Halo-serie komt in 2022 uit op streamingdienst Paramount+

De eerder aangekondigde tv-serie op basis van de Halo-games zal volgend jaar uitkomen op Paramount+. Dit is de streamingdienst die volgend maand in een aantal landen uitkomt en eerder onder de naam CBS All Access door het leven ging.

Showtime produceert de serie in de Hongaarse hoofdstad Boedapest, in samenwerking met Amblin Television en 343 Industries. Laatstgenoemde is de ontwikkelaar die sinds 2011 achter de games zit. De serie werd al in 2013 aangekondigd en komt over ongeveer een jaar uit, een jaar later dan eerder was gepland. Volgens Deadline was 55 tot 60 procent van het eerste seizoen van de serie al gefilmd, maar toen gooide in maart vorig jaar de verspreiding van het coronavirus roet in het eten, waarna het werk tijdelijk werd stilgelegd.

In 2018 gaf de Amerikaanse betaalzender Showtime opdracht voor het eerste seizoen van tien afleveringen, maar de serie zal van Showtime worden overgeheveld naar de komende streamingdienst Paramount+. Een andere verandering is dat er geen tien afleveringen komen, maar negen. Het wordt een sciencefictionserie die zich afspeelt in hetzelfde universum als de Halo-games, waar de mensheid in de 26e eeuw vecht tegen aliens die bekendstaan als de Covenant.

Paramount+ komt op 4 maart beschikbaar in de VS, Canada en Latijns-Amerika, gevolgd door de Scandinavische landen op 25 maart. Later dit jaar moet de dienst ook in Australië uitkomen. Wanneer en of dat het geval zal zijn in de rest van Europa, is niet bekend.

Halo

Door Joris Jansen

Redacteur

25-02-2021 • 09:46

64

Reacties (64)

64
60
19
2
0
36
Wijzig sortering
Nog een streamingsdienst.... is het niet tijd voor 1 partij die opstaat en alles gaat bundelen voor een normale prijs? Volgens mij heb ik ondertussen 6 abo's lopen op streamingsdiensten
Het is zeker tijd! Maar kleine kans dat zoiets gaat lukken. Iedereen zit bovenop de rechten van z'n eigen content en wil meesurfen op de streaming boom die gaande is.

Content owners zoals Disney hebben zelfs content van andere platforms afgehaald (zoals Star Wars op Netflix) in het voordeel van hun eigen streaming platform... ook dat is de vrije markt.
Ik verwacht dat uiteindelijk veel kleinere en minder bekende streamingdiensten overgenomen gaan worden door de grotere. Als de markt te erg verdeeld is zal je zien dat mensen toch weer gaan downloaden en dan schiet het compleet zijn doel voorbij.
Uiteindelijk zullen alle streamingdiensten die geen Amazon of Netflix zijn worden overgenomen door Disney of Amazon.
qua streaming is amazon sowieso wel echt slecht momenteel
ik erger me echt rot aan de overvloed van oorspronkelijke US films die op primevideo staan in het frans gedubbed zonder zelfs maar de oorspronkelijke engelse speech te behouden ( en geen anderstalige ondertitels ). Hoe schandalig is dat niet !
( mijn regio staat goed trouwens en mijn taal instelling staat op gewoon NL )
Dan gaan we het nog niet hebben over een vreselijk gebrek aan ondertiteling

Qua series viel het initieel nog redelijk mee maar sinds STAR is toegevoegd aan Disney blijkt een zeer grote overlap te zijn met hetgeen primevideo als series aanbod heeft.
Ik vermoed dat zij dus ook gewoon een licentie hebben ( voorlopig ? ) op content van STAR
Ik heb geen idee hoe goed Prime is, maar alleen Amazon en Disney hebben de financiele middelen om andere streamingdiensten op te kopen.
Uiteindelijk vind ik persoonlijk (technisch) Netflix duidelijk de beste. Werkt altijd prima, nooit gestotter, de apps werken fijn, etc.

Bij Disney+ heb ik regelmatig dat de stream even stottert. De condities zijn exact hetzelfde als bij Prime/Netflix, dus aan de verbinding van mijn kant zal het niet liggen.

Bij Prime kan ik me mateloos irriteren dat er allerlei dingen in de zoekresultaten naar voren komen die dan niet bij je Prime-abonnement inbegrepen zijn, maar die je kunt kopen/huren... zucht.
Oh ja superirritant. Ik dacht The Hobbit te kunnen kijken... Maar helaas. Het was fijn geweest als je dit kon uitfilteren. Maar goed, voor die 3 euro per maand wil ik ook niet teveel klagen.
Dat is toch eigenlijk hoe Netflix is begonnen. De producenten roken geld en zijn hun eigen diensten gestart.
Toen Netflix begon met zijn streaming dienst waren hun inprincipe de enige in deze vorm.
En voordat Netflix een streaming dienst had, waren hun al jaren actief om consumenten te voorzien van films en series, doormiddel van fysieke dvd's.
Zeer kleine kans dat die streamdienst hier komt, CBS is nooit toegankelijk geweest.
Maar je zou toch denken. De infrastructuur is er ze hebben eigen content en dus alle “rechten” waarom niet een abonnement beschikbaar maken voor de hele wereld.

Bijna 0 extra kosten en potentieel wel extra winst.
Komt mede omdat je hier per land aparte afspraken moet maken bij waakhonden... en brein..
Komt eerder omdat vele van de series die een CBS in de VS op TV brengt en aan het streamen gaat ook over heel de wereld in licentie worden gegeven aan andere zenders. Die zenders, die vaak veel geld betalen voor de top series, betalen voor de exclusiviteit van die series op hun platform.
Omdat 'rechten'. Er gaat gruwelijk veel geld rond in rechten van series te verkopen aan regio's die niet onder hun eigen segment vallen (hoofdzakelijk US vs de rest), Netflix US content is zoveel anders dan NL content, BBC iplayer, CBS (dacht dat Ziggo enkel Reality had). Zij maken al bizar veel geld aan 'verkopen van oude series' aan andere regio's, zou eerder potentieel verlies opleveren.
Dan krijg je 1 grote dienst voor een veel hogere prijs. Nu valt het allemaal nog erg mee. Als je alles legaal wilt kijken op een andere manier, moet je per film/serie betalen, en dan kost het je allemaal veel meer. Een tientje per maand per dienst voor al die films en series die je dan kunt kijken is helemaal niet zo gek.
Wat vind jij een normale prijs? Met die 6 abo's krijg je voor minder dan 100 euro per maand meer content dan ooit legaal mogelijk was voor die prijs. Dat het onhandig en niet gebruiksvriendelijk is dat je 6 losse apps moet gebruiken om alles te kunnen zien ben ik het helemaal mee eens. De prijs is echter spotgoedkoop voor wat je er voor terugkrijgt. Het lijkt me eerdere dat de meeste streaming diensten aanzienlijk hun prijzen zullen verhogen in de toekomst.
Jij hebt helemaal gelijk, als je van elke serie de dvdboxen moet kopen per seizoen kom je met 3 of 4 seizoenen al snel op 100 euro uit. Een filmpje los kopen kost ook al snel 20 euro voor een gewone dvd of ~4 euro om te huren, Laat staan als je uhd of blueray wilt. Streaming is jammer omdat je niets bezit en je overgeleverd bent aan wat zij erop zetten of er weer van afhalen. Maar het is vele malen goedkoper.
Waar haal je de tijd vandaan om zes streamingdiensten te bekijken?
Netflix heeft mijn favoriete series zoals Snowpiercer, Stranger Things, Casa de Papel, Undercover, Dark (en kan zo wel even doorgaan).
Bij Amazon Prime kijk ik naar The Office US 9-10 seizoenen... Straks ook Lord of the Rings TV series
Disney heeft star wars shows en The Simpsons + Family Guy en straks ook Avatar films (sowieso heeft disney speciaal plekje bij ons in huis, we zijn er mee opgegroeid)

ik heb er nu 3 en ik denk persoonlijk dat het bij deze 3 blijft omdat hier toch wel de grootste franchises op terecht komen.
Af en toe wisselen. Deze maand dienst A, volgende maand dienst B enzoverder.
Gedoe. Succes van Netflix was net dat het gecentraliseerd en makkelijk was.
Dat krijg je als mensen maar geld blijven neerdonderen voor elke streamingdienst, dan wordt het booming business. Mensen hadden sowieso niet als een kudde achter de streamingsdiensten moeten aanlopen in het begin en ze kwakkeloos de hemel in lopen prijzen terwijl er genoeg zijn (waaronder ikzelf) die dit allang zagen aankomen.

Ik heb letterlijk geen streamingsdienstabonnement en mis er niks aan gezien elke streamingsdienst niet kan voldoen aan mijn wensen.
Hoezo? Voor de meeste mensen zijn dit soort diensten optimaal. Feit blijft nu wel dat de markt nu teveel versplinterd.
Nog een streamingsdienst....
Niet helemaal. Paramount+ is een rebrand van CBS All Access, de streaming service van ViacomCBS waar je onder andere Star Trek Picard op kon kijken. Ik gok dat jij in je lijstje van 6 streaming services CBS All Access wel had opgenomen.
hmm, ik heb nooit CBS gehad. Via Amazon Prime keek ik naar Picard.

Zou dit ook gebeuren met Halo? dat deze ook beschikbaar wordt via Amazon of Netflix (Star Trek discovery for example)
Picard was een aparte deal, Amazon US kan je bv wel Showtime/CBS toevoegen aan je pakket, maar omdat wij dit niet kunnen, heeft Amazon aparte deals gemaakt voor de overige regio's. Zou prima kunnen dat Amazon dat ook voor Halo gaat doen, dat zou voorlopig de enige hoop voor ons zijn.
Tegenwoordig hebben wij nog alleen abonnementen voor anime... maar toen wij nog Netflix hadden bovenop, en het bleek dat bepaalde series die wij willen zien nog elders staan heb ik het maar opgegeven.

(Netflix werd opgezegd door andere redenen)

Van de ene kant mooi al die keuze, maar als je net als meerdere mensen die ik ken 4 of 5 van die diensten per maand gaat betalen, omdat alles wat je kijkt verspreid is en niet op 1 plek, dan heb ik persoonlijk ook geen plezier meer in.

daarnaast ik en mijn partner gamen ook nog, deze "hobby" kost ook geld dus daar steek ik liever mijn geld in

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 24 juli 2024 09:41]

Apple heeft het geprobeerd, maar dat gaat ook niet lukken (alhoewel Disney + ook vanuit Apple TV+ beschikbaar is). Waar ze bij muziek nog wel de slagkracht hadden, mede dankzij het succes van de iPod, lijkt dat bij series en films toch net wat complexer. Met iPhones, iPads en Apple TV's heeft Apple wel een deel van de consuming devices in de hand, maar als je alles buiten hun invloed om optelt is dat natuurlijk maar een klein gedeelte. Alle smart TV's, Android phones, Tablets, PC's en Laptops, in Car entertainment, etc etc. Nu denk ik ook wel dat een meeting met platenbazen anders verloopt met Steve Jobs aan de tafel, dan een meeting met de netwerk en streaming bazen en Tim Cook.

En ik zie het geen andere partij wel succesvol op pakken. Google zou de slagkracht hebben, maar lijken hier geen interesse in te hebben.
Apple TV+ is alleen voor Apples eigen content. Je kan wel vanuit de Apple TV app dingen starten die in disney+ staan als je een abonnement hebt op disney+.

Verder bieden ze wel veel content aan om te huren of kopen als losse onderdelen en zijn er ook een paar tv’s die ondersteuning hebben voor de Apple TV app.
Je bent je er van bewust dat je abonnementen ook gewoon weer stop kunt zetten?
Je kijkt toch niet naar alle 6 tegelijk verwacht ik... Kijk dan gewoon wat je wil kijken en zet hem dan weer stop tot er een nieuw seizoen is of zo.
Ik zie Amazon Prime wel als grootste kandidaat om zoiets te doen. Sterker nog, ze doen zoiets min of meer al.
Dus dat je een Prime abonnement hebt die je kunt uitbreiden met extra kanalen. Als die kanalen dan nog voor een leuke prijs toe te voegen zijn bij je Prime abbo ben je er.
Dus bijvoorbeeld (prijzen zijn fictief voor het idee):
  • Amazon Prime Basis - €2,99
  • Kanalenpakket Disney - €7,99
  • Kanalenpakket Paramount - €5,99
  • etc..
Een maand prime om alles te zien wat je wilt, 2 maand disney+ om dan weer even de nieuwe content op netflix te zien. En zo kun je blijven overschakelen om de x maand.
Een monopolie met een normale prijs? :+
Als je er al 6 hebt dan kan een 7e er ook wel bij lijkt me :)
Cut out the middleman, alle grotere film producten zullen dit proberen.
Helaas zal dit meer gaan voorkomen, oplossing geen lidmaatschap nemen dan stoppen ze vanzelf :)
Eindelijk is er een officiële halo serie! Ben zeer benieuwd hoe trouw het is aan de games/lore. Ben benieuwd!
Er was al officiële Halo content in de vorm van Halo Nightfall en Halo Forward Unto Dawn. Beiden waren niet heel denderend maar keken wel aardig weg voor fans van de games. Ik weet niet wat de synopsis van de nieuwe serie wordt, maar ik hoop dat het zich afspeelt voor of tijdens de originele drie games. Alles wat daarna is uitgekomen valt qua lore en dergelijk wat tegen.
Forward was ik inderdaad vergeten. Nightfall kende ik nog niet. Beide vond ik inderdaad toch tegenvallen, zeker als ik het vergelijk met de Live-action van ODST ( maar misschien is dat persoonlijke voorkeur.)

Mij lijkt het wel fantastisch om bijvoorbeeld de recruitment van de MC te zien, en hoe het allemaal begon zeg maar. Dat wordt wel beschreven in de boeken, maar eigenlijk zie en hoor je daar verder niets over.
Er was al officiële Halo content in de vorm van Halo Nightfall en Halo Forward Unto Dawn. Beiden waren niet heel denderend maar keken wel aardig weg voor fans van de games. Ik weet niet wat de synopsis van de nieuwe serie wordt, maar ik hoop dat het zich afspeelt voor of tijdens de originele drie games. Alles wat daarna is uitgekomen valt qua lore en dergelijk wat tegen.
Ja ik vond Halo 4: Forward Unto Dawn een hele leuke mini serie, maar heb niet veel vertrouwen in de nieuwe Halo serie, ik heb het idee dat hij volledig woke woord, en dat het meer om zelfde geslachten relaties en politiek gaat, dan waar de spellen om gingen Halo 1, 2 en 3.
Geen idee of ze het woke proberen te maken, maar dat klinkt als zottigheid in het Halo universum, waar de hele mensheid samen is gebracht door een gezamenlijke vijand. Volgens mij hadden we al Spartans, ODSTs en marines in alle kleuren en geslachten...
Het wordt een sciencefictionserie die zich afspeelt in hetzelfde universum als de Halo-games, waar de mensheid in de 26e eeuw vecht tegen aliens die bekendstaan als de Covenant.
Volgens mij gebeurt er wel een beetje meer in het Halo universum. Het conflict met de Covenant is de 'bread & butter', maar daarvoor en daarna zijn er ook nog voldoende verhalen te vertellen. Sterker nog, de geschiedenis van het personage Master Chief en de andere Spartans van zijn generatie, had eigenlijk weinig met de Covenant te maken.

Waarschijnlijk gaan ze zich concentreren op een kleiner conflict (tegen de Covenant), en daar hoeft niets mis mee te zijn. Die verhalen mogen ook verteld worden. :P

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 24 juli 2024 09:41]

Er zijn meerdere redenen voor waarom er een verhaallijn ontbreekt. De twee belangrijkste redenen zijn, de show uitrekken over het liefst zo veel mogelijk seizoenen want dat trekt kijkers en nieuwe abbonees. Andere reden is geld.
Er zijn meerdere redenen voor waarom er een verhaallijn ontbreekt. De twee belangrijkste redenen zijn, de show uitrekken over het liefst zo veel mogelijk seizoenen want dat trekt kijkers en nieuwe abbonees. Andere reden is geld.
Inderdaad iets wat me verschrikkelijk ergert aan zowat de meeste Netflix(SF) reeksen : filterdunne verhaallijnen en het opgedrongen poco_spectrum acteurs.
Ben erg benieuwd naar deze serie, ik heb verschillende films, zoals ook de animatie film, gezien.
Ik heb weinig goede hoop voor deze serie. Het lijkt compleet maling te hebben aan de bestaande lore.

- Jacob en Miranda Keyes, personages die nagenoeg sinds het begin in de serie zitten en een grote rol hebben zijn nu ineens gespeeld door een zwarte acteur.
- De Prophets houden nu ineens in het geheim een mensen kind gevangen. Dit kind wordt/is gehersenspoeld om de mensheid te haten. Dit past absoluut niet bij de Prophets in de bestaande lore en de religie/cultuur van de Covenant.

MS had er, imo, beter aan gedaan om de serie te focussen op een groepje ODST (ala band of brothers) in het begin van de "human-convenant" oorlog. Dan hadden ze nog steeds af en toe een Spartan in de show kunnen hebben, grote covenant schepen in de verte die een planeet bombardeerde, nog steeds de mogelijk om Covenant in beeld te hebben zonder gelijk je hele CGI-budget te gebruiken, etc. Eigenlijk een TV serie op basis van de "We-Are-ODST" reclame.
Whelp, verhaaltechnisch klinkt het al een beetje crap eerlijk gezegd. Wat Keyes betreft ben ik al lang blij dat ze voor een actrice zijn gegaan die redelijk op het personage lijkt, ondanks dat haar huidskleur misschien afwijkt. Ik maak me er meer zorgen om dat ik geen listing voor Johnson zie op IMDB...

Ik denk dat ze beter ODST's of marines hadden kunnen volgen inderdaad, met het verhaal uit de eerste drie games op de achtergrond.
Hopelijk op Netflix in Nederland
Ik verwacht eerder Prime.
toch Netflix denk ik, anders hadden ze geen Star Trek Discovery op Netflix staan :P
Je kan hetzelfde zeggen over Picard en Amazon
Is dit die serie waar Stephen Spielberg achter zat die aangekondigd werd samen met de Xbox One aankondiging? Of is het een nieuw probeersel?
"De serie werd al in 2013 aangekondigd en komt over ongeveer een jaar uit"
Ah thanks, had ik overheen gelezen.
Waarvoor zou je dan wel betalen om de serie te kijken? En wat zou je ervoor over hebben?
Toch is dat de reden waarom piraterij zal blijven bestaan, ik WIL betalen voor bv BBC iplayer, ik WIL betalen voor Netflix US content, ik WIL betalen voor Halo.. maar het wordt hier simpel niet uitgezonden. Dus ondanks ik wil betalen, kan ik niet kijken, of ik moet een jaar wachten in de hoop dat wij de 'oude meuk' krijgen, of je duikt het grijze gebied weer in (VPN is ook optie).
Het grootste probleem is gewoon gemak en moeite. Nog een abbo afsluiten. Laat maar.

Ik heb Netflix en crunchy roll. Als ik het daarop niet kan vinden, dan heb geen zin om uit te zoeken welke streaming dienst ik überhaupt zou moeten nemen, laat staan helemaal een abbo/account fixen. Op de pirate boot stappen is makkelijker en sneller.
(Hoewel ik meeste series/films gewoon oversla als ze niet op de voorgenoemde diensten staan)

[Reactie gewijzigd door I5413 op 24 juli 2024 09:41]

Voor mij zou het een combinatie van zijn.
Onlangs had ik de behoefte om de Planet of the Apes reboot te zien.
Eerst moest ik over de 3 diensten(Netflix/Amazon/Disney) speuren waar PotA onder valt.
Vervolgens bleek dat ze wel bij Amazon te huur/koop waren. Dus dat vervolgens maar gehuurd voor €3.99p/s.
Ik ben dus best bereid om te betalen voor content die ik wil zien, maar ik ga niet bij nóg een stream dienst abonneren.

Met 3 streamdiensten begin ik het al storend te vinden om eerst een kwartier te moeten uitpluizen welke content ik zoek waar staat. Laat staan als daar nog meer bij komt.
Precies dat, ze gooien weer mooi hun eigen ruiten in. Met de prijzen die ze voor losse afleveringen/films durven te vragen, is dat ook geen alternatief, als ze al beschikbaar zijn in het land waar je woont.

Ik heb al een stuk of 5 abo's op zulke diensten en een goede VPN, da's genoeg. Als een nieuwe dienst een aanbod heeft dat beter bij mij past zal ik wel wisselen, maar voor 1 specifieke serie ga ik niet maandelijks nog een abo extra betalen. Dan maar weer lekker ouderwets downloaden totdat ze hun verdienmodel aanpassen aan de realiteit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.