Bethesda biedt twee makers van de Fallout London-mod een baan aan

Fallout-ontwikkelaar Bethesda heeft twee makers van de Fallout London-mod een baan aangeboden. De mod waar de twee aan werken, is volgens hen ongeveer zo groot als een Fallout 4-dlc en er werken dertien mensen aan.

Het Fallout London-team laat weten dat Ryan Johnson, de Lead Technical Advisor van Fallout London, een baan aangeboden heeft gekregen als Associate Level Designer bij Bethesda. Johnson is ook op dat aanbod ingegaan en heeft ontwerpdocumenten opgesteld zodat het team met zo min mogelijk problemen zijn werk kan overnemen.

De andere baan is aangeboden aan Dean Carter, de projectmanager. Die mag bij Bethesda UK aan de slag. Wat zijn rol daar zou zijn, noemen de mensen achter het project niet, maar er zou daar gewerkt worden aan Fallout 76. Carter heeft na 'heel wat soul-searching' besloten het aanbod af te slaan en te blijven werken aan Fallout London.

De modmakers kondigden eind vorige maand aan dat Fallout London in 2023 moet verschijnen als mod voor de PC-versie van Fallout 4. De mod bevat een nieuw verhaal en nieuwe facties. Fallout: London speelt zich af in het jaar 2237, tussen de gebeurtenissen in Fallout 1 en 2 en zo'n 50 jaar voor Fallout 4. In een trailer tonen de makers diverse omgevingen en sfeerbeelden. Eerder werd ook een gameplaytrailer getoond.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

03-07-2022 • 15:02

48 Linkedin

Reacties (48)

Wijzig sortering
Verdienen die modders er ook iets aan? Waarom zou je ooit aan die mod blijven werken als je ook betaald hetzelfde werk kan doen? Die mod klinkt zo groot dat geen hobby projectje meer is...
Je laat iets tastbaars achter, iets waar je naam aan gebonden is zelfs na je dood. Dat is voor veel mensen veel meer waard dan geld. En het is een enorme voldoening als je iets af weet te maken wat daadwerkelijk goed ontvangen wordt. Fallout London ziet er echt krankzinnig uit. Als dit enkele jaren geleden tot stand was gekomen dan had ik het wel verwacht dat Bethesda handjeklap had gedaan om het te mogen publishen als een New Vegas opvolger. Fallout New London, verkoopt zichzelf.

... maar modden voor Bethesda games heeft af en toe wel eens een financiele meevaller zoals ook hier; ze kijken toe dus je bent een portfolio aan het opbouwen. Je kunt zeggen wat je wil over die club, maar ze hebben een uiterst geschikte manier van talent werven.
Je laat iets tastbaars achter, iets waar je naam aan gebonden is zelfs na je dood. Dat is voor veel mensen veel meer waard dan geld. En het is een enorme voldoening als je iets af weet te maken wat daadwerkelijk goed ontvangen wordt.
Inderdaad, faam is de reden waarom veel mensen mods maken. Het probleem daarmee is dat mods dusdanig veel tijd kosten dat ze al snel je hele leven overnemen, en als er dan ook nog faam/geld van afhangt, dan zit je vroeg of laat in een gouden kooi.

Dit is waarom vele mod authors zo beschermend doen over hun werk, mod packs boycotten, of mensen bannen voor de minste kritiek. Er is heel wat depressie en andere mentale problemen in de modding community.

Overigens wordt die "goede ontvangst" al snel ondergesneeuwd door de kritiek. Er zijn veel mensen die nooit iets zullen creëren maar wel overlopen van kritiek op zij die dit wel doen. Voeg daarbij nog de shittalk van anderen die populair willen worden ten koste van jou (hey Simon!) en de gouden kooi is uiteindelijk niet eens meer leuk.

En wat heb je dan? Faam, als in, mensen kennen je naam omdat jouw mod hier en nu toevallig de beste is? En dan komt iemand anders met een vergelijkbare mod die net iets beter is en je bent meteen weer vergeten. Neen, ofwel bouw je een portfolio op ofwel doe je het als hobby ofwel doe je beter iets anders met je leven.
Ik ben zelf web developer, en heb een aantal projectjes die ik geschreven heb waar ik nooit een cent voor terug zal zien. Waarom heb ik ze dan gemaakt vraag je? Simpelweg omdat ik het leuk vond om aan te werken, en er veel van geleerd heb. Ik kan het ook prima gebruiken als portfolio als ik er wel een keer werk mee wil proberen te zoeken.

Ik ga ervan uit dat mod developers er vaak met een soortgelijke mindset in zitten. Vaak is het gewoon voor fun, of gewoon omdat het kan. Het is ook gaaf als je een project hebt met aandacht van de community, want de aandacht die het trekt kan ook enorm leuk zijn. En zo zijn er nog veel meer redenen om aan een project te werken, zelfs al levert het geen brood op de plank.
Kijk, leuk dat er wat erkenning is van modders, die zich vaak helemaal suf werken. Natuurlijk wel met erkenning vanuit de community.
Bethesda heeft altijd wel oog gehad voor modders gelukkig. Sterker nog, volgens mij gingen ze er per definitie van uit dat modders de bugs wel zouden fixen als je kijkt naar wat ze RTM uitbrachten.
Bethesda is een van de weinig game makers die snapt dat goeie* modding tools een game populair maakt en houd, kijk naar Skyrim. Echter is het ook een goeie springplank is om modders die meestal hobbymatig erg mooie dingen maken te kunnen scouten. Aan de andere kant een mooiere CV als iets als deze mod en dingen als Skyblivion zijn er bijna niet als je een baan zoek in de industrie.

*De Creation Kit is niet echt goed maar al echt vele stappen better dan de meeste tools die uitgebracht worden of games die helemaal geen tools bieden. Al heb ik er onderhand al mer dan 1000 uur in zitten, af en toe wordt ik nog steeds wel gek van de CK :P
De modding-community is een relatief makkelijke recruitment-pool van enerzijds getalenteerde en anderzijds toegewijde mensen die je anders misschien nooit had gevonden via de gewone kanalen. Vaak hebben ze een compleet andere job en wisten ze niet dat hun hobby op het niveau van de professionals ligt.
Ik vind deze manier van recruitment dan ook veel interessanter dan een gewone sollicitatie. Een diploma is leuk, maar niet alles zeggend en een interview met name een manier om te zien hoe iemand met zenuwen om kan gaan. Heb je geen diploma maar wel iets om te laten zien, vind ik dat dus veel waardevoller.
Maar je hebt je ook mensen met een diploma en die ook iets kunnen laten zien.
Maar je hebt ook mensen met een diploma waarvan je je afvraagt hoe ze die in **vul in** hebben kunnen bemachtigen.
Als je zelf een dergelijke opleiding volgt dan wordt al snel duidelijk dat je er niet zoveel voor hoeft te kunnen of snappen om die te halen.
Het diploma is wel weer een mooi regeltje op je LinkedIn profiel.
Precies, toen ik begon met solliciteren was het diploma natuurlijk wel een manier om op gesprek te komen, maar ik werd constant aangenomen met hoe ik tijdens het gesprek overkwam. Dat hoorde ik vaak terug, had heel weinig te maken met wat ik echt kon. En ik hoor best veel in IT land ook, je studeert als een tierelier voor dat gesprek, maar dat is vaak heel wat anders dan wat de baan zelf inhoud.
Komt omdat je al geselecteerd bent op basis van je cv content. Zodra je een gesprek krijgt is het merendeels alleen nog maar kijken of je als persoon in het team past en hoe je communicatieve vaardigheden zijn.
Bron: ik ben een IT Consultant software developer; ik voer regelmatig deze gesprekken met opdrachtgevers.
Maar kan je dat goed beoordelen op die manier, mensen zijn toch altijd zenuwachtig en zullen zich vaak anders voordoen dan ze straks in dat team zijn.
Sollicitaties zijn altijd een gok voor een werkgever of opdrachtgever en een werknemer of opdracht aannemer. Daarom heb je ook vaak 2 maanden proeftijd. Je kunt alleen maar aftasten op basis van een gesprek en hopen dat beide kanten de boel niet oversellen of anders voordoen dan wat het is. In 2 maanden tijd kom je er meestal wel achter of een manager helemaal geen manage ervaring blijkt te hebben of dat een werkgever de condities van zijn werkvloer positiever verwoordde dan het werkelijk is. Veel werknemers vergeten dat voor hun er ook een proeftijd staat om af te kunnen tasten of dit het wel is.
nvt

[Reactie gewijzigd door Providentia op 4 juli 2022 01:38]

Beide is nog beter. Betekend dat iemand ook op niet leuke zaken moeite en tijd kan steken.
dat is het "werk"gedeelte natuurlijk en een catch waar je je zowel als bedrijf en als modder niet aan mag laten vangen.
Opzich zegt een diploma wel iets over de omgang met zenuwen.
Ik denk met name het feit dat je door ook veel saaie zaken hebt kunnen werken, wat op zich een kwaliteit is. Echt leren doe je pas op de werkvloer. Mijn punt is dus dat een standaard sollicitatie veel te weinig laat zien en dan ook nog op een wat vervormde manier.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 4 juli 2022 14:19]

Ik vind een interview meer iets om te zien of iemand goed in een team past. Je moet toch met elkaar gaan samenwerken voor misschien wel vele jaren. Misschien één of twee vragen om te kijken of de technische kennis er echt is, een paar vragen om te kijken of de verwachtingen van het team/sollicitant bij elkaar aansluiten, maar zeker 50% van het interview is persoonlijke kennismaking.

Zolang de zenuwen niet extreem zijn, is dat niet zo snel een issue (enig zins afhankelijk van de functie natuurlijk, als je veel met nieuwe mensen moet vergaderen dan zijn zenuwen voor een meeting geen goede eigenschap).
Je kan het anders uitleggen: te vaak wordt er blind gestaard naar niveau. Zoals hier minstens MBO+ voor dit en dat. Excuus is vaak: "pakt het sneller op", dat zou niet de standaard moeten zijn en is zeker niet altijd valide. Op deze manier krijg je een heel andere indruk, dat is gewoon prettig.
Helemaal met je eens. Een standaard procedure zoals we het kennen (brief, gesprek, eventueel tweede gesprek) is mijn werkervaring ook niet altijd de meest effectieve manier om een kandidaat te werven! Mooi te zien dat het in dit geval anders is aangepakt.
Hier ben ik het ook zeker met je eens. Ben zelf bezig met sollicitaties en een mooie brief en papieren zorgt voor de uitnodiging, maar de zenuwen heb ik niet lekker onder controle.

Vind het ook echt fantastisch hoe deze personen gevonden worden en een baan aangeboden krijgen.
Ik hoop voor ze dat ze niet van hun eigen relaxte en respectvolle sfeer de Amerikaanse Crunch industrie in gaan.

Het lijkt erop dat ze eraan werken: https://www.aroged.com/20...ead-of-xbox-game-studios/
Ik zie het wel vaker, dat ervaring met modding voor games van de uitgever een pré is. Het komt alleen lang niet altijd groot in het nieuws, misschien enkel onder de harde kern van de fans/modding community van een game reeks.

Zeker belangrijk bij je portfolio :)
Denk ook aan de Creation Club, waarbij getalenteerde modders als contractors werkten om DLC uit te brengen.
Vondt het altijd bijzonder dat Bethesda zo open en willend tegenover de Mod community staat en er was al een soort van beloning systeem via Creation club maar nu komt Ryan Johnson officieel bij de Studio via een prachtige CV want persoonlijk vindt ik Fallout London meer sfeer hebben dan deel 4 Vanilla maar ja daarom ben ik ook zo fan van mods :)

Vindt het zorgelijk dat die ander niet bij de Studio wil want waarschijnlijk komt dat eerder door Fallout 76 en dat Stigma heeft Bethesda aan zichzelf te danken ik begrijp ook niet waarom dat niet verandert kan worden met zowel Single player mods en Multiplayer mods en misschien zou deze Dean Carter daar mee bezig gaan.

Hopelijk wordt het een succes zowel Fallout London als Beyond Skyrim en andere projecten en gaan Studio's zoals CDPR, Bioware, Fromsoftware, Activision - Blizzard, Rockstar, Take Two enz. ook officieel mods ondersteunen en dan ook op Consoles want Fallout en Skyrim zijn het meest bekend als het om modding gaat maar er zijn ook prachtige mods van o.a Witcher, Dragon age, Soulsborne, Mass effect enz. en er is ruimte voor zowel de officiële ontwerp teams als de mod teams :D
Vindt het zorgelijk dat die ander niet bij de Studio wil want waarschijnlijk komt dat eerder door Fallout 76
Of ze hebben gewoon geen zin om te verhuizen, of hebben al een baan die veel beter betaald. Je weet het niet.
of een die stabieler is of meer aansluit bij wat hij het liefst doet, ... je kan iemand zijn gedachtengang niet lezen en als hij die voor zich houdt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen ipv speculeren of forceren
Blizzard had ooit een bloeiende scene rond custom maps voor Warcraft 3, wat onder meer DotA opleverde. Helaas lieten ze DotA door de vinges glippen, en als antwoord hierop kwamen er updates aan de ToS om het eigendom te claimen op alle mods die met hun tools gemaakt werden, evenals de volstrekt toondove Starcraft 2 "Arcade".
De modding van Warcradt 3 heeft zoveel leuke en goeie games opgeleverd, daar heb ik uiteindelijk meer tijd in gestoken dan in Warcraft 3 zelf.

Echt jammer dat Blizzard zo ouderwets en moeilijk doet over het hele modden, anders hadden ze daar nog vele game inspiraties vandaan kunnen halen.
En als DotA er niet was geweest, had League of Legends (LOL) ook niet bestaan.
Dat had de wereld (en mij) veel leed gescheeld.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik heb zelf meerdere goede baan aanbiedingen gekregen die ik niet geaccepteerd heb omdat ik moet verhuizen naar het buitenland. Daar had ik op dat moment, en nu nog steeds geen interesse in. Je weet simpelweg niet waarom die de baan geweigerd hebt. Wellicht heb je wel gelijk, maar er zijn honderden andere redenen te bedenken.
Haha voor mij is dat altijd een bonus.mits wel een land waar ik wel wonen natuurlijk, iets als China of Rusland gaat hem niet worden. Zelf Amerika niet.
Eerder dit jaar werden https://twitter.com/RealFriedturkey en https://twitter.com/HcGxGrill ook al gerecruit voor Fallout 76. RealFriedTurkey en HcGxGrill waren beide bezig met Fallout 4: Capital Wasteland. Ze hebben voor hun vertrek nog veel mods ge-upload, zoals Fallout 4: Project Zeta, Fallout 4: Project Mojave en Fallout 4: Point Lookout, en tientallen andere mods die spullen van voorgaande Fallouts en geschrapte concepts naar Fallout 4 bracht. Hier heb ik niet over gehoord, dus waarom heeft deze Fallout 4 mod in een week tijd twee volledige nieuws artikelen gekregen?

Desalnietemin, Prilladog is altijd zeer actief in de Fallout 4 modding scene, dus verbaasd mij niet echt dat hij liever aan mods blijft werken.

[Reactie gewijzigd door Apart op 3 juli 2022 15:25]

https://tweakers.net/submit/
Voel je vrij om nieuws in te sturen.

En als je dat al zonder succes hebt gedaan vond de redactie het blijkbaar op dat moment niet genoeg toevoegen. Nu is het komkommer tijd ;)
Een goede zaak, hopelijk gaat de creativiteit niet verloren in de mod. De gameplay en trailer geven mij een beetje een mix van Fallout en Bioshock vibes. Ben benieuwd naar het eindproduct!
Wel nice dat ze modders een baan aan bieden, had wel eens de reden willen weten waarom Carter het aanbod afgeslagen had.
DICE is ooit ook zo begonnen. Daar is helaas niets meer van over…..
Ik kan me voorstellen dat je als fallout mod ontwikkelaar graag professioneel aan fallout zou willen werken. Maar niet aan fallout76.
Ik denk het juist wel. Creatievelingen zullen maar wat graag hun tanden stuk bijten op Fallout 76 om het beter te maken. Het grootste gebrek wat Fallout 76 had bij launch, naast hilarische bugs, was content. Daar hebben ze wel wat aan gedaan over de tijd maar het is een game zonder grenzen dus meer is altijd beter.
Wel lange arme van de character in gameplay video dat die de ratten kan doodslaan zonder te bukken.
Aaaah sick, ik keek die trailer en herkende de stem direct: Baldemort _/-\o_

Hij heeft een warhammer lore kanaal op op youtube, waarin hij levendig verteld over het warhammer 40k universum. Echt een heerlijk goede verteller.

[Reactie gewijzigd door Jaqenhghar op 4 juli 2022 08:27]

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee