Halo: The Series krijgt nieuwe trailer en komt op 24 maart uit op Paramount+

Halo: The Series, de liveactiontelevisieserie die is gebaseerd op de Halo-franchise, komt vanaf 24 maart beschikbaar op de Amerikaanse streamingdienst Paramount+. De makers hebben ook een nieuwe trailer gepubliceerd.

Producent Amblin Television heeft een twee minuten durende trailer uitgebracht. Deze is een stuk langer dan eerdere teasers, zoals die van november vorig jaar. In de nieuwe trailer zijn meerdere korte actiemomenten zichtbaar waarin de kenmerkende soldaten uit de Halo-franchise te zien zijn. Ook wordt er een korte indruk gegeven van een verhaallijn en zien we Cortana, de ai-assistent van Master Chief.

De televisieserie van Halo werd al in 2013 aangekondigd. In 2018 gaf de Amerikaanse betaalzender Showtime opdracht voor het eerste seizoen, maar ViacomCBS kondigde vorig jaar aan dat de tv-serie werd overgeheveld naar streamingdienst Paramount+. Het wordt een sciencefictionserie die zich afspeelt in hetzelfde universum als de Halo-games, waar de mensheid in de 26e eeuw vecht tegen aliens die bekendstaan als de Covenant. Het betreft wel een andere tijd die losstaat van de games.

Paramount+ is een streamingdienst die al beschikbaar is in de Verenigde Staten, Australië, Canada, Latijns-Amerika en in de Scandinavische landen. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst ook uitkomt in Nederland en België. ViaCOMCBS sloot vorig jaar al wel een deal met Sky om Paramount+ in meer landen in Europa uit te brengen. Dat betreft het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Italië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Door Joris Jansen

Redacteur

31-01-2022 • 07:51

73

Reacties (73)

73
73
23
0
0
44
Wijzig sortering
Haha, Paramount+. Ja hoor, we kunnen nog wel een versplintering gebruiken.

[Reactie gewijzigd door lordawesome op 24 juli 2024 15:53]

Precies, ik doe mijn ooglap weer op. If you know what i mean....
Ik wilde al zeggen Paramount+? Je bedoelt Plex, Emby, Jellyfin etc. :+
Maar zeevaarder zijn doen we hier op Tweakers heel moeilijk over, dus dan maar 'niet kijken'
Wees toch blij met die versplintering. Scheelt je weer geforceerd geld uitgeven aan content die je toch nooit kijkt.

Men roept altijd wel dat ze een dienst willen waarop alles te zien valt. Maar zodra we dat punt bereiken begint iedereen te klagen dat ze voor content betalen die ze toch niet kijken. Kijk naar het huidig tv klimaat. Daar ben je ook verplicht zenders in pakketten te kopen, of je ze wel of niet kijkt doet er niet toe.
Ik zou meer zijn voor een dienst waar je gewoon per show of zelfs per aflevering betaald. In feite was er al zoiets, maar met de overvloed van streamingdiensten voelt het net alsof de geschiedenis zichzelf weer herhaalt.

Ik zie bv. maar 2 shows van Amazon, en 1 van Netflix, maar 5+ van Disney, etc. Maar ik ga echt niet elke dienst betalen, en ik heb ook niet echt zin om elke maand van diensten te hoppen. Vooral nu shows veelal weer in wekelijkse vorm uitgezonden worden ipv. een volledige seizoen dat gedropped wordt.
Daarom zou het beter zijn als we qua streaming video een model krijgen zoals bij muziek. Daar heb je 3rd party (koepel)organisaties en die bieden software aan waarmee je muziek van diverse uitgevers kunt beluisteren. Zou wat zijn als iedere uitgever met een eigen dienst kwam :X

Maar zoals het nu met video gaat is ook gewoon niet houdbaar. Stel je hebt tien partijen die eerst allemaal bij één koepelorganisatie zitten. Partij 1 zegt 'we willen meer geld dus gaan alles in eigen beheer doen'. Partij 2 ziet dat ook wel zitten, dus vertrekt ook. De overkoepelende organisatie ziet vervolgens leden vertrekken omdat er minder aanbod is dus moet er meer budget naar eigen aanbod of exclusives waardoor er minder over blijft voor de overige partijen, waardoor ook partij 3, 4 en 5 vertrekken, etc. Vervolgens heeft iedere partij z'n eigen dienst, is het voor de consument weer makkelijker om te gaan downloaden en ben je terug bij af. Omzet haalt de verwachtingen niet en dat is dan allemaal de schuld van de piraten :D

In dat opzicht is het ergens ook wel jammer dat diensten als Netflix, Amazon Prime en Apple TV+ eigen producties hebben en niet louter een dienstverlener zijn. Laat diensten maar concurreren op het gebied van service, features en prijs en in plaats van exclusives. Of, optie 2, biedt eigen producties na een bepaalde periode ook aan op andere concurrerende diensten ofzo. Gaat nooit gebeuren maar een mens kan hopen :+
Je hoeft toch ook niet alles te gelijk lid te zijn als je toch maar zo weinig series kijk, neem in plaats van jaar abo's een maand van 1 en kijk alles wat hun aanbieden en je interesse heb, en de maand erop neem je dan de een andere stream dienst en kijk je alles wat er in de maand ervoor geplaatst is een heb gemist, en herhaal tot het eind van het jaar.
Je bent vaak in een minuut of 2 lid en zegt je lidmaatschap weer op als je klaar bent. Echt dat gezeur altijd over verschillende diensten. Content is spotgoedkoop tegenwoordig en de moeite om even een abo aan te zetten of uit te zetten is verwaarloosbaar.
Sorry maar als ik een vpn moet gebruiken om een lidmaatschap af te sluiten dan noem ik dat geen 2 minuten werk. Deze dienst is niet beschikbaar in Nederland dus met elk apparaat wat je wil kijken moet je dan een VPN gebruiken.
Ik had ergens gelezen dat de serie buiten de US beschikbaar kom op Prime Video. Ik ben niet zeker of dit zo is maar het zou wel in lijn liggen met Star Trek: Picard bijvoorbeeld.
Ze hebben juist Star Trek Discovery wereldwijd van Netflix getrokken om exclusief op Paramount+ te zetten, maar dat niet overal aan te bieden. Aardige shitstorm op Twitter geweest... Ik denk Picard alleen nog op Prime staat omdat het contract nog loopt; daarna zal dat ook verhuizen.
Ze hebben juist Star Trek Discovery wereldwijd van Netflix getrokken om exclusief op Paramount+ te zetten, maar dat niet overal aan te bieden.
Des te exclusiever en lastiger ze het maken, des te makkelijker het eigenlijk wordt. Het is alleen zo dat bij de makkelijke methode ze geen geld eraan verdienen.

De contentboeren maken rare keuzes. Het lijkt wel alsof ze iets tegen geld hebben.
Of Paramount betaald zoveel dat het niet uit maakt dat de rest van de wereld het pirate.
Paramount is de productiemaatschappij achter Star Trek. Die betalen daar dus niets voor, maar krijgen betaald.
Ze denken op die manier meer binnen te kunnen harken. Dus dat meer mensen een abonnement bij ze afnemen, ipv dat ze het bij een derde partij aanbieden zoals Netflix of Amazon. Aan de consument om te bewijzen dat het tegendeel waar is. Ik vind 3 streaming services plus NPO Plus wel genoeg eigenlijk (en maandelijks opzeggen gaat niet met kleine kinderen). Ze zoeken het maar uit, ik kijk wel wat anders.
De enige reden waarom ik die download inderdaad. Ik keek het tot de laatste seizoen aan toe, lees je dat seizoen 4 gereleased is, heel Discovery weg, naar een platform die ik hier niet kan kijken. Dus nergens legaal te kijken. Als het een nieuwe serie is; prima, maar deze zat ik al 3 seizoenen in, dat is gewoon misdadig.
En Discovery hebben ze 2 of 3 dagen voor de wereldwijde netflix release teruggetrokken en dat was zeer waarschijnlijk de reden dat er een shit storm aan reacties kwam, waaronder ik, daarom heb ik weinig vertrouwen in CBS gezien ze dit waarschijnlijk ook gaan proberen bij Amazon Prime Video.
en dan hopen dat ze de IP's van VPN diensten niet afknijpen zoals bij veel andere contentaanbieders het geval is.
Komt heus beschikbaar hoor. Binnen no time staat dergelijke content op andere diensten als de originele dienst niet beschikbaar is.
Ik was Star Trek Discovery aan het kijken op Netflix.
Plots was het weg (naar paramount+), nergens kan ik het nog legaal streamen.
Nog niet. Maar komt wel dit jaar naar Nederland. En dan ben je binnen enkele minuten klaar.
Schaft je een redelijke router aan waar je vpn in kan zetten of je hangt een Raspberry pi aan je netwerk die het verkeer doorsluist van al je media apparaten. Allemaal niet zo moeilijk en vrij snel gefixed voor jarenlang kijk plezier die nog goedkoper is dan hier abbo af te sluiten op alles.
Ga eens naar de website en kijk eens, daar ren ik gillend weg.....
Daar waar je niets kan zien behalve als je een mailadres achterlaat? Ik zit al eventjes rond te klikken maar ik KAN me niet eens aanmelden voor Paramount+ ( want content zou toch wereldwijd beschikbaar moeten zijn lijkt me ;) )?

[Reactie gewijzigd door Leeghoofd21 op 24 juli 2024 15:53]

Precies. Via sommige linkjes kom je bij ViacomCBS uit, die Paramount+ blijkbaar aanbied maar dat is niet beschikbaar in Europa nog zover ik kan zien. Dus zo makkelijk aan en af melden is het niet. Piraterij is verreweg de makkelijkste manier en dat is toch gek in deze tijd.
Dat komt omdat hij nog niet in Europa is. Maar sommige series/films via via beschikbaar zijn. En dus voor een Europeaan nog geen versplintering. Pas wanneer hij in Nederland beschikbaar is kan je van versplintering spreken. En dan is opzeggen/aanmelden appeltje eitje.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 24 juli 2024 15:53]

Alleen kan dat hier dus niet, omdat de dienst niet in de overgrote meerderheid van de EU beschikbaar is of op de voorzienbare termijn gaat komen.
Precies. De titel had dus beter kunnen zijn (er gaat immers ook een heel paragraaf over); Halo: The Series komt uit op 24 maart, maar nog niet in Nederland.
Nee nog niet officieel aangekondigd op 25 maart in Nederland. Grote kans dat zolang hij niet Nederland/Europa beschikbaar is hij op een van de andere streaming diensten komt.
Grote kans dat ... hij op een van de andere streaming diensten komt.
Ja, dat zal vast. Net zoals dat seizoen 1 van Star Trek: Picard (op zich ook Paramount+) (nu) ook op Prime Video staat.

Ik kom naar deze website om informatie tot mij te nemen. Weer een artikel waar Tweakers de boel niet dieper na gaat (of aangeeft dat wel geprobeerd te hebben). Hier dus hoe het in Nederland bekeken zou kunnen gaan worden.

[Reactie gewijzigd door ArmEagle op 24 juli 2024 15:53]

Reken er maar niet op Paramount/ViacomCBS is ook hun shows van andere platformen aan het halen om naar Paramount+ te brengen. De versplintering gaat weer verder.

Het wordt mensen steeds makkelijker gemaakt om hun Jack Sparrow pak weer uit de kast te halen op deze manier.

Het is tenslotte maar om 1 reden te doen dat ze hun eigen platform opzetten en dat is geld. Het is voor zulke bedrijven nooit genoeg. Je moet niet vreemd op gaan kijken dat Sony dit binnenkort ook gaat doen en dan ben je in 10 jaar tijd weer terug bij af met alleen nog maar versplintering dan daarvoor.
Zonder geld worden die series niet gemaakt ;)
Dat klopt, maar wat als er geen andere streaming dienst is, en je genoodzaakt bent(als je niet wilt wachten) om op je piratenschip te springen, het is nog onbekend wanneer Paramount+ naar Nederland gaat komen

[Reactie gewijzigd door Enterprise1701 op 24 juli 2024 15:53]

Even voor de duidelijkheid, deze serie speelt zich af in een "silver timeline" aka het heeft een aparte timeline dan de games.

Dus voor nieuwkomer vriendelijk, en het zal geen effect hebben op de lore in de game :)

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 24 juli 2024 15:53]

Ik vind dat altijd zo jammer, dat laat wel zien dat ze niet de intentie hebben om de games in beeld te brengen zoals de Halo fans het graag willen.
Ik vind het eigenlijk wel positief. Een 1-op-1 adaptie van de games werkt waarschijnlijk niet al te best als serie. Op deze manier kunnen ze hun eigen ding doen zonder de canon van de games aan te tasten.
Adaptaties die teveel van het bronmateriaal afwijken werken al helemaal niet. Vooral niet wanneer ze belangrijke momenten uit het bronmateriaal aanpassen en verpesten.
De belangrijke momenten uit de cutscenes kunnen ze juist prima gebruiken. Het gaat er vooral om dat een groot deel van de games uit vuurgevechten bestaat waarbij Cortana je soms wat vertelt, en dat werkt niet echt lekker als serie. Ook moet je bedenken dat de serie geen oneindig CGI budget heeft en dat het aantal Covenant wat we gaan zien dus gelimiteerd is.

Verder heb ik afgaande op de trailer het idee dat dit zich voor of tijdens Reach afspeelt en dat we nog helemaal geen Halo gaan zien, en daarmee dus ook geen scenes uit de games.
Het bronmateriaal is meer dan alleen de games. Er zijn ook 30 boeken die allemaal canon zijn.
Klopt. Alleen is bestaande media al wel eens in conflict met elkaar en zijn er meerdere retcons geweest.

Uiteraard ik had graag gezien dat ze trouw waren gebleven aan het bronmateriaal en voelt de silver timeline als de "makkelijke weg" maar aan de andere kant is het misschien wel de juiste manier.

Betekend overigens niet dat ik het met alle keuzes, die tot nu toe bekend zijn, eens ben. Maar ik heb wel zin in deze serie en kijk er naar uit. Misschien juist wel door de "silver timeline" dat ik makkelijker bepaalde keuzes los kan laten, misschien zelfs wel een beetje een "what if timeline". Zolang het maar geen invloed heeft op de echte canon/bronmateriaal.

offtopic:
Halo fan sinds CE die alle games, videoproducties en een groot deel van de boeken heeft gelezen.
Jammer dat ze niet de originele voice actor van Master Chief hebben gestrikt, waarschijnlijk een vrij dure productie en dat dan weer laten liggen, snap dat nooit precies...
Maakt dat wat uit? De acteur in The Witcher op Netflix lijkt ook niet erg op het personage in de games en toch vind ik dat zelf een erg geslaagde serie. Ik heb van beide seizoenen in elk geval erg genoten.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 24 juli 2024 15:53]

Met groot verschil dat zowel de games als de serie op boeken zijn gebaseerd, en niet op elkaar.
Ja dat maakt uit. Master Chief = Steve Downes.
Hier in NL wel maar er zijn honderden miljoenen mensen die Master Chief een andere stem toekennen. Immers in veel landen worden games vertaald en weer ingesproken, denk Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk. Alle Spaans sprekende landen op de wereld. Enz enz...
De kans is trouwens aanwezig dat wanneer deze series gedubbeld worden dat door dezelfde stemacteur gebeurd als voor de games :p
De beste man is al 71, dat gaat als ze van plan zijn om meerdere seizoenen te produceren teveel risico geven.
Een cameo zoals in de Mandelorian zou ook wel leuk zijn.
Picard is ook op leeftijd, daar is ook een Amazon serie van. ;)
Patrick Steward heeft al vele producties als Picard in ST:TNG en de daarop volgende films
En droeg zelden een helm als Picard 8-)

Bij Better Call Saul hielen we ook ons hart vast of Bob Odenkirk en Jonathan Banks het zouden overleven t/m de finale (ook ivm met de pandemie).
Altijd huiverig voor verfilmde games, maar de trailer ziet er qua budget wel dik uit :)
Op basis van het verleden weten ze voor Halo vaak wel wat ze doen op dit gebied. Ik verwacht geen Dragonball of DOA praktijken wat dat betreft.
Nouja, ikzelf heb dat totaal andersom met tv show Arcade. (LoL vind ik maar niks).
Ik hoop toch wel echt dat ze voordat deze show uit komt Paramount+ ook even deze kant op brengen....Ik ben gigantisch Halo fan en zit hier ontzettend naar uit te kijken, maar als het niet (legaal) te kijken is....
ViacomCBS en NBCUniversal komen dit jaar met SkyShowtime waarin content van zowel Peacock en Paramount+ gebundeld zal worden. We krijgen dus niet Paramount+ zelf maar SkyShowtime.

Het is nog maar de vraag of SkyShowtime voor die tijd lanceert (ik denk het niet namelijk), maar ViacomCBS heeft sindskort een deal met Ziggo Movies & Series dus wellicht dat het daar uitkomt.
Als het op Ziggo komt uitkomt is het wel jammer. Max 1080p en geen HDR?
Jammer dat ze niet de originele Master Chief stem gebruikt hebben en dat Cortana er zo menselijk uit ziet. Het zou beter zijn geweest als ze het origineel gehouden hadden. Ik heb het gevoel dat deze serie niet erg goed gaat worden, ik weet niet waarom maar zo voelt het gewoon. Ik hoop dat ze me positief weten te verrassen.
Ach, ze hebben wel de originele Cortana dus dat is een pluspunt. Ik ben er bij Master Chief alleen een beetje bang voor dat ze niet voor de originele stem zijn gegaan omdat ze de optie tot het afzetten van de helm willen behouden. Ik hoop dat het niet zo ver komt.

Momenteel sta ik nog open voor de serie. Visueel ziet het er allemaal prima uit, dus met een redelijk verhaal erbij wordt het voor mij al een toffe serie.
Een game verfilming voorspelt zelden veel goeds, maar dit ziet er in ieder geval al tof uit. Nu alleen hopen dat het verhaal ook een beetje te pruimen is en dat ze de Chief nooit zijn helm af laten zetten.

Maar goed, niet legaal beschikbaar hier, dus je weet wat dat betekent...

Kleine aanvulling: What the fuck was die muziek echt?! Hebben ze de rechten op de muziek uit de games niet kunnen krijgen en konden ze niet iets soortgelijks componeren?

[Reactie gewijzigd door ErikT738 op 24 juli 2024 15:53]

Ik mis ook een koor die de eerste noten inzet... gemiste kans voor de trailer.
1 zin: vet, maar de stem van de Chief klopt niet
Ziet er goed uit. Maar geen Steve Downes is geen Master Chief.
Ben erg benieuwd naar deze serie, heb er wel zin in.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.