Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Submitter: Tdocter

Harebrained Schemes heeft met zijn Kickstarter-campagne voor Shadowrun: Hong Kong binnen twee uur zijn streefbedrag behaald. Het doel van 100.000 dollar, bijna 85.000 euro, is inmiddels ruim overschreden. De teller staat woensdagmiddag op ruim 343.000 dollar, circa 291.000 euro.

De ontwikkelaar meldt op de pagina van de Kickstarter-campagne dat meerdere streefdoelen zijn behaald. Zij gaan daardoor extra features en content aan de game toevoegen. Er moet worden gedacht aan extra missies en personages. Daarnaast gaat Harebrained Schemes keuzemogelijkheden toevoegen die van invloed zijn op de afloop van de game en de geluidseffecten kunnen ook een upgrade verwachten. De Kickstarter-campagne duurt namelijk nog tot 17 februari.

De ontwikkelaar beschrijft de game als een cyberpunk-rpg. Het verhaal speelt zich in Hong Kong af in het jaar 2056. In de stad wordt strijd gevoerd en er heerst politieke onrust. In de schaduwen van Kowloon City moet de speler met zijn crew overleven. Het spel heeft volgens de ontwikkelaars veel kenmerken van het eerder uitgegeven Shadowrun Returns.

Harebrained Schemes verwacht in augustus eerst de digitale exemplaren te kunnen leveren. Shadowrun: Hong Kong verschijnt alleen voor Windows-, Mac- en Linux-systemen. De ontwikkelaar heeft nog geen verkoopprijs bekendgemaakt. Een tablet- of smartphone-versie wordt vooralsnog uitgesloten.

In 2012 opende Harebrained Schemes een Kickstarter-campagne voor Shadowrun Returns, een remake van het klassieke rollenspel uit 1989. Dat project werd eveneens een succes, want de ontwikkelaar kon door de bijdrage van ruim 36.000 donateurs een bedrag van 1,8 miljoen dollar bijschrijven, omgerekend 1,53 miljoen euro. Uiteindelijk werd het spel in juli 2013 onder meer via Steam uitgegeven. Het doel was destijds vastgesteld op 400.000 dollar, ofwel bijna 340.000 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Vraag me toch af waarom er zoveel backers nodig zijn de verkoop cijfers op steam zou je zeggen dat ze toch genoeg binnen hebben gehaald met het eerste deel om een draaiende studio te hebben.
Iemand hier meer info over ?
Because we want to do more.

We're totally committed to making Shadowrun: Hong Kong and we're already several months into development. The project is budgeted, fully staffed, and on-schedule for a mid-2015 release. We also have a story we're really excited about. At our current budget, it's going to be 12+ hours long and at the quality level of Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut.

But this is Harebrained Schemes and, as always, we have more ideas than we have budget.

That's where you come in.

By backing the project, you'll increase our production budget and get more features, more improvements, and more game. Take a look at the funding goals below to see all the stuff we want to add.

Now, we could always talk to traditional publishing partners, but we’re pretty independent-minded around here and we only want to serve one master - our audience.

We're gonna ship a great game and it can be even greater with your help. Our last adventure together was a blast and we think the results speak for themselves. So help co-fund our third Shadowrun game, Shadowrun: Hong Kong, and let's make the best Shadowrun game yet!
Van hun Kickstarter. Ze willen het geld dus gebruiken om Hong Kong nog beter te maken dan zijn voorgangers. Het geld om HK hetzelfde te maken hadden ze dus al.
Vergeet ook niet dat dit een verkapte preorder is geworden, Hairbrained houd er meer geld aan over (hoeven slechts <10% af te staan, ten opzichte van de geruchten van Steam 30%) en goedkope reclame. Vergis je niet hoeveel feedback ze krijgen via een KS campaign, sommige erg goede feedback.
De oorspronkelijke Kickstarter had ik al gebacked en deze gisteravond ook gebacked. Shadowrun Returns was goed maar had nog genoeg ruimte voor verbetering. Ik hoop dat ze deze extra inkomsten hiervoor gaan gebruiken.
Heb je advies voor wie de games nog helemaal niet gespeeld heeft wat te kopen? Ik zie shadowrun returns en dragonfall director's cut apart op steam staan voor dezelfde prijs en ik heb al gevonden dat de tweede niet de eerste ook omvat... Is het dan beter om eerst returns te spelen en kijken of je het wat vindt? Of meteen voor dragonfall director's cut gaan omdat daar blijkbaar ook nog veel verbeteringen in zijn doorgevoerd?
Dragonfall is qua mechanics denk ik echt wel de betere, maar volgens mij heb je in Returns een langer verhaal. De verhalen kan je gewoon los van elkaar spelen. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat je ze allebei moet halen als het type spel je ligt. Tijdens pasen komen ze vast allebei weer in de verkoop.
Thanks, wishlisted :) (al heb ik nog genoeg last van het typische steam syndroom... nog veeeeeel te veel ongespeelde games in mijn library ;))
Ik moet de games nog spelen, heb ze deze steamsale gekocht. Na Banished was ik wel toe aan andere toffe turnbased RPG's.
Mocht je hem nog niet hebben kan ik je Divinity Original Sin aanraden (als je van Fantasy houdt) of Wasteland 2 (post apocalyptic). Veel speelplezier voor relatief weinig geld. Mooi om te zien dat turn based rpg's terug komen en dan ook nog eens goed zijn over het algemeen.
Idd, ik vond het zelf ook jammer dat Fallout 3 en NV niet meer turn based waren (hoewel ik Fallout NV wel heel erg goed vind). Je zag het genre na Fallout 2 eigenlijk een beetje uitsterven, net alsof niemand meer zin had om dit soort games te ontwikkelen. Toen kwam X-Com met enemy unknown en sindsdien zie je steeds meer Turn-Based RPG's verschijnen.
Bij het lezen van de titel, hoopte ik op een vervolg op de Shadowrun die in 2007 voor pc en Xbox 260 uit kwam. Maar helaas...
meen je dat serieus ? Ze hebben zich 1000maal lopen verontschuldigen dat ze ooit die verkrachting van het Shadowrun IP de wereld in hebben geholpen
De game was op veel punten slecht. Maar er zaten ook een hoop vernieuwende dingen in. Zo kun je door muren teleporteren en nog andere magie gebruiken in een fps. Die vernieuwende dingen zou ik graag weer eens terug zien in een (multiplayer) fps.
Er waren gliders, er waren teleport spells, en daar hield het wel zo ongeveer op. De rest hadden we allemaal wel gezien. Summons zijn gewoon deployables, wallhacks kennen we ook al lang genoeg (blacklight is er bekend om) etc. etc.

Daar hoef je echt niet weer het shadowrun universum voor te verpesten om een goede shooter te maken.

Niet dat die shooter goed was, maar alsnog.
De ontwikkelaar beschrijft de game als een cyberpunk-rpg.
Spannend!! :9
Niet zo verbazend, dat is nou eenmaal het Shadowrun universum. Persoonlijk zou ik er ook nog een vleugje fantasy aan toevoegen, gezien er ook trollen, orcs, elven en dwergen rond rennen.

Wat ik niet zo kan opmaken uit de kickstarter, of het een nieuwe story module is voor Shadowrun Returns (net als Dragonfall) of ook echt een compleet nieuw spel?
Niet zo verbazend, dat is nou eenmaal het Shadowrun universum. Persoonlijk zou ik er ook nog een vleugje fantasy aan toevoegen, gezien er ook trollen, orcs, elven en dwergen rond rennen.

Wat ik niet zo kan opmaken uit de kickstarter, of het een nieuwe story module is voor Shadowrun Returns (net als Dragonfall) of ook echt een compleet nieuw spel?
Leuk!!
Het is een compleet nieuw spel.
Zucht* waneer komt kickstarter nou eens met een paypal optie
De kans is groot dat je via Hairbrained direct via PayPal kan backen in een later stadium. Maar je kan ook gewoon een credit card regelen, als je die achter je PayPal account hangt ben je zowaar ook nog eens verzekerd ook.
Toch mooi voor reserves om een nog beter ontwikkelde Shadowrun op de markt te brengen!
Persoonlijk pre-order ik alleen maar iets van mensen die al een goed product hebben geleverd. ik zie de pre-order meer als een beloning voor het vorige product dan voor het nieuwe (en kickstarter is natuurlijk gewoon een pre-order).

Kickstarter zit alleen een beetje op het niveau paypal voor mij, ik doe er liever geen zaken mee. Ik koop het wel als het uit is, ik had liever gehad dat ze pre-orders hadden via hun eigen website (zoals Larian dat had met Divinity OS).

[Reactie gewijzigd door Pinkys Brain op 14 januari 2015 17:58]

En je hebt je ingelezen in deze ontwikkelaar? Hebben reeds 2 Kickstarters achter de rug (succesvol) en een derde die bijna klaar is geloof ik. Daarnaast geven ze zelf duidelijk aan waarom ze dit budget vragen.

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar zomaar uit gaan van het ergste zonder je in te lezen is ook niet handig.

[Reactie gewijzigd door Collaborator op 15 januari 2015 10:29]

Because we want to do more.

We're totally committed to making Shadowrun: Hong Kong and we're already several months into development. The project is budgeted, fully staffed, and on-schedule for a mid-2015 release. We also have a story we're really excited about. At our current budget, it's going to be 12+ hours long and at the quality level of Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut.

But this is Harebrained Schemes and, as always, we have more ideas than we have budget.

That's where you come in.

By backing the project, you'll increase our production budget and get more features, more improvements, and more game. Take a look at the funding goals below to see all the stuff we want to add.

Now, we could always talk to traditional publishing partners, but we’re pretty independent-minded around here and we only want to serve one master - our audience.

We're gonna ship a great game and it can be even greater with your help. Our last adventure together was a blast and we think the results speak for themselves. So help co-fund our third Shadowrun game, Shadowrun: Hong Kong, and let's make the best Shadowrun game yet!
Oftewel, het spel komt er sowieso, maar ze willen het nog uitgebreider en beter doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True