia" game meer.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 16:59]

Aan de onscreen cue's te zien is dat een opname van een Xbone, dus aan de ene kant verbaast het mij niet dat het grafisch niet geweldig is. Aan de andere kant, de PC versie zal wel een PS4 of Xbone port worden, dus die zal grafisch waarschijnlijk niet heel veel beter zijn.
Waar is je bewijs dat het op de Xbox One is, en niet op een PC met een Xbox One controller?

Zo kan ik het ook, dit is een Witcher 3 screenshot in 5K resolutie met de Xbox One buttons.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 21:22]

Mee eens. Toch ben ik erg blij dat er een nieuw deel uitkomt! :)
Ik ook ik ben fan en heb me ook prima vermaakt met deel II. Ik hoop alleen dat net als bij deel II ook bij deel III de pc versie weer superieur wordt. De consoleversie bij II was echt een drama :P

Zo goed als I zal het helaas nooit worden maar dat kan ook bijna niet.
Ik hoop dat de game gewoon op elk platform superieur is. :+

Stomme PC Masterrace/Consolewars ook altijd :(
Misschien moet je als Tweaker gewoon accepteren dat hardware uit 2015 beter is dan hardware uit 2010-2011.

Zo is een Samsung Galaxy S6 ook "superieur" aan een S1 of S2.
Betere hardware en betere graphics maken het naar mijn mening niet superieur. Alleen mooier om te bekijken.
Ik denk dat je zelf wel weet dat dat niet het enige is. Hopelijk hoef ik de andere dingen niet uit te leggen.
Nvidia drivers worden automatisch gedownload en geinstaleerd.

Windows drivers worden automatisch geinstaleerd nadat je op Shut Down hebt geclickt.

Er is geen extra software nodig voor Voice-chat, Steam heeft native support ervoor.

En ja geef mij maar Fallout 4 voor 45¤, Just Cause 3 voor 36¤, Batman Arkham Knight voor 15¤, Witcher 3 voor 44¤ terwijl het op consoles altijd 59.99¤ is bij release _/-\o_

Maarja, ik wens jou veel plezier met 720P en 900P games @ 30FPS met dips naar 20FPS, heb geen zin in deze discussie. Terwijl ik zo eens Mafia 1 en 2 weer ga herspelen in 5K DSR @ 144FPS

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 19:51]

Mijn god wat een zielig gedoe weer. Ik snap niet dat mensen zo'n intense hekel kunnen hebben aan consoles. :? |:(

Laat iedereen gewoon gebruiken wat die fijn vindt, zonder een gigantisch denigrerende ondertoon in je bericht te plaatsen. Het is wel duidelijk dat je consoles niks vindt.

En ja tuurlijk mag je een (sterke) mening hebben over een bepaald onderwerp, maar waarom moet het toch altijd een gevalletje "kijk-mij-en-mijn-uber-pc-is" zijn.

Maar goed, ga jij alsjeblieft Mafia 1 en 2 herspelen op je 5k DSR @ 144FPS. :Y)

[Reactie gewijzigd door CptMeatball op 5 augustus 2015 20:52]

En laat ons dan alsjeblieft games spelen die niet onder moeten lijden dankzij consoles, dan is iedereen blij.

Oh, en alle exclusives, want wij geloven niet in de kinderachtige gevecht van Sony vs Microsoft.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 20:56]

Dat neemt toch niet weg dat de game niet gewoon op elk platform goed mag draaien? :? :(

Tuurlijk mag de PC versie betere graphics hebben, maar dit betekent toch niet dat het geen "superieure" title mag worden op het desbetreffende platform? mkools24 heeft het over het feit dat M2 slecht draaide op de consoles, ik hoop gewoon dat dit niet nogmaals gebeurd.

Ongeacht of het nu hardware uit 2011 of 2015 betreft, een AAA moet gewoon goed draaien. Ik weet ook wel dat PC en consoles niet te vergelijken is kwa graphics, maar dit neemt niet weg dat de gameplay op het ene platform niet slechter (of beter) hoeft te zijn dan op het andere platform. Dat is wat ik bedoelde met mijn korte comment van hierboven, waar ik snoeihard -1 voor kreeg.
Meestal is het zo dat de PC versie gedowngrade omdat consoles het niet kunnen bijhouden.

Hopelijk gebeurd dat niet, dit is 2K Games immers en geen Ubisoft.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 17:50]

Wat was er precies broken aan GTA V, Witcher 3 en Watch_Dogs?

GTA V kwam later voor PC uit zodat Rockstar mensen 3 keer liet betalen voor de last-gen current-gen consoles en PC. Het is een van de beste PC-ports van de afgelopen jaren.

Witcher 3 is zwaar gedowngrade vergeleken met de realtime PC-gameplaybeelden van 2013 omdat hardware in de zogenaamde "next-gen" consoles overschat was door CD Projekt Red.

En bij Watch_Dogs zijn sommige effecten zelf uitgeschakeld door Ubisoft zodat er geen grote verschil is tussen PC versie en consoles. Dit kan je binnen 1 minuut weer rechtzetten door een bestand te downloaden en in het folder van Watch_Dogs te stoppen.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 19:29]

Dat zijn mensen met oude PC's.

Ik zelf heb een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G en speel Witcher 3 in 1440P met +75FPS op mijn monitor en in 4K met een rock solid locked 60FPS op mijn TV.

Weet je wat voor mij pas onspeelbaar is? 30FPS. Dat is zo en stoterig en traag dat ik er letterlijk oprecht misselijk van wordt.

En dan nog 1080P of lager, in 2015 vind ik dat echt niet meer kunnen, zelfs als smartphone-resolutie.
Nogmaals, hoe houden consoles ontwikkeling in games tegen? Die "inferieure consoles" zorgen ervoor dat je überhaupt dit soort games op de PC kunt spelen.
Je weet vast wel dat PC Gaming ongeveer 65% van de marktomzet heeft, en dat Witcher 1 als een PC-game begonnen is?

En dan nog, een game-developer heeft aangegeven dat Witcher 3 downgraded was door consoles:

http://whatifgaming.com/d...ll-features-taken-out-why

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 5 augustus 2015 21:09]

Ik vindt het geen Maffia game uitzien qua personage :)
Deel 1 en 2 vindt ik echt meer het gevoel van een Maffia personage :)

Ik een Vietnamese veteraan? Maffia heb je altijd als italianen etc gehad enz, niet als vietnamees :)
Voor de rest kijk ik er naar uit, alle delen met plezier gespeeld nooit saai of zo ...

En qua grafisch let ik er niet zo op bij deze game, het is meer de vibe/ de feeling die het horen te doen bij een game.... .zoals Maffia
Een Vietnam veteraan is niet hetzelfde als een Vietnamese veteraan...
Daarom is het ook een Vietnam (oorlog) veteraan, en niet een veteraan uit (het land) Vietnam.
Ik heb de vorige helemaal kapot gespeeld met Vito! Heerlijk, ik vindt die oude Amerikaanse sfeer games echt heerlijk om te spelen!
Nu al helemaal zin in! Erg sfeervolle trailer! fijn muziekje eronder en ik ben het ook helemaal eens met het gekozen jaartal. Ik heb me dagen lang onwijs vermaakt met Maffia 2. Ik begrijp alle negatieve geluiden over die game compleet, maar de sfeer en de personages hebben me zo onwijs die game in getrokken dat ik echt niet kan wachten tot deeltje 3 uit komt:)

Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre de gameplay zich uit gaat pakken. Blijf je een personage spelen, of gaat het een beetje richting GTA V waar je wisselt tussen figuren.
Hoe dan ook, nu al zin in:)
Een persoon van niet Italiaanse afkomst begint een mafiafamilie? Als het nu nog een oost Europeaan was of Asiaat en dan in de moderne tijd ok...

Na II ben ik nogal sceptisch. II was niet slecht maar kon niet tippen aan het origineel.
Wat een fantastische sfeer, precies waar ik op had gehoopt bij het zien van de teaser vorrige week.
Die main char zet de radio aan, hoort All Along The Watchtower, glimlacht, and I'll be damned, so am I.
Jimmi op de radio Plus 1! Wat een compleet andere sfeer/feeling dan twee zo te zien. Ben erg benieuwd of dit zich goed uitpakt. Ergens hoopte ik op weer zo'n oude tijd maar het zal mij benieuwen
Nu begrijp ik waarom mijn FB pagina volgespamd werd met trailers van Maffia. In 3 talen nog wel!

Nr 1 was top, nr 2 kon mij net ietsje minder meeslepen. Hoop dat nr 3 geen teleurstelling wordt...
Dit lijkt me niet echt een mafia game meer, ben zeer benieuwd hoe dit uitpakt, Jammer dat deel 2 niet verder ging. nadat je het verhaal had uitgespeeld was er niks meer te doen