Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Voormalige medewerkers van Google hebben deze week op de CES een Android-tablet met optioneel toetsenbord geïntroduceerd. Het apparaat heeft iets weg van Microsofts Surface-tablet en draait op Remix OS, waarmee ook Android-apps zijn te draaien.

De drie oprichters van het Chinese bedrijf werkten enkele jaren bij Google aan Adwords, Maps en Gmail alvorens ze vorig jaar aan de slag gingen met hun eigen onderneming, Jide. Zij wilden naar eigen zeggen aan een Android-apparaat werken dat zou zijn geoptimaliseerd voor grotere schermen. Hun creatie, de Remix, presenteerden ze uiteindelijk deze week.

De Remix is een full-hdtablet met een ips-scherm van 11,6" en een resolutie van 1920 bij 1080 pixels. Onder de motorkap beschikt het 860 gram wegende apparaat over een Tegra 4-soc die is geklokt op 1,81GHz. De gpu is een ULP GeForce 72-core, zo blijkt uit de specificaties. Verder is er 2GB ddr3l-ramgeheugen en 64GB emmc-flashopslag, die met een micro-sd met nog eens 128GB is uit te breiden.

Remix-tabletRemix-tabletRemix-tabletRemix-tabletRemix-tabletRemix-tablet

Opvallend aan het apparaat is dat er een optioneel toetsenbord aan vast te koppelen is door middel van magnetische aansluitingen, wat doet denken aan de Surface-tablet van Microsoft. Ook is er, net zoals bij de Surface, een standaard voor het neerzetten van het apparaat. Wat betreft connectiviteit is er ondersteuning voor onder meer wlan 802.11a/b/g/n, bluetooth 4.0 en Miracast. De accu beschikt over een capaciteit van 8100mAh. De afmetingen van de Remix bedragen 189x295x9,6 millimeter.

De Remix draait op een aangepaste versie van Android 4.4.2, namelijk het propriëtaire Remix OS. Volgens de voormalige Google-medewerkers kunnen tabletgebruikers daarmee optimaal gebruik maken van het grote scherm, wat met reguliere Androidtablets minder goed zou gaan. Remix OS bevat onder meer een aangepaste bestandsbeheerder, een e-mailclient en een kalender die zijn geoptimaliseerd voor grote schermen.

De Android-tablet verschijnt in de loop van dit jaar in de Verenigde Staten. Het apparaat gaat daar 449 dollar kosten, omgerekend zo'n 380 euro. Het is voorlopig onduidelijk of Jide de Remix ook in Europa wil gaan uitbrengen.

Remix OSRemix OSRemix OSRemix OSRemix OSRemix OS

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Het promotie filmpje van die apparaat op CES 2015 is trouwens ook ge-wel-dig. Ze zeggen daarin dat ze naar de tablet markt keken en vonden dat er geen tablets zijn die geschikt zijn om je laptop te vervangen. Daarna zeggen ze dat ze het nieuwe concept van de Ultra Tablet bedachten (staat dan weer op hun website, in feite staat hun hele website vol met dezelfde teksten als op de Microsoft Surface website, maar dan anders verwoord). Take a look:

https://www.youtube.com/watch?v=M8F7CITuiXM

Wat me trouwens ook opvalt, ze zeggen dat je alles kan doen wat je op Android kan doen en vervolgens tonen ze onder andere Microsoft Word, maar is dat geen app die exclusief in de Google Play Store staat? En als ik mij goed herinner, past Remix OS niet binnen de richtlijnen van de Google Play Services en mag het dus geen Play Store hebben, en dus ook geen Office (laat staan al die andere apps die daar ook in staan). Ik weet best dat er genoeg Android apps buiten Play om te vinden zijn, maar dit lijkt me toch vreemd.

Ik vraag me af of ze hiermee Microsoft niet tegen het zere been schoppen, ik kan me niet voorstellen dat hier geen patenten of copyrights worden geschonden. De email client lijkt zelfs op kleurenpallet rechtstreeks uit Windows 8 te zijn gerukt, de kickstand zit ook achter patenten, de taakbalk lijkt dan weer rechtstreeks uit Microsofts aankondiging van Windows 10 te zijn getrokken, uit de Continuum-concept video. En als ik mij niet vergis zijn ook de covers voor de Surface beschermd door patenten.

Ik heb net hun press release informatie eens doorgenomen. Van screenshots op hun website krijg ik de indruk dat onder andere de settings app gebruik maakt van het Segoe UI font (of toch een zeer gelijkend font). In hun press release noemen ze hun interface de "Modern Metro style UI". Ik vraag me echt af of ze zouden toegeven dat hun inspiratie volledig van bij Microsoft komt.

edit:
2de alinea toegevoegd, edit 2: vierde alinea toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 10 januari 2015 09:34]

Ach, Microsoft kan dit natuurlijk ook als een compliment zien. Net als die Chinese Apple neppers. Dat nu de Surface wordt gekopieerd is een teken dat het toch een aansprekend en herkenbaar produkt is.
Het feit dat hij al zegt: We hebben gekeken naar de laptop en toen realiseerde wij ons... was voor mij de druppel. Er zit geen grammetje ontwikkeling geïnvesteerd achter dit ontwerp, maar wel een paar 3d scanners om een clone te bouwen.

Zelfs de connectors op het het toetsenbord zijn 1 op 1 gelijk! (pas op zitten patenten op!)
Richtlijnen tijdens ontwikkeling en innovatie? Wellicht breken ze hier wat overeenkomsten en licenties. Maar als ik heel eerlijk ben, vraag ik me nu al c.a. 4 jaar af waarom er nog geen desktop distro van Android is.

Dit zou wel eens een hele grote stap kunnen zijn voor toekomstige desktops. Soepelere licenties, betere beveiliging, betere h/w optimalisatie. Je ziet het verder overal tegenwoordig; telefoons, tablets, horloges, media setupboxes, auto's.

Ik ben blij met dit soort ontwikkelingen.
Mocht het een product zijn om de laptop te vervangen, moet je niet met Android afkomen... Dat is gewoon dom 8)7 ...
precies. en dit is nu precies wat er op het moment speelt in die wereld en waarom microsoft nog steeds enigszins achter ligt (kwa aandeel dan). als ms met zoiets komt denken mensen leuk. maar nu komt een of andere zakjapanner met zon ding en zegt keihard dat er geen tablet is die een laptop kan vervangen en komt met een copy van een microsoft product en draait daar een versie van android op die ze blijkbaar hebben proberen om te turnen naar windows 8 (haha) en zeggen dan keihard dat hun product met android wel een laptop kan vervangen. dan kan dat blijkbaar wel 8)7 naja heel eerlijk dit kun je toch niet serieus nemen |:( :?
Inderdaad. Ik denk dat MS ook een beetje te braaf is op dat vlak. Ze mogen meer de kei harde aanval inzetten bij hun promotie, zoals zij hier proberen. Alleen ik denk dat heel veel tweakers dit gewoon weglachen :)
Inderdaad, maar gewoon leuk om te zien dat de Chinezen (en ex Google medewerkers) alles kunnen nabouwen. Volgens mij zag ik de kickstand zelfs twee standen hebben (bij het dichtklappen) zoals de Surface 2.
Op OS gebied is het nabouwen vermoedelijk wat beperkter. Het lijkt me niet dat er enige integratie is tussen het OS en apps. En hoe zit het met onderhoud van software in de toekomst? (updates etc.)
Dat doen ze ook in andere landen, maar in Nederland wordt zo'n houding vaak als negatief ervaren dus zijn bedrijven meestal terughoudend.

Zie o.a.

https://www.youtube.com/watch?v=1jP4O7rEHQ8

https://www.youtube.com/watch?v=yYC5dkQlQLA

https://www.youtube.com/watch?v=tn9rkVwyBmA
Volledig mee eens, en njet als flame jegens Android bedoelt ...
Inderdaad. Mag Android al zoveel apps hebben, echt een laptop kan het niet vervangen want Windows ondersteunt gewoon meer programma's die professionele toepassingen kunnen zijn
Het ligt er aan wat iemand op een laptop doet. 90% van de gebruikers schrijft een mailtje, maakt een document en zit op internet. Voor die groep is een Android tablet zelfs beter geschikt dan een Windows tablet. Je hoeft immers geen systeembeheerder te zijn om Android te kunnen gebruiken en onderhouden.
Dan nog altijd liever Linux dan Windows. Maar dat is persoonlijk :-)
Android is het gewoon nét niet, en dat is best jammer.
Dit komt niet eens bij de surface in de buurt op het gebied van specs. Een tegra 4 tablet vergelijken met een i5 en i7 tablet. Zij hebben dus blijkbaar niet in de gaten dat dit geen partij is voor de surface pro 3.
De Remix is een full-hdtablet met een ips-scherm van 11,6" en een resolutie van 1920 bij 1080 pixels. Onder de motorkap beschikt het 860 gram wegende apparaat over een Tegra 4-soc die is geklokt op 1,81GHz. De gpu is een ULP GeForce 72-core, zo blijkt uit de specificaties. Verder is er 2GB ddr3l-ramgeheugen en 64GB emmc-flashopslag, die met een micro-sd met nog eens 128GB is uit te breiden.
Best wel knap dat een 12" tablet minder dan een kilo weegt,bovendien is $450 best wel een koopje voor menig mensen. :+

[Reactie gewijzigd door Chame_Wizard op 10 januari 2015 01:40]

11,6 inch. Microsoft weet nog eens 60 gram beter te doen met 12 inch en de hardware van de SP3 is vele malen indrukwekkender.
11,6 inch. Microsoft weet nog eens 60 gram beter te doen met 12 inch ende hardware van de SP3 is vele malen indrukwekkender..
Je hebt de specs?
"Why do you still need a laptop?"

Serious? Om misschien productief te zijn om met meer dingen te werken dan enkel wat internet en office.

Laten we photoshoppen ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we programmeren ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we een game spelen zoals Call Of Duty ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we diagrammen ontwerpen ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we VM's draaien ... oh wacht dat gaat niet.
...

En dan nog het ontwerp zo origineel *Kuch kuch Surface Pro kuch kuch*

Ik had beter verwacht en hoop dus ook dat MS gaat proberen om dit te doen falen/niet verkocht te krijgen mochten ze dit proberen naar hier of de VS te brengen. Ze moeten niet denken met andermans technieken te gaan lopen, of ze nu klein zijn of niet. En hun reclame filmpje klopt niet want ik zie niet waarom je deze 11,6" smartphone in je broekzak zou steken. Want zo presenteren ze het, alsof het je smartphone, tablet en laptop vervangt ...

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 9 januari 2015 21:45]

Laten we photoshoppen ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we programmeren ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we een game spelen zoals Call Of Duty ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we diagrammen ontwerpen ... oh wacht dat gaat niet.
Laten we VM's draaien ... oh wacht dat gaat niet.
Het ontgaat me volledig waarom je niet zou kunnen programmeren of diagrammen ontwerpen. Daar zijn gegarandeert Apps voor en die draaien gewoon op deze tablet.
Daarnaast:
- Photoshop is een alternatief voor te krijgen als app
- Call of Duty is niet nodig om productief te zijn
- VMs draai je ook niet op de gemiddelde office laptop. Daar heb je al redelijk specialistisch spul voor nodig.

Dus ja, voor 90% van de kantoor werkers is deze tablet voldoende. Alleen is 11.6" dan weer veel en veel te klein voor de gemiddelde kantoor werker. En ik kan zo niet zien of een extern scherm tot de mogelijkheden behoort. Hetzelfde geldt voor het toetsenbord; RSI-heaven. Touchscreen versus Muis: Hetzelfde.
Je roept maar wat zonder enige app te noemen die daadwerkelijk het niveau halen van een regulier programma. De apps die voorhanden zijn, hebben veel minder functionaliteit en schieten daarom te kort om van een Androidtablet een productief apparaat te maken.
Even serieus... Echt productief werken in een kantooromgeving lukt niet met zoiets als Android, iOS of Windows RT. Daarvoor is bijvoorbeeld het multitasking te beperkt, bestandsbeheer is een ramp, beheersbaarheid in een netwerk staat nog in de kinderschoenen, etc. En voor veel toepassingen is er dan wel een app, maar vaak niet zo functioneel en productief als de PC versie. Met enige ironie stel ik vast dat Microsoft One Note een van de weinige goed werkende productie tools is in twee jaar Android tablet gebruik in mijn werk.

Dat een Android tablet voor 90% van de kantoorwerkers voldoende is bestrijd ik ten zeerste. Voor 90% van het consumentengebruik wel, maar je ziet nu steeds betere volwaardige tablets/convertibles met Windows 8.1 die voor zowel productie als consumptie prima zijn.

Ik ben wel voor variatie in OS land, maar zoek het dan liever in de Linux richting met Ubuntu (touch), Sailfish OS of andere Linux distros.
Aangezien 90% van de kantoorwerkers alleen EMail en hun eigen bedrijfsapplicaties nodig heeft, en die laatste in 99% van de gevallen een webinterface hebben blijf ik bij mijn uitspraak. Wellicht dat er hier en daar nog een brief getyped moet worden maar ook dat gaat steeds meer via het weg (Office365?).

Ik zit zelf in de IT en ik kan al 90% van mijn werk doen met een willekeurig tablet. De overige 10% heb ik inderdaad een volwaardig Windows apparaat voor nodig (zolang er nog geen fatsoenlijk alternatief is om .docx/.xlsx/.pptx bestanden te bewerken; en nee, OpenOffice en varianten voldoen niet).
Het gaat er niet om dat je geen briefje zou kunnen tikken op een Android of iOS systeem. Natuurlijk kan dat. Het gaat erom dat deze systemen er niet op zijn gebouwd om productief te zijn. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld:

Uitgebreid financieel model maken in Excel, tabel kopiëren naar een word bestand. Tabel opmaken.

Dit lukt niet op mijn tablet, omdat ieder office programma maar een bestand tegelijk open heeft. Daarnaast kunnen deze programma's meestal geen complexere formules in Excel aan. Opmaak van een uitgebreid Word bestand kun je ook vergeten. Sommige van deze zaken kunnen gewoon niet in het systeem, voor andere is een Touch interface gewoon niet handig om veel functies te kunnen aansturen.

Het lukt ongetwijfeld wel om uit bovenstaande taak te komen, maar dat kost op Android, iOS etc. veel meer tijd dan op een pc. Een W8.1 tablet is daarom wel geschikt om de laptop te vervangen. Koppel de tablet aan een scherm, muis en toetsenbord en je kunt alles.

Ik geloof best dat Android de komende jaren kan blijven ontwikkelen, maar het OS qua productiviteit nog lang niet op het niveau van een PC.

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 10 januari 2015 16:06]

Zoals gezegd: Office365. Veel bedrijven zijn al over en alles wat jij daar noemt is ook op een Android tablet dan plots een fluitje van een cent.

Let ook dat een touch interface helemaal geen vereiste is. Ook een Android tablet kun je met een toetsenbord en muis besturen.

Ik ben het met je eens dat een Windows tablet daar veel beter in is maar als je dan tóch naar Windows gaat is een tablet geen logische keuze; die dingen zijn veel te duur. Een Android tablet is dan een logischere keuze.
Zoals gezegd: Office365. Veel bedrijven zijn al over en alles wat jij daar noemt is ook op een Android tablet dan plots een fluitje van een cent.

Let ook dat een touch interface helemaal geen vereiste is. Ook een Android tablet kun je met een toetsenbord en muis besturen.

Ik ben het met je eens dat een Windows tablet daar veel beter in is maar als je dan tóch naar Windows gaat is een tablet geen logische keuze; die dingen zijn veel te duur. Een Android tablet is dan een logischere keuze.
Ja, de Microsoft producten zijn nog het beste wat er voor productiviteit te krijgen is op Android... Hoe ironisch is dat...

Zoals gezegd, ik gebruik al twee jaar een Android tablet in mijn dagelijkse werk, maar dan in aanvulling op een laptop. Ik heb toen eerst de Acer Iconia W510 geprobeerd, maar dat was een erg slecht product. Al met al vind ik het werken op de tablet (Note 10.1) erg omslachtig.

Zoiets als de nieuwe Dell Venue 11 Pro heb je een tablet en laptop ineen voor ongeveer ¤800 (inclusief los toetsenbord). Dat ben je voor een aparte laptop en tablet ook al snel kwijt, maar dan moet je wel meer slepen.
Ze brengen hun doelgroep verkeerd over vind ik in het filmpje. Dit is een slecht uitgewerkt concept van een paar Chinezen waar wel niet over nagedacht lijkt te zijn... Succes betwijfel ik sterk.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 10 januari 2015 00:26]

Ik denk dat het een kwestie van tijd is, dat de gaming industrie PC games voor Remix OS gaan deven. Zolang het maar mainstream wordt.
Je kan op Android gewoon programmeren en compileer hoor.
Handig zal het allesinds niet zijn lijkt mij. Windows, Mac OS, Linux...
Dat intresseert me wel, developer zijnde.
Wat gebruikt u daarvoor ?
Laten we photoshoppen ... oh wacht dat gaat niet.
Profesioneel photoshoppen, nee. Maar photoshoppen zoals 99% van de gebruikers dat willen kan prima met photoshop touch.
Laten we programmeren ... oh wacht dat gaat niet.
Zelf alleen ervaring met c9.io als ik geen beschikking heb over m'n thuis omgeving en dat werkt prima op android. Zelfs noodwijzingen mee gedaan via mobiel. (Als je met bijv. node.js werkt is dat op veel praktische vlakken net zo goed als WebStorm, als je in zo iets als C werkt kun je natuurlijk ook veel, maar is het allemaal een stuk omslachtiger).
Laten we een game spelen zoals Call Of Duty ... oh wacht dat gaat niet.
Ehm, kan toevallig wel hoor. Natuurlijk niet de CoD waar jij aan dacht, maar toch. Hoe dan ook, de vraag is hoeveel je verwacht van een 380 euro device~ daar verwacht ik geen AAA ervaring van. Maar je hebt er meer games voor dan voor de PC en via zo iets als OnLive. Geld ook trouwens voor PhotoShop.
Laten we diagrammen ontwerpen ... oh wacht dat gaat niet.
Geen flauw idee wat je precies in gedachte hebt, maar een simpele zoekopdracht geeft TAL van resultaten, hier is er één van die er prima uit ziet, kijk rechts bij similar voor meer.
Laten we VM's draaien ... oh wacht dat gaat niet.
Naja, kan op zich wel... alleen niet aan te raden op een 380 euro device. En de VM zal daarnaast of een ARM moeten zijn, of via qemu ofzo moeten gaan, maar goed, dat probleem heb je andersom ook. Hoe dan ook, sowieso niet iets wat het gros van de mensen wilt of moet willen, maar mocht je het echt willen moet je maar naar bijvoorbeeld Limbo kijken.

---

Hoe dan ook, al met al dus toch echt een comment zonder ook maar enige onderbouwing die je maakte... die zonder enig probleem een groot aantal +2 scoorde. Toegeven, als je het geld hebt is een Surface tablet een veel betere aankoop, en voor dit geld kies ik liever voor een ChromeOS notebook, maar op zich ziet dit er al met al prima uit.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 10 januari 2015 00:02]

En professionele toepassingen voor bedrijven. Ik vind in jou comment ook niet veel onderbouwing terug, of toch allesinds geen nuttige onderbouwing. Maar ik zal even verduidelijken:

-Photoshop: photoshop is professioneel, ik weet niet of die app een goed beeld schept van 'professioneel'. Lijkt me te beperkt voor wat het de bedoeling is.

-Programmeren: Programma's schrijven voor Windows, Mac, Linux, ... je kunt er niet veel mee gaan doen in mijn ogen. Enkel voor Andoid misschien, dan is het handig. Maar alsnog beperkt, vermits je op een echte pc voor alles kunt ontwikkelen.

-Game spelen zoals Call of Duty: De call of duty van de PC? Daar draait het ook om. Eens een spelletje spelen. De userbase van dat spel lijkt me ook te beperkt om iets fatsoenlijks te kunnen spelen in MP.

-Diagrammen ontwerpen: Ziet er goed uit, alleen is Visual Paradigm een gratis programma, multiplatform, waar je voor jou voorbeeld moet betalen. Daarnaast stel ik mij ook vragen bij de compatibiliteit en de synchronisatie met andere devices.

VM's draaien: Daar sla je de bal helemaal mis denk ik. VM's draaien op Windows gaat met een toestelletje van 380 euro nog wel tegenwoordig. Je kunt veel meer met VM's, en je hebt geen ARM waar je naar moet kijken.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze uitleg
-Photoshop: photoshop is professioneel, ik weet niet of die app een goed beeld schept van 'professioneel'. Lijkt me te beperkt voor wat het de bedoeling is.
Ehm, je vergeet een gigantische groep mensen die photoshop simpelweg download of via de huidige creative cloud abbos gebruiken. Dat zijn niet mensen die het professioneel gebruiken, maar die simpelweg hun fotos willen bewerken zoals waar photoshop ooit eens lang geleden voor bedoeld was.
-Programmeren: Programma's schrijven voor Windows, Mac, Linux, ... je kunt er niet veel mee gaan doen in mijn ogen. Enkel voor Andoid misschien, dan is het handig. Maar alsnog beperkt, vermits je op een echte pc voor alles kunt ontwikkelen.
Programmeren is een stuk meer dan programma's schrijven voor Windows, Mac, Linux... Dat is net zo iets als zeggen dat een Windows PC ongeschikt is om op te programmeren omdat je er niet voor Mac applicaties kunt op testen 8)7 . Hoe dan ook, al met al is het web het grootste platform tegenwoordig en daar kun je dus wel degelijk prima voor ontwikkelen met een echte IDE.
-Game spelen zoals Call of Duty: De call of duty van de PC? Daar draait het ook om. Eens een spelletje spelen. De userbase van dat spel lijkt me ook te beperkt om iets fatsoenlijks te kunnen spelen in MP.
Geen flauw idee of het uberhaupt wel MP heeft (volgens mij niet), maar met een userbase van 50.000 tot 100.000 installs lijkt het me wel dat je er genoeg spelers voor zou hebben in principe. Wil je MP moet je volgens mij naar dit spel gaan, heeft ook nog eens 1,000,000 - 5,000,000 installs. (Tip, check wel altijds reviews van mensen *met hetzelfde device*). Hoe dan ook, andersom kan ik ook gaan klagen dat je niet de simcity: buildit op windows kan spelen... 8)7 En ja, beide kanten op zijn er manieren om je er om heen te werken, maar waar het om gaat is dat je prima kunt gamen op allebei (mogelijk zelfs beter op een android, want daar houden spellen veel vaker rekening met low end hardware dan op de PC waar het simpelweg niet werkt).
-Diagrammen ontwerpen: Ziet er goed uit, alleen is Visual Paradigm een gratis programma, multiplatform, waar je voor jou voorbeeld moet betalen. Daarnaast stel ik mij ook vragen bij de compatibiliteit en de synchronisatie met andere devices.
Zijn ook genoeg gratis opties, hetzelfde programma is ook in een lite variant verkrijgbaar en er zijn ook nog eens tal van alternatieven.
VM's draaien: Daar sla je de bal helemaal mis denk ik. VM's draaien op Windows gaat met een toestelletje van 380 euro nog wel tegenwoordig. Je kunt veel meer met VM's, en je hebt geen ARM waar je naar moet kijken.
Naja, op Windows moet je wel degelijk naar ARM omkijken als je bijvoorbeeld voor android wilt ontwikkelen, dus dat werkt allebei kanten op (of je installeerd de x86 versie van android, maar dan krijg je weer andere problemen in sommige gevallen). Hoe dan ook, waar jij het idee van dan haalt dat je prima VM's kunt draaien op een toestel van 380 euro zou ik echt graag willen weten, want ik heb vaak genoeg met vagrant gewerkt op mid-end development machines en daar merkte je toch echt een merkbare vertraging als je de VM aan het draaien was. Alles was gewoon prima bruikbaar, maar dingen zo als opslaan en applicaties switchen gingen toch allemaal net dat beetje slomer. Op een low-end laptopje kan ik me niet voorstellen dat dat prima gaat.

---

Laat me duidelijk zijn, ik zou er niet voor kiezen, maar het heeft wel degelijk tal van voordelen:
  • Goedkopere software
  • Langere batterij duur vermoedelijk
  • Touch geoptimaliseerde applicaties (op Windows moet je of metro apps gebruiken die er nauwlijks zijn en als ze er zijn slechter zijn dan hun android alternatieven of desktop apps)

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 10 januari 2015 14:49]

[...]

Profesioneel photoshoppen, nee. Maar photoshoppen zoals 99% van de gebruikers dat willen kan prima met photoshop touch.
Dat er een Photoshop Touch app is betekent niet dat je daar alles mee kunt wat je doen wat je met Photoshop Elements kunt. Libraries ordenen, uitgebreide bewerkingen maken, nauwkeurige bewerkingen maken met batches, veel foto's achter elkaar bewerken? Succes op je tabletje!

Voor een beetje amateur fotograaf is Photoshop Touch een handige aanvulling, maar zeker geen vervanging van een uitgebreider programma op een PC..
Call of duty? Dat werkt op het grootste deel van de laptops niet lekker.
Het os lijkt wel een kruising tussen Windows 8 en Android 5.0.
En nog eens gebaseerd op Android 4.4, om het extra ingewikkeld te maken. :) En daarbij:

http://www.jide.com/en/desktop/remixos.html

Hun officiële website. Die bovenste screenshot zegt volgens mij genoeg over waar hun inspiratie vandaan komt. In deze screenshots is ook te zien dat Settings ook een verbazend gelijkende interface heeft naar die van Windows.
Dit zou ik best willen porten naar mijn Voyo A15 tablet. Is er een ROM/Source publiek van deze aangepaste Android?

[Reactie gewijzigd door Adr01 op 9 januari 2015 22:08]

Nope, voor zover ik weet niet, en ik denk niet dat je er zo heel snel een moet gaan verwachten daar Remix OS propriëtair is.
Balen.
Maar een custom launcher, waar de multitasker gewoon in de navigatiebar zit, is ook eigenlijk wel alles wat ze hebben gedaan. Naast alle custom apps natuurlijk.

(Niet om het af te kraken ofzo!)

[Reactie gewijzigd door Adr01 op 9 januari 2015 22:12]

Dat multitasken gaat wel wat lastiger dan een extra APK'tje in de apps folder, daarvoor moet je toch wel de complete android framework modificeren vanuit source. En aangezien zo multitasken zelfs xposed niet lukt lijkt het ook niet om een simpele modje ergens te gaan

Voor de rest ziet het inderdaad niet heel erg bijzonder uit behalve wat custom apps en tweaks
Aan het onscreen toetsenbord mag nog gesleuteld worden.

De haakjes zijn bijvoorbeeld niet mooi uitgelijnd. Ziet er een beetje amateuristisch uit op een apparaat van 400 dollar.
Van de tablet dacht ik eerst, meh, gewoon een convertible die er uit ziet als een Microsoft Surface. Maar toen zag ik screenshots van het Android OS.

Dit ziet er zeker veel belovend uit, ik hoop hier meer van te zien. Ik zou graag een Android tablet zien die als echt OS te gebruiken is, gelijk Windows, OSX en Linux.
Mogelijk voor vele gebruikers van internet, media en (niet 'super' proffesionele) productivieit, een leuk alles in een apparaat, voor onderweg en thuis met dock.

[Reactie gewijzigd door Adr01 op 9 januari 2015 21:50]

dan ben je opzoek naar een surface ;)

zei hebben een dock, zijn een volwaardig OS en hebben een Origineel design...
(daarnaast kun je er gewoon je eigen OS opdraaien als je dat wilt)

P.s. Vraag me af of er rechtszaken komen want veel van deze design punten zijn uitgebreid gepatenteerd door Microsoft. Waaronder de kickstand en de GUI. Dus ik betwijfel of dit apparaat hier in de winkels komt liggen.

P.S. Wie naar de aansluitingen van dat toetsenbord kijkt weet eigenlijk al dat dit apparaat nooit in de westerse wereld beschikbaar zal komen. Dit is namelijk echt 100% gekopieerd. En laat dat hele toetsenbord een van de USP's zijn van de surface.

[Reactie gewijzigd door downcom op 10 januari 2015 07:45]

Het product is ook nog best duur (behalve als dat toetsenbord bij de prijs zit inbegrepen) in vergelijking met de Surface (niet pro!) 2. Deze kan ook alleen apps (geen desktop spul) en is voor productiviteit gebouwd maar heeft als grote voordeel dat het MS Office heeft en het OS meer productiviteit gericht is dan Android.
Het OS is wel een mooie ontwikkeling voor Android for the Desktop.

[Reactie gewijzigd door brick5492 op 9 januari 2015 21:58]

Ze hebben inderdaad letterlijk geprobeerd de Surface pro 3 op zijn uiterlijk en functionaliteiten na te maken en zijn ook niet vergeten om ook zijn gewicht over te nemen. Al verwacht ik dat van een tablet/ultrabook met redelijk wat power, maar niet van een tablet met een Tegra 4 soc.

Vind het persoonlijk erg kansloos dat ze zo zonder enige schaamte een tablet (want dat blijft het met Android OS erop) op de Amerikaanse markt willen uitbrengen. Dat bedrijven zoals Onda een surface namaken is voor vele Chinese tablet gebruikers bekent, maar die richten zich alleen op de Chinese markt.

[Reactie gewijzigd door vali op 9 januari 2015 23:02]

Bij het zien van het product dacht direct aan een Surface Pro/Pro2. Hier gaan ze denk ik gezeik mee krijgen. Zelfs het toetsenbord lijk praktisch een 1 op 1 kopie.
Ik mag hopen dat dit ding in Europa uitkomt, en ik mag hopen dat je er eventueel native Android op kan draaien, of anders een Linux distro. Voor mij zou het een mooie oplossing zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True