Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

Enkele ontwikkelaars die in het verleden onder meer aan de Battlefield-serie hebben gewerkt, zijn een Kickstarter-campagne begonnen waarmee ze een nieuwe titel willen financieren. Into the Stars speelt zich af in een open wereld waarin de speler zich door een zonnestelsel moet begeven.

De ontwikkelaars hebben in het verleden onder andere gewerkt bij bedrijven als Dice en Capcom, zo wordt op de pagina van de Kickstarter-campagne vermeld. Zij hebben in die tijd een bijdrage geleverd aan titels als Battlefield, Medal of Honor en Lost Planet. Het vierkoppige team werkt aan Into the Stars onder de vlag van de nieuwe ontwikkelstudio Fugitive Games.

Het verhaal van Into the Stars speelt zich volgens de ontwikkelaars af in een open wereld. De speler moet het zonnestelsel verkennen en zoeken naar een nieuwe woonplaats voor de mensheid. Tijden de reis moeten bepaalde middelen worden verzameld en moet de gamer onderdak bieden aan burgers. De aliens die verantwoordelijk zijn voor het vernietigen van de oorspronkelijke planeet achtervolgen de speler.

In het begin beschikt de speler over een weinig ervaren crew, maar het team doet naarmate de game vordert meer ervaring op. Daarnaast kunnen aanpassingen aan het ruimteschip worden gemaakt. De speler kan zelf een koers bepalen. In totaal zijn er negentig zones die naar verluidt allemaal eigen kansen en uitdagingen hebben. Hoe langer de speler zich echter in een bepaalde zone bevindt, des te groter de kans is dat de vijandelijke aliens verschijnen. Er moeten dus afwegingen worden gemaakt in hoeverre het verantwoord is om langere tijd in een voorzieningsrijke zone te blijven.

Het project moet via Kickstarter 85.000 dollar ophalen, omgerekend ruim 71.000 euro. In een korte tijd is al ruim 25.000 dollar, ongeveer 21.000 euro, van het streefbedrag verzameld. Als de campagne, met op het moment van schrijven nog 29 dagen te gaan, zijn doel haalt en de ontwikkeling volgens plan verloopt, moet het spel in juli 2015 verschijnen. Into the Stars verschijnt volgens de ontwikkelaars voor Windows en Mac.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Ik snap niet hoe het kan dat zoveel games op crowdfunding sites zo veel geld opleveren. Ik bedoel, een keer een game sponsoren zodat die gemaakt word, ok, maar om dat elke keer weer te doen? Het geld is een keer op, en zijn er dan echt zo veel gamers?
Voor de prijs van één console game kun je al een hoop crowdfunding steunen. En er is toch een grote groep mensen die niet iedere week op een houtje zitten te bijten omdat ze hun financiën niet op orde hebben.

Daarbij zijn het vaak projecten die gamers echt intresseren in tegenstelling tot de tien in een dozijn vervolgen van de grote studio's die zich vandaag de dag nog maar in een vier tal genre's bevinden.

De backers zijn veelal gamers die de begin jaren van de gaming industrie hebben meegemaakt toen er nog 20+ genre's bestonden. En die verlangen terug naar die diversiteit, verwondering en vernieuwing.

Kijk naar de grote game studio's je weet precies wat je krijgt als je hun titels koopt, je weet zelfs al het verhaal, het heeft vrijwel geen verassingen voor je. Het is uitsluitend repetitieve gameplay die je in de voorgaande 10 delen ook al gepeeld hebt.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 6 januari 2015 11:34]

De backers zijn veelal gamers die de begin jaren van de gaming industrie hebben meegemaakt toen er nog 20+ genre's bestonden. En die verlangen terug naar die diversiteit, verwondering en vernieuwing.
Er waren juist veel minder volwaardige genres in de begin jaren van de gaming industrie, omdat er onder andere nog geen 3D games bestonden. De dominerende genres van de jaren 80 en de eerste helft van de jaren 90 waren sidescrollers, beat 'em ups, 2D JRPGs en sport games. En op PC had je strategie, simulator en tekst/point & click avonturen.

Ik zie ook weinig van die vernieuwing waar jij het over hebt. Als ik naar de video game categorie ga van Kickstarter, dan zie ik vooral veel reboots van oude games, roguelikes (bijna uitsluitend 2D), sci-fi strategie en van die typische avontuur games waar bar weinig gameplay aan is en puur om het verhaal draaien.
Kijk naar de grote game studio's je weet precies wat je krijgt als je hun titels koopt, je weet zelfs al het verhaal, het heeft vrijwel geen verassingen voor je.
Onzin: Bioshock, Red Dead Redemption, Demon's Souls, L.A. Noire, Bayonetta, Portal, The Last of Us, etc. Allemaal goede, originele games op meerdere vlakken.
Zelfs de titels die je noemt zijn veel al aan deeltje 3 of 4 toe. In de begin jaren en daar reken ik ook 3D games toe, (in de tijd van duke nukem, doom en unreal) waren er ruim 30 genres met ieder ruim 4 sub genres.

RTS alleen al:
mediëval
scfi
modern day
ww2
Zelfs de titels die je noemt zijn veel al aan deeltje 3 of 4 toe. In de begin jaren en daar reken ik ook 3D games toe, (in de tijd van duke nukem, doom en unreal) waren er ruim 30 genres met ieder ruim 4 sub genres.
Ruim 30 genres? Noem ze dan. Als 1 spel iets ander is dan de rest, dan is dat niet direct een nieuw genre, anders zijn inFamous, Thief, Alient Isolation, etc. van dit jaar ook genres. En de huidige shooters en RPGs hebben geen subgenres dan of wat?
Zelfs de titels die je noemt zijn veel al aan deeltje 3 of 4 toe.
Portal 1 valt niet met Portal 2 te vergelijken, Red Dead Revolver niet met Redemption, Bioshock niet met Infinite. Dat kan je echt niet serieus menen...

Moet ik enkele games van grote bedrijven noemen zonder sequels? Ni no Kuni, Lost Odyssey, Journey, Enslaved, Dishonored, Dragon's Dogma, Heavy Rain, Mad World, The Wonderful 101, The Evil Within, The Unfinished Swan, etc.

Trouwens, er is niets mis met sequels in de game industrie, ze zijn meestal beter dan het origineel: Street Fighter 2, Civilization 2, GTA3
(in de tijd van duke nukem, doom en unreal)
Je schiet jouw eigen argument aan flarden, de beroemde Duke Nukem was niet de eerste, Doom 2 wordt nog steeds gezien als de betere en was ook de populairdere toentertijd, hetzelfde geldt voor Unreal.

Een studio draaiend houden met meer dan honderd man kost geld, ze maken sequels van populaire games omdat de markt daarom vraagt. Stabiliteit. Zonder stabiele (lees superheld films) in Hollywood kunnen er ook geen art house films bestaan, de industrie stort anders in volledig in mekaar. Waar denk je dat het geld vandaan moet komen 8)7
ja die zijn er zeer zeker er zijn meer pc gamers op de wereld dan console gamers vrijwel iedereen bezit een pc en kan daar eventueel mee gamen

aanspreek markt op de pc is dus potentieel VEEL groter en dus kun je op verschillende manieren geld binnen harken.

en het geld is nooit op niet als de markt om meer vraagt.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 6 januari 2015 11:51]

Ik vond juist dat ze weinig geld vroegen voor deze game, er zijn zat indie games die meer dan een miljoen gekost hebben om te bouwen.
Ben ik benieuwd aan welke BF versie ze dan gewerkt hebben...

Ik vond BF19** en BF2 ontzettend leuk met voertuigen, maar BF3 en BF4 zijn gewoon weer een infantry war shooter als COD en MOH en de vele anderen. En dat unlocken/leveling of DLC vind ik ook maar niets.. ik speel niet elke week een game.
Infantry wars met bf4? Misschien eens conquest large aantikken in je search opties.
Bedankt dat ga ik proberen..
Golmud railway, rogue transmission, firestorm, altai range, silk road, lost islands, wave breaker, parcel storm, hammerhead, hanger 21 en operation whiteout zijn op conquest large allemaal vehicle maps.
Helemaal mee eens, leuk dat BF devs eraan meewerken maar dan wil ik wel weten welke BF game.
Ben Jones Development Director @Bagelbeard

Ben is guiding development of the game and making sure things stay on track. He previously worked as a Lead Designer for Battlefield Premium and had Senior / Lead roles on titles like Medal of Honor and MAG. Much of his time is spent dealing with contracts, lawyers and spreadsheets, which he strangely loves.

Alden Filion Art Director AldenFilionCG.com

Alden is the tour-de-force responsible for the amazing visuals in the game. Before he joined Fugitive he was the Art Director for Earth Defense Force and Eat Lead, an Associate Lead for Lost Planet and helped shape the visuals for Battlefied 4 Premium. When he’s not making art, Alden spends his time corralling his dog Sasha, who is adorably insane.

Roy Orr Creative Director @Roy_Orr

Roy’s deep knowledge of gamplay systems made him the obvious choice to handle creative direction for the game. Much of his perspective comes from the time he spent in Japan surviving earthquakes and working with Grasshopper Manufacture to build Shadows of the Damned. He’s also cut his teeth on titles like The Bourne Conspiracy and Lost Planet, but one day hopes to leave development behind to scour the Earth for White Fudge Oreos.

Marc Janas Project Architect

Though a designer by trade, Marc is leveraging a strong technical background to create the backbone of Into the Stars. Previously he served as the Lead Designer for Battlefield 4: Dragons Teeth and had Senior / Lead roles on the Medal of Honor and SOCOM franchises. Marc is fueled by the power of Monster energy drinks, allowing him to quickly tackle technical challenges and opponents in Madden.
https://www.kickstarter.com/projects/fugitivegames/into-the-stars
Klinkt als een goed concept! En ik zou hier zeker wat geld in steken. Echter is het altijd afwachten op wat het wordt. Het klinkt allemaal geweldig, maar wat wordt het? RPG, Shooter? Simulator? etc etc.

Ik wacht vol spanning af.
Je moet dan al 25 dollar of meer investeren, de 15 of meer optie is al weg.
En als ik dit zo zie is het een leuk spel voor even, maar door de grote vrijheid is het dus niet echt een story based game, maar moet je het leuk vinden een aantal keer te falen en steeds andere opties te proberen.

Lijkt wel een beetje op dat 2d indie spelletje waar ik de naam even van kwijt ben, waar je ook iets voor moet blijven en een pad moet kiezen.
FTL? Was een geweldig spel qua diepgang. Als dit beter wordt dan FTL qua mogelijkheden, wordt het awesome.
Geweldige game qua diepgang en mogelijkheden, jammer dat je zo ontzettend vaak faalt. Heb "de missie" slechts enkele keren gespeeld.

Dit spel ziet er vrij goed uit, lijkt me interessant, maar met kickstarter weet je nooit hoe het uiteindelijke spel speelt en wat voor soort het word.

Overigens niemand die denkt aan de ruimtefase van Spore? Heb me daar toch redelijke uren vermaakt!

[Reactie gewijzigd door Kramed op 6 januari 2015 16:02]

dit ziet er een beetje freelancer achtig uit en dat spel had ook veel vrijheid
en ik vond dat spel ook enorm gaaf

ik denk dat dit een beetje richting space citizens gaat wellicht een geduchte concurrent.

we zullen het zien space sims zijn leuk helemaal als galaxys random gegenereerd worden.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 6 januari 2015 11:48]

Even offtopic:
Als je Freelancer zo leuk vond heb ik een tip voor je.
Starpoint Gemini 2 .
http://www.starpointgemini.com/

Ik spel deze nu zelf een maand of 2 (sinds de beta) en heb er veel plezier van.
Het ontwikkeld zich nog steeds dus er komen meer en meer aanpassingen.

Ik vind het een aanrader
FTL ;) Volgens de Kickstarter page wordt het dan ook een mix tussen die game en Oregon Trail.
Op hun Steam greenlight pagina staan de volgende genres: Action, Strategy, Simulation, Arcade.
Volgens diezelfde steam pagina zou het enkel om een multiplayer game gaan (voorlopig).
Ben ik de enige die het budget van 85.000 dollar verdomd weinig vind voor de realisatie van een game?
nouja, het gaat over de ruimte, en die is grotendeels leeg :+
Het lijkt me dat het hier gaat om de laatste eindjes, gratis reclame en voorverkoop van de game. Waarschijnlijk is het project al helemaal of bijna helemaal gefinancierd. Ik vind de soundtrack erg dik, de game zelf spreekt me niet echt aan. Hoe de game het gaat doen onder liefhebbers kan ik ook lastig inschatten aangezien er al meerdere space games succesvol gefinancierd zijn via Kickstarter, zoals: https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen
Vond ik ook, in de FAQ staat:
Thankfully the game has come a long way with the funds we've put together, but a team of 4 can't do it all. The $85k is simply what we need for a polished release including a complete audio suite and Jack Wall's dramatic score. Without it, we'd likely end up with a game that looks and plays brilliantly while falling short in other areas.

De game zelf kost ook maar $15.
"Scavange"

Serieus? Dat doet toch afbreuk aan de professionaliteit van een dergelijke trailer.

[Reactie gewijzigd door intGod op 6 januari 2015 11:27]

Zat me er ook al aan te ergeren. Sowieso heeft het project nu al de air van een budget-titel, wat denk ik wel overeenkomt met het doelbedrag. Soms snap ik die kickstarter hype ook niet helemaal, fantasie slaat op hol bij de backers terwijl de vraag überhaupt nog is wat de content gaat worden. Maar goed voor de producent is het waarschijnlijk veiliger om zo je budget veilig te stellen.
Door opkomst van crowdplatform en Steam is er veel meer ruimte voor indy devs om spellen aan te kunnen bieden die iets anders is dan versie zoveel van menig uitgemelkte franchise.
haha, vond het ook al knullig staan ja
Thanks, zat me er als halve Amerikaan en native English speaker al helemaal aan te ergeren, maar mij leek het beter geen comment te posten. Scheelt weer een -1 reactie op mijn CV dacht ik, en ik wilde ook niet als een grammar nazi overkomen. Toch blij dat tenminste iemand er iets van gezegd heeft en ik ben het ook met je eens dat het de professionaliteit aantast.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 6 januari 2015 15:29]

Sorry, dubbelpost. Fucked up browser... ;)

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 6 januari 2015 15:29]

Klinkt als een interessant concept voor een game. Ga ik zeker even in de gaten houden.
De zoveelste space-sim na Elite en SC.
Ja en? De gameplay lijkt er totaal niet op. Dit is een heel ander soort space-sim.

P.s. Elite Dangerous en SC zijn ook de zoveelste space-sims na <willekeurige space-sim die daarvoor kwam>.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 6 januari 2015 11:38]

Elite was wel de eerste space sim. :P
Het gaat hier duidelijk niet over Elite maar over Elite Dangerous :)
Zijn we nu al moe van Space-sims dan?
Zoveel komen er niet uit tegenwoordig. Ik ben juist blij dat het weer helemaal terug is.
Elite en SC hebben het weer op de kaart gezet.

Ik ga zeker deze game in de gaten houden! Lijkt me tof
.

[Reactie gewijzigd door leploep op 6 januari 2015 12:12]

Doet me denken aan "Star Citizen" die ook is geproduceerd door een klein groepje mensen en zich focused op wat de gamers zelf willen (en afhankelijk zijn van donaties). Vanzelfsprekend dat het niet op de console komt maar ik ben alsnog erg blij dat er steeds meer games zoals deze worden gemaakt zonder poep publishers als o.a. EA die het soms goed kunnen verkloten.
Klein team van 240 personen en een klein budget van 74 miljoen? (and counting) ;)
Phoe, is het al zo uitgebreid geworden? Kon me nog herinneren dat het allemaal vrij skeer begon allemaal. Maar mooi dat het zo groot is geworden, ik ben er zeker voorstander van!
290+ personen intussen... x) Daarbij is het geen 74 miljoen, maar 69 miljoen. https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 6 januari 2015 16:39]

Nog een game startup omtrent ruimtereizen. Nou ben ik van de afgelopen games niet echt onder de indruk. Maar goed, dat is persoonlijk.

Het heeft al zo'n beperkt publiek, de focus op een ander genre zou ik meer kans geven.
Zo te zien aan de reacties zijn er toch mensen er van onder de indruk
Persoonlijk vind ik,...dat er te weinig van dit soort games zijn
Meeste games is het is maar knallen, missies (herhaling van missies) spelen
Dit is wel een verandering van spijs...zeg maar
Doet me een beetje denken aan Homeworld kwa verhaal.

Ik zit ook nog steeds te wachten op een game waarbij je langzaam aan een nomade ruimte beschaving uitbouwt ala homeworld maar dan met een nadruk op exploratie en het uitbouwen van je schip en vloot en dus minder rond combat. Dat lijkt in dit spel niet aan de orde. Het lijkt aan elkaar te hangen met mini games, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
Nou.....je bent me voor...Lijkt wel een beetje op de klassieker HomeWorld
http://www.homeworldremastered.com/

Fantastische game was dat destijds
Ik kijk hier wel naar uit :)
Eerder Battlestar Galactica
No man's sky iemand?
Neen.
Omdat het ook in space is? Verder houden de gelijkenissen wel op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True