Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

Microsoft wil Bing de komende maanden geschikter maken voor mobiele bezoekers. Daarom werkt het bedrijf aan manieren om mobile prominenter naar voren te halen in zijn zoekmachine. Een daarvan is het tonen van een aparte 'mobile tag' bij de zoekresultaten.

Cijfers van het zoekgedrag op Bing tonen aan dat mobiele gebruikers eerder tevreden zijn met mobiele sites dan bij sites die enkel voor de desktop zijn bedoeld. Daarom denkt de techgigant dat het zinnig is om mobiele sites prominenter naar voren te laten komen in de resultaten, onder meer met een aparte tag. Vooral Windows Phone-gebruikers maken veelvuldig gebruik van Bing, omdat dat de standaardzoekmachine van het besturingssysteem is.

In een blogpost legt Microsoft uit hoe het mobiele resultaten beter naar voren wil later komen. Kort komt het erop neer dat het algoritme van Bing rekening houdt met mobiele sites, maar sites die enkel een desktopweergave bieden niet afstraft. Volgens Microsoft ontstaat hierdoor op termijn een goede balans tussen relevantie en 'mobile friendliness'.

Enkele factoren bepalen volgens Microsoft wanneer een website als mobielvriendelijk kan worden gekenmerkt. Het gaat daarbij onder andere om de navigatie, die bijvoorbeeld schaalbaar is, en de leesbaarheid van de webpaginas. Ook moet er makkelijk kunnen worden gescrold en moet de website compatibel zijn met meerdere mobiele apparaten.

Microsoft rolt de 'mobile tag' - de tekst mobile-friendly voor een zoekresultaat - binnen enkele maanden uit. De iteratie volgt nadat het bedrijf eerder al de afbeeldingenzoeker een flinke update gaf. Sindsdien is er meer informatie te zien over de afbeelding bij het desbetreffende resultaat.

Mobile-friendly-tag Bing

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

En dat deed Google een maandje geleden ook al:

http://tweakers.net/nieuws/102619/google-plaatst-niet-mobiele-websites-lager-in-zoekresultaten.html

[Reactie gewijzigd door matroosoft op 15 mei 2015 18:51]

Volgens mij was het grote verschil dat Google sites straft en soms zelfs volledig weghaalt. MS haalt mobile-friendly sites naar boven, maar haalt anderen niet volledig weg. Tenminste, zo interpreteer ik het.
Google haalt sites niet volledig weg. Mobiele sites krijgen voorrang.
En Microsoft kopieert google's idee, zonder Google enige credits te geven.
Nou hoeft Miscosoft ook niet echt credits te geven voor zoiets simpels toch?

Sta er wel weer van te kijken dat het Microsoft keer op keer weer lukt hetzelfde te doen als de rest en dat te brengen als hun eigen ding zeg. Dat geldt met name voor Bing. Bing is vanaf het begin af aan letterlijk afgekeken van Google. Zo was er de bing toolbar die resultaatgegevens van gebruikers die zochten in Google verzamelde, zodat het algoritme van Bing beter werd. Andere dingen als webmastertools, maar ook de implementatie van nieuwe technieken in IE. Bijna alles op dat gebied afgekeken van een ander. Snap wel waarom Bing nooit zoveel marktaandeel weet te pakken:) In het buitenland is het welliswaar meer, maar nog altijd niets vergeleken met Google...
Dan moet je maar eens Bing gebruiken om plaatsjes te vinden. Google kan op dat vlak nog veel van Microsoft leren. Zeker als je bepaalde resolutie zoekt of kwaliteit dan werkt Bing in mijn ogen aanzienlijk beter. Ook voorspelt Cortana iedere keer steeds beter de Oscars winners of wie er met voetbal gaat winnen.

Tevens wordt de translator ook met de dag beter, helemaal als je bekijkt wat ze tegenwoordig kunnen met Skype translator.

[Reactie gewijzigd door vali op 16 mei 2015 00:13]

Was dit dan niet een open deur? Google was misschien wel "de eerste" maar aan de andere kant, dit ligt zo voor de hand met de stijgende focus op mobiel dat het hoe dan ook was gebeurd.
met 5 miljoen resultaten en maximum 5 tot 20 pagina's die gelezen worden als je Úcht iets zoekt is alles wat daarna komt irrelevant
Ik weet het niet precies, maar bing search op windows phone geeft al een paar maanden lang aan of een website mobiel vriendelijk is of niet. Volgens mij werkt dat gewoon met een whitelist, het nieuwe systeem is met een algoritme.
Google straft sites niet die niet mobiel vriendelijk zijn. Zucht. Het is een update richting de juiste kant toe. Het laat nog steeds desktop sites en mobiele sites op mobiel zoekresultaat zien. Sterker zelfs; desktop zal nog wel even blijven staan. Er is wel een verschil tussen mobiel zoeken en desktop zoeken. De eerst genoemde zal iets andere resultaten weergeven dan de desktop versie, maar het verschil blijft minimaal.

Ook na die update zijn er voldoende websites geweest (desktop only) die juist markt hebben gewonnen in mobiele zoekresultaten.

Ik vind mobiele websites een beetje overkill te bedenken dat de meeste smartphones prima desktop sites kunnen renderen, en vaak er ook nog uitstekend op uit blijven zien. Het gaat mis wanneer je content wilt gaan lezen, en je kunt het niet lezen omdat het of te klein is of omdat het in een content vak van 600px breed staat en je scherm net 300 pixels breed is. Dat vereist nogal wat scrollwerk en dat is namelijk wel storend.
Er zijn websites die niet mobile-friendly zijn, die gestegen zijn na de mobile-friendly update update? bron??

Google spreekt dat tegen. Mobile-friendly websites hebben een boost gekregen, en that's it. Met als gevolg dat desktop webites gezakt zijn kwa positie, of op dezelfde plaats zijn gebleven, maar zeker niet zijn gestegen zoals jij claimt met je * zucht *
Google straft sites niet die niet mobiel vriendelijk zijn. Zucht.
Conversely, pages designed for only large screens may see a significant decrease in rankings in mobile search results.
http://googlewebmastercen...21st-mobile-friendly.html
die data trek ik uit m'n eigen, ruim 2000 websites. Google laat sinds kort vanuit webmaster tools een grafiek zien met daarin een update lijn. Je kunt dus precies zien hoe je site er voor stond of nu staat voor / na de update.

In dit specifieke geval kan ik teminste 10 websites aanwijzen (desktop) die sinds de update veel meer clicks ontvangen.

Ze schrijven ook extreem grote websites bedoeld voor desktop. Een website dat een bepaalde score haalt bij mobiele site test zal gewoon nog ranken.
De wijziging bij Google dat mobile-friendly sites hoger in de resultaten komen zou alleen voor mobiele devices moeten gelden. Als je dus op desktop zoekt zou het geen verschil moeten maken. Zie http://googlewebmastercen...21st-mobile-friendly.html

Lees ik je comment dan verkeerd, of interpreteer je je statistieken niet goed?
Dat is net hoe je het wil noemen...

Microsoft haalt "mobielvriendelijke" sites omhoog.
Google "straft mobielonvriendelijk" sites.

Is dat glas half vol, of half leeg?
Het is een meer motiverende manier van selecteren.
Nee, het is puur de manier van benoemen, en dan ook nog eens afhankelijk van het gebruikte device.

Gel*l in de ruimte, niets meer, niets minder.
Het is absoluut niet straffen, je krijgt gewoon meer waardering voor je website indien deze mobile friendly is. Net zoals snelheid ook een factor is. Wellicht een glas half-vol/leeg verhaal, het is maar uiteindelijk net hoe jij het zelf wilt zien. Echter vat ik jouw opmerking op alsof google je een penalty geeft (waarbij je hard in de resultaten kan zaken) maar dat is zeker niet het geval!
Je hoeft niet hard te zakken, verdwijnen van de eerste pagina is al genoeg om je bezoekersaantal in te laten storten.
Google laat alleen op mobile agents mobiel vriendelijke sites hoger komen, bing doet hetzelfde. Beetje een halfvol/halfleeg glas verhaal. Net hoe je ernaar kijkt. Simpel gezegd, mobiel vriendelijke sites doen het beter in de mobiele zoekmachine
Je zou bijna zeggen dat ze concurrenten zijn.
Mocht je er op azen:

Het is niet zo dat Microsoft dit gezien heeft van Google, dat zij nu plots dat ook willen. Vermits dit al een tijdje in ontwikkeling is, samen met de verbeteringen van Bing de afgelopen maanden, is dit een normaal gebeuren, en niet een na-aap scenario.
op mijn Windows Phone staat het er bij Bing allang bij.
Bing? Ik vraag me af hoeveel mensen hier in Nederland gebruik van maken.. Laat staan Tweakers.. 1 % ?
Mensen die zelf kunnen nadenken en zelf hun keuzes kunnen bepalen zonder af te gaan op de vaak op niets gebaseerde feiten van de meerderheid.
Ik gebruik Bing best veel. Maar de resultaten zijn echt niet beter dan Google. Vaak als ik iets net even niet kan vinden, vindt Google het wel meteen. Google is veel beter in het zoeken binnen fora en dergelijke. Als je in Bing naar een specifiek probleem zoekt krijg je toch sneller algemene sites. Ik heb bijvoorbeeld een probleem met mijn lenovo laptop. Als ik bij Google het probleem intoets krijg ik netjes een lenovo fora waarop iemand anders hetzelfde probleem had met het antwoord. Bij Bing krijg ik alleen de algemene site van Lenovo te zien.

Daarnaast lijkt MS niet goed te begrijpen dat ik op het internet interesse heb in meer dan alleen Nederlandse sites. Als je bij Bing naar nieuws zoekt krijg je alleen nieuws uit Nederland. Bij Google krijg je nieuws van over de hele wereld.

Over het algemeent doet Bing wel wat het doen moet, maar het heeft nog een hele weg te gaan voordat het echt zo goed is als Google.
Wat is er mis met Bing dat een Tweaker het niet zou gebruiken? Het is een prima zoekmachine. Tenminste als je de locatieinstelling op Verenigde Staten zet dan werkt hij zeer prettig. Bing is trouwens stuk groter in andere landen.
Zijn er dus nog behoorlijk wat. Is standaard voor geinstalleerd bij iedere Windows machine. Veel mensen gebruiken alleen maar IE als browser.

Dus dan weet je het wel. De meeste van die mensen zoeken via bing als ze hun zoekopdracht rechtstreeks in de adressenbalk opgeven. En dat zijn er best veel die dit doen.
http://memeshare.net/memes/1/932.png

Overigens schijnt Bing wel een goede zoekmachine voor porno te zijn (geen grap, Google filtert porno gedeeltelijk tegenwoordig zelfs in Safesearch schijnt)
Overigens schijnt Bing wel een goede zoekmachine voor porno te zijn (geen grap,
Ja, anders gebruikte ik wel gewoon Google. Nu dus Bing sinds ik overgestapt ben op Windows 8.1. De vrouwen zijn ook mooier in Bing. ;)
Google bepaald dus voor je. Moet je maar blij mee zijn.
En dan moet je ook nog met een Google account op menig Google apparaat ipv de mogelijkheid van een lokaal account. Ik zie steeds meer nut om Bing te gebruken ;)

[Reactie gewijzigd door Sake op 16 mei 2015 00:05]

Beter wÚl wat concurrentie als geen....
Eens, maar het blijft een kansloze zaak. Google is zo enorm ingeburgerd, net als bijvoorbeeld Facebook, dat ik niet een andere zoekmachine Úcht enige noemenswaarde concurrentie zie bieden. Waar in het verleden er continu machtsverschuivingen plaats vonden op het internet, lijkt het er steeds meer op dat het internet een steeds meer vastere vorm begint te krijgen. Zo lang Google niet over de kop gaat, zie ik niet een andere zoek machine, zoals bijvoorbeeld Bing, daadwerkelijk een marktwaarde innemen wat Google pijn zou doen.

Ontopic; ik stoor me juist mateloos aan websites die me verplicht naar de, vaak onvolledige, mobiele website sturen, of me doorverwijzen naar de app in plaats van de gewone normale desktopversie. Zeker op mijn iPad wil ik gewoon de desktopversie.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 15 mei 2015 23:36]

Niet buiten Europa. En als de EU hun zin krijgt, dan verandert er ook wat in Europa.
En ten derde: geef iemand een standaard zoekmachine. Als hij/zij vind wat hij/zij zoekt, dan blijft de gebruiker deze standard ingestelde zoekmachine gebruiken.
Want het is al snel 'te veel werk' om de standaard zoekmachine te veranderen.
Persoonlijk vind ik het mobiel -friendly niet altijd een verbetering. Heb al meerdere malen meegemaakt dat ik de mobiele versie voorgeschoteld krijg en geen mogelijkheid heb tot het gebruik van de web versie. Dit terwijl de mobiele versie niet de functionaliteit biedt die ik op dat moment nodig heb en wel gewend ben van de web versie.
Dan is die website niet mobile-friendly.. Het idee van een 'responsive design' is dat het exact dezelfde content bied maar geschikt voor verschillende scherm formaten.

Een grote website als facebook is er ook schuldig aan, dat bepaalde functionaliteit niet werkt op de mobiele versie.
Maar de fout ligt bij de website, niet bij het mobile-friendly concept.
Dan is die website niet mobile-friendly.. Het idee van een 'responsive design' is dat het exact dezelfde content bied maar geschikt voor verschillende scherm formaten.
Onzin. Een goede responsive website past juist niet enkel en alleen het formaat van de website aan, maar schaaft waar nodig ook content weg.

Er zijn gewoon dekstop-snufjes die nog steeds niet werken op smartphones of die totale overkill zijn om daar in te zetten.

Een goede responsive website moet er in mijn ogen voor zorgen dat de site ook op mobiel snel en gemakkelijk werkt. Het strippen van overbodige snufjes draagt daar soms aan bij. Ik zie een functionaliteit liever verdwijnen dan dat ik er op moet gaan zitten wachten, hij data slokt of maar halfbakken werkt.

En @Maestro J: er zijn op Tweakers ook meer dan genoeg zaken te noemen die ineens verdwenen zijn op smartphones, dan wel diep verstopt. En dat is maar goed ook.
Om op basis van jouw mening, mijn comment onzin te noemen.. Dat je geen content moet hiden, is niet mijn persoonlijke mening. Lees eens wat artikelen over responsive design:
Often, designers hide or discard website content in order to make it fit to a smaller device or screen-size. This is not best practice. Mobile users expect and deserve to experience te same content desktop users. If you hide content only for the sake of adjusting the size to a smaller screen, you’ll deprive them of that experience. To acquire content parity, you’ll need to change the content of a responsive site so that it can be viewed by all.
http://www.sitepoint.com/...sive-web-design-pitfalls/
Klopt responsive design zoals Tweakers is hoe het zou moeten zijn. Er is ook niks mis met het mobile-friendly concept, maar punt is dat te veel websites dit nog niet daadwerkelijk zijn en je niet direct de keuze hebt om zelf te bepalen welke versie je wilt zien of gebruiken.

Aan de andere kant motiveert dit hopelijk dan weer wel de webdesigners om hier versneld iets aan te doen.
Nou tweakers en marktplaats zijn ook schuldig.
op tweakers kan ik bij vraag en aanbod niet zien wanneer die toegevoegd is die adv.
zelfde bij marktplaats.
Je profiel is ook nog steeds de desktop versie. Tweakers doet het goed maar het is nog niet helemaal perfect.
Er is dan ook een basisregel in responsive webdesign die veel webdevelopers over het hoofd zien: maak je website geschikt voor alle schermen zonder in te boeten in functionaliteit. En dat vind ik er jammer. Ben zelf webdeveloper en houd daar altijd rekening mee. Het is tenslotte gebruiksvriendelijker dan met 100 omwegen toch proberen iets te kunnen doen op een mobiele website en uiteindelijk toch te falen. Dan hoef je gewoonweg geen responsive design in te voeren op je website.
Ze kopieren gewoon Google's idee, die hier vorige maand mee kwam.
En tweakers.net had best in het artikel kunnen vermelden dat ze dit doen in navolging van Google, i.p.v. Microsoft credits te geven voor hun onderzoek.
Wie is al eerste begonnen of wie heeft het als eerste naar buiten gebracht?
Dat zal niet veel verschillen. Met Windows Phone was het zoals gezegd al eerder actief dan dat het uitgebracht is.
Daarom werkt het bedrijf aan manieren om mobile prominenter naar voren te halen in zijn zoekmachine.

Je gaat me niet vertellen dat ze op 3 weken tijd even doen waar Google al een hele periode mee bezig is. Je kunt dus helemaal niet zeggen dat dit 'idee kopiŰren' is. Je reactie is dan ook zeer ongepast om Tweakers erop te wijzen hoe ze (volgens jou) artikels moeten schrijven. Dat Google dat heeft aangekondigd enkele weken geleden doet hier niet toe. Microsoft is al een tijdje bezig met Bing een grondige update te geven. Dit past gewoon in het rijtje met komende features.
Wat word verstaan onder mobile friendly? Als hij je reditect naar een m.---.com of als hij responsive is?
Responsive (html 5) is genoeg. Hoeft geen m. en gelukkig ook (nog) niet https:// verplicht.
Ik doel op YouTube en facebook als je zulke sites vergelijkt met tweakers...

Youtube en facebook hebben meer content om te laden dus duurt een responsive site nog langer te laden op dekstop en op mobile. Tweakers heeft minder content en kan daarmee zonder m.tweakers werken. Youtube en Facebook reditected je naar m.youtube.com en m.facebook.com
Oh ik dacht dat je het over dit bericht had. Want om die 'tag' te krijgen is responsive voldoende.

Sowieso vind ik niet altijd m. of de algehele mobiele variant van websites goed. Neem nou Google zelf, als je daar op datum wil zoeken moet je hem eerst in desktop modus zetten. Het valt mij op dat bepaalde grote websites vaak functies missen in de mobiele versie, wat naar mijn inziens niet nodig zou zijn.
Ik heb persoonlijk toch de voorkeur voor desktop sites op mijn mobiele apparaten.
Vaak overzichtelijker en meer functies
Dat is de fout van webdevelopers. Een basisregel van responsive webdesign is dat je website op elk scherm getoond kan worden met de beste layout zonder inboeten van functionaliteit. Maar veel webdevelopers doen nog al eens graag display:none; in hun layout steken zonder een mobiele versie van hun blok te maken. En dat is nu net niet de bedoeling van websites mobiel maken.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 16 mei 2015 01:25]

Ik begrijp nog steeds de meerwaarde van Bing niet..
Duckduckgo is nog wel begrijpelijk, vanwege de search bubble en privacy, maar Bing totaal niet. De resultaten die Bing geeft zijn ook uien.
Concurrentie...
Je bent pro Google, we weten het.. Echter is concurrentie altijd goed! Net als dat he kan kiezen tussen Audi, Mercedes of BMW terwijl dat hetzelfde type auto's zijn.
Wat was het nut van Google ten opzichte van Altavista? Op termijn een betere zoekmachine worden.
Wat was het nut van Facebook ten opzichte van MySpace? Op termijn een beter sociaal netwerk worden.

Als je zo redeneert, is alles nutteloos. Het leven misschien ook wel.
Zoals men al zegt, concurrentie. Wat is het nut van Google? Voor Google waren er ook al zoekmachines.

Ik gebruik Bing regelmatig, vooral als DuckDuck weer eens iets niet goed kan vinden, en op mijn Windows Phone natuurlijk, werkt prima. Misschien stel ik niet zulke hoge eisen, maar ik ben er happy mee.

En er zijn ook mensen, zoals ik, die zo min mogelijk met Google doen. Waarom? Simpel: hoe minder data van mij naar een advertentiebedrijf gaat, hoe beter. Eigenlijk heb ik voor alles al meer dan prima alternatieven gevonden, alleen nog niet voor Youtube.
Die meerwaarde is groter dan jou reactie hierop die nergens op gebaseerd is, buiten vooroordelen en 'van horen zeggen'.

Wat is de meerwaarde van Acer, HP, Lenovo, ... als er toch al een, laat ons zeggen, Asus bestaat? Concurrentie is volgens jou verboden dus. De meerwaarde voor mij om Bing te gebruiken is omdat Google qua privacy mij totaal niet aanstaat. Ik gebruik al meer dan een jaar geen Google-diensten niet meer en dat merk ik (op een positieve manier). Eindelijk af van die 'gepersonaliseerde' reclames zonder te komen aan de broodwinst van de websites.

Daarnaast zijn de resultaten voor mij goed. Ik vind alles wat ik nodig heb via Bing. Waarom nog Google gebruiken?

Laat ons gewoon zeggen: kies zelf wat je wilt gebruiken, ik vind bv de foto leuk van Bing. Maar ga geen vooroordelen en 'fabeltjes' verspreiden waar je niks vanaf weet.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 16 mei 2015 10:49]

Het nut van Bing is dat het geen Google is. ;)
Precies, geen nut dus.
Pepsi heeft toch ook nut ten opzichte van Coca Cola?
Ik durf niks te zeggen over Pepsi, maar huismerk van de supermarkt heeft wel nut in iedergeval
-> goedkoper, niet betalen voor de naam

Puur alleen concurrent zijn vind ik geen nut hebben, daarom zeg ik ook, DuckDuckGo heeft wel nut vanwege privacy/searchbubble.
Dat privacyverhaal geldt deels ook voor Bing. Want het is niet van Google en MS zet zich wel degelijk in om de privacy te garanderen van haar gebruikers. Daarnaast heeft Microsoft producten en diensten die het verkoopt, daar waar je in natura (data) betaalt bij Google.
Die vlieger gaat niet op. Bing doet net zo hard mee in gepersonaliseerde advertenties etc.. Wat privacy betreft kan je het beste een Google Apps account gebruiken voor Google en een Office 365 account voor Microsoft.
Dan gaat de wind niet hard genoeg :)

Ik heb geen last van gepersonaliseerde reclames. Als je de reclames op FB en dergelijke bedoeld, dan krijg je inderdaad reclames die je maanden blijven achtervolgen. Daarnaast mag 'gepersonaliseerd' gerust tussen aanhalingstekens. Want ik koop een hoofdtelefoon, en dan wordt ik nog maanden achtervolgd door advertenties van hoofdtelefoons van Coolblue. Uhm hallo ... ik heb er al eentje gekocht? Zo slimme gepersonaliseerde reclame is het dus ook weer niet.

Maar dus via Bing heb ik er geen last van gelukkig.

Om mijn verhaal even aan te sterken:
1: Klik
2: Klik
3: Klik

Google verdient aan jou data. Dat is hun hoofdinkomsten. Microsoft misschien ook wel, maar zij hebben ook andere producten en diensten waar ze aan verdienen. Microsoft is meer begaan met privacy, waar het zich dan ook in onderscheidt tegenover Google, waardoor ik meer vertrouwen heb in MS dan in Google.
Ik ga niet mee in deze redenatie. Concurrentie heeft namelijk sowieso nut.

Concurrentie komt namelijk innovatie ten goede. Bing moet blijven ontwikkelen omdat bijvoorbeeld google dat ook doet, en hetzelfde geld voor google. Waarom zou een bedrijf geld stoppen in innovatie als er toch geen concurrenten zijn. Iedereen zal namelijk toch voor jou product kiezen.

Als bing een stap voor wilt blijven op google zal het met nieuwe dingen moeten komen.

Verder is er natuurlijk een stuk keuzevrijheid die je gaat missen als er geen concurrenten zijn
Voor sommige niet en voor vele anderen dus wel.
Voor hun heeft Google Search weer geen nut (meer)

Per saldo kunnen we gewoon blij zijn dat we keuze hebben.
Dat is nut genoeg.

PS Mijn zoekresultaten zijn met Bing beter. Komt waarschijnlijk omdat ik Google Search al jaren nauwelijks meer gebruik. En dan worden de resultaten die Google Search geeft uien (waar die bij jou dat bij Bing zijn)

[Reactie gewijzigd door Sake op 15 mei 2015 23:57]

concurrentie is alleen maar beter.
als Google minder goed gaat doen dan kan microsoft het over nemen.
of Bing kan een eigen twist geven aan resultaten waardoor het mischien beter woord.
zelfde met Windows Mobile die opgevolgd werd Door ios.
Mobile-friendly als tag, hadden ze daar geen icoontje van kunnen maken?
Of is dat iets nieuws dat ze tags gaan gebruiken?
Tsja, wat is mobielvriendelijk?

Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat er ook een mobiele versie van beschikbaar is, en niet meer dan dat. Helaas vind ik dat die nogal vaak een cruciale functie missen, en dat kan een zoekmachine lastig beoordelen.
Dit spot ik sinds een paar dagen ook in Cortana. Best handig, alleen het valt totaal niet op.
Alleen de Thumbnail lezen, en het je leest het misschien, ik ben het dan helemaal eens met deze post.

Misschien komt het ooit nog met een icoon in W10, het is in ieder geval te hopen, want het is op dit moement een beetje onoverzichtelijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True