Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Modders werken aan Fallout: Van Buren-remake via Fallout: New Vegas-mod

Een groep modders werkt aan een remake van de geschrapte Fallout 2-opvolger Van Buren. Hiervoor gebruiken de modders de Fallout: New Vegas-game. De makers werken nu aan een demo voor de mod, wanneer deze moet verschijnen is niet bekend.

De makers willen met de Revelation Blue-mod de oorspronkelijke verhaallijn van Van Buren trouw blijven. Spelers starten in Tibbets Prison, een gevangenis in de Amerikaanse staat Arizona. De game zal zich afspelen in de Midwest Commonwealth, vier Amerikaanse staten bevatten en plaatsvinden in 2253; 28 jaar vóór Fallout: New Vegas.

De remake zal de gebeurtenissen uit New Vegas negeren als canon, aangezien de twee spellen veel karakters, facties, verhaalelementen en lore met elkaar delen. Vermoedelijk bedoelen de modders hiermee dat de verhaalelementen van de twee games niet op elkaar aansluiten, Van Buren moet dus niet als een prequel worden gezien. Nadat de remake is uitgebracht, willen de modders werken aan dlc zoals nieuwe wapens, locaties en facties.

De mod werd via Nexus Mods aangekondigd, maar na een artikel van PC Gamer waarin werd gesproken over een speelbare demo is de aankondiging offline gehaald. De makers benadrukken dat ze nog aan de remake werken; zodra de demo klaar is zullen ze deze vrijgeven.

Oorspronkelijk heette de remake simpelweg Fallout Van Buren Remake, maar de Van Buren-merkrechten zijn nu in handen van ontwikkelaar inXile Entertainment. Daarom is de naam aangepast naar Revelation Blue.

Hoewel Van Buren nooit is verschenen, zijn er wel verhaalelementen eerder bekendgemaakt. Zo begint het spel in een gevangenis waaruit de speler moet zien te ontsnappen en staat een conflict tussen de Brotherhood of Steel en de New California Republic centraal. Een definitieve naam voor het spel is nooit bekendgemaakt; Van Buren was de codenaam die ontwikkelaar Black Isle Studios aan het spel gaf. Dit bedrijf ging in 2003 failliet, waarmee de ontwikkeling van het spel werd gestaakt. Ex-werknemers van deze ontwikkelaar richtten daarna Obsidian Entertainment op, die Fallout: New Vegas in 2010 uitbracht.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsredacteur

31-05-2021 • 13:06

9 Linkedin

Reacties (9)

Wijzig sortering
Ik vind het prachtig dat er nog mods voor Fallout: New Vegas worden ontwikkeld, maar hadden ze deze mod niet voor Fallout 4 of Fallout 76 kunnen uitbrengen? Dan zouden de graphics in ieder geval nog even mee kunnen..
Fallout76 is een MMO zonder modding tools dus dat valt al af, gezien dit geen officiële release is.
Fallout 4 had ik wel verwacht, mods als Fallout Miami gebruiken wel die engine, ook een blik waard trouwens. Ook zeker omdat de Creation Kit een stuk beter is dan de GECK (modding tools) die Fallout 4 gebruikt t.o.v. New Vegas, vind ik het een vreemde keuze. Wellicht zijn ze achter de schermen al echt jaren bezig of is het een copyright verhaal?
Wellicht zijn de art assets van Fallout New Vegas beter in lijn met de locatie (Arizona/Nevada/Colorado) dan die van Fallout 4.
Geen idee, maar lijkt me een geweldige mod om te combineren met Tales of the Two Wastelands.

Zelf stoor ik me niet aan gedateerde graphics, vorig jaar nog New Vegas een keer opnieuw uitgespeeld.
Ik denk dat gameplay een stuk meetelt; Fallout 4 is meer FPS dan RPG, New Vegas is meer RPG dan FPS. Gezien Van Buren in oorsprong een opvolger was van de isometrische RPG games lijkt het een meer logische keus.

Natuurlijk is ook New Vegas via mods vele malen mooier te maken dan de base game. Zelfs VR is mogelijk.
Edit: ik zie nu dat dit relatief kort geleden is gestart. Mijn onderstaande verhaal is dan niet meer erg relevant.

Oorspronkelijk bericht:
Dat soort fanprojecten wordt vaak opgestart na uitkomen van een spel maar neemt zomaar 10 jaar in beslag doordat het vrijwilligers zijn die ook andere levensdingen op hun pad krijgen. En soms bloed het dood of wordt het geannuleerd door een copyright eis.
Vgl. mods als Skyblivion (Oblivion in de Skyirm engine, nog in ontwikkeling), Battle for Middle Earth Reforged (Battle for Middle Earth in Unreal Engine, nog in ontwikkeling), Middle Earth Roleplaying (mod van Oblivion, gestopt voor het af was), etc.

Dus waarom hebben ze het niet in een nieuwe engine ontwikkeld? Waarschijnlijk omdat ze in deze, inmiddels verouderde engine, waren begonnen. Alsnog overstappen naar een nieuwe is bijna een complete reboot van het project.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 31 mei 2021 16:17]

Die screenshots in het artikel zijn wel heel klein. (Amper groter dan de klikbare thumbnails)
Verder ziet het er vet uit, de modding scene is best onder gewaardeerd (kijk ook naar Portal die nog steeds uitgebreid wordt door modders)
Dat klikbare screenshots geen nut hebben bij een plaatje die niet groter is dan de screenshot. (Ik zit op het moment met pauze op het werk, dus ik dacht, ik check even de screenshots en de video check ik later even)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True