Door , , reacties: 150, views: 92.870 •

Je eigen ruimteschip

Als je de verhaallijn volgt en zo ongeveer level 15 bereikt is het dan eindelijk zover: je eigen ruimteschip. Hiermee kun je jezelf verplaatsen tussen de diverse planeten in het spel en op zoek gaan naar nieuwe avonturen. Behalve dat het ruimteschip dienst doet als vervoermiddel, kun je er ook missies mee uitvoeren. Verwacht hier niet teveel van, de missies zijn simpele minigames die vooral gelden als afwisseling op alle andere zaken die je kunt doen in SWTOR. Je kunt je schip ook verbeteren door er nieuwe wapens of andere uitrusting voor aan te schaffen. Overigens kent het spel ook normale ‘mounts’, oftewel vervoersmiddelen die je op de planeten zelf kunt gebruiken, waardoor je niet meer hoeft te lopen. Deze mounts krijg je pas op level 25 en je moet er behoorlijk hard voor sparen, maar ze zijn de moeite uiteindelijk dan ook dubbel en dwars waard.

De Jedi Consular.

PvP

Uiteraard beschikt SWTOR - zoals het een goede mmog betaamt - ook over PvP, een player-versus-player-gedeelte in de vorm van zogenaamde warzones. In deze warzones moeten twee teams het tegen elkaar opnemen en tegelijkertijd bepaalde strategische opdrachten uitvoeren, hetzij het in de vorm van capture the flag, dan wel door het veroveren van bepaalde bases. Dit gedeelte werkt goed en lijkt erg populair te zijn onder de huidige spelersgroep.

Endgame

SWTOR kun je spelen tot level 50 en dat belooft een behoorlijke klus te zijn, zeker als je zoveel mogelijk missies en verhaallijnen wilt volgen. Wat er precies op level 50 gaat gebeuren, is nog niet duidelijk, behalve dat het spel speciale Flashpoints en Warzones-gebieden kent voor spelers die dit level hebben bereikt. Of dit ook genoeg zal zijn en of het ook mogelijk is om verder in level te stijgen - wellicht via een uitbreiding - is nog de vraag. Maar vooralsnog maken wij ons daar nog geen zorgen over. Voordat wij level 50 zijn, staan waarschijnlijk de bloemen alweer in bloei en de lammetjes in de wei.

Cinematic-trailer van de strijd tussen Empire en Republic.