OnePlus 10T breekt bij test JerryRigEverything

De OnePlus 10T is gebroken bij de duurzaamheidstest van YouTube-kanaal JerryRigEverything. De 10T brak op hetzelfde punt in de behuizing als de 10 Pro eerder dit jaar, vlak boven de accu en onder de camera.

YouTuber Zack Nelson concludeert in zijn video dat OnePlus wel degelijk aanpassingen heeft gedaan aan het ontwerp van de 10T ten opzichte van de 10 Pro, maar dat die niet hebben geleid tot een telefoon die de test overleeft. Bij de test probeert Nelson een telefoon doormidden te breken met blote handen.

Het gaat niet om een wetenschappelijk uitgevoerde, reproduceerbare test. Wel test Nelson al jaren smartphones op dezelfde manier, waarbij de overgrote meerderheid van de telefoons de test overleeft. Het komt wel regelmatig voor dat toestellen schade oplopen door de geconcentreerde druk die Nelson uitoefent op smartphones; het frame van de OnePlus Nord brak bijvoorbeeld ook, al bleef catastrofale schade uit.

De 10T heeft in tegenstelling tot de 10 Pro zijkanten van kunststof. De 10T ging stuk bij het buigen met druk op de achterkant. Bij de 10 Pro gebeurde dat al bij het buigen met druk op het scherm, wat Nelson steevast als eerste doet. OnePlus heeft nog niet gereageerd op de uitkomst van de test.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

18-08-2022 • 10:59

73

Submitter: Maartenre

Reacties (73)

73
73
46
1
0
11
Wijzig sortering
Kan me niet voorstellen dat het het verschil maakt, maar toch: hij schraapt eerst 2mm van de zijkant af met een Stanleymes voordat hij hem breekt. De 'structural integrity' was al enigszins aangetast op dat punt.
Als een telefoon al door breekt dankzij 2mm krassen vind ik dat je je moet afvragen of de telefoon dan überhaupt al sterk genoeg is
Los van de krassen lijkt hij ook aardig wat kracht te zetten hoor ;)

De hoeveelheid kracht die jerry er op lijkt te zetten zou (persoonlijk) mijn telefoon ook nooit in de praktijk ervaren, dus wat dat betreft is het eigenlijk geen showstopper voor mij. (Genoeg andere zaken wel :) )
Heb zelf wel eens gehad dat ik voor over leun, tegen een paal/hek om iets van de grond te pakken, met net mn telefoon daar. Dan komt er echt wel wat kracht op te staan
Jup heb mijn telefoon (s8) al eens doormidden gebroken toen ik een vette trickshot zou doen aan de Pooltafel en ik op de rand van de tafel leunde. ;)
De hoeveelheid kracht die jerry er op lijkt te zetten zou (persoonlijk) mijn telefoon ook nooit in de praktijk ervaren, dus wat dat betreft is het eigenlijk geen showstopper voor mij. (Genoeg andere zaken wel :) )
Nooit?

Onderschat niet hoeveel kracht er op een telefoon kan komen te werken in een (achter)broekzak!
Maar dan pak ik voor de zekerheid wel een sterkere telefoon, die niet breekt.
een test die niet de telefoon plaatst tussen twee klemmen met een herhaalbare kracht in het midden is sowieso flauwekul. Met je handen iets breken |:( onzin test
Want in het echte leven hebben we onze telefoons tussen 2 klemmen. Als Jerry verteld dat ie zoveel newton aan kracht zou toepassen kan je onzin roepen, maar hij maar hij laat zien dat met menselijke ipv machinale kracht de telefoon kan breken.

Juist de testen met machines die ‘oneindig’ veel kracht hebben vind ik altijd raar aangezien het mij niets zegt dat het toestel het begaf bij zoveel newton aan kracht…

(Sorry als ik de kracht verkeerd benoem kom nu even niet op de juiste termen)
in het echte leven breek je je telefoon niet doormidden. Het is een test die nergens over gaat. Gewoon een vlogger die een manier heeft gevonden om geld te verdienen met iets spannends.

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 24 juli 2024 20:46]

Terechte opmerking: met de hand kan je zomaar 20% tot 30% ernaast zitten. Verder kan je met de hand op een grotere telefoon veel meer kracht uitoefenen. Ook hangt het sterk af ban hoe je je handen om de telefoon plaatst.
Gewoon een herhaalbare test met een meetbare kracht uitvoeren dus.
Sorry hoor, maar bijna alle andere telefoons overleven dezelfde test wel.

Dat maakt de oneplus 10t natuurlijk geen slechte telefoon, maar het is iets waar je rekening mee moet houden als je er vaak op gaat zitten.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die met iPhone 6 plus of nexus 6p (enz) nooit een issue gehad hebben, maar zeker ook horrorverhalen.

Overigens is de Jerryrigeverything test natuurlijk niet heel wetenschappelijk, maar het hele doel is juist om modellen in de praktijk met elkaar te vergelijken.
Hij doet dezelfde type test bij alle telefoons die hij test. Meestal overleven ze het. Dieze niet. Net zoals het vorige One plus model die op datzelfde punt brak. Het is simpelweg een zwakte punt.
Als 2mm van de lak al genoeg is, is je telefoon gewoon goedkope Chinese kermistroep.
Heel simpel, kerf werking is 100% scheur inleiding. Dat geld dus zeker als je er met een mes in krast. Daar heb je een groot deel van de inleiding van die breuk te pakken. helemaal met je eens.

Echter is de breuk in de overgang lens en behuizing en daar heeft hij niet aangezeten, wat je dus zegt heeft niks met deze breuk te maken, paar maal naar de video gekeken op dit punt. Ze hebben bewust gekozen voor die knoppen en overgangen i.v.m. knoppen indeling en voor hun logisch zitten van die knoppen.
Maar voor kracht door leiding is dat een slechtte keuze ALS je buiging in je telefoon krijgt. Je ziet vaak genoeg mensen met telefoons in hun kontzak en die hebben een grote kans op breuk bij elke telefoon.
Toch altijd weer smullen zoals hij die telefoons test. Mijn S20 Note kreeg hij met geen geweld stuk :).
Blijft me verbazen dat mensen met dit soort content dik geld verdienen op youtube.
Beetje structureel telefoons moedwillig mollen, ik kan er niet naar kijken.

Ben overigens wel fan van de beste man want vind zijn electrische hummer project echt briljant.
Maar dat telefoons mollen .. nahja zal mijn leeftijd wel zijn denk ik.

[Reactie gewijzigd door cyclone op 24 juli 2024 20:46]

Ik vind het ook zonde. Schermen bekrassen, aanstekers erop, enzovoorts. Het is wel wat minder pure vernieling dan de 'will it blend' video's die je jaren geleden had, maar niet veel.

Ik snap dat mensen willen weten hoe goed een telefoon tegen bijv. vallen kan, maar dit is niet erg representatief. Dit is meer voor de show dan een echte test.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 juli 2024 20:46]

Doordat JerryRigEverything dezelfde methode gebruikt bij alle telefoons die hij test, is er wel enigszins iets over te zeggen; de toestellen die in die tests breken laten zien dat de fabrikanten geen gedegen durability tests doen. Je wilt bij een telefoon van 800-1000+ euro toch wel zeker weten dat het niet zomaar breekt.
Jerry probeert o.a. met blote handen een telefoon te breken, als hem dat lukt, zullen meerderen dat lukken. Nu is het weliswaar opzettelijk, maar betekend ook dat het per ongeluk gebeuren kan. OnePlus heeft hier zeker huiswerk door gekregen, mijns inziens.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 24 juli 2024 20:46]

Precies, sommige telefoons (en de nieuwe iPad) zijn zo zwak gebleken dat je er gewoon mee moet oppassen dat je er niet bijv. op gaat zitten. Als ik een telefoon koop van tegenwoordig 1000 euro wil je gewoon niet dat 'ie bij het minste krast of breekt als je erop gaat zitten
De bendtest die jerry doet is ook een soort simulatie inderaad als iemand hem vergeten is uit zijn kontzak te halen.
Gelukkig doet jerry dit ook op deze manier. Stel hij doet de real life test met kontzak en dat ding gaat dan in vlammen op :+
OnePLus heeft hier zeker huiswerk door gekregen, mijns inziens.
Denk dat je van een hele koude kermis thuiskomt als je denkt dat OnePlus dit serieus neemt. De OnePlus 10 pro had precies dezelfde design flaw als de 10t . Terwijl ze een jaar hadden om iets structureels aan te passen om het te voorkomen met de 10t....

https://www.youtube.com/watch?v=idX-x5W5O30&t=423s
Gezien Jerry al eerder OnePlus telefoons heeft gesloopt, lijkt het er inderdaad op dat ze hardleers zijn, dat schrijft de tekst ook. Maar een goede waarschuwing naar de klant is dit natuurlijk wel. Ook zullen er vast klanten zijn die nu afhaken, nu men dit weet.
Jerry probeert o.a. met blote handen een telefoon te breken, als hem dat lukt, zullen meerderen dat lukken. Nu is het weliswaar opzettelijk, maar betekend ook dat het per ongeluk gebeuren kan.
Ik denk niet dat iemand per ongeluk zo z’n gsm breekt.
Wel met hem te laten vallen, maar daarvoor is deze test absoluut niet representatief.
Je hebt mensen die bijvoorbeeld hun telefoon in hun achterzak doen. Ik kan mij voorstellen als die er op gaan zitten dat de telefoon dan op hetzelfde punt breekt. Of als een telefoon ergens knel komt te zitten in een sport, fiets of handtas.
Dat is toch precies wat ik zeg met de tweede zin? :)
Je hebt gelijk. Door dezelfde test uit te voeren op alle telefoons kun je toch een vergelijking maken. Niemand zal opzettelijk zijn telefoon breken zoals JerryRigEverything, maar er zijn wel genoeg mensen die hun telefoon in hun achterbroekzak steken en er zonder nadenken op gaan zitten. Het is fijn als je telefoon zijn bar-vorm aanhoudt, en niet de vorm van je billen overneemt. :-)
Schermen bekrassen, er is een complete bedrijfstak rondom schermen, of het nu corny gorilla schermen zijn, of anderzijds gehard glas of zelfs saffier, het is een groot marketing festijn, aangevuld met allerlei screen protectors van plastic tot glas en liquid.

idem breken, het aantal mensen wat op een telefoon is gaan zitten, al dan niet met het ding in hun broekzak (voor en achter), is ontelbaar.

Dan de aansteker test, daar heb ik meer moeite mee te begrijpen waar die voor nodig is, maar misschien dat genoeg zonlicht op het scherm dit soort schade ook kan veroorzaken en dat dat ermee getest wordt. Of een oververhitte processor of accu.

Belangrijkste is dat de tests consequent herhaald worden, en eerlijk is eerlijk, ik kijk er nooit na, behalve op moment dat ik weer een dure telefoon voor mijzelf ga aanschaffen. Want een telefoon vind ik te duur om als wegwerpartikel te gebruiken.
Liever 1 telefoon die helemaal getest word, dan veel telefoons kapot gaan omdat ze niet wisten hoe zwak hun telefoon eigenlijk was.

Nadat ik zijn video zag over de Nintendo Switch had ik gelijk er een screenprotector op gezet aangezien lvl 3 (Sleutels, munten, met je nagel op het scherm) scherpte al krassen/deuken kan maken op het scherm. Een glaze screenprotector is lvl 5, die krast veel minder snel. Zorgt ervoor dat mn Switch scherm langer door kan gaan en dat allemaal dankzij de info van zijn video
Ja maar je moet ook weten hoe dom het is om zoiets te breken en zeggen dat het geen goed telefoon is... denk je dat iedereen zo met hun duure telefoons omgaat? OnePlus is sws een nice merk heb all eens de 7T jaaren en werkt nog zo goed als nieuw je moet je telefoon niet zo behandelen en dan zeggen dat het niet goed is ja tuurlijk is hij niet goed omdat die kapot werdt gemaakt..
Ja zo denk ik er dus ook over. Een apparaat van 5-600 euro behandel je gewoon met wat respect. Goede case eromheen en dan gebeurt zoiets niet zomaar.

Gisteren viel de A52s van mijn werk (300 euro toestel, niet eens van mijzelf) per ongeluk op straat. Maar dat ding zit in een Spigen Tough Armor case en die kan ik gewoon uit het raam gooien, niks mis mee ;)
Bij JerryRigEverything kun je in ieder geval nog zeggen dat de duurzaamheid van een telefoon systematisch getest wordt op dezelfde manier. Dat kan nuttige informatie zijn bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon als je van jezelf weet dat hij vrij veel te lijden krijgt.

Er zijn helaas genoeg andere kanalen die moedwillig telefoons slopen puur voor de views op een manier waarbij het van te voren wel duidelijk is dat het ding het niet overleeft en ook 0 waarde heeft bij een aankoopkeuze zoals met een geweer erop schieten, doorboren of het hele ding onder een brander of hydraulische pers gooien 8)7
Wel op dezelfde wijze maar nietszeggend over welke kracht hij de ene danwel de andere keer gebruikt (wat ie aan power beschikbaar heeft tijdens de test). Ik bedoel, het blijft wel Jerry die dat doet maar we hebben geen idee of de uitgevoerde druk op de telefoon iedere keer hetzelfde is, het is tenslotte ook maar een mens. Dus "leuk" dat een grote groep daarin meegaat, maar dit soort zaken dien je toch eigenlijk op een andere wijze te testen, middels apparatuur dus.

Maar tja, YT staat vol met filmpjes die weinig zeggend zijn maar die velen onderhoudend vinden, en de massa heeft het gelijk aan zijn/haar/gender neutrale zijde, dus bij deze krijgt Jerry ook zijn gelijk ;)

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 24 juli 2024 20:46]

nee dus, niet systematich en niet op dezelfde manier. Hij is puur voor de views bezig of hij wordt er misschien wel voor betaald, bijv om iets minder kracht te zetten bij een bedrijf dat aardig is voor hem... (puur specilatie van mijn kant)
Tsja, wie zegt dat Tweakers geen zak geld van Apple, Samsung of Nvidia krijgt om een hogere score toe te kennen aan hun producten of een gevonden nadeeltje niet te benoemen(hypothetisch gezegd voor de duidelijkheid, ik geloof niet dat Tweakers dat doet :) )? Met die instelling/speculatie kun je natuurlijk geen enkele test meer vertrouwen.

Dat hij het beter met apparatuur kan doen welke elke keer dezelfde hoeveelheid kracht op het toestel zet i.p.v. met de hand zet ben ik wel met je eens. Maar iemand die betaald zou krijgen om een product er beter uit te laten komen zal hier ook hier wel een weg vinden om de boel te belazeren, iets simpels als rotzooien met de ijking van de krachtmeter bijvoorbeeld. In de audiowereld werd (wellicht nog steeds) de boel bijv. flink besodemieterd bij demonstraties achter de schermen, het goedkopere setje even door een flinke haspel aan goedkope kabel gehaald zonder dat dit voor de eindgebruiker zichtbaar was waardoor de duurdere sets relatief beter uit de bus kwamen.

M.a.w. het gebruik van apparatuur vs. met de hand testen staat mijn inziens compleet los van of iemand betaald wordt voor een betere uitkomst of niet :P
daar heb je gelijk in!
Die rijke mensen doen alles aan om views te krijgen🤣
Blijft me verbazen dat mensen met dit soort content dik geld verdienen op youtube.
Voor hem is natuurlijk het voordeel dat hij er vroeg mee is begonnen en dat hij nu 'grootmeester' is hierin. Ook omdat hij natuurlijk elke telefoon op dezelfde manier test.

En gezien zijn status met het extreem testen van telefoons, spreid dat nieuws natuurlijk wat verder én sneller.
Ik vind het trouwens geen moeite om naar te kijken. Ik vind het vaak wel interessant. Ik heb de laatste 'redelijk goede' OnePlus 9 gekocht ~driekwart jaar geleden, die overigens niet het probleem heeft van de OnePlus 10(T).
Is ook een man die dit doet, die ze dus in een blender stopt of ze overleven... Het is maar wat je leuk vind voor entertainment.
Meer telefoons die niet breken dan deze uitzondering. Het feit dat deze telefoon breekt (en al meerdere van OnePlus) zegt wel iets over de kwaliteit.
Dit kanaal zorgt er voor dat je dingen te weten komt die je anders nooit zou weten. Bijvoorbeeld, in de begin dagen van OnePlus, kwam Zack er achter dat ondanks dat OnePlus geen officiele IP rating had, dat de telefoon wel overal rubberringetjes en waterafdichting had toegepast. Dat was juist een positief iets voor OnePlus.
Over de jaren zie je in Zack zijn tests dat OnePlus wel degelijk achteruit is gegaan wat betreft bouwkwaliteit. Zeker nu de laatste series telefoon van hen allemaal breken. Terwijl bijvoorbeeld de Samsungs gewoon heel blijven (en zelfs de Folds blijven heel waneer je deze de verkeerde kant op probeert te buigen).
Het idee erachter is dat een toestel dat te makkelijk buigbaar is met blote handen waarschijnlijk ook beschadigd kan worden als het gewoon in je broekzak zit. Immers, het is de totale kracht die wordt toegepast op het toestel over de hele periode, niet zozeer de grootte van de kracht op zijn piek.
Tja zinloos geweld tegen een telefoon, zou daar ook een groep voor zijn.
Vindt het wel toffe vent wat die allemaal voor zijn intussen vrouw maakt, rolstoel die offroad was echt prachtig, zelf goeie lift in zijn huis bouwen, de hummer idd. Deze man heeft gouden handjes.

[Reactie gewijzigd door vinkjb op 24 juli 2024 20:46]

Zelf werkzaam inde media, ging het mij in de bovenstaande tekst vooral om....

Bij de 10 Pro gebeurde dat al bij het buigen met druk op het scherm

Dat al kan je beter weglaten (zeker omdat het geen wetenschappelijke test betreft zoals zelf ook al aangegeven... Dit soort clickbait YouTube kanalen zijn verre beneden 'geek' waardig :)
Doe mijn telefoon in mijn broekzak vaak genoeg, ik haak door zijn review dus af op een 10 OnePlus. Heb al 4 OnePlus gehad.

Beter 1 bij hem stuk dan 100den over de wereld omdat deze kwestbaarheid niet bekend was.
Je weet dat auto's ook structureel aan crash-tests worden onderworpen?

Den verspilling valt best mee omdat het over 1 telefoon gaat: deze video toont aan dat de OP10T erg fragiel is, als dit voorkomt dat er ook maar eentje stuk gaat (of door iemand die hem niet koopt, of doordat eigenaars van dit toestel extra voorzichtig zijn), dan is de 'schade' in de video al goedgemaakt.

En met het aantal views dat hij krijgt durf ik wel te zeggen dat hij meer dan 1 telefoon redt hiermee.

[Reactie gewijzigd door kiang op 24 juli 2024 20:46]

Je weet dat auto's ook structureel aan crash-tests worden onderworpen?
Euh ja daar ben ik me van bewust, vind je echter jouw vergelijking ook niet een beetje krom ?

Officiele instanties die op basis van wetenschappelijk wijzen test uitvoeren (en derhalve reproduceerbaar zijn) t.b.v. o.a. product veiligheid (en niet t.b.v. Youtube views).
Tegenover iemand die voor de views op niet wetenschappelijke wijze doet t.b.v. monetizen van zijn youtube kanaal.
Die vergelijking is zo krom als een hoepel.
Vindt ervan wat je wilt vinden, ik kan er geen plezier uit halen om daar naar te kijken dat is een beetje mijn punt.
En je hebt duidelijk niet eens verder gelezen dan de eerste zin, dus ik kom er maar op terug: denk jij niet dat deze youtuber, met meer dan een miljoen views op elke video, 1 telefoon redt doordat mensen opletten met wat ze kopen als een toestel fragieler blijkt dan het hoort? Want dan is het verlies al goedgemaakt, en elke extra telefoon is er eentje extra.

Netto heeft hij een positief effect. Maar ja, daarbij stilstaan is minder leuk dan een beetje gal spugen op het internet over 'stomme youtubers die alleen maar views willen' natuurlijk ;)

[Reactie gewijzigd door kiang op 24 juli 2024 20:46]

Nou volgens mij spuug ik geen gal maar deel ik een mening en verkondig deze niet als feit.
Leg me nou s.v.p. geen woorden in de mond.
For the record had je bericht helemaal gelezen en begrepen en reageerde even op de zin waar het in mijn ogen (weer beleving dus mening) mis ging.

Doe ermee wat je wilt.
Blijft me verbazen dat mensen met dit soort content dik geld verdienen op youtube.
Beetje structureel telefoons moedwillig mollen, ik kan er niet naar kijken.
Tja, zelf doen de fabrikanten blijkbaar geen gedegen durability tests, dan zal iemand ze dat moeten laten zien met alle (financiële) gevolgen van dien. Als consument geef je honderden zo niet 1000+ euro uit aan een telefoon, dan mag je daar toch ook wel iets terug voor verwachten?

Ook de YouTuber in kwestie steekt er veel tijd en geld in: garantie op de toestellen door het moedwillig te slopen (en daar bewijs van op YouTube plaatst) kan hij wel vergeten. Een vervangend toestel zit er daardoor ook niet in. Wellicht gaat hij naar de sportschool om te zorgen dat hij altijd in dezelfde fysieke gezondheid is, dus maakt hij bovendien nog meer kosten. Ook wil hij er zelf aan verdienen, anders doe je zoiets niet. ;)

En niet vergeten, YouTube verdient het meeste aan monetized videos!
daardoor is het voor een consument wel duidelijk wat een stevige telefoon is, en welke niet. De fabrikanten zelf gaan dat niet voor je op youtube zetten.
Als je googled op "oneplus10t break" zie je dat het zowat binnen het uur, op elke "techsite" staat.
Behalve dan de serieuze zoals tomshw, ... alles voor de clicks

[Reactie gewijzigd door OxWax op 24 juli 2024 20:46]

Zijn werk kan juist fabrikanten pushen on meer degelijke producten te maken en consumenten te informeren zodat ze minder degelijke producten kunnen vermijden.
Dan zul je wel hartkloppingen krijgen als je leert hoeveel telefoons een bedrijf als samsung kapot maakt tojdens het testen voor ze op de markt komen.
Is het dan nog nodig om je ook maar een greintje druk te maken om die ene telefoon die deze YouTuber stuk maakt?

Als ie het niet doet gaan er misschien wel honderden telefoons veel te snel kapot omdat mensen niet weten hoe snel dat ding kapot gaat.
Maar goed... mijn buren vielen bijna flauw toen er een krasje op hun 3 maanden oude auto zat, ik rij volkomen zorgeloos rond in een nieuwe auto, krasje of deukje boeit me echt niks. Mensen verschillen nu eenmaal. Is ook mooi soms toch.
Ik kijk er graag naar.
Het is interessant om te zien waar de plus en min punten zitten in de structurele integriteit. Hoe telefoons met elkaar vergelijken op dat punt.

En daarbij is het fijn op de manier waarop het gedaan wordt. Want je kan je daarbij bepaalde waardes aan hechten die je niet vind bij precieze metingen met speciaal apparatuur.

Zijn video's hebben een waarde die weinig andere kanalen hebben. En het is geen vernietiging puur voor vernietiging zoals je duizenden kanaaltjes heb.
Goeie tests altijd en goed dat het gedaan wordt, maar ergens blijft het toch een beetje zonde om goeie hardware kapot gemaakt te zien worden :)
Bekijk het van de zonnige kant: Nu mensen weten dat het een fragiel ding is, is er de kans dat mensen voor een steviger alternatief gaan, waardoor er uiteindelijk minder telefoons voortijdig op de storthoop belanden omdat ze doormidden breken als je toevallig met zo'n ding in je achterzak gaat zitten.
Bekijk het van de zonnige kant: Nu mensen weten dat het een fragiel ding is, is er de kans dat mensen voor een steviger alternatief gaan, waardoor er uiteindelijk minder telefoons voortijdig op de storthoop belanden omdat ze doormidden breken als je toevallig met zo'n ding in je achterzak gaat zitten.
Denk je? Ik blijf me er over verbazen hoe achteloos en slordig mensen soms (vaak?) omgaan met hun telefoon van vele honderden of zelfs meer dan duizend euro. Na soms maar een paar maanden al zit hun telefoon vol krassen, kromme behuizing, gebroken scherm, etc. Bizar gewoon.
En ook dat veel mensen geen (flip) cover gebruiken. Dat vangt al een groot deel van de klap op als een mobiel op een harde ondergrond terecht komt.
Of je telefoon is een stevig GEBRUIKSvoorwerp. Gebruik al 3,5 jaar een S9 zonder bescherming. Tientallen keren van borsthoogte op beton/metaal/marmer/steen gevallen of stuiterend over de straat/stoep/parkeerplaats. Paar krasjes in het scherm, veel deuken, bramen en 'chips' op praktisch elk deel van de metalen behuizing. Maar geen gebarsten glas en nog steeds waterdicht. Ik durf te stellen dat mijn S9 meer heeft meegemaakt dan mijn 3310 en degelijker is dan de bejaarde moto X force. _/-\o_
De Moto X force is nog steeds de allersterkste smartphone, die ik ooit gehad heb.
Hij heeft diverse vallen overleefd, zonder case en screeprotector. Niet zo vreemd, aangezien die een gelammineerd scherm en een bulletproof nylon behuizing heeft.
Goeie tests altijd en goed dat het gedaan wordt, maar ergens blijft het toch een beetje zonde om goeie hardware kapot gemaakt te zien worden :)
Tja, ik heb liever dat hij dat doet met een reviewtoestel (?), dan dat we dat als gebruikers met duizenden tegelijk "in het veld" op eigen kosten ontdekken. Voor mij een reden om nog even bij mijn huidige toestel te blijven...

[Reactie gewijzigd door J_van_Ekris op 24 juli 2024 20:46]

Tja, ik heb liever dat hij dat doet met een reviewtoestel (?)
In een Q&A op Twitter heeft Zack ooit aangegeven dat hij de telefoons die hij aan zijn duurzaamheidtests onderwerpt zelf koopt en nooit reviewtoestellen gebruikt.

edit: linkje naar tweet waar Zack dit bevestigd.

[Reactie gewijzigd door SHartwijk op 24 juli 2024 20:46]

In de 20 jaar dat ik smartphones gebruik (vanaf Sony Ericsson P800) is er nooit een gebroken. De krassen tests snap ik enigszins maar doormidden breken niet. Ik kan er ook moeilijk naar kijken. Zonde! :|
Ik vind het wel een goede test omdat er in je broekzak soms ook behoorlijk wat druk op de telefoon kan ontstaan.
of per ongelijk er net verkeerd op zitten
In tegenstelling tot de filmpjes dat mensen de nieuwste telefoon kopen en hem letterlijk voor de winkel waar nog een hele rij staat die die telefoon ook willen kopen kapot gooien en dat op Youtube zetten vind ik het goed dat de telefoons op deze manier vernield worden. Door deze filmpjes krijgt de consument een goed idee over de kwaliteit van een telefoon. Bekrast de behuizing of het scherm snel. Buigt of breekt de telefoon makkelijk als je er op gaat zitten, etc.
Tevens is dit een goede maatstaf voor de fabrikant. Die weet dat ze bij het volgende model extra aandacht moeten geven aan *** omdat de concurent er beter uit kwam.
Doet gewoon pijn aan mijn ogen dit :'(
Zelfde kwaliteit als hun gebouwen zo te zien, ik ben zelf meer en meer Chinese zaken aan het vermijden omdat de alreeds niet optimale kwaliteit sinds de corona naar mijn gevoel nog meer naar achter is gegaan
Drommels, drommels en nog een drommels..!!
Hmm...spoiler. Stond nog op mijn lijstje om te kijken.
En dat zonder dat dat ding een alert slider heeft, hè. Dat zou nog extra stevigheid bieden.

nieuws: Aankomende OnePlus 10T krijgt geen alertslider

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.