Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

Pebble heeft onder de naam Pebble Time een nieuwe smartwatch aangekondigd. De Pebble Time is dunner dan de huidige Pebble-horloges en beschikt over zowel een microfoon als een kleurenscherm op basis van e-ink-technologie. Er is tevens aan de software gesleuteld.

Pebble TimeDe Pebble Time is aangekondigd op Kickstarter. De smartwatch heeft een kleurenscherm dat 64 kleuren kan weergeven. Doordat e-ink-technologie wordt gebruikt is het energieverbruik van het display aanzienlijk lager dan dat van led- en oled-schermen. Ondanks de fletsere kleuren is het horloge volgens Pebble nog steeds goed afleesbaar in zonlicht en het scherm staat continu aan. Pebble claimt een accuduur van circa zeven dagen.

Het slimme horloge heeft ook een microfoon gekregen. Daarmee kan de drager van de Pebble Time bijvoorbeeld een reminder opnemen of een gesproken bericht versturen. Er is echter nog geen uitgebreide spraakherkenning beschikbaar.

Volgens Pebble is het horloge waterdicht en twintig procent dunner dan de eerste Pebble. De wijzerplaat wordt beschermd door Gorilla Glass en de kast is van roestvrij staal. Het quick-release-mechanisme moet  het vervangen van de 22mm-polsband gemakkelijker maken. Daarnaast is er een poort aanwezig waaraan ontwikkelaars sensoren en 'slimme' polsbandjes kunnen koppelen.

Pebble heeft ook het onderliggende softwareplatform vernieuwd. Daarbij leunt de interface op het concept van een tijdlijn, waarbij de gebruiker kan terugscrollen naar eerdere gebeurtenissen. Het scrollen gaat op basis van drie knoppen aan de zijkant. Bestaande Pebble-apps blijven functioneren.

De nieuwe smartwatch wordt, net als de eerste Pebble-smartwatch, in eerste instantie uitsluitend via Kickstarter geleverd. Kort na de aankondiging werd de doelstelling van 500.000 dollar, circa 440.000 euro, al ruimschoots overschreden. De Pebble Time moet bij de verwachte release in mei 199 dollar, ongeveer 175 euro gaan kosten, maar 'vroege vogels' betalen 159 dollar. In Nederland is Pebble Time naar verwachting rond september in de retail verkrijgbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Ik heb er ook een besteld.
Ik vind een Apple Watch mooier, maar dat die niet waterdicht is (ik draag de Pebble 24/7) en dat de accu geen week meegaat vind ik onoverkomelijke struikelpunten.

Ik heb nu zo'n 2 jaar een Kickstarter Pebble en ik haal nu makkelijk 7 dagen met een lading.
Voorheen, toen ik nog een iPhone had was de Pebble soms wel eens in 12 uur leeg...en maximaal 3 dagen.
Nu ik een Oneplus One heb, gaat ie veel langer mee.

Misschien raar, maar ik vind het belangrijker dat ie goed en lang genoeg werkt, dan dat het een juweeltje is die dagelijks aan de lader moet en die ik af moet doen bij douchen, zwemmen etc.....want dat vergeet ik toch een keer....en heb je echt geen garantie.
De Kickstartercampagne gaat hard. Binnen het uur al 2 miljoen USD opgehaald.
Het is een mooi klokje om te zien en ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe timeline functionaliteit in de praktijk zal werken. En hopen dat dit ook naar de huidige Pebble wordt gebackport.
Ze staan nu al bijna op 3.3 miljoen.. Bizar! Op deze manier zijn straks zelf alle backerplekken op. Als je op die pagina kijk zie je het bedrag om de zoveel seconden updaten.. Met nog 31 dagen te gaan..

Er komt vast een uitbreiding van de plekken als dat mogelijk is.

Jammer dat ze (nog) geen Windows Phone ondersteunen. Zou leuk zijn als dat met W10 wordt geïntroduceerd!

[Reactie gewijzigd door Evil.bean op 24 februari 2015 17:50]

Staat nu alweer bijna op 5 miljoen :). Kickstarter wrijft ook al in de handen want zo is het natuurlijk makkelijk geld verdienen :).
6 miljoen nu (23:03), 1200% funded.. Ik vraag me uberhaubt af of er ooit eerder acties zijn geweest op Kickstarter die zo zijn gelopen..

Kickstarter verdient 5% van elke project als de financiering rond is. Die harken nu dus al 3 ton binnen. Daar kun je in ieder geval de website wel even van laten draaien..
Als deze snelheid van funden blijft gehandhaafd komt het totale bedrag rond de 200 miljoen uit. Dit zal niet gebeuren omdat in het begin meer verkocht wordt, maar 100 miljoen is denk ik zo maar mogelijk. Ik zie nu dat er voor alle tiers een limiet is gesteld dus als Pebble de aantallen niet verhoogt of nieuwe tiers toevoegt dan stopt de funding op een gegeven moment.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 24 februari 2015 23:20]

Op je vraag of er ooit eerder acties zijn geweest die zo zijn gelopen;

https://www.kickstarter.c...elanlee/exploding-kittens

87825% funded. De kleine 10,000 dollar was ook in de eerste dag al compleet binnen. Bovenstaand project heeft (tot nog toe) het hoogste percentage qua percentage funded, maar wordt qua bedrag enkel overtroffen door de originele pebble en 'coolest cooler' (op moment van schrijven).
Die 5% is van het vooraf ingeschatte grensbedrag daarnaast nog de kosten van de financien ook ca 3 tot 5%
Dat is een fikse hap!

If your project is successfully funded, the following fees will be collected from your funding total: Kickstarter's 5% fee, and payment processing fees (between 3% and 5%). If funding isn't successful, there are no fees.

Kickstarter fee
5% of total funds raised
Payment processing fees
3% + ¤0.20 per pledge
Pledges under ¤10 have a discounted micropledge fee
of 5% + ¤0.05 per pledge

https://www.kickstarter.com/help/fees
Kan me ook voorstellen dat voor pebble ze een andere regeling hebben getroffen omdat ze al een 'grote speler' zijn en daarom korting krijgen. Dit is ook een mooie reclame voor kickstarter natuurlijk.
Microsoft heeft een volledig functionerende pebble app gemaakt om te laten zien aan Pebble zodat zij overtuigd zouden zijn van de mogelijkheden en potentie van windows phone. Volgens een ms medewerker waren bijna alle mensen bij Pebble enthousiast erover(en ze kregen de code gewoon zo, t is praktisch geen werk voor hun) maar de CEO is een beetje ouderwets en wilt niet in zee met MS.

Zelfs een tweede zwaar overfunded kickstarter, terwijl ze al dik winst draaien, is blijkbaar nog niet goed genoeg om op het knopje 'publish' te drukken...

[Reactie gewijzigd door WoutervOorschot op 28 februari 2015 20:44]

Microsoft zou de app zelfs gratis onderhouden maar de ceo van Pebble ging nog liever failliet heb ik gelezen.
"we've decided to increase the number of Pebble Time watches available to start shipping in May, after close consultation with our manufacturing team. We're going to change the May $179 reward tier to 30,000 units. After that runs out, we'll be opening up a new reward tier with a June ship date."
Waarschijnlijk wordt dit niet gebackport, aangezien de pebble 1 over andere hardware beschikt (En zo bijvoorbeeld de speech functie niet aankan).

Edit: de timeline wordt wel geport, maar het volledige OS denk ik niet.

[Reactie gewijzigd door brick5492 op 24 februari 2015 17:22]

Los van het feit dat er in het filmpje letterlijk gezegd wordt dat ze bezig zijn de timeline ook naar de originele Pebble en Pebble Steel te brengen?
Ah, de timeline. Ik dacht dat hij het OS bedoelde ;)
Sorry verkeerd gelezen. Aangepast.
De huidige Pebble krijgen ook de timeline feature. Staat helemaal onderin de kickstarter page.

Ik ben benieuwd, deze jongen heeft zijn early bird aanmelding de deur uitgedaan.
Logisch dat het zo hard gaat.
Omdat een Pebble staat voor vrijheid:
  • Vrijheid onafhankelijkheid van een lader voor meer dan een dag
  • Vrijheid om telefoon te wisselen.
.

[Reactie gewijzigd door nul07 op 24 februari 2015 17:10]

• Vrijheid om telefoon te wisselen.
Zolang het een Android of iOS telefoon is.
Ze gaven ook aan dat ' Samsung' telefoons ondersteund worden. Vraag me af of dat hun eigen OS is of gewoon een marketingtruc voor diegenen die alleen merken (Samsung = grootste leverancier?) begrijpen. :?

Op 1:20 min in de filmpje:
Works with iPhone, Samsung and Android
Lijkt me wel een tof ding. Interface ziet er in het filmpje ook echt vloeiend uit!
Viel mij ook op, ik gok dat dat gewoon een marketingtruc is. Support voor Tizen lijkt me erg vergezocht.
Waarom? Tizen ondersteund gewoon android meuk.
Of jolla bijvoorbeeld via third party app.. Ze hebben geen enorm gesloten API.
Iphone, samsung en andere androids zijn officieel door Pebble zelf ondersteund met een app.

Het fijne van Pebble is dat ze een open te gebruiken standaard gebruiken voor communicatie met de Pebble.
Dus ook voor WindowsPhone zijn er prima apps te vinden.

BlackBerry draait natuurlijk de Android app, maar heeft ook Native apps om te communiceren met de Pebble.
Maar zou je hem ook met Windows Phone kunnen gebruiken?
Nope, reden voor mij om ook deze Pebble over te slaan. Anders had ik zeker de eerste al besteld. Ik vind het ook onbegrijpelijk, er ligt nog een hele markt open voor Pebble.
Nee hoor een paar procent van de mensen heeft maar een WP telefoon en daar een klein deel zou een Pebble willen. Het ontwikkelen en onderhouden kost veel te veel. Komt nog eens bij dat in de VS WP al helemaal niet populair is.
Windows Phone is in de VS zowel procentueel als absoluut populairder dan in Nederland.
Volgens IDC had Apple in het laatste kwartaal11,7% marktaandeel en Windows Phone 2.9%. Als mijn potentiele markt een derde zou zijn van die van IOS dan zou ik die zeker serieus nemen.
Zo te zien niet...

Wat ik ook gek vond is dat ze noemden dat hij compatible was met iPhone, Samsung en android...
Beetje een rare bewoording voor iOS en Android..
Vond ik ook raar, maar Samsung is tegenwoordig zo populair dat ik zelfs ooit iemand heb horen zeggen 'Bah Android, nee hoor. Ik heb een Samsung, veel beter'. Het gros van de markt heeft geen idee waar ze nu eigenlijk mee werken en het interesseert ze ook niets.
Er zijn windows phone apps die met een oudere versie van de firmware werken (dus alleen de v1 en steel). Pebble ondersteund het zelf niet en er zijn ook geen versies voor modernere versies van de firmware.
Dus nee, helaas
Ik vind het een goede update voor de Pebble, met nieuwe functionaliteit. De Timeline feature ziet er echt goed uit. Wat ik wel raar vind is dat dit wederom via Kickstarter gaat. Het idee van Kickstarter is juist dat je je idee van de grond krijgt (zie Pebble). Op deze manier wordt Kickstarter wel een erg makkelijk marketingmodel waarbij je 0 risico loopt als je een opvolger lanceert. Ze hebben juist nu de kracht om zelfstandig door te kunnen als bedrijf, want daar was de kickstart voor. Maar goed, alle bedrijven doen het...
Tja, ze staan al op + $ 4.000.000,00, in nog geen volledige dag. Ze hebben dus geld genoeg om alles op poten te zetten, productielijnen op te starten,... ZONDER langs de bank te gaan.

Ik snap ze dus wel.
Ik snap Pebble ook wel, alleen niet al die mensen die een half jaar van tevoren al gaan betalen voor dit ding.. Over een half jaar zijn de huidige Wear smartwatches weer een stuk goedkoper en is er een nieuwe generatie. De huidige generatie doet al alles beter behalve accuduur..
Wees blij dat er zo'n mensen zijn. Dit maakt zulke project net mogelijk. Banken zijn steeds terughoudender, projecten krijgen minder en minder steun...
Mei 2015 is geen half jaar.. Dat is maar 3 maanden.
Aan de andere kant is het blijkbaar 'vraag en aanbod'. Er blijven nieuwe projecten op Kickstarter komen en die blijven ge-backed worden. Waarom het dan anders willen doen?

Daarbij is een van de motto's van Kickstarter:
Our mission is to help bring creative projects to life.
Projects dus geen start ups.
Kickstarter is NIET om een bedrijf te starten, het is juist om een product te lanceren. Dus daarom is het heel logisch dat wanneer je met een nieuw product komt deze wéér op kickstarter zet. Gewoon om te zien of er animo voor is. Nou is dat in dit geval wel heel erg makkelijk (helemaal voor de goal die ze stellen) en is het eerder een veredelde pre-order :p

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 24 februari 2015 18:54]

Als ik ooit een smartwatch koop, wordt het een pebble. Ik begrijp alleen niet hoe ze die framerate zo hoog krijgen op een EInk scherm. Vogens mij is die relatief laag toch?
Exact wat ik me afvroeg. Waarom updaten e-readers zo traag (en met een negatief beeld tussendoor) als dit ook kan?
Sowieso doen moderne e-readers dat een stuk sneller, en is het negatieve beeld ook weg. Daarnaast verbruiken e-ink schermen nog stuk minder dan het Pebble scherm (niks namelijk). Vervolgens maakt verversingssnelheid van e-readers zolang je ze puur als e-reader gebruikt niet heel veel uit. Tuurlijk je wilt dat het soepel gaat, maar als je een boek leest kost het wisselen van pagina ook eventjes. Natuurlijk is het voor de interface verder wel handig als je hogere snelheid hebt.

Maar daarnaast het probleem: Pebble gebruikt momenteel een Sharp memory LCD schermpje. Geen idee of de nieuwe ook van Sharp is, maar de memory LCDs gaan niet groter dan 4.4". Oftewel ze worden simpelweg niet gemaakt op e-reader formaat. Zelfs als dat zou lukken is het dan nog de vraag hoe duur het is.
Zijn die schermpjes LCD?
Ja het zijn reflectieve LCD schermen uit mijn hoofd. Net als een digitaal horloge: Gebruikt ook nauwelijks stroom en is ook goed zichtbaar in de zon. Enkel is het ze gelukt om dat als regulier scherm te maken itt de beperkte mogelijkheden wat een gemiddeld horloge op zijn scherm kan tonen.
Dit ziet er inderdaad indrukwekkend uit.

Hopelijk binnenkort ook op smartphones, maar dan met meer kleuren.
http://www.sharpmemorylcd...ctive_LCD_White_Paper.pdf

e-paper, e-ink
vind het allemaal rommel om aan je arm te hangen

heb een zwak voor echte horloges
http://markcarson.com/mar...20Movement%20Exploded.jpg

[Reactie gewijzigd door 500749 op 24 februari 2015 17:16]

Ja ik had liever een Touchscreen Mirasol scherm gezien.. die zijn ook zuinig en betere kleuren.
ondertussen misschien wel, geen idee
maar er waren ook wat problemen met de oorspronkelijke technologie en afwerking
kwaliteit was relatief laag en powerhunger relatief hoog
Werkt goed met Samsung en Android? Dit klopt natuurlijk niet, Samsung is breder dan alleen Android, beter zou gewoon zijn om de OS'en te noemen.

Verbetering aan het scherm is fijn en het ziet er goed uit, natuurlijk niet zo mooi als diverse andere, maarja die gaan niet een week mee. Helaas komen ze wel weer met een lelijk klokje, ik had graag een 2de stalen versie direct gezien, want dit ziet er gewoon als speelgoed uit.
Omdat Samsung meerdere OSen gebruikt? Android, Tizen, Windows Phone en Bada.
En je punt is?
Werkt Pebble met al die OS'en? Als die met alle Samsungs werkt, dan werkt die ook met alle Nokia's, HTC's enz enz. Klopt dit? Nee, want hij werkt bijvoorbeeld niet met WP, dus ook niet met alle Samsungs.
Lijstje is wat korter door bv samsung aan te geven (zal ook wel dealtje zijn). Kan ook best zijn dat deze met WP gaat werken en dan alleen de Samsungs.
Nee. Gewoon nee. Derden hebben niet toegang tot de API's die nodig zijn om op die manier met WP te communiceren. Erg jammer want dit zorgt er voor dat derden geen ondersteuning kunnen toevoegen.

Voor de duidelijkheid, hij kan wel communiceren met WP, het is alleen heel beperkt.
http://www.windowsphone.c...a0-4095-8683-2bf20c30e8c1
Deze app (net als (bijna) alle andere apps) werkt maar tot firmware versie 2.6.

Je kunt je smartwatch dus ook niet updaten of iets dergelijks.
En daarom zou Samsung het wel kunnen. Een OEM kan daar wel bij.
Microsoft geeft de API niet vrij. Waarom zou Samsung er dan wel bij kunnen?
Er zal wel een reden zijn waarom MS nog niet wilt dat dat andere toegang er toe hebben, misschien nog niet veilig.

Hoe dan ook werkt de Pebble gewoon beperkt op WP, ook op Samsungs.
Wat moet Microsoft vrijgeven??? Het is in het OS ingebakken om contact te kunnen maken met wearables. Pebble moet alleen zorgen dat ZE met een app komen.
Kan je dit ook feitelijk onderbouwen? Want zeggen dat het zo is, betekent niet dat dit ook kan, of wordt toegestaan. Zie ook mijn bericht hieronder.
OEMs zitten niet aan die API restrictie vast, die kunnen alles wat MS ook kan.
Kan het niet zo snel terugvinden allemaal, maar zie ook
https://dev.windowsphone....l_SMS_filter_applications
OEMs kunnen bij calls en SMS, wat in die API restrictie zit.

Nokia was de enige eigenlijk die hier veel mee deed.
"Furthermore, the application shall not send any of the information from the user (including phone numbers, dates of communication, text messages, and so on) off the device or to any other application or service which might do so."

Hoe doe jij dit rijmen met het versturen van die info naar een smartwatch?

Wat ik hieruit haal is dat ze nog geen veilige manier hebben om data met een andere device te delen.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 24 februari 2015 20:24]

waarom zou hij met alleen samsung WPs werken? dat zou een behoorlijke marktbeperking zijn en ik gok dat Samsung hun daar niet voor compenseerd..

Wat waarschijnlijker is dat ze gebruik maakten van het brand Samsung, en dus eigenlijk dubbelup Android zeiden... maar op deze manier n00bs met een Samsung android gerust stellen dat die pebble ook met hun telefoon werkt..

Of Samsung heeft hun een zak geld gegeven om hun naam expliciet te noemen..

[Reactie gewijzigd door ToolkiT op 24 februari 2015 18:26]

Waarom zouden ze dat ooit willen doen, ze hebben hun eigen smartwatch, de galaxy gear
Samsung is qua marketing tot veel instaat :)
Ik gok inderdaad dat Samsung een zakje geld gedoneert heeft om er zo bij te staan.

Samsung doet ook amper wat met WP dus denk ook niet dat daar wat komt, maar de mogelijkheid is er.
Samsung is bekender dan Android voor het volk.
Het 'probleem' van Pebble is dat hun software er super outdated uitziet, de bediening vergeleken met andere smartwatches achterhaald is en het design dat verschrikkelijk lelijk is (behalve de Steel).

Wat ze dan wel weer goed doen is de accuduur. Bij de andere smartwatches moeten ze om de twee dagen zeker aan de lader gehangen worden terwijl je bij de Pebble gemakkelijk een hele werkweek kan doorkomen op 1 lading.
Hoe precies is de bediening achterhaald ten opzichte van andere smartwatches? Bedoel je een touch screen? Want dat ik ook niet alles. Ik heb een V1 Pebble en een LG G watch en die laatste gebruik ik simpelweg niet omdat ik knopjes mis. Met physical knoppen kan je veel sneller komen waar je moet zijn, helemaal nu de Pebble quick-launch settings heeft. De Android wear modellen zijn daardoor redelijk irritant in dagelijks gebruik.

Ik geef trouwens grif toe dat deze nieuwe Pebble niet moeders mooiste is en ik geef zelfs nog de voorkeur aan de V1 Pebble. Van alle Pebble modellen is de Steel wel de mooiste van alle :Y

[Reactie gewijzigd door Moe_Szyslak op 24 februari 2015 17:14]

Ik heb de normale en de steel gehad en gebruik nu de g watch r van LG maar ik ervaar totaal het tegenovergestelde van wat jij zegt..

De Pebble is gewoon ouderwets, en dat is helemaal niet er, wat het beestje doet, doet het echt geweldig. Maar als je meer wilt, moderner moet je toch over op Wear.
In vergelijking met andere smartwatches is hij inderdaad wat ouderwets, als je het zo mag noemen, maar dat is juist wat hem zo goed maakt als smartwatch. De "modernere" watches doen juist te veel waardoor ze minder handig zijn in gebruik. Het probleem word dan dat je dingen krampachtig op je smartwatch gaat doen die simpeler zijn op je telefoon. De pebble is zo simpel dat hij die geavanceerde dingen niet kan en uit blinkt in het makkelijker maken van taken die je anders via de telefoon moet doen. Ik kan nu bijvoorbeeld blind m'n muziek bedienen, waar ik dan ook in het menu van m'n pebble zit. Met andere smartwatches moet ik altijd naar het scherm kijken om te zien wat ik doe. Ik hoef hem nu zelfs niet onder mijn mouw uit te halen omdat ik de knopjes kan voelen en dus precies weet wat ik doe. Maar misschien hangt dit ook wel heel erg af van wat je er precies mee doet. Voor mij zijn deze dingen iig waar.

Als je smartwatch lastiger is in gebruik dan je telefoon schiet het ding zijn doel voorbij. Het moet een verlenging zijn van je telefoon en geen vervanger. (Althans, niet zolang het nog geen star trek-achtige vormen aan gaat nemen )
Ik heb het idee dat je geen Wear horloge hebt gebruikt, klopt dat?

Het voordeel wat je noemt klopt, en dat kan ook gewoon met de volumeknop van je telefoon. Dat is volgens mij ook het enige voordeel dat er was, samen met de accuduur.

En Google Wear lastig? Het is 10 minuten wennen maar dan is het ongelofelijk simpel. Een veegje hier en daar en je hebt een bericht beantwoord.

Zo blijkt maar dat smaken verschillen. Al betwijfel ik of je de Pebble nog steeds beter vind wanneer je een weekje met Wear heb gewerkt. Ik in ieder geval niet, de Pebble voelt als teruggaan naar een oude Nokia.
Ik heb het idee dat je geen Wear horloge hebt gebruikt, klopt dat?
Moe_Szyslak
@Soulaiman • 24 februari 2015 17:13

Ik heb een V1 Pebble en een LG G watch
Ik heb nu ongeveer een jaar een Pebble en heb afgelopen kerst een LG G watch gekregen van mn werk. Het irritante aan de Wear watches vind ik dus dat het allemaal touchscreen based controls zijn. Ik wil juist knopjes omdat dat handiger is voor mijn gebruik. Ik hoef niet naar mijn pebble te kijken om muziek te starten/stoppen, vooruit te spoelen of een sms/email message te dismissen. De Wear watches moet je lettelijk altijd onder je mouw vandaan halen en je moet er meer aandacht aan besteden om te gebruiken. Het maakt het voor mij gewoon lastiger terwijl een Pebble het voor mij juist makkelijker maakt. Maar nogmaals, dat hangt waarschijnlijk heel erg af van de reden dat je een smartwatch gebruikt. Ik gebruik hem voornamelijk voor de bediening van muziek/podcasts en op de tweede plaats voor berichten.

[Reactie gewijzigd door Moe_Szyslak op 25 februari 2015 08:59]

Ah zo, voor alleen het bedienen van je muziek is de Pebble misschien wel beter door de knopjes inderdaad.
Ik geef trouwens zo toe dat voor mailtjes e.d. de modernere smartwatches wel beter zijn dan de pebble maar zelf behandel ik die dingen nog steeds liever op mn telefoon omdat ik meestal niet met een super standaard auto reactie wil reageren.
Dat hoeft ook niet, daar is de microfoon voor he ;)
Wil jij op het werk zijn, op straat lopen of naast je man/vrouw zitten en tegen je horloge praten? :P Misschien ben ik ook wel gewoon een ouwe zak inmiddels maar ik voel daar niet zo veel voor.
Daar heb je gelijk in, voor korte reacties gebruik ik het wel degelijk, maar voor hele verhalen zeker niet.
Pebble nog steeds goed afleesbaar in zonlicht en het scherm staat continu aan. Pebble claimt een accuduur van circa zeven dagen.
Het belangrijkste' de batterijtijd. Is die in de praktijk ook net zo goed als zijn zwart/witte voorganger?

[Reactie gewijzigd door nul07 op 24 februari 2015 17:07]

In de video wordt gesproken over dezelfde accuduur van 7 dagen.
Ja, dat is dus identiek aan de claims bij de originele pebble en pebble steel. In de praktijk is dit mij matig gebruik 5 a 6 dagen.
Het scherm is dus 64 kleuren Zie link
Highlights

We're announcing a new watch called Pebble Time with a new timeline interface.

Pebble Time features a new color e-paper display and microphone for responding to notifications.

No compromises on what you love about Pebble: up to 7 days of battery life, water resistance and customizability.

Pebble Time is fully compatible with all 6,500+ existing Pebble apps and watchfaces.

Three colors available exclusively on Kickstarter. Pebble Time starts shipping in May.

Extra special engraving for our original Kickstarter backers who support us again ♥♥♥
De vormgeving is niet zo speciaal.

Verder hebben ze wel op de goede punten geinnoveerd en de belangrijkste kernpunten behouden. Dus batterijtijd, compatibility met de oude apps e.d. De toevoegingen zijn wel wat mager. Een microfoon en de timeline.

Goed om je te realiseren dat de softwarefeatures, zoals de timeline, ook gewoon naar de huidige pebble en de steel komt. Zie de video.

Gezien het feit dat pebble met name de software als key ziet voor een goede smartphone, is de oude pebble (steel) nog steeds een prima product dat waarschijnlijk nog lang support ontvangt.

[Reactie gewijzigd door dirkjesdirk op 24 februari 2015 18:01]

Eigenlijk is de enige toevoeging dus de microfoon voor zover ik hun filmpje heb begrepen?

En het design, maar of die nou mooier is dan de Steel? En dan hebben we het nog niet over de Moto 360 of de LG..
De steel is ook flink wat duurder. En de concurrenten hebben dan ook geen accuduur van 6 dagen. En ronde schermen zijn gewoon debiel om informatie op te weergeven. Mooi, zeker. Handig voor een smartwatch, nee.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 24 februari 2015 17:30]

Hoezo niet handig? Ik gebruik nu een week een ronde smartwatch en het werkt heerlijk. De Pebble deed ook altijd zijn werk overigens, alleen wat lelijker.

En ja, dat kost accuduur. Overigens heb ik de 7 dagen nooit gehaald met mijn Pebbles, en ik heb er 3 gehad. Na 4 dagen was hij gewoon leeg. De G watch R na 2 dagen.
Mijn metawatch strata werkt ook een week met een accu.
Niet de mooiste smartwatch (vind ik) maar de gebruikte technieken zijn wel leuk. Persoonlijk zijn smartwatches niet aan mij besteed (ik hoef niet alles, overal en altijd te zien/volgen).
Grappig dat in dat filmpje wordt gezegd dat er ondersteuning is voor iPhone, Samsung en Android. Waarom Samsung apart benoemen, dat is toch Android? Zal wel voor de dummies zijn o.i.d.