Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fan brengt DirectX 12-versie van Super Mario 64 uit

Dit weekend is een onofficiële, native DirectX 12-versie van Super Mario 64 verschenen. De port kan overweg met 4k-resoluties en moderne controllers als die van de Xbox One. Wie de Windows 10-versie heeft gemaakt, is onduidelijk.

Volgens VideoGamesChronicle is de pc-versie gemaakt door een niet nader genoemde fan, die gebruik maakte van de in 2019 gedecompileerde source code van het spel. Het voordeel van de native versie is dat deze op meerdere resoluties werkt, zoals ultra-widescreen en 4k. Het spel is uitgebracht als .exe-bestand en is meteen te spelen.

Super Mario 64 werd in 1996 uitgebracht voor de Nintendo 64. Hoewel de game werd ontwikkeld voor de M-vormige controller van die console, kan de onlangs uitgebrachte port ook overweg met moderne controllers zoals die van de Xbox One. Door middel van software als Reshade, zouden moderne visuele effecten als bloom en raytracing te gebruiken zijn in de nieuwe versie. Wel merken gebruikers op dat het spel niet lekker werkt op hogere framerates. Een vloeiende ervaring met meer dan 60 fps zoals moderne gamers gewend zijn, is bij deze port dus niet aan te raden.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

05-05-2020 • 10:40

136 Linkedin

Reacties (136)

Wijzig sortering
Vreemd dat zo een oude game geen hoge fps kan halen.
De 'physics' zijn wellicht gelinkt aan de framerate.
Ja de Pal (EU) versie van SM64 draaide 25FPS en de NTSC (Japan/NA) versie 30FPS en daarmee zat er ook in verschil in snelheid tussen de twee spellen. Er zijn wel werkende 60FPS mods maar die moeten dan weer bugs/glitches oplossen die ontstaan door 60FPS.
Worden die bugs dan in zo'n mod opgelost of moet zitten ze dan wel in de game waardoor deze lastiger te spelen is?

[Reactie gewijzigd door BJorrit op 5 mei 2020 11:52]

Een beetje zoals het afkicken als je reeksen keek op de lokale televisie en daarna de DVD's bestelde in Amerika of Canada. Iedereen praat dan ineens een halve octaaf lager vanwege het pal speedup effect. Van 23fps NTSC naar 25fps PAL. Luie conversies waren dat zeg!
NTSC is ~30 fps, niet 23 fps. Je bent waarschijnlijk in de war met film.

NTSC framerate is feitelijk gelinkt aan de 60 Hz. netspanning in de VS, net als de 50 Hz. hier in Nederland zorgde voor de fps van PAL van 25 fps.
NTSC is 29.97fps, "decimated" NTSC is 23.976fps. Deze laatste framerate verschijnt als je telecined NTSC film DVD's reconstrueert naar een progressive formaat. 23.976 wordt dus breed gebruikt als vervanging voor 24fps in videoproductie, omdat het met een 3:2 telecine perfect naar 29.97fps te converteren was en dus geschikt was voor DVD productie. Sindsdien is 23.976 blijven plakken ook al is het technisch overbodig.

[Reactie gewijzigd door Gyzome op 22 mei 2020 18:34]

0Anoniem: 120539
@KaiZas5 mei 2020 11:48
Iedereen praat dan ineens een halve octaaf lager vanwege het pal speedup effect. Van 23fps NTSC naar 25fps PAL.
Pal-speedup heeft niets met NTSC te maken; speelfilms worden (In ieder geval analoog) meestal op 24 frames geschoten. De conversie naar PAL is dan makkelijk; door de snelheid ongeveer 4% te verhogen kom je op 25 FPS uit, wat je dus prima in een 50 Hz interlaced signaal kunt stoppen.
Het geluid gaat dan (zonder correcties) juist iets in frequentie omhoog, niet omlaag.
Hoezo niet? De NTSC versies (dus alle Amerikaanse televisie) werd hier van 23.98 naar 25 fps geconverteerd voor het PAL tv systeem, waardoor het geluid dus een stukje sneller ging en ganser generaties een verkeerd beeld hadden van hoe die mensen eigenlijk echt klonken...
Dan nog is het me een raadsel hoe jij aan dat halve octaaf komt. Elk octaaf is een verdubbeling danwel halvering van de frequentie.
Ok, beetje overdreven, maar het chipmunk-effect was er wel.
NTSC is toch geen 23,98 fps?
Toch wel hoor. Vroeger was het 23.98 fps interlaced op de televisie. Niet hier, maar in de states dan he. Wij hadden 25fps rond. Had te maken met het stroomnet, dat van ons draait op 50hz, in america is dat 60hz.

Onze resolutie lag dan weer een tikkeltje hoger en PAL was ook veel beter met kleuren. NTSC werd ook wel eens never the same color twice genoemd.

[Reactie gewijzigd door KaiZas op 6 mei 2020 07:56]

Dat is echt kolder: Systeem M is in de zwart-wit tijd begonnen als 60Hz interlaced en toen NTSC kwam is het aangepast naar 59,94Hz interlaced. De 23,98Hz komt uit de filmindustrie en om 24Hz film op Amerikaanse televisie te tonen was de lelijke 3:2 pull-down-truuk nodig.
"Vroeger was het 23.98 fps interlaced op de televisie"

:?

[Reactie gewijzigd door Gekke Dirkie op 25 mei 2020 00:05]

Ben je in de war met 29,97 fps?
*facepalm* ja, precies.
Dus eigenlijk zeg je dat jij te lui was om goede rips te maken en beschikbaar te stellen? Maar wel klagen over lui die de moeite wel namen, maar het niet goed deden in jouw ogen? Dat noemde wij vroeger “lamers” 😜
lamers?... haha wat een lamme term.

Ik denk dat een "Ok Boomer" hier gepast is. :P
Zeker, maar dat neemt niet weg dat de boodschap van deze oude man staat als een huis ;-) Niet klagen over gratis zaken, waarvan je te beroerd bent ze zelf beter te doen.
Hmm dat argument vind ik niet echt opgaan in dit geval.

Dat is hetzelfde als zeggen dat je niet mag klagen over de shitty butterfly keycaps van Apple laptop toetsenborden want "niet klagen, dan moet je het zelf maar beter doen".
Dat het gratis is vind ik niet echt relevant.
Als iemand gratis flessen water loopt uit te delen maar die flessen bevatten verontreinigd water waar je ziek van word mag je dan nog steeds niet klagen?...
Óf zou het wellicht gepast zijn te zeggen: "hey gast! super tof dat je gratis flessen water uit deelt, maar by the way dat water is onzuiver en je word er ziek van. Als je iets doet doe het dan goed!"
?

Moeilijk dit.. want ik begrijp jou punt prima echter vind ik toch ook dat je (constructrieve) kritiek moet kunnen geven.. Zonder feedback leer je namelijk nooit. enkel 'goede bedoelingen' lessen mijn dorst niet. ;)
Er is een spreekwoord voor: "Een gegeven paard niet in de bek kijken" Zoek maar op ;-)
Je voorbeeld met water vind ik echter niet vergelijkbaar, vooral omdat je er gezondheid bij haalt. Mensen ziek maken is natuurlijk uit den boze. Beter voorbeeld zou zijn dat je een gratis tappunt gaat afkraken omdat ze er geen bekertjes en siroop bij leveren. Ga dan zelf een tappunt beginnen met bekertjes en siroop en dan zien hoe je reageert als iemand gaat zeuren dat zijn favoriete smaak er niet bij zit en de bekertjes te klein zijn ;-)
Ah ja, vroegah, toen de lucht nog blauw was en downloaden nog niet vies... ;)

Ik vertrouwde alleen de scene-releases die bepaalde profielen aanhielden.
En vooraf kijken welke releases er waren met nforce. Brings back memories.

Nu ben ik toch maar wat blij met Netflix, Spotify, etc.
60FPS mods laten de game 60FPS renderen, maar alle psysics draaien nog wel op "30 FPS"

Resultaat: beeld is wel vloeiender, maar je krijgt niet de responstijd die je van een 60FPS game gewend bent.
Dit inderdaad. In oude game engines is de game code gelinkt aan de frame rate. Je kunt niet het ene sneller laten lopen zonder het andere. Als je bijvoorbeeld zegt X + 1, dan is de waarde van X na een seconde 30 bij 30FPS, maar bij 60FPS is het 60. Als X dan de positie van Mario is dan loopt hij dus twee keer zo snel. Dit kun je corrigeren met timers maar omdat het een consolegame is werd dat waarschijnlijk niet nodig gevonden.
Het komt niet alleen in oude games voor, ook in modernere games komt het nog voor. Ik heb het met Saints Row 4 gehad dat ik juist de resolutie op zijn laagst moest zetten en in windowed, omdat de bewegingssnelheid gekoppeld was aan de framerate, maar de deur waar je doorheen moest niet, dus haalde ik die deur niet op tijd omdat mijn snelheid te laag was...
Dark Souls 2... Die knakkers van From hadden het zelf op 60fps gezet voor de Scholar of the First Sin re-release. In die versie ging je wapen dubbel zo snel kapot omdat je dubbel zoveel frames met je wapen door een vijand ging.
Was zoiets ook niet red dead redemption 2 op de pc, kan me vaag iets herinneren.
klopt! je wapen durability ging op 60fps 2x zo snel naar beneden en ik meen ook je persoonlijke health dead eye en stamina.
Deel 1 ook, onder meer kortere rolls/jumps doordat de physics anders worden, b.v. een skip/truc in Lower Undead Burg werkt niet bij het gebruiken van een 60-fps mod via DSfix. Dark Souls was dan wel alleen beschikbaar voor consoles in eerste instantie en de PC port had niet de beste performance (wel erg veel leuke mods)
Ik ben momenteel al op NG+2 op mijn Dark Souls randomizer run. Elke keer als ik denk klaar te zijn is het re-roll en verder spelen. Het is net crack!
Item randomizer is super, of bedoel je de enemy of weapon randomizer? Item randomizer is mijn favoriete mod ook. Enemy randomizer is ook leuk (en lastig..), af en toe hilarisch ook met de bosses die de weg blokkeren. Dark Souls is echt bijzonder in hoevel replay value het heeft, met mods of de game van zichzelf met verschillende wapens of pyromancy/magic, PVP en b.v. Soul Level 1 runs.
Item EN enemy randomizer tegelijk. Bij mijn NG+2 was de eerste sleutel die ik vond gelijk de lord vessel. Dat voelde wel prettig aan die meteen terug te hebben na de zoektocht in de eerste twee rondjes. Ik gebruik dus ook senile Gwynevere. Wel zo rewarding als je die snel te pakken hebt :)

Dit sluit trowens perfect aan op mijn manier van spelen. Ik moet namelijk alle shinies hebben, ik kan niks laten liggen, ook al heb ik alles dubbel. Nu is het tenminste altijd een verrassing en niet gewoon een afwijking in mijn hoofd!

Ik geloof dat ik als afsluiter voor de volgende ronde Daughters of Ash een keer ga proberen. Ik zal wel volledig OP zijn, maar dan is het ook snel gebeurd.

Jammer dat er voor DS2 niet veel te beleven valt op dit gebied.

[Reactie gewijzigd door KaiZas op 7 mei 2020 12:12]

Nice, klinkt als een uitdaging. Gelijk lordvessel is ook wel eens lekker, dan eerst alles af te zoeken normaal. Of dat die ergens in een vergeten corridor in Catacombs ligt ofzo en pas halfweg in vind :P Het blijft gewoon leuk doordat het elke keer anders is, bij Slay The Spire ook zoiets (of andere kaartspellen)

Daughters of Ash heb ik zelf niet gespeeld maar wel op Twitch gezien, ziet er leuk uit. De mod is compleet anders t.o.v. het originele spel met een aantal extra uitdagingen (als dit inderdaad die mod is, met de complete make-over).

Misschien wat simpel maar voor DS2 is het wel leuk een caestus run te doen, compleet bagger in DS maar in DS2 een compleet andere ervaring, met goede scaling op het wapen.
En waarschijnlijk slurpen timers toch weer waardevolle resources die beter aan andere dingen besteed konden worden (naast het feit dat Nintendo toch geen plannen had om naar andere systemen te porten). Dit probleem is overigens ook te zien in games zoals GTA Vice City (wat alleen fatsoenlijk draait met frame limiter op 30fps zoals de PS2 heeft of een patch die timers inbouwt)
Fun fact: dit was een paar jaar geleden nog een probleem in Team Fortress 2. Een van de karakters, de demoman, had een alternatief wapen waarmee hij kortstondig snel vooruit kon rennen met een schild om tegen vijanden aan te knallen.

Normaliter had je erg weinig controle hierover en rende je altijd in een bijna rechte lijn.

Totdat mensen erachter kwamen dat hoe hoger je framerate was, des te sneller je kon draaien. Haal je maar 30FPS? Dan maak je een smalle bocht. Haal je 300FPS? Dan kun je per "charge" twee volledige rondjes maken.

Dit is ook waarom oude computers een "turbo" knop hadden: ze waren te snel voor oude games, maar met de turbo knop ging je kloksnelheid weer omlaag zodat oude games weer speelbaar werden.
Dit is ook waarom oude computers een "turbo" knop hadden: ze waren te snel voor oude games, maar met de turbo knop ging je kloksnelheid weer omlaag zodat oude games weer speelbaar werden.
Huh, TIL. En ik vroeger altijd maar denken dat het enige waarvoor dat diende was om de pc wat sneller te laten werken. Had ik toch deels gelijk. :+
Enkel een gok, maar veel spellen hangen af van een relatief lage framerate. Bijv. in 1 spel (Lego Island) als je een te hoge framerate hebt draai je sneller en dus is het haast niet te spelen met uncapped fps. Geen flauw idee of dat hier het geval is, maar het is op z'n minst een optie.
Enkel een gok, maar veel spellen hangen af van een relatief lage framerate.
Nee, het is meer dat die spellen afhangen van een specifieke framerate.
Dat komt omdat het hele spel dan aan de video interrupt hangt. Dat wil zeggen dat het spel kijkt naar wanneer een beeld is getekend en dan alles (input, game logica, geluid, grafische output) actualiseert. De game engine liep dus in tandem met de FPS.

Moderne spellen hebben het tekenen losgehaald van het 'uitrekenen' van het spel. Het spel update dus constant en als de videochip zegt datie klaar is met het neerzetten van een beeld wordt gekenen naar waar de game engine op dat moment was en wordt daar een volgend beeld van gemaakt. Hierdoor kan het de framerate varieren maar blijft het spel zelf op dezelfde snelheid lopen.

Beide methodes hebben hun voor en nadelen.
Het is juist bij zulke oude games te verklaren. Die games waren gelinkt aan de framerate en volgens mij ook de kloksnelheid van de cpu, waardoor alles sneller gaat als je het fps verhoogt.
Niet alleen oude spellen, ook nieuwe spellen. Fallout 4 is bv gemaakt voor 30-60fps. Ga je hoger dan loopt het spel sneller en wil niet alles lekker werken.
Maar dat is toch niet meer direct gelinkt aan de cpu clock? Wat ik begreep is dat games vroeger direct afhankelijk waren van de cpu clock.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 5 mei 2020 13:27]

Je hebt gelijk sorry ik haal twee dingen door elkaar
Afhankelijk van de CPU clock was in de tijd van 4,77 Mhz en 8 Mhz. PC's dat was niet heel handig.
Later keken ze naar de Vertical Blank Interrupt van de videokaart
Wat ik begrijp kán hoge framerate wel, maar breekt de speelbaarheid dan. Daar is het spel niet op gemaakt.
Vaak een engine limitatie.
Jaren terug zelf een 'HD' versie van MGS1 Integral gebrouwen voor Reddit.
FPS kan hoger enkel zodra het boven de 30fps komt gebeuren er bijzondere dingen.
Bij MGS1 Integral is bijv de audio gekoppeld aan FPS.

[Reactie gewijzigd door osmosis op 5 mei 2020 10:55]

Wat vet!!! Gedownload en ga hem zeker even bekijken. dank!
Hoe moet ik een iso mounten ? :o
Windows 10: rechtermuisklik, mount.
Eerder andersom. Bij hoge framerates vallen er dingen om.
Een beetje hetzelfde waarom 'vroegah' je een 'Turbo' knop had op de PC, om spellen die dom gebruik maakten van timerlussen toch te kunnen spelen door die uit te zetten...
Het is zeker mogelijk om een hogere FPS te halen, alleen zijn er zaken in dergelijke games gebonden aan FPS. Timers lopen wellicht 2x zo snel wanneer de FPS 2x zo hoog is.
1.7 GB vram gebruik? Een emulator is efficiënter :p
Ongebruikt RAM vrijhouden is inefficiënt. De emulator zal de textures waarschijnlijk pas streamen als ze nodig zijn. Hier worden ze blijkbaar vantevoren al ingeladen wat in principe betere performance oplevert.
Eerder dat het origineel op een console draaide die in totaal 4MB had voor alles: OS (zover dat er was), audiodata, videodata, render-engine.. alles. In dat opzicht is ~1700MB VRAM wel héél veel.
Uiteraard. Overigens snap ik dat 1.7 getal niet. Deze executable zelf is maar 27 MB groot en als de game draait neemt het 66mb vram in gebruik.
Ik weet niet of de Windows desktop/UI eruit geduwd wordt als iets anders fullscreen gaat. Of misschien video-encoding op de GPU.. Kan zoveel zijn :)
Cartridges op de NES/SNES/etc hadden het voordeel (tegenover CD/DVD) dat het lezen ervan basically al RAM snelheid was (ofja wat voor die tijd natuurlijk RAM-snel was (in iedergeval snel!)), en dan staat je hele game er ook meteen op.
Ineens valt bij mij het besef dat ik dit spel 24 jaar geleden fanatiek heb gespeeld. 24 jaar!! Het voelt nog lang zo oud niet. En dan te bedenken dat ik in die tijd spellen uit 1972 pre-historisch vond. Waren ze ook ;) Wat is die ontwikkeling toch hard gegaan in die tijd.
1972 - Het eerste arcadespel op een beeldscherm, Pong van Atari. Inderdaad, de gaming prehistorie O-)
Vind de ontwikkeling nu wel traag gaan. 10 jaar terug of langer moest je om de half jaar wel upgraden om alles op het hoogst te kunnen draaien.
Dat komt omdat games nu multiplatform ontwikkeld worden. Pc gams zijn dus beperkt door wat consoles aankunnen. Je hoeft een pc dan ook pas te upgraden zodra er een pro console versie of nextgen console uitkomt
Ik vind het nogal meevallen, mijn mond valt nog regelmatig open van games als Red Dead Redemption 2, waarbij mijn eerste console nog de Philips Odyssee 2000 was, met 3 games die allemaal een beetje Pong gebaseerd waren..
Dit gaat Nintendo niet lang online laten leert de geschiedenis.
Daar ben ik ook bang voor. Als je het wilt spelen, dan zou ik niet te lang wachten met downloaden.
Mijn eerste gedachte.
Dan maar "hopen" dat er genoeg mensen zijn om Nintendo wat dat betreft een beetje dwars te zitten.

En het gaat ook om de source en het beeldrecht en naam recht van deze game...
Mogen ze ook niet lang online laten na constateren. Om je merk te beschermen.
Ik had stiekem toch gehoopt dat het er meer zoals hier zou uitzien:

https://www.youtube.com/watch?v=6qZ2hoj2too

Ach, misschien krijgen we ooit nog zo'n mooie versie van Mario.
@Ulas Nee sorry, maar Odysee komt niet eens in de buurt qua graphics.

[Reactie gewijzigd door M!chel op 5 mei 2020 12:33]

Als je van dit soort games houdt is A Hat In Time een aanrader!
Van dit soort heb je er tientallen voor tal van games. Wel leuk om even naar te kijken maar het hoeft van mij niet persé. De art style is mij te 'realistisch" voor een mario 64 game.... Kwestie van smaak natuurlijk maar ik word hier niet opgewonden van.
Niet opgewonden he? Wacht maar totdat je de princess hebt gezien dan! :+
Kijk, DAT ziet er mooi uit. haha.
Vind ik wel, de textures zijn misschien niet zo realistisch maar dat ziet in een cartoony game ook niet uit vind ik. Kwestie van smaak! De lightning van die demo in Odyssey zou wel echt gaaf zijn.
Heerlijke 3D mario game, waarschijnlijk om nostalgische redenen één van mijn favorieten. Zoveel herinneringen aan de Nintendo 64. Mijn tweede spelconsole van Nintendo.....

Mario 64 daarop volledig uitgespeeld, daarna nog een paar keer via pc roms gespeeld. Er zijn er meerdere hoor. Ik heb net het filmpje gezien van deze versie maar ik ben niet echt onder de indruk.

Ik wacht lekker tot de Switch mario remaster bundel wellicht dat ik hem dan weer eens binnen hengel :)
Vr versie zoals lucky’s tale zou leuk zijn..:)
Onder de indruk van de Super Mario 64 PC Port - Ray Tracing ( RTGI ) - Reshade toevoeging: https://www.youtube.com/watch?v=1sxwPd0hDBc
Geen link naar de download of shop waar deze te kopen?
Het spel is uitgebracht als .exe-bestand en is meteen te spelen.
Sja.. uitgebracht is hier niet echt het goede woord denk ik.

Om je een beetje de juiste richting op te sturen... zoek even naar 4chan /v/.
En je dacht dat dit legaal was?
Product is legaal, maar zal vanwege copyright inbreuk aangeklaagd worden. Als die uitspraak er ligt is het wel illegaal. (Ik ben geen jurist, maar ik denk dat het in dit geval zo is😊)
Nee, want dit is net zo illegaal als het verspreiden van cracked software/games via torrents e.d.
Zie mijn reactie op the chosen one. Volgens mij loop je te hard van stapel.
Maar is dat zo? De hele reden dat ze het zo stil houden en niet groot verspreiden is om te voorkomen dat het offline gehaald wordt. Je mag gewoon geen IP namaken en verspreiden. Het namaken opzich is niet zo'n probleem, dat is wel zo.
Precies, op moment dat ze aangeklaagd worden zullen ze het offline moeten halen, tot die tijd is het legaal. De developers gaan niet de bak in voor het maken van hun product 😊
Dat is zo, maar ze hebben het wel daadwerkelijk ergens geüpload, en dus publiekelijk beschikbaar gesteld. Ik heb alleen nog niet gevonden waar. O-)
Beetje zoeken en dan heb je het zo gevonden.
De code maakt geen inbreuk, ze hebben het zelf via reverse engineering gecodeerd. Alleen de poppetjes en plaatjes/logo’s zijn copyright 😊
Als het alleen de exe zou zijn en je zelf de originele disc nog nodig zou hebben, oh wacht Supermario64 was niet op CD ofwel het is onmogelijk om zelf de originele data te gebruiken tenzij je een romreader aan je PC hebt hangen waarbij de exe direct gebruik maakt van de originele data...
Maar zoals ik begrijp is de download dus inclusief (de?) gamedata..
Je suggereert dat de rom als basis dient. Het is maar de vraag of de rom 1-op-1 in de.exe zit. Zoals ik begreep niet. De vraag is dan wel...hoe gamedata is opgenomen, maar ik vermoed dat dit in ander formaat is gezet zodat het geen 1-op-1 kopie is. En dan zal Nintendo dus op andere wijze (beeldmateriaal) de boel moeten aanklagen.
huh? als de gamedata gebruikt wordt (in wat voor formaat het uiteindelijk uit de rom is getrokken) dan is het al zeker illegaal.
Je wilt me niet begrijpen. Een nep luis vutton tasje is niet 1-op-1 gekopieerd materiaal, dus in zoverre geen exacte kopie. De beeldgelijkenis maakt het wel kopie.
De nieuwe Mario 64 lijkt mij in alle opzichten een nieuw product, binair geen kopie. De uitkomst heeft wel de gelijkenis.
Nee, jij gaat weer proberen om overal omheen te werken. Het gaat hier sowieso om het een nieuwe exe die gebruik maakt van de originele speldata (waarvan de originele speldata illegaal geript is en nu verspreid wordt).
bron? Waar blijkt dat uit?
Vind het raar om er een punt van te maken dat het op DX12 draait. Dit nivo van graphics kan al prima met DX6. En windows 10 draait geloof ik alles boven DX9.
Verder is het maar een graphics API. Had net zo goed met OGL of Vulcan gekund. Zelfde resultaat.
Hoe dan ook, er is niks bijzonders aan het feit dat DX12 is gebruikt. Het is de standaard grafische API in win10.
Nerdgehalte : 3/10
De video is op DX12, de exe heeft ook OpenGL.
Dan snap ik de ophef al HELEMAAL niet ,. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True